Helyzetjelentés

Rövid beszámoló, hogy legyen már valami új… =)

Gondolom többen észrevették már a látogatók közül, hogy mostanában megcsappant a bejegyzések száma itt a blogon (bár a hosszra, tartalomra, továbbra is igyekszem ügyelni). Ennek pedig egyetlen nyomós oka van, a cég, ahol eddig dolgoztam, immár 5. éve, a nagyjából 2 éve tartó lassú stagnálásból, előző hónapban jutott el oda, hogy végleg csődöt kellett jelentenie. Én 23.án reggel kaptam egy telefont a főnöktől, hogy “hát ennyi volt”.

company_closed

Szerencsére azért nem ért teljesen felkészületlenül a dolog, hisz már régóta a levegőben volt ez a végkifejlet, viszont az intéznivalók tekintetében több lett a tennivaló, mint amire én amúgy számítottam. Plusz mindezt még egyéb családi ügyek is tarkítják, amik mostanra lettek szintén aktuálisak (jogviszony, meg ilyen kellemes témák).

Lényeg a lényeg, a cégnél legalább ki lettünk fizetve még utoljára (bár már nem 100%-os bért kaptunk) az új hely pedig már ki is van nézve, egészen pontosan 28.án megyek majd meghallgatásra, és később remélhetőleg meg is kapom az új állást. Ha nem, akkor meg más után kell majd nézni, de az meg már nagy eséllyel csúszna jövőre.

Választék egyébként van is, meg nincs is. Ha valami biztos, hát az, hogy nem a munkanélküli hivatalban kirakott hirdetések között érdemes böngészni, mert a könyvelő, pincér, és a valamilyen szerelő szentháromságon kívül, esetleg ha becsúszik 1-2 olyan, aminek legalább minimális köze van a végzettségemhez. (Na nem mintha ez meglepő lenne.) Őszintén szólva, még a nemrég bedobott “jelentkezz a seregbe!” toborzó levél is szimpatikusabb, mint hogy teszem azt, csaposnak menjek a szomszéd faluba. =)

Plastic_Army_Men(Ezekből máig van egy vödörnyi… =D)

Röviden tehát zajlik az élet, és ha le is ülök a gép elé, nincs sok ingerenciám billentyűzetet ragadni, és kritikákat fogalmazni, ami persze nem azt jelenti, hogy nem lesz a közeljövőben, mert lesz, csak lassabban készülnek majd el. =) Gamek tekintetében mondjuk ne sok mindenre számítsatok, mert kvázi a Shadow Warrior volt a mostani választékból az egyetlen, ami érdekelt. Aztán majd meglátjuk, mi lesz decemberben. Hátha lesz még valami nagyobb dobás az idén.

Animék terén a Titánosat parkolópájára tettem, akárcsak a Kill La Kill-t. Ám még előbbinél a “nincs kedvem hozzá”, addig utóbbinál a “kivárom a végét” ok bújik meg a háttérben. Szintén elkezdtem a Katanagatarit is, amivel haladok, csak ezek a 45 perces adagok kicsit nagyok nekem, ezért max kettesével fogyasztom. Már ha nem szól közbe valami, ami jobban érdekel, mint nemrég az El Hazard ovák. =D Apropó, ha már animék…

Grill_La_Hill

Azt hiszem ennyit akartam, nemsokára jelentkezek majd ismét, valami kritika szerűséggel. =)

Reklámok

33 hozzászólás to “Helyzetjelentés”

  1. Huh…. sajnálom Péter, ami a munkahelyeddel történt. Nagyon szomorú ezt hallani… 😦 Most biztos nem könnyű, főleg, hogy még mindig erőltetik ezt a válság marhaságot. De jó tudni, hogy pozitívan állsz hozzá a dolgokhoz, mert most erre van szükség, főleg egy ilyen balszerencsés eset után.

    Sok sikert kívánok a meghallgatáshoz, s remélem, hogy sikerül! 😉 Oh, és ne feled: csak pozitívan! 😉

    • Ne sajnáld, engem nem is ért különösebb megrázkódtatásként, mikor hallottam. Nem azért, jó volt ott dolgozni, az első 3 évben, még ha voltak is néha hülyeségek, meg hülyék, de hát hol nincsenek ugye? Viszont úgy nem működhet egy cég, hogy nincs meló, nincs bevétel.

      Nyáron például hetek teltek el úgy, hogy azt se tudtuk, hogy csináljunk úgy, mint ha dolgoznánk. Hiába nem volt meló, a főnök (vagyis most már ex főnök) elvárta, hogy dolgozz, még akkor is, ha ő is tudta, ha akarta, hogy nincs min.

      Ezért is tettem le anno a C típusú jogsit, hogy ha bármi van, legalább teherautó sofőrnek el tudok menni. Meg van is rokonom és haverom is, akik ezzel keresik a kenyerüket, és a pénz jó is, csak hát ez meg azzal jár, hogy folyton úton vagy.

      Jelenleg nem aggódok, mert nyitva van több út is előttem.

      • cheatergs Says:

        Veszel egy tabletet, és vezetés közben írod a legfrissebb negatív kritikákat az animevilág újsütetű képviselőiről.=D Jaj, de hiányoznak azok a magas röptű kommentek, ami úgy felrázza az embert a napi robotból! Elmorzsolok egy könnycseppet.

        A meló nálam addig biztos, amíg azt csinálja az ember, amit mondanak. A hivatalos szabályokat nem lehet betartani a szervezetlenség és a munkatársak trógersége miatt, úgyhogy én is belőttem magam alig vmivel föléjük. Mocskosul szeretnék egy normális szakmát szerezni, de hitel mellett nem tudom finanszírozni a tanulást, szóval lehet én innen halok ki. Megsirattok?=)

      • Vezetés közben? Sanszosan meg is baszna a rendőr, vagy baleset lenne belőle, szóval max a pihenőben, de ott se az lenne az első és legfontosabb. =D

        Néha én is jót derültem, vagy visszaolvasva derülök a mai napig egy-két észlényen, de ez is egy olyan dolog, amit más kívülről nézni, és más a “frontról megvívni”. Ergo, egy darabig szórakoztató, de egy bizonyos idő, mennyiség után, kifejezetten fárasztó lesz.

        Egyébként nem kell aggódni, lesznek majd felmagasztalt hypeok a célkeresztben, amiknél már most tutira veszem, hogy ha leírom majd róluk őszintén azt, amit gondolok, akkor valószínűleg nem úszom majd meg, a vérpistikék észosztását. =)

  2. Csak a seregbe ne menj, mert ha kitalálják, süttetheted az ánuszod Afganisztánban… =D De komolyan, bármi jobb, csak az ne. Nincs garancia arra, hogy honi szolgálatra küldenek, vagy valahova békefenntartói szerepre. =/

    • Az még odébb lenne, mert ahogy olvastam, évekbe telik, mire oda eljutsz, hogy na akkor bevethető vagy, alkalmasság, stb. Szóval ez csak egy lehetőség. =)

      Egyébként hallottam már olyanról, aki megjárta Afganisztánt, úgy hogy egyszer sem kellett emberre lőnie. Persze ez nyilván szerencse kérdése, mert ott sajnos benne van a pakliban, hogy egyszer csak valamelyik Habib előkapja az AK-t, aztán ha úgy talál el, véged.

      Bár ilyen alapon, hogy “meghalhatsz!”, szerintem nagyobb az esélye annak, hogy itthon valami terepjárós, triplatokás gyökér elcsap a zebrán, mint hogy odakint esetleg Habib lelőjön. Ja és még akkor nem beszéltünk ugye a helyi kisebbség, prominens képviselőiről, amikor odajön hozzád 4-5 ilyen kétszersült, és közlik veled, hogy: “pakojjámánki!”.

      Szóval katonának leginkább azért nem mennék el, mert nem szeretném, ha a tartós távollét, a párkapcsolatom rovására menne. Lehetőleg helyben szeretnék melót találni.

    • Ne vedd sértésnek Ricz, de mint általában a nép nagyjánál, nálad is ugyanaz a képzavar él a Honvédséggel és a külföldi missziókkal kapcsolatban =P. Mondjuk ez nem a te hibád, mivel basznak fölvilágosítani bárkit is, max. aki elmegy a toborzó irodába, bár ott meg azt sem kell elhinni, amit az ottani marha okos és tájékozott altisztek/tisztesek kérdeznek…
      Noh akkor: a külföldi misszió nem úgy működik, hogy egy szép reggel sorakozón rátok böknek, hogy “na most te meg te meg te, pakoltok, mentek Afgánba!”. A missziók önkéntes alapon mennek, és iszonyat rájuk a túljelentkezés, mivel hogy sok pénzt hoz a konyhára. Teszem azt a KFOR-ra Koszovóba 30 beosztásra elküldenek vagy 120 embert egy 6 hónapos missziós felkészítésre (pl. engem is elküldtek, aztán úgy kerültem ki kemény két hétre egy hazazavart tisztes helyett =P…), aztán a 30 legjobban teljesítő megy ki. Ha történne velük valami, akkor megy lefelé a lista, és küldik a következő legjobbakat… Vagy a csókost. Általában a csókost =P.
      Afganisztánba meg már biztos nem fog kimenni senki. Asszem nyáron jött vissza a PRT (Province Reconstruction Team, Tartományi Újjáépítő Csoport) utolsó váltása, mivel hogy végetért az ottani szerepvállalásunk. Egyedül a Kabuli Reptér fegyveres őrszolgálatát látják még el magyarok, illetve a Különleges Műveleti Csoport tevékenykedik még kint, bár fasz tudja, lehet már ők sem. Oda meg csakis a 34. Bercsényi Különleges Műveleti Zászlóaljból küldenek ki kommandósokat, szal az sem esélyes egy átlag bakának.
      Sőt, ha jól emlékszem a KFOR-os szerepvállalásunk is hamarosan végetér, vagy már végetért, úgyhogy lassan már nincs is hova kiküldeni a honvédeket… Ami egyfelől baj nekik, mert így megszűnik az egyik utolsó indok, amiért talán még érdemes lenne beállni a Honvédségbe, az pedig a missziós pénz ugyebár (tisztán 1,5-2-3 millákról beszélünk itt fél évre, beosztástól függően). Másfelől meg ez az én különvéleményem, de nem poénból hívják őket HONVÉDEKNEK. Afgánban nem fogjuk Magyarországot védeni, a NATO meg az USA pedig bekaphatja…
      Röviden ennyi lenne =P. Amúgy Peter, én sem ajánlom a Honvédséget, közkatonaként a kezdőfizetésed lesz vagy 68 ezer ft nettóban, cserébe lyukat szopatnak a szájpadlásodba. Nekem tizedesként, nyelvvizsgapótlékkal, váltásos szolgálati munkarendben még úgy-ahogy tűrhető volt, de amúgy egy rakat szar az egész, ahol az ember nem jut egyről a kettőre, csak éppen nem döglik éhen… Pluszban nem tudom van-e a laktanya a környékeden, szóval vagy ingázás, vagy bentlakás, bár gyakran ebbe is beleszarnak, és akár elküldenek az ország másik végébe, mert “ott volt beosztás”…

  3. Sajnálom Péter,hogy így alakult a korábbi cégeddel. Remélem hamarosan sikerül új munkát találnod.

    • Sajnálni nem is igazán magát a megszűnést sajnálom, mert az jelen körülmények között, várható volt. Inkább azt sajnálom, ahogy ide jutott a cég. =(

  4. Sok sikert az interjúhoz! 🙂

    Engem anno felkészületlenül ért a szerződésem felmondása, bár már előtte másfél hónappal sejtettem, hogy itt pattintás lesz, de azért elég szarul érintett.

    Végül egy kis közbenjárásnak köszönhetően július 1-je óta egy kollégiumban meresztem a seggem, mint kollégiumtitkár.

    Munkanélküli hivatalba kirakott hirdetések: nekem a személyes kedvencem a CNC marós. 😀

    • Kösz! =)

      Jelenleg ami számomra fontos, hogy lehetőleg a szakmámban találjak állást, mert mégiscsak abban van tapasztalatom. Persze ha nem jön össze, akkor előbb-utóbb “bármit” el kell majd vállalni, mert a sárga csekkeknél bizony nincs jobb ösztönzőerő.

      CNC mifelénk ritkán van meghirdetve, valószínűleg azért, mert itt a ZF, ahová szinte tuti el tud menni, pláne ha jó is benne.

  5. Valahol hálásnak is érzem magam, hogy nekem még csak a suckdolgozattal kell szívnom, nem pedig munkakereséssel. Mindenesetre sok sikert kívánok neked ezen a téren.

    • Én spec jobban szerettem dolgozni, mint előtte tanulni. Viszont az utolsó 2, de főleg most az utolsó 1 év, valami borzasztó volt. A munka is csak akkor jó, ha van mit csinálni, különben csak az unalom, és az idegeskedés van vele.

      Mindenesetre, köszönöm! =)

  6. Átérzem hogy milyen kirúgottnak lenni,én már 3x-or voltam olyan helyzetben de a seregbe akkor se mennék,szerintem a testalkatommal fel se vennének 🙂

    Nálunk most voltak nagy leépítések,kb a fél bandát kiebrudalták köztük szinte az összes olyat akivel jóban voltam és most együtt maradtam a mucsröcsögei parasztokkal akiket meg utálok 😦

    Amúgy mi a végzettséged?

    • Félreértetted a helyzetet. Minket nem kirúgtak, hanem elbocsátották az alkalmazottakat, mivel csődeljárás alá került a cég.

      A végzettségem, képszerkesztő grafikusként van a papíron, de azóta már ezt a szakmát is átnevezték. Lényegében hasonló a kiadványszerkesztéshez, csak ez nem a nyomda, hanem inkább a pixel és a vektorgrafikus vonalra koncentrál. Vagyis mi például nem tanultunk könyvhöz forgatókészítést, meg ilyeneket. Max csak a könyv borítóját tervezhetném meg.

      Elsősorban különféle plakátok, szórólapok, képeslapok, és meghívok dizájnolásából állt a meló. Más téma, hogy volt amikor például pólóra kellett logót tervezni, vagy épp szöveglektorálást kellett álló nap csinálnom, mert az volt a meló.

  7. Aú az még rosszabb.

  8. Uh.

    Sok (és mindenképpen több) sikert a következőhöz.

  9. Fogadd részvétem Péter! És sok szerencsét kívánok az interjúhoz!
    Jut eszembe a képekről ehhez mit szólsz? ^_^ http://yadachan.com/image,614297

    • Köszönöm! Remélhetőleg összejön.

      “ehhez mit szólsz?” -> Hát kérlek olyan túl sok mindent nem tudok hozzáfűzni. Nem néz ki rosszul, viszont a kép mögötti koncepció, illetve a rajzoló szándéka nem igazán tiszta. =/

      Addig értem, hogy valami olyasmi volt az elképzelés, hogy legyen az ikonikus anime csajokból egy hárem, akik körülülnek egy hasonlóan patinás legényt. Ha viszont ez volt az elv, akkor mit keres ott Madoka, a Rozen Maidenes csaj, meg pláne Miku? Lehet, hogy manapság ezek is divatosak, de hol van még ezeknek akkora múltja, mint a többinek? Ráadásul Miku nem is anime karakter, hanem vocaloid. Ezek helyére kapásból befért volna Honey, Ryoko, az őrnagy, vagy akár Bulma.

      Na és akkor még ott a “férfi”… Most komolyan nem akadt jobb ennél a Hetaliás díszvázánál? =/ Nem azt mondom, hogy valami Kenshiro, Vegita, vagy Geist szerű “erő, izom, tejet iszom” karaktert kellett volna betenni, de szerintem simán akadna olyan középút, akiben ki lehetne egyezni, például ott van Spike.

  10. Remélem a legjobbakat az új állás megszerzésében. 🙂
    Szerencsémre még nekem is kicsit odébb van az állandó munkahely keresése (aktuálisan szakdolgozatot kéne írnom). A hadsereg viszont tőlem is távol áll.
    Amúgy nekem is járt kinn ismerősöm Afganisztánban. Pontosan nem tudom mit csinált, de a beszámolója alapján lövész lehetett. Mondta, hogy ott nem csak vallási okokból hordanak a férfiak szakállat, hanem praktikumból is. 🙂

    • Kösz! =) Jó lenne ha ez összejönne, mert semmi kedvem a jövő évet a hivatalban kezdeni, hogy na akkor mazsolázgassunk azokból, amik nem szakma specifikusak.

  11. 5 év munkaviszony az szép. Biztos találsz állást. Képszerkesztő grafikust meg kiadványszerkesztőt kerestek bőven az elmúlt évben; avagy én sokszor belegyalogoltam ilyen álláshirdetésekbe. Budapesten biztos. Még itt Siófokon is kerestek, mikor itt nem dívik az ilyen meló. Vannak ismerőseim ebben a szakmában, a nagy részük el tudott helyezkedni.

    Szerintem találsz idővel, de azért kitartást!

    • Pest sokszor szóba jött már a munkatársakkal közös beszélgetések alkalmával is, de úgy vagyok vele, hogy ha nem muszáj, akkor nem költöznék fel. Persze van egy olyan érzésem, hogy előbb-utóbb muszáj lesz, pláne ha csak ott lesz állásajánlat.

      Az viszont most elég nagy huzavona lenne, mert akkor kapásból keresni kéne albérletet, ahová párommal lenne a legjobb közösen menni. Összecuccolni még nem is lenne nagy gond, mert az csak kényelmetlenség, de egy költözés ugye beruházásokkal is jár, ami jelenleg kellemetlenebbül érintene.

      Van ugyan tartalékom, és ha nagyon muszáj lenne, ki tudnám hozni, de tényleg csak ha elkerülhetetlen.

  12. Szó se róla elég húzós dolog állást veszíteni egy olyan időszakban amikor jobban dübörög a “nem lehet munkát találni” mantra mint korábban, de még így is sok sikert az állásinterjúhoz!

    • Köszönöm!

      Sajnos ahogy mondod, nem épp rózsás a helyzet, és évek óta csak egyre rosszabb. Épp a napokban futottam össze egyik volt osztálytársammal, aki az utóbbi 3 évben, már mindent csinált, a legalja tróger munkákat is beleértve, csak a szakmájában nem dolgozott egy percet sem, pedig van neki 2 is. Mind a kettő OKJ-s, plusz nyelvvizsga, de egyszerűen nincs meló, ami meg lett volna, ott meg minimum 3-5 év szakma gyakorlatot várnak el. Csak hát hogy szerezzen gyakorlatot az ember, ha már frissen avanzsált pályakezdőként se kellett sehova se? =/

      Egyébként ettől parázok most én is, hogy ha ez a meló nem jön össze, akkor mégis mi a francot fogok csinálni? =/ Még a végén tényleg elmegyek, ha más nem önkéntes tartalékosnak, aztán majd meglátjuk. =D

  13. Látom nálad is zajlik az élet. Sok sikert az új melóhoz! Nem egyszerű találni ebben a mai világban.

Vélemény, hozzászólás?

