Boldog nyarat!

Hát ismét elértük az év közepét… Szokás szerint k*rva meleg lesz idén is, de nem bánom, mert hamarosan leállás lesz a melóban, Augusztusban pedig megyek szabadságra (hehe)… =D Előre is jó nyaralást kívánok mindenkinek! Egyetek, igyatok, bulizzatok, menjetek strandra, nézegessétek a szép lányokat (lányok értelemszerűen a fiúkat)… =)

(Hmm… amúgy most a bejegyzés volt a képért, vagy a kép van a bejegyzésért? ;P)

Reklámok

22 hozzászólás to “Boldog nyarat!”

  1. Mindkettő! Azér látom máig se feleded el az SMet, te fanboy! 😛
    Boldog nyarat neked is Peti! 🙂

    • Elfeledni nem is tudnám, mint oly sok más animét se, még ha akad is köztük nem egy olyan, amire már akkor is azt mondtam, hogy bárcsak inkább sose láttam volna. =)

      Amúgy egy bizonyos szinten mindenki fanboy/fangirl, hisz mindenki rajong dolgokért, csak az nem mindegy, hogy, és mennyire.

      Az SM máig olyan nekem, hogy akármennyire is szokásommá vált köpködni az utolsó két szériát a manga canon ismeretében, és akármennyire is merényletnek tartom az első specialt, maga a sorozat, élén az első szezonnal, máig egy szintet képvisel, hogy kábé így kell/kéne kinéznie, működnie egy átlag magical girl animének.

      Máig eszembe jut az a beszélgetés Zoltánnal, amikor az ismeretségünk korai szakaszában témába jött az SM, és arra a megállapításra jutottunk, hogy tulajdonképpen azaz SM legfőbb erénye, már azon túl, hogy a mangaka legalább effektíve dolgozott is a saját fikciója világával, hogy mind a mangaka, mind a stúdió végig ügyeltek arra, hogy az egésznek az a baromi egyszerű, naiv kis mondanivalója, ami van, az végig tiszta és félreérthetetlen legyen. Na meg a bitch casting, de ez már egy másik történet… =)

      Amúgy kösz. =)

  2. A nyarat szeretem, a hőséget már kevésbé. ^^
    Jelentkeztem idény munkára, erre csupa “jót” hallottam róla a híradóban, mire másnap felvettek. Nem lesz hawaii de kell a pénz na, szal nem nagyon válogathatok.
    A kép szép! ^_^”

    • Az már régóta tudva lévő, hogy a kisvállalkozások mind ilyenek, pláne ha diák vagy, hogy ott csesznek át, rövidítenek meg, használnak ki, ahol tudnak.

      A pénz viszont ahogy mondod, kell, sokszor muszáj a szart is bevállalni, hogy keress valamit.

      • Nemcsak a kisvállalkozások… Amikor anno diákként dolgoztam egy-két hónapig a Tescoban, ott is úgy basztak át minket, mint szart a palánkon =P.

      • Persze, hogy nem, hisz erről szól a kapitalizmus, a kizsákmányolásról. Viszont annyival azért jobb a helyzet, hogy a nagy cégekre az elmúlt évek során rászálltak azért a különféle hivatalok, hatóságok, és ettől függetlenül persze továbbra is próbálnak trükközni, de valamivel azért mégiscsak jobb. Például azért, mert be vagy jelentve, le vagy papírozva.

        Nem csak úgy fel vagy véve egy büfébe, aztán annyit kapsz, amennyit jónak lát, és akkor, amikor a főnök úgy gondolja.

  3. Már vártam én is nagyon, bár ez a nyár számomra elég keménynek ígérkezik mind munka (mert muszáj), mind bulizás (szintén muszáj, csak másképp) terén. Az agyforraló meleget meg kifejezetten kedvelem, csak a füvet ne kéne lenyírni. Nyaralni meg kb. hat éves korom óta nem voltam, mert az utolsó forintomból is literszám veszem az energiaitalt. Fogalmam sincs, minek, mert utálom… de kell.

    • Én inkább az enyhe, kellemes, napos időt szeretem. A nagy forróságot utálom, amikor az ember a szobában se tud megmaradni, nem hogy odakinn, a napon.

      Energiaitalról, csak úgy mint a kóláról, hosszú évek óta leszoktam, és nem is hiányzik. Addig se ittam csak alkalomszerűen, főleg bulikban, max 2-őt. Az energia ital durván szétbassza az egész keringésed, gyomrod, rosszabb mint az alkohol, vagy a kávé, pláne az olcsók.

      Ismerek olyat, aki naponta 3-4 monstert is megivott, ezt addig csinálta, amíg egyszer rosszul lett, mint kiderült, gyomorfekélyt kapott. Szóval csak óvatosan az ilyen benzin származéknak beillő löttyökkel.

      • Tudom, én is kerültem már orvoshoz miatta, de hát egy heroinfüggőnek is mondhatod, hogy bele fog halni, és ez nem sokkal jobb. 😀

      • Nos mindenki azt csinál az életével, amit akar, de szerintem ha valamiről érzem, hogy nem jó nekem, akkor azt ott és akkor abba kell hagyni. Ez csak akaraterő kérdése.

  4. Nydenack Says:

    Üdv!

    Egy ideje már nyomon követem a blogod, animés témák után kutatva keveredtem ide. Az első egy-két bejegyzés után nem igazán tudtam hova tenni a dolgokat, és nem igazán jött le az álláspontod a dolgokkal kapcsolatban (haterkedésnek tűnt, de már nem emlékszem mely belyegyzéssel kezdhettem) azonban a weeaboo-féle magatartásról olvasgatva már leesett, és jókat derültem, a mosoly talán Momiji (aka Ropi) bemutatása után fagyott le az arcomról, ahhoz kellett egy kis idő míg sikerült feldolgoznom. 😀

    Szóval jó a blog, és boldog nyarat neked is !

    • Köszönöm! =)

      Azok a mondjuk úgy “troll” bejegyzések lényegében azért születtek, mert ki akartam írni magamból azt a sok mindent, ami akkor már jó ideje irritált. Nem tagadom, bennük volt/van a véleményem, de a hatás kedvéért persze jócskán felfújtam, szándékosan eltúloztam, provokáltam.

      Momiji hát igen, ő egy igazi “jelenség” a hazai animés körökben, bár azt kell mondjam, közel sem a legrosszabb. Ő csak simán egy nolife lulzer, akiben egy 10-éves kislány lelkivilága rejtőzik, egy 30-éves pedofil hajlamaival. Évente néhányszor lejáratja magát nagy nyilvánosság előtt, amin jót lehet röhögni/szörnyülködni.

      Igazából máig dilemma ez kicsit, hogy írjak e még ilyenekről, mert havonta, kéthavonta akaratlanul is belefutok valami agyfaszba még úgy is, hogy alig látogatok pár animés siteot, blogot, de a többségük alkalmatlan prezentálásra, vagy egyáltalán arra, hogy belemenjek.

      Vannak akik máig visszavárják a “régi”, folyton provokáló Pétert, amire továbbra is csak azt tudom mondani, hogy mindig is kedvtelésből blogoltam, és protokollból nem akarok szívózni. Bele lehet azért fáradni az állandó kontrázásba, itt is van egy határ, amíg szórakoztató, és ami után inkább zavaró. Viszont ha lesz megfelelő alany, akkor nem kizárt, hogy esetleg szentelek neki egy postot. =)

      Vannak akik azonban pont az “új” arculatot preferálják, a “korrekt” Pétert, aki ismertetőket, kritikákat ír. Igaz ez régen is jelen volt, de akkoriban csak gameknél, ám egy ideje már animéknél is. Egyeseknek úgy tűnik, tetszenek az ismertetőim, és hogy őszinte legyek, ennek jelenleg jobban örülök. =)

      • Nydenack Says:

        Akkoriban (azért nem olyan régről van szó) inkább az animés szórakoztatóipar mögé akartam látni egy kicsit, több különféle szemszögből, és nem a “hogyan készült”-re gondolok, inkább hogy kik képezik a rajongói bázist, milyen tendenciák érvényesülnek, satöbbi. Nem igazán tudom magam pontosan kifejezni.
        Ennek az oka az volt, hogy gyakorlatilag a legelső anime sorozat, amit végignéztem, a Tengen Toppa Gurren Lagann volt. Szerettem, megnéztem többször is. Tettem még egy próbát, a Black Lagoon volt az, amely szintén elnyerte a tetszésemet, holott a maid-kosztümben rohangáló forradalmár, majd a bishi és a loli gyilkológépek feltűnésekor rezgett a léc, de betudtam ezt a más kultúrának, meg legalább “egyedi”. Utána persze felbuzdulva azon a téves feltételezésemen, hogy ez lesz az átlagszínvonal minimum, elkezdtem mindenfélét nézni az anime-témában eléggé satnya ítélőképességemben bízva, jókora tudatlansággal meghintve. Lett belőle egy Highschool of the Dead…Nem igazán tudtam hova tenni, de végignéztem, kibírtam, nem éreztem annyira gáznak. Hyakka Ryouran Samurai Girls…tetszett a megjelenése, minden mást a pokolba kívántam már.
        Utána Infinite Stratos, Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai (azt sem tudtam miről szól, mi a címe, de “biztos jó lesz” elven végignyomtam), Needless, és már a tököm tele lett az egész japán rajzfilmes szórakoztatóiparral, nem értettem miért mindig valami háremes szart fogok ki…Néha azért a horogra akadt néhány értékelhető darab is, ilyen volt a Panty & Stockings, aminek az elején csak a soundtrackje tartotta bennem a lelket, de aztán nem bántam meg. Másik példa a Redline.

        Javarészt tehát azért emeltem ki inkább a “fikázós” posztokat, mint számomra pozitívum, mert nagyon tudtam velük azonosulni, miután ennyi szemetet képes voltam végignézni…Ezzel nem akartam irányt mutatni, hogy ebből kéne állnia a blognak, amihez pedig nincs kedve az embernek, azt nem kell erőltetni, ha már egyszer kedvtelésről van szó.

        Nemrég olvastam, megtekintés után a Redline, PSG, és Ore no Imouto-ról írtakat, nagyjából le is fedték a saját véleményemet, továbbá a Shiki és Rosario kritikákhoz volt még szerencsém, és tetszett mind.

        Már megtanultam, hogy mások véleményét sem árt számításba venni, mielőtt kipróbálok/megnézek valamit, mert lehet, hogy ezzel megkímélem magamat, illetve tisztáztam magamban egyes “szakfogalmak” jelentését… 😀

        Legközelebb szerintem Ghost in the Shell-el, vagy Akirával próbálkozom, klasszikusokkal nem nyúlhatok félre…

      • Értem mire gondolsz, örülök ha ehhez némiképp én is hozzájárulhattam a magam módján. =)

        TTGL jó választás volt, nekem anno az NGE volt az első jelentősebb darab, amit már nem a TV-ben, hanem letöltve, eredeti nyelven néztem végig. Tudom ajánlani, ha még esetleg nem láttad.

        Black Lagoon-t nem láttam, de azt mondják egész jó, majd egyszer talán sort kerítek rá.

        HotD… na igen, ez nekem is egy “élmény” volt. =D Kész röhej, hogy ezt volt pofájuk zombi horrorként beharangozni, amikor egy nagy csápcsöcs fest volt, csak zombikkal, és agyrohasztó szitukkal.

        Ore Imo… ritka bitangpusztulatos volt ez is, de erről már írtam. =)

        Needless nekem anno tetszett, elég nagy agyfasz volt, de a jobbik fajtából.

        PaSwG… azt hiszem ehhez sem kell különösebb magyarázat, az egyik legszórakoztatóbb animu, amit valaha láttam. =D

        GitS, Akira moviekat csak ajánlani tudom, amolyan kötelező klasszikusok, esetleg még csapd hozzá a Jin-Roht.

  5. Na igen, a nyár. 😀 Végre itt van, de egyben bár ne lenne már itt. Egy pillanat és el is száll.
    Meló terén én meg meg vagyok átkozva. Ilyenkor kellene igazán melóznom, lévén régész vagyok, de richtig, hogy nincs sehol hely. Átmenetileg még az a félállás van, amit épp művelek egy irodában (szkennelgetés havi 30 ezerért), de abból nem lehet sokra vinni.
    Ami meg a nyaralást illeti, vsz abból se lesz semmi idén. De nem baj, mert itthon is lesz majd mit csinálni. 🙂
    Amúgy a SM nálam is etalon. 😀

    • Egyik jó barátom húgának is az volt minden álma, hogy régész legyen, de amikor oda került a sor, hamar rájött arra, hogy ez a meló sem olyan, mint a filmekben.

      Egyébként amilyenek a mai viszonyok, már annak is örülhet az ember, hogy van munkája, még akkor is, ha 30k-val nem sokra megy.

      “a SM nálam is etalon” -> Na ezzel most megleptél, egy ideje már elszoktam attól, hogy olyanokkal társalogjak, akik képben vannak az animét illetően. =) Etalonnak mondjuk nem nevezném, mert az utolsó két széria elég rossz irányt vett a mangához képest, viszont az tény, hogy egy elég jelentőségteljes darab a saját műfajában.

      Hogy őszinte legyek, már hosszú évek óta úgy vagyok vele, hogy az animét már nem nagyon bírnám pár résznél tovább, 2005 körül elég volt azaz egy re-watch. Ami máig életben tartja nálam az egészet egy nagyon alap szinten, az igazából a fanok minőségi produktumai, főleg az igényes artok, cosplay. =)

      • Mondjuk ezen kívül nem nagyon néztem meg magical girl animét. De mind a mai napig a kedvenceim közé tartozik. Anno de sokat néztem RTL klubon meg RTL2-n (ott persze németül). Az utolsó két évad kimaradt az életemből, szerencsére. Az első évad képregény verziójával volt szerencsém találkozni, de sajnos lelombozott, hogy pont az utolsó részét nem töltötték fel annak a verziónak, amit olvastam, úgyhogy nem eröltettem a folytatások megnézését.
        A régészet az valóban egy olyan szakma, amit sok romantikus lélek a filmek alapján képzel el. Sajnos egyáltalán nem olyan izgalmakkal teli, mint Indiana Jones kalandjai, így szerencsére sokakat eltántorít tőle a hideg valóság. Én pl soha nem hasonlítottam a dolgot a filmekhez – egyetem előtt nem is nagyon láttam Indiana Jones-t. Meg azóta se nagyon nézek ilyen “régészes” filmeket – mondjuk az elveszett ereklyék fosztogatóinak láttam néhány részét, ami nem volt rossz, mint kalandfilm-sorozat, de a régészethez vajmi kevés köze volt.

      • Igen, a csaj is hamar rájött, hogy a régészkedés nem úgy megy, ahogy csöcsi Lara csinálja. =D

        Anno az RTL2-őn az SM mellett ment még a Do-Re-Mi, ami nagyon nem tetszett, illetve ott volt még a KKJ (Kamikaze Kaito Jeanne) amit először azért kezdtem el nézni, mert azt hittem SM, de aztán rájöttem, hogy egy különálló sorozat.

  6. chris92 Says:

    Július elejéig kemény vizsgaidőszak, utána kicsit lazíthatok és hódolhatok a zenehallgatás-olvasás-filmnézés szentháromságnak!
    Na meg persze egy-két új game is kipróbálásra vár, mindenesetre neked is jó nyarat, a belinkelt kép meg magáért beszél. 😀

    • Köszönöm! =)

      “a belinkelt kép meg magáért beszél” -> Az már igaz, már akkor tudtam, hogy ő lesz a kedvencem a sorozatból, amikor még csak az introban szerepelt. =D

      • Nekem a kedvencem Rei volt. 🙂

      • Amikor anno még a TV-ben néztem a sorozatot, magyarul, akkor Minako és Usagi voltak a kedvenceim. A többiek annyira nem keltették fel az érdeklődésem.

        Később viszont, mikor újranéztem, már Makoto és Rei karaktere is érdekessé vált. Ami, továbbra is semleges maradt, Usagi viszont sokat veszített a “varázsából”… zavarni nem zavart, de sokszor már fárasztó volt az állandó nyafizása. =D

Vélemény, hozzászólás?

