Leprechaun 1-6

leprechaun-original

Annak ellenére, hogy alapvetően kedvelem a horrorfilmeket, legyenek akár jók, akár rosszak, és ezen belül természetesen a Leprechaun franchise se kerülte el a figyelmemet, sokáig valahogy egyáltalán nem éreztem arra kényszert, hogy közelebbi kapcsolatba kerüljek ezzel.

Azonban annyi embertől hallottam, olvastam már olyan véleményeket, miszerint ez a franchise “így meg úgy mennyire szörnyűséges”, “ennél rosszabb nincs”, és hasonlók, hogy végül úgy döntöttem, egye fene alapon belevágok. Még ha volt is egy sejtésem, hogy a végeredmény, sanszosan a Chucky filmekkel lesz egy szinten, és nagyjából így is lett…

A horrorfilmekről ugyebár tudva lévő, hogy megvan az a tulajdonságuk, miszerint vagy rendeltetésszerűen működnek, és a néző megborzong tőlük, vagy épp ellenkezőleg, és az ember már csak röhögni tud azon a tömény gagyiságon, amit félelmetesnek próbálnak beállítani.

Ezért is létezik a horror a komédia műfaja, mely mondjuk úgy, direkt arra megy rá, hogy az embert valami abszurd hülyeséggel szórakoztassa, jól, avagy rosszul.

Bevallom, mikor először megláttam, hogy ennek a filmnek bizony nem 1 max 2, hanem mindjárt 6 része is van. (Sőt, hogy ez amúgy egy kult franchise.) Akkor bizony rendesen felhúztam a szemöldököm, annak ellenére, hogy közel sem egy új keletű jelenségről van szó. Elég csak a Péntek 13, vagy a Rémálom az Elm utcában filmekre gondolni, melyek azóta igazi márka nevekké váltak, amikkel bármilyen gagyi folytatást rá lehet sózni a közönségre, mert így is, úgy is zabálni fogják.

Ezeken belül is egy érdekes helyet foglal el a Leprechaun franchise, mely kiváló példa arra, amikor van egy film, ami annak ellenére, hogy komédiának szánták, mégse szerepelt különösebben jól. Mind a közönség, mind a kritikusok átlag alattinak tartották, és valószínűleg ha így maradt volna, el is tűnt volna, az idő jótékony homályában. A készítők azonban mégis tovább nyomták a dolgot, és végül bejött nekik ez taktika. Az első rész után, ’93 és ’96 között, még 3 rész látott napvilágot, eltelt még pár év, és máris a ’90-es évek egyik kult franchisea lett belőle, amit aztán a kora 2000-res években, még 2 rész követett.

Leprechaun_1

A történet, szokás szerint nincs túlbonyolítva, pár sorban bőven összefoglalható. Lényegében csak a körítés változik, minden egyes résszel, amik annak ellenére, hogy számozott folytatások, történetileg mégse kapcsolódnak, közvetlenül egymáshoz. Azaz adott egy 600 éves ír kobold, akinek ha ellopják az aranyát, akkor a kis fickó a tolvajok után ered, míg vissza nem szerzi azt, és közben mindenkit kinyír, aki az útjában áll.

Elbújni nem lehet előle, hisz mindig megérzi, hol-merre van az aranya, kinyírni pedig szinte lehetetlen.  Hiába ütik, vágják szét, szúrják, vagy lövik le, ezek csak rövid időre tartóztatják fel. Ő ellenben villámgyors, képes varázsolni, veszélyes karmai, fogai vannak, és szinte minden helyzetben feltalálja magát. Valamint annak a módját, hogyan tudná áldozatait, lehetőleg minél komiszabb módon eltenni láb alól.

Egyetlen gyengéje, ironikus módon, a négylevelű lóhere, melytől elveszti az erejét. Véglegesen elintézni azonban csak az aranya elpusztításával lehet, illetve később bekerül majd a képbe egy medál, melyet ha sikerül a nyakába akasztani, akkor kővé válik, az aranyával együtt.

A 6 rész alatt, koboldunk sok helyre ellátogat majd. A farmtól kezdve, Las Vegas nagyvárosán át, egészen a gettóig, sőt egyszer még az űrben is megfordul.

Leprechaun_4

Személy szerint én a 3. és a 4. részt élveztem a leginkább (akárcsak a koboldot alakító színész). Mivel talán ezekben a részekben voltak a legjobb poénok, utalások (Star Wars, Alien). Illetve kétségtelenül ezek lettek a leggagyibbak mindközül.

A legkevésbé talán a 6. rész jött be, valószínűleg azért, mert egyszer már volt egy gettós setting. (Apró érdekesség, hogy eredetileg ez a rész egy trópusi nyaraló szigeten játszódott volna.)

Leprechaun-in-the-Hood

Azt nyilván fölösleges is részletezni, mert annyira egyértelmű, hogy az egész franchise, már az alapfelvetéstől kezdve annyira komolyan vehetetlen és gagyi, hogy az egyetlen dolog, ami valahol megmenti az egészet, az a humor. Szerencsére, ezzel a készítők is tisztában voltak, és echte horror helyett inkább horror komédiát csináltak belőle, ami határozottan jót tett neki. Nagy dolgokra természetesen most se érdemes számítani, hisz a filmek humor terén se képesek komolyabbat felmutatni. Annak ellenére, hogy rendszerint akad azért bennük 1-2 jól eltalált jelenet, inkább a gagyizással próbálnak érvényesülni, úgy hogy közben borotva élen egyensúlyoznak a még élvezhető, és a már fárasztó kategória között. (Szerencsére, inkább az előbbi javára.)

Persze olvastam már olyan véleményt is, miszerint az egész franchise egy-nagy szatíra, ami a hasonló kaliberű horrorfilmek elé tartana egy görbe tükröt, én viszont ezt az állítást, mezei túlzásnak tartom. Még ha tegyük fel, ez is lett volna a készítők a célja, a megvalósítás bizony messze van attól, hogy egy ilyen üzenetet, sikeresen közvetítsenek a nézők felé.

Érdemes még szót ejteni a magyar szinkronról, ami tipikusan a ’90-es évek formáját hozza. Azaz alapvetően jó szinkronhangokat kapunk, csapnivaló beleéléssel, kivéve a koboldot. Viszont mivel már az eredeti színészek is erősen B vonalról származtak (ergo az eredetiben se sokkal jobbak) így itt ez még megbocsátható volt. Akár azt is mondhatnám, hogy a gyenge színészi játék is valahol hozzátesz a filmek gagyi faktorához. =)

Szokol Péter amúgy remek választás volt a koboldnak, nagyszerűen hozta a szerepet. Kár, hogy a 6. részre lecserélték, valaki teljesen másra.

Leprechaun_3

Őszintén szólva, nem merném azt állítani, hogy bárkinek is megérné erre fecsérelnie az idejét. Viszont azt se mondanám, hogy ez lenne a legrosszabb horrorfilm, amit valaha láttam. Ahogy a Chuckyt, úgy ezt is meg lehet egyszer nézni. Ám ha valaki erre adja a fejét, akkor bizony érdemes felkészülni a nettó gagyira, itt ugyanis nem vár más a nézőre.

Így a végére, annyit még hozzátennék, hogy 2014-ben, kapott ám ez a franchise egy rebootot is, annak viszont pont az tett be, hogy komoly horrot akartak belőle csinálni. Így a komikus kobold gagyizásai helyett, kaptunk egy erdei házas, sötétben rohangálós, sikongatós mészárlást, valami gagyi nosferatu kinézetű szörnnyel. Mondanom se kell, nem sült el túl jól a dolog.

Ritkán szoktam egyetérteni az IMDB pontozásokkal, de most mégis azt kell mondjam, ha őszinte akarok lenni, hiába ült vigyor a képemen, én se adnék több pontot az egyes részekre, mert 3-4 pontnál, egyik se ér többet.

28 hozzászólás to “Leprechaun 1-6”

  1. Viccesen néz ki fénykarddal a kobold. 🙂 Amúgy tőlem teljesen távol vannak a horror filmek, valahogy nem bírom elviselni. Pár darab van csak, amit többé-kevésbé ebbe a kategóriába lehet sorolni, és láttam is. Horror komédiából meg tán csak a Horrorra akadva sorozat első pár részét láttam.

    • Horror komédiából tudom ajánlani a Housebound-ot (2014) vagy a The Haunted House-t (2013 és 2014) 🙂

    • A Horrorra Akadva filmeket én valahogy mindig is túl erőltetettnek éreztem, ráadásul nem egyszer olyan kaliberű poénokat sütöttek el benne, mint ha valami Amerikai pite szerűséget néznék.

      • Horrora Akadvából az első még jó volt szerintem, a második szódával elment, a 3-4-5 pedig már a vérgagyi kategória, ami inkább szánalom, mint szórakoztatás és senkinek nem ajánlom, még viccből sem. Az persze más kérdés, hogy egyrészt már az első két rész is valóban ezzel a “tinipoénok” színvonallal operált (szal nem hülyeség, amit Péter ír, hogy kb. az Amerikai Pite színvonala, csak horror-paródia formában XD), másrészt meg akkor tudtad igazán értékelni, ha előtte megnézted azokat a (nagyrészt szintén elég vérszegény/gagyi XD) horrorokat, amiket parodizál. (Sikoly, Tudom mit tettél tavaly nyáron, Ideglelés, stb.) Egyébként igen, nekem az ideglelés is egy gagyi élmény volt, de erről majd később… XD A “tinihorror” műfajával meg mindig úgy voltam, ahogy egy Index fórumos pali írta 15 éve, de máig megmaradt bennem, olyan kitűnően jellemezte:

        “Olyan, hogy tinihorror nincs, vannak filmek tinikkel, szar zenével, hangulat nélkül, erőltetett és teljesen szellemtelen viccekkel, néha valaki eldől véres pólóval, a tini stimmel, a horror nem.”

        XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Hát na… 😀 XD Igazából a Horrora akadva sorozat, még amikor indult, pont ezért is fogott meg, mert nem éreztem úgy, hogy sokkal gagyibb lenne, mint az alapanyag, amit parodizál, csak itt a készítők legalább nem is akarták komolyan venni a filmet. 😀 (Fú, mikor megláttam, hogy a Sikolyhoz köze van Wes Cravennek, egyből mondtam, hogy “na öregem, te is messze estél Freddy-től, úgy látom… :P” XD Oké, azért a 2011-es Sikoly 4-re beültem, mert valahogy úgy tűnt, hogy az már önmaga paródiája lesz, meg épp moziba mehetnékem volt és még ez érdekelt a leginkább az épp játszott filmek közül, de arról is sokat elmond, hogy már szinte SEMMIRE nem emlékszem az egészből. XD)

        Szal a Horrora akadva sorozatra visszatérve: az volt a gond, hogy baromira leromlott, de nem csak ez, hanem az egész “franchise”. Ugye ennek angol eredetiben “Scary Movie” volt a címe és utána lett egy egész ilyen “Movie” franchise sorozata a készítőknek: Date Movie, Disaster Movie, Superhero Movie, Epic Movie, Vampire Movie, stb. A gond ezek nagy részével az, hogy nem értették meg, hogy az kevés, hogy filmes utalásokat pakolunk egymás után, ha ezeket nem tudjuk minimálisan sem valamilyen történetszerűségbe beágyazni. Szal a Scary Movie 1 pl. még szinte pontosan követte a Sikoly 1 sztoriját (egyéb filmek jeleneteit belekeverve itt-ott… XD), és konkrét JELENETEKET parodizált a filmből, de mostanra már a legtöbb filmjük eljutott arra a pontra, hogy “lol, beleraktuk Vasembert egy 5 mp-es jelenet kedvért a filmbe, amíg annyit mond, hogy “Én vagyok Vasember!”, aztán szétlapítja egy tehén! RÖHÖGJ, PARASZT!” :/ ) Mondjuk így is hullámzó a színvonaluk, pl. a Meet the Spartans, vagy a Disaster Movie ultra szarok voltak, ellenben az Epic, Superhero, vagy Vampire Movie tetszettek. 😀 (Persze a maguk gagyi, “amcsitinis” színvonalán, mert nyilván nem ezeket rakom be, ha egy igazán jó vígjátékra/paródiára vágyom, hanem mondjuk a Trópusi Vihart. XD Tényleg, azt lassan újra kéne néznem… XD)

      • Meet the Spartans… Jaj… No ez pont egy olyan film volt, amit haverokkal közösen néztünk meg, és mind abban a tudatban voltunk, hogy “ez valami nagyon fasza paródia lesz” lévén mindenfelé dicsérték. Aztán úgy a film 5. perce körül ráébredtünk arra, hogy itt egy vígjáték, amin senki sem röhög, csak fapofával ülünk, és várjuk, hogy történjen valami vicces.

        Arra csak később jöttem rá, hogy ezt amúgy ugyanaz a duó követte el, akik Scary Moviet, meg a többi ehhez hasonlót.

        A Vampires Suck mondjuk tényleg nem volt annyira rossz, bár ehhez nagyban hozzájárult az is, hogy maga az alapanyag, a Twilight is elég gyér volt. Így meg ugye nem volt annyira nehéz felülmúlni azt. =)

  2. Egyik legkedvesebb műfajom filmek terén a horror. Régebben elkezdtem nézni időrendben visszafelé az ilyen filmeket, tehát a legkorábbival kezdve, de aztán hamar ráuntam.
    Lényeg a lényeg, hogy míg mondjuk egy The Haunted Castle 1896-os, vagy egy Frankenstein 1910-es filmet megbírtam nézni az unalom legkisebb jele nélkül, úgy egy Rémálom az Elm utcában, Péntek 13 és társaik a legkevésbé sem tudták felkelteni a figyelmem, így meg sem néztem őket eleddig. És nekem ez a franchise is ebbe a kategóriába sorolandó…
    Büszke lehetsz magadra, hogy nem egyet, hanem 6-ot végigbírtál belőle szenvedni. xD
    Ezért sokan fognak utálni, de én halálra untam magam mondjuk a Psycho-n… :/ De egy Freaks (1932) simán tudok ajánlani mindenkinek, zseniális film.
    Szóval jó lett a bejegyzés, de szerintem az egész nem ért annyit, mint amennyi energiát befektettél abba, hogy lepötyögd a véleményed. 😀

    • Na igen, sokszor én is úgy vagyok vele, hogy még például a ’82-es The Thing, vagy az ugyanabban az évben megjelent Poltergeist, máig bejönnek, addig például az ilyen Motel, vagy Kör szerűségektől, egyáltalán nem voltam elájulva.

      A Leprechaun amúgy, végül könnyebben lement, mint azt vártam. Jó eséllyel azért, mert a filmek legalább tisztában voltak a “képességeikkel”, és tényleg egy percig se akarták magukat komolyan venni. (Sajnos ez nem mondható el a remakeről.)

      Igazából egy Fűrészt például nagyobb kihívás lett volna végig lenyomni, abból ugyanis én a 4-et láttam utoljára, úgy, hogy már előtte a 2-t se élveztem. Miközben abból is van már 7 rész vagy mennyi.

      Anno lenyomtam a Rémálom az Elm utcában, illetve a Péntek 13 filmeket, egészen a Freddy vs. Jasonig (ami mondjuk nem volt rossz). Azóta ugyan felmerült bennem a gondolat, hogy ezekről is lehetne írni, csak hogy az az igazság, hogy egyikre se emlékszek már valami jól (főleg a 3. részek után), így újrázni kéne mindkettőt, amit meg biztos nem fogok. =)

    • “Egyik legkedvesebb műfajom filmek terén a horror.”

      Egyébként nekem is, csak talán erre a műfajra tudnám a leginkább azt mondani, hogy egyre inkább leromlik. 😦 Szal lehet itt felhozni az animéket, vagy a PC játékokat olyan kontextusban, hogy “bezzeg az én időmben!”, viszont még ezek romlása is eltörpül amellett, ami manapság a horrorokban megy. Szó se róla, vannak azért még jó filmek, de általában ezek is valami régi klasszikus remake-ei, vagy folytatásai. Plusz mintha az emberek egyre inkább gyengébb idegzetűek lennének, vagy én nem tudom, hogy mi van, de mintha kiment volna a divatból, hogy “találjunk ki valami igazán ijesztő szörnyet és eresszük rá a népre!” horror. Régen ott volt az Ördögűzős kiscsaj, Freddy, vagy a The Thing idegene (vagy akár maga az Alien…), ma meg legtöbbször vagy valami gagyi tinis baromság megy, ahol igazából úgyis a sértett Sally a gyilkos, mert Ratchel lefeküdt a pasijával, vagy pedig jönnek ezek a found footage gagyiságok, amikor 10 forintos költségvetéssel akarnak 10 milliót keresni. XD (Tényleg, jut eszembe, majd az Evil Dead remake-et még megnézem, már csak “becsületből” is, de előre félek, hogy az is úgy jár majd, mint a Leprechaun és a készítők nem vágták, hogy az alap széria is a poénok, illetve Ash karaktere miatt volt annyira népszerű, aki egyébként kvázi egy “amerikai Gutts”. :D) Szal nem tudom, gyengébb lett az emberek szíve és már nem mernek valóban ijesztő filmeket, meg véres/brutál kinézetű szörnyeket a vászonra álmodni? (Üdítő kivétel volt számomra a The Thing prequel filmje pár éve, bár szégyellem, hogy abból az eredetit még a mai napig nem láttam, viszont itt végre tényleg hozták azt, amit én egy horrorfilmtől elvárok: ijesztő atmoszféra, ijesztő szörny, ijesztő/undorító jelenetek. Kb ennyi. 😀 Talán a sztori sem volt rossz, de a horrort elsősorban nem a sztori miatt nézem. XD)

      “Lényeg a lényeg, hogy míg mondjuk egy The Haunted Castle 1896-os, vagy egy Frankenstein 1910-es filmet megbírtam nézni az unalom legkisebb jele nélkül, úgy egy Rémálom az Elm utcában, Péntek 13 és társaik a legkevésbé sem tudták felkelteni a figyelmem, így meg sem néztem őket eleddig. És nekem ez a franchise is ebbe a kategóriába sorolandó…”

      Én még Freddy-t és Jasont el is nézegetem (bár inkább az előbbit, ő ijesztőbb és közben mégis viccesebb, mint az utóbbi :D), viszont ami a kilencvenes évek közepe, illetve 2000 óta van, azok között már nekem is úgy kell a “zavarosban halásznom”. Talán azok a horrorok, amik engem a leginkább megfogtak, a 70-es, 80-as években készültek, ott még tényleg igyekeztek ijesztőre csinálni a filmeket és a “rated: R” besorolást sem három kósza “FUCK YOU!” mondat miatt kapták, mint manapság. 😀 (Természetesen akkoriban is kijött sok gagyi, de vagy az is fogyaszthatóbb volt, mert ha más nem, hát jót röhögtél rajta, vagy pedig a jó horror-rossz horror arány alapvetően jobb volt, mint manapság.)

      “Ezért sokan fognak utálni, de én halálra untam magam mondjuk a Psycho-n… :/ De egy Freaks (1932) simán tudok ajánlani mindenkinek, zseniális film.”

      A Psycho igazából erősen a hangulatra épít, ha az elkap, akkor kb. a felétől már végigizgulod a filmet, ha viszont nem, akkor tényleg végigunatkozod, mert olyan kifejezetten ijesztő jelenet talán 2-3 ha volt az egész filmben. Viszont ha sikerül magad beleélni, akkor a lassan beinduló első 15-30 perc után szvsz igazi finomságban lesz részed. 😀 A Freaks nekem picit már “túl retró”, de az is érdekel, majd egyszer megnézem. 🙂

    • “….addig például az ilyen Motel, vagy Kör szerűségektől, egyáltalán nem voltam elájulva.”

      Az elsőnél majdnem alap, hogy “gagyi” (kis túlzással olyan volt nekem már a sztori is, mintha valami “Fűrész – a koppintás” néven futna… XD), viszont ami meglepett, hogy a Kör is az volt. O_O Szal ugye anno akkora kultusza volt, úgy reklámozták a fanok, hogy “a film, ami végre annyi év után újra egy ijesztő horror!”, szal ezek után mi lepődtünk meg a legjobban, amikor elkezdtük hárman haverokkal nézni és fél óra után egyszerűen kikapcsoltuk, annyira unalmas volt az egész. Gyakorlatilag a csaj megy ide-oda, beszélget emberekkel és…ennyi a film. Lehet, hogy a második órában beindult volna, mert mondom, mi harminc perc után feladtuk, de azért hihetetlen, hogy addig sem nagyon történt semmi olyan, ami kicsit is ijesztő lett volna. Ha jól rémlik, ezután Az átok (The Grudge) című filmmel próbálkoztunk, de az is hasonlóan unalmas volt. Hihetetlen, hogy olyan jelenetekkel próbálták sokkolni a nézőt, hogy “Úristen, ott van mögötte a szellem….és már nincs ott!” És ezt vagy háromszor eljátszották. Ment a sztori, a csaj beszélgetett emberekkel, a szellem/démon/akármi pedig bizonyos időközönként megjelent a háttérben…aztán eltűnt. Nem igazán ölt meg semmit, a főhősnőt sem sokkolta (hiszen ő sokszor nem is látta, hogy ott van, csak a néző) és már arra sem emlékszem, hogy végig bírtuk-e nézni, vagy ezt is kinyomtuk. XD Az tuti, hogy valamivel tovább bírtuk, mint a Kör-t, ebből legalább az első egy óra lement. 😀 (De minek… XD) Azóta már inkább kerüljük az ázsiai horrorokat, vagy az abból készült amcsi feldolgozásokat. XD Ráadásul ezek nagy része mind eléggé egykaptafás sztori szempontjából, a múltkor mondta haver (és teljesen igaza volt), hogy: “mindig van valami szellem/démon, ami mindig valami zsíroshajú kislány képében jelenik meg, aki hol eltűnik, hol megjelenik és ettől kéne parázni”. ^^” Múltkor néztünk valami YouTube összeállítást, amiben elvileg az utóbbi évek legjobb ázsiai horrorjaiból vágtak össze ilyen TOP 10-es trailer-dömpinget és nem viccelek, az a sok trailer akár EGYETLEN film trailere is lehetett volna, annyira ugyanolyan volt az összes. XD Felkaptuk a fejünket az egyiknél, mert abban farkasember, életre kelt baba, meg hasonlók voltak, ki is derült a végén, hogy ez nem japán, vagy koreai, hanem valami fülöp-szigeteki horror. 😀 Kapásból jobban nézett ki, mint akármelyik előtte/utána kijövő trailer, mert itt legalább variálgatták a szörnyeket, meg végre nem megint valami zsíroshajú szellemkiscsaj volt a “gonosz”. XD Azért az durva, amikor már az alapján meg tudod saccolni, hogy melyik országból jön a film, hogy mik vannak benne… XD Mondjuk most erről eszembe jutott egy horror-paródia, amit majd meg kell néznem:

      http://www.imdb.com/title/tt1740707/

      Elvileg nagyrészt a found footage műfaj paródiája, olyan elemekkel keveredve, hogy “ha keresztény vagy, ne menj be az erdőbe, mert ezek a dögök a keresztényvér-szagra jönnek!” XDDDDDDDDD

      “Igazából egy Fűrészt például nagyobb kihívás lett volna végig lenyomni, abból ugyanis én a 4-et láttam utoljára, úgy, hogy már előtte a 2-t se élveztem. Miközben abból is van már 7 rész vagy mennyi.”

      Bevallom, a Fűrész 1-ből is csak annyi maradt meg nekem, hogy valami pali nyomoz, mászkál a városban és ezt mindenféle öncélúan erőszakos kínzókamrás jelenetek szakítják meg. Egyszer a Film+-on pont elkaptam, amikor még néztem tévét, de úgy fél óra után feladtam és nem azért, mert annyira félelmetes lett volna. (Mondjuk én az ilyen horroron nem is tudok félni, ez csak szimpla gore, az max undorító, de nem ijesztő.)

      • Na igen, a Grudge nálam is nagyon hasonlóan járt, mint a Kör. Szóval nem azt mondom, hogy kifejezetten rosszak lettek volna, viszont ettől még jórészt unalmas volt mindkettő, és tényleg ezekkel az említett “feltűnik-eltűnik” bevágásokkal akarták ijesztgetni a nézőt.

        Fűrészből az első rész nekem bejött, tetszett a koncepció, és számomra végig érdekes tudott maradni a film. Jó volt, hogy végre nem ezt a szokásos szellemes, erdőben szörny elől menekülős, zombis koncepciót vették elő, hanem inkább ezt a csapdásat, ahol az áldozatoknak fel kell találniuk magukat, ha túl akarják élni. Plusz az is bejött, hogy a rossz fiú itt nem valami mondvacsinált okból akart kinyírni másokat, hanem igazából egy leckét akart nekik megtanítani, hogy értékeljék az életüket.

  3. Ez tipikusan az a film ami ugyan rossz de a maga módján azért szórakoztató és el lehet vele lenni. Legalábbis az 1. mindenképpen de a többiről nincs véleményem mert már az 1. rész is elég volt
    ebből .

    Horrorkomédiának igazából ott van az Evil Dead sorozat vagy a Rocky Horror Picture Show. Amikor először láttam az Evil Dead filmeket akkor egyszerre jött rám röhögőgörcs és szemkigúvadás főképp a 2. résznél, a Rocky Horror meg annyira debil, groteszk és wtf , hogy nem lehet nem szeretni 🙂 Bár én inkább az ilyen kísértetházas-szellemes-megszállós horrorokat kedvelem inkább mint az Ördögűző, a Poltergeist, az Amityville filmek, a Haunting stb… De azért a vámpíros filmek is jöhetnek ha nincs a nevükben az Alkonyat szó 😀 Most is a mozikba került egy ilyen horror-vígjáték vámpírokkal, a Hétköznapi Vámpírok amit sokan dicsérnek szal lehet,hogy tenni kéne vele egy próbát 🙂

    De, hogy lehet egy ilyen sztorira 6 filmet felhúzni ? Jó biztos, hogy csak a pénz miatt lehet mert biztos vannak / voltak páran akik még anno kivették ezeket a filmeket a kölcsönzőkből mert a moziba senki nem ülne be egy Leprechaun 4 kedvéért. Bár ki tudja?

    Amúgy ha akarsz még hasonló kaliberű filmet akkor tudom ajánlani a Pinokkió Bosszúját (komolyan ezen a címen nem lehet nem röhögni XD ) vagy pedig ami a legjobb: A vámpírok szaga ami egy újabb Alkonyat paródia. WOW

    Te amúgy melyik fajta horrort kedveled jobban? Amelyik gore-al és brutalitással operál vagy pedig inkább a paranormálisabb témájúakat?

    • Leginkább úgy, hogy a készítők rájöttek arra, hogy ha tovább gyártják az újabb és újabb részeket, akkor be fog futni a hajó. Ez egy érdekes taktika, ami látszólag ellenmondásosnak tűnik, és nem is mindig jön be, de bizonyos esetekben működik. Lásd ott van például kis hazánk “büszkesége”, a Barátok közt. Amikor ez a sorozat anno elindult, először a kutya sem nézte, az RTL mégis nyomta tovább, aztán nézd meg most… Jelenleg Magyarország legnépszerűbb sorozata.

      Sanszosan ezért a kijelentésemért amúgy nem egy képregény fan ugorna most a torkomnak, de arra hogy mire képes beülni a nép, és habzó szájjal folytatásokat követelni, arra jó példa a Marvel filmeknek a térhódítása (de ide sorolnám a Transformereket is). Hisz alapvetően azok se vehetőbbek sokkal komolyabban, mint teszem azt a Leprechaun, csak kapsz hozzá 100 milliós látványorgiát.

      Horrofilmeknél én nem vagyok túl válogatós, ugyanúgy tudom élvezni a gyilkolászósakat, ahogy az ijesztgetőseket is, csak jól kell tudni csinálni. =) Leginkább azokat szeretem, amik képesek egy jó, fogós atmoszférát megteremteni. Legkevésbé pedig azokat, amik simán csak unalmasak.

    • “Horrorkomédiának igazából ott van az Evil Dead sorozat”

      Alap! 😀 Amúgy vicces, mert az első rész ott elvileg még komoly horror akart volna lenni, aztán a készítők is rájöttek, hogy jobb ötlet ezt elvinni félig-meddig paródia irányba. 😀 Ezért a 2 már inkább horror-vígjáték, a 3 pedig teljesen az és talán ez is sikerült a legjobban, vagy legalábbis ebben voltak a legtöbbet idézgethető mondatok. 😀 (“This…is…my…BOOMSTICK!” “Good…bad….I’m the guy with the gun.” “GROOVIE!” stb. :D) Sajnos pont ezek miatt ezt is inkább angol nyelven ajánlom, pl. a “This….is…my…BOOMSTICK!”-ből sajnos magyarban annyi lett, hogy “Ez itt az én varázspálcám!”, pedig vártam, hogy ha maga a szójáték lefordíthatatlan is, legalább próbálkoztak volna valamivel… Ennél a “BUMMpálca” is jobb lett volna talán. XD) Amúgy poén, mert ebből is készült egy 2000 utáni komédia, de még ez is csavar a dolgokon, ugyanis itt nem Ash szerepel, hanem Bruce Campbell önmagát alakítja (sőt, most látom, hogy a rendező is ő… XDDD) és valami olyasmi a története, hogy a falusiak teljesen Ash-el azonosítják és egy IGAZI szörnyet kell lenyomnia, aki a faluban garázdálkodik. XD

      http://www.imdb.com/title/tt0489235/

      “…vagy a Rocky Horror Picture Show.”

      Sajnos az is kimaradt, pedig már nagyon illene megnéznem. 😀

      “Bár én inkább az ilyen kísértetházas-szellemes-megszállós horrorokat kedvelem inkább mint az Ördögűző, a Poltergeist, az Amityville filmek, a Haunting stb… ”

      Az Ördögűző nagyon bejött, azóta sem láttam ilyen megszállós horrorból annál jobbat. A többi címet szerintem még nem láttam, bár bevallom, hogy amennyire a tinihorrorok lerontották nálam a “rejtélyes gyilkos/szörny szedi az áldozatait a városban” műfajt, úgy a found footage cuccok meg ezeket a “szellemes/démonos/boszorkányos házba megyünk” műfajt tette nálam jégre. :/ Az ötlet maga teljesen jó lenne, csak ahogy ezek újabban kivitelezik…

      “De azért a vámpíros filmek is jöhetnek ha nincs a nevükben az Alkonyat szó 😀 Most is a mozikba került egy ilyen horror-vígjáték vámpírokkal, a Hétköznapi Vámpírok amit sokan dicsérnek szal lehet,hogy tenni kéne vele egy próbát :)”

      Velük csak annyi a bajom, hogy tényleg annyiféle műfajban és formában feldolgozták már őket, hogy egyre nehezebb bármi újat mutatni vámpíros témában. XD Viszont erről a Hétköznapi vámpírokról eddig én is szinte csak jókat hallottam, szóval szerintem felírom magamnak. 🙂 Na, viszont ha már vámpíros horror-paródia filmek, ugye a Harapós nőt anno mindenki látta? 😀 Nálam ilyen szempontból az lett az egyik etalon, mármint vámpírmaffia? XDDDD Ha ez nem rulez ellenség, akkor nem tudom, hogy mik azok… XDDD Plusz nálam Anne Parillaud “A” vámpírnő. 😀 *____* Sosem értettem, miért ezeket a “24 órában jégcsap” főszereplő nőket nyomatják az amcsik, mint amilyen pl. az Underworldben is volt. Oké, hogy “mert a vámpír inkább ilyen”, de egyrészt nehogy már 24 órában ilyen legyen, másrészt ha alapból úgy írjuk meg a filmet, hogy vannak “rossz” és “jó” vámpírok, akkor semmi értelme, hogy a “jólány” is egy “terminátor” legyen. (A Harapós nőben pedig még ki is használta, hogy külsőre alapból nem tűnik ijesztőnek, sokáig a rendőrök sem gyanakodtak rá ugye… XD Szal még logika is van benne, hogy viselkedjen természetesen. XD) Aztán ami még jó ilyen vámpír-paródiában, az Mel Brooks Drakula halott, de élvezi filmje volt, már írtam itt valamelyik post alatt, hogy bár vígjáték, de olyan kapásból az intrója, hogy sok mai horror megirigyelhetné:

      “De, hogy lehet egy ilyen sztorira 6 filmet felhúzni ? Jó biztos, hogy csak a pénz miatt lehet mert biztos vannak / voltak páran akik még anno kivették ezeket a filmeket a kölcsönzőkből mert a moziba senki nem ülne be egy Leprechaun 4 kedvéért. Bár ki tudja?”

      Itt általában arról van szó, hogy sikerült egy olyan karaktert kitalálniuk (vagy a színész marha jó a szerepben, itt inkább az utóbbiról volt szó szvsz :D), aki annyira megfogta a nézőket, hogy fantábora lett. Ezután már kis túlzással “akármilyen szart” megnéznek, ha benne van a kobold, a játékbaba, a szörny, stb., akit megszerettek. XD

      “Amúgy ha akarsz még hasonló kaliberű filmet akkor tudom ajánlani a Pinokkió Bosszúját (komolyan ezen a címen nem lehet nem röhögni XD )…”

      Számomra az hatalmas csalódás volt. 😦 Egyrészt teljesen komolyan veszi magát, még annyit poén sincs benne, mint a Gyerekjáték első részeiben. (Pedig azok még full horrornak készültek, de Chucky azért már ott is nyomatta az idézgethető mondatait… XD) Másrészt amíg a Gyerekjátékban Chucky, a Leprechaunban pedig a kobold akciózik rendesen, addig itt a Pinokkió bábu nem is nagyon csinál semmit. Egy csomó olyan jelenet van a filmben, ahol a kamera ráközelít, már szinte várod, hogy “fú, itt mindjárt történik valami!”…aztán nem történik semmi. Egyedül a végén van egy “fight”, de az is valami iszonyú gagyi (szvsz gagyibb, mint a Leprechaun), illetve az egész film olyan, mintha “játszana” a nézővel, hogy ne lehessen eldönteni egyértelműen, hogy a kisgyerek, vagy a bábu a gyilkos, viszont ezt meg totál agyonvágják a végén azzal, hogy a nő konkrétan Pinokkióval harcol, miközben a gyereket menti. (Egyébként anno ez volt a Gyerekjáték 1 “béta forgatókönyvének” az ötlete, mármint, hogy igazából Chucky nem is létezik, hanem Andy gyilkolászik és a babára keni, de szerencsére ezt végül elvetették. :))

      “…vagy pedig ami a legjobb: A vámpírok szaga ami egy újabb Alkonyat paródia. WOW”

      Amúgy ebből kettőt is csináltak:

      -Vampires Suck, magyarban “Vámpíros film”

      -Breaking Wind, magyarban: “A vámpírok szaga: Alkonyat teljes sötétségben”

      Az első a Twilightot és az Újholdat, a második a Napfogyatkozást parodizálná. Az első nekem kifejezetten tetszett, csak ez is olyan, hogy előtte végig kell szenvedned hozzá az első két Twilight filmet, hogy értsd a poénjait. XD (Itt szerencsére kevés idióta popkult cameo volt és inkább olyan jó Horrorra akadvás módon arra mentek rá a készítők, hogy a film konkrét sztoriján végigmenve a jeleneteket parodizálják ki.) A másodikat viszont én személy szerint nem ajánlom, mert egy szenvedős szarság az egész, akár láttad a Napfogyatkozást, akár nem, ráadásul itt megint ilyenekre mentek rá, mint: “lol, ha a vámpírok helyett Johnny Depp különböző filmes alteregóit rakjuk be egy jelenetbe, attól az már vicces lesz!”, hát, sajnos ettől még nem.

      “Sanszosan ezért a kijelentésemért amúgy nem egy képregény fan ugorna most a torkomnak, de arra hogy mire képes beülni a nép, és habzó szájjal folytatásokat követelni, arra jó példa a Marvel filmeknek a térhódítása (de ide sorolnám a Transformereket is). Hisz alapvetően azok se vehetőbbek sokkal komolyabban, mint teszem azt a Leprechaun, csak kapsz hozzá 100 milliós látványorgiát.”

      Nekem amúgy azok bejönnek, talán pont azért, mert azért látszik rajtuk a befektetett pénz, meg azért pl. én egy MIchael Bay filmmel egyiket sem említeném egy lapon, pontosan azért, mert bár valahol ezek is gyermeklelkű felnőtteknek készülnek (amilyen én is vagyok amúgy… 😀 XD), de azért a teljesen óvodás szintet mellőzik, szal ilyen Bay-féle “lol, lepisál Bumblebee egy embert!”, meg “höhö, befingott a Tini Nindzsa!” gagyiságokat nem láttam bennük. 🙂 Amúgy én magukat az alapképregényeket szinte nem is ismertem, de a filmek meggyőztek, bár leginkább a Bosszúállók és az utána következő ún. “Act 2” filmek (amik a Bosszúállók 1 és 2 között jöttek ki), mert itt már masszívan azt éreztem, mintha egy hosszú sorozatot néznék: mentek az oda-vissza utalások masszívan, tetszett, hogy egyik filmből következik a másik, stb. 🙂 Tökösek voltak, hogy bevállalták ezt szerintem, mert az egy dolog, ha kitalálok egy filmet és annak hozom ki sorban a folytatásait, de hogy egy egész mozi-univerzumot alkossak, ahol a filmek akkor is összefüggnek és utalgatnak egymásra, ha más címmel és más főszereplővel operálnak, az azért nem semmi és hát valljuk be, nem is túl könnyű. 🙂 Meg ezidáig másnak nem is nagyon sikerült, most a DC Comics próbálkozik hasonlóval, azért jön majd jövőre vagy mikor a Batman vs Superman, amiben már Wonderwoman is benne lesz elvileg, meg lehet még pár egyéb hero, de szerintem pont ezzel a kapkodással fogják elcseszni. Még pár egyéb hőst be kéne vezetniük külön filmben, nem rögtön 3-4 újat behozni. (Nagyon érződik, hogy most rohadtul tepernek, hogy utolérjék a Marvelt.) Amúgy a komolyan vehetőséggel kapcsolatban kb. igazad van, de én épp ezért szeretem őket. 😀 Eddig talán az összes Marvel film közül a Galaxis őrzői tetszett a legjobban, pedig néhányan fikázták, hogy az már kb. olyan, mint egy élőszereplős rajzfilm. XD A DC filmjei pont azért jönnek be kevésbé, mert hiába azok is képregényadaptációk, a Nolan-féle Batman óta a DC most minden filmjében próbálja újra ezt a “reális szuperhősfilmet kreálunk!” nézetet erőltetni, csak éppen van olyan hős, akivel eleve ezt nem is nagyon lehet megcsinálni. Supermannek is pl. elég hülyén állt az Acélemberben, hogy ilyen “emósabb, darkosabb” hőst csináltak belőle. Én valami Richard Donner-féle hangulatú cuccot vártam, csak mai látványvilággal és a harmadik trailer még olyasmi is volt, de aztán a filmben nem igazán ez dominált, hogy finom legyek.

      “Horrofilmeknél én nem vagyok túl válogatós, ugyanúgy tudom élvezni a gyilkolászósakat, ahogy az ijesztgetőseket is, csak jól kell tudni csinálni. =) Leginkább azokat szeretem, amik képesek egy jó, fogós atmoszférát megteremteni. Legkevésbé pedig azokat, amik simán csak unalmasak.”

      Én is kb. így vagyok velük. Jók közül a kedvenceim pl. az Ördögűző, a Kedvencek temetője is valami hihetetlenül jó lett, és mondom, nekem a Gyerekjáték első részei is bejöttek. 😀 (A legelsőben amúgy kifejezetten jelen van végig egyfajta “darkos atmoszféra” a babás öldöklés mellett.) A rosszak közül ahogy már a korábbi kommentjeimből kiderült, a tini horrorok untatnak, viszont azokat még ilyen “for the lulz” alapon meg tudom nézni, amikben viszont rendre csalódtam eddig, azok a “found footage” cuccok, tudjátok, amikor azt akarja beadni a film, hogy “egy megtalált felvétel” az egész. Ezek ilyen low budget izék, sajnos a legtöbbször meg is látszik rajtuk, ezen kívül egy csomó olyan helyzetben is kameráznak, amiben egy normális ember már dobná el a francba az egész készüléket. (Értsd: hiába akarják beadni, hogy “ez valódi”, pont emiatt hiteltelen a cucc többek között.) Valamint a legtöbbjük rohadtul unalmas és ez a fő gond. Ott van a “műfajteremtő etalon” a Blair Witch Project (Ideglelés), ahol az alapötlet csillagos ötös volt, viszont a megvalósításról annyit, hogy a film az utolsó 15-30 percben éri el azt a szintet, amit én az első 15 perc után már elvártam volna tőle. A befejezés pedig tipikusan a “fogjuk meg a dolgok könnyebbik végét” szellemében íródott: semmi nem derül ki, amit korábban már ne tudtak volna a bosziról, csak “meghalunk, oszt csá”. Ha nem ezzel a sajátos stílussal kamerázták volna le a filmet, akkora gagyi B-horror lett volna, mint állat. Slusszpoén, hogy készült egy Blair Witch játéktrilógia, ami ilyen Resident Evil-szerű nyomozós/tárgykeresgélős/lövöldözős cucc volt és lehet rá mondani, hogy “mi ez a baromság, hogy félig akciójátékot csinálnak egy ilyen sztoriból”, de ahhoz legalább írtak történetet is, meg derülnek ki benne dolgok, jönnek benne szörnyek, stb., ellentétben a filmmel, ahol attól kellett volna becsinálni, hogy kőrakások, gallyemberek, meg éjszakai zajok ijesztgetik a sátorozókat. 😛

      Aztán múltkor haver ötlete volt, hogy nézzük meg a Paranormal Activity-t, na mondom, lássuk a medvét, ennek is van vagy 4-5 része, meg mintha hallottam volna, hogy found footage fanok körében ez is ilyen “alapmű” lett. Még nagyobb csalódás volt, mint a Blair Witch. Az egész film baromi unalmas, szintén kb. az utolsó 10-15 perc az értékelhető és ennek is egy hülye, “megoldatlan” vége van. (Csak ez még elég kiszámítható is volt ráadásul, plusz a főszereplő páros közül a férfi egy unszimpatikus, “péniszhuszár” faszfej is. :D)

      Amúgy még közben ugrott be, hogy a Végső állomás “sorozatra” leszek majd kíváncsi. 😀 Sztorira elég lol, a főszereplő kölyköket “üldözi a halál”, így vagy úgy, de mindegyikük meghal, viszont sokszor elég röhejes formában. (Pl. asszem a 2-ben van, hogy a pali előtt egy farönköket szállító kocsi megy, hogy-hogy nem, az egyik farönk pedig pont leszakad, pont az ő fejével szemben és pont áthalad a szélvédőn… XDDDD Gifben láttam és már azon is röhögtem, valahogy az egész olyan komikus volt. XD) A film színvonalát meg jól jellemzi, hogy sokan az Another animét csak úgy hívták, hogy “Végső állomás – az anime”. 😀 (Ugye az is híres volt az erőltetett és sokszor röhejes “kényszer-halálairól”… XD)

  4. “Leginkább úgy, hogy a készítők rájöttek arra, hogy ha tovább gyártják az újabb és újabb részeket, akkor be fog futni a hajó.”

    Szerintem ez arra is jó, hogy ha esetleg egy hosszabb szériára tervezett film 1. része nem szerepel túl jól akkor tudjanak javítani rajta. Remek példa erre a Star Wars prequel trilógia. A Baljós Árnyakat már mindenki elmondta egy nagy határ sz@nak főképp a Midiclorián-os ( ezzel most nem egy hardcore SW rajongót húztam fel agyilag XD ) marhaságával és gyerekes stílusával amit azonban már a Klónok háborújára sikerült korrigálniuk csak hát ugye azt meg a iszonyatos szerelmi tocsogás tette tönkre. Viszont a Sithek Bosszújával végre eljutottak odáig, hogy ha nem is jó de rá lehet fogni , hogy vállalható.Nem vagyok kifejezetten nagy Star Wars rajongó, láttam a filmeket de úgy igazából nem fogtak meg annyira, hogy hardcore fan legyek. Viszont ha csak a pénzlehúzásért folytatják az egészet mint pl: a Transformerseket akkor annál már más a tészta.

    “Barátok közt”

    Nálam addig tartott amíg Magdi anyus meg nem halta magát.De tényleg becsülendő, hogy ennyi éve már, hogy fut a sorozat ezáltal beelőzte a Szomszédokat is.

    “mire képes beülni a nép, és habzó szájjal folytatásokat követelni, arra jó példa a Marvel filmeknek a térhódítása (de ide sorolnám a Transformereket is”

    Ezzel csak egyetérteni tudok. A Marvel filmek szintén nem a szívem csücske sőt talán egyedül az X-Men az amit a mai napig tudok szeretni. Persze láttam a Bosszúállókat de én valahogy nem vágtam hanyatt magam tőle sőt én inkább úgy vagyok a filmekkel, hogy pont azoktól nem esek hasra amiket orrba-szájba nyomatnak. A Marvel láznak amúgy koránt sincs vége hiszen jön a Nick Furry film , A Captain America 3 , az Ant-Man, terveznek egy 3. Thor filmet , egy Doctor Strange movie is lesz illetve egy Galaxis Őrzői 2 is tervbe van véve.Szóval a futószalag megy tovább ezerrel.

    “Leginkább azokat szeretem, amik képesek egy jó, fogós atmoszférát megteremteni”

    Démonok Között 🙂

    “Legkevésbé pedig azokat, amik simán csak unalmasak.”

    Szalagavató. 12-es karikás slasher horror. OMG!

    • “Démonok Között”

      Hát nem tudom, nekem az is csalódás volt. Persze a “fanpromó” sem segített, ugyanis úgy állították be, mint egy ilyen “fú, meg sem merem nézni, annyira félelmetes!” horrort. Ehhez képest volt egy jelenet (amikor a kiscsaj a szobában felnéz és ráugrik egy “szellem” vagy démon, vagy mi XD), aminél megijedtem, 1-2 creepybb rész (pl. a babás), illetve a vége felé amikor a démont űzik kifelé a feleségből, az sem semmi, de ezen kívül sajnos a film nagy része tömény unalom volt számomra. Mondjuk érdekes, hogy a prequel/spin-off Annabelle-t kapásból ijesztőbbnek találtam, pedig arra meg mindenki azt mondta, hogy szerintük gagyi. XD

      “Szalagavató. 12-es karikás slasher horror. OMG!”

      LOOOL, mármint van ilyen film, ilyen címmel? 😀 Látnom kell! XDDDDDDD

      • Persze,hogy van ami egyébként egy remake, az eredetiben Leslie Nielsen és Jamie Lee Curtis játszották a főszerepeket és igen Leslie játszotta a gyilkost és már csak ezért megéri megnézni szerintem 😀

        Az új viszont annyira gagyi, hogy az komolyan már fáj.

        http://www.imdb.com/title/tt0926129/?ref_=nv_sr_1

        Amúgy Sorterék csináltak róla egy kis szösszenetet.

        http://baaadmovies.blog.hu/2014/11/14/baaad_minis_szalagavato

      • LOOOL! 😀 Ahogy mondod, Leslie miatt ezt egyszer még biztos megnézem majd. 😀

        A Baaadmovies-t meg jó, hogy linkelted, mert beugrott róluk egy másik borzalmas film, ami szándékosan horror-paródiának készült, csak éppen dögunalmas és semmi vicces nincs benne, az egyik legnagyobb csalódás volt számomra. Ez pedig a Stan Helsing, vagy találóbb magyar címén: “Nincs Helsing – Rémes film”. XD Port.hu-ról idézve:

        “A film Halloween éjszakáján játszódik, és főhőse, Stan Helsing – aki egy videotékában eladó – a filmtörténelem hat legnagyobb horror ikonjával kénytelen megküzdeni, hogy megmentse a város lakosainak életét. A következő rémekről van szó: Pinhead, Freddy Krueger, Jason Voorhees, Leatherface, Chucky és Michael Myers.”

        Na, ugye az alapötlet zseniális és reménykedtem, hogy legalább azt a poén-szintet hozni fogják a készítők, amennyire a Horrorra akadva kiparodizálta a Sikolyos gyilkost, mert azért ezekben a karakterekben külön-külön is van bőven parodizálni való alapanyag. Sajnos nem így lett, erre a filmre is igaz volt, amit korábban írtam, hogy a “paródia” egyenlő volt azzal, hogy egyszerűen berakják X vagy Y horror ikont egy adott jelenetbe és akkor az szerintük máris vicces. Plusz ahogy a Baaadmovies kritikában is mondják a srácok, van egy “extrán fájó pontja” a filmnek, nevezetesen Leslie Nielsen. Nem is az a fő gond, hogy valami transzvesztita kocsmárost játszik, hanem hogy egyáltalán szerepet vállalt ebben a szutyokban. Oké, hogy a “hülye filmek” tették ismertté, de könyörgöm, azok VICCES hülye filmek voltak, nem ez a “már nem is próbálkoznak a készítők” kategória.

  5. chris92 Says:

    Nálam szinte már teljesen megszokott, hogy B-C-D-ZS kategóriás műveket nézek mind az akció mind a horrorfilmes műfajból is. Nem azért mert annyira jók lennének vagy élvezném őket, egyszerűen van valami perverz bája annak, ahogyan sokszor még a műfajt meghatározó legalapvetőbb elemeket is képesek totálisan elcseszni. És talán arra is jók, hogy ezután az ember kicsit jobban tudja értékelni azokat a próbálkozásokat, amik jobban sikerülnek. Ehhez a fenti szériához való találkozásom minimális, lényegében csak az első részt láttam, de már az is elég volt. Röhejesen gagyi volt még úgy is, hogy üvöltött róla a tény miszerint maguk az alkotók se vették komolyan.
    Talán egyszer előveszem a többit is, amikor nagyon unatkozom és valami elborult marhaságot akarok nézni. De van egy erős tippem, hogy még abból a fajtából is találok jobbat.

    • Sokszor én is megnézek olyanokat, mint teszem azt a War of the Dead, a Rammbock, vagy a Zombie Massacre, és ugyan tény, hogy egyiket se élvezem, mint horrorfilmet. Viszont ezek a filmek, sokszor már annyira buták, gagyik, olcsók tudnak lenni, hogy már csak azért is megnézem. =)

  6. A halálmester (wishmaster) vagy az angyalok háborúja (prophecy) sorozatról, lesz kritika? Szerintem mindkét sorozat első két része amit még jónak lehet nevezni, főleg a főgonoszok miatt (gabriel, a dzsinn) az utána lévők már gagyik.

  7. Yay, horrorfilmek, egyre jobb témákról írsz mostanság. 😀 (Legalábbis ez is, meg a hentai is olyan volt, ami eddig nem annyira került elő a blogon, mint “fő téma”, pedig van róluk mit beszélni. :D)

    Leprechaun-hoz: Azért én valamennyire sajnálom, hogy az eredeti sorozat nem lett legalább egy picivel komolyabb hangvételű. Ilyen Chucky-féle hangulattal simán működött volna szerintem, hogy bár a kobold vicces beszólásokat ereget, meg úgy alapból nem túl komolyan vehető, viszont ezzel együtt is ijesztő. (Kövezzetek meg, de nekem a Gyerekjáték sorozat nagy kedvencem, legalábbis az első két része.) Persze az alapján, amiket írsz, a remake már valóban a ló másik oldala, nem is ilyenre gondolok, csak arra, hogy bár ne lett volna ennyire “fullgagyi” a film. Igaz, így is működik, csak így már valóban “horror-vígjáték” a kategóriája. XD Amúgy lehet ezzel csak én vagyok így, de amelyik horrorfilmben kisgyerek, vagy játékbaba a gyilkos, az már legalább 1-2 fokkal alapból ijesztőbb, mint bármi más. XD Igaz, ebben nem baba van, hanem kobold, de még ő is lehetne ilyen semmiből elugró, mindenhol elbújó, jump scare-es gyilkos. Sajnos, amennyit láttam belőle, inkább rímekben beszélő, varázsolgató “hülyegyerek” lett. XD

    “Egyetlen gyengéje, ironikus módon, a négylevelű lóhere, melytől elveszti az erejét. Véglegesen elintézni azonban csak az aranya elpusztításával lehet, illetve később bekerül majd a képbe egy medál, melyet ha sikerül a nyakába akasztani, akkor kővé válik, az aranyával együtt.”

    Egyébként ezt a filmben hogy hozzák össze? Hogy lehet “elpusztítani” az aranyat? XD Beolvasztják? De attól csak a halmazállapota változik meg. XD Vagy egyből rohannak valami kémia szertárba kikeverni egy adag királyvizet? XDDD

    “A 6 rész alatt, koboldunk sok helyre ellátogat majd. A farmtól kezdve, Las Vegas nagyvárosán át, egészen a gettóig, sőt egyszer még az űrben is megfordul.”

    Bár nem láttam még a filmeket (jó, az elsőt igen, de azt is Nostalgia Critic “változatban”… XD), de így a leírásuk alapján talán tényleg az első 2-3 rész az, ami még sztorira tűrhető (bár a kettőben ezen a házasságos hülyeségen azért néztem…), a többi már elég gáz. Szóval a 4-ben nem értem, hogy mit keresne egy kobold az űrben, az 5-6 meg ilyen “újhullámos felújítás” (kb. mint Chucky-ból a 4-5 volt), ahol valamiért kitalálták, hogy vicces lesz a gettóba rakni a koboldot, méghozzá egymás után kétszer is.

    “A legkevésbé talán a 6. rész jött be, valószínűleg azért, mert egyszer már volt egy gettós setting. (Apró érdekesség, hogy eredetileg ez a rész egy trópusi nyaraló szigeten játszódott volna.)”

    Jobb lett volna, legalább nem kétszer lőtték volna el ugyanazt a settinget. 😀

    “Érdemes még szót ejteni a magyar szinkronról, ami tipikusan a ’90-es évek formáját hozza. Azaz alapvetően jó szinkronhangokat kapunk, csapnivaló beleéléssel, kivéve a koboldot. Viszont mivel már az eredeti színészek is erősen B vonalról származtak (ergo az eredetiben se sokkal jobbak) így itt ez még megbocsátható volt. Akár azt is mondhatnám, hogy a gyenge színészi játék is valahol hozzátesz a filmek gagyi faktorához. =)”

    Azért két “poént” ne hagyjunk ki az eredeti színészek közül. 😀 Az első, hogy a Leprechaun 1 volt Jennifer Aniston egyik első filmes szereplése. XD A második pedig, hogy pont magát a Koboldot nem más alakítja, mint Warwick Davis, aki viszont Anistonnal ellentétben már akkoriban sem volt szarral gurigázó színész, amikor a széria elindult, ugyanis olyan filmeket tudhatott maga mögött, mint a Jedi visszatér, vagy a Willow. (Utóbbi mondjuk akkora pofátlan “Gyűrűk ura Star Wars-al keverve” koppintás, hogy engem a világból ki lehet kergetni vele, de ez most mindegy. XD) Egyébként nagyrészt szerintem az ő játékának is volt köszönhető, hogy ekkora kultusz alakult ki a Leprechaun köré. (És ez ugyanúgy elmondható Freddy-ről, vagy akár Chucky-ról is, az ilyen cuccok mindig azzal fogják meg a nézőt, hogy adnak neki egy nagyon karakteres/szórakoztató főgonoszt, akinek a főszereplésével ezután már akármilyen szart képesek vagyunk megnézni. XD)

    “Szokol Péter amúgy remek választás volt a koboldnak, nagyszerűen hozta a szerepet. Kár, hogy a 6. részre lecserélték, valaki teljesen másra.”

    Én még csak a kobold eredeti hangját hallottam, de mivel Szokol Péteré is itt cseng a fejemben, ezért ja, valóban passzol a karakterhez. 🙂 Ja, egyébként akkor ő még jól járt, Chucky hangját pl. epizódonként cserélgették és még arra sem figyeltek oda, hogy legalább a különböző színészek hangja/stílusa egységes legyen, emiatt az egyik részben szabályszerűen vinnyog, míg a másikban már mély hangon hörög. :/ Slusszpoén, hogy pont az első részben volt egész jó magyar hangja, tehát csak annyit kellett volna tenniük, hogy visszahívják ugyanazt a palit minden epizódhoz, de nem… Sőt, később az első részt is újraszinkronizálták, ott asszem Breyer Zoltán lett a hangja, akit egyébként bírok és karakteres hangja van, itt is próbálkozott jó lenni, de sajnos az első fazonhoz messze nem ért fel. (Bár mondom, nem az ő hibája volt, eleve az ő hanga nem igazán megy ehhez a karakterhez, szal a szinkronrendező volt a hülye.) Úgyhogy én, bár nem vagyok ez a “mindent csak eredeti hanggal!!!!444”-fan, de Cucky-nál ezt vallom. Plusz javítsatok ki, ha tévedek, de sajnos sok ilyen 80-as, 90-es években futott kultuszhorror (Rémálom…., Péntek 13, Halloween, Gyerekjáték, stb.) magyar szinkronjára igaz az, hogy a szinkronstúdiók nem úgy kezelték ezeket, mintha ugyanannak a sorozatnak a folytatásos epizódjai lennének, hanem mintha mindegyik egy külön film lenne. Ez alatt azt értem, hogy amíg Amcsiban ezeknek kultusza volt és kínosan ügyeltek arra, hogy legalább a főszörny hangja/színésze mindig ugyanaz a pali legyen, illetve, hogy ha visszatérő szereplők vannak, akkor lehetőleg az eredeti színészeket hívják vissza a szerepre, addig nálunk kb. mindegyik részt úgy szinkronizáltak, hogy “hívjátok be, aki épp ráér”, illetve ugyanez volt igaz a fordításra is. Emiatt sokszor cserélődő hangok és nevek/szövegek voltak majdnem minden részben, amik finoman szólva is eléggé elcseszték az élményt. Ma pl. egy Marvel filmnél elképzelhetetlen lenne, hogy ne az eredeti hangokat hívják be szinkronizálni, ha feltűnik az a színész, akihez az ő hangjuk “tartozik”, viszont valahogy ezeknek a horror/slasher filmeknek idehaza nem alakult ki soha ekkora kultusza, ezért nem fordítottak rájuk túl nagy figyelmet. Ez ma is így van egyébként, szóval pl. míg a Péntek 13-ból épp pár éve készült egy remake, addig nálunk nem hogy a mozikba, de még a DVD kölcsönzők polcaira sem jutott el szerintem. Tényleg, vannak még manapság ilyenek idehaza? XD Mármint DVD kölcsönzők. XD Sokszor csodálkozom is, hogy hányféle ilyen filmnek van magyar szinkronja, hiszen ha se moziban, se DVD-n nem jelenik meg nálunk, akkor mégis minek a szinkron? Hol adják ezeket akkor nálunk, Film+-on, meg egyéb TV csatornákon? XD Létezik még HBO és kifejezetten ő rendelgeti be ezeket? XD (Látszik, hogy évek óta be sem kapcsoltam a TV-met… XD)

    “Így a végére, annyit még hozzátennék, hogy 2014-ben, kapott ám ez a franchise egy rebootot is, annak viszont pont az tett be, hogy komoly horrot akartak belőle csinálni. Így a komikus kobold gagyizásai helyett, kaptunk egy erdei házas, sötétben rohangálós, sikongatós mészárlást, valami gagyi nosferatu kinézetű szörnnyel. Mondanom se kell, nem sült el túl jól a dolog.”

    Amúgy ez lenne az?

    http://www.imdb.com/title/tt2345613/

    Hát…legalább a posztere király. 😀 XDDDD

    • “Yay, horrorfilmek, egyre jobb témákról írsz mostanság. 😀 (Legalábbis ez is, meg a hentai is olyan volt, ami eddig nem annyira került elő a blogon, mint “fő téma”, pedig van róluk mit beszélni. :D)” -> Igazából írtam már horrorfilmekről, például ott volt a Santa’s Slay, vagy a Mortuary. =)

      “Egyébként ezt a filmben hogy hozzák össze? Hogy lehet “elpusztítani” az aranyat? XD Beolvasztják?” -> Lényegében ja, ha elolvad az aranya, akkor eltűnik, mert az aranyának varázsereje van, ami a felolvadástól megszűnik.

      Az űrös felvetésen én is néztem először, hogy “ezt most hogy?” de végül is egy horror komédiánál ez elment, meg amúgy nem is lett rossz. Nekem spec ez volt az egyik olyan rész, ami a leginkább bejött. =)

      “Amúgy ez lenne az?” -> Igen, az az. A borítója valóban jól néz ki, de maga a film, az igazából semmiben sem különbözik az átlag, hasonló felvetésű horroroktól. Ami amúgy önmagában, nem is lenne baj, viszont az előző részek fényében, ez már a ló másik oldala, ami túl komolyan akarja magát venni.

      • “Igazából írtam már horrorfilmekről, például ott volt a Santa’s Slay, vagy a Mortuary. =)”

        Ezek a postok vagy kimaradtak nekem anno, vagy eleve nem voltunk még ennyire jóban, hogy kommentálgattam volna róluk ide. XD Mindenesetre a Santa’s Slay nagy kedvencem, tipikus példája szerintem a jól megcsinált, szándékosan vígjátékosra vett horrornak, ráadásul az ötlet is valahogy “adja magát”, legalábbis nekem bejött ez a “gyilkos Mikulás poénra véve” cselekmény. XD

        “Lényegében ja, ha elolvad az aranya, akkor eltűnik, mert az aranyának varázsereje van, ami a felolvadástól megszűnik.”

        Ja jó, akkor így ez még egész korrekt. 🙂

      • A Santa’s Slay nagyon jól indult, de túl hamar ellőtte a puskaporát. Plusz szerintem az a bibliai story se kellett volna bele. Elég lett volna annyi, hogy a télapó bekattan, aztán megbünteti a jó népet. =)

  8. Legjobb horrorfilmek szerintem 😀

    -legelső Texas Chainsaw Massacre (nagyon para hangulat)
    -Candyman 1 (többféleképpen értelmezhető, ötletes)
    -Cape Fear (inkább thriller, “come out come out wherevere you are”)
    -Hellraiser 1 (zseniális)
    -Nightmare on Elm Street 1, 3
    -Fűrész 1 (fordulatos, bár a Mad Max-ből lopták az alapszitut)
    -Jeepers Creepers 1 (elég para amíg “ki nem derül” a szörny)
    -Halloween 1 (az első slasher :D)
    -Orphan (ötletes, fordulatos)
    -The Exorcist (undorító és felkavaró)
    -28 nappal/héttel később (fasza hangulat)
    -Silence of The Lambs
    -The Shining (eltér a könyvtől mégis király)
    -Evil Dead trilógia (a legviccesebb)

    • Ezekhez még hozzácsapnám az első két Alien filmet, a The Thinget, valamint a 2004-es Dawn of the Dead-et, és a 94-es Frankensteint. Esetleg még a Predatort, bár az már inkább akció-horror.

  9. Nem rég néztem meg ezeket:
    1.Friday 13th (2009) = annyira nem volt rossz, mint amennyire egyesek mondták, s szerencsére nem remake volt, hanem direkt folytatás. Nagyon tetszett, ahogyan az elején “felevenítik” a legelső Péntek 13 film végét majd 25 perc után írják csak ki a film címét. Ennek ellenére persze gyenge volt, ritkán tudott beijjeszteni, valamint ami zavart, hogy nem tudom, hogy akkor most kronológiailag kiütötte-e ez a rész az “eredeti második részt”?

    Vallomás: Csak később tudtam meg, hogy a franchise eredeti fő gonosza nem Jason, hanem a mutterja volt, ami nálam érdekes, mivel az ilyen hosszú franchise-okban soha nem szokták megváltoztatni a főgonoszt.

    2.Screamers 2 The Hunting = Egy fölösleges folytatás, jó ötletekkel, gyenge megvalósítással, melyeket retardált hülyeségekkel próbáltak “orvosolni” (mivel a készítők szerint a vérző sebre savat kell önteni), s annyi logikai hülyeség van benne, hogy az már fáj, arról nem is beszélve, hogy még mindig nem értem, hogy miért nem tudták a kis terminátor szökevények ellopni az üres hajót és elhúzni a francba – elvégre ha már tudják saját magukat gyártani és fejleszteni, nehogy már ne tudjanak elrepíteni egy űrhajót!

Vélemény, hozzászólás?

