Skyrim charz

Gondoltam megosztom már, alig több mint 100 óra alatt, milyen karaktereket hoztam össze. =)

Ami a leginkább érdekelt az egész Skyrimben, mint folytatásban, hogy Bethesdáék milyen irányba vitték úgymond a tradicionális kasztokat, ezért három karaktert is indítottam (persze nem egyszerre), és mindegyiket teljesen más irányba fejlesztettem.


Rogue

Az első karakterem, kedvenc karaktertípusomnak megfelelően, rogueként kezdte a pályafutását. Mivel a Thief helyett mindig is inkább az Assassin utat kedveltem, így ennek megfelelően formáltam meg a karakterem, már csak azért is, mert a bérgyilkos oldalon jobb a felszerelés. Aki az Oblivionban kitanulta, hogy működik ez a karaktertípus, annak minden elsőre kézre fog állni.

Ugyan az Imperial nem kifejezetten rogue típus (valójában semleges) viszont az aktívan használt képességek úgyis folyamatosan fejlődnek, ellenben az Imperial luck passzívan növeli a bevételt, és könnyebben megy a meggyőzés.

Amiket teljesítettem:

– Fő story
– Companions
– Dark Brotherhood
– Thieves Guild
– Imperial Legion

Preferált skillek:

– Archery
– Light Armor
– One-Handed
– Sneak
– Smithing

Előnye: Gyors, lesből támad, távolra és közelre egyaránt hatékony. Sok perk épít a criticalra, és egyéb hasznos dolgokra, úgy mint megtántorítás, bénítás, zoom, bullettime, stb. Valamint ez a karaktertípus veszi hasznát leginkább a mérgeknek.

Hátránya: Nem kitartó, közelharcban, pláne kétkezes fegyvert használókkal szemben nem húzza sokáig, pláne alacsony szinten.  A nyíl, fogyó eszköz, mindig ügyelni kell arra, hogy legyen elég lövedék nálunk egy-egy kalandra. A tárgyak sokkal lassabban fejleszthetők, vagyis magasabb smithing kell a szintekhez.


Warrior

A második karakterből a jó öreg, tipikus tankot akartam csinálni, aki egy dologhoz ért igazán, de ahhoz nagyon, mégpedig mindenkit a földbe döngölni. Ennek megfelelően egy Orkot indítottam, nehéz páncélban, kétkezes fegyverrel. A casual játékosoknak érdemes ezzel kezdeni a Skyrimet.

Amiket teljesítettem:

– Fő story
– Companions
– Imperial Legion

Preferált skillek:

– Two-Handed
– Heavy Armor
– Smithing
– Enchant

Előnye: Erős, kitartó, nem igényel semmi különösebb taktikázást, a rogue és a mágus karaktereket magasabb szinten 1-2 power attackal megöli, valamint tud söprést csinálni, amikor a körülötte állókat egyszerre sebzi, tántorítja meg.

Hátránya: Lassú, zajos (minél nehezebb a páncél), és ha több mágussal, illetve azok idézett lényeivel néz szembe, hamar hidegre tehetik, vagy megsütik. Ha nincs pajzsa, kerülgetni kell a nyílvesszőket. Ha van, akkor viszont a támadóerő lesz jóval gyengébb.


Mage

Kizárásos alapon utolsónak maradt a mágus, aminél az elején gondolkodtam, hogy amolyan hibrid módra csatamágus legyen e, vagy pedig a tradicionális fajta. Végül utóbbi mellett döntöttem, és ennek megfelelően fejlődtem. Mint mágus, mindig is a combat mage vonalat erősítettem, hisz egy mágusnak mindene a mana, amit jobb, ha valami hasznosra költ, amivel minél gyorsabban végezhet az ellenfeleivel. Épp ezért a Restoration, Alteration, Illusion nálam ki is esett a kosárból, maradt a jó öreg Destruction, illetve az előző TES játékokhoz képest jóval használhatóbb Conjuration. Utóbbi persze nem a bound cuccokra, hanem elementálok idézésére és persze némi necrora. =) Valamint, hogy némileg növeljem az esélyem, elkezdtem sneakre edzeni. Elsőre húzós lehet a kezdőknek, szóval csak tapasztaltabb játékosoknak ajánlom.

A fajt illetően nem volt kérdéses a Breton, 30%-os mágia ellenállása végig nagyon hasznos lesz.

Amiket teljesítettem:

– Fő story
– Mages Collage
– Dark Brotherhood
– Thieves Guild
– Stormcloacks

Preferált skillek:

– Destruction
– Conjuration
– Sneak

Előnye: Gyors, a felszerelésünknek szinte alig van súlya, így mindig lesz hely bőven az inventoryban. Távolra, még tömeg ellen is nagyon hatékony, tud magának “segítséget hívni ” és kihasználni az egyes fajok, ellenféltípusok elementális gyengéit.

Hátránya: Nincs védelme a fizikai támadások ellen, valamint alacsony az életereje (hisz mágusként csak a manát érdemes növelni) ezért a harcosok szűk helyeken, még a rogueok elszórva, nyílt terepen okoznak veszélyt. A köpenyek, csuklyák, egyéb mágusszerelések már alacsony szinten is elég drágák, ügyelni kell a manára, és nem tudja használni a mérgeket sem.

Reklámok

20 hozzászólás to “Skyrim charz”

  1. Én elbújhatnék ezek mellett.XD Nekem egyetlen karakterem van akivel harcosként kezdtem, azóta lett belőle minden. A tolvajok és a bérgyilkosok céhe is az enyém már, a harcosoknál már tag vagyok ráadásul a mágusok rendjének is én vagyok a főtagja. 49-es szinten ez elég szép teljesítmény szerintem.:D

    Tényleg nem tudom ilyen hiba előfordult valakinél… de valami gáz a játékkal. Feltettem egy módot ami tönkre vágta (modellek torzak, térkép meghülyült, textúrák lelógnak a falról meg ilyesmi) azóta újra raktam a játékot viszont most el sem indul. A menüben csinál egy olyat, hogy bejön minden majd a sárkány embléma hitelen lyukas lesz itt ott és bármit nyomok kilép a játék.
    Valaki tudna mondani valamit amivel ezt kijavíthatom?

    • Leginkább azt, hogy még az írmagját is töröld ki mindennek, aminek csak köze van a Skyrimhez: miután leszedte a játékot, biztos ott marad a Skyrim mappa még, azt is, dokumentumokban is a mappáját, egyszerűen mindent =P.
      Amúgy valószínűleg az lehetett a gond, hogy nem raktad föl hozzá a Skyrim Script Extendert, és/vagy az archiveinvalidationt. Bizonyos modokhoz ezek kellenek, főleg az előbbi, mert sok feature bennük a Script Extenderre épít, az archiveinvalidation meg arra való, hogy a Data-ba bemásolt mod fájlokat kezelje elsődlegesen a Skyrim alap fáljait felülírva…
      Mindegy, lényeg annyi, ezek nélkül ne nagyon kezdjél el modokat fölpakolni rá =P.

      • Töröltem teljesen, még a registryben is aminek skyrim neve volt. A játék már elindul a menüig, viszont az említett modellek szétesnek hiba fent maradt.:S Az oblivionnál észleltem utoljára ilyet de ott sem tudtam rájönni mi lehet a baj. A SE megvolt de szerintem két mod csapott össze és abból lett a gebasz. Így viszont élvezhetetlen, hogy minden felismerhetetlenül torzul.

  2. Modolással érdemes óvatosan bánni, mindnél elolvasni a readmet, és lehetőleg inkább komplett packeket érdemes használni, mint sok kicsit külön-külön. Minél több modot szedsz össze, különféle kreátoroktól, annál nagyobb az esélye annak, hogy az hibákat fog okozni, vagy bizonyos modok egymással összeférhetetlenek lesznek, ami akár azt is okozhatja, hogy nem indul el a játék.

    Igaz, én csak látvány javító modokat próbáltam, de olyan kurva sötétek lettek a dungeonök, hogy inkább kikapcsoltam.

    Egyébként végső soron bármihez érthet a karaktered, ez így volt az előző részekben is, de én valahogy jobban szeretek célirányosan játszani. =)

    • Tudom, hogy érdemes vigyázni de ezek olyan módok voltak amit már régóta használtam csak most újra raktam a játékot azt valami bezavart.

      Elég sok fajtát használtam: látvány javítótól kezdve új helyszínekig mindent ami érdekesebbé tette a játékot. Azt hiányoltam is, hogy nem Thane lehettél(Báró ha jól gondolom) és Jarl sosem. Szerintem pont az a Jarl of Rivervind mod tette tönkre az egészet.

      A karikról meg annyit, hogy valóban jó céltudatosan játszani de valahogy az Elderscrolls szériában nem nagyon vannak kasztok. Főleg, hogy a legtöbb csak minimálisan tér el. Példának okáért most a bérgyilkos és a tolvaj nagyon hasonló. A különbség az, hogy a tolvajjal elméletileg nem szabad ölni… megint más dolog, hogy én simán gigát metszek ha úgy jön a dolog.XD

      • Az új helyszínek, de főleg a meglévő helyszíneket átalakító, átszerkesztő modok okozzák a legtöbb gondot. A Morrowindnál még elég volt, ha scriptelni, editálni tudtál, viszont az Oblivion óta már figyelembe kell venni olyanokat, hogy az NPC-knek van standard AI-ja, szóval már nem csak álldogálnak egy helyben, hanem járkálnak, alszanak,stb. Plusz ugye ott az interaktív fizika, ami hat az összes kiszórt karakterre, tárgyra. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Skyrim ezt még megfejelte a Radiant rendszerrel, ami ugye folyton véletlen generál dolgokat, akkor érthető miért akad ennyi probléma.

        Elég nehéz egy egy ilyen összetett rendszerbe úgy beletenni valamit, amivel eredetileg nem számol a rendszer, hogy az ne okozzon hibákat.

        A Jarlos mod amiről írtál, no az ilyen modokról meg ne is beszéljünk, amik magába a mechanizmusba nyúlnak bele.

        A Thane egyébként főúr lenne, de inkább bajnokként fogható fel, hisz ugye ahhoz, hogy ezt a címet elérd, meg kell oldanod a fő helyi küldetést, és vagy 3-5 kisebbet.

        A régi TeS játékokban, például a Morrowindban, Oblivionban lehetett kasztokat választani, az más téma, hogy előbb-utóbb rájött az ember, hogy ezeknek semmi hasznuk, és automatikusan custom class-ot választott mindenki, hogy ő maga rakja össze, mikre van szüksége. Ezért is számolták föl ezt végleg a Skyrimban.

        A bérgyilkos és a tolvaj lényegében mind a kettő rogue, csak annak más-más megközelítésű altípusai. A tolvaj papírforma szerint olyan, mint amilyen a céh küldetéseiben, vagyis olyan bűnöző, aki nem öl, csak lop, zsebet metssz, tartozásokat hajt be, stb.

  3. Még így annyi érdekelne, hogy ahogy láttam nálad a Birodalom vezet 2:1-re. Szerinted melyik oldalt érdemesebb választani? Nekem speciel tetszik a Stormcloak lázadás de viszont így tovább gyengül a birodalom amit viszont az Admeri Királyság szívesen lát. Fordított esetben viszont Skyrim megint a birodalom bábja vezeti, viszont lehet erősebb marad az Aldmeriekkel szemben. Igaz így is eléggé a csicskásuk lett a játék szerint.

    • Ezen én is filózgattam, hogy ki mellé érdemes állni, mert mindkét félnek érthető nézetei, okai vannak (tetszik, hogy a játékba belevitték kicsit a politikát =).

      Tény, hogy az arrogáns elfek térnyerésének mielőbb gátat kell szabni, viszont az is érthető, miért tudták legyőzni a birodalmiakat, mert meggyengítette őket az uralkodó halála, és az Oblivion krízis. Skyrim önmagában nem tudna győzni, ahhoz egység kell, szövetségek.

      Szép dolog a hazafiság, a hazáért harcolni, szem előtt tartani a nemzeti értékeket, de ehhez kellő erő kell, tekintély, megfelelő háttér. A meggondolatlan hősködés sose vezet jó dolgokhoz, erre jó példa az, ami a Dragon Age Originsben történt.

      • Hát igen, sajnos nem elég ha az országra gondol az ember van azon kívül is világ. Speciel annak örülnék ha egy dlc-ben lenne valami hosszúfülő csapdosás olyan háború szinten.:D Annak örülnék mondjuk beleszőve azt, hogy ha Ulfricot választod akkor szövetségre lép a birodalommal miután az elfek megtámadják Skyrimet vagy a másik lehetőség, hogy az Aldmeri elfek jönnek “rendet rakni” mint ahogy látszik a játékban kinézném belőlük, hogy belügyekbe gond nélkül bepofátlankodnának. A birodalom meg erre lépne ellen… kevés esélyt látok neki mert bejelentették az Onlinet azt hiszem múlt hónapban szóval valószínű, hogy a Skyrim volt az utolsó egyedül álló a sorozatban… reméltem pedig, hogy dovahkinként uralkodó leszek egy dlcnek hála!
        Mellékesen utána néztem az elfek történelmének Tamrielben és azt kell mondjam egy tömeges népírtást megérdemelnének. Jesse Cox szavaival élve: Everyone in this game is an asshole!

      • Ez egy általános félreértés… a TES Online nem a TES VI lesz, hanem egy teljesen különálló játék. Még bőven tartott a Skyrim fejlesztése, amikor már nekikezdtek az Online-nak. A Bethesda azért készíti ezt az MMO-t, mert kíváncsi rá, mennyire lenne életképes a TES világa online berkekben, hogy lenne e rá kellő igény.

        Ettől még ugyan úgy lesz TES VI.

  4. Skyrimben én mágussal kezdtem, de szerintem elég keményem elcsesztem a karaktert, mert ha egy erősebb ellenség a közelembe ér vége a mókának, shield spell+páncél ide vagy oda. Fel kellett vennem egy társat, aki tankként szolgál, egyszer kiütötte egy nagyon magas szintű bandita és utána egy csapással kinyírt engem is. A végén kámehámés tűzgolyókkal kellett legyőznöm, mert bármit csináltam egy csapás és meghaltam. Ez sajnos egyre több ellenségnél van így, viszont annyi sikerélményem volt, hogy a wispmothert Labyrinthianban könnyen kinyírtam, míg úgy hallottam, hogy mások igencsak megszenvedtek vele. Ja, és ráadásul a mana is problémát jelent, állandóan mana potion-ökért kell pitiznem, egy csomó aranyat arra költök.
    Amúgy, a conjuration szerintem pont hogy sokkal kevésbé éri meg, mint az Oblivionban. Az Oblivionban ugyebár könnyebb a spelleket beszerezni, és a skillt is könyebb növelni, ráadásul az aréna harcokat bizonyos esetekben viccesen könnyűvé teszi. Igazából az Oblivionban már-már szinte csalásnak tartom a conjurationt.

    • Mágusnál szintlépéskor csak a manára érdemes pakolni, és mielőbb ellátogatni a mágus képzőbe, mert ott tudsz majd normális felszerelést venni. Az utolsó küldetésben megszerezheted az egyik Dragon Priest maskot (Morokei), valamint ha visszatérsz, megkapod az Archmage robeot. Ezen felül Windhelmben ha megoldod a Blood on Ice questet, megkapod a Necromancer Amulet-et. Ha ezek rajtad vannak, a mana többé nem probléma. =)

      Skilleknél a cél, hogy mielőbb elérd a Destruction dualcastingot és az impactet, na meg az elementálok magasabb perkeit.

      Nekem így, onnantól kezdve, hogy megszereztem a Fireballt, Icestormot, nem akadt ellenfelem… =) Persze ha közel érnek más téma, ennek elkerülése végett jó, ha gyúrsz kicsit sneakre, és lopakodva beidézel egy fire vagy frost atronachot oda, ahol tudod, hogy ellenség várható.

      Conjurationt én egyáltalán nem szerettem az Oblivionban, ugyan azért nem, amiért a Morrowindban se. A bound cuccokat a dispelel egy csapásra eltüntetik rólad, azért pedig semmit se kapsz, hogy a beidézett lény lever egy ellent. Főleg a fejlődési rendszer miatt nem éri meg használni.

      Skyrimban a spelleket nem nehéz megszerezni, arra van a mágusképző. =) Itt még az sincs, mint a régi részekben, hogy minden céhnek volt vagy 5-6 kirendeltsége, aztán mászkálhattál városból-városba, hogy megfelelő szintű varázslatot kapj, feltéve, ha egyáltalán szóba állt veled az NPC.

  5. Péter, tudom, hogy nem ide illek, de ha jól emlékszem, szeretted a Trigun animét… tudtad, hogy készült belőle 2010-ben egy film is a Madhouse-tól?

    http://indavideo.hu/video/Trigun_Badlands_Rumble_Movie_Magyar_Felirattal

    Mi a véleményed róla magáról az anime filmről? Az eredeti anime sorozat látványa jobban bejött ugyan, de ez sem rossz, illetve a harcok meg a humor még mindig csillagos ötös szerintem (a főgonosz ostroma a városban és amikor az új hölgyemény meg Wolf betámadják a bázisát az nagyon süti)!

    • Régen láttam már a Trigunt, amikor néztem, tetszett. Nem az a tipikus tucat shounen volt, sőt a humor, az akció, és alapból a space western téma eléggé bejött.

      A moviet nem láttam, csak a TV sorozatot.

  6. Eddig csak egy nord harcost indítottam és csak akkor lett igazán veszedelmes, amikor rájöttem, hogy érdemes a köszörűkő mellé ülni és fejleszteni a fegyvereket, páncélokat. 😀

    • Smithing az egyik leghasznosabb skill lett, mindenkinek érdemes rá fejlődni, aki valamilyen páncélt használ. Flawless szinttől már elég combos bónuszokat kapsz. =)

      Orcish után egyből a Daedricre mentem rá, arra spóroltam minden ebony rudat, amit találtam.

  7. Huh látom elég durván feltápoltad mindet, grat! 😀 Én úgy játszom mint Zeneger, mindenhová beléptem és mindenfelé fejlődtem, talán ezértis érzem kicsit gyengének a karakterem, 40. szinten. 😀

  8. Na ezért kell célirányosan játszani. =P

    Anno a Morrowind engem elég hamar rászoktatott erre, hisz azon ritka játékok közé tartozott, ami hagyta, hogy a saját hibáimból tanuljak. Magyarul ha rosszul fejlődtem, igen hamar az értésemre adta, hogy nem jól csinálom, és ezzel csak a saját magam dolgát nehezítem meg, illetve lehetetlenítem el, hosszútávon.

    Igaz a Skyrimben ez már közel sem ilyen vészes, hisz nincs attribute táp, sőt nincsenek is már attributeok. Igaz cserébe a skilleknél kell nagyon jól meggondolni, mire költünk perkeket, mert azok, vagyok azok hiánya, hosszútávon eléggé érződni fog.

  9. cheatergs Says:

    Akkoriban logikátlannak találtam találtam a Morrowind fejlődésrendszerét, ezért is hagytam abba a próbálkozásokat. Aztán már nagy a nosztalgia.

    Az attok szorzóit hogy lehet a magunk javára fordítani a Morrowindben? Nekem mindig az jött le, hogy ötös szorzót csak egy att kap, a többi már csökkentettet, így valami mindig lemarad a fejlődésben, amire szükség lenne. Harcosnál például nem tudom egyenlő arányban növelni a strength-endurance-et, v másik oldalról vmelyik céh küldetéséhez intelligencia kellett, amit talán mágiával lehet növelni… Zavaros volt az akkori fejemnek.
    Anno említetted, h az ESIII-IV fejlődése egyezik. Nekem nem annak tűnt, bár évek óta hozzá se nyúltam egyikhez se, és már csak a Skyrimé ugrik be. Viszont, ha ez így van, akkor Morróban is rá lehet gyúrni a skillekre, miközben az ember lvl1-es?

  10. A Morrowind fejlődési rendszere inkább túlbonyolított volt. Sok volt a felesleges skill, és csak úgy lehetett normálisan fejlődni, ha leálltál táperkedni.

    A Morrowindan, Oblivionban a fejlődés úgy nézett ki, hogy akkor léptél szintet, ha a majorba bepakolt skilljeid összesen fejlődtek 10 pontnyit. Ha ez összejött, aludnod kellett a szintlépéshez, majd ébredéskor növelhettél 3 atrribueot. Minden attribute alá tartozott 3-5 skill (kivéve a Luck-ot) amikkel a szorzókat lehetett növelni, maximum 5-ig. A dolog pikantériája az volt, hogy a 3X5-höz 30 skill pontot kellett bezsebelni, mivel 2 skillpont ért 1 attribute pontot. Ezt úgy lehetett elérni, hogy a majorba rakott skilleken kívül legalább 1, de érdemes volt 2 minort tápolni.

    A Morrowindban kétfajta képen lehetett játszani, vagy attribute tápos voltál, vagy skill tápos. Az attribute tápos azt csinálta, amit előbb leírtam. A skill tápos pedig azt a megközelítést választotta, hogy kimaxolta a neki kellő skilleket, de nem lépett szintet, vagyis maradt 1-es szinten.

    Utóbbi azért lett népszerű egyesek körében, mivel a Morrowindban a játékosok túlnyomó része warrior volt, és a játékban bármilyen felszerelést magadra vehettél, akár kezdő értékekkel is. Később az Oblivionban, a szinthez generáló rendszer miatt, már nem nagyon érte meg ezt az utat választani, mert baromi hamar unalomba fulladt úgy a játék, hogy mindenhol csak patkány, farkas jött rád, és mindenfelé csak iron cuccokat kaptál.

    A Morrowind és az Oblivion között, a fejlődési rendszert tekintve, semmi különbség nem volt. Ugyan az volt az elv, csak az Oblivionban kevesebb volt a skill, és a skilleknek lettek amolyan perk szerű bónuszaik, ha elértél egy bizonyos szintet.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: