World of Tanks – Francia földön jártam…

WoT_France

Van már annak jó pár hónapja, hogy utoljára a WoT-ról írtam, aminek több oka is van. Egyrészt, nem is volt rá mindig időm, vagy kedvem hozzá. Másrészt úgy voltam vele, hogy várok addig, amíg el nem jutok egy olyan pontra, amikor már lesz miről írni. Most, több mint 2000 csata után, úgy érzem újra eljött ez az idő. =)

Eredetileg egyben szándékoztam összefoglalni eddigi tapasztalataimat, ám mivel írás közben döbbentem rá, hogy így túl hosszú lenne, ezért úgy döntöttem két részletre fogom bontani.

Mint a bejegyzés címéből is látszik, azóta elindultam egy 3. irányba, a francia tankok felé, mely azt kell mondjam, talán az egyik legérdekesebb ág. Még az orosz, német, amerikai, vagy brit tankoknak, már viszonylag korán kezdenek kidomborodni a sajátosságaik, addig a francia ág első és második fele, teljesen más.

Jómagam épp a 9.7-es patch kiadása előtt kezdtem el 2 nappal játszani ezt a vonalat, ami alatt az első, második tiert, ki is pipáltam. Két irányba is elindultam, az egyik a könnyű tankok felé, még a másik a nehezek felé vezetett. Az egyiken az ELC AMX, még a másikon az ARL 44 lett a célom.

Azonban jött a patch, és ezzel együtt debütált az új, francia közepes ág, aminek hatására kisebb kavarodás történt a fán, és az egyik irány, amin elindultam, már nem a nehezek, hanem a közepesek felé mutatott. Viszont mivel az új ág, ugyanúgy az ARL 44-ben végződött, ezért még örültem is a dolognak, hisz két legyet üthettem egy csapásra. Egyrészt mehettem tovább a célom felé, másrészt rögtön kezdhettem a frissen avanzsált közepes tankokkal, amik már ránézésre is jobbnak ígérkeztek, mint a korai nehezek.

Aki elkezdte már a francia ágat, az jól tudja, hogy a korai francia tankok lassúak, keményen páncélozottak, gyenge az ágyújuk, de gyorsan lőnek. Aztán úgy az 5-6. tier körül, mindez az ellenkezőjére vált. Gyors, mozgékony, baromi erős ágyúval felszerelt, de lassan célzó, lassan töltő tankokat kapunk, melyeknek jellemzően semmi páncélja sincs.

Az új közepes vonalat, megmondom őszintén, egész kellemesnek tartottam. A Somua S35, támogató tanknak egész jó tud lenni, amennyiben nem kell 5. szintű tankokkal szembenéznie, mert azokkal szemben, gyakorlatilag halott. Az utána következő SARL 42, az elején kissé gyenge lesz, de a két utolsó 75 milis ágyúval, már lehet operálni. Egy D.W. 2-n például úgy mennek át a lövései, mint kés a vajon. Hátránya, hogy a fejlesztett torony, viszonylag magas, könnyen belőhető, mint ahogy maga a tank is, így tornyozni nem érdemes vele.

WoT_SARL_42

Az ágat záró Renault G1, egyértelműen az új ág legjobb darabja. Közepes tankhoz képest, egész jól páncélozott, nehéz, és viszonylag mozgékony, már az alap motorral is. Az alap tornyot, baromi nehéz belőni, még az apró géppuska a tetején is pattint. Az alap ágyútól ugyan nem érdemes csodákat várni, de például egy Covenantert, lazán el lehet vele intézni.

WoT_G1

A fejlesztett torony ennek a tanknak a valódi gyengéje, ugyanis egész nagy, ráadásul annak is van a tetején egy géppuska, amit elég könnyű belőni. Kisebb kalibereket ugyan meg tud enni, de amikor csak lehet, érdemes elrejteni. Teljes pompáját azonban csak akkor éri el, miután megszereztük hozzá a mozsarat, ami után a tank, mondhatni a Pz. IV H rokona lesz. Egy picivel gyengébb ugyan az ágyú átütése, mint a német megfelelője, cserébe gyorsabban tölt, és maga a lövedék, meglepően gyorsan száll.

WoT_G1_full

A magam részéről, élveztem ezzel a tankkal játszani, a vége felé még kiválósági jelet is szereztem rá, de aztán végül eladtam, mert kellett a hely, az új szerzeménynek, az ARL 44-nek. =) Körülbelül három napja van meg ez a tank, de már érzem, hogy szeretni fogom.

WoT_ARL_44

Remek front páncélja van, így azon ritka tankok közé tartozik, amivel simán beállhatunk a legtöbb ellenfél arcába anélkül, hogy tartanunk kéne attól, hogy átlő. Emellett remek az ágyúsüllyedése, amit nagyszerűen ki lehet használni, főleg az orosz és kínai tankok ellen. Az egyetlen gondom vele, azaz alap torony volt, ami egy katasztrófa. Alapból akkora, mint egy ház, teljesen függőleges lapokból áll, ráadásul ott a tetején egy akkora kupola, amit még a japán tankok is megirigyelhetnének. Így aki csak teheti, ugorja át szabad XP-ből. Én is azt tettem.

Viszont ha már kellemetlen dolgoknál tartunk, akkor mesélek a másik ágról, amin elindultam, a könnyű vonalról. A nehéz ág megkerülésével, szerencsére sikerült megúsznom a D2, B1 szerű katasztrófa tankokat, ám ha valaki ELC-t akar, annak előtte le kell gyűrnie két másik hasonlóan elbaltázott tankot, az AMX 38, és az AMX 40 duót.

Igazából mindkét tanknak, nagyrészt ugyanaz a buktatója. Light tanknak vannak ugyan minősítve, és a matchmakink is így kezeli őket, csak hogy ezek valójában nehéz tankok. Jól páncélozottak, dög lassúak, és vaksik. Ergo, felderítésre tökéletesen alkalmatlanok. Kivéve, ha sikerül velük egy szikla mögé befészkelni magunkat, mert akkor van rá némi esély, hogy ezt-azt spotoljunk, vagy inkább spoton tartsunk.

Az AMX 38 legnagyobb baja, hogy abszolút nincs átütése, még a top ágyújának se. Voltak ugyan vele vicces pillanataim, mint amikor M3 Lee-t lőttem ki egy lövéssel, robbanóval, de az esetek többségében, semmire se volt jó. Így örültem neki, hogy viszonylag hamar túl sikerült rajta esnem. Reménykedtem benne, hogy az utána következő AMX 40 jobb lesz, de sajnos nagyot kellett csalódnom.

Az AMX 40 (avagy becenevén a “Kacsa”) egy papíron tök jó tank, ami a gyakorlatban azonban csúfos kudarcot vall. A lekerekített, futurisztikus páncélzata baromi kemény tud lenni, így ügyesen használva, még 5. szintű tankoknak is probléma lehet beütni. A baj az, hogy ezzel nagyjából minden jót el is mondtam erről a tankról. Először is valami fájdalmasan lassú. A lóerő/tonna aránya nem lenne rossz, viszont ami keresztül húzza az egészet, az a borzalmas talajellenállás, aminek köszönhetően ha nem aszfalton, vagy betonon haladunk vele, olyan lassú lesz, mint egy KV-1 az alap motorral.

WoT_AMX_40_Duck

Aztán ott a top ágyúja, ami elméletben baromi jónak hangzik a 75-ös átütésével, és a 110-es alfa sebzésével, csak hogy ez az ágyú valójában olyan, mint egy lefűrészelt csövű sörétes puska. Iszonyatos szórása van, a páncéltörő lövedék pedig olyan lassan repül, mint a mozsaraknál szokott a robbanó. Tehát távolra lövöldözni, teljesen felesleges vele, mert még ha el is találjuk a célt, jó eséllyel nem fogjuk átütni, ha csak az nem valami papír páncélú arty.

Szokták mondani, hogy szegény embert még az ág is húzza, ami az AMX 40 esetében a matchmaking.  Az AMX 40 ugyanis, hasonlóan elődjéhez, egyedül a saját szintjén képes érvényesülni, az MM viszont előszeretettel teszi 5-6, sőt szerencsétlenebb esetben akár 7-es szintű csatákba is, felderítőnek. Ahol általában megeszik reggelire. Voltak ugyan ezzel is vicces pillanataim, és amikor az MM volt olyan kegyes, hogy top tiernek tett be, ráadásul városi pályára, kész terminatornak érezhettem vele magam. Az esetek többségében mégis, inkább csak a baj volt vele. Nem szégyellem bevallani, de 10k XP begyűjtése után, egyszerűen annyira elegem lett ebből a tankból, hogy a maradék 5500-at, inkább átugrottam szabad XP-ből, csak hogy végre megszabaduljak tőle.

Az utána következő ELC AMX, az elődei után, mondhatni egy megváltással ért fel. Nem véletlen, hogy sokan a játék egyik legjobb tankjának tartják, mivel egy baromi jól összerakott, sokoldalú kis tankról van szó.

WoT_ELC_AMX

Rettentő gyors, kicsi, lapos, nagyszerű álcaértékkel, és egy félelmetesen brutális top ágyúval, amitől még a 8. szintű tankoknak is tartaniuk kell. Tökéletes mind aktív, mind passzív felderítésre, mesterlövészkedésre, sőt, akár még azt is lazán megtehetjük, hogy beállunk vele a hosszú csövű nehéz tankok oldalába, hátába, és így aprítjuk le őket. Igazi fun tank, amivel nagyszerű meccseket lehet játszani. =)

Hátránya, hogy a tornyát nem képes körbeforgatni, így inkább egy LT+TD hibridnek nevezhető, és természetesen semmi páncélja sincs. Bár a lánctalpai, időnként elég durva lövéseket is meg tudnak enni.

Egyelőre ennyi lett volna, hamarosan folytatása következik, ahol szó lesz, minden másról. =)

29 hozzászólás to “World of Tanks – Francia földön jártam…”

  1. Hehe. 🙂 Amx kacsát én alapból átugrottam. 🙂 Ez volt mondjuk az egyetlen, amit szabadból tovább léptettem. Amúgy a francia nehezek sorából a BDR-t azért próbáld ki egyszer. Egy nagyra nőtt TD ugyan, de az ágyúja miatt érdemes kipróbálni. Az ARL-t személy szerint nem kedveltem, de valóban népszerű tank. Az igazi fun majd tier8-tól jön. 😀

    • Nekem azért nem volt annyi free XP-m, hogy csak úgy átugorjam. Így is sajnáltam, hogy el kellett rá cseszni azt az 5k-t, de már annyira elegem volt belőle, hogy inkább megléptem.

      Egyébként nem lenne annyira rossz tank a kacsa, ha az MM nem vinné tier 5 fölé. Meg mondjuk rádobhatnának +100 HP-t, a talajellenállást lecsökkenthetnék a felére, aztán mindjárt kevesebb fejfájást okozna. =)

      BDR valóban nem rossz, de őszintén szólva, a francnak sincs kedve azért megcsinálni a D2, B1 duót. =) Az ARL nekem eddig tetszik, csak ennél is az van, hogy igazából onnantól válik majd élvezetessé, ha rajta van a top ágyú, a motor, és a lánctalp fejlesztés. Illetve legalább 1 skilles legénység.

      Egyébként sokan mondják, hogy ha az ember, haverokkal szakaszozik, vagy talál egy értelmes klánt, teljesen más élmény lesz a játék. Csak hát oda meg nem vesznek fel akárkit. =)

  2. Ha majd eljutsz a tier7-es heavyhez, az amx m4 45-höz, na az különleges élmény lesz. Tipikusan az a tank, amit szélsőségesen vagy utálnak, vagy szeretnek, átmenet nélkül. Viszonylag mozgékony, papír, nagy darab, remek ágyúval. Jó felvezető a tier8-as tárashoz, viszont körülményes kicsit használni. Leginkább egy szteroidos med-re emlékeztet, kb közepes tankként is érdemes használni. Még top tierként sem érdemes vele első vonalba menni, mert KV-3, Tigris, T29 röhögve megeszi reggelire. Amúgy leginkább a Tigris játékstílusához lehetne hasonlítani. Lerohanni vele más heavyket csak akkor érdemes, ha tuti nyerhetünk ellenük. Nekem amúgy tetszett ez a tank, de még nem nagyon találkoztam olyan játékossal, aki hasonló véleményen van. Mellesleg az FCM 50t is pont ilyen tank.

    • Azzal nincs bajom, ha nincs páncélja, amíg gyors, és van egy jó ágyúja. =)

      Azt utálom, amikor valami dög lassú, és nincs átütése, mert az a lehető legrosszabb kombó. Ezért nem szerettem, például az AMX 40-et. Mondjuk azóta találtam annál is rosszabbat. Nem tudom, belekóstoltál e már az új japán nehéz vonalba, de az ottani 4. szintű “heavy”, a Type 95, rosszabb, mint a kacsa. Konkrétan dög lassú, semmi átütése, és mellé semmi páncélja sincs.

      Az előző se volt már egy leányálom, de azt legalább gyorsan át lehetett ugrani. Ezzel meg össze kéne szopni 15K XP-t, amit valszeg a büdös életbe nem fogok. Szóval sanszosan el fogom adni a picsába, és majd átugrom szabad XP-ből. =)

      Amerikai vonalon gondolkodom még, de sajnos ott is az van, hogy ha T29-et akarsz, akkor előtte majd még szívjál az M3 Lee-vel, csak hogy érezd a törődést.

      • Alapvetően minden vonalon van legalább egy szopatós tank. Néhány közülük különösen szopatós. Ezek a legutáltabb tankok, mint az AMX 40 és az M3 Lee. Mondjuk utóbbi nem annyira rossz, mint amilyennek mondják. Szimplán csak td-ként kell használni.
        A japán nehezekbe már én is belekezdtem, de még csak a 3-as tanknál tartok, mert jelenleg a szovjet WZ küldire koncentrálok (már 122k sebzés és 88 kill az állás).

      • A franciáknak, mindjárt 4 is kijutott. =D Szovjet ágon amúgy létezik egyáltalán rossz tank? Mármint ahogy én azt elnéztem, nem nagyon láttam rajta ilyen AMX 40, B1 szerű katasztrófa tankokat, a korai tierekben.

        Egyébként a legrosszabb tank, amihez eddig volt szerencsém, az egyértelműen a Pz. I. Szóval oké, hogy egy tier 2-es tanktól, nem vár sokat az ember, de ez még azzal a mércével mérve is, katasztrófa volt. Iszonyat lassú, semmi manőverezhetőség, semmi páncél, semmi átütés. 100 méter után olyan, mint ha eső hullna az ellenfélre. 300 méternél messzebb lévő célponthoz meg már oda se érnek a lövedékek.

        Briteknél hallottam még sok panaszt a Grantra, ami lényegében ugyanaz, mint az M3 Lee. Illetve sokan panaszkodtak még a Churchill GC-re, ami amúgy elég ritka.

      • Rossz tankok mindenütt vannak. A pz I. nem annyira rossz tank, de ezek a gépágyúk kizárólag közelharcra valók. A briteknél valóban a churchill gc az egyik legrosszabb tank. Ami a szovjeteket illeti, a T-60, T-70, T-80 trió kifejezetten nem jó, valamint az A-20 nevű felderítő, mely képességeiben vetekszik a pz38na-val.

      • Igen, csak hogy közben dög lassú, és nehezen forog, így bármely értelmesebb tank kiszedi. =)

        Orosz könnyű vonalon én nem valószínű, hogy el fogok indulni. Már csak azért se, mert úgyis mind a T-34-ben összpontosul, ahhoz meg el lehet jutni a T-46-ból leágazó T-50-en keresztül is. Viszont aki eljutott már a KV-85-ig, annak úgyis van lehetősége a KV-13-al becsatlakozni, a magasabb szintű orosz közepesek közé.

        Churchill GC meg legalább nem köztelező, hisz az is csak egy amolyan “shortcut” tank azoknak, akik a brit nehezek után, belekóstolnának, a brit AT szériába.

        Küldetéseket én is csinálgatom már egy ideje, de én még csak az első kipipálásánál tartok. A Stug IV nem tűnik rossznak, de ami inkább érdekel, az majd a másodikban érkező T28 Concept. =)

      • A stug4 nem annyira jó. Nekem már megvan. Viszonylag korrekt fordulás, dög lassú, az ágyúja sem megbízható. A T28HTC engem is érdekel, már dolgozom rajta, remélem még idén meg is lesz.
        Amúgy a T-50 nagyon jó felderítő tank. A szovjet közepeseket én is kb a KV-13-al indítottam, de előtte játszottam már a T-34-el, így kipróbáltam az A-43-al induló vonalat is. Na, azoknak igen egyedi a játék stílusa. A-43 még hagyományos közepes tank, amúgy nagyon jó tank. Kb a cromwell-hez lehetne hasonlítani. A-44, Obj 416 viszont hátsó tornyos mivoltából fakadóan kissé nehezen megszokható.
        Viszont jó lenne, ha más is hozzászólna ehhez a poszthoz 🙂

      • A legtöbb prémium tankra, amúgy is igaz, hogy vannak bizonyos előnyeik, a sima társaikkal szemben, de összességében, sokszor mégis gyengébbek. Általában tűzerőben maradnak el. Persze valamit nyilván kell azért cserébe adni, hogy a prém tankok ugye alapból elit státuszban kezdenek, és kétszer olyan gyorsan lehet velük, bármilyen másik tank legénységét képezni, az adott nemzetből.

        Ezért ruháztam be végül én is egy Churchill III-ra, mert arra pont jó, hogy legénységet húzzak vele. Mivel 80% fölött már nagyon lassan lépnek szintet. Az meg nem mindegy, hogy még 12-13 csatát kell lejátszanod, vagy elég 6-7-et.

        Örülnék neki én is, ha más is írogatna ide, de hát ez van. Úgy néz ki, a látogatók többsége, nem WoTozik. =) Pár arcról tudok csak, de ők meg War Thundereznek, az viszont engem nem különösebben vonzz. =)

        Mondjuk ha már itt tartunk, mostanában egyre többször szégyenkezem egyes magyar játékosok miatt, mert segg hülyék képesek lenni. Ráadásul nem ám az ilyen pár száz csatás vérkezdők, hanem az ilyen 10-15 ezer csatás játékosok, akiktől azért elvárná az ember, hogy bírjon magával.

        Egyik kedvencem volt, amikor pont a G1 R vége felé jártam már, bedobott a játék Mines pályára, és valami vérmagyarkodó VK 30 Harcos (vagy inkább hARCos) elkezdett politizálni, baszogatni a szlovák, meg a román játékosokat, hogy majd ám itt micsoda visszafoglalás lesz. Én meg persze beírtam neki, hogy “Fuck the politic!” mire ő (bár azt nem tudom, hogy honnét tudta, hogy én is magyar vagyok) elkezdett nekem magyarul irkálni, hogy micsoda hazaáruló vagyok, buzi országcsonkítók tankjában ülök, és a többi. =D

        Aztán volt egy másik, hasonlóan fun figura, aki tipikusan azaz arc, aki a kínai fát, feladta a Stuartnál, és inkább vett egy WZ-111-et aranyból, amivel persze bánni azt nem tudott. Na most nekem még nem volt ilyen tankom, de azt tudom, hogy ennek ugyanaz a gyengéje, mint az IS 3-nak, a kacsacsőr alatti alsó lemez. Ott a legkönnyebb belőni. Szóval T-150-el szépen leaprítottam, míg ő folyamatosan az ágyúpajzsomon próbált átmenni, prémiummal, sikertelenül. =) A végén persze megkaptam, hogy én mekkora szar cheater vagyok, és hogy jelenteni fog. =D

        Ja, és akkor már ki ne felejtsem a legutóbbi Cromwell “zsenit”, aki azt hitte, hogy egy mozsaras nehéz tankot, jó ötlet lesz lerohanni egy pötyögtetős közepessel. =)

        Első lövéstől amúgy ágyút és ammo racket kapott egyszerre, szóval itt azért elgondolkodhatott volna rajta, hogy ezt talán mégse kéne. =)

      • Hülyékkel mindenütt lehet találkozni, de WoT-ban különösen sok van. A magyarok meg kifejezetten hozzák a papír formát ez ügyben. 🙂
        Az a gyerek, aki írogatott neked magyarul, valószínű, XVM-et használt, és abból tudja, hogy magyar vagy. Az XVM kimutatja a nemzeti zászlót minden játékosnál. Ezt persze át lehet állítani az xvm.com-on. Sok magyar játékos már eleve valamilyen más zászlót állít be magának épp az ilyenek elkerülésére.
        A 10-13k csatás játékosok pont azért a leghangosabbak, mert 10-13k csatájuk van. Elmondható róluk, hogy már láttak sok mindent a játékban, vagyis tapasztaltaknak számítanak, de közben olyan segg hülyék, hogy azt hiszik, minden tudók, és csupán a csatájuk száma megvédi őket a hozzájuk képest kezdő játékosok ellen. Aztán koppannak, amikor egy 600 csatás játékos feltörli velük a padlót. Ugyan ez pepitában a wn8 értékelés alapján. Számtalanszor megkaptam már én is, klántársaim is, hogy mekkora cheater noob-ok vagyunk, mert a magunk 1050 körüli wn8-ával kilőttük őket, akiknek van 1300-1700 wn8-a. Jellemzően ezek a játékosok rinyálnak leginkább. Akik 2000 fölött vannak, azok ennél okosabban viselkednek (többnyire).
        Prém tankok: nekem összegyűlt már néhány, de valahogy a ch3-hoz sose volt kedvem. Egyik haver megvette, de nem sokat megy vele. Jó prém tank szovjet legénység farmolásra inkább az IS-6. Bár az sincs meg nekem. 🙂
        War Thunderrel én is játszom, de ott kizárólat a repülőkkel, mert a tankos rész nem igazán jött be.

      • Mostanában én is elkezdtem már használni az XVM-et, mert ha más nem, legalább arra jó, hogy lássam, kb. mire számíthatok a csapattársaktól, illetve az ellenfél csapatától. Persze sokszor van, amikor mindez nem sokat ér, mert hiába mi vagyunk a gyengébb csapat, nyerünk, vagy épp fordítva, de azért általában bejön.

        Amúgy igen, valahol ez a hátulütője annak, ha az ember, nem a gép ellen játszik, mert sok ember bizony képtelen elfogadni a vereséget. Miközben még a legprofibb játékosok is követnek el néha nagyon amatőr hibákat, és vesztenek el olyan csatákat, amit eleinte úgy néz ki, simán meg fognak nyerni.

        Churchill III, az eddigi tapasztalataim alapján, igazából egy nem túl mozgékony, de egész kellemes heavy. Ha top tier vagy, nagyon durván darálhatod az ellenfeleket, és viszonylag nehezen ütnek be. Ha viszont 6. szintű meccsbe kerülsz, akkor érdemesebb vele támogatót játszani, mert egyes tankokhoz már kevés lehet az átütésed.

        Nekem ez az első, és eddig egyetlen prém tankom. (Vennék én mást is, csak hát nincs miből. =D) Azért vettem meg, mert egyrészt volt pont 1500 aranyam, másrészt amúgy is tetszett a felépítése, hogy nem olyan csupasz, mint a sima Chruchill I. =) Gondolkodtam rajta, hogy lehet inkább a Matilda IV-et kellett volna megvenni, de végül nem bántam meg, hogy inkább ez mellett döntöttem. =)

        Amúgy ha nem titok, milyen néven futsz a WoTban?

      • A Matilda4 elég rossz választás lett volna, mert az valami kriminálisan rossz tank. Meglehetősen kevesen is játszanak vele. Ha jó prém tankot akarsz, de nem futja tier8-asra, akkor tier6-7-eseket ajánlanám. Az alatt lényegében pénz kidobás prém tankot venni, hacsak nem gyűjtő vagy. 🙂 Jelenleg amúgy AMX CDC, vagy FCM 50t-ben gondolkodom, hogy be kéne szerezni, de jelenleg nekem se futja a költségvetésből. 🙂

        Amúgy Ynnegaf néven játszom wot-ban.

        Ami az xvm-et illeti, sajnos azt is lehet manipulálni. Sok játékos a wn8 alapján jónak látszik, de a valóságban csapnivaló a teljesítménye. Ezt kompenzálandó, sokat jár alacsony tier-ben növelni a statját (statpaddolás). Nálam épp ezért nincs is beállítva xvm-ben a győzelmi esély kimutatása. A wn8 jó viszonyítási alap arra, hogy kb mire lehet számítani egy játékostól, de sajnos ez sokszor borul. Mostanában az xte érték hasznosabbnak bizonyul. Ez a játékos által csatába vitt adott tankra vonatkozóan mutatja meg, hogy eddig milyen teljesítményt nyújtott az adott játékos vele. Általában 50xte alatt nem érdemes sokat várni tőlük.

      • Na igen, mindössze 86-os átütése van csak, és ráadásul dög lassú, ami V. szinten már kevés. Ha IV. szinten lenne, még megérné az árát, de így nem. Vagy az átütésén kéne húzni, vagy a sebességét felpörgetni.

        Nálam az XVM úgy van belőve, hogy mutatja egyrészt a játékos összteljesítményét, illetve azt, hogy az adott tankkal, milyen eredményeket produkált, mennyi csatája van összesen, stb. Az alapján, már nagyjából be tudom lőni, kitől, mit érdemes várni, bár ez se mindig mérvadó. Sok narancssárga játékos is jól játszik, egyszerűen csak arról van szó, hogy magában az embernek, sokkal nehezebb jó statokat produkálni, mint azok, akik mondjuk valamilyen klánban vannak, és a klántársakkal szakaszoznak.

  3. Elkezdtem a type95-öt. Tényleg borzalmas. Nem gondoltam volna, hogy valaha visszasírom a B1-et.

    • Mondtam én… =) Én meg a kacsát sírtam vissza, mert azzal legalább ezt-azt be tudtam lőni, viszonylag kicsi volt, és ha ügyesen forgattam, elég nehéz volt belőni. Ez a vacak viszont nagy, lassú, és papír páncélja van.

      Külön tetszett, hogy a fejlesztők voltak annyira rendesek, hogy még az előző tank, a Type 91 top ágyúját sem vihetted át, hanem újra annak az alap ágyújával kezdesz, aminek kemény 30-as(!) átütése van, ami már az előzőnél is lófütty volt, nem hogy itt. Szóval 2000 XP-nek, kapásból szia, de még a második ágyú is, közel használhatatlan, a maga 70-es átütésével.

      Azóta el is adtam a francba. Egyszerűen nem vagyok hajlandó, egy ilyen hasznavehetetlen vacakkal játszani. Majd ha lesz 15k felesleges XP-m, akkor visszatérek rá, hogy átugorjam. =)

    • Most a 3x szorzóval elég jól lehet haladni vele. Nekem már sikerült több mint felét összeszedni. Kínkeserves, de szenvedtem már elég tankkal ahhoz, hogy ne lepjen meg. A legnagyobb poén az egészben, hogy ehhez képest még a DW2 is jónak számít, pedig az is elég nagy hulladék. 🙂

      • Nekem az szerencsére kimaradt, de tény, hogy attól még a kacsával se kellett félnem. =D Egy értelmesebb tankkal meg kvázi free frag, akárcsak a B1, vagy az M3 Lee. Amikor ilyenek maradnak ellenem, én meg ott vagyok egy mozsaras KV-1-el, na akkor szoktam sajnálni szerencsétleneket, mert esélyük sincs belőni. =)

  4. Nem tudom jössz-e ma tankozni, viszont úgy értékeltem a helyzetet, hogy mégse megyek a hmfestr-re. Inkább megyek szombaton moziba. 🙂

    • Bocs, tegnap mire hazaértem, már csak annyi volt, hogy megnéztem a maileket, aztán húztam is aludni. =)

      Ráadásul most jól betervezték nekem a szombat, vasárnap estét is, szóval ha megyek is tankozni most hétvégén, az valszeg délután lesz, max 5-ig. 6 után ugyanis, megyek el itthonról. =)

  5. GameDay Iroda felrakott war thunderes videót, már kettőt is. Leszakadt tőle az ékszíjam. Ez a Kiss Imre képes volt úgy videót csinálni egy játékról, hogy még arra se vette a fáradtságot, hogy legalább a controls-t átnézze, azt élesben ott szerencsétlenkedik, azt se tudva, hogy irányítsa a járműveit. Arra a videó jó, hogy lássuk, kb hogy működik az agya egy tipik noob-nak.

    • Az ilyen gameplay videós kreténeket én nem nézem, részben pont az ilyenek miatt nem. Sokuk végig se nézi feltöltés előtt, mégis mit tesz fel.

      A témánál maradva, nem véletlen, hogy én se tettem fel eddig csak mindössze 3 WoT videómat a YT-re, mert sokszor van olyan, hogy jó kört futok ugyan, de visszanézve, mégsem érzem elég jónak.

      Eleve én top gun alatt, fel se tennék semmit. =)

  6. A face-nek néha sikerül vicceset alkotnia. A wotinfo.hu kirakott egy hírt, és valamiért a következő képpel közölte a rendszer.

  7. Hihetetlen, mennyi idióta van a neten. Wotinfo-n megint belementem egy értelmetlen “eszmecserébe”. Nem képesek felfogni, hogy az nem bolt, ha egy 600-1200 Ft értékű prém tankot akar a fejlesztő 30000 Ft-ért hozzám vágni (amihez persze tartozik ugye a gold is).

    • Pláne, hogy ezek a tier 2-3 körüli prémek, max bohóckodni jók. A bohóc cipőt se adták olcsón – mondjuk még így is olcsóbb volt 10k-val, mint a Pz. II J – de az legalább egy 8-as nehéz. Plusz, a játék második legritkább tankja volt, és még egy hónap prém fiók is járt hozzá, a gold mellé.

  8. Ajánlom figyelmedbe a júliusi maratont. Wotinfo-n felrakták a napi küldetéseket, és elég piskóta teljesíteni mindet.

    • Ja a T-34-85M? Jövőhéten valszeg több időm lesz majd kockulni, de maga a jutalom annyira nem vonzz. Van elég 6-os medem így is, a 85M meg amúgy se egy nagy eresztés. =)

Vélemény, hozzászólás?

