Élek ám még

Gondolom észrevettétek már, hogy az utóbbi hetekben nem nagyon került ki semmi új írásos kritika a blogra. Ennek prózaian egyszerű oka van, egy elég nagy lépésre szántam el magam a magánéletemet illetően (na nem házasság, vagy valami hasonló), aminek a részleteivel senkit sem szeretnék untatni, legyen elég annyi, hogy a hétköznapokat illetően, szinte minden területet érint. Még az is lehet, hogy pár héten belül, én is füstös Pesti polgár leszek. =)

Visszatérve a blogra, természetesen több írásos kritika is folyamatban van. Van köztük régóta halogatott, és relatíve friss is. Ahogy időm engedi, kedvem tartja, ki fognak kerülni.

Gamek terén az érkező új Carmageddon, Wolfenstein, és ha kijön, a Mad Max játék az ami biztos tesztelve lesz. Küszöbön jelenleg a Simcity offline áll, ami az egyetlen hivatalos játék, amivel jelenleg aktívabban játszok. Azért hivatalos, mert amúgy meg egy jó nagy kihagyás után, ismét belevetettem magam a Mugen nevű fejleszd magad csodába, ami persze sohasem lesz igazi bunyós játék, meg törött is a francba, de azért mégiscsak jó azt látni, amikor valami végre úgy működik, ahogy én azt elképzeltem. =)

Demotivational_Mugen_broken

Apropó működés, újfent tapasztalatokkal lettem gazdagabb ezen a téren is. Történt ugyanis nemrég, hogy crashelt egyet a windowsom, ami kiváló alkalom volt arra, hogy kiderüljön, vajon melyik program recoveryje ér annyit se, mint golyó ellen az integetés. Az Adobe PS most se okozott csalódást, mint ahogy a Nero sem, meglepő módon a Microsoft azonban ismét bebizonyított, hogy a Rotsprite törpeprogram is jobb náluk, ha úgy hozza a sors. Az ugyanis nem cseszte szét a megnyitott képfájlt, ellenben a drága jó word dokumentumom tartalma egy rakás %NULL lett. MSO cache persze kutyafülét se ért, a word saját recoveryje is adott a szarnak egy pofont, ami azért meglehetősen gáz, hiszen annak elvileg akár egy txt fájlt is vissza kéne tudnia hozni, nem hogy egy saját doc-ot.

Némi anyázást követően aztán, szerencsére rátaláltam a Recuva nemű programra, ami sec-perc alatt visszavarázsolta nekem, és még csak mélyvizsgálat sem kellett hozzá. Szóval ha így járnátok mint én, ajánlom figyelmetekbe, remek kis program, nekem bevált.

Animék terén jelenleg parkoló pályára tettem mindent, szóval nem véletlen, hogy a MAL profilomhoz se piszkáltam hozzá már egy jó ideje. Helyettük inkább filmezek, sorozatokat nézek. Például újráztam olyan klasszikus franchiseokat, mint a Rambo, Robocop, Terminator, bevágtam a Walking Dead első négy évadát, és van egy olyan érzésem, hogy előbb-utóbb muszáj lesz elkezdenem mindenki kedvenc Game of the Trones-ját is, ha már ennyire odavannak érte a népek. =) Most ez van, aztán majd újrakezdem az animukat is, ha kedvem lesz ismét japán “művészettel” mérgezni a tudatomat. =)

anime_flare_boobs(Ez a cenzúra valami zseniális… =D)

Politikával kapcsolatban ugyebár “ne szólj szám, nem fáj fejem”. Szóval ezt a témát inkább hanyagolnám most is. Ha mégis állásfoglalást várnának tőlem valakik, nekik is csak annyit, hogy természetesen voltam szavazni, (hogy kikre adtam a voksom, szerintem tudjátok) és körülbelül ennyi. Megyek majd az Európa parlamentire is, ha tudok. Az ajvék szobor ügyben pont nem érdekel. Megjegyzem amúgy nekem se tetszik az emlékmű kompozíciója, viszont ha valamiben egyetértek, akkor abban, hogy egy háború áldozatainak szóló emlékmű, az igenis szóljon mindenkinek, aki meghalt. Legyen az Duna parti zsidó, várvédő német, orosz “felszabadító”, vagy egyszerű magyar honpolgár. A végtisztesség, emlékezet, mindenkinek jár, mindenkit egyformán megillet.

Amúgy ha már feljött a politika, meg az animék, tudom, hogy a fanartok egy része is olyan, hogy felesleges benne az értelmet keresni, mert nincs, de csak én nem értem, hogy ez mégis hogy jött össze? =/

262819-dikemoon

 

Ja és hallgassatok Ozzyt… =)

Reklámok

34 hozzászólás to “Élek ám még”

  1. “a fanartok egy része is olyan, hogy felesleges benne az értelmet keresni, mert nincs, de csak én nem értem, hogy ez mégis hogy jött össze? =/”

    Meglep, hogy nem is tudtad, hogy Hitler titokban mahou shoujo rajongó volt, annyira, hogy a háború vége felé se mert még a titkárnője szeme láttára női bugyit, rövidszoknyát húzni és táncolni az asztal körül, magas hangon kiáltva, hogy “a holdárják nevében most megbüntetlek!” és eldobja náci varázs-karszalagját a térkép felé. Kevés beavatott tudott erről a felettébb szokatlan szokásáról és hogy ezt a rituálét tartotta a következő megtámadandó ország kiválasztása előtt. Vagy épp területre. Csupán a véletlen műve, hogy stratégiailag is előnyös volt ezek java. Mert ha ez a pletyka igaz, akkor az első komoly találkozása a vörös cilinderes, északi velencei karneválos férfival, aki akár a saját bajszát is hordozhatta volna szemálarcnak. Ezek után felmerül a kérdés: Roosevelt és Churchill vajon milyen fétissel bírt…

    Amúgy Game of Thrones… Szerintem nem rossz, az első évad elég érdekes volt, viszont még nem szántam magam rá, hogy folytassam. A Witcher sorozat- és filmváltozata jobban érdekelt előtte. Plusz vannak más sorozatok, amikre mondják, hogy érdemes megnézni: Breaking Bad, Dexter, Sleepy Hollow, Avengers, Da Vinci’s Demons, Hannibal… Legalábbis én ezeket tervezem perpillanat.

    • Milyen igaz, el is felejtettem, hogy Hitler köztudottan rohadt nagy Sailor Moon fan volt: http://www.meh.ro/wp-content/uploads/2012/10/meh.ro10536.jpg Sailor Moon-ról meg mindenki tudja, hogy azért szőke és kék szemű, mert náci, és az árják királynője, akik eredetileg mind a holdon éltek. =)

      Sorozatokból van rengeteg, de engem a Walking Dead-re is csak a körülötte kialakult hírverés vett rá. =) Igaz, végül is tényleg nem volt rossz, főleg az első 1-2 évad. Szóval választék az van, idővel majd belekóstolok ebbe-abba.

    • “A Witcher sorozat- és filmváltozata jobban érdekelt előtte.”

      A könyvekkel hogy állsz? 🙂 *nagy fan* Vagy azok hatására kezdtél el a sorozat/film iránt érdeklődni? (Amúgy akkor inkább a sorozattal kezdj, ismerősöm mesélte, hogy a film gyakorlatilag annak az összevágása egy “mozivá”.)

      • Elkezdtem beszerezni a könyveket, egyelőre az első kötettel, hogy a többit majd a bátyám vegye meg (a legköltségkímélőbb a számodra, ha elintézed, hogy egy sorozat többi része ajándékba érkezzen =D). Nekem az ugródeszka a játékok voltak, legalábbis az elsőt most akarom ténylegesen kivinni, eddig csak egy-egy fejezettel vagy részével szöszmötöltem. A másodikra mondták, hogy előbb olvassam el az első 3 könyvet, mert a beszélgetésekkor utalgatni fognak abban írt eseményekre.

        Amúgy már túl vagyok rajtuk, bár előbb a filmmel kezdtem. Mondjuk eléggé érdekes elgondolás, hogy spontán recapként összehányták a dolgokat érthetetlen módon a sorozatból, hogy aztán kiadják a 13×1 órás részeket. Vagy ahogy a jó öreg AVGN szokta mondani: “What were they thinking?!” És ez nem fér a fejembe. Ennyire szarnak gondolták a sorozatot, ezért csináltak promónak egy másik egy másik szart, hogy aztán elmondhassák, hogy nem is olyan rossz a sorozat? Tény, hogy a sorozat sem a legjobb, de még abból is hiányzik a sötét atmoszféra, a szürke karakterek (avagy nincs egyértelműen jó és rossz) és értelmetlen változásokkal van tele. Bár azt hiszem, pont a problémáit nem kell egy nagy fannak ecsetelnem. =D (A változtatásokról egyébként a netről tudok, mielőtt neki ültem volna, azért utána olvastam.)

      • “Elkezdtem beszerezni a könyveket, egyelőre az első kötettel, hogy a többit majd a bátyám vegye meg (a legköltségkímélőbb a számodra, ha elintézed, hogy egy sorozat többi része ajándékba érkezzen =D).”

        Én az első kettőn vagyok túl, most járok a harmadik elején. Igazából itt válik a történet “komolyabbá”, valamint összefüggőbbé, remélem, azért a szokásos stílusát/humorát nem fogja elveszteni, mert én elsősorban ezek (meg a karakterek) miatt olvasom, a sztori és az események kb. másodlagosak. XD

        “Nekem az ugródeszka a játékok voltak, legalábbis az elsőt most akarom ténylegesen kivinni, eddig csak egy-egy fejezettel vagy részével szöszmötöltem. A másodikra mondták, hogy előbb olvassam el az első 3 könyvet, mert a beszélgetésekkor utalgatni fognak abban írt eseményekre.”

        Igen, hozzánk elsőre a játékok jutottak el, emlékszem, én is úgy találkoztam először a Witcher univerzummal, hogy valamelyik PC játékmagazin írt róla az első rész megjelenésekor és kis ablakban kitértek arra, hogy amúgy egy fantasy regény alapján készült, ami engem már az ottani leírás alapján is megfogott és szerencsére nem is csalódtam benne. 😀 Azóta megvettem mindkét részét, de még nem jutottam oda, hogy játsszak velük, plusz az van, amit te is mondasz: bizonyos mennyiségű spoilereket tartalmaznak, aztán azokat inkább szeretném elsőre a könyvben megtapasztalni.

        “Amúgy már túl vagyok rajtuk, bár előbb a filmmel kezdtem. Mondjuk eléggé érdekes elgondolás, hogy spontán recapként összehányták a dolgokat érthetetlen módon a sorozatból, hogy aztán kiadják a 13×1 órás részeket. Vagy ahogy a jó öreg AVGN szokta mondani: “What were they thinking?!” És ez nem fér a fejembe. Ennyire szarnak gondolták a sorozatot, ezért csináltak promónak egy másik egy másik szart, hogy aztán elmondhassák, hogy nem is olyan rossz a sorozat? Tény, hogy a sorozat sem a legjobb, de még abból is hiányzik a sötét atmoszféra, a szürke karakterek (avagy nincs egyértelműen jó és rossz) és értelmetlen változásokkal van tele. Bár azt hiszem, pont a problémáit nem kell egy nagy fannak ecsetelnem. =D (A változtatásokról egyébként a netről tudok, mielőtt neki ültem volna, azért utána olvastam.)”

        Én még mondjuk ezeket nem láttam, egyik szintén nagy fan ismerősöm mesélt róla, aki a játék első része és a regény első kötete után a filmet és a sorozatot is bevállalta, de ja, ő sem volt róla túl jó véleménnyel. XD Engem meg pont a fanságom fog belevinni, mivel jelenleg úgy vagyok vele, hogy akármilyen rosszul megírt/rendezett, vagy low-budget látványvilágú cuccról van szó, látnom kell, hogy milyen egy Witcher film/sorozat. XD Mondjuk szó se róla, el bírnám viselni, ha az amcsik csinálnának belőle valamilyen “rendes” filmet, csak ők meg pont nem arról híresek, hogy mindig jól adaptálnak dolgokat, pláne, ha az a dolog nem amerikai eredetű. Egyébként elmondásod alapján pont azokat a dolgokat változtatták meg, amiktől a regény jó (pl. a “szürke” karakterek), szóval gratula nekik…

  2. Game of Thrones-hoz hajrá! Ugyan közel sem annyira zseniális, mint ahogy szeretik emberek beállítani, de azért bőven helye van az emlékezetesebb sorozatok palettáján.

    • Sokat meséltek már róla a haverok közül páran, akik rendszeresen követik. Azok alapján én egyfajta komolyabb Gyűrűk Ura szerűségnek képzeltem el, de majd meglátom, mi is ez.

      • “Sokat meséltek már róla a haverok közül páran, akik rendszeresen követik. Azok alapján én egyfajta komolyabb Gyűrűk Ura szerűségnek képzeltem el, de majd meglátom, mi is ez.”

        Max fele annyira jó, bár lehet még ez is túlzás… Bár valóban nem egy helyről hallottam már én is, hogy George R. R. Martin-t úgy reklámozták, mint “az új Tolkien”, de szvsz ez még viccnek is rossz. És nem is vagyok hardcore “tolkienista”, egyszerűen csak rohadt messze van minőségben a Gyűrűk Urától a Trónok harca. Kezdődik a dolog ott, hogy bár elvileg “fantasy” lenne, három sárkányon, meg az évadonként öt percekre felbukkanó zombikon kívül szinte alig van benne bármi, ami “fantasy feelinget” kölcsönözne a sztorinak. Nem mondom, hogy rohangáljanak elf nők non-stop a képernyőn (bár ha már amúgy is tele van a cucc félmeztelen kurvázós jelenetekkel, simán beleférnének ők is… :3 XDDD), de ez így max valami “alternatív középkor” sztorinak menne el, míg Tolkien egy komplett fantáziavilágot épített fel.

        A másik meg, hogy ha “félretesszük” a fantasy-elemek majdnem teljes hiányát és anélkül vizsgáljuk meg a két sztorit, sajnos akkor sem igazán fogjuk érezni azt a GyU-féle epikusságot. Nem igazán lesznek nagy, látványos csaták, vagy világ sorsát eldöntő cselekedetek, inkább csak megy folyton a rinya és az intrika, hogy ki éppen kire zabos és ki kit szeretne nagyon holtan látni. Egyik blogon szerintem egész jól megfogalmazták a sorozat valódi “feelingjét”: “Elmegy ez a sorozat, mint egyfajta dugós-kardozós Szabó család, de amúgy, mint high fantasy, elég szar.” XDDD

        Persze mielőtt a hardcore Trónok harca-fanok a torkomnak ugranának, gyorsan hozzáteszem, hogy a sorozat megnézését én is ajánlom, ugyanis ez az a cucc, ami így vagy úgy, de mindenképpen szórakoztató. Ha bele tudod élni magad és nem zavarnak a marhaságai, akkor valószínűleg imádni fogod, ha pedig nagyon szemet szúrnak a fent emlegetett (és egyéb) dolgok, akkor legalább jókat röhögsz az egészen. XD Nekem legalábbis határozottan “guilty pleasure” kategóriás a cucc, pedig még viszonylag az elején járok. (Ne, fanboyok, kérlek ne gyertek azzal, hogy “Fú, akkor nem tudod még, hogy mi vár rád, majd megtanulod tisztelni!”, mert tudom, kikerülni sem lehet a neten. Pl. ha egy karakter meghal, az egy hétig vezető hír minden portálon. 😛 XD) Egyébként ez utóbbi mentalitással néhány dolog még szórakoztatóbb is, mint ha full komolyan véve állsz neki. Van pl. az a kis gennyzsák Joffrey, akit mindenki gyűlöl és joggal, viszont én sokkal többet röhögtem rajta, mint ahányszor felhúzott, mivel a gyerek akár paródiája is lehetne a “nagyképű tinédzser” típusnak. XD Azok a jelenetek a legviccesebbjei, amikor megpróbál kemény lenni. XD Ráadásul Tyrion rendszeres időközönként leb*sz neki egyet-egyet, márpedig ha már egy törpe is bokszzsáknak használ, akkor tudod, hogy igazi vesztes vagy az életben. XD De még elég sok karaktert lehet ilyen “szemüvegen” át nézni a sorozatban és így is nagyon élvezetes az egész. XD

      • “Ráadásul Tyrion…”

        Jaj, Tyrion. Hát ő nagyon nagy arc. Ha valaki miatt különösen megéri nézni a sorozatot, akkor az ő (a részemről). =D

        Egyébként jól mondod, bár George R.R. Martint és Tolkient összehasonlítani olyan kijelentés eleve, mint a “Beethoven a zene Mozartja” mondat. Meg nem épp a fantasy része az erősebb, inkább a politikai ármány és kuszaság. Annak viszont nagyon jó sztori, azt meg kell hagyni. (Ha merhetem kellően csípős szarkazmussal mondani, kicsit görbe tükörképe lehetne a magyar politikai életnek.) Nem egy hű de nagy cucc, nézhető és oké, ennyi.

      • “Jaj, Tyrion. Hát ő nagyon nagy arc. Ha valaki miatt különösen megéri nézni a sorozatot, akkor az ő (a részemről). =D”

        Amúgy igen, kb. két olyan szereplő van eddig, akik nem ellenszenvesek, röhejesek, vagy csak semlegesek számomra, hanem kifejezetten bírom őket. Az egyik Tyrion, a másik Dany. Előbbiben azt szeretem, hogy elsősorban a túlélésre játszik és mintha próbálna is kimaradni ebből az örökös “családi viszályból” és inkább kurvázik/iszik egy jót. XD Plusz a humora. XD (“Tudjátok, miért megyek el a Falhoz? Le akarok pisálni a tetejéről!” XDDD) Dany meg ugyan nem önszántából, de eleinte szintén eléggé távol van a westerosi eseményektől, másrészt meg ő annak a kevés “fantasy morzsának” az egyik képviselője, ami megtalálható a sztoriban, elvégre mégis csak “Sárkányok Anyja”. 🙂 (Aztán remélem, hogy belőle még tényleg kihoznak majd valamit, nem ilyen Martin-féle “hirtelen a sárkányok ellene fordultak és őt is felzabálták” “plottwist” lesz a sorsa.)

  3. A tököm ki van a Game of Thrones-szal 😀 Amerre megyek mindenki azt nézi, buszon még telefonon is! Meg, hogy “ilyet még nem láttam”, nem tudod mit hagysz ki stb stb… Én már azért se fogom elkezdeni meg a Walking Dead-et se. Utóbbihoz esetleg ha megjön a kedvem akkor is csak a képregényt.

    A választásról ennyi a véleményem: https://www.youtube.com/watch?v=AzkH8RMZKAw Egyszer voltam szavazni akkor is megbántam. 😀

    • Elsősorban engem is a körülötte kialakult eszméletlen ajnározás tartott eddig vissza tőle, akárcsak a Walking Dead-től. De most már úgy vagyok vele, hogy ha a Walking Dead-re sikerült rávennem magam, akkor előbb-utóbb ebbe is csak bele kéne már kóstolnom. =)

      Összességében a Walking Dead se volt rossz, és átjött, hogy miért lett ez ennyire népszerű, mert az elején sikerült elkapniuk egy jó hangulatot, felvezetniük életszerű konfliktusokat, helyzeteket. Csak aztán idővel ez is felhígult, ahogy jöttek az újabb évadok. Egyrészt mert a szereplők egy része elég ostoba karakterfejlődésen ment keresztül, másrészt mert a zombik egyre inkább vesztettek a veszélyességükből. Főleg azért, mert lassan mindenki modern, automata gépfegyverekkel szaladgál, ami homlokegyenest szembemegy a korai évadokban lefektetett elvekkel.

      Punkzene… áh most feltörtek az emlékek. =D

      • Nah akkor most jön a “hardcore game of thrones fan”. Ez most főleg Titkosnak szól.
        1. Kezdjük azzal, hogy a ki a faszomat érdekel, mi mennyire van hype-olva, vagy hányan nézik? Én eddig abban a hitben éltem, hogy ide viszonylag értelmes indivídumok járnak, akik képesek maguk eldönteni egy termék elfogyasztása UTÁN, mi tetszik nekik és mi nem, nem törődve azzal, hogy hány kis pöcsös lóg még rajta. Ez a “utálom és bele se nézek, mert sokan hype-olják” érvelés az én szememben epic fail, és asszem valami ilyesmit csinálnak a hipszterek. A hipsztereket meg lelövik, ugye?
        2. Nem tudom, melyik jóképességű hasonlította össze a Gyűrűk Urát a Trónok Harcával, de minden ilyennek csak gratulálni tudok. Gyakorlatilag összehasonlította a narancsot a sárgarépával. Mindkettő sárga ugyebár (fantasy), meg ehető, csak itt ki is fújtak a közös tulajdonságaik. Tolkien valóban egy lebilincselő világot teremtett, de azt mondani, hogy G.R.R. Martin meg nem, azt már bocs, de kiröhögöm. Attól még hogy nincsenek benne lépten nyomon az angolszász mitológiából kölcsönzött lények egész seregei, továbbra is fantasy marad (amúgy lesznek benne “elfek”, lehet örvendeni). Amiben Tolkien mesteri volt, az egy képzelt világ felépítése és egy komplett mitológia megteremtése. Amiben pedig szar volt? A karakterek. Gyakorlatilag minden fantasy “sablon” karakterei tőle származnak. Már elnézést, de mutass nekem csak a Gyűrűk Urából (mert amúgy nem ebből a 3 filmből áll a Tolkien-i mitológia) egy komplex karaktert, vagy egy komplex jellemfejlődést? Nem? Semmi? Sehol? Upsz. És ebben zseniális Martin apó. A regények gyakorlatilag TÖBB SZÁZ különböző személy szövevényes életútja, amik gyakran a legkülönfélébb módon keresztezik egymást, mégis az egész halad egy monumentális végkifejlett mellé. Nemtom, közületek melyikőtök próbált, vagy írt regényt. Elmondhatom, hogy valami ilyesmit összehozni iszonyatosan nehéz, ha nem majdnem lehetetlen. Neki nem volt az. És igen, Martin apó a fantasy egy teljesen más végét fogta meg, ami jóval sötétebb, zordabb, és realisztikusabb, és kezdetben gyakorlatilag csak egy “fiktív középkornak” tűnik (mondjuk egy ilyet is összehozni szerintetek mennyi kutatómunkát vesz igénybe? legalább annyit, mint Tolkien mitológia kutatása, ha nem többet), de egyre több és több fantasy elem jelenik meg benne. Jah és csak hozzáfűzném: a Trónok Harca is tele van monumentális csatákkal. Az, hogy a HBO SOROZATÁT összehasonlítottad Peter Jackson mesteri, több száz millió dolláros CGI FILM trilógiás ámokfutásával, és sérelmezed a csaták hiányát a Trónok Harca sorozatban… Hát, jár neked a lassú, szarkasztikus taps, kedves Titkos.
        3. Megint az van, hogy egy megfilmesítés alapján fikáztok egy írót. A sorozatban a karakterek és történések minimum 50%-a kimarad, és a maradék sem olyan léptékben van megjelenítve, ahogy az a regényekben volt leírva. Tudjátok miért van ez? Nah? Ötletek? Akkor elmondom, ezt úgy hívják, hogy KÖLTSÉGVETÉS ÉS MŰSORIDŐ. Ezekbe meg Martinnak vajmi kevés beleszólása van, habár a rendezők folyamatosan konzultálnak vele, főleg azért, hogy mit kéne kihagyni, mi a “felesleges”, de mégse keletkezzenek a történetben logikai bukfencek. Ez kb. olyan, mint egy 3 méteres dzsenga toronyból húzgálni ki az építőelemeket úgy, hogy az ne dőljön el.

        TL:DR: Peter, menj és nézd meg a Trónok Harcát, aztán döntsd el magad, hogy tetszik-e. Jah és ne a Gyűrűk Urához hasonlítgasd, ha lehet.

      • Köszönjük a szent védőbeszédet, Emese.

        Enyhén megcsapott a weeaboolandi jelleg, miközben olvastam a hozzászólásodat. Just sayin’.

      • Szabó Zoltán: nem olvastam végig, inkább vegyél be egy Xanaxot hátha segít. 😀 Ha valamit nem akarunk megnézni akkor nem nézzük meg. Tök mindegy, hogy hányan nézik. Ennyi.

      • Punkzene: még mindig a legértelmesebb műfaj 🙂

      • Junchi: A “weeaboolandi jelleg” engem a paraszt válaszod kapcsán csapott meg, lévén ennyit tudtál benyomni ellenérvként, mint a weeabook általában. Én érveket sorakoztattam föl “védelemként”, értelmes válasz nem érkezett rá. Édesanyádat meg talán Emesének hívják.
        Wagner: Onnantól kezdve, hogy annyival se tisztelsz meg, hogy végigolvasod a posztomat, helyette személyeskedsz, úgy érzem, én is fel vagyok akkor erre jogosítva, szóval: te pedig a xanaxnál valami nagyobbat dugj föl magadnak ^^.

      • Mit ajánlasz? Honnan tudod lehet még élvezném is 😀

      • Nekem inkább fanboy-kirohanásnak tűnt, semmint korrekt érvelésnek, de jó, legyen neked igazad…

      • “1. Kezdjük azzal, hogy a ki a faszomat érdekel, mi mennyire van hype-olva, vagy hányan nézik? Én eddig abban a hitben éltem, hogy ide viszonylag értelmes indivídumok járnak, akik képesek maguk eldönteni egy termék elfogyasztása UTÁN, mi tetszik nekik és mi nem, nem törődve azzal, hogy hány kis pöcsös lóg még rajta.”

        Ez valószínűleg így is van, viszont ha valamin a fél világ lóg és állítja, hogy ez a fantasy istencsászára jelenleg, akkor nyilván az ember “kissé” nagyobb elvárásokkal ül le elé, mint egy olyan sztorihoz, amit mondjuk csak úgy random megtalált a neten, vagy ajánlotta neki 1-2 ember, de nem több.

        “Ez a “utálom és bele se nézek, mert sokan hype-olják” érvelés az én szememben epic fail, és asszem valami ilyesmit csinálnak a hipszterek. A hipsztereket meg lelövik, ugye?”

        Ezt annyira én sem pártolom, de azért valamennyire őket is megértem. Van egy cucc, amivel jelenleg még nem akarsz foglalkozni, ellenben mindenhonnan az ömlik rád. Kinyitsz egy újságot és benne van, bekapcsolod a TV-t és épp arról megy valami hír, felmégy a netre és ott is erről írnak, miközben Facebookon is épp ezt tárgyalják. Ha pedig egy adott szereplő meghal, vagy történik valami nagy fordulat a sztoriban, legalább egy hétig az összes mémes oldal és hasonló azzal van tele. Röviden: a csapból is ez folyik és ne mondd, hogy neked még egy olyan sorozat sem volt, ahol vagy emiatt lett eleged a cuccból, vagy maga a fandom felhergelt. (Hogy ne lett volna, elég csak a weabookat emlegetnem, nem egyszer jobban leosztottad őket, mint Péter, szal… :P)

        “Nem tudom, melyik jóképességű hasonlította össze a Gyűrűk Urát a Trónok Harcával, de minden ilyennek csak gratulálni tudok.”

        Ezt egyébként leginkább azok szokták, akik épp próbálják eladni a cuccot. XD Ezt a Tolkien-párhuzamot szintén előrángatták már pl. a Witcher-t író Andrzej Sapkowski esetében is és ott is hatalmas marhaságnak tartottam, mondom ezt úgy, hogy annak a sztorinak egyébként fanja agyok. Egyszerűen manapság az lett a divat, hogy ha van egy átlagtól kicsit is elütő fantasy és azt tutira el akarják adni, akkor ráhúzzák a “Tolkien köpenyt”, mert az ő neve húzónév.

        “mert amúgy nem ebből a 3 filmből áll a Tolkien-i mitológia”

        Nem mondod… 🙂

        “Jah és csak hozzáfűzném: a Trónok Harca is tele van monumentális csatákkal. Az, hogy a HBO SOROZATÁT összehasonlítottad Peter Jackson mesteri, több száz millió dolláros CGI FILM trilógiás ámokfutásával, és sérelmezed a csaták hiányát a Trónok Harca sorozatban… Hát, jár neked a lassú, szarkasztikus taps, kedves Titkos.”

        Ehhez annyit, hogy lehet akkor nem ez volt a legmegfelelőbb formátum az adaptálásra? Másnál is olvastam már, hogy sérelmezte, hogy van egy csata, ami lehet, hogy a könyvben még le is van írva, de a sorozatban úgy néz ki, hogy kivonul a sereg (az a húsz statiszta…), összecsapnak, majd vágás egy másik helyszínre és mire visszatérünk hozzájuk, már lement a harc. Azzal én is tisztában vagyok, hogy nyilván jóval nagyobb anyagi támogatást kap egy mozifilm trilógia, mint egy TV sorozat, de akkor most mentsük fel a hibái alól?

        “3. Megint az van, hogy egy megfilmesítés alapján fikáztok egy írót. A sorozatban a karakterek és történések minimum 50%-a kimarad, és a maradék sem olyan léptékben van megjelenítve, ahogy az a regényekben volt leírva. Tudjátok miért van ez? Nah? Ötletek? Akkor elmondom, ezt úgy hívják, hogy KÖLTSÉGVETÉS ÉS MŰSORIDŐ. Ezekbe meg Martinnak vajmi kevés beleszólása van, habár a rendezők folyamatosan konzultálnak vele, főleg azért, hogy mit kéne kihagyni, mi a “felesleges”, de mégse keletkezzenek a történetben logikai bukfencek. Ez kb. olyan, mint egy 3 méteres dzsenga toronyból húzgálni ki az építőelemeket úgy, hogy az ne dőljön el.”

        Egyrészt Martint szerintem itt senki nem szidta és remélhetőleg ő sem venné egyből személye elleni támadásnak, ha valaki pusztán az általa írt TÖRTÉNETBE köt bele. (Ha annyira őt akarnám basztatni, akkor ilyeneket hoznék fel, mint hogy biztos rég volt már nővel az öreg pocakos Mikulás, mert másnak is feltűnt, hogy “ebben a sztoriban bizony kétpercenként dugnak” és mintha csöppet öncélú lenne már ez a sok szexjelenet, de ilyenről eddig szó sem volt. 😀 ) A másik meg, hogy amit itt a harmadik pontban végig felsoroltál, az kb. bármelyik adaptációra igaz, hiszen akár könyvből, akár képregényből, akár játékból kell filmet csinálni, mindig meg kell küzdeni az adaptációs problémákkal. Biztosan filmesítettek már meg a Trónok harcához hasonló “dzsenga komplexitású sztorit” máskor is és megkockáztatom, hogy akár még jobban is kijöhettek belőle. De egyébként a sorozat “marhaságainak” egy része pont a karakterek viselkedésének számlájára írható, ők meg gondolom csak nem lettek annyira megváltoztatva a könyvhöz képest. Mondhatnám, hogy amennyivel komplexebbek mondjuk egy GyU karinál, annyival “hülyébbek” is helyenként. Pl. Ned Stark, aki fájdalmasan naiv és mintha nem is abban a világban élne. Hiába “súgnak” neki többen is, hogy szarkavarás van az udvarban és vigyázzon, mert a királyi cím nem életbiztosítás, mégis mintha sorra figyelmen kívül hagyná ezeket, majd amikor a végén összerakja a szálakat, akkor is kinek megy köpni? Nem, nem a királynak, aki amúgy a barátja és megbeszélhetnék, hogy “Te, félrekúrt a nejed…”, hanem a KIRÁLYNŐHÖZ! Mert VÉDENI AKARJA! *facepalm* Aztán úgy is végzi, ahogy… Vagy az első rész zárójelenete: Lannisterék bármikor dughatnának (főleg, hogy a tesóját dugja, mindig “kéznél van”… XD), de nem, nekik még vendégségben is dugni kell, aztán persze ezt meglátja a Stark gyerek, amit csak úgy lehet “kezelni”, hogy lerúgja a toronyablakból. Aztán részeken át paráznak miatta, hogy “öljük meg, ne öljük meg, mi van, ha felébred és köp, de mi van, ha felébred és úgysem emlékszik rá, stb-stb?” Vagy Dany, aki Drogó haldoklásánál kihez fordul segítségért? Ahhoz a vajákos asszonyhoz, akinek korábban pont ők mészárolták le a teljes faluját, erőszakolták meg a nőiket, stb. Aztán “meglepetés”: ő is úgy segít, hogy Drogó belehal a rituáléba. (Oké, Dany-nek itt legalább nem nagyon volt választása, de azért ez sem semmi…) És lehetne még sorolni, ráadásul egy kevésbé elvakult fan egyszer azt is mondta, hogy ő ugyan szereti a cuccot, de ezek végig jelen lesznek benne. Szóval erre céloztam, hogy jobb nem túl komolyan véve néznem, mert ha ennyire belemásznék, agyfaszt kaphatnék akármelyik epizódtól. Gondolom ezek nem “sorozat only” karakterek és jelenetek, hanem Martin írta őket ilyenre. És lehet, hogy ettől is reálisabb és komplexebb lesz a cucc, de attól még egyes karakterektől és fordulatoktól az arcát marja az ember.

        Na, látod, én végigolvastam a postodat, még reagáltam is rá (pedig meg kell mondanom, hogy Junchihoz hasonlóan engem is megcsapott a sértett fanboy vérgőzös leheletének szaga…), remélhetőleg nem az lesz a vége, hogy engem is leanyázol, vagy felajánlod, hogy dugjak fel magamnak valamit. XD

  4. chris92 Says:

    Ha Pestre jössz, próbálj meg nem agyvérzést kapni a közlekedéstől, meg a kátyúktól. Mondjuk én már 22 éve lakom itt, mégis újra és újra meg tud lepni, igaz negatív értelemben. 😀
    Amúgy meg én se voltam mostanában túl aktív, sikerült befejezni időre a suckdolgozatot, most jelenleg a záróvizsga + maradék BA-s tárgyakból vizsga + MA felvételi vizsga mutatvány végrehajtására készítem fel magam, remélhetőleg sikerülni fog. Sorozatokat tekintve, a GOT szerintem jobb mint a Walking Dead, ami igazán csak a harmadik évadtól indul be (a másodikat szó szerint túl kell élni). Politika meg szoborügy-hisztéria pedig FAIL.
    Ez a Hitler-fanart pedig LOLWUT! 🙂

    • Voltam már fenn párszor, szóval tudom micsoda katasztrófa a fővárosban közlekedni, pláne személyautóval, nyári csúcsforgalomban. Különösen amikor a piros hullámba esik bele az ember, aztán üvöltözik a sok ősparaszt, hogy miért nem halad az ember, miközben 30-an állnak előtte. Na az tényleg egy élmény. Bár engem még mindig a kerületek random elrendezése kavar meg, ha arra járok.

      Egyelőre még nem biztos a Pesti költözés, bár van egy olyan sejtésem, hogy úgy sem úszom meg, előbb-utóbb muszáj lesz meglépni. Nagy szerencse kell ahhoz, hogy vidéken jó melót találjon az ember, ami közel van, és még jól is fizet.

  5. Mostanság én is ritkán vetődök erre. Sajnos olyan helyen dolgozom, ahol a fehér hollóval együtt jár az internet is.

  6. “Amúgy ha már feljött a politika, meg az animék, tudom, hogy a fanartok egy része is olyan, hogy felesleges benne az értelmet keresni, mert nincs, de csak én nem értem, hogy ez mégis hogy jött össze? =/”

    Szerintem “polgárpukkasztásnak” szánják. Afféle “belerakom Hitlert és attól lesz vicces/botrányos” stílusban.

  7. Látom azért széles skálán jelentek megnyilvánulások a Trónok Harcát illetően. Kevés klasszikus fantasy elemmel operál a sorozat. Ha szigorúan csak a filmeket “hasonlítjuk” össze, akkor a LotR pocsék storyát a részenkénti csatajelenetek teszik valamilyen szinten élvezhetővé. Trónok Harca kevés statisztával megvívott harcaival nem veszi fel a látványban a versenyt, viszont a nézőt kárpótolja az , hogy a sorozat cselekménye több szálon fut, mégis valamilyen szinten ezek a szálak keresztezik egymást. Izgalmas ármánykodások, nem a Mátyás Király tér színvonalán.

Vélemény, hozzászólás?

