King’s Bounty Crossworlds – All units mod

Kings_Bounty_Crossworlds

Egy roppant praktikus mod, mely a kezdőknek, de a haladóknak még inkább a hasznára válhat.

A King’ Bounty sorozat újjáéledése anno egy nagyszerű alternatívát nyújtott mindazok számára, akik időközben kiábrándultak a Heroes sorozatból, vagy csak egyszerűen egy másik műbe is szívesen belekóstoltak volna, ugyanabból a műfajból.

A később megjelent Armored Princess, mint független kiegészítő, még tovább csiszolta az alap játék formuláját. Sok hasznos, kényelmes, új megoldást hozott, melyek az alap játék hiányosságait, kényelmetlen mechanizmusait, praktikusan orvosolták. Ebből talán a legjelentősebb, a skillfák átalakítása volt, illetve az intelligens minimap, ami a lootolást könnyítette meg jelentősen.

Egy zavaró tényező azonban, továbbra is jelen volt, ami viszont nem a játékból, mint inkább magából a műfajból fakadó vonás. Mint a legtöbb hasonló játékban, a King’s Bounty-ban is rengeteg féle-fajta egység megtalálható, ám bizonyos egységek, csak a játék bizonyos pontjain válnak elérhetővé.

Tehát, ha egy olyan játékos, aki már nem először ült neki a játéknak, céltudatosan szeretett volna, egy bizonyos sereget építeni. Akkor amennyiben nem emberi sereggel szerette volna végigjátszani a játékot, illetve olyan átlagos, neutrális egységekkel, mint farkasok, medvék, pókok, kígyók, arra volt kényszerítve, hogy addig is ezeket használja, amíg nem talál jobbakat.

Ha valaki például törpe, ork, vagy elf egységeket szeretett volna használni, annak minimum a játék feléig várnia kellett. Ám aki még ennél is különlegesebb fajokat, például undead, demon, vagy lizardmen egységeket szeretett volna irányítani, annak a játék utolsó harmadáig kellett türelmesnek lennie.

Mivel pedig az ilyen stratégiai játékok, eleve nem rövidek, ráadásul a szigetek egymás után nyílnak meg, amikhez előtte még meg kell szerezni az adott sziget térképét, amit jellemzően, valami keményebb sereg védelmez, valami komolyabb kinccsel egyetemben. Ezért ha nem is okvetlenül, de zavaró is fárasztó tudott lenni hosszútávon, hogy olyan egységeket kell használni, amiket nem szeretnénk.

Laikusok számára, elsőre talán logikusnak tűnhet ez a megoldás, és az is lenne, amennyiben az egyes fajok, egymás fölött állnának erőviszonylatban, csak hogy nem ez a helyzet. Mivel itt a fajok, elég jól ki vannak egyensúlyozva egymáshoz képest, mindnek meg van a maga előnye, és hátránya. Következésképp ha valaki mondjuk undead egységekkel kezdene, nem lenne okvetlenül előnyben. Ellenben a pénzt olyan egységekre költhetné, amilyenekre akarja, és amik megérik.

Szerencsére erre a “hibára” többen is felfigyeltek, így viszonylag hamar elkészült a bejegyzés témájául szolgáló All Races Units on Debir mod, ami adja magát, hogy miről szól. A sárkányok kivételével, az összes faj, összes egysége elérhető, mindjárt az első szigeten, így csak rajtunk múlik, milyen összeállítás mellett döntünk. Lehet célirányosan egy-egy faj egységeiből összeválogatni a haderőt, de lehet akár vegyes seregünk is.

Kings_Bounty_Crossworlds_battle

Itt fontos kiemelni, hogy a mod, nem minősül csalásnak. Illetve semmilyen hatással nincs, se a játékmenetre, se az egységek tulajdonságaira, képességeire. 3. szintű, pelyhes seggű harcosként, nem fogunk tudni olyan keményebb egységeket toborozni, mint az archdemon, ogre, troll, stone cyclops, stb. Mert ha az arany nem is, de leadership mindenképp gátat fog szabni az elképzeléseinknek.

A mod kizárólag(!) a Crossworlds kiadással működik együtt. Kell hozzá az 1.3.1-es patch, és az Orcs on the March kampányt kell hozzá elindítani. A mod meglehetősen kicsi, mindössze két fájlból áll, melyeket a King’s Bounty Crossworlds\sessions\orcs\mods mappában kell elhelyezni. (Amennyiben nincs mods mappa, egyszerűen csak létre kell hozni egyet.)

Mindenkinek jó szórakozást kívánok hozzá! =)

Kings_Bounty_Xeona

Advertisements

2 hozzászólás to “King’s Bounty Crossworlds – All units mod”

  1. cheatergs Says:

    Én csak a Heroes IV-gyel kiegészítőstül játszottam ebből a fajta stílusból, azt meg már akkor orrba-szájba fikázták, én meg nem értettem, mire fel (egyszer próbáltam a II-t, ahol az első képernyőt meguntam). Én elvoltam vele, egy-két kampányt ki is toltam, annyira viszont sose fogott meg, hogy nekiveselkedjek a többinek.

    A King’s Bountyról nekem annyi maradt meg, h amikor kijött a Heroes V majd a VI, a kocaújság akkori számaiban “hú” meg “há”-ztak a teszterek az élvezettől. Mikor később beesett a King’s Bounty remake, a Heroes-ok nem voltak játékszámba menők (lehet füllentek, de mintha a százalékok is estek volna egy húszast), batár nagy csalódásként “emlékeztek” vissza rájuk, de mos’ megérkezett “a Zisten”, és mindenki megtudja milyen a jó körökre osztott stratkó!

    Hjaj, de jó, annyi pénzt spóroltam, mióta nem veszem azt a drága gyújtóst.=)

    • A 4. szerintem se épp a legjobb rész, de azt kell mondjam, a 6. részhez képest nem rossz. Én a Heroest az első rész óta ismerem, azzal játszottam a legtöbbet, és magát a stílust is ez szerettette meg velem.

      A Heroesnak, mindig is megvoltak a maga hibái. Például köztudottan az AI átlátott a fog of war-on, és csalt a lépésekkel, de ezeket akkor elnézte az ember, mert a játékélmény volt olyan erős, hogy feledtette a hibákat. Ám a 4. résztől kezdve, sikerült úgy belepiszkálni a játékba, és olyan változtatásokat eszközölni, amik nem épp a kívánt hatást érték el.

      Eleve hülyeség volt a jól bevált hexagon rendszert lecserélni erre a négyzetrácsosra. De ennél is zavaróbb volt a távolra sebző egységek sebzésrendszerének megreformálása, ami jócskán elvett a hatékonyságukból. A 6. részre ennél is tovább mentek, kivettek nyersanyagokat, bányát már nem lehetett csak úgy foglalni, és hasonló húzásokat léptek meg.

      A King’s Bounty hasonlít ugyan a Heroes-ra, hisz maga a Heroes legelső része is az eredeti King’s Bounty-ból nőtt ki, viszont vannak köztük eltérések. Például a King’s Bounty-ban nem kap akkora szerepet a menedzsment rész, helyette sokkal nagyobb hangsúlyt van, a hős a fejlesztésén. Mindenesetre akinek tetszett a Heroes, vagy akár a Disciples valamelyik része, annak egy próbát mindenképp érdemes vele tenni, mert egy nagyon jól kidolgozott, igényes játék.

      Cikket én egyet olvastam még a Legend-ről anno a GameStarban, ám az egyetlen, ami megmaradt belőle, hogy valami nagyon kezdő figurára bízhatták, mert helyenként úgy fogalmazott, mint akinek az volt max a 3. írott cikke.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: