Family Guy: Back to the Multiverse

family-guy-back-to-the-multiverse-1

Animációs filmből, vagy sorozatból játékadaptációt készíteni, nem épp a leghálásabb feladat, játszani a végeredménnyel, még úgy se az. Sajnos az elmúlt jó néhány év során megszokottá vált, hogy amikor kijön egy nagy költségvetésű cím, utána kötelező jelleggel érkeznek hozzá az ilyen-olyan játék adaptációk, ám ezek, főleg a nagy platformokra (PC, Xbox, PS) készült darabok, valami piszkosul gagyik. Nem is annyira a képi világ, vagy a hangulat, mint inkább a technikai parák miatt fordul el tőlük az ember, hisz egy játéknál elég nagy probléma, ha nem lehet irányítani, és ehhez még bugosodik is istenesen.

Pont ez miatt ódzkodtam a mostani Family Guyos játék kipróbálásától is, mert ugyan kedvelem a franchiset, mind a karaktereket, mind a műsor humorát. De figyelembe véve, hogy 3D akciójátékként általában még azok a címek se nagyon szoktak működni, amik eleve 3D-ben kerültek a mozivászonra, hát még akkor azok, amik eredetileg 2D-ben pompáznak. Szintén nem sok okot adott a bizakodásra a szaksajtó, mondhatni egységes lehúzó véleménye se. Ráadásul pont az irányításra, a hitboxok elcsúszására, és beakadásokra panaszkodtak, amiktől a gyakorlott játékos, a leginkább irtózik, pláne az ilyen játékoknál.

Valószínűleg, ha nem Family Guy lenne a címe, hagytam is volna a fenébe, de végül úgy döntöttem, egye fene alapon, egy próbát megér, aztán max letörölöm. Erre fel, alig 5 perc után, engem ért a legnagyobb meglepetésként, hogy ez a játék egész jó…


Egyszerű, nagyszerű

A történet nagyban épít a Road to the Multiverse és a The Big Bang Theory című epizódokra, tehát aki ezeket nem látta, az nem igazán fogja érteni, miről is van, illetve lesz itt szó. Röviden, van egy olyan alternatív univerzum, ahol Stewie féltestvére, Bertram, nem vallott kudarcot, vagyis Stewie és Brian, nem győzték le. Így miután a saját világában győzedelmeskedett, megépítette a saját multiverzum irányítóját, hogy legyőzze az eredeti Stewiet, annak saját világában.

Nagyjából itt kezdődik el az egész, amikor váratlanul feltűnik Bertram, és közli a két főhőssel, hogy el fogja pusztítani a világukat, miután sereget toborzott más, alternatív univerzumokból. Stewie és Brian ezt persze nem hagyhatja, ezért 10 univerzumon (pontosabban csak 9, mert az utolsó a sajátunk lesz) kell átverekedniük magukat, hogy meghiúsítsák Bertram tervét.

FGUY_01

Az első helyszín, az egyetemváros lesz, ahol feladtunk nem kevesebb, mint feldobni kicsit a nerd ház buliját, ami csak úgy lehetséges, ha a szükséges kellékeket, a rivális házak bulijáról nyúljuk le, aminek persze azok lakói nem fognak örülni.

FGUY_02

Kötelező jelleggel szerepel ugyan néhány ügyességi rész a játékban, a hangsúly azonban a töménytelen akción van. A játékban mind Stewie, mind Brian felett átvehetjük az irányítást, egyetlen gombnyomással válthatunk a két karakter között.

FGUY_03 FGUY_04

A játék ugyan alkalmanként automatikusan vált majd egy-egy bonyodalmat, fordulatot előrejelző cutscene után, ezzel jelezve, melyik karakterrel kéne/érdemes megoldani a szituációt, ám valójában csak rajtunk múlik, kit preferálunk. Én például, felváltva játszottam mindkettővel, de lényeges különbségek amúgy nincsenek köztük, mindketten ugyanazt tudják.

Az egyetlen jelentős eltérés, a fegyverarzenálban jelentkezik. A lángszórót és a rakétavetőt például, csak Stewie képes használni, amik kiválóan alkalmasak tömegoszlatásra. Ám a távoli célpontok ellen már Brian mesterlövész puskája jön jól, ha pedig közel érne egy nagyobb dög, a shotgun tesz jó szolgálatot, mert nem csak brutálisan sebez, hanem meg is tántorítja az ellenséget.

FGUY_06

A játékmenet, kertelés nélkül kimondva, kő egyszerű, ám technikai oldalról nézve, szerencsére nem néz be semmit. Simán kézre áll, kényelmes, és remekül irányítható (legalább is PC-n). A fegyverek teljesen normálisan működnek, visszarúgnak, szórnak, és tárazni is kell, ergo nincs olyan érzete az embernek, mint ha egy köpő csőből ömlene, a szűnni nem akaró lövedék áradat. Bár egy gépfegyvert azért el tudtam volna viselni, az ugyanis nincs az arzenálban.

A játék során gyűjtögethetünk pénzt, és különféle tárgyakat, amik egy része a harcban lehet nagy hasznunkra, a többi pedig titkos helyekre van elrejtve, amik összegyűjtéséért, különféle extrákat, bónuszokat oldhatunk fel. A pénzt fejlesztésekre, fegyverekre, és egyéb nyalánkságokra költhetjük el, az erre alkalmas portáloknál.

FGUY_05

Igazából ez egy tisztességes kis játék, ami a maga módján szórakoztató, és hozza a megannyi Family Guyos hülyeséget, ami egyet jelent a rengeteg filmes, szubkulturális, politikai utalással, paródiával, és társadalomkritikával. Illetve lesznek visszatérő poénok, a sorozat egyes részeiből.

FGUY_07(A Family Guy még a mozgássérülteket sem kíméli…)

Mindössze egy olyan hibát tudok felróni a játéknak, ami néha már-már kifejezetten zavaró lesz, ez pedig az AI, és annak gyengesége. Ellenfeleik ugyanis, olyan szinten unintelligensek, hogy ennél még az első Lego Star Wars droidjai is jobbak voltak, akik csak egy dolgot tudtak, támadni. Sokszor fut tárgyaknak, falnak az AI, vagy épp csak áll egy helyben, és bambán néz a képünkbe. Máskor viszont olyan helyekről képes eltalálni, ahol mi nem is nagyon látjuk, vagy épp visszalőni alig lehet rá.

Lehet többet is ki lehetett volna hozni ebből a játékból, mert nem túl hosszú, és túl sok kihívást sincs benne, épp ezért akár egy vasárnap délután alatt is végigjátszható az egész. Ellenben mint rétegjáték, és mint adaptáció, én meg voltam vele elégedve. Family Guy rajongóknak kötelező darab. 7/10

Advertisements

10 hozzászólás to “Family Guy: Back to the Multiverse”

  1. Túl sok adaptációhoz nem volt közöm, de ez kb. a Lego Star Wars-ra hajaz.

  2. Pedig semmi köze nincs hozzá. =) Ez túlnyomórészt TPS lövölde, rajzfilm köntösbe burkolva. A Lego SW (és annak folytatásai) ellenben coopra kihegyezett, gyűjtögetős akció kaland játékok, tele platform elemekkel, úgy mint ügyességi, és logikai puzzle részek.

  3. A rossz kameraállás miatt egyes tárgyelemek megtalálásával többet molyoltam, mint a logikai puzzle-ökkel lego SW-ben. 🙂

  4. A Lego SW gyerekekre lett méretezve, szóval a logikai feladványok jó 80%-a totál egyértelmű, egy tapasztaltabb játékosnak. =) Amin tényleg agyalni kellett, az mondjuk a Jedi Outcast volt (ha már SW a téma) ahol semmi támpontot nem kaptál, hogy mit is kéne csinálni egy-egy pályán.

    Vagy ott volt a közel ugyanakkor megjelent Morrowind, ahol hozzád vágtak egy levelet, hogy azt vidd el egy fura nevű városba, valami fazonhoz, na de hogy hol a fickó, vagy maga a város, azt már neked kellett megtalálni, mert semmit sem jelöltek markerek.

    A rögzített kamera az néha tudott érdekes dolgokat produkálni, például volt vagy két olyan tartály, amit magamtól azért nem sikerült megtalálnom a játékban, mert egyszerűen olyan magasan voltak, hogy szimplán nem estek bele a kamera látószögébe. Így csak akkor látszottak, ha csináltál egy dupla ugrást. Arra viszont semmi sem utalt, hogy ott ilyesmit kéne csinálni. =)

    Ha amúgy igazán rossz kamerakezelést akarsz látni, akkor érdemes a merev kamerás hack ‘n’ slash darabokat szemügyre venned, ahol néha azt se látni, épp hol állsz, vagy mi van előtted. Aztán ugorj találomra a semmibe, hátha szerencséd lesz, és pont a kiszögellésre érkezel. =D

  5. A kalózos pályán kb tizedjére jöttem rá mit kell csinálni. 😀 Attól eltekintve minden süti volt, méltó feldolgozás, remélem lesz folytatása! 🙂

  6. A kalózost mondjuk elég rövidnek éreztem, de a hajócsatás részt, azt élveztem. Persze a legjobb az minden kétséget kizáróan, az űrcsirkés fejezet volt, a scifi rajongók nem győzik majd felismerni a sok paródiát, cameot. =)

    Folytatása nem tudom lesz e, de ha lesz, remélem a 3. rész körül megállnak, és nem az lesz, mint a Lego platformer saganál.

    Utoljára abból talán a sima Lego Batman volt az, amit tényleg élveztem, bár most az új Gyűrűk Urással szemezek. Állítólag hosszabb, mint a 3 film bővített kiadása együtt, ami azért nem semmi. =)

  7. Elég sok helyen, főleg PSC (Playstation Community-n) húzták le nagyon a játékot.

    A rossz kamera leginkább a 3D-és játékok korával jött. Sajnos még olyan jó játékoknál is bezavar, min pl a Crash Bandicoot (eredeti trilógia), de igaziból nincs olyan platform és TPS játék, ahol ne lenne baj a kamerával legalább minimálisan.

  8. Konzolon lehet rosszabb, nekem a PC-s verzió teljesen flottul működik. =)

    A 3D kamera ugyan olyan, mint a játék összes többi része. A fejlesztőkön múlik, képesek e rendesen megírni, portolni, avagy sem. Szóval ez így nem igaz, hogy “nincs olyan” mert van, nem is egy.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: