Hard Reset – Blade Runner nyomában

C

Bátor dolog formabontónak lenni, és valami olyasmivel próbálkozni, aminek (sajnálatos módon) ma, nincs piaca. A Lengyel illetőségű Flying Wild Hog, melynek fejlesztői eredetileg olyan játékokon dolgoztak, mint a Painkiller, vagy a Witcher, úgy döntöttek, 2011 végén, rég elhagyott utakra merészkednek, melyeken ma már a madár se jár.

Egy régi vágású cyberpunk FPS-t álmodtak meg, ami a Quake, Unreal játékmenetén alapul, és aminek világát többek között, olyan művek inspiráltak, mint a Blade Runner, méghozzá mindezt kizárólag PC-n. Merész vállalkozás volt, a kérdés már csak az, milyen eredménnyel zárult?


Ember és gép kapcsolata

Története ugyan van a játéknak, de mint általában az FPS-eknél lenni szokott, pusztán alibi jellegű. Az egész ott kezdődik, hogy a gépek egy napon, váratlanul fellázadnak az emberek ellen, és elég jelentősen megtizedelik a nagy metropoliszok lakosságát. Ekkor jövünk mi a képbe, egy elit katona, Major Fletcher bőrébe bújva, feladatunk pedig nem kevesebb lesz, mint leszámolni a renegát droidokkal, ám mint később kiderül, mindez csak a kezdet. Aki kíváncsi rá, az a képregényszerű mesélős részekből kibogozhatja, mi is áll a dolgok mögött.

Hard_Reset_01

A Hard Reset játékmenetileg egy érdekes hibrid, ami régi alapokra helyezve vezet fel modern elemeket, amit helyenként fel is dob egy-két jó ötlettel. Klasszikusokhoz illő módon, magunkért kell helytállnunk, miközben csapatostul rontanak ránk az ellenfelek, akiket limitált élet, páncél, és lőszermennyiségből kell lehetőleg minél gyorsabban deaktiválni. Társaink nincsenek, és a saját ellátásunkról, mi magunk gondoskodunk, azaz ha megcsappan az egészségünk, vagy a tartalékaink, kénytelenek leszünk kitekre, packekre vadászni, amiből van kicsi, közepes, és nagy.

Fegyverből összesen két darab lehet nálunk, az első fegyver hagyományos lövedékekkel, még a második futurisztikus plazmával ritkítja az ellenséget. Mindkettőt már a játék elején megkapjuk, aggódni azonban nem kell, mert minden fegyver, különböző módokba állítható. Azaz például az elsődleges fegyver, a minigun alapálláson kívül egy gombnyomásra átalakítható sörétes puskává, gránátvetővé, rakétavetővé, és aknavetővé is. Akárcsak a plazma fegyverből is lehet például railgun.

Hard_Reset_04

Az új módokat azonban először még ki kell oldanunk az erre a célra elhelyezett fegyver depoknál, ahol lehetőségünk van a már meglévő módokat továbbfejleszteni, akárcsak a felszerelésünk egyéb darabjait.

Hard_Reset_05

A fejlesztések azonban nincsenek ingyen, ezekhez úgynevezett nano egységeket kell gyűjtenünk, melyek egy részét természetesen az ellenségek likvidálásával zsebelhetjük be, még a másik felét egyszerűen csak fel kell szednünk, aranyszínű kapszulák formájában, amikből a combosabb adagok rejtett helyeken lehetők fel. Ergo kevertek a játékmenetbe némi RPG elemet.

A játék külcsínére azt mondanám, szép, korhű. Hozza az elvárható minőséget, szépen kidolgozott, részletes scifi környezetben.

Hard_Reset_02

Hard_Reset_03

Itt külön tetszett, hogy a pálya rombolhatósága, illetve a különféle interakciós felületek száma jelentős a játékban. A legtöbb tárgynak, pályaelemnek van valamilyen szintű fizikája, törésmodellje, például még egy hordót, vagy dobozt lazán ellökhetünk, felboríthatunk, széttörhetünk, addig egy nagyobb konténer vagy autó csak akkor fog jelentősebb mértékű elmozdulást produkálni, ha például rakétával lövünk rá. Utóbbiak egy idő után látványosan fel is robbannak. Valamint az elektromos, gyúlékony, vagy robbanásveszélyes tárgyakat, berendezéseket, szépen ki lehet használni. Egy-egy küzdelem végkimenetele akár ezen is múlhat.

Persze ha nem vagyunk agresszívak, akkor egy info automata például szépen elláthat minket holo reklámokkal. =)

Hard_Reset_06


Pro és Kontra

Mindent összevetve azt mondanám, a Hard Reset egy kellemes, helyenként ötletes, igényes akciójáték lett, amitől sok mai futószalag cím, scripthegy, lelketlen iparos munka (kmh… CoD, Crysis) sokat tanulhatna.

Az éremnek azonban most is két oldala van, és ezért szólnom kell két olyan tényezőről, amik miatt mégse kaphat helyet, abban a bizonyos felső kategóriában. Egyrészt a játék viszonylag rövid, másrészt ennek ellenére sajnos hajlamos a monotonitásra.

Félreértés ne essék, közel sem arról van szó, hogy unalmas lenne, lévén nem nagyon hagyja unatkozni a játékost, mert kihívás az van benne (mint a legtöbb Kelet-európai játékban) ha az ember nem figyel oda, akár már normálon lazán bedarálhatják még az alap droneok is.

Sokkal inkább arról van szó, hogy maga a játék hangulata olyan, hogy valamiért nem igazán motivál arra, hogy az ember huzamosabb időt eltöltsön vele, vagyis csak szakaszosan lehet játszani, türelemmel.

Épp ezért adok rá csak 8/10-et, mert látszik rajta a munka, dicséretes a belefektetett energia, de sajnos nem nyújt maradéktalan szórakozást. Ennek ellenére scifi, cyberpunk rajongóknak mindenképp ajánlom, minimum a kipróbálását.

Hard_Reset_07

Reklámok

14 hozzászólás to “Hard Reset – Blade Runner nyomában”

  1. Nah ezt lehet kipróbálom…

  2. Jó kis nosztalgia FPS, ilyet manapság már nem nagyon látsz (HUD? Mi az már?).

    Ha egy kellemes darát szeretnél, ess neki easyn, ha kihívásra vágysz, akkor legalább normálra tedd fel. =)

  3. PC exkluzív? Ilyet se sűrűn hallani. 😀 A századik Cod helyett jól jön 1 ehhez hasonló. 🙂

  4. A CoD-nál bármi jobb. =) Szóval amit e körül a cím körül csinálnak, az rókabőrözés over 9000. Mégis olyan ez is, akár az NFS, WoW, meg a többi hype, hogy lehet akármennyire semmitmondó, lehúzás szagú, DLC-nek beillő, de teljes áron árult darab az aktuális rész, az emberek tömegesen fogják venni, és a sajtó 8-9 pont alá nem fogja értékelni, mert “úgy hívják, ahogy”.

    Hülye haverom is nemrég megvette, amolyan “elő karácsonyi ajándéknak” a Black Ops 2-őt, amit ide a rozsdás bökőt, hogy vissza fog vinni a boltba legkésőbb januárban. Felmegyek hozzá, épp azt tolta boxon, kábé 10 percet láttam belőle, de egyszerűen kész röhej volt az, ami a képernyőn zajlott. Habib és barátai lóháton, stinger rakétákkal, nekirontanak az orosz tank hadosztálynak, és győznek. Szóval ennyit arról, mennyire “történelem hűek” a CoD játékok, amit a fejlesztők rendre hangoztatnak.

    A történelemben valóban történt ilyen ló vs tank ütközet, csak nem ott és nem akkor, hanem némelyik Kelet-európai ország (lengyelek, ukránok) próbálkoztak ezzel a németek ellen, halovány eredménnyel. =)

    Persze mily meglepő, ahogy olvasgattam a Hard Reset után, belenéztem néhány fórum kommentbe, és már csak természetes, hogy egyből akadt egy olyan emberke, aki azt magyarázta, hogy azért jobb a CoD, Crysis, Halo, Fary Cry, tökömtudjami ennél, mert azok “taktikus játékmenetet igényelnek”… LOL!

    Kíváncsi vagyok, milyen nehézségi szinten, és meddig vihette el, mert ebben a játékban, egy közepes téren többet kell mozogni, mint az előbb felsorolt scripthegyekben, 2 óra alatt. Sőt, még a HP se tölt vissza, 2 másodperc alatt. =)

    • Meg a magyar huszárok a szovjet géppuskafészkek és harckocsik ellen 😀

      • Nem rémlik, hogy lett volna ilyen. =/ Pont az oroszok voltak azok, akik a hegyekbe ásott nehéz géppuska fészkeket szemből megrohamozták, illetve még mielőtt megfordult volna a háború menete, a gyalogságot nekieresztették a német páncélos hadosztálynak, akik egyszerűen átgázoltak rajtuk.

      • pontos infot ezzel kapcsolatban nem tudok mondani. Egy beszélgetés során merült ez fel még pár éve szakik között Magyarország második vh-s szerepvállalása, s akkor mondta ezt valamely túlolvasott egyén. De nem kérdeztem rá, hogy hol látta/hallotta. Igazából csak sarkításnak szántam amúgy.

      • A történelem értelmezése kicsit olyan, mint a vallás. Tele van tabukkal, és sose tudhatjuk, minek volt/van valós alapja, és mi az, ami csak kitaláció.

        Erre jó példa az a bizonyos 6 millió, ami évtizedeken keresztül egy megkérdőjelezhetetlen tabutéma volt. Erről csak az elmúlt egy évtizedben kezdtek el komolyabban beszélni, vitázni, hiába közismertek a tények, miszerint nem minden úgy történt, ahogy az a történelem könyvekbe bekerült.

      • Nos, az, hogy mi került a történelem könyvekbe és mi nem már megint egy eléggé szubjektívvé váló dolog 🙂 Engem pl idegbajba lehet kergetni a sumér-magyar rokonsággal, tengeralattjárót építő egyiptomiakkal, meg a kitalált középkor “mítosszal”.

      • Addig a pontig valóban szubjektív, amíg csak a vélemények ütköztetéséről van szó. Ám amikor tényszerű bizonyítékok állnak rendelkezésre, amiket mezei logika is alátámaszt, akkor onnantól kezdve már egyre inkább objektív lesz a dolog.

      • Sajnos korunk tudományossága bármennyire is törekszik az objektivitásra, ez nem tud érvényesülni mindaddig, amíg a politika és a kihalni látszólag képtelen történelmi toposzok ki nem kerülnek az oktatásból. Legalábbis ami a történelem tárgyat illeti. A többibe nem szólok bele, mert ahhoz nem értek. 🙂

      • Plusz ha a dolognak marketing szempontból is van (nem is olyan kis) szerepe, akkor pláne.

  5. Kipróbáltam és eddig nagyon bejövős, igazi old-school hangulatú FPS, remek környezeti tálalással. Köszi az ajánlást! 🙂

  6. Szívesen! =) Nem olyan rég ajánlották nekem is, aztán gondoltam egye-fene, úgy se nagyon látok már ilyet, kipróbálom.

    Egyébként itt is érdemes szétnézni a pályákon, mert tele vannak secretekkel, ahol sok XP-t be lehet zsebelni.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: