Dead Island 2 vs Dying Light

DI2_vs_DL

Avagy egy játék, két folytatása…

A 2011-es Dead Island, mindenképp egy érdekes fejezet lehetne, a videojátékok virtuális történelemkönyvében. Nem pusztán azért, mert a játék egyetlen szívbemarkoló trailerrel vált ismerté, melyből aztán a helyszínt, és a zombikat leszámítva, nem sok minden köszönt vissza. Hanem mert ennek ellenére, valami elképesztően sikeres lett. Már az első héten meghaladta az 1 millió eladott példányt, majd alig több mint egy évvel később, átlépte az 5 milliót.

Természetesen, ahogy ilyenkor lenni szokott, jöttek az amúgy meglehetősen harmatosra sikerült DLC-k, amiből talán a Ryder White volt az egyetlen érdekesebb, az is csak a szemszög miatt. Majd több mint egy évvel később, 2013-ban aztán jött egy valamivel már tartalmasabbnak nevezhető kiegészítő, a Riptide, mely vízi járművekkel, és ostromküldetésekkel próbált újszerűnek tűnni. Egyébként meg jót tett neki a gyűjtői kiadás körül kialakult botrány, melynél jobb ingyen reklám, nem is kellett. Ezek után logikus volt, hogy a sikerre való tekintettel, előbb-utóbb készül majd egy számozott folytatás, melyet idén, hivatalosan be is jelentettek.

Most jön azonban a csavar, ami úgy tűnik, lassan a franchise védjegyévé válik. Történt ugyanis, hogy a fejlesztő Techland úgy döntött, a manapság divatos, “jó modern szokástól” eltérően, számozott folytatás címén nem egy olyan játékot szeretnének készíteni, ami ugyanolyan mint az elődje volt, csak minden egy kicsit nagyobb, jobb, szebb benne. Hanem érdemben hozzá akartak nyúlni a koncepcióhoz, ami viszont nem tetszett a kiadó DeepSilver-nek, és miután egyik fél sem akart engedni, végül kenyértörésre került a sor.

A kiadó, megtartotta a címet, licenszelt egy Unreal 4 enginet, majd rábízta a fejlesztést, a német Yager-re, akiket a többség, a Spec Ops: The Line után ismerhet.

Eközben a Techland se maradt rest. Új címet adtak a projectjüknek, és az előzőnél egy sokkal mélyebb zsebű mecénást sikerült találniuk, készülő játékukhoz, a Warner Bros. Games-t.

Na már most, aki ránéz a fentebbi borítóképre, vagy megnézi a trailereket, az láthatja, hogy szinte tapintható a minőségbeli különbség, a két készülő játék között. Személy szerint, én ugyan mindkettőt tervezem majd kipróbálni, de nem kérdéses, melyikben látok több fantáziát, nagyobb potenciált, és sanszosan melyik lesz az, amelyikre rá lehet majd mondani, hogy teljes értékű folytatás.

A Dead Island 2-vel, már ránézésre is az a bajom, hogy végleg elmentek ebbe az agyatlan Dead Rising irányba, így néhány óránál tovább, valószínűleg nem tud majd lekötni. Azt is főleg a nyílt világ miatt, melyben az ígéretek szerint, bemehetünk majd mindenhová, akárcsak a State of Decayben. Illetve kapunk majd egy Skyrim szerű radiant quest rendszert.

A Dying Light-nál ellenben látom azt, ami manapság talán a legfontosabb, hogy a fejlesztők érdemben kezdeni akartak valamit a játékkal. A dinamikus napszak, időjárás változás itt nem csak dísznek lesz, hanem érdemben befolyásolja majd a játékmenetet. Mint ahogy a falakon, kerítéseken, háztetőkön mászkálás, ugrálás, és a lopakodás, zajkeltés is jó eséllyel új színt visz majd a játékba, hisz lesznek akkora tömegek, amikkel képtelenek leszünk elbánni, ha direkt nekimegyünk.

A megjelenésig persze még sok minden változhat, akár jobb, akár rosszabb irányba, de egyelőre én a Dying Lightra teszem a voksom.

Reklámok

8 hozzászólás to “Dead Island 2 vs Dying Light”

  1. Ahogy nézem, a DI2 nem is lesz más, mint az első játék vagy a Riptide. Amit változtattak, az minimális. Szóval egyértelműen én sem arra teszem a voksom. A Dying Light mérföldekkel izgalmasabb élménynek tűnik.

    • Annyiban más lesz azért a DI 2 (feltéve ha tartják magukat az ígéreteikhez) hogy legalább a házakba be lehet majd menni, kocsikat felrobbantani, meg hasonlók.

      A baj inkább az (és ezt a fejlesztők se rejtik véka alá), hogy lényegében ez tényleg nem akar más, vagy több lenni, mint egy végtelenített, pozőrködős zombihent. Vagyis egy Dead Rising FPS.

      Az első részben legalább volt valamennyi story, feeling, és a közelharc jól ki volt dolgozva. Itt viszont még ezt se látom. Valahogy sokkal arcadeosabb lett az egész, és sokkal inkább előtérbe kerültek a lőfegyverek.

  2. A lécet folyamatosan egyre lejjebb teszik. 🙂 Lassan már David Cameron sem fog elég mélyre merülni érte. 😛
    Nem tudom miért, de engem valahogy a zombis téma sose tudott megfogni. Játszottam a L4D-el, és kb. ennyi. Ja meg kipróbáltam a CoD5 zombis bónuszát. Iszonyú sok ma már a zombis témájú játék és film, szerintem jobban túltelítik ezzel a piacot, mint anno a 2000-es évek elején a második világháborúval. Lassan már csömöröm lesz attól, hogy a csapból is zombik folynak, még így is, hogy nem nézem, nem játszom ilyen témájú produkciókkal.

    • Meg igazából nem igazán tudsz újat kitalálni mobnak. A klasszikus horrorszereplők is a csömör szélén állnak, nem csak a zombulák. Hangyákat kéne irtani egyszer már egy hasonló játékban…

      • Fallout 3, New Vegas? =D

      • Áh, olyasmire gondoltam, hogy a gyilkos hangyák elszaporodnak a földön és egy kis robot babával kellene irtani őket… Ja, hoppá, ilyen már van csótányokkal, a Hoihoi-san manga PS2-es játéka. 😀 De azért a Marabunta – A gyilkos hangyák film játékváltozatát is elkészíthetné valaki. Csak a változatosság kedvéért… =D

      • Végül is, ha már pókokkal nem egyszer megcsinálták, akkor miért is ne? =)

    • Én mondjuk pont a L4D-től nem voltam lenyűgözve, pedig általában véve szeretem a “gyorsan kell sok dögöt lelőni” játékokat.

      Kevés a felvehető fegyver, kevés az ellenfél modell, kevés a pálya, ráadásul amit utálok az ilyen játékoknál, amikor a játék van olyan unfair, hogy mögém spawnolja az ellenfeleket. Különösen akkor feltűnő ez, amikor mondjuk a kórházas pályán, benézek egy kórterembe, egy teremtett lélek nincs bent, aztán elmegyek úgy 20 métert, és erre egy egész sereg zombi ömlik ki ugyan onnét.

      A DI 2-re én is azt mondom, hogy meh, nem tűnik semmivel se érdekesebbnek, vagy többnek, mint akármelyik budget zombie shooter. Viszont a Dying Lightban azért bőven látok rá esélyt, hogy fun lesz, és jó pár órát bele fogok majd ölni. =)

      Egyébként ja, sok a zombis játék, ez nem is kérdés, de még mindig nem ez viszi a pálmát, hanem a terrorista vs kommandós felállás, ami még a zombiknál is egy sokkal elcsépeltebb, agyonhasználtabb téma. =)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: