Another Favourite Video Game Musics

Jó pár évvel ezelőtt, készítettem már egy hasonló listát, a kedvenc videojáték zenéimről. Annak mintájára, most itt a folytatás, melyben újabb kedvenceimet veszem elő, ezúttal némi kommentárral. =)


Radix: Beyond the Void – Mission 1 (Generators)

Ami a 2D-s verzióban a Stargunner, az a 3D-s verzióban a Radix nálam. Pörgős, a töménytelen zúzáshoz, tökéletesen illő zenék dukálnak benne, minden egyes pályához.


Postal – Intro Theme

Ez a témazene, elsősorban azért maradt meg bennem, mert anno, valahányszor beléptem a játékba, mindig kirázott tőle a hideg. (Ismerek olyat, aki konkrétan félt tőle.)  Ez, és a töltőképernyőnek használt bizarr, groteszk, absztrakt, szürreális képek, egy érdekes horrorízt kölcsönöztek anno, az első Postalnak.


Carmageddon – Zero Signal (Fear Factory)

Avagy a zene, ami minden alkalommal megadja a kezdő lökést, ha épp Carmageddonozni támad kedvem. =)


Interstate ’76 – Never Get Outta The Car

Talán a legjobb példa arra, hogy a rockos zúzáson kívül, merőben másfajta zenével is, remek hangulatot lehetett teremteni, egy alapvetően akció orientált játéknak. Mindig amikor instant actiont játszottam, ezt a számot vártam a leginkább. Olyankor elég volt, ha nem is csinálok semmi mást, mint rovom a texasi utakat.


Dungeon Siege – Main Theme

Zeneileg, igazából nem sok minden maradt meg bennem a Dungeon Siegeből, ám ha volt egy szám, ami örökre az emlékezetembe égett, akkor egyértelműen ez volt az.


Morrowind – Theme Song

Akárcsak a Dawn of War szériából, a TES franchiseból is, nem egy kedvenc zeneszámot tudnék felhozni, ám ha a számomra leginkább maradandót kéne megnevezni, akkor csakis a Morrowind viheti a pálmát.


Alien Shooter: Vengeance – Action 07

Aki azt hinné, hogy egy shareware játék, nem állhat elő, ütőképes OST-vel, annak itt a tökéletes cáfolat. Hasonlóan, mint a Painkillernél, a nehéz volt a választás, a bőség zavara állt elő.


Guilty Gear X – Awe of She (Dizzy Theme)

Maga a karakter ugyan, nem különösebben tartozik a kedvenceim közé (Baiken rulz!), viszont az a zene…


Heavy Metal: F.A.K.K.² – Main Menu Theme

Ha van amit sajnálok, hogy ez a játék is, mondhatni a feledés homályába veszett, annak ellenére, hogy a 2000-res év egyik legjobbja volt.


Mafia Soundtrack – Lake of Fire (End Theme)

A zene, ami miatt képes voltam többször is betölteni az utolsó állást, csak hogy aztán újra és újra végighallgathassam. Később felvettem, és még az egykori mobilomra is rákerült, mint csengőhang.


+1 Starcraft – Terran Theme 1

Ugyan annyira sohasem voltam nagy fanja az SC-nek, viszont zeneileg nagyon ott volt a szeren, főleg a Terran frakció. (Ja és: Radio Free Zerg!)

Reklámok

8 hozzászólás to “Another Favourite Video Game Musics”

  1. Ezek közül a játékok közül elég kevéssel játszottam, viszont a zenei rész engem sose ragadott meg különösen. Ezen valahogy mindig átsiklottam. Talán egy kivétel a Jack Orlando nevű nem épp sikeres játék zenéje.

    • Nálam fontos szempont a jó zene. Ugyan nem várom el az ütős OST-t, minden egyes játéktól, viszont ha van, és jó, az nálam sokat képes dobni az élményen. Az értékelésben pedig, értelemszerűen plusz pontok járnak majd érte. =)

  2. Nem akarsz csinálni egy ugyanilyen listát a kedvenc filmzenéidről?

  3. Terran Theme (Y)

  4. Akkor már pár kedvenc szám, amit én is ajánlanék. 🙂

    1. Monkey Island theme song: https://www.youtube.com/watch?v=dKWT5wW4gdY

    Több ok miatt is a Curse volt a sorozatból a kedvenc darabom, ezek egyike, hogy talán ennek van a legjobb intro songja. Persze maga a dal az összes epizódban ugyanaz, viszont a régebbi részekben még technikai akadályai voltak annak, hogy igazán jó legyen a szám (értsd: a midi prüntyögés azért ehhez nem érhet fel, bármennyire is retrós… XD), az ez után következő részek pedig igazából ugyanezt a számot vagdosták meg kicsit, vagy hangszerelték át minimálisan. Nekem mindenesetre ez marad az “original” Monkey Island theme, amiben nyilván az is benne van, hogy ezzel a résszel kezdve ismerkedtem meg magával a sorozattal is. 🙂 (A dal amúgy hasonló “hisztériát” képes kiváltani az MI fanboyokból, mint Star Wars fanokból az a jelenet, amikor meglátják, ahogy eltűnik az űr végtelenjében az SW logó és mellé felcsendül John Williams zenéje. 😀 )

    2. Jazz Jackrabbit theme: https://www.youtube.com/watch?v=mnnFFEStA3c

    A játék sajnos nekem anno kimaradt az életemből, viszont ez az intro zene… 😀 Szerintem ehhez nem kell kommentár.

    3. Fury of the Furries – village theme (nem érdekel, hogy szerintük “desert theme 2”, emlékszem rá, hogy melyik pályák alatt szólt 😛 ): https://www.youtube.com/watch?v=SVAJnEW07Ik

    Lehet semmi extra, de tök kellemes hallgatni, tiszta retró-party hangulatba hozza az embert. 😀

    4. Ha már Starcraft – Terran theme, nekem abból a Brood War-féle jött be nagyon: https://www.youtube.com/watch?v=l9XSZw67QpY

    Tök jó, ahogy egyre “durvul”, míg az utolsó fél/egy percben már “elszabadul a pokol”. 😀 (Persze úgy az igazi, ha az ember hozzáképzeli, ahogy közben őrülten kattintgat az egységekre és megy mellé a fejében, hogy “SCV to the go, sir!”, meg “Roger that!” XDDDD) És ez egy protoss-fantól jött amúgy… XDDD

    5. Ha már WoW-fanboy is vagyok mindezek mellett, akkor gondoltam abból is kéne ide valamit. Marha sok kedvencem számom van ebből a játékból, de valami igazán fantasy-jellegű, hangulatos, “1.0-ás WoW-os” számot választottam végül, a “The Shaping of the World”-öt: https://www.youtube.com/watch?v=NhrxGCMzRL0

    Persze ezt is főleg a nosztalgia miatt, anno, amikor elkezdtem az egésszel játszani, emlékszem, hogy még a Blizz honlapján nézegettem a térképet, hogy melyik zónában hol van bázis, flight master, ilyesmi és ez a zene szólt az interaktív térkép közben. Mit mondjak, volt hangulata. 😀

    • Jazz Jack Rabbit 1-2-t, de főleg a 2-t, mindenképp érdemes pótolni, mert hatalmas platform játék. =) Lényegében az egész olyan, hogy mint ha a teknős és a nyúl versenyének lenne, egy alternatív, ’70-es évekbe ágyazott paródiája.

      Terran témáról nekem inkább az jut eszembe, amikor ezerrel gyártom a Siege Tankokat, meg pakolom be a géppuskás marineokat a bunkerba. Aztán jön a Zerg rush, és csak úgy pukkannak szét a kis genyók tucatjai. =D

Vélemény, hozzászólás?

