Borderlands 2 – Bulletstorm helyett…

Kevés olyan FPS-t tudnék most felhozni, ami a komolytalan, néha már-már ön ironikus humorával adja el magát. Legalább is kevés olyat, ami 10-évnél nem régebbi. Akadt ugyan pár próbálkozás, mint tavaly a Bulletstorm, ám az sajnos messze nem lett olyan, mint amilyennek ígérkezett. Sőt leginkább egy “nagyobb volt a füstje, mint lángja” esettanulmány lett belőle, ami magába foglalt szinte minden tipikus hibát. Kezdve az állandó jellegű, erőtlen macho káromkodástól, a felejthető karaktereken és a rövid játékidőn át, egészen a később beleerőltetett, és egyáltalán nem működő drámai szálig.

Most azonban itt a Borderlands 2, aminek az első része nekem ugyan kimaradt az életemből, ám még így is azt kell hogy mondjam, egy rendkívül hangulatos lövölde lett belőle. Kicsit olyan, mint ha elkészült volna a Saints Row 3 FPS változata, csak ezúttal scifis, posztapokaliptikus környezetben, képregényszerű grafikával.


World of Gunz

A történetvezetés szerencsére nem kívánja meg, hogy tisztában legyünk az első rész eseményeivel, de akit esetleg mégis érdekelne, annak az introban röviden összefoglalják, mi is történt az elődben. A lényeg, hogy kalandjaink helyszíne egy Pandora nevű bolygó, melynek felszínére furcsa, lilán izzó kristály, úgynevezett Eridium tör fel, mely különösen értékes, már önmagában is. Az új kincsből sokan próbálnak hasznot húzni, kisebb-nagyobb sikerrel, mire jön a hyper modern technikával felszerelt, és dúsgazdag hyperion cég, élén egy Handsome Jack nevű szadista, idióta pszichopatával, és szépen átveszik az irányítást a bolygó felett. Ekkor lépnek akcióba az úgynevezett Vault Hunterek, vagyis 4 szabadúszó figura, akiket összehozott a sors. Csatlakoznak az ellenálláshoz, majd megindul a harc Jack ellen, miközben jó pár másik rosszfiút/lányt is helyre tesznek.

A játékmenet, a Dead Islandhez hasonlóan 4 fős coopra van kihegyezve, vagyis már az elején választanunk kell, melyik hős bőrébe szeretnénk belebújni. Axton, a csapat vezére, sima közkatona, aki időnként automata tornyokat képes telepíteni, támogatás gyanánt. Maya, a csapat szirénje, amolyan varázsló státuszt tölt be. Salvador, a tipikus brute, aki különleges képességének hála egyszerre akár két fegyvert is kézben tud tartani, persze csak limitált ideig, ám mérettől és típustól függetlenül. Végül ott van még Zero (vagy Zer0) aki az assassin funkciót tölti be. Értelemszerűen a mesterlövész puskák mestere, és ismer pár mocskos trükköt, mint hogy harc közben egy hologram képet vetít ki, miközben láthatatlanná válik. Jómagam vele kezdtem el a játékot. =)

A kaland egy történetbe épített tuttorial formájában indul el, ahol egy kis robot talál ránk, majd a segítségével elsajátíthatjuk az alapokat, miközben elkalauzol az első faluig.

Innentől kezdve indul be igazán a játék. Jó RPG-hez hűen vesszük fel a különböző NPC-ktől a küldetéseket, aztán sikeres teljesítés után visszatérünk a jutalomért, és az XP-ért. Majd amikor elegendő XP összegyűlt, szintet lépünk, és kioldhatunk 1 passzív skillt.

A fejlesztők szerencsére ügyesen ügyeltek arra, hogy minden karakternél teljesen egyedi, csak rájuk jellemző, az erényeiket kidomborító skillek kapjanak helyet, 3 kategóriában, több szinten. Így csak rajtunk múlik, milyen irányba visszük el az adott karaktert. Az ilyesmi persze rendre magával szokta hozni azt a problémát, hogy “de mi van ha rosszul fejlesztem a karaktert?” ám erre is kitaláltak egy nagyon egyszerű megoldást. A karakterünk skilljeit bármikor újra eloszthatjuk, azoknál az automatáknál, ahol karakterünk külsejét is testre szabhatjuk, igaz csak minimálisan.

Ennél eggyel érdekesebb téma az úgynevezett Badass Rank, ami annyit tesz, hogy minden egyes térképen lesznek kihívások, amiket ha teljesítünk, akkor növekszik egy csík, ami ha betelik, kapunk egy érmét, amit attribute tápolásra költhetünk el. Például több életerőre, sebzésbónuszra, és a többi.

Természetesen, lévén FPS-ről van szó, a hangsúly a lőfegyvereken lesz, mint minden valamire való akciójátéknál az szokás. A Borderlands 2 pedig ha valahol, akkor ezen a téren hatalmasat domborít az átlaghoz képest. Itt ugyanis nem csak a fegyverek típusa más, hanem attól függően, milyen gyártótól származnak, és milyen módosítókkal, kiegészítőkkel, tulajdonságokkal vannak ellátva, a viselkedésük is teljesen más. Az én egyik kedvencem például a Hyperion volt, melynek a fegyverei úgy működnek, hogy minél tovább lövünk velük, annál pontosabbak lesznek, így akár egy sörétes puskából is lehet pontlövő. Ergo csak ránk, és a játékstílusunkra lesz bízva, miből, mit preferálunk. =)

Kalandjaink során sok különféle helyszínre ellátogathatunk majd, amik két dologban bővelkednek igazán, ellenségekben, és lootban. Unatkozni tehát nem nagyon lesz időnk, és a monotonitást elkerülendő, a környezet kellően változatos lesz. Akad köztük jégmező, sivatag, erdős terület, hegyvidék, wasteland. 

Az NPC-k többsége ugyan csak statisztál a játékban, ám akiktől a küldetéseket kapjuk, azok mind igazi egyéniségek lesznek, akárcsak a bossok.

Játékmenet szempontjából kis érdekesség, hogy a Borderlands 2-ben nem csak a sima ellenfelek, de az egyes bossok, minibossok is újra fognak majd éledni, amint huzamosabb időre elhagyjuk az adott helyszínt. Szerencsére azonban, mivel nem szinthez generálós rendszert használ a játék, hanem minden területen más-más szintű ellenségeket generál, ezért idővel nem jelentenek majd kihívást, és bizonyos szintkülönbség után értelemszerűen XP se jár majd értük.

Természetesen a térképek eltérő méretéből, felépítéséből adódóan az első pár küldetés után járműveket is vezethetünk majd:

Illetve ha unjuk magunkat, a Sanctuary-be, vagyis az ellenállás bázisára visszatérve lehetőségünk lesz például nyerőgépekkel elütni az időt, amikkel érdemes is lesz néha elidőzni, mert ha ránk mosolyog a szerencse, igencsak hasznos rare loot ütheti a markunkat. =)


Imperfect fun

A Borderlands 2-vel személy szerint nekem csak egy problémám van, már azon túl, hogy nagyritkán a játék képes bugosodni:

Vagy hogy az AI néha egyszerűen nem kapcsol, még akkor se, ha ellenség orra előtt állunk…

Mégpedig hogy minden igyekezete ellenére a játék sajnos egy idő után kifejezetten monotonná kezd válni. Ennek pedig egyetlen oka van, hogy az A és B pont közötti ingázások egy idő után bizony kifejezetten fárasztóak lesznek. Nyilván ez valahol az openworld játékok velejárója, ám ettől a tény még tény marad, mert hogy nem egyszer lesz olyan, hogy azért mert telelett a hátizsákunk, vagy egyszerűen csak el szeretnénk menni a térképről, hosszú sétákat kell megtennünk, ami főleg azokon a pályákon fogja éreztetni a negatív hatását, ahol a járművek nem elérhetők. Ráadásul az se segít a helyzeten, hogy mire A-ból, eljutunk B-be, és ott végzünk, addigra A ponton rendszerint újratermelődnek az ellenségek. Én pont ezért sokszor már nem is álltam le harcolni, hanem egyszerűen csak végigrohantam a kijáratig, mert annyira nem motivált arra semmi, hogy újra leöljem ugyanott, ugyanazokat az ellenségeket, mint 10 perce.

Ennek ellenére a Borderlands 2 szerintem egy remek játék lett. Akinek tetszett az első rész, annak kötelező, akinek meg kimaradt az életéből az első rész, annak pedig érdemes ezzel kezdeni az ismerkedést, mert előnyére változott az egész játékmenet. Nagy mennyiségben ugyan nem ajánlatos fogyasztani, de szakaszosan játszva kifejezetten élvezetes. 9/10

Advertisements

11 hozzászólás to “Borderlands 2 – Bulletstorm helyett…”

  1. Egyetértek a leírtakkal.
    Tényleg fasza a játék, jó a grafika, viccesek a karakterek, van kisezer fegyver, kocsikázás, kocsmázás, minden csak valahogy k*rva uncsi lesz 2-3 óra után.
    A Bulletstormnál simán jobb, az igaz. 🙂

  2. Unalmasnak nem mondanám, inkább csak monotonnak, egy idő után. Bár hogy őszinte legyek, legutoljára talán a Skyrim volt olyan, hogy 2 óra után azért léptem ki, mert volt még más dolgom is aznap. Szóval manapság már az is valami, ha egy játék egy óránál tovább maga elé tud szegezni, egyhuzamban. =)

    Bulletstorm se volt végül is annyira rossz, de tény, hogy nem lett egy emlékezetes darab, újrajátszhatósági értéke, gyakorlatilag 0. A Borderlands 2-nél már az első mapnál éreztem azt, hogy ez bizony nem egy 5-6 órás zúzda lesz, és abban is egészen biztos vagyok, hogy nem most vettem elő utoljára. =) Mondjuk kapásból olyan apróságok miatt, mert itt például lehet ugrani, guggolni (utóbbi lehet volt a Bulletstormban is, már nem emlékszem) és mily meglepő, még a szakadékok pereménél sincs láthatatlan korlát. =D

  3. Az Otherworld prezentálásában hallottam erről a játékról korábban. Érdekesnek tűnik, de attól tartok, nem lenne hozzá elég energiám mostanság. 🙂 Mondjuk FPS kategóriában nem szoktam amúgy se jeleskedni. CoD-ok közül párat kipróbáltam, de azok ugyebár elég egyszerű lelkek. Régiek közül meg anno a wolfeinstein 3D-t, meg a quake-et szerettem.

    • Szerintem érdemes vele egy próbát tenni, mert elég jó kis játék lett. Bár tény, hogy kissé tényleg időigényes, de legalább nem 2-3 óra a tiszta játékidő. =)

  4. Én játszottam az első résszel és azt kell mondjam a 2. részt pár szóval tudnám összegezni: Ugyan az csak több mint az első rész.
    Valóban a kiemelkedik számomra a tömeg MMS-ek közül amiket orrba-szájba nyomnak a legtöbb kiadónál.
    A lövöldözés jó lett, az ellenfelek szinte mint az előző részből vannak Én speciel szerettem volna egy kicsit nagyobb repertoárt. Új skilleket is simán rakhattak volna be mert igazából bármire is rakunk pontokat csak 1 aktiválható képességünk van valójában. Jó jel, hogy legalább van sztori az egyel ellentétben amit a 2.rész elején ki is parodizálnak.
    Ez az a fajta folytatás ahol a fejlesztő nem mert kockáztatni és bátran bővíteni inkább csak javított az eredetin ahol tudott. Második résznek kicsit keveslem de megüti a mércét a hangulatával amit nem mondhatok el sok játékról manapság. Csak remélem, hogyha lesz 3. rész ott mernek kockáztatni és beraknak több használható képességet vagy legalább azt engedélyezik, hogy VÁLASSZUNK közülük még ha csak 1 is lehet aktív.

    Talán a legnagyobb bajom a multi részével van amit valóban CSAK ÉS KIZÁRÓLAG barátokkal érdemes játszani. Ismeretlenek rendszerint ellopják az ÖSSZES jó cuccot azt a képedbe röhögnek. Ráadásul minél többen játszotok annál pofátlanabbul nehéz a játék és nem a jó fajta pofátlanul nehézre gondolok. Pl.:
    Egyedül belehet nyomni egy boss-t ha sniperezel és ügyes vagy. Multiban már nem mert a HP-ja irdatlanul megnő, amit egy bossnál mondjuk elfogadok de a kis csicskák akiket headshottal egyből megölök 2 játékosnál már 3-4 headshot is szükséges. Legyen akkor 2x annyi ellenfél, netán kapjanak páncélt azok akiknek eddig nem volt vagy kapjanak fel pajzsokat és azt elfogadom.
    Ezenkívül a karakterekkel volt gondom. Igazából SEMMI csapatmunka nem szükséges, úgyis MINDENKI sniperezni fog mert az a leghasznosabb fegyver. A képességek ugyancsak nem alkotnak harmóniát bármennyire is csapat játék lenne a lényeg. Nehezebb összehozni így egy csapat harmóniát és nem is éri meg valójában főleg mert ANNYIVAL nem lesznek jobbak a cuccok amit szerezhetsz max ha 4 emberrel mész de 2-3 barátoddal szinte észrevehetetlen.

    • Én amúgy is jobban preferálom a passzív, mint az aktív skilleket, már csak azért is, mert azoknak állandó hatásuk van. =) Az elsővel mint írtam, nem játszottam, de őszintén szólva eléggé jól összerakott kis játék lett ez, vagyis lehet azért nem történtek lényeges változások, mert csak némi csiszolásra szorult a játékmenet.

      Persze nem mondom, lehetne több minigame, jobb gyors utazó rendszer, több járgány, de még így is sokkal több tartalom szorult bele, mint teszem azt a Bulletstorm szerű lövöldékbe, úgy nagy átlagban.

      A coop játékoknak sajnos valahol ez az egyik hátránya, hogy ha az ember nem haverokkal, ismerősökkel ül neki, hanem John, Hans, és Lee társaságában, akkor igen nagy rá az esély, hogy mindenki csak menni fog a saját feje után, vagy rosszabb esetben akadályoz, szívat, ahol tud.

      Fegyverekkel kapcsolatban én azt vettem észre, hogy a klasszikus felhozatal, vagyis a gépfegyver, shoti, sniper, rakétavető négyes, karaktertől függetlenül, mindenkinél ott lesz. Mert igen, a sniper kiváló távolra, viszont kell valami közelre is, illetve a nagyobb dögök, járgányok ellen a rakétavető szinte kötelező, mert amúgy rengeteg lőszert megesznek. Kivéve persze, ha vagy 5-6 szinttel gyengébbek nálad. =)

      • Igen ez ízléstől függő de nekem maga az, hogy 1 skill és minden más passzív eléggé uncsivá tette. Valóban jó az állandó hatásuk meg minden de mivel bónuszokat lehet achivementekből szerezni ami az ÖSSZES karaktereden aktív ezért nekem kevésnek tűnik egy szuper képesség.

        A gyors utazóval nem volt bajom, bár a járgányokat nagyon rühellem az irányításukat főleg.
        Valóban a Bulletstormhoz mérve sokkal jobb de én inkább az első részhez mérem mert nagyon a piacon NINCS ebben a stílusban hasonló. A Bulletstorm a szokásos fps paródia akart lenni amit elszúrtak. Ugyan aki nem játszott az elsővel persze kell valami vonatkoztatási szint bár eléggé alacsonyra tetted a mércét a Bullettel.XD

        A coop persze érthető, hogy barátokkal jobb de ha rendes loot rendszere lenne akkor még idegenekkel is élvezhetőbb volna az egész.

        Fegyver részről igazán nem használtam sokat a szirénnel mert nem érte meg. Egyedül Zer0 kap bármire is bónuszt az is sniper. A rakat fegyver közül nagyon ritkán használtam mást mint a sniper és a géppuskán kívül. A többi csak akkor került használatra ha VÉLETLEN kifogytam sniper vagy rifle ammo-ból ami eléggé ritka volt.
        A nagy dögök és bossok ellen sem használtam rakéta vetőt, akkor már inkább gránátoztam. De ez mind az én tapasztalatom persze.

        Személy szerint én csak akkor ajánlom a játék vételét ha van 2-3 ismerősöd/barátod akinek megvan anélkül nem igazán éri meg a jelenlegi állapotában.

        Egyedül az új kaszt érdekel a Mechromancer ami ha jól emlékszem télen jön ki vagy tavasszal.

        Lényeg a lényeg én a háromtól NAGYON sokat fogok várni mert ha megint ezt kapjuk akkor én lemondok a sorozatról. Bár a (szerintem) hibák amiket írtam mind a mostani konzolgeneráció miatt van így valamennyit elengedek belőlük de ha nagyon akarták volna akkor megoldást találtak volna rá.

      • Online játszva biztos más, én offline, tört verzióval toltam. =) Így nem zavart, vagy nyúlt le semmit, senki, viszont nem egy helyen bizony össze kellett szednem minden tudásomat, hogy megússzam halál nélkül. Persze volt ahol egyszerűbb volt a dolgom, mint hittem volna.

        Például a repülő bunkert anélkül kinyírtam, hogy egyszer is meghaltam volna. Egyszer kerültem csak “haldokló” állapotba, akkor is azért, mert egy robot bekóstolt hátulról valami robbanólövedékessel. Viszont amikor a mutáns termeszdarazsakból kellett 4 darabot begyűjteni, na ott szívtam rendesen. Pedig az csak egy mellékküldetés volt.

        Járműveknél nekem is furcsa volt először az egeres irányítás, de hamar ráéreztem. Ami inkább meglepett, hogy gyakorlatilag bármilyen magasságból leugorhatok, nincs fall damage. Na nem mondom, ez párszor azért igencsak jól jött. =)

        Karakterek közül én Zeroval már a végére értem, legközelebb majd a nagydarab Salvador lesz soron, a duálozás miatt. Utána Axton, de ő nem vonzz annyira, Maya meg talán majd egyszer. =) A másik kiscsaj az úgy tudom DLC char, nekem meg az alap verzió van meg, tisztán, de lehet egyszer majd letöltöm.

        Bulletstormhoz azért hasonlítottam, mert az is a görbe tükröt szeretett volna tartani saját maga elé, de nem jött nekik össze, még a Borderlands 2-ben igen. Játékmenetileg leginkább a Dead Island-re hasonlít, csak itt a lőfegyvereken van a hangsúly, még ott a közelharcon. Egyébként ugyanazoktól a betegségektől szenved mindkettőben a coop.

  5. Nna, speciel ezt még bepótolnám, de nagyon.

    • Ha az elsővel nem játszottál, akkor érdemes ezzel kezdeni az ismerkedést. =) Az mondjuk még kérdéses, megveszem e, de tény, hogy elég jól el lehet vele ütni az időt, és televan f@szságokkal. A bolygón kábé 1 épp eszű ember nincs. =D

      Például van olyan küldetés, amikor egy kábé 10 éves, pszichopata kis csajnak kell tea partyt szervezni. Aztán miután összeszedted a kellékeket, még “meg kell hívnod” a “különleges vendéget”, aki a szülei gyilkosa, és egy gyáva, bekattant, tetovált, vagabond punker. =D

  6. Ez a játék lehet téged is érdekelne Péter: http://www.playdome.hu/hirek/46537/ingyen-toltheto-le-a-batman-a-telltale-game-series-elso-epizodja
    Grafikára pont olyan, mint a Borderlands. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: