Dumb és Dumber Kettyó

Dumb_&_Dumber_To_cover

Az elmúlt lassan 15, és különösen az elmúlt 10 év során, gombamód megszaporodtak, a különféle régi címekhez, franchiseokhoz készült folytatások, előzmények, remakek, és rebootok száma, ami mindenképp egy érdekes jelenség, és több aspektusból is meg lehet közelíteni, ha meg akarjuk ítélni.

Némi optimizmussal, mondhatjuk rá azt, hogy ezeknek az úgymond renoválásoknak a célja, alapvetően az lenne, hogy egyszerre kedvezzenek a fiatalabb, és az idősebb korosztálynak. Némi szkepticizmussal azonban, valahol joggal fel lehet tenni a kérdést, hogy vajon nem e azért nyúlnak folyton vissza a régi címekhez, mert újat már nem tudnak kitalálni?

Személy szerint, én azok közé tartozom, akik általában fenntartásokkal kezelnek, minden ilyen kezdeményezést, méghozzá azért, mert régi címekhez hozzányúlni, sohasem kockázatmentes vállalkozás. Nagyjából ugyanakkora esély van rá, hogy jól, mint hogy rosszul sül el a dolog.

Nem volt ez másként, a Dumb és Dumber kettyó esetében sem, aminél ugyan alapos bizalomra adott okot, hogy ismét a Jim Carrey, Jeff Daniels duó került a főszerepbe. Ám ez még önmagában, nem volt garancia arra, hogy a folytatás, működni fog, hisz mégiscsak 20 év telt el azóta. Most azonban, itt a film, és azt kell mondjam, szerencsére nem kellett csalódnom. =)


Milyenek voltak a dilibogyók

Mint oly sokaknak az én, illetve a tőlem idősebb korosztályokból, az első Dumb és Dumber film, gyerekkorom egyik első, és egyben legkedveltebb vígjátékai közé tartozott. Nem csak a premierjét láttam annakidején az HBO-n, de fel is lett véve kazettára, akárcsak a Maszk, és az Ace Ventura 1-2. Ezeket a filmeket, számtalanszor újranéztem aztán, és máig azok közé sorolnám őket, amiket érdemes megnézni. Feltéve persze, ha valaki vevő Jim Carrey humorára.

Más téma, hogy ha valaki, kicsit alaposabban megnézi Carrey munkásságát, akkor hamar fel fog neki tűnni, hogy a humoristából lett, gumiarcú színész tündöklése, igazából egyetlen évre, 1994-re datálható. A három legsikeresebb, és legismertebb filmje, a Maszk, a Dumb és Dumber, és az Ace Ventura is, mind ekkor láttak napvilágot.

Carrey további filmjeiről, mint A kábel barát, a Hanta boy, a Minden6ó, vagy Az igenember (csak hogy a jobbakat említsem) igazából mind elmondható, hogy összességében, egyáltalán nem voltak rossz filmek, sőt társasággal, kifejezetten lehetett őket élvezni, ám egyik sem tudott felérni, a ’94-es triumvirátushoz.

Amit még tudni érdemes, hogy a Dumb és Dumber kettyó, kronológiailag nézve, igazából nem a második Dumb és Dumber film, hisz 2003-ban, már készült egy film, Dumb és Dumberer címen. Ez egy előzmény volt, ami lényegében, visszarepített minket oda, amikor Dumb és Dumber találkoztak, megismerkedtek egymással a középiskolában. Az alapötlet jó volt, a kivitelezés azonban, finoman szólva is hagyott maga után, nem kevés kívánnivalót. (Sokat elmond a filmről, hogy az IMDb-n, 3.4/10 ponton áll jelenleg.)


Milyenek ma a dilibogyók

A történet röviden, a következőről szól. 20 évvel járunk, az első rész eseményei után. Ezen idő alatt, az időközben Hagrid szakállat növesztett Lloyd, azaz Dumb, egy szanatóriumban vegetált, miközben hű barátja Harry, azaz Dumber, minden nap meglátogatta őt.

Dumb_&_Dumber_To_01

Többé azonban, nem fog tudni jönni hozzá, ugyanis súlyos vese betegségben szenved, amit közöl legjobb barátjával, aki ennek hatására, hirtelen visszatér.

Miután Dumb, némiképp rendbe szedte magát, hazatérnek egykori közös otthonukba, okoznak néhány újabb galibát, majd a megfelelő donor keresésére indulnak. Felkeresik Dumber nevelőszüleit, ekkor jön azonban a csavar, egy régi levélből ugyanis kiderül, hogy Dumbernek, van egy sohasem látott lánya.

Felkeresik az anyát, a jobb napokat is látott, egykori bomba nőt, akinek a segítségével kiderítik, hol is lakik a lány. Mint hamarosan kiderül, egy dúsgazdag, zseniális professzor vette őt magához, aki rábízott egy rendkívül fontos csomagot, amit azonban a feledékeny lány, otthon felejtett, a mobiltelefonjával együtt.

Így végül Dumbra és Dumberra hárul a feladat, hogy megtalálják a lányt, és célba juttassák a csomagot.

Dumb_&_Dumber_To_02

Mint film, a 2. rész, az újak mellé, érezhetően elég sokat merített az elsőből, már ami a cselekmény főbb vonalait illeti. Itt is útra kelnek, eltévednek, majd meglelik a helyes utat. Itt is van egy fontos csomag, amit célba kell juttatni. Itt is van összeveszés, majd kibékülés. Itt is van szerelem, álmodozás az álomnőről. Itt is vannak pénzéhes gengszterek, akik közül velük tart majd az egyik, egy darabon, aki ki akarja nyírni őket, de aztán mégis ő harap fűbe, miután alaposan kikészítették idegileg. Na és persze a végén, itt is megoldódik majd minden probléma, és tisztázódik minden félreértés.

Természetesen, folytatásról lévén szó, nem maradhatnak ki, a különböző visszautalások sem, az előző részre. Például visszatér majd, az azóta felnőtt, vak, tolószékes kisfiú, vagy a kamionsofőr.

Dumb_&_Dumber_To_03

Egyetlen dolog nem tetszett csak benne, mégpedig hogy az utolsó harmadra, úgy éreztem, hogy a film, veszített az addigi lendületéből, erejéből. Ettől függetlenül viszont, akinek anno tetszett az első rész, annak csak ajánlani tudom, ezt a folytatást. A Dumb és Dumber kettyó, hozza az első rész, kretén hangulatát. Itt is szállingóznak az elképesztő grimaszok, és a debil poénok, melyek némelyike most is képes, meglehetősen alpári, morbid lenni.

A magam részéről, egy erős 7.5/10-el tudom jutalmazni.

22 hozzászólás to “Dumb és Dumber Kettyó”

  1. Gyerekkorom egyik kedvence volt a Dumb és Dumber. 🙂 Bevallom, én is szkeptikus vagyok ezzel a folytatással. Amúgy tényleg kicsit furcsa, hogy annyi reboot, újrakészítés, előzmény és utózmány jelenik meg manapság a film-világban. Kissé mintha fantáziátlanná vált volna Hollywood. Amúgy a másik érdekes jelenség, hogy ma már alig van eredeti ötlet, sokkal inkább sikerkönyvek megfilmesítésére specializálódott át a filmvilág.
    Amúgy még a 90-es években a rajzfilmet is néztem. Pont azért örültem a filmnek, mert tudtam, miféle is ez a két zakkant figura.:)

    • Tényleg, most hogy mondod, rémlik hogy volt belőle egy rajzfilmsorozat is. Bár ahogy most gyorsan rákerestem, nem volt valami hosszú életű, mindössze 13 rész készült belőle.

      Az új filmnek, szerintem mindenképp érdemes adnod egy esélyt, mert tényleg jól sikerült. Szerencsére, nem lett olyan elbaltázott, mint amilyen az a 2003-as előzmény volt.

  2. Végre valaki! 😀 Már azt hittem, velem van a baj, amiért kifejezetten tetszett a film. 😀 (Ja, amúgy Aoin kb. ugyanezeket írtam róla, csak rövidebben: http://www.aoianime.hu/forum/viewtopic.php?p=157256#p157256 ) De komolyan, eddig kb. kétféle véleményt láttam róla, azt, hogy kifejezetten rossz, illetve, hogy “szódával elmegy, de azért az első részhez nem ér fel”. Szerintem meg simán van ugyanolyan jó és sokan egyszerűen csak felnőttek közben. 😛 Ugye az is főleg debil/toilet/morbid humorral operált, amiből én speciel a középsőt nem mindig szoktam csípni, de kb. a Jim Carrey (meg pl. az Austin Powers XD) filmek a nagy kivételek ebből a szempontból, mert az egész annyira végigröhögős kategória, hogy még ez is belefér. XD Amúgy én speciel féltem is, hogy ezt nagyon el fogják rontani így X év után, de szerencsére nem így lett. 🙂 Jim Carrey meg amúgy is az egyik kedvenc színészem és tényleg az általad emlegetett három film tőle nálam is a nagy kedvenc, szvsz a többinél már az volt a gond, hogy a komoly szálat is túlzottan előtérbe engedték (lásd a Hanty boynál ezt a “szabad-e hazudni?” témát, vagy a Minden6óban a “mire használható az isteni erő?” dolgot), pedig ő akkor a legjobb, ha “fullba nyomja a kretént”. XD (Lásd az Ace Ventura sorozatba is bele lehetett volna erőltetni valami komolyabb állatvédelmi maszlagot, de szerencsére nem tették és ezt állatbarátként mondom. XD)

    Igazából mivel saját kútfőből már leírtam Aoin, amit gondolok a filmről, inkább szokás szerint reagálgatnék. 🙂

    “Más téma, hogy ha valaki, kicsit alaposabban megnézi Carrey munkásságát, akkor hamar fel fog neki tűnni, hogy a humoristából lett, gumiarcú színész tündöklése, igazából egyetlen évre, 1994-re datálható. A három legsikeresebb, és legismertebb filmje, a Maszk, a Dumb és Dumber, és az Ace Ventura is, mind ekkor láttak napvilágot.”

    Bevallom, ezzel én is csak most szembesültem, hogy így leírtad. XD Az egy dolog, hogy nekem is ez a három az “igazi” Jim Carrey film, de valahogy eddig úgy élt bennem, hogy ezek 1990-1997 között jöttek ki folyamatosan, nem egyetlen évben. XD

    “Amit még tudni érdemes, hogy a Dumb és Dumber kettyó, kronológiailag nézve, igazából nem a második Dumb és Dumber film, hisz 2003-ban, már készült egy film, Dumb és Dumberer címen. Ez egy előzmény volt, ami lényegében, visszarepített minket oda, amikor Dumb és Dumber találkoztak, megismerkedtek egymással a középiskolában. Az alapötlet jó volt, a kivitelezés azonban, finoman szólva is hagyott maga után, nem kevés kívánnivalót. (Sokat elmond a filmről, hogy az IMDb-n, 3.4/10 ponton áll jelenleg.)”

    Arról sokat elmond, hogy kb. sem a fandom, sem a színészek, sem a készítők nem ismerik el hivatalos epizódként és asszem kb. senki nem működött benne közre azok közül, akik az első részt csinálták. ^^”

    “Többé azonban, nem fog tudni jönni hozzá, ugyanis súlyos vese betegségben szenved, amit közöl legjobb barátjával, aki ennek hatására, hirtelen visszatér.”

    Ja, amúgy slusszpoén, hogy annyira a trailer sem nyűgözött le, illetve ez az egész “rossz vese, zabigyerek, stb.” sztori túl komolynak hatott, féltem, hogy majd valami elcsépelt gagyiság lesz az egész, de aztán amit kihoztak belőle… 😀

    “Mint film, a 2. rész, az újak mellé, érezhetően elég sokat merített az elsőből, már ami a cselekmény főbb vonalait illeti. Itt is útra kelnek, eltévednek, majd meglelik a helyes utat. Itt is van egy fontos csomag, amit célba kell juttatni. Itt is van összeveszés, majd kibékülés. Itt is van szerelem, álmodozás az álomnőről. Itt is vannak pénzéhes gengszterek, akik közül velük tart majd az egyik, egy darabon, aki ki akarja nyírni őket, de aztán mégis ő harap fűbe, miután alaposan kikészítették idegileg. Na és persze a végén, itt is megoldódik majd minden probléma, és tisztázódik minden félreértés.”

    Amúgy ezt is többen felhozták a filmnek, mint negatívumot (mármint, hogy “sztorira teljesen az első rész koppintása”), viszont én ezzel úgy voltam, hogy “nyertes formulán nem feltétlenül kell változtatni”. 😀 Meg ez az egész road movie, ökörködés, stb. kissé olyan Dumb & Dumber védjegy nálam, mint mondjuk Star Wars-ban a fénykardpárbaj, vagy az űrharcok, szóval kis túlzással azt is mondhatnám, hogy én meg pont akkor lettem volna pipa, ha nem ilyen lett volna a film. 🙂 Apropó, a gengszter haláljelenetéről meg annyit, hogy talán az egész filmben ott röhögtem a legjobban (pedig kemény volt a “verseny” :D), hatalmas lett. XDDDD

    “Természetesen, folytatásról lévén szó, nem maradhatnak ki, a különböző visszautalások sem, az előző részre. Például visszatér majd, az azóta felnőtt, vak, tolószékes kisfiú, vagy a kamionsofőr.”

    Nekem egyetlen nagy szívfájdalmam volt csak: a rendőrt nem hozták vissza. 😦 Pedig bőven elég lett volna akár csak valami kis cameo is, amilyen a kamionsofőré volt a stáblista után, de semmi. (Mondjuk lehet azért is fáj ennyire, mert az első részből az volt az egyik kedvenc jelenetem. XD)

    Ja és el ne felejtsem: a magyar szinkron itt is zseniális lett, ahogy az első résznél is az volt. 😀 Ugyan a szójátékokból visszább vehettek volna, de ettől még az egész nagyon jól sikerült, plusz visszatért az első részből ismert “vicceseket beolvasós stáblista” is. 😀 (Ami tudtommal a magyar verzió sajátja és kb. KÖVETELTEM volna, hogy legyen benne, ha kimarad. XDDD)

    • Sztem azért gondoltad, hogy 1990-1997 között készültek, mert hát a 90-es években még nem nagyon jutott el az emberhez azonnal minden filmes produkció. Aki nem tudott eljutni (főleg gyerekként) mindig a moziba, amikor aktuális volt a film, annak be kellett várnia, míg kijön valamilyen formában VHS-re, vagy tv-ben leadták. Nekem speciel utóbbi jutott, úgyhogy Ace Ventura nálam erősen 90-es évek végén jutott el a megnézettek sorába (igaz, a létéről tudtam már korábban is). Eredetileg nekem se volt nyilvánvaló, hogy ez a három film egyszerre készült.
      Az előző rész koppintása dologhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy nem feltétlenül jó ötlet ugyanazt más gúnyába öltöztetve eladni (ld. Másnaposok sorozat).

      • Igen, ilyesmiről lehetett szó, speciel a JC filmek legtöbbjét anno én is úgy láttam, ahogy Péter: utólag az HBO-n, kazettára felvéve. XD Egyébként a Kábelbarátot kéne felnőtt fejjel újranéznem, hátha úgy már viccesebb lenne, vagy valami, mert érdekes módon az baromira nem jött be gyerekként. Nekem is inkább idegesítő/nyomasztó, mint vicces volt, hogy egy random tévés kitalálja, hogy egy random ügyfél lesz a nagy barátja, majdnem a halálba kergeti, majd a filmnek úgy van vége, hogy róla ugyan leszáll, de csak azért, mert talál egy másik “áldozatot”. Az az ének, amit JC előad a házibulin, meg kb. “cseresznye volt a tortán”, csak épp negatív értelemben. ^^” Persze mondom, lehet felnőttként végigröhögném, meg azóta csinált ő sokkal rosszabb/kommerszebb filmeket is (pl. a Mr. Popper pingvinjei, aminek már a trailerje elég volt…)

        “Az előző rész koppintása dologhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy nem feltétlenül jó ötlet ugyanazt más gúnyába öltöztetve eladni (ld. Másnaposok sorozat).”

        Tény, de szerintem működhet is, ha vannak azért új ötletek, vagy ugyanazt a formulát “fel tudják frissíteni”. Lásd a már emlegetett Austin Powers, aminél frankón olyan érzésem volt mindig, hogy igazából ugyanazt a filmet nézem háromszor, csak kisebb változtatásokkal. (Pl. vicces, hogy azt a trilógiát 2-1-3 sorrendben néztem végig és szinte nem is volt zavaró, annyira egy kaptafára ment mindhárom rész, kb. csak 1-2 új szereplő juttatta eszembe, hogy most épp melyik résznél járok, mégis imádtam mindhármat. XD) Igen, a Másnaposok 2-t sokan szidták pont ezért, de ha jól értettem (mert én annak egyik részét sem láttam), ott az volt a gond, hogy kb. PONTOSAN ugyanazt játszották el megint. Szóval ott szinte minimális eltérések sem voltak, tényleg mintha újraforgatták volna az első részt. XD (Bár mondom, abból még egyet sem láttam, valahogy az egész koncepció nem különösebben csigázott fel.) Mondjuk ott az is benne volt a dologban szerintem, hogy maga az alapötlet (“felébredünk másnaposan, aztán próbáljuk összerakni, hogy mi történt velünk”) olyan, hogy egyszer már poén, de ezzel kb. ki is fújt, nem nagyon lehet ezt a koncepciót egymás után sokszor eljátszani. Meg lehet, hogy úgy magában a “Farkasfalkában” sem volt már annyi kakaó, hogy ennyi filmen át lekössék az embereket, mert ha jól tudom, a harmadik részt szándékosan totál másmilyenre csinálták (nehogy megint azzal vádolják őket, hogy az első részt forgatták újra XD), de valahogy az sem jött be az embereknek.

      • A Másnaposok első része sztem egy jól sikerült vígjáték. Viszont a másodikat már nem néztem meg, mert a trailerből kitűnt, hogy ugyanaz, csak a háttér változott. A harmadik meg valahogy nem is érdekelt. Sztem is elég lett volna, ha hagyják az elsőt, mint önálló filmet, és nem nyúlnak hozzá. De hát az Amerikai pitéhez is hozzányúltak, méghozzá milyen sokszor…
        JC munkásságát amúgy nem nagyon kísértem figyelemmel. Részben azért, mert apám rühelli az ürgét, így otthon nem nagyon nézhettem a filmjeit, ellenben más körülmények között meg még eszembe se jutott rászánni magam. Az Ace Ventura, Maszk, Dumb és Dumber trilógián kívül láttam pár filmjét még, de nekem is az volt az érzésem, hogy nem adja azt a hangulatot, mint a triumvirátus. Talán érdekesebbek a mellékszerep-beli alakításai, mint Enigma (igaz oda nem kellett volna a totál kretén). A Minden6ó elment egyszer nézhetősnek, a Hanta boy karácsonyi matinénak pont alkalmas. A többiről nem tudok nyilatkozni. JC talán ott rontotta el a karrierjét, hogy nem tud újat, mást mutatni, a megszokottat pedig nem tudja színvonalában fejleszteni. Legalábbis én így látom. Leragadt 1994-ben, és azóta se lépett tovább. Igaz, nem lenne könnyű vállalkozás, de megpróbálhatna egy tőle szokatlan karaktert is alakítani. Enigma szerepében jól is indult az ötlet, csak sajnos belevitte azokat a JC-s elemeket, amelyek kizárólag Ace Venturának álltak jól.

      • “JC talán ott rontotta el a karrierjét, hogy nem tud újat, mást mutatni, a megszokottat pedig nem tudja színvonalában fejleszteni. Legalábbis én így látom. Leragadt 1994-ben, és azóta se lépett tovább. Igaz, nem lenne könnyű vállalkozás, de megpróbálhatna egy tőle szokatlan karaktert is alakítani. Enigma szerepében jól is indult az ötlet, csak sajnos belevitte azokat a JC-s elemeket, amelyek kizárólag Ace Venturának álltak jól.”

        Van benne valami, meg az a gond, hogy én fanként is úgy érzékeltem, hogy igazából ez a “marhulós stílus” áll neki a legjobban. Szerepelt komolyabb filmekben (pl. Egy makulátlan elme örök ragyogása, vagy a Truman Show), ott sem volt rossz, de valahogy jóval haloványabb volt a szerepben, mint amikor egy harsány, hülyéskedő karaktert alakított. Mondhatnám úgy is, hogy pl. Ace Ventura-ként nem nagyon tudnék elképzelni mást, míg az Egy makulátlanban… kb. kis túlzással akárkit berakhattak volna a helyére. A Trumanban volt még elég jó, de ott is pont azért, mert félig-meddig az is vígjáték, épp csak nem ez az agyeldobós marhaság, mint az Ace vagy a Dumb, hanem komolyabb mondanivalókat is csempésztek a filmbe a poénok mögött.

        Egyébként érdekes, hogy pár éve még egy thrillerben is szerepelt: http://www.imdb.com/title/tt0481369/

        (Bár nem láttam, szóval passzolom, hogy akár ő, akár a film milyen.)

    • “Szerintem meg simán van ugyanolyan jó és sokan egyszerűen csak felnőttek közben.” -> Sok panaszkodónál, én is ezt látom a háttérben. Épp tegnap, merő kíváncsiságból megnéztem újra az első részt, mert egyrészt már elég régen láttam, másrészt kíváncsi voltam rá, hogy így 20+ fejjel is működik e még nálam, a régi formula? Jelentem igen, és azt is merem állítani, hogy a 2. rész se lett rosszabb.

      “Ugye az is főleg debil/toilet/morbid humorral operált, amiből én speciel a középsőt nem mindig szoktam csípni, de kb. a Jim Carrey (meg pl. az Austin Powers XD) filmek a nagy kivételek ebből a szempontból, mert az egész annyira végigröhögős kategória, hogy még ez is belefér.” -> Ezek mellé én még betenném a Leslie Nielsen (Csupasz pisztoly, Drakula halott és élvezi, Drágám, add az életed!, Sziki-szökevény) és persze az Ernest filmeket.

      “szvsz a többinél már az volt a gond, hogy a komoly szálat is túlzottan előtérbe engedték (lásd a Hanty boynál ezt a “szabad-e hazudni?” témát, vagy a Minden6óban a “mire használható az isteni erő?” dolgot), pedig ő akkor a legjobb, ha “fullba nyomja a kretént”.” -> Egyetértek, plusz a komoly szál mellett engem még a tipikus, romantikus töltet zavart bennük.

      “Bevallom, ezzel én is csak most szembesültem, hogy így leírtad.” -> Először engem is meglepett, mikor felütöttem a wikipédiát, mert én is azt hittem, hogy ezek a filmjei, jobban el lettek szórva. Viszont ennél is meglepőbb volt, hogy Carreyt anno egyszerre jelölték a legrosszabb új sztár, és a legjobb komikus díjra is, ráadásul mindkét jelölést, az Ace Venturaért kapta.

      “Ja, amúgy slusszpoén, hogy annyira a trailer sem nyűgözött le, illetve ez az egész “rossz vese, zabigyerek, stb.” sztori túl komolynak hatott, féltem, hogy majd valami elcsépelt gagyiság lesz az egész, de aztán amit kihoztak belőle…” -> Igen, én is tartottam ettől, hogy ez majd egy ilyen komolyabb hangvételű szál lesz a történetben, de végül sikerült megoldani. Remek touche volt Dumber részéről. =D

      “nyertes formulán nem feltétlenül kell változtatni” -> Ennyi, nem kell ahhoz mindig újat mutatni, hogy valami üssön. =) Lásd ott volt a Rambo 4, ami szintén azért lett jó, mert azokat a dolgokat hozták vissza, amit anno szerettek a nézők, az első 2 Rambo filmben.

      “Nekem egyetlen nagy szívfájdalmam volt csak: a rendőrt nem hozták vissza.” -> És tényleg, mekkora poén lett volna, ha megint sikerül vele megitatni, valami kellemetlent. =D

      “a magyar szinkron itt is zseniális lett, ahogy az első résznél is az volt. 😀 Ugyan a szójátékokból visszább vehettek volna, de ettől még az egész nagyon jól sikerült, plusz visszatért az első részből ismert “vicceseket beolvasós stáblista” is” -> Nekem is bejött, pedig ha tudnád hányan kritizálták, csak és kizárólag ezért az egész filmet. Kezdve ugye azzal, hogy a To-t, Kettyónak fordították, amivel én spec nem értem, mi a baj? Tényleg érdekelne, hogy szerintük ezt mégis, hogy kellett volna úgymond “helyesen” lefordítani? Szerintem pont, hogy elég ötletesen sikerült megoldani a fordítást.

      • “Épp tegnap, merő kíváncsiságból megnéztem újra az első részt, mert egyrészt már elég régen láttam, másrészt kíváncsi voltam rá, hogy így 20+ fejjel is működik e még nálam, a régi formula? Jelentem igen, és azt is merem állítani, hogy a 2. rész se lett rosszabb.”

        Én is épp a múltkor tekergettem bele az első részbe, sikerült pont a büfés-megmérgezős jelenetet kifognom. XDDDD

        -…DÖGÖK! *dies*

        később:

        Dumber: Engem okolt…
        Dumb: Gondolod?
        Dumber: Hallottad, mi volt az utolsó szava…

        XDDDDDD

        Úgyhogy szerencsére ebből a szempontból nem nőttem fel. XDDD

        “Ezek mellé én még betenném a Leslie Nielsen (Csupasz pisztoly, Drakula halott és élvezi, Drágám, add az életed!, Sziki-szökevény) és persze az Ernest filmeket.”

        Ó, másik nagy kedvencem, mármint Leslie Nielsen. 😀 Mondjuk tőle is leginkább a Csupasz Pisztoly trilógia volt az etalon, viszont nála még az utána jövő filmek sem voltak annyival rosszabbak, mint mondjuk Carrey-nél. (Oké, halála előtt pár évvel azért szerepelt pár gagyi cuccban is, de azt még mebocsátjuk. XD) Illetve ami poén, hogy egyszer narrátorkodott, meg szerepelt is egy természetfilmben és általában nem szokott sikerülni, amikor ezt ennyire poénosra próbálják venni, de neki elég jól összejött. 😀

        http://www.rottentomatoes.com/m/national_geographic_video_the_savage_garden_with_leslie_nielsen/

        Illetve ha már feljött a Drakulás filmje: érdekes, hogy ahogy tapasztaltam, azt mintha sokan már a gagyibb filmjei közé sorolnák (IMDB-n is ilyen 5.7-es átlaga van…), pedig szerintem még bőven szórakoztató. 😀 Illetve vígjáték ide vagy oda, állítom, hogy annak a Drakula filmnek van az egyik leghangulatosabb intrója, igazi horrorfilmhez is passzolna szerintem:

        Lehet csak én vagyok így vele, de egy kicsit még most is borsódzott a hátam, hogy végignéztem. 😀 Persze sokat dob rajta a zene, meg hogy a képeket nem a filmesek csinálták, hanem ezek létező régi vámpírábrázolások, festmények, szobrok. (Igaz, nem mindegyik vámpírt ábrázol, de ennyi belefér. XD) Az ilyen “Edwarcullenes” időkben meg főleg öröm ilyesmin nosztalgiázni. 🙂 (Ja, ezért is tetszett pl. a Hotel Transylvania is, pedig az “csak” egy animációs film, de tök jó volt, hogy ők is a szörnyek eredeti, “klasszikus” verziót vették alapul, sőt, még be is szóltak Cullenéknek. XD)

        Ja igen, Ernestről volt még szó: na, ő viszont nekem valahogy totál kimaradt, de olyan szinten, hogy Critic videóiban szembesültem vele, hogy egyáltalán volt egy ilyen amcsi humorista. Így felnőttként a videók alapján már inkább fárasztott, de persze lehet, hogy vele is gyerekként ismerkedem meg, most szeretném, ki tudja. XD

        Ja, amúgy ha már ennyi embert felhoztunk, engem vele lehet kikergetni a világból: http://www.imdb.com/title/tt0089791/

        Debil, gyerekes, idegesítő, iszonyúan erőltetett, a poénok meg valami 10-12 éves korig működnek, de lehet már akkor sem.

        Viszont hogy még egy jót mondjak: Ford Fairlane? 😀 Ugye nem csak én imádom? XD (És nem igaz, hogy csak magyarul élvezhető, igazából itt mind a magyar, mind az eredeti verzió egy külön élmény, de a maga módján mindkettő rulez. :D)

        És most már tényleg leállok, de még ami ütött, ráadásul ez spanyol: Torrente 1-4. XD Hullámzó a minőségük némileg, de mind a négy rész bőven nézhető. XD

        “Igen, én is tartottam ettől, hogy ez majd egy ilyen komolyabb hangvételű szál lesz a történetben, de végül sikerült megoldani. Remek touche volt Dumber részéről. =D”

        Az a legnagyobb poén, hogy a film fele körül bevillant, hogy “mekkora húzás lenne, ha az egész csak egy “visszaszívatás” lenne Dumber részéről”, de utána annyi egyéb dolog történt, hogy a film “tévútra vezette” velük a nézőt, aztán a végén csak bedobták, de pont így lett ütős. XDDDD (Ahogy Dumb és később Dumber mondta: azért kellett ennyit várni vele, mert “ütött volna, de nem ekkorát!” XDDD)

        “Lásd ott volt a Rambo 4, ami szintén azért lett jó, mert azokat a dolgokat hozták vissza, amit anno szerettek a nézők, az első 2 Rambo filmben.”

        Speciel egy darab Rambót nem láttam még, de hiszek neked. XD

        “És tényleg, mekkora poén lett volna, ha megint sikerül vele megitatni, valami kellemetlent. =D”

        Igen, igazából egy pár perces jelenet bőven elég lett volna vele, csak nekem ő valahogy annyira “hozzánőtt” az első részhez, mint akár a kaminos fazon, akár a papagájos kisfiú, így azért ez a pici hiányérzet bennem maradt. XD

        “Nekem is bejött, pedig ha tudnád hányan kritizálták, csak és kizárólag ezért az egész filmet. Kezdve ugye azzal, hogy a To-t, Kettyónak fordították, amivel én spec nem értem, mi a baj? Tényleg érdekelne, hogy szerintük ezt mégis, hogy kellett volna úgymond “helyesen” lefordítani? Szerintem pont, hogy elég ötletesen sikerült megoldani a fordítást.”

        Jaja, a címmel semmi baj nincs, tök jól megoldották. Speciel még a magyar cím előtt én is agyaltam azon, hogy egyáltalán hogyan magyarítanám ezt a “to”-t és bevallom, nem nagyon jutott eszembe semmilyen értelmes, de mégis poénos fordítás, viszont ezt tök jól megoldották a hivatalos fordítók. 😀 (Sőt, ugye poénkodtak azzal a credits után, hogy jön 20 év múlva a harmadik rész, a “Dumb & Dumber For” és ha jól rémlik, arra is hallunk valami parádés magyarítást. XD)

        Egyébként meg eleve “divat” lett manapság úgy ánblokk leszólni a magyar szinkront és nem mondom, hogy hibátlan lenne, de úgy bírom, amikor meg ezzel szemben mindig felhozzák, hogy “bezzeg régen…” Régen is legalább annyi jó és rossz szinkron készült, mint manapság, csak egyrészt több volt a tehetséges szinkronszínész, akik még esetleg egy szarul fordított scriptet is “felhúztak” a színészi játékukkal, másrészt meg sokan csak azért ajnározzák a régit, mert akkor még nem volt összehasonlítási alapjuk. Szal én lepődtem meg a legjobban, amikor elkezdtem ilyen anno elmulasztott nagy klasszikusokat magyarul pótolni (Casablanca, Sebhelyesarcú, stb.) és rendszeresen meglepődtem bennük azon, hogy ami eredetiben kvázi mostanra már a film “tételmondata” lett, mert annyira híres és találó, az a magyarban vagy nem is volt benne, vagy totál nem úgy. Pl. a Casblanca “Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship” mondta magyarban így hangzik: “Louis, azt hiszem, maga épp olyan szentimentális, mint én.” Nem feltétlenül rossz fordítás persze, meg igazából ez egy utalás egy korábbi jelenetre, amikor “leszentimentálisozza” Louis Ricket, de attól még képzeld el, hogy ha ma kerülne a film a mozikba, micsoda fröcsögést vágnának le a fanjai. Vagy ami sokkal jobban fájt: Sebhelyesarcú vége felé a klasszikus “Say hello to my little friend!” mondat a golyózápor közepette, amit a magyarban kb. be sem tudtam azonosítani, le kellett szednem az angolt is és úgy találtam meg, hogy magyarul valami tök jellegtelen “Hahaha, csak ennyi tudtok???” mondatot adtak a fickó szájába. Sorolhatnám még ezeket, van pár ilyen a régi “nagy szinkronok” idejéből is, sokszor az is nyilvánvaló volt, hogy a fordító úgy fordított angolból, hogy nem igazán vágta a nyelvet. Persze ettől még készültek nagyon jó szinkronok a régi időkben is, csak azt magyarázom, hogy messze nem annyival rosszabb szerintem az összkép, mint ahogy a fanok előadják, inkább arról van szó, hogy akkoriban még vagy ők sem tudtak angolul, vagy ha tudtak is, esélyük nem volt eredeti hanggal megnézni a filmet, így nem az ment, mint manapság, hogy már előre letöltik a kamerás amcsi verziót, mondatra pontosan “betanulják”, majd a magyarban minden kis eltérést egyből lefikáznak. Ez más kissé az a szint, mint amikor az animések adják elő a “minden anime szar magyarul” mantrát, csak ez lassan átterjedt most már minden filmre “eredeti hang vs magyar szinkron” kontextusban.

        Egyébként többek között ez volt az egyik oka, hogy Szirmait is egyre kevésbé tolerálom, ugyanis pont ő az egyik ilyen amcsimániás fröcsögő, aki minden apró kis hülyeségre ráugrik, de persze ha jön egy valóban parádés fordítású film, arról mélyen hallgat. (Kedvencem volt, amikor legutóbb azon akadt ki, hogy az eredetiben Rocket nevű mosómedvét a magyarban Mordály-ként magyarították. Kérdem én, mi ezzel a gond? Egy darab k*rva rakétája nem volt az egész film alatt, ellenben akkora stukkere, mint ő maga, már annál inkább. 😀 Ez az a helyzet, ahol a magyar név szerintem még találóbb is lett és jobban lefedte a karakter jellemét, stílusát, mint az angol eredeti.) Szóval ezzel engem eléggé fel lehet húzni, leginkább azért, mert a legtöbb nem nagyon tudja megindokolni konkrét példákkal, hogy szerinte mitől volt régen annyival jobb a szinkron, inkább ez ilyen “elfogadott nézet” lett, mint valami hagyomány. “A szüleimtől is ezt hallottam már, ezért én is ezt hangoztatom.” (Persze ezt így szó szerint nem mondják, de eskü totál így jön le sokszor.)

        Dumber & Dumber-re visszatérve: Szerintem itt a szinkron pont még hozzátett az eredeti poénokhoz, pl. mennek az öregotthonba, ami angolul simán valami “Szent Johanna idősek otthona” néven futott, míg a magyarban: “”Míg a halál ki nem választ” öregotthon” XDDDDDDD Komolyan, egy ilyen kattant filmhez szerintük melyik szöveg passzol jobban? XD Ráadásul még a narrátor is olyan volt, mintha előtte direkt leitatták volna, vagy valami. XDDDD

      • “Ja igen, Ernestről volt még szó: na, ő viszont nekem valahogy totál kimaradt, de olyan szinten, hogy Critic videóiban szembesültem vele, hogy egyáltalán volt egy ilyen amcsi humorista. Így felnőttként a videók alapján már inkább fárasztott, de persze lehet, hogy vele is gyerekként ismerkedem meg, most szeretném, ki tudja.” -> Elég régen láttam már az ő filmjeit is, viszont van egy jelenet, ami úgy beleégett az emlékezetembe, hogy ha szóba jön Ernest, egyből arra gondolok. Nevezetesen arra az ominózus jelentre gondolok itt, amikor meg akarja szerelni, az öltözőben a csapot. =D

        “Ja, amúgy ha már ennyi embert felhoztunk, engem vele lehet kikergetni a világból: http://www.imdb.com/title/tt0089791/ -> Na nekem meg ezek maradtak ki szerencsére. =) Én egyébként a Rob Schneider filmeket nem csípem nagyon, meg az ilyen Amerikai Pite, Hangyák a gatyában szerűségeket.

        “Viszont hogy még egy jót mondjak: Ford Fairlane? 😀 Ugye nem csak én imádom?” -> Bevallom, eddig én még ezt sem láttam, viszont sok jót hallottam már róla.

        “Persze ettől még készültek nagyon jó szinkronok a régi időkben is, csak azt magyarázom, hogy messze nem annyival rosszabb szerintem az összkép, mint ahogy a fanok előadják, inkább arról van szó, hogy akkoriban még vagy ők sem tudtak angolul, vagy ha tudtak is, esélyük nem volt eredeti hanggal megnézni a filmet, így nem az ment, mint manapság, hogy már előre letöltik a kamerás amcsi verziót, mondatra pontosan “betanulják”, majd a magyarban minden kis eltérést egyből lefikáznak.” -> Erről van szó, plusz akkoriban még elég fiatal volt, a mostani fikázók nagy többsége, és akkor még pont nem érdekelte, hogy a fordítás amúgy mennyire hiteles.

        Személy szerint, én például a régi Cartoon Network rajzfilmjeinek (Dexter, PPG, Cow & Chicken) TV 2-s szinkronjaival vagyok úgy, hogy elég vegyes érzéseim vannak velük kapcsolatban. Ám nem elsősorban azért, mert itt-ott valamit máshogy fordítottak, hanem inkább azért, mert olyan dolgokat is lemagyarítottak sokszor, amiket nem kellett volna. Például ott volt a PPG outro zenéje, ami magyarul, valami borzalmas lett, az eredetihez képest. (Sajnos a neten, nem találtam meg így külön, pedig eskü megérne egy összehasonlítást, mert kb. ég és föld a különbség, az eredeti javára.)

        “Dumber & Dumber-re visszatérve: Szerintem itt a szinkron pont még hozzátett az eredeti poénokhoz” -> Amúgy igen, nekem is tetszettek azok a jópofa szóviccek, még ha kissé túlzásba is vitték őket.

      • “Elég régen láttam már az ő filmjeit is, viszont van egy jelenet, ami úgy beleégett az emlékezetembe, hogy ha szóba jön Ernest, egyből arra gondolok. Nevezetesen arra az ominózus jelentre gondolok itt, amikor meg akarja szerelni, az öltözőben a csapot. =D”

        Bevallom, ez alapján (meg így mai fejjel XD) nekem ő már eléggé túljátszottnak tűnik, aztán a fene tudja, lehet Jim Carrey-ről is ugyanezt mondanám, ha most látnám először. 🙂

        “Na nekem meg ezek maradtak ki szerencsére. =) Én egyébként a Rob Schneider filmeket nem csípem nagyon, meg az ilyen Amerikai Pite, Hangyák a gatyában szerűségeket.”

        Sajnos nekem a fentit a Tim Burtonos szakdoga téma miatt végig KELLETT néznem, de egyből el is döntöttem, hogy “oké, ez lesz az egyik film, amiről BIZTOS nem fogok írni a dogában”. Oké, hogy kb. arról volt szó, hogy Burton kapott egy lehetőséget (ez volt a legelső filmje) ettől a Pee Wee-t játszó fazontól, hogy rendezzen neki egy egészestés mozit és még azt is kibírom, hogy kb. nyomokban sem tartalmaz “Burtonos” jeleneteket (mert ahogy már mondtam, ez a fazon dirigált mindent, aki a címszereplőt játssza), de hogy a film önmagában is egy ekkora gyerekes hulladék legyen, olyat tényleg rég láttam. Az a gond, hogy itt valahol pont ez lenne a lényeg, szóval azon kéne röhögni, hogy egy 30-as fazon kb. egy “man-child” és 10-12 éves gyerekként viselkedik, viszont sajnos (és talán ez zavart a leginkább a filmben) ehhez az összes többi szereplő ASSZISZTÁL! Még érteném a dolgot, ha ez valami diliház lenne és így próbálnák rehabilitálni, de nem, ez keresztülszeli Amerikát és a legtöbben tök alapnak veszik, hogy “kettyós”. Ja, ha már Dumb & Dumber (majdnem D&D-nek rövidítettem, csak aztán beugrott, hogy az a Dungeons & Dragons XDDD): az pont azért működik, mert csak ők ketten a hülyék a filmben, mindenki más agybajt kap tőlük és ezt a kétféle “szemléletmódot” ütközteti a film. A Pee Wee-ben viszont van egy hülye, aki sorban csinálja a hülyeségeit és ez mindenkinek rendben van. Amúgy nem zavarna, ha valami noname hülyeség lenne, de Amerikában iszonyú kultusza van, imádják a palit és ez a film is most kereken 7 ponton áll IMDB-n, ami szerintem BŐVEN sok egy ilyen szutyoknak. (Jóindulattal adnék rá úgy 3-4-et, de ha rosszindulatú vagyok, akkor max egy 2-est.) Bár azon röhögtem, amikor olvastam, hogy később volt a palinak valami narkóbotránya, mert az egész film alatt végig az járt a fejemben, hogy “Ezt teljesen józanul tuti nem lehet végigcsinálni…” XDDDD Szal oké, hogy fentebb írtam, hogy Ernest is lefáraszt már mai fejjel, de ehhez a pasashoz képest egy mestermű. 😀

        Ja, visszatérve: Rob Schneider is fárasztó tud lenni, de szerencsére tőle kevés filmet láttam. 😀 Igazából szerintem még vicces mellékszerepekben jó is tud lenni, csak onnantól gáz, amikor főszerepet kap és ráépítenek egy egész filmet. (Pl. tudom, hogy emiatt mindenki el fog küldeni a búsba, de a Stallone-féle Dredd bíróban én mindig jókat röhögtem a közös jeleneteiken. 😀 Igen, tudom, hogy az egy szar film, tudom, hogy “a képregény megcsúfolása”, meg “a pár éve kijött Dredd film az IGAZI!”, de sajnálom, 12-14 évesen marhára bejött az egész. 😀 XD)

        Hangyák a gatyában, Amerikai Pite sorozat és társaik: Na, bevallom, ez ilyen “bűnös élvezet” kategória volt nálam egy ideig. 😀 Ahogy egyik egyetemi csoporttárs fogalmazott anno: “Persze, megnézzük őket ma, aztán ma már semmik, de akkoriban hogy rájuk voltunk kattanva, meg mekkora “tabudöntögető” flimnek gondoltuk.” és kb. 😀 XD Vagyis a film különösebben tényleg nem egy nagy szám, de kamaszként persze, hogy egyből megnézed háromszor, amikor jó nőkkel van telenyomva és az egész a szex körül forog, mert hát mi mást néznél ennyi idősen ugye? 😀 (Jó, a mai srácok már sajnos inkább lolikat, de az a rosszabbik eset, ez meg még mindig a jobbik szvsz. XDDD) Mondjuk más kérdés, hogy ma már még ez az (alapvetően sem túl “magas”) műfaj is rohadtul felhígult, úgy jártak, mint mostanában a vámpírfilmek: volt egy sikeres koncepció, azt mindenki lemásolta és egy ideig ez még működött is (Hangyák a gatyában, mint a “német változat”, vagy Csajok a csúcson, mint “a német NŐI változat”, amit úgyis ismét csak a srácok néztek meg, mert Mountain Bike masturbation is awesome! XDDD), viszont utána ezekből is beindult az egyre szánalmasabb “sorozatgyártás”, szal pl. a legutolsó ilyen, amit láttam, az a pár éve kijött “18 éves szűz” volt, de te, ha láttál szar filmet… És nem úgy értem, hogy ezen a kategórián belül szar, hanem egyszerűen ez élvezhetetlen, gagyin játszott, mindenféle normális cselekmény nélküli baromság. Azért egy Amerikai Pitében (meg a jobb koppintásaikban) legalább voltak történetszálak, különböző tervek, ki hogy fűzi majd be a csajt, stb., na itt még ezzel sem fáradoztak, mindenféle hülye gagyi szexuális utalások és frankón nem tudom, hogy mi a film vége, mivel nem bírtam végignézni, pedig annyira még csak nem is hosszú. Persze oké, mondhatjuk, hogy maga az “alap” sem volt egy zsenialitás, de miközben ezt néztem, tényleg az jutott eszembe, hogy “Na, egy újabb szebb reményű műfajt húztak le végleg a sárba. :/” Amúgy külön lol, hogy a magyar ismertetője összesen EGY MONDAT. XD (Mert a másik már nem állítás, hanem kérdés. XD)

        http://www.port.hu/a_18_eves_szuz_18_year_old_virgin/pls/w/films.film_page?i_film_id=102992

        Tudod miért? Mert tényleg nem lehet róla többet írni, annyira nem szól semmiről a film. XD

        ““Viszont hogy még egy jót mondjak: Ford Fairlane? 😀 Ugye nem csak én imádom?” -> Bevallom, eddig én még ezt sem láttam, viszont sok jót hallottam már róla.”

        Feltétlenül pótold majd! 😀 Oké, ez eléggé ilyen “hit or miss”, szóval kb. a főszereplő stílusa “adja el” a filmet, ha arra vevő vagy, végigröhög, ha nem, akkor lehet, hogy unni fogod, vagy fáraszt majd, de ugye ki kell próbálni. 🙂 Mondjuk van benne azért még pár jó kari (pl. Ed “Al Bundy” O’Neill, mint rendőrfőnök… :D), meg jó beszólások is oda-vissza, de azért elsősorban Andrew Dice Clay karaktere viszi el a filmet. 🙂 (Akik amúgy rühellik a hímsoviniszta, “Duke Nukem light” stílusát, mondták is a filmre, hogy “hogyan tudtak ennyi jó színészt rávenni, hogy ezzel a barommal vállaljanak közös munkát? XDDD Mert amúgy rajta kívül az összes többi elég ismert és nagy nevű arc. 😀 XD Persze nem ettől lesz jó a film, csak ettől is, meg inkább érdekesség. :)) Amúgy azért merem ajánlgatni, mert attól eltekintve, hogy stílusfüggő, szerintem ez egy olyan cucc, ami felnőttként is “hat”. Legalábbis nekem ez jó 10-15 évig kimaradt, mindenki mondogatta, hogy mekkora királyság, de valahogy amikor a TV-ben adták, folyton “elkerültük egymást”, net meg ugye még nem volt otthon, vagy ha volt is, nem éppen egészestés filmek letöltögetésre kitalálva. 😀 Aztán sok évvel később (igazából csak úgy 2-3 éve XD) random szembejött velem a neten, mondom erre: “Oké, ideje ezt is pótolni, ha már ott van a hype, meg minden” és úgy álltam fel előle a végén, hogy “Hát igen, ez tényleg kár volt idáig halogatni.” 😀 Plusz utána még rá is kerestem a palinak a korábbi stand up comedy cuccaira (mint megtudtam, eredetileg abban utazott, ez a film már csak ennek volt egyfajta “betetőzése” XD) és ott is többé-kevésbé ezt a stílust hozta. Rohadtól sértő tud lenni, de látszik rajta, hogy ő is a poén miatt csinálja, nem gondolja komolyan, amiket mond, így rohadtul szórakoztató. XD Egyébként az is poén, hogy míg Jim Carrey-től, Pee Wee-n, meg Ernesten át majd’ minden vígjátékszínész valamilyen harsány, örökké ugráló-pattogó “hülyegyereket” alakít és így lettek híresek, addig Ford pont inkább visszafogott stílusú, hallgatja, ahogy beszélnek hozzá, aztán beleszív a cigibe és flegmán, egy mondattal megsemmisíti az ürgét. XD (Ugyanakkor szerencsére öniróniától sem mentes, szal pl. a film asszem LEGELSŐ mondata az, hogy bemegy valami diszkóba, épp rágyújt, aztán szól neki az egyik ottani fazon, hogy “Haver, oltsd el, a cigi ma már nem menő.” XDDD És tényleg, kb. az egész karaktere attól vicces, hogy próbál görcsösen menő, laza, flegma, stb. lenni, ami hol működik neki, hol meg pont nem, de mindenképp vicces. XD Belegondolva kicsit ilyen Johhny Bravo-s. XD) Jó, leállok, de egy próbát majd tényleg tégy a filmmel, szerintem megéri. 😀

        “Például ott volt a PPG outro zenéje, ami magyarul, valami borzalmas lett, az eredetihez képest. (Sajnos a neten, nem találtam meg így külön, pedig eskü megérne egy összehasonlítást, mert kb. ég és föld a különbség, az eredeti javára.)”

        Valami még rémlik belőle, konkrétan az, hogy ott ülök a TV előtt és csak nézek ki a fejemből, hogy “WTF, ez UGYANAZ a dal? O_O” Szal ja, ez sokat elmond a magyarítás minőségéről ebben az esetben… ^^”

  3. JC-t erősen karmolom (még úgy is, hogy volt/van egy-két kimondottan tré filmje), a Minden6ó a mai napig ott trónol a filmes top10-emben, viszont a Dumb és Dumber valahogy kimaradt az életemből. (Bár a rajzfilmből láttam ezt-azt, amit még a Cartoonon nyomattak – asszem – még akkoriban, mikor még a cipőmet tanultam meg bekötni.)

    Őszinte leszek: Kicsit tartok a cucc humorától. Szal Carrey nagyon jó, de csak addig, amíg nem lép át egy “egészséges” határt az alakítása/karaktere (köhömm, Liar Liar).

    • Hát, ha neked már a Hanta boy is kicsit sok volt, akkor lehet a Bumb és Bumber, már sok lesz neked. =) Igazából nem nagyon akarok spoilerezni, ha még nem láttad, de készülj fel rá, hogy lesz nem egy pár gusztustalan, beteg poén.

  4. Jim Carrey egy nagyon jó komikus de ( most szerzek pár ellenséget) valahogy én sose szerettem a Dumb és Dumber filmeket, Carrey-től én inkább az Ace Ventura filmeket karmolom nagyon és a Maszkot. Meg van egy régebbi filmje, asszem az a címe hogy Csak egy Harapás! abban egy vámpírhölgy leendő áldozatát játssza. Nem egy világmegváltás de összességében szórakoztató. Viszont nekem a legjobban a Mindörökké Batman-ben tetszett mint Rébusz, rohadt jól hozta azt az elmebeteg figurát 🙂

    • Nekem is egyértelműen Ace Ventura-ként jött be a leginkább, de utána rögtön Dumb-ként jut eszembe, valószínűleg azért, mert itt bebizonyította, hogy párban is remekül működik a humora. =)

      Ha viszont már itt tartunk, akkor a Dumbert játszó Jeff Danielstől például, nem nagyon jut eszembe más emlékezetesebb film. A Dumb és Dumberen kívül, egyedül arra emlékszek még, hogy ő játszotta Rogert, a 101 Kiskutya, film verziójában.

    • Amúgy ha a “triumvirátust” kellene rangsorolnom, Dumbék nálam is a harmadikak “csak”, mert Ventura és A Maszk azért megelőzi őket. XD Btw, Rébuszként nekem is bejött, bár ezt csak félve merem beírni, mert tudom, hogy amúgy mennyien szidják azt a Batman filmet. XD (Bár én sem azt mondom, hogy maga a film jó lenne, meg nem ismerem az eredeti képregényes karaktert, de Jim Carrey ott is keményen Jim Carrey volt, hogy úgy mondjam. XD)

      “Ha viszont már itt tartunk, akkor a Dumbert játszó Jeff Danielstől például, nem nagyon jut eszembe más emlékezetesebb film. A Dumb és Dumberen kívül, egyedül arra emlékszek még, hogy ő játszotta Rogert, a 101 Kiskutya, film verziójában.”

      Most így hirtelen nekem is csak az Arachnofóbia, meg a Pleasantville ugrik be, amikben szerepelt. A 101 kiskutyás szereplését el is felejtettem, pedig azt is láttam. XD (Mondjuk nekem abból az egészből csak a Glenn Close – Szörnyella maradt meg. XD)

  5. 20 kőkemény éve vártam a filmre. Igaz, amikor néztem meg az első részt akkor a poénok nagy része nem sok mindent jelentett nekem 6 évesen, de szerencsére pár évvel később megnéztem még párszor és nekem egyszerűen ez a legjobb ilyen random vígjáték számomra.
    A kettő igaz nem lesz olyan klasszikus, mint az 1, de így is eszméletlenül jól szórakoztam alatta.

    • Szvsz, pont ez is kéne hogy legyen a cél, az ilyen “klasszikusokat szedünk újra elő” projekteknél, hogy egyszerre szórakozzanak rajta a régiek, és az újak is. Kár, hogy sok ilyen renoválásból, épp ez hiányzik.

  6. Na, végre DVD-n is kijött a film (vagyis nem most, hanem hónapokkal ezelőtt, de csak most lett időm csekkolni az akkor megvett lemezt… XD), erre a stáblista teljes kussban megy végig. :/ Persze zene van, de a szokásos “vicces szinkronfelolvasás” egyszerűen úgy tűnik, hogy nem került rá a lemezre, holott aki moziban is látta a filmet, az tudja, hogy ahogy az első részhez, úgy ehhez is csináltak ilyet a magyarok, hogy Dumbék olvassák fel hülyéskedve a magyar szinkronhangokat. Tudja valaki, hogy ez mitől lehet? Eredeti DVD, magyar hangsáv, szóval rajta kéne, hogy legyen. A DVD-re máshogy rakják fel a hangsávokat, mint a mozis filmekre? (Ja és slusszpoén, hogy az első rész esetében nem maradt le a lemezről a dolog, szóval ez valami azóta megváltozott technikai dolog bakija lehet.)

    • Nem vagyok szakértő az ügyben, de a DVD kiadás, az szinte mindig más, mint az eredeti mozis. Ugyanúgy, ahogy sok sorozatnál is vannak eltérések a TV-ben leadott eredeti, és a később DVD-n kiadott évadok között. Sőt, sokszor még olyan is előfordul, hogy mondjuk egy későbbi kollekcióból hiányoznak olyan dolgok, amik a külön kiadott filmeknél, sorozat szezonoknál, ott voltak a DVD-n.

      • Igen, ezeket én is ismerem, viszont ez így azért gáz, mert ugye eleve csak a magyar verzió sajátossága volt ez a “vicces szinkronstáb-felolvasás” mindkét filmnél, szóval ez nem olyasmi, mint amikor egy filmből van hatvanféle DVD kiadás, aztán egyiken ez az extra van rajta, a másikon meg más, viszont hiányzik, ami az előzőn rajta volt. Ezt szerintem szimplán elbarmolhatta, aki azért volt a felelős, hogy a filmet DVD-re írja. Lehet valami külön sávon volt eredetileg a film, illetve a credits alatti dumálás, aztán utóbbit elkeverte, vagy tudom is én… Olyasmi baki lehet, mint ami pl. a Harry Potter könyveknél volt, hogy asszem a hatodik regényt elbaszta a nyomda és konkrétan majdnem egy egész oldal kimaradt a könyvből. Ott az volt a mázli, hogy még kiadás előtt észrevették a hibát, így a kimaradt részt egy plusz lapra nyomtatták rá, amit aztán ilyen “extra jegyzetként” beraktak a könyv két azon lapja közé, ahová eredetileg bekötni kellett volna. 😀 Az is elég béna megoldás volt, de legalább csináltak vele valamit. Dumberékből nem hiszem, hogy lesz külön hangfájl, vagy ilyesmi… 😀 XD

        Azért köszi a választ, gondoltam rákérdezek már, hátha te esetleg hallottál erről valamit, mert szoktak lenni azért ilyen “nagy DVD bakik” is, amik bejárják a netet, ha elég népszerű a film, csak hát most nem ez volt a helyzet. Ezekből az egyik leghíresebb pl. az újraszinkronizált Vissza a jövőbe trilógia, pedig az ha úgy tetszik “kényszerhelyzet” volt, de a fanok mégis kvázi “bojkottálták” emiatt a DVD változatot, sőt emlékszem anno Index fórumon az ottani fanok közül valaki bevállalta, hogy “házilag” rárakja a DVD minőségű képre az eredeti szinkron hangsávját és másoknak is megcsinálta, akik elküldték neki erre a célra az üres DVD-ket. 😀

        Ezért utálom egyébként, hogy megszűnt Xpressen az a lehetőség, hogy a vásárlók kommentálhassák a különböző DVD kiadásokat (sőt, a régebbi kommenteket is szép lassan kitörölgették, ahogy láttam), mert nem olyan okos fazon írogatott ott anno, aki meg tudta mondani, hogy melyik kiadás éri meg az árát és melyik egy nagy lehúzás, milyen változtatások vannak a magyar és a nemzetközi kiadás között 1-1 film esetében, stb-stb. (Ez már lehet ilyen összeesküvéselmélet-szint, de el tudom képzelni, hogy részben pont ezért törölték ki végül az összes kommentet, mert volt nem egy olyan film, ami doboz, meg felsorolás alapján nagyon “shiny”-nak, meg királynak tűnt, aztán a kommentekben hamar leírták többen is, hogy hol van úgymond az “apróbetűs csapda” benne és miért nem éri meg pénzt áldozni rá… :D)

  7. Ezt áthozom az aoianime-ról. Igazából Titkos Dumb és Dumber-kritikájára voltam kíváncsi (ami elég korrekt lett), de belefutottam a Hobbit-bírálatába is. Mivel nem vagyok regisztrálva az oldalon, ezért inkább itt válaszolok pár felvetésére.

    Na, ezt neked szánom, Titkos! 😀

    „remélem, hogy itt most már megállunk és nem lesz Szilmarilok, Húrin gyermekei, meg egyéb Tolkien könyvek megfilmesítése”

    „Megnyugtatlak”, be van tervezve. Már csak azért is, mert a Hobbit-trilógia (?) is meghozta azt a kasszasikert, amit a Gyűrűk Ura filmadaptáció. Avagy ne félj, ezek is sorra kerülnek majd! 🙂

    „Deszkás Legolas most nem volt, viszont ebben a részben sem fog csalódást okozni a fizikát meghazudtoló tünde-fogásaival, de a poént nem lövöm le.”

    Engem kimondottan irritáltak az ilyen tünde harcjelenetek. Egyébként nem csak Legolas, de a tünde csaj is fullba nyomta a szuperharcost. Nekem az a bajom ezekkel a harcjelenetekkel, hogy már-már májerkodásnak hat. Legolas-nál amúgy is mindegyik filmben rájátszottak az Orlando Bloom-kultuszra; nekem gimnáziumi időszakomban (mert akkor láttam a Gyűrűk Ura-trilógiát) voltak olyan hölgyismerőseim, akiknek férfiként bejött Legolas. Orlando Bloom kb. hasonló ikonná vált a tinilányoknak, mint mondjuk Justin Timberlake. És ennek időnként alárendelődött egy-egy filmjelenet is. Na, a filmek szinte minden esetben operáltak az Orlando Bloom-kultuszával; azzal, hogy a fiatal nőknek nedvesedik rá a bugyi. Ezért is lehettek olyan majerkodósak azok a Legolas-harcjelenetek.

    Amúgy az a rész kimondottan tetszett, amikor az az ork alvezér legyakta az egyik törpét, Filit, majd utána elverte a tünde csajt, Taurielt, és amikor a Legolas-szal harcolt, azon kaptam magam, hogy már szinte várom, hogy őt is a falhoz kenjék. Persze nem így lett, és ez várható is volt. Ilyenkor sajnálom, hogy nem csinálnak ellenkező előjellel is ilyen fantasy filmeket: ahol az ork vagy troll harcos keni el a tündék és törpök száját, persze reálisabb csatajelenetekkel. Bár nem láttok erre próbálkozásokat…:(

    Közben Puzsér és barátai ismét körbenyalták a Trónok Harcát (komolyan, ez már lassan vallássá válik 😛 ) és ajánlom lentebb R Adam kommentjét.

    Látom, Titkos, Luc Besson-t is előveszed! 🙂

    „Btw, amúgy ha van itt Luc Besson fanboy/fangirl, légyszi magyarázza már el nekem, hogy mitől akkor “akciófilmek császára” ő?”

    Szerintem is középszerűek az akciófilmjei. Még a Leon, a profi elmegy, de a Nikita, a bérgyilkosnő, amit úgyszintén szét van dicsérve, egy rém rossz film volt (leginkább a végén való öldöklés az orosz nagykövetségen, jajj 😦 ). Nekem eddig Besson-tól a Taxi-filmek és a Nagy kékség tetszett. Mondjuk nem láttam minden filmjét.

    És ha már Kevin Smith-et is szóba hoztad odaát, ha akarsz igazán rossz filmet nézni tőle, akkor ajánlom az Apja lánya c. mocskot. 😦

    Hogy a témára is reagáljak: osztom Péter és Titkos kritikáját, jó film a Dumb és Dumber 2. Pont tegnap este, szilveszterkor néztem meg másodszor. 🙂 😀

    „azóta csinált ő sokkal rosszabb/kommerszebb filmeket is (pl. a Mr. Popper pingvinjei, aminek már a trailerje elég volt…)”

    A Mr. Popper egy ilyen családbarát JC-film. Szerintem ott inkább a tizenéves korosztály lett becélozva. Kicsit olyan, mint Vona Gábor cukiskodása a kölyökkutyával: nem ezt várta tőle az ember, de hát van egy ilyen oldala is. Amúgy láttam a filmet, egy jelenetén sem tudtam nevetni, bár JC ott is előtt pár rá jellemző poént.

Vélemény, hozzászólás?

