DBZ return!

Gondolom sokan hallották már a hírt (akik nem, azok majd most), miszerint a Dragon Ball visszatér, méghozzá a Z széria, a Viasat 6 csatorna műsorára. Ergo újra lesz DBZ, magyarul, ezúttal úgy néz ki, végig.

Nem tagadom, váratlanul ért a hír, amit először szkeptikusan fogadtam, ám némi bizalomra adott okot, hogy a bejelentést követően milyen hamar napvilágot látott az első rész hivatalos dátuma, amit Szeptember 1.-re ígértek, majd minden nap, 17 órától.

Annak ellenére, hogy szoktam nézni a Viasat 6-ot, és az eddigi munkáik bizalomra adnak okot, tényleg kíváncsi leszek, mit kapunk majd végül, milyen lesz a szinkron, és hogy tényleg leadják e végig? Nos ezt majd meglátjuk szeptemberben, én biztos nézni fogom. =)

Egyébként remélem nem ez lesz az egyetlen anime premier a csatornán. Jó lenne, ha elővennék újra például a Sailor Moon-t, és/vagy más régi animéket, mondjuk jó lenne végre egy NGE vagy Berserk (álmodik a nyomor). Jó ellensúlya lehetne ez, az Animaxos olcsó, kommersz gagyinak.

Reklámok

40 hozzászólás to “DBZ return!”

  1. zeneger01 Says:

    A legjobban engem az lepne meg ha nem a Z hanem a Kai-t adnák le.:D Na azon szakadnék.XD
    A klasszikusokat akarnak leadni akkor remélem ott lesz a Pálya Ördögei, meg volt egy Forma 1-es anime is amit nálunk adtak. Annak a MAI napig nem tudom a nevét csak azt tudom, hogy benne volt Lauda.

    Egyetértek azzal, hogy jó lenne ha ellensúlyoznák az Animax kommersz cuccát színvonalasabb műsorokkal. Ranma 1/2 bármikor megnéznék, Berserk max csak késő este lenne, egy Ruroni Kenshin. Személy szerint egy Urusei Yatsurának is örülnék.:D

    Ugyan a Viasat6nál elég jó munkát végeztek azért én kicsit tartok a szinkronokról. Most vagy megveszik a régit mert az lehet olcsóbban jönne ki nekik vagy újraszinkronizálják és talán javítanak a szövegen is.
    Ez azonban rosszul is sülhet el, gyatrább fordítót szereznek vagy a szinkronok nem csinálják jól… sajnos ez mindig ott van és én nem szeretném ha jó műsorokat elrontanának ilyesmivel. Azt maradjon az Animaxnak.XD

    • Én meg mondjuk a Monster-nek örülnék, de van olyan érzésem, hogy sajnos a díjak és szakmai elismerések ellenére soha nem fog szerepelni itt Magyarországon… pedig még viszonylag rövid is…

      • 74-részt én közel se neveznék rövidnek… =D A rövid az mondjuk 12 rész alatt van. A Monsterre én se sok esélyt látok, az NGE se jutott el hozzánk mind a mai napig, pedig egy meglehetősen híres, neves darabról van szó.

    • A Kait inkább ne, a Buu saga kihagyása és a cenzúra rosszabb, mint a fillerek.

      Kenshint és a Ranma1/2-t támogatom, de akkor már Tenchi Muyo! is jöhetne, esetleg TTGL, FLCL, vagy Gintama. =)

      A szinkront illetően majd meglátjuk, mihez kezdenek egy animével, én reménykedek benne, hogy jó lesz (mást úgy se nagyon tehetünk).

  2. Yuriko-chan Says:

    Állítólag az eredeti szinkronnal fogják adni.

  3. Yuriko-chan Says:

    “Jó lenne, ha elővennék újra például a Sailor Moon-t,”

    Ezt meglepődve olvasom tőled. Azt hittem, nem akarod, hogy szétszedjék a fangörcsök.

    • Az Animaxon nem is látnám szívesen, a Narutardok közé dobva, ellenben a Viasat 6-on amúgy is sok régi rajzfilmet adnak, szóval ott már jóval kellemesebben mutatna. =)

  4. Én is várom már, hogy sül el a viasat6-on a DBZ. Nekem úgy rémlik, hogy anno RTL klubon mintha kicsit megvágva sugározták volna. Legalábbis az eleje számomra olyan deus ex machina érzés volt (lehet csak én maradtam le az elejéről – minden esetre nálam ott kezdődött, hogy érkeznek Vegitáék a Földre, aztán volt némi visszaemlékezés, hogy Gohan valami korábbi ellenfelet Gokuval karöltve elgyepált, de sztem erről vagy lemaradtam, vagy lecsípték róla). Ebből kiindulva hasznos lesz az újra szinkron, amennyiben voltak kihagyott epizódok.
    SM szintén jó lenne. Jó kis nosztalgia. De akkor első évad legyen már teljes, mert az utolsó előtti epizódot úgy ahogy volt, anno kihagyták – le sincs szinkronizálva (ezt biztosan tudom, de most hirtelen forrást nem tudok megnevezni).

    • Yuriko-chan Says:

      Én emlékszem a Dragon Ball Z első részére. Arról szólt, hogy Son Goku felnőtt, és mindenki kérdezte tőle, hogy hol van a farka, és ő mondta, hogy leoperáltatta. XD Eközben a népek gyűltek valami nagy harci tornára, ami aztán sok részen keresztül húzódott.

      Hm, én úgy emlékszem, hogy a Sailor Moon első évadának végén a nagy csata két részen keresztül zajlott, és mindkettőt láttam anno a tévében. Akkor milyen utolsó előtti részt nem adtak le? o_O

      • Tavaly újranéztem az első évadját a SM-nak. Akkor láttam először az utolsó előtti részt. Az utolsó rész valóban ketté van bontva, azokat azonban egybe számoltam. Az utolsó előtti rész kerül sor a Hold előtörténetének átfogó magyarázatára, valamint abban győzik le Kunzite-ot (mellesleg ő volt az egyetlen ellenfelük, aki igazán megizzasztotta a “tündérkéket”).

      • Yuriko-chan Says:

        Oh, értem. Köszi az infót. 🙂

      • A helyzet az, hogy az interneten nagyon sok tévhit kering az SM-el kapcsolatban is. A Setikés TV ripek, amiket feltöltögettek mindenfelé, hiányosak, nem egy közülük végig német, amit anno leadtak. Valójában egy rész volt, amit nem adtak le magyarul, az pedig a 81. epizód, mivel azt a franciák se adták le, akiktől kaptuk az animét. A 44. és a 144. részt adták magyarul, utóbbira 100%-osan emlékszem.

      • Én magyarul többször is láttam, mivel vagy háromszor ismételték RTL-en, de egyszer se láttam a 44. részt. Pedig harmadik alkalommal már célirányosan figyeltem is, hogy úgymond, na mi lesz. De ezek szerint valahogy mégis csak elkerülte a figyelmemet. 😀

      • Nem ismételték meg háromszor se, mivel először csak az első két évadot adták le, aztán egyben leadták az egészet, majd a 3-4. évad került sorra, de nem teljesen az elejétől.

        Hogy közben esetleg hagytak e ki olyan részeket, amiket előtte leadtak, nem tudom, minden részletre én se emlékszek már több mint 10-évvel ezelőttről. =)

      • Mivel RTL2-n is néztem, lehet összemosódtak bennem a részletek. 😀

      • Yuriko-chan Says:

        Én is emlékszem, hogy az egyik ismétlést (ezek szerint az utolsót) “A Szent Grál” című résszel kezdték, ami kb. a 3. évad közepe. És arra is emlékszem, mennyire reménykedtünk abban, hogy a “cirkuszos” történetszál utolsó részének, a Pegazustól való elköszönésnek a megismétlése után már új kalandokat láthatunk… (Tudtuk, hogy van folytatás, mert közülünk többen is látták a német csatornán.)

      • SM-et én nem nagyon néztem az RTL II-őn, inkább a Ranma1/2 és a KKJ érdekelt, még ha egy szót se értettem belőlük. =D

        A Starsról én úgy szereztem tudomást, hogy volt az a zöld “Lunás hátú” kártyacsomag, amire a sorozatból voltak jelenetek nyomtatva (illetve mint később kiderült, háttérképek is) és azon volt pár “tündér” akiket nem ismertem. Akkor még azt hittem a fekete ruhájuk miatt, hogy ők majd az új ellenségek lesznek.

        Anno nagyon lelkes voltam. Miután sikerült végre letöltenem, nagy reményekkel ültem le elé a SuperS után, vártam, hogy mi lesz, miről fog majd szólni, de akárcsak a DB GT-nél, a lelkesedésem itt is elég gyorsan elmúlt, miután túlestem az első pár részen.

        Alapból se tetszett, hogy újra előszedték Nehelleniát, de ami utána következett, hát az majdnem rosszabb volt, mint a SuperS, ami azért elég nagy szó. Ráadásul pechemre elolvastam közben a mangát is, így még inkább feltűnt, mennyire kegyetlenül elcseszték az anime végét.

        A SuperS-nél is voltak pillanatok, amikor már a sorozat mércéjével mérve is fárasztóan ostoba/gagyi volt egy-egy húzás, és az se titok, hogy ez a quartett-től lett egyre sűrűbb, viszont a Starsban Iron Mouse képes volt még ezen is “túltenni”, pedig nem hittem volna, hogy ez lehetséges.

  5. Yuriko-chan Says:

    A mai napi WTF: https://www.facebook.com/sailormoonhun Egy nonprofit csapat le fogja szinkronizálni az R movie-t! Én még nem mertem belehallgatni a videókba, de az információk szerint Dögei Éva ingyen elvállalta, hogy újra ő szólaltassa meg Rei-t, így Rei-t az eredeti hangján hallhatjuk majd. Respect Évának. 🙂

    • Tudom, ismerem az egyik srácot a csapatból. =) Mondtam is nekik, hogy a dalokat jobb lenne csak feliratozni, de úgy tűnik ragaszkodnak hozzá, hogy minden le legyen fordítva.

      • Yuriko-chan Says:

        És miért hallgattál erről? 😀

      • Nos, mert nem kérdezte senki. =)

        Komolyra fordítva, gondolom észrevetted már, hogy az elmúlt pár évben enyhén szólva nem foglalkoztam a témával, ami valahol nem véletlen.

        Oké persze az SM az SM marad, kellemes emlékek kötnek hozzá, amiket soha nem fogok elfeledni, de kábé ennyi. Klasszikus, alapmű, egy darabja az anime és a magical girl történelemnek, de ma már egészen másfajta animék érdekelnek. Ha szabad így fogalmaznom, kinőttem ebből a típusból. =)

        Ma, ha már mindenképp magical girlt akarnék nézni, akkor az SM helyett Cutie Honeyt választanám.

      • És miért pont azt választanád?

      • Mert jobban megfelel a mostani ízlésemnek, igényeimnek. =)

        Honeyban meg van az a plusz, ami Usagiból és Minakoból is egyaránt hiányzik, a vagányság. Emellett vicces (sokszor önmaga paródiája) és amikor sunnyog, kifejezetten aranyos.

        Usagiért úgy igazából sohasem voltam oda. Minakot még most is bírom, főleg azért, mert ő nem nyafogott állandóan, bátrabb volt, na meg kicsivel okosabb is, az animében legalább tudott angolul. =D Viszont az én top listámon már rég nem ő a number one.

  6. Fuck yeah, most öcsémnek is megmutathatom mit hagyott ki a mostani generáció anime ügyikeg 🙂

    • Az biztos, hogy a mostani Gagyimax felhozatalnál a DB simán jobb. =) Azért megnézném, mit szólna a mostani Naruton nevelkedett generáció, ha bedobnának eléjük egy Hokuto no Ken-t, bár a nagyon elvakultak biztos leragadnának a grafikánál.

      • Mondjuk a Ganajtúrómax próbálkozott a DBGT-vel, de mivel az a sorozat mélypontja…

        Bevallom, amikor a Hokuto No Ken-t elkezdtem olvasni, akkor nekem is szoknom kellett, pedig tök király a rajzolás. Viszont az biztos, hogy sajnos így sem úgy fognak rátekinteni, mint egy “ősre”, hanem mint egy “miezazundorítónarutokopi”… S azért a “ganajtúró” védelmére legyen szólva, a mangaka nem rég beismerte, hogy az ő célközönsége a 11-12 éves gyerekek…

        Véleményem szerint pedig jobban jártak volna, ha rövid sorozatokat adtak volna le, amik kb 12 max 24-26 részesek, s elvétve 26 fölötti, nem pedig egyből 3-4 olyat, ami 100 rész feletti (Naruto, Bleach, D.Gray-man, Detective Conan stb…).

      • A GT azért is egy vicc, mert Animaxék a megalakulásuk óta ígérgették, hogy majd lesz DB+DBZ, új szinkronnal, stb. Évente, de volt hogy fél évente bedobták ezt a csalit, hogy “na majd most már tényleg lesz!” aztán nem lett belőle semmi. Végül kiszúrták a nézők szemét egy GT-vel, amiből az újak semmit se értenek, a régiek meg tudják hogy szar, azért nem nézik. =)

        A HNK-t attól, hogy idehaza nem ismerik, nem kell ám félteni, Amerikában és Japánban közismert klasszikus, vagy ha már Európa, akkor például Franciaországban. Ugyancsak ebben a cipőben jár Cutie Honey is.

        “beismerte, hogy az ő célközönsége a 11-12 éves gyerekek” -> Csak hogy ezzel kábé semmi újat nem mondott, mivel minden shounen fight a fiatal fiúkat, férfiakat célozza meg, jellemzően a 20 év alattiakat.

        A különbség, hogy anno például a HNK seinen elemeket is tartalmazott, így az idősebb generáció figyelmét is nagyobb eséllyel ragadta meg és kötötte le. Valamint az se épp elhanyagolható tény, hogy felnőtt férfiak voltak az animében, jellemzően erőteljes izomzattal, groteszk külsővel, és sokszor statisztált mellettük a háttérben nem egy lengén öltözött hölgy is. Na most ehhez képest már a DBZ is visszafogottabb volt valamennyivel, a mostani shounenek meg aztán végképp.

        A shounen fightok az elmúlt évtizedek során egyre inkább a fiatalok felé kezdtek közelíteni, egyre fiatalabbak lettek a karakterek, több lett a drámázás, poénkodás, kevesebb a harcművészet.

  7. “Csak hogy ezzel kábé semmi újat nem mondott, mivel minden shounen fight a fiatal fiúkat, férfiakat célozza meg, jellemzően a 20 év alattiakat.”

    Mondjuk ehhez képest a Kinnikuman-t és a Hokuto No Ken-t inkább a 13 év felettiek olvasták.

    Mondjuk az igazi baj a mai neverending shonen-ekkel, hogy tényleg szó szerint veszik a “neverending” jelzőt, mert míg régen a Kinnikuman és a HNK tartott kb 6-7 évig, ami ideális hossznak is számít (elvégre elkezdi kb 13 évesen, 20 évesen be is tudja majd fejezni). Ehhez képest a Naruto most tart kb 13-14 éve, s Kishimoto szintén nem rég mondta el, hogy még kb 3-4 évig írni akarja! Szóval aki elkezdte 10 évesen, az fejezze be 30 évesen? Aha…

    Azon gondolkodok pont, hogy mi lenne, ha végre megjelenne egy új shonen manga, ami hasonló elemeket használna fel, mint anno a HNK. Szerintem jól esne a sok “moe shonen” után…

  8. Na, elvileg túl vagyunk a hétvégi “premieren”, vélemények? 😀 Én olyan ritkán nézek tévét, hogy azt sem tudom most hirtelen, van-e Viasat 6-unk, de gondoltam, innen csak nézte valaki. Főleg az érdekelne, hogy a szinkron maradt-e a “classic RTL klubos” vagy újat kapott?

  9. Áhh, el se jutottam a viasat 6-ig. De hétvégén amúgy se lenne esélyem rá. Igazából az időpont abszolúte nem bejövős nálam, délután négy után már ősöké a képernyő.

  10. Őszinte leszek, én totál elfelejtettem. =)

  11. A régivel adják, hála istennek. Mondjuk ez már a trailerből is kiderült. El sem hiszem, mekkora utat tehetett meg ez a szinkron, hogy eljusson a Viasatra. 😀

    • Könnyen és gyorsan, mert a megtett út hossza fordítottan arányos a Deákok számával. =) Fogadok az SM szinkron is pillanatok alatt megkerülne, ha valaki kellően erős “paklit” tenne le az asztalra, ösztökélés gyanánt.

  12. Jó hogy újra adják. El-el szoktam kapni a részeket, nosztalgiázni tökéletes! Már várom dermesztőt! ^^

  13. Az elejéről ugyan lemaradtam, de a harcot Raditz-al láttam. A nosztalgia része rendben van, egy dolog zavar csak, a tempó, hogy csak egy részt tudok megnézni. Anno hozzá voltam szokva ehhez az adagoláshoz, most viszont már kevés, automatikusan nézném a következő részt.

Vélemény, hozzászólás?

