Carmageddon: Reincarnation – Beta

Carmageddon_Reincarnation_Beta_cover

A tavaly március végén kiadott, Early Access, azaz a korai hozzáférésű verzió, és az idén, február közepén érkezett béta között eltelt, nagyjából egy év alatt, szépen megnőttek az elvárásaim, a Reincarnationel szemben.

Nem pusztán azért, mert az elmúlt 15 évben, nem sok említésre méltó dolog történt a brand háza táján. Hanem azért is, mert a próba verzió, annak ellenére, hogy még korai alfának is csak igen nagy jóindulattal volt nevezhető, a félkész pályáival, modelljeivel, egész ígéretes benyomást keltett bennem. Ergo, kedvcsinálónak pont megtette.

A korai hozzáférésű verzió alapján anno úgy tűnt, hogy Reincarnation, valahol az első, és a második rész között helyezkedik el fél úton. Most viszont már inkább azt mondanám, hogy a játék, egyértelműen közelebb került az első részhez, ami (számomra legalább is) mindenképp jó pont.

Hasonlóan, mint az első részhez, most is választhatunk az elején, hogy Max Damage, avagy Die Anne bőrébe kívánunk e bújni (bár ennek különösebb jelentősége, most sincs). Majd innentől kezdve, belevághatunk a kampányba, mely ezúttal fejezetekre van osztva, fejezetenként minimum 3 pályával.

Carmageddon_Reincarnation_Beta_01

A fejezeteket, nem elsősorban a pályák teljesítésével, hanem egy adott mennyiségű credit pont elérésével teljesíthetjük. Azaz ha jól teljesítünk, hasonlóan mint az első részben, nem muszáj minden pályát teljesíteni a továbbjutáshoz.

Minden verseny előtt, kiválaszthatjuk, hogy melyik autóval kívánunk menni, illetve, hogy melyik pozícióból akarunk rajtolni.

Carmageddon_Reincarnation_Beta_02

Hasznos újdonság, hogy a játék már itt megmutatja nekünk, van e lehetőségünk valamelyik riválisunk autóját elnyerni, és ha igen, melyik lesz az.

Az újabb és újabb járgányokat ugyanis, akárcsak az első részben, nem megvásárolni, hanem megszerezni tudjuk, úgy hogy megsemmisítjük az adott versenyben. Jó hír, hogy ezúttal nem csak bizonyos, dedikált darabokat, hanem az összes kocsit megszerezhetjük, még játék közben, és nem kell a végéig várni.

Különösen tetszett, hogy az autókon lévő, különféle tüskék, pengék, páncélok, egyéb alkalmatosságok, ezúttal már nem pusztán a dizájn részét képezik, hanem effektíve hasznuk van. Például a Cleaver kerekein lévő pengék, pillanatok alatt képesek szétforgácsolni az ellenfél kerekeit, és oldal kaszniját (feltéve, ha nem komolyabban páncélozott), ami kifejezetten hasznos tud lenni.

Carmageddon_Reincarnation_Beta_03

Akárcsak az előző részekben, természetesen most is lehetőségünk lesz fejleszteni a járműveket, ám eltérően az előző részektől, ezek a fejlesztések nem globálisak, hanem minden egyes autóra külön-külön vonatkoznak. Tehát ha végrehajtunk egy fejlesztést, az csakis az adott járgányra lesz érvényes.

Carmageddon_Reincarnation_Beta_04

A másik fontos eltérés, hogy a fejlesztéseket ezúttal nem credit pontokból tudjuk majd megvenni, hanem játék közben, a pályákon véletlenszerűen elszórt, villáskulcsos ikonok (nevezzük ezeket tech tokeneknek) begyűjtése után válnak majd elérhetővé. Valamint, ha elértünk egy bizonyos fejezetig.

Visszatérve a pályákhoz, a fejlesztők egy érdekes, de meglepően jól működő megoldást találtak ki arra, hogy ne kényszerítsék a játékost, a sokak által (köztük általam is) rühellt missionök teljesítésére, úgy mint a második részben. Ugyanakkor mégis feldobják, változatosabbá tegyék a játékot.

Ezt úgy érték el, hogy az adott fejezetek, különböző pályái, jellemzően, különféle játékmódokat takarnak. Ez lehet Classic Carma, ahol a jól ismert, három lehetőség közül választhatunk. Azaz vagy teljesítjük az adott számú kört a kijelölt pályán, vagy megsemmisítjük az összes rivális versenyzőt, vagy elütjük a pályán lévő összes gyalogost.

Carmageddon_Reincarnation_Beta_05

Ezen felül ott a Death Race, ami lényegében a hagyományos checkpoint versenyt takarja, ahol az a cél, hogy lehetőleg mi érjük elsőként a célba. Ennél jóval izgalmasabb a Checkpoint Stampede, ahol egy, a pályán véletlenszerűen megjelenő checkpoint elérése a cél, ami után pontot kapunk, és aki először eléri a megadott mennyiséget, az nyer. Eközben viszont, lehetőségünk van riválisainktól elorozni, az általuk begyűjtött pontokat úgy, ha megsemmisítjük őket.

Valamint ott az előzőhöz nagyon hasonló elven működő Ped Chase, amikor egy véletlenszerűen megjelenő VIP gyalogost kell, lehetőség szerint nekünk elcsapni. Itt szintén lesz lehetőségünk a pontok elorzására.

A különféle powerupokból, minden fontosabbat, markánsabbat áthoztak a készítők az előző részekből. (Bár a Drugs! nevűt, amitől egy rövid időre LSD színben úszik a képernyő, én nem találtam eddig.) Akárcsak a második részben, itt is vannak automatikus, és manuálisan aktiválható darabok. Utóbbiak között vannak főleg az újabbak, bár őszintén szólva, kevésnek láttam valódi hasznát. Például az, amitől a kocsi egy hatalmas üllőt lő ki maga elé, ami félrelök maga előtt mindent, ami az útjában áll, az persze hogy ütőlap, de az amelyik csak megpörgeti a környéken lévő tárgyakat, annak nem sok értelme van.

Carmageddon_Reincarnation_Beta_06

Grafikailag teljesen elégedett voltam a játékkal. Tény, hogy nem egy tripla A-s látványt kapunk, de szerényebb költségvetésű, budget címként, ez bőven jól fest. Sőt, a fizika, akármennyire arcade is a játék, merem állítani, hogy részletesebb, mint egyes nagyköltségvetésű címekben. Az autók karosszériája például baromi látványosan, részletesen deformálódik, törik, válik le. Emellett minden járgány eltérő súllyal, gyorsulással, végsebességgel, manőverezési képességekkel rendelkezik.

Páran felrótták ugyan a játéknak, hogy zeneileg nem teljesen hű az elődeihez, azaz hogy a rock, metál számok mellett, nem egy elektronikus is helyet kapott, engem viszont ez egy cseppet sem zavart.

A hibákról szólva, igazából két kardinális gond van játékkal. Az egyik a hosszú töltési idő, ami még az alapverziós Postal 2, gyakran fél perces töltési idejét is übereli. A másik, hogy még mindig baromi optimalizálatlan. Az ajánlott elvárásokat bőven meghaladó gépeken is, hajlamos meg-meg állni a kép, vagy szaggatni a játék.

Emellett én nagyon hiányoltam a pilot camet, ami az első résznek anno, egy nagyon jó húzása volt. Valamint, ami ennél sokkal jobban zavart, az a normálisan kidolgozott belső nézet hiánya. Ahelyett ugyanis, csak egy sima szimulátor nézetet kapunk.

Bár van egy olyan sanda gyanúm, hogy a most, április végére beígért teljes verzióba se fognak már ezek bekerülni, viszont ha legalább az optimalizálást sikerül megoldani, akkor már örülni fogok. Jelen állapotában, egyelőre egy decens 7/10-el tudnám jutalmazni.

Reklámok

10 hozzászólás to “Carmageddon: Reincarnation – Beta”

  1. Érdekes. Lehet ezzel tenni fogok egy próbát, ha megjelenik. Viszont kiadás után is készítesz egy új értékelést?

  2. Én azt mondanám, inkább várd meg a teljes verziót. Az úgyis itt lesz mindjárt, e hónap végén.

    Persze jelenlegi formájában is bőven játszható a játék, de ha a konfigod már nem épp friss, akkor pláne nem ajánlanám. Még haverom gépén, egy elég komoly Sapphire kártya, és 8 giga ram mellett is hajlamos volt be-be szaggatni a játék.

    A teljes verzióról, mindenképp írni szeretnék majd, bár hogy milyen terjedelmű lesz a bejegyzés, az még bizonytalan. Itt nagyjából már leírtam mindent, amit tudni érdemes a Reincarnationről, úgy hogy a final verzióról szóló kritikában, inkább csak arra szeretnék majd kitérni, ami esetleg változott a béta óta.

  3. Mondjuk én is arra gondoltam, hogy megjelenés utáni teljes verziót próbálnám ki. 🙂 A másik játék, amit nagyon várok, az a World of Warships. 😀

  4. Amennyiben az első, és/vagy a második rész anno bejött, jó eséllyel ez is tetszeni fog. Újaknak viszont nem tudnám teljes szívvel ajánlani, mert hasonlóan a Shadow Warrior remakehez, ez is elsősorban a régi rajongóknak szól.

    A Warships engem nem különösebben vonzz, jól elvagyok én a tankossal is. =)

  5. Azt hallottam nemrég eltolták a megjelenést, május 21. az új dátum.

    • Kaptam róla értesítést én is.

      Mondjuk jó hír, hogy nem mindenféle ok nélkül történt ez, mint oly sok más címnél, hanem konkrétan meg is indokolták, hogy új mechanizmusokon dolgoznak. Kíváncsi leszek, ebből vajon mennyi fog a végső verzión érződni?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: