Év végi összefoglaló (2012)

Ugyan az évnek hivatalosan csak holnap lesz vége, úgy döntöttem inkább letudom ezt ma, a holnapi nap egyéb irányultságú tevékenységei miatt. =)

Gamez

Az ide év, akárcsak a tavalyi, elég vegyes minőségű felhozatallal állt elő, ami részben köszönhető annak, hogy többségében folytatásokról beszélhetünk. Idén is volt egy-két nagy visszatérő cím, ám ezek inkább okoztak csalódást, mint hogy méltó módon vitték volna tovább, elődeik hírnevét.

Postal 3 -> Az oroszoknál ugyan már tavaly novemberben megjelent, a hivatalos, angol verzió azonban csak idén februárban látott napvilágot. Mit is mondhatnék… hatalmas csalódás volt, amit bátran mernék minden idők legrosszabb folytatásai közé sorolni, de legalább is az év csalódásának nevezni. Sokat elárul róla, hogy nem sokkal a PC verzió le szereplése után, először a Linux és Mac, majd a PS3, Xbox360 portok fejlesztését is törölték. Egyetlen elmorzsolt könnycsepp nélkül kukáztam.

Saints Row: The Third -> Ugyan nem idén jelent meg, de idén jutott el hozzám a franchise legújabb része, amire végre fenntartások nélkül rámondhatom, hogy mint port, és mint folytatás is remek lett. Végre megtalálta a stílusát, helyét a piacon, és már nem csak egy, a sok mezei GTA klón közül.

Prototype 2 -> Jómagam már az első résszel is remekül elszórakoztam, a 2 pedig még tovább csiszolta a formulát. Nincsenek már üresjáratok, önismétlő pontgyűjtögetős részek, az egész játék még látványosabb lett, és még jobban pörög. Igaz, a játék végével nem voltam megelégedve, a zárásról nem is beszélve, de ettől függetlenül amíg tartott, addig nagyon jól elvoltam vele. Valószínűleg nem utoljára. =)

Borderlands 2 -> Az első része kimaradt az életemből teljes egészében, így mint “önálló” játék, szinte maradéktalanul meg voltam vele elégedve. Azért csak szinte, mert egy idő után bizony hajlamos a monotonitásra, a sok ingázás, és a miatt, mert az ellenfelek, a coop-ra kihegyezett játékmenet miatt, viszonylag hamar újrateremnek, ugyanott, ugyanannyian.

The Walking Dead Episodes 1-5 -> A filmszerű hangulatot remekül hozta, és már csak ezért is megérdemel egy nagy piros pontot. A játékmenet lehetett volna rugalmasabb a megoldások tekintetében, és a 3. felvonástól kezdett azért megkopni a játék addigi varázsa, de szerencsére nem annyira, hogy ne kössön le, illetve ne érdekeljen, a következő szezon. Mindenképp egy emlékezetes darabja lett az idei évnek.

Max Payne 3 -> Előre sejtettem, hogy a Rockstar, valami kegyetlenül el fogja baltázni a 3. részt, és nem is kellett csalódnom. Újfent bebizonyították, hogy se a történetírással, se a történetvezetéssel nincsenek túl jó viszonyban, ráadásul a filmszerűség, pozőrség oltárán, rezzenéstelen arccal feláldozták a legfontosabbat, a noir hangulatot, ezzel gyakorlatilag kiirtva a játékból azt, amiért szeretni lehetett.

Of Orcs and Men -> Nemrég jutott el hozzám ez a cím. Eddig nagyjából fél órám van benne, és egész kellemesnek tűnik, érdekessé teszi az eltérő szemszög.

Animu

Az idei évben, kétségkívül ezen a téren történtek a legnagyobb változások. Például véget ért a Bleach nevű fillershow, és végre sikerült erőt vennem magamon, hogy rendbe rakjam a MAL listámat. =) Szám szerint ugyan több mindent néztem meg idén, mint az elmúlt években, ám ezek többsége inkább régebbi művek pótlását jelentette, amiket most kissé hosszú lenne felsorolni. Az éves felhozatalt, szokás szerint nem igazán követtem nyomon, lévén szinte semmi olyannál nem álltak elő, ami különösebben érdekelt volna. Amikbe belefogtam, nem titkoltan főleg a hype miatt tettem, így talán nem is csoda, hogy szinte mind negatív kicsengésű véleménnyel zárult. =)

Guilty Crown -> Igaz, hogy nem idén kezdődött el, de idén ért véget, és idén is láttam, ezért bátorkodom ide sorolni ezt a “remekművet”. Sajnálatos módon már az első epizód alatt érezni lehetett azt, hogy IG-ék nem igazán tudtak mit kezdeni a saját animéjükkel, amiben amúgy lett volna potenciál. Volt benne egy kis NGE, egy kis Code Geass, de sajnos nem hagyott maga után semmi mást, mint temérdek megválaszolatlan kérdést, és logikai hibát.

Another – > Tipikusan azaz anime, ami nagyon borús, sötét, és elgondolkodtató szeretett volna lenni, de a lassú, vontatott tempó, a gyenge cselekményvezetés, és az 1 dimenziós karakterek miatt simán csak unalmas lett. Középszerűvé minősítettem volna, ha a végére nem következik be, az a bizonyos műfajváltás, ami aztán visszafelé sült el.

Medaka Box -> Az előzőektől eltérően, alapvetően pozitívan álltam hozzá a sorozathoz, a stúdió, a korai beszámolók, és az első pár rész alapján. Később azonban, a színvonal kitartó esésének hála, a sorozat szépen, folyamatosan építette le, a vele szemben támasztott reményeimet és elvárásaimat. Végül a pálfordulással nem hogy fellendíteni nem sikerült a cselekményt, hanem épp ellenkezőleg, végleg nyakát szegték az egésznek, a shounen fight szál beleerőltetésével. A folytatásra azóta se sikerült rávennem magam, közel esélytelen a dolog.

Dragon Age – Dawn of the Seeker/Blood Mage no Seisen -> Ehhez még hype se kellett, hogy tudjam, szar lesz. =) Botrányosan rossz, főleg azok számára, akiknek szánták, vagyis akik ismerik a Dragon Age világát. Igaz, hogy a játék 2. része se állt épp finoman szólva a helyzet magaslatán, de ez még azon is túltett, köszönhetően a rengeteg non-canon elemnek, és mezei hülyeségnek.

Sword Art Online – Sejtettem ugyan, hogy ez lesz az idei év legtúlértékeltebb animéje, és lehet csak a frissessége miatt mondom ezt, de nálam elnyerte az év legrosszabb animéje címet. Csont nélkül rossz úgy, ahogy van.

Talán az egyetlen anime, amit szándékozok majd elkezdeni az idén indultak közül, az a JoJo’s Bizarre Adventure. Reményeim szerint ez jobb adaptációnak bizonyult majd, mint a régi ovák.


A blogról

Minden valószínűség szerint, mennek a dolgok tovább, a mostani mederben. Új téma nem valószínű, hogy lesz, a már elhagyott témák is maradnak a helyükön, ha csak indokolt eset nem követeli meg, hogy szót ejtsek róla, bár erre jelenleg nincs kilátás.

Addig is kívánok mindenkinek boldog, és sikerekben gazdag új évet! =)

Jövőre ugyanitt.

Reklámok

20 hozzászólás to “Év végi összefoglaló (2012)”

  1. Szerintem a Sword Art Online egy szimpla HACK koppintás (tudod, volt egy ilyen játék sorozat, s az alapján készült, dettó ugyanazzal a témával, történettel ect…).

    Amúgy mint “külső szemlélő”, mi a véleményed az új “WiiU”-ról?

    • Sokan hasonlítják az Accel World-höz, mások a .hack//Sign-hoz, ami nyilván nem véletlen, már ha abból indulok ki, hogy a GC-n is látszott az NGE, Geass behatás.

      Én egyiket se láttam, nem is igazán vonzzanak, ergo ilyen szempontból nem tudok nyilatkozni. Ami viszont biztos, hogy a SAO, mint anime, rossz, rosszabb, mint a GC volt.

      Wii U-t az a helyzet, hogy még nem is láttam, szóval nem tudom mit tud, az jó e, stb. Elég nekem ez a PC Itthon, ezen szinte minden megvan, ami érdekel. =)

      • Ok. Amúgy kiraktam Ricz cikkét erről az animéről, mert nagyon tetszett amit írt.

        S mi a véleményed arról, hogy még csak 2013-ban lesz bemutatva az új Hupikák Törpikék Mutáns Gnómok 2, de már most készítik a harmadik részt is?

      • Szerintem ezt vele kéne megbeszélned. =D

        Hupikék törpikékről az a véleményem, hogy gyerekkoromban nagyon szerettem a rajzfilmsorozatot nézegetni, mind TV-ben, mind VHS-en. De nincs azaz isten, hogy én bármelyik CGI feldolgozást valaha is megnézzem, mert még a végén maradandó lelki sérülést szenvednék. =)

        A 2011-es rémségből, a borítót elég volt látnom.

      • Nem véletlen a SAO hasonlítgatása az Accel World-höz, hiszen ugyanaz az író követte el. De már megvannak az elméletek pont ez miatt, hogy a két SAO főszereplő lánya az Accel Worldös kiscsaj… Erre csináltak is egy Star Wars képsor-komédiát 😀

  2. Medaka S2-vel semmit nem vesztesz, ha kihagyod, ami főleg azért vicces, mert pár hónapja még ajánlgattam, hogy nézd meg, mert jobb, mint S1. Nos, ez valóban így volt, hangulatra tényleg korrektebb lett, viszont kitaláltak “cserébe” egy csomó más baromságot, amik ezt az évadot is sikeresen hazavágták. >_> (A csúcs nálam az volt, mikor a két éves Medaka rákérdezett, hogy mi a létezése értelme. Azért ezt ne…)

    Max az utolsó részt érdemes megnézni, mert az valóban korrekt lett (volt egy-két nagyon ügyes rendezői húzás benne).

    • Sejtettem, hogy kutyából nem lesz szalonna.

      Azért valahol még mindig sajnálom a Medakát, mert anno amikor először belefogtam, az első pár rész tetszetős volt.

      Gainaxéktól az Abenobashit szemeltem ki nem is oly rég. Ráadásul Madhouse-al közösködtek benne, szóval ennek muszáj jónak lennie. =)

  3. Hát, ez tényleg nagyon sok tekintetben egy szar év volt… Nade jövőre lesz nekünk Survarium meg Metro: Last Light, szóval fel a fejjel, és ide a vodkás üveget! BUÉK!

    • Sok tekintetben igen, de azért akadt pár dolog, amire megérte várni. =) Remélem jövőre egy kicsivel több jó kerül majd a sok szar mellé.

  4. Évre tényleg nem volt a legjobb a termések terén… Gondolom mindenki úgy volt, hogy nem fektetnek semmit energiát bele, hiszen amúgy is 21-én világvége lett volna…

    BÚÉK!

    • Nekem már a tavalyi se különösebben jött be. Talán még 2010-es felhozatalban akadt két olyan mű, amire azt mondtam, hogy a maguk műfajában ezek tényleg odavágtak.

      Az egyik volt a PaSwG, ami hosszú évek óta az egyetlen olyan anime volt, amin effektíve feltudtam röhögni a részek többsége alatt. A másik a Shiki, ami Vampire Hunter D óta talán az egyetlen értelmes vámpíros anime volt.

      Igaz, más szemszögből nézve az idei címek között is akadt pár “fenomenális remekmű” de azok maximum olyan szempontból okoztak “élményt”, hogy mennyire eshet még vissza a színvonal. =D

  5. Én már évek óta inkább filmek terén vettem bele magam az évi termésbe, abból meg nagyobb a szórás jó-rossz téren, anime meg game téren pedig inkább régisulis maradok.

    BÚÉK! (Ha már ilyen béna világvégé volt)

    • Animékből jórészt régi darabokat pótoltam idén, azok között akadt is pár olyan, ami nagyon bejött. Gamelés úgy van nálam, hogy mindig fenn van legalább egy olyan régi darab, amivel el tudok szórakozni, ha csak egy fél órára ülök le.

      A világvége dolog akkor lett érdekes, amikor kiderült, hogy mivel a Maják nem ismerték a szökőéveket, ezért már sokkal előbb vége lett volna a világnak. =)

  6. Csodálom h azt 0ás animét nem említetted meg. 😀
    BUÉK! 😀

  7. A Varanoirra gondolsz? Az belefér a “régi/pótoltam” kategóriába. Bár való igaz, nem semmi volt amit elém tárt, pláne vizuálisan. Ahhoz képest bármelyik idei anime egy mestermű. =)

    YTP alapanyagnak mondjuk tökéletes lenne.

  8. Elég sok mindent megnéztél ebben az évben. 🙂 Nálam most tervbe lett véve egy pár esztendős orosz film: A Cár. Úgy hallottam hazai pályán kicsapta a biztosítékot a közönség és a kritikusok részéről. Érdekel, hogy tényleg annyira elszállt-e.
    BUÉK! 🙂

  9. Azért annyira nem sokat. =) Animék között inkább egy vagy pár részes ovák, illetve mozik voltak az uralkodók. Egy ideje már jobban vonzzanak az ilyenek, a hosszabb sorozatok (25-26 rész, meg a felett) egyre kevésbé.

    Talán a Shikabane Hime volt az, az idén nézett “hosszabb” sorozatok közül, amit viszonylag gyorsan bevágtam, effektíve szólt is valamiről, és tetszett.

    Az említett filmről már hallottam. Lehet megtekintem majd valamikor, úgyis régen írtam már filmről, bár egy ideje tervben van már pár.

  10. BUÉK! ^_^

  11. JoJo -> az első kilenc részből álló arc nem biztos hogy be fog jönni neked a szándékosan túldramatizált, de emellé magát kissé túlzottan komolyan vevő stílus miatt, a tizedik résztől kezdődő második viszont már valószínűbb hogy bejövősebb lesz, onnantól kezdve éppen csak annyira veszi magát komolyan a stuff amennyire a sztorinak feltétlen szüksége van, és a hangulat is jóval markánsabb a második arcban a lazább megközelítés és a belevalóbb főszereplő miatt.

  12. A JoJo stílusa alapból elég érdekes, mert viszonylag sok témát tömörít. Szóval a címben szereplő bizarr szó teljesen helytálló, legalább is azok alapján, amit eddig láttam a franchiseból.

    Arra vagyok a leginkább kíváncsi, hogy kik kerültek bele az anime változatba.

Vélemény, hozzászólás?

