World of Tanks – Második felvonás

World-of-Tanks-2

Még valamikor az év eleje körül kóstoltam bele a World of Tanks világába, amiről akkor, össze is dobtam egy rövid kis szösszenetet, a korai tapasztalataim alapján.

Az azóta eltelt, közel 3 hónap alatt, persze történt egy s más. Amikor kedvem tartotta, rövidebb-hosszabb időre azért leültem elé, és most már, több mint 500 csatával a hátam mögött, jobban sikerült a dolgok mélyére látnom, amiről számot is adnék, nem túl hosszan, de lényegre törően. =)

Talán ott kezdeném, hogy mikor a P. 38(t) után, beruháztam Pz. 38 Na-ra, a játék elég rendesen meglepett. Kapásból egy olyan csatába dobott be, ahol a rommá lőtt Stalingradban kellett volna nekem 6-7-es osztályú tankok között életben maradni, amin bizony rendesen elkerekedett a szemem.

Azelőtt még sohase voltam a mezőny legalján, (főleg lövegeket láttam ott) és mondanom se kell, már azon túl, hogy először éreztem magam kicsinek és jelentéktelennek, először éreztem azt is, hogy nem nagyon merek előre menni, pedig kéne, hogy spotoljak.

Viszonylag korán szembe kerültem az első Tigrissel, de az egyrészt nem rám figyelt, plusz a csapattársak fedező tüze mellett, még volt is esélyem megsebezni. Más téma, hogy aztán amint ráfordultam a következő utcára, egyből 2 Stug III G jött velem szembe, és egy lövéstől annak rendje és módja szerint, elfüstöltem.

Utána még próbálkoztam ezzel a tankkal, de már nem sokáig, mert bizony be kellett látnom, ezt valóban nem kezdőknek találták ki, így eladtam, és elindultam a Pz. II vonalon. A Pz. III A egész jó volt, utána viszont, kissé dilemmában voltam, hogy a Pz. IV A helyett, inkább a D.W. 2 vonalon induljak e el, viszont inkább maradtam az előbbinél, mert őszintén szólva, nem voltam benne biztos, hogy megérné. Na meg amúgy is inkább a Pz. IV H volt a célom. A Pz. IV D nekem valahogy nem különösebben jött be, már nagyon vártam, hogy végre összejöjjön a szükséges XP a váltáshoz.

Sokaktól hallottam már, hogy a Pz. IV H az egyik legjobb közepes tank, és az eddigi tapasztalataim alapján, valóban az. Egész jól páncélozott, és már az alap ágyúval is meg voltam elégedve.

Ugyan a 10,5 cm-es ágyú, avagy becenevén a “derp” még nincs meg hozzá, de azt hallottam, a HE lövedékkel, halálos darab. Más téma, hogy én inkább a pontosságot, és az átütőerőt részesítem előnyben, de majd meglátom, mennyire válik be. Bár bevallom, ezzel kapcsolatban van némi fenntartásom, méghozzá okkal.

Közben ezzel párhuzamosan, kíváncsiságból belevágtam a német mellett a szovjet vonalba is, ahol az IS-t céloztam meg, és ennek megfelelően is haladtam. A T-26 kezdő tanknak elment, de semmi extra. A T-46 már jobban tetszett, pláne a fejlesztett toronnyal, és a 76 mm-es löveggel. A T-28 volt az első közepes tankom, és személy szerint, nekem nagyon bejött. Ha az élmezőnyben voltam, egész jó eséllyel pattintotta le a lövedékeket, az 57 mm-es ZIS 4 pedig úgy ment át a legtöbb páncélon, mint kés a vajon. Utólag kissé meg is bántam, hogy eladtam, de akkor épp kellett a pénz, mert már nagyon be akartam ruházni, az első nehéz tankomra.

Az újonnan beszerzett KV-1, kezdetben egyszerre volt érdekes és furcsa. Ugyan előtte szóltak, mégis a sok fürge könnyű és közepes tank után, szoknom kellett, hogy a tank baromi lassú. Cserébe nagyon megörültem, mikor szembesültem vele, hogy elég masszív jószág, és a rám leadott lövedékek nagy része vagy lepattant, vagy nem sebzett semmit. Viszont arra is hamar rá kellett ébrednem, hogy az alap löveg bizony nem sokat ér. Még szerencse, hogy már volt elég globál XP-m ahhoz, hogy beruházzak az egyel jobbra, ám még azt is inkább éreztem pötyögtetetésnek.

Igazán akkor szerettem csak meg ezt a tankot, mikor végre megvettem hozzá a nagy 85 mm-es löveget, aminek már a hangját is imádtam. Egyszerűen élvezet volt elsütni. =) Első meccsen, egyből lőttem vele egy T1 Heavyt, meg egy Churchill I-et.

WoT_KV-1

Később megvettem ugyan rá a 122 mm-est is, de az őszintén szólva, nem az én világom. Olvastam, hogy HE lövedékkel, brutális az ágyú, viszont az egyrészt baromi lassú, másrészt maga a löveg is iszonyat lassú, és baromi pontatlan. Csak azért vettem meg, mert eleinte mind a 3 vonalon el akartam indulni, utólag viszont már csak a T-150 tűnik reálisnak.

A KV-2-re sokan mondják, hogy nem csak az oda vezető ágyú, de maga az egész tank, meg az az egész irány, egy hatalmas derp. A KV-1S meg nekem annyiban tűnik jobbnak a sima KV-1-nél, hogy gyorsabb, cserébe viszont gyengébb, úgyhogy nem valószínű, hogy megérné rá ezüstöt és XP-t áldozni.

Egyébként a KV-1 lesz nálam az első tank, amit már biztos hogy nem fogok eladni. A legénység már közel áll a 100%-hoz, plusz azóta vettem hozzá, egy 10%-os töltésgyorsítót. A mellé, valószínűleg még a fejlesztett célzó rendszert, és a periszkóp távcsövet fogom majd megvenni.

Időközben belekóstoltam a páncélos vadász vonalba is, elsőként a szovjet vonalon. Személy szerint, nekem nagyon bejön ez a vonal, már az AT-1-el is jó élményeim voltak, viszont a SU-76-tól kaptam csak rá igazán az ízére.

WoT_SU-76_Stat

Páncélos vadászként én inkább támogató, mintsem annyira támadó szerepet szeretek betölteni, azaz inkább húzódok valami magaslatra, bokrok közé, és onnét ritkítom meg, a spotolt ellenfeleket. Persze ha úgy hozza szükség, támadok is, és akkor bizony jól jön az erős homlokpáncél. =)

Német vonalon, szintén belekóstoltam a dologba, és bár az alap Pz.Jag. 1, közel se jött be annyira, mint a szovjet megfelelője, a Marder II, már sokkal kellemesebb volt, még ha nem is annyira, mint a SU-76. Kicsit ugyan dilemmában voltam itt is, de végül, inkább a Hetzer vonalon indultam tovább, mert szeretem, ha van azért rajtam páncél is. =)

WoT_Hetzer WoT_Hetzer_Stats

Páran kérdezték tőlem, hogy ha szeretek támogató lenni, nem e kóstolnák e bele az lövegek vonalába? Nos, én szívesen belekóstolnék, és nem kizárt, hogy idővel bele is fogok, viszont van egy dolog, ami visszatartó erőt jelent. Nevezetesen az a tény, hogy még egy tankban, vagy páncélos vadászban ülve, mindig megvan az esélyed arra, hogy legyen egy jó játékélményed, függetlenül attól, mennyire béna a csapatod. Addig a lövegeknél, igenis kell a jó csapat. Kell, hogy rendesen spotoljanak neked. Kell, hogy ne hagyjanak nyitva szárnyakat, ellenkező esetben teljesen mindegy, mennyire próbálkozol, egyedül nem sokra fogsz menni.

Persze láttam már olyan csatát, ahol egy löveg és egy közepes tank között dőlt el a csata, és okos taktikával (na meg jó adag szerencsével) az üteg győzött, de az ilyen nagyon ritka. Főleg az alacsonyabb osztályú csatákban, ahol sok a kezdő, nem egyszer történik olyan, hogy már korai szakaszban odavesznek a lövegek, mert egy okosabb játékos, az ellenfél csapatából, lerohanja őket.

Bár ha már idegesítő dolgoknál tartunk, akkor engem leginkább a vaktűz szokott zavarni, amikor egyesek anélkül kezdenek el, vaktában lövöldözni, hogy látnák az ellenfelet. Sajnos sokuk nincs is azzal tisztában, hogy ezzel épp a csapattársaival szúr ki, ugyanis felfedi az ellenfélnek a pozícióját, és vele együtt, jó eséllyel a többiekét is.

Persze sok dologra, köztük erre, én is csak jó pár csata után jöttem rá, mint ahogy arra is, hogy hoppá, vannak ám itt küldetések, amiket érdemes teljesíteni. Mint ahogy érdemes a rádióra is költeni, a személyzetre odafigyelni, stb, stb.

29 hozzászólás to “World of Tanks – Második felvonás”

  1. Nem is volt olyan rövid beszámoló. 🙂 Ahogy elnézem, nagyjából pont azok a tankok jönnek be neked is, mint amiket én kedveltem alacsony szinten. Talán csak a Hetzert leszámítva. Azzal a tankkal valahogy nem találtuk meg anno a közös hangot. Viszont pár jó tanácsot adnék:
    1. Artyval egyelőre még ne próbálkozz, iszonyú nehéz beleszokni. Még én is csak tanulom a használatukat, pedig van már pár csatám artyval.
    2. Páncélvadásszal az tökéletesen jó taktika, amit követsz, mivel elég kevés TD van, amit tényleg rohamlövegként lehet használni (gyakorlatilag az amerikai forgótornyosokkal érdemes csak bemenni első vonalba, de óvatosan, mert nem strapabíróak, valamint ott a brit AT széria, amik brutális páncéllal vannak felszerelve).
    3. Heavy tankra periszkópot ne tegyél. Inkább fokozott szellőzést. A nehéz tankok amúgy is vaksik, egy periszkóp meg nem sokat segít rajta. Az inkább könnyűtankokra, meg néhány TD-re való.
    4. Ami a szovjet nehéz tankokat illeti, én anno az IS vonalon mentem végig, a KV vonalat csak tier7-ig vittem. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai. Ha mozgékonyabb nehezeket szeretnél, akkor az IS vonal jobb, ha jobb páncélzatot szeretnél, akkor a KV vonal a jobb választás. A KV-2 viszont inkább fun tank. Nekem még nincs meg, de egyszer úgyis beszerzem. 🙂

    Amúgy a német páncélvadászok között mindkét ág nagyon jó. A Stugot szerintem szeretni fogod, viszont a jgpzIV sajnos nincs olyan jó. Ennek a td vonalnak annyi a hátránya, hogy td-hez képest kicsit sebeznek. A másik vonal, bár puhább páncélú, de jóval ütősebb ágyúi vannak. A pzsflIVc mind a mai napig az egyik kedvenc td-m. 🙂

    • Na igen, csak hát ugye nem minden pályán van arra lehetőség, hogy elbújjak, vagy legalább egy magaslatot találjak, ahol sniperkedhetek. =) Városi pályákon, sokszor muszáj kitenned magad a veszélynek, ott meg jól jön a páncél.

      Hetzer nekem azért tetszik, mert elég gyors a 3-4. motorfejlesztéssel, plusz a homlokpáncél elég sokat lepattint, így jut időm egy esetleges második, harmadik lövésre is, ami általában elég. (Szerencsére sokan nem tudják, hova kell lőni.) Volt már olyan, amikor 3 ellenfelet is kilőttem ennek hála, például az Ensk nevű pályán, pedig 20 méteren belül volt mind.

      Az alap ágyú se volt rossz, azzal is lőttem már pl. KV-1-et (igaz 3 lövésből). Viszont most azt csinálom, hogy megvettem rá a 10,5 cm-es löveget, és azt használom HE lövedékkel. Távolra kicsit macerásabb így, mert a HE lövedék lassabban ér oda, cserébe ha átüt, akkor jó eséllyel sebez akár 400-at is.

      • Na igen, a jó öreg 105-ös troll 🙂 PzIVH-n is ugyanez virít. Azon valahogy nekem jobban bejött ez az ágyú, főleg, mivel közel kell menni vele az ellenséghez, és a pz könnyebben szalad el, mint a hetzer.

      • Majd meglátom, ha elérek oda. =) Mondjuk gondolkodtam most rajta, hogy fele HE, fele AP arányban jobb lenne. Közelre használnám előbbit, távolra meg az utóbbit.

        Egyébként ahogy néztem, egész jók a Hetzer camo értékei, szóval erre már sanszos hogy fogok álcahálót venni.

      • Az álcaháló jó ötlet. 🙂 Viszont 105-ösbe AP-t rakni felesleges. Egy darabig én is tartottam benne valamennyit, de hamar rájöttem, hogy nincs rá szükségem. Messziről úgyis lutri eltalálni ezzel az ágyúval valamit, ráadásul sokáig kinn kell ácsorogni a célzás miatt. Akkor inkább pár gold lőszert tegyél bele, a többi meg legyen HE.

      • Goldot én eddig egyszer vettem, akkor is azért, mert egyrészt épp 50%-os akcióban lehetett a garázst bővíteni. Másrészt mert volt majd 8000 XP, amit elit járgányokkal szedtem össze, és át akartam váltani.

        Mondjuk valahol ez nem épp fair, hogy azt az XP-t, amit én szedtem össze, fáradtságos munkával, azt nem válthatom csak úgy át, hanem külön pénzbe fáj, ráadásul aranyba.

        Ugyanúgy a festésnél se értem ezt, mert az is csak valami 5%-ot ad a camohoz, ami nagyobb tankoknál, nem sokat nyom a latba.

      • Szabad xp-t nem is váltok aranyból, inkább beállítom az elit tankokon a gyorsított legényképzést. A goldért álcafestés szerintem belefér. Nem mindenkinek van igénye rá, időszakosra meg akkor is megveheted kreditért (én eddig csak olyan tankra tettem véglegesen, amelyet csapatozásra, strongholdra használok – mint AMX 50 100, IS-3, Cromwell, stb.). Amúgy pl War Thundernél még rosszabb ez a szabad xp dolog, mert ott minden szabad xp-t csak gold befektetésével lehet felhasználni, nem csak azt, ami az elit járművön halmozódik fel – igaz ott a szabad tp mind közösbe megy.

      • Akkor ezek után kétszer is meggondolom, belefogjak e abba. Pedig annyian mondják, hogy mennyivel jobb.

      • Vannak dolgok, amikben messze jobb a wot-nál, de ennek is megvannak a hibái. Nekem konkrétan a tankos rész túlzott realizmusa abszolút nem jön be. Viszont a repülőket nagyon szeretem.

  2. Nem rossz játék ez a World Of Tanks, de kezd kicsit sok lenni nekem.

    S habár kérdeztelek az új DBZ Resurrection Of F című filmmel kapcsolatban, de láttad az új “Super Saiyan Jin God Super Saiyan” szintet, ami a filmben fog megjelenni?

    http://www.saiyanisland.com/2015/04/gokus-new-super-saiyan-god-form-revealed-from-new-movie/

    Szeretem a kék színt, de a nevéhez hasonlóan ez is tiszta gagy! S ez Toriyama fejéből jött ki. És a fanok ennek még örülnek is! X( Látszik mennyire aláment az elvárások és követelmények kora!

    • Mármint milyen értelemben kezd sok lenni?

      Ez a kék hajszín amúgy nem nagy újdonság, az AF fanok ezt már rég kitalálták az SSJ 6 Gokunak. Most viszont úgy tűnik “canon” lesz belőle, csak más néven, más körítéssel… =D

      Egyébként minél többet olvasok erről a moziról, annál inkább látom, mekkora faszság lesz. Kezdve az epic gayness Golden Friezával… =D

      • Vagy úgy, akkor visszaszívom, hogy “Toriyama fejéből pattant ki”! X/

        S igen, gyakorlatilag egy japán Transformers-t kapunk, amit Goku-val és a DBZ logóval fognak eladni.

  3. Durván nyomja a gyerek! 😀

    • Jó ebben mondjuk azért jó adag szerencse is benne volt, különösen a végén, meg eleve top tier volt a srác. =)

      Én átlagban 1 és 3 között lövök egy meccsen. Ha szerencsém van, akkor esetleg 4-5 is összejön, de akkor már top tierben vagyok. Például nemrég T-150-el, a 122 mmes derpel lőttem 4-et, méghozzá távolról. Persze ehhez azért szerencse is kellett, mert ezzel az ágyúval lutri, hogy messziről eltalálod e, avagy sem.

  4. Dominik Says:

    Hát most még örülhetsz, de jobb ha felkészülsz rá hogy a wot fun faktora erősen csökkenni fog tier 7 után. Alacsonyabb tierekben mindegy, de magasabb tierekben marha sok meló van azzal, hogy megvedd, felszereld, és fenntartsd a tankjaidat. Az alapból szar MM miatt tier 8 körül nem jössz ki pluszba, ha a vesztes oldalra kerülsz. Vagy azt csinálod hogy kisebb tankokkal farmolsz jó sokat, aminek olcsó a javítása és a lőszere. Vagy veszel prémium accot és mellé 2-3 prémium tankot.

    • Majd meglátom, ha elérek oda. =) Egyelőre nálam még az 5-6. szint tankjai uralkodnak, szóval nem most lesz még az, mire elérek a 8. szintű tankokig, illetve azok fölé. =)

      Pláne, hogy van most 1 darab 4., 4 darab 5., és 2 darab 6. szintű tankom, amikből jelenleg még csak 1 elit. Emellett van még 1 darab TD (másikat jegeltem egy időre), illetve egyre inkább kacsingatok a lövegek felé, csak még azt nem tudom, melyik nemzettel kéne belekóstolni, mert mind másban jó.

    • Nem feltétlen veszteséges egy bukta tier7 fölött. Csak annyi a nyitja, hogy sokat kell sebezni. 🙂 Amúgy az MM valóban eléggé megnehezíti az életet. Míg egy tier5-6-os tank simán megállja a helyét tier7-8-as tankok ellen, addig egy 8-as tank már igencsak küszködik 9-10-es ellenfelekkel szemben. Valahogy ott aránytalanná válnak az erőviszonyok.

  5. Karácsonykor jön az első magyar tank, a Toldi3. 🙂 Itt van hozzá egy link:
    http://www.wotinfo.hu/index.php/item/2909-43m-toldi-iii-gyorselemzes-by-karika

    • Ahogy látom, megint kapunk egy olyan tankot, ami a gyűjtőkön kívül, a kutyának nem fog kelleni. =) Aztán oké, hogy ajándék lónak, ne nézd a fogát, de könyörgöm, Tier 3-as könnyű harckocsi, mégis ki fog ezzel, komolyabban játszani? Akkor adnának inkább egy T-25-öt, azzal lehet is valamit kezdeni.

      • Sajnos az ajándék tankok nem mennek tier3 fölé. Mondjuk a T-25-öt kipróbálnám én is. 🙂

      • Ha jól tudom, karácsonykor lesz majd 50%-os engedmény prémekre, akkor majd lehet megveszem. Mondjuk lehet inkább Cromwell B lesz belőle. =)

      • A CromwellB-t nem fogod tudni megvenni, hacsak nem adventi naptárból szemezed ki. Amúgy jó tank az. Ma pl. IS-2-t ajánlják, azt megéri megvenni, nagyon jó prém tank.

      • Igen csak az ára is jó. Mondjuk oké, hogy jár hozzá minden extra, de nekem most így sincs felesleges 10Km erre. =) Múltkor már bevásároltam, mikor féláron lehetett garázst bővíteni, meg felszerelést venni. =)

        Amúgy ja, most vettem észre, hogy már nem lehet megvenni. Kár, mert kb. az egyetlen brit prém, ami megéri.

  6. cheatergs Says:

    Én WoWshipsezek nov. óta, de arról is van mit mesélni.

    Kezdve azzal, h a staff nagyívben tesz rá, a játék eredetileg World of Battleships munkacímen futott; és amihez képest perpill 1 in 1 World of Destroyers a World of Torpedoes DLC-vel kistafírungolva.

    A csatahajók a legkiszolgáltatottabb és a cv-k utáni leghasznavehetetlenebb unitok. A nehezen észlelhető rombolók rendre megküldik torpedókkal, amiket bb-vel nem sűrűn fog kikerülni emberfia; a cirkálók meg pergőtűzzel kiidegelik a bb-t, emellett jól megkopasztják az eleve nevetségesen alacsony hp-jét. Az vmiért kimaradt a WG-nél, h a csatahajók a ’20-as évekig mind rendelkeztek torpedóvetőkkel, itt vmiért mégsem kapták meg…

    Említettem a készítők látványos amcsi-haterkedését? Ennek érdekében látványosan alázzák az amúgy is gyatra csatahajó-attokat az USNavynél (a T7-es Colorado minden tekintetben alulmarad a japán T5-ös Kongóval szemben). Ellentmondva a valóságnak, ahol tetszik v sem, de az amcsik és a németek építették a legjobb csatahajókat. Pont.
    Alapból ez a francot se érdekelné, mert mindenki azt szerethet-utálhat, amihez gusztusa támad, de h ezt legyen pofájuk nemzetközi szintű játékba belevinni, ahhoz kell a bőr…

    Hja, és mialatt handabandáznak a játékegyensúlyról, meg lehet sasolni az orosz-szovjet (valóságban pusztán tervrajzokon létező, ráadásul hidegháborús) hajók statjait… A T10-es cirkáló konkrétan egy T9-es csatahajó egy cirkáló előnyeivel.

    Aztán beszélhetünk a legális cheatű premium tagságról (1,5x bónusz minden eredményhez), a cheap premium hajókról (több torony, nagyobb lőtáv, plusz torpedó), a T7-től masszívan veszteséges csatákról és a komolyanvehetetlen árakról, ahol egyetlen hajó önmagában többe kerül, mint egy AAA-játék (T8-as Tirpitz 14E, bundle-ben meg már 22E).
    Sikerült egyszerre pofátlan lenni a vevőhöz, és pofán verni az ingyenes játékosokat.

    A játék élvezeti értékének másik felét meg maguk a játékosok húzzák le. Különösen mostanában harapóztak el a baromarcú playerek, akik képtelenek értelmezni a pályán zajló eseményeket, egy részük még a szegényes parancslistát sem képes felfogni, jópáran meg még alapszinten se értenek angolul.

    Ezekről az agyhalottakról, a coopban capelő debilekről, a társakat nonstop bajban hagyó tömegbe verődöttekről, a segítségért kiáltozó kampelőkről, az öngyilkosan rohamozókról, a hülyeségeikért másokat hibáztatókról kezdtem írni egy listát, de az utóbbi pár hétben (uccsó két patch) annyi ilyenbe botlottam, mint előzőleg négy hónap alatt, így inkább félbehagytam.

    A playerkillerekre fütyülnek a WG-nél, jelenteni őket nem lehet, csak egy “plays poorly” van. Ha külön szólva nyögvenyelősen sikerül, akk is csak kapnak egy lila jelzést, oszt’ szevasz! Én egy alkalommal két sorozat torpedót kaptam egy ilyen lila “csapattárstól”, amit a meccs végén jóindulatú 3k kredittel kompenzált a game, holott a sérülésem 6k fölött volt.
    A friendly fire-t (amibe beletartozik a karambol) mégsem hajlandók kiszedni, holott gyakorlati léte totál értelmetlen, mert ebben a játékban nem nevel semmire, csak hátráltatja a csapatokat. Hisz a másiknak manővereznie kell, h kikerülje a torpedókat, te meg közben lőnéd az ellent, aki 500 m-rel mögötte úszik, de nem tod, mert a tetű nagy szórás miatt eltalálhatod a társad, és az neki is rossz a hp-vesztés miatt meg neked is a büntetés miatt.
    Emellett igazságtalanul bünteti a vétlen játékost is (nem elég a hp-lost, ráadásként mindig többet von le tőlem társsal ütközésnél, mint amennyivel engem kompenzál, amiért az a prodigy egy rombolóval nem volt képes kikerülni a csatahajómat).
    Az afk-k pdg végképp nincsenek büntetve, pdg nem kevéssé befolyásolják az ütközet menetét.

    A matchmakingről el lehet mondani, h inni kell rá, amikor nem ignorálja a játékosok XP-jét, a tiereket, meg a hajók statjait (jópofa, mikor egyik csapatnak beoszt két magasabb, full upgrade-es tiert, a másiknak meg egyet se). Néha be is akad, és 5-6x uazt a pályát dobja be zsinórban, csak másik játékmódra váltás oldja meg.

    Én két bb-ágat (USN és IJN) vittem ki T7-esig (meg a GN-t T3-ig), és most kezd összességében elmenni a kedvem az egésztől. A magas tierek – amiknek az elérése elvben a cél – veszteségesek, és rá vok kényszerítve a korábbiakban játszásra.
    Ami nem lenne gond, ha minden tiernek meglenne a maga varázsa, jól elkülöníthető lenne (vsz 50% buff/tier az ideális), ez biztosítaná az újrajátszhatóságot.
    Ilyennek azonban nyoma sincs, mivel a tierek közt nincs markáns különbség (sőt, sokx visszalépés), a tengerészetekből alig van (a Royal Navy, mint az évszázadokig világelső haditengerészet a mai napig nincs jelen egy hadihajókról szóló játékban=/), pluszban ezek tech tree-je korlátozott, és ennek tetejébe a hajóágak nem T1-től indulnak (a pre-dreadnoguhtok tökéletesek lennének oda). A silány választék miatt a tiereket keverik, így tökmind1 milyen unittal megy az ember, egyfazon minden hajó. Itt hiányzik egy ágyú, ott több a torpedó, ez rohadt lassú, az meg jó lesz decoynak.

    A készítők olyan marhaságokkal lógják el az időt, mint a becsapódás hangja visszajelzésének megváltoztatása, az ikonok nagyobbra cserélése; ellenben egyes hajók nézeteinek bugjai hónapok óta javítatlanok, a balance folyamatosan romlik a rombolók és cirkálók javára (a repülőgép-hordozók kvázi eltűntek a játékból, annyit nerfelték őket, de ilyen ütemben a bb-k is erre a sorsra jutnak. Már most gyakran 1-2 csatahajó kerül be egy meccsbe), a sérülés-rendszer gyakorlatilag nem működik (egy cirkáló critical damage-ot oszt egy csatahajónak szemből? Mi ebben az autentikus és hol ebben a – részemről am lenézett – kő-papír-olló?), a szerver egyre sűrűbben dobja el a kapcsolatot, történelmileg zéró súlyú navyk (lengyel és kínai) átskinezett hajóinak premiumként árulása, miközben a létezőket nem bővítik…

    Ez egy hivatalosan is félkész (0.5.4.), bétásnak sem mondható játék, amivel nem lenne baj, mert a nagy része ingyenes, csakh amerre halad a játék, na, az baj! És h a WG nem vesz róla tudomást, az a legnagyobb baj!

    • Hűha, valaki itt felfedezte a nyilvánvalót. Bocs a szarkazmusért, de nem nagyon mondtál újat, viszont tökéletesen ecsetelted a Wargaming összes hibáját, amit már a WoT-ban megismertünk.
      Ami a kommentben elhangzó zsargont illeti, bb annyit tesz, csatahajó, cv meg repülőgéphordozó. Ha jól emlékszem cc a cirkáló, dd meg a romboló.

    • Nocsak, téged is látni még errefelé? =D

      “A csatahajók a legkiszolgáltatottabb és a cv-k utáni leghasznavehetetlenebb unitok. A nehezen észlelhető rombolók rendre megküldik torpedókkal, amiket bb-vel nem sűrűn fog kikerülni emberfia; a cirkálók meg pergőtűzzel kiidegelik a bb-t, emellett jól megkopasztják az eleve nevetségesen alacsony hp-jét.” -> A WoT-ban ugyanígy jártak a nehéz tankok. Annak idején a nehéz tankok alkották a fő csapásmérő erőt, még mára szépen háttérbe szorultak, és helyüket egyre inkább a jó ágyúsüllyedésű, gyakran táras medek, lightok vették át. Na és persze, minden meccs elrontói, az artyk. =) A nehezeknél rosszabbul, talán már csak a TD-k jártak, lévén alig maradt mára olyan pálya, amin normálisan lehet TD-zni.

      “Említettem a készítők látványos amcsi-haterkedését?” -> A WoT-ban, a németeket sújtja ugyanez. Elég ha abból indulunk ki, hogy a Tigris, a II. világháború egyik legjobb (még ha nem is hiba mentes) tankja volt, remek páncélzattal és tűzerővel. Itt meg egy M4 Sherman, vagy egy KV-1, lazán megeszi, gyújtja minden irányból. Ráadásul a rövid 88-as löveggel, ami a valóságban volt rajta, közel hasznavehetetlen.

      “Hja, és mialatt handabandáznak a játékegyensúlyról, meg lehet sasolni az orosz-szovjet…” -> Mondjuk ez nem csoda, hisz mindenkinek maga felé hajlik a keze, így nem meglepő, hogy egy orosz játékban, az orosz fél, sokszor pofátlan előnyöket élvez. A WoT-ban az orosz nehezek, medek, (illetve azok Kínai klónjai) rendszerint előnyben vannak, az ugyanabban a tierben lévő, más nemzetek járműveihez képest. (Kivételek ugyan vannak, de nem sok.)

      “a cheap premium hajókról” -> Mondjuk a WoTban ugyanez, már egyre kevésbé van jelen, lévén egyre kevesebb a használható prémium tank. Ugye a prém tankoknak, az lenne (vagy volt) az értelmük, (már a jó üzleti fogáson kívül) hogy gyorsabban lehet velük legénységet képezni az adott ágra, illetve nagyobb a bevételük. Cserébe, jellemzően gyengébb tűzerővel rendelkeznek, és/vagy egyéb statisztikáik gyengébbek, a hasonló típusú, normál megfelelőiknél. Viszont tier limitesek, vagy legalább is, eddig azok voltak, mert egy ideje a WG, már nem ad ki tier limites tanokat, aminek így az az eredménye, hogy muszáj vagy velük alapból goldot lőni, ami viszont, megöli a bevételt.

      “T7-től masszívan veszteséges csatákról” -> A WoT-ban, már tier 6-ban is futhatsz mínuszos köröket, még úgy is, hogy nem lőttél, egy darab prémiumot se. =) Maga a javítási költség, és a fogyóeszközök feltöltése, már elég tud lenni ehhez.

      “A játék élvezeti értékének másik felét meg maguk a játékosok húzzák le.” -> Ezt sem kell sajnos bemutatni. =) Amikor 6 killes, és/vagy 3000+ sebzéses csatákat bukik az ember, a kretén csapat miatt, na akkor tud csak igazán elmenni, még az életkedvem is. =) Na de ennél már csak az jobb, amikor az 5X-ös szorzót, egy olyan csatára kapod, amiben semmit, vagy csak alig tudtál lőni, mert most épp te kerültél a szopóág ellenkező végére.

      “A playerkillerekre fütyülnek a WG-nél, jelenteni őket nem lehet” -> A WoT-ban lehet, de gyakorlati haszna, ott se nagyon van. Lévén keveseket ér el a tényleges megrovás, mondjuk egy átmeneti ban képében.

      “A friendly fire-t (amibe beletartozik a karambol) mégsem hajlandók kiszedni, holott gyakorlati léte totál értelmetlen, mert ebben a játékban nem nevel semmire, csak hátráltatja a csapatokat.” -> WoT-ban mondjuk van erre mod, “Safe shot” néven, viszont az is csak akkor hat, ha az ellenfél, benne van a célkeresztedben. Azaz, ha mondjuk belerohan egy kilőtt lövedékedbe, az ugyanúgy sebezni fogja.

      “A matchmakingről el lehet mondani” -> Wotban se veszi figyelembe, kizárólag a tank tierjét. Így pl lazán kapsz olyan meccseket, hogy a te csapatod tele van piros, meg narancs játékosokkal, még az ellenfélnél, a leggyengébb is, minimum citromsárga.

      “5-6x uazt a pályát dobja be zsinórban, csak másik játékmódra váltás oldja meg.” -> WoTból meg sorra szedik ki a pályákat, ahelyett, hogy újakat pakolnának bele. Plusz teszik egyre arty, med barátabbá az összeset.

      “Ami nem lenne gond, ha minden tiernek meglenne a maga varázsa, jól elkülöníthető lenne” -> Na ha valami, akkor ez mondjuk a WoT-ban működik. =)

      “Ez egy hivatalosan is félkész, bétásnak sem mondható játék, amivel nem lenne baj, mert a nagy része ingyenes, csakh amerre halad a játék, na, az baj! És h a WG nem vesz róla tudomást, az a legnagyobb baj!” -> Sajnos én is ezt tapasztalom. Bár nem mondom, voltak, vannak dolgok, amiket jó hogy megváltoztattak, mellette viszont sok hülyeséget is csináltak. Pl. ilyen a pályák kivétele, prémtankok helyzete, stb.

      • cheatergs Says:

        Nem tűntem el, naponta olvasgatom a blogodat.
        Rakat mindenhez akartam-akarok hozzászólni, csak miután leírom a mondandómat, nem küldöm el azonnal. Tiszta fejjel átfutva meg nem tetszik, így inkább elmentem magamnak.

        De most, h nekiduráltam magam, valszeg már könnyebben kommentelek megint.

        Foma, a Wof-játékok hibáit tudom, h tudják az ide járók, ezért nem is újdonságnak szántam, hanem leírtam vhol, mert játék közben nem lehet, annyira meg nem tok angolul, h a fentit le is fordítva elküldjem a WG-nek. Őket úgyse érdekli őket, csak azt hallják meg, amit hallani akarnak.

Vélemény, hozzászólás?

