World of Tanks – Első blikkre

WoT_cover

A World of Tanks-al, sokan találkozhattak már, ha más nem annak reklámjával, ami éveken keresztül ott volt, szinte mindenfelé az interneten, sőt még a TV-ben is lehetett látni. Elmondták, hogy mennyire szép, jó, ráadásul ingyenes, én azonban, annak ellenére, hogy a tankos téma, mindig is vonzott, ellentétben például a különféle, koreai MMORPG-kel, valahogy mégse tudtam rávenni magam, hogy kipróbáljam, pedig sokan ajánlották.

Jórészt, köszönhető ez annak, hogy számomra ez az egész MMO stílus, alapvetően egy olyan dolog, amit régen, amíg nem lehetett, nagyon ki szerettem volna próbálni (úgy a Star Wars Galaxies idejében) ám amint végül lehetőségem lett belekóstolni, valami hihetetlenül gyorsan elment tőle a kedvem. Ennek ellenére, mivel jó páran győzködtek, már elég régóta, és amúgy is rég ültem már le MMO elé, gondoltam üsse kő, adok neki egy esélyt, úgy se veszthetek vele semmit se.

Amit szeretnék, mindjárt az elején tisztázni, hogy nincs tier 8-as tankom, nem vagyok még túl 1000 csatán, és nem vagyok prémium tag se. Egyszerű, alkalmi játékos vagyok, akinek ha van rá egy kis szabad ideje, és persze kedve hozzá, lejátszik néhány csatát, és ha úgy adódik, beszerez egy ütőképesebb harckocsit. =)

A World of Tanks (továbbiakban WoT) a megszokott elven működik, azaz felregisztrálunk az oldalra, letöltjük a klienst, megvárjuk amíg a játék feltelepül, felfrissíti magát, majd csatlakozunk valamelyik szerverhez.

Belépve a játékba, az egyik legfontosabb helyen, a garázsban találjuk magunkat, ahol kezdésnek, minden nemzet leggyengébb elérhető tankjából, kapunk egyet. Ezek közül, kiválasztjuk a nekünk leginkább szimpatikusat, majd indulhat a móka.

WoT_01

Mielőtt azonban fejest ugranánk a mélyvízben, érdemes még megcsinálni a tuttorialt, ahol a játék szépen elmagyarázza, mi-hogyan is működik. Nem tart sokáig, célratörő, és jól jön, mert éles helyzetben bizony a játék, elengedi majd a kezünket.

Lényegében egy kissé arcade stílusú, csapatjátékra kihegyezett, tankos RPG-t kapunk, ahol az egyszerű, véletlenszerű team deathmatchtől kezdve, egészen a clan warokig, van minden.

WoT_02

Az egyes csaták után XP és ezüst lesz a jutalmunk, amit lőszerutánpótlásra, tankunk esetleges javítására, fejlesztésekre, opcionális kiegészítőkre, vagy akár teljesen új tankokra költhetünk el.

WoT_03

Minden egyes nemzethez, egy jól átlátható, szerteágazó úgymond fejlesztésfa tartozik, így előre eltervezhetjük, milyen irányba kívánunk majd tovább fejlődni.

WoT_04

A könnyű, közepes, és nehéztankok mellett, lesznek még tankvadászok, és önjáró lövegek. Személy szerint, én leginkább a közepes tankok vonalával szimpatizálok, amik viszonylag fürgék, és erősek.

Jó hír, hogy a játék balansz rendszere, remekül működik, így nem kell attól félni, hogy az 1-es kategóriába tartozó kis konzervdobozunkat, mely alig különb egy traktornál, lazán eltapossa majd egy királytigris, vagy valami más fémszörnyeteg.

A játék, mindig a tankunk szintjének, fejlettségének megfelelő összeállításba tesz be minket, ahol a saját szintünknél, maximum egy kategóriával gyengébb, és egyel erősebb társakat, illetve ellenfeleket kapunk.

A WoT másik nagy előnye, hogy kifejezetten jutalmazza a játékost. Függetlenül attól, hogy nyerünk vagy vesztünk egy csatában, mindig kapunk majd annyi pénzt, amiből legalább a tankunkat helyre tudjuk majd pofozni. Emellett pedig van annyira fair, hogy minden fontosabbat meg tudunk majd venni, ingyenes felhasználóként is, azaz egyáltalán nem muszáj a zsebünkbe nyúlnunk.

Bár a játék ugyan finoman a szemünk előtt fogja tartani a prémium előfizetést, és a valódi pénzen vásárolható, aranyból vehető tartalmakat, szerencsére ezek többsége, csak kozmetika jellegű, úgy mint festések, vagy logók. Igaz, aranyból lehet venni akár komplett tankokat is, ám más ingyenes MMO-któl eltérően, itt még sincs az az érzése az embernek, hogy a pénzes mukik, feltűnő előnyöket élveznének.

MMO-ról lévén szó, érdemes a közösségről is szót ejteni, ami ugyan egy meglehetősen szubjektív témakör (attól függ, ki-mit tapasztal), én mégse tudok róla rosszat mondani. Lehet csak én voltam szerencsés, de eddig még egyetlen helyen se láttam, hogy elszabadultak volna az indulatok. Persze vannak itt is, akik nem értik a csapatmunka fogalmát, és vakon mennek előre a saját fejük után, de ezek általában, addig is húzzák, egy komolyabb csatában.

Tőlük némiképp rosszabbak azok, akik az alapvető udvariasság, ésszerűség híján vannak, és például belénk jönnek, félretolnak, leszorítanak, pedig semmibe se kerülne elengedni a másikat, vagy uramboccsá’ felfogni, hogy a tankban is van rükverc. Kedvencem az volt, amikor egy szikla két oldalánál, ügyesen taktikázva lőttük volna ki az ellenfeleket egy sráccal, mire egy kretén, a francia tragacsával nekem jött, ami még hagyján (bár szívesen megkérdeztem volna tőle, hogy hova figyelsz?), de utána az idiótája, elkezdett össze-vissza forgolódva, kifelé tolni a fedezékből. Na erre már én is azt mondtam (pedig nem szokásom) hogy: “LOL N00B!”

Végeredményben tehát azt tudom mondani, megérte kipróbálni. Még ha van is amikor nem lő az ember semmit, vagy épp kilövik fél perc alatt, akkor se válik lehangolóvá, vagy frusztrálóvá a játék. Ösztönzi arra a játékost, hogy indítson egy új csatát, és gyűjtsön tovább egy új, még ütősebb tankra.

Technikai oldalról, megint csak nem tudok rosszat mondani a WoT-ról. Stabil, nem fagy, nem dob ki, nem szakad meg, még maximális grafikai beállítások mellett se.

Egy decens 7.5/10-el tudnám jutalmazni.

16 hozzászólás to “World of Tanks – Első blikkre”

  1. Látom eljutottál a WoT világáig. 🙂 Ez a lelkes beszámoló tényleg első blikknek jó. Egyrészt, mivel még újonc vagy, így könnyített MM-et kapsz, később meglátod, milyen élvezetes egy pz38nA-val 8-asok között futkosni, vagy épp pzIV-el IS-re, meg KV-3-ra vadászni. 🙂 Amúgy valóban sok tartalom kvázi ingyenes elérhetősége miatt szerethető ez a játék.
    Amúgy meglepett, hogy pont a legnehezebb irányba indultál el. A pz38t még jó tank, de utána a pz38nA sajnos kínlódás lesz, mivel az már felderítő besorolású könnyű tank, így olyan csapatokba oszt majd a játék, ahol a sebesség és a mozgékonyság lenne a túlélés egyetlen lehetősége, viszont ezek közül a sebesség az egyetlen, amivel az a tank rendelkezik. A pzIV-et más felől is el lehet érni. Amúgy a pzIV az egyik legjobb tank tier5-ben. 🙂
    Az, hogy a pénzes mukik nem rendelkeznek helyzeti előnnyel, számomra is pozitívuma a játéknak (bár néha az az érzése támad az embernek, hogy ha fizet, jobban megy a játék), ellenben sajnos idővel rákényszerül az átlag játékos, hogy valamennyi tőkét beleinvesztáljon (pl. nagyon hamar szűkös lesz a rendelkezésre álló garázsok mennyisége).

    • Gondolkodtam rajta még az elején, hogy inkább a Pz. II irányba kellett volna haladni, de így sem rossz, meg amúgy is bármikor elindulhatok más irányba is.

      Jelenleg megvannak az elképzeléseim, hogy milyen utakat szeretnék majd bejárni, például tankvadászokkal is el szeretném majd kezdeni.

      Egyelőre tetszik a játék, bár páran ajánlották már azóta a War Thundert is, hogy az állítólag jobb. Majd lehet egyszer arra is ráveszem magam. =)

      • A WT is nagyon jó, de koránt sem mondanám jobbnak. Bizonyos aspektusokban jobb, míg másokban WoT viszi a meccset. Szerintem tankok terén WoT könnyebben kezelhető, élvezhetőbb. Repcsik terén viszont WT veri a WG szégyene WoWp-t.
        Páncélvadászok terén leginkább a szovjeteket tudnám ajánlani (SU-85, SU-100 nagyon jók, valamint németeknél a PzSflIVc-től Borsig-ig terjedő vonal, esetleg amcsiknál Hellcat – bár ezt kissé elrontották az őszi nerf során).
        War Thunder tankos részéhez csak annyit így előzetesen, hogy szerintem túlzottan rámentek a fizikára Gaijin-éknál. Jobban farolnak ott a tankok, mint GuP-ban.

      • A Pz. 38 na-ból mondjuk van leágazás a Hetzer felé, szóval szerintem majd arra indulok el, ha páncélosvadászokhoz lesz kedvem. Most még elég nekem az ami van. =)

        A War Thunder tankos részéről azóta megnéztem pár videót, egész pofás, bizonyos téren reálisabbnak tűnik, de majd meglátom élesben, miben másabb.

      • Hetzer trükkös tank, de jobban jársz, ha a Marder II irányából közelíted, mert az legalább egy jó páncélvadász. Én a helyedben hagynám a fenébe a pz38na-t. Az abszolút nem újoncoknak való tank.

      • Rendben, a tanácsodra eladtam, és elindultam más irányból, most egy Pz. IV A-val haladok, egész jól. =)

        Apropó, szovjet oldalon az IS a célom, T-46 után T-28, vagy T-50 irányából közelítsem meg?

      • A szovjet nehéz tankok eszelős élményt nyújtanak, úgyhogy mindenképp a T-28 vonalat ajánlanám. A T-50 inkább a közepes tankok felé vezet. Sajnos a T-34 nem annyira jó, mint a valóságban volt. A KV-1-et élvezni fogod szerintem (arra készül, hogy nagyon lassú tank), a KV-85 sem rossz, de nekem nem a szívem csücske. IS-t viszont szerettem (sokan viszont kimondottan rossz tanknak tartják). Viszonylag mozgékony, jó az ágyúja (de tier8-9-es csatákban már kevés az átütése), szemből elég sok lövést képes lepattintani. Cserébe viszont az összes szovjet tank érzékeny az oldalról jövő találatokra (gyakori motor, vagy üzemanyagtartály sérülés, és hajlamos a gyulladásra). Németeknél inkább a szemből érkező találatok gyújtanak.

      • Kösz a tippet. =)

  2. Viszont arra kíváncsi lennék, hogy hogy nem találok rá a képeken szereplő felhasználónévre? Se woteu-n, se wotlabs-on, se noobmeteren nincs ilyen névvel játékos bejegyezve.

  3. Mai naptól van ez a 8 bites őrület WoT-ban, érdemes kipróbálnod. 🙂

  4. nem rossz a játék, én is ezzel kezdtem. Aztán hamar átnyergeltem anno a War Thunderre, annak van szárazföldi erők és külön légi erők játékmódja is egy játékon belül. Illetve van teljesen arcade mond, ami alapvetően a wot játékmódját takarja, kiegészítve szimulátor ami realisztikusabb élményt nyújt, és full real móddal, ahova már rendes botkormány kell stb. Nekem a wottal az volt a bajom, hogy magasabb szinten már nehéz fent tartani a tankodat fizetés nélkül. Illetve valahogy nagyon fapadosnak érződik egy idő után, szinte minden téren. a 7,5 pont egy reális értékelés volt rá 🙂

  5. Megjelent egy előzetes videó a közelgő fizikai változásokkal kapcsolatban. Szerintem érdemes megnézned.
    Itt a link: https://www.youtube.com/watch?v=XuHmEdwMTWg

    • Érdekesen hangzik, bár én teljesen elégedett voltam a régivel is. A WoT amúgy is erősen arcadeos játék, szóval én eleve nem vártam el tőle, komolyabb fizikai szimulációt. Viszont legalább érdemben hozzányúlnak a játékhoz, nem csak névleges foltok jelennek meg, melyből az átlag játékos, semmit se tapasztal.

Vélemény, hozzászólás?

