My Little Rip-Off

filly

Aka Filly Funtasia, avagy a németek már megint megcsinálták…

Közismert tény, hogy amíg vannak sikeres, és népszerű címek, addig mindig lesznek olyanok, akik megcsinálják majd annak a jóval olcsóbb, gagyi változatát is. Ha azonban ez német kezek közül kerül ki, akkor az Isten óvjon minket tőle…

Amíg autókról, sörről, vagy kolbászról van szó, a németek messze földön híresek a hajthatatlanságukról, precizitásukról, és a magas minőségről. Ám amint valami könnyed, vidám, cuki dolgot kéne létrehozni, na akkor van nagy bajban a német ember. A merve, sótlan, vaskalapos néplelkületétől ugyanis, misem áll távolabb, mint ezek a tulajdonságok. Valószínűleg ezért is van az, hogy ha német ember, valahányszor arra adja a fejét, hogy mégis megpróbálkozzon ezzel, annak rendszerint katasztrófa a vége. De legalábbis valami roppant kínos, erőltetett gagyizás.

Akik annak idején, a ’90-es években nőttek fel, azok még emlékezhetnek azokra a merchekre, amik német importból, hozzánk is eljutottak a Dragon Ball, Sailor Moon láz tetőzésekor. Főleg utóbbinál, közismerten hírhedtek voltak azok az Igel féle, Barbie mintára készült olcsó, ronda babák, melyek ugyan ott voltak minden játékboltban, mégse vette őket senki. Ellentétben a jóval igényesebb franciákkal, amik kifejezetten ritkák, és drágák voltak. Ezért is vadászta őket mindenki.

Német szomszédjaink pedig úgy tűnik, azóta se tanultak a hibáikból. Még a 2000-res évek közepe körül, mikor az MLP G3-at elkezdték kiadni náluk, ami amúgy sajátosan bejött az ottani nézőknek, és meglepően népszerű lett – (Azt hiszem, ezt nevezhetjük nyugodtan, baljós előjelnek.) – a németeknek az a zseniális ötletük támadt, hogy ha már úgyis ennyire jól fogyott, akkor meg kéne ennek csinálni, a hazai, kifejezetten német szájízű verzióját is.

A baj csak az volt, hogy a gondolatot sajnos tettek követték, és a nem túlízléses német terveket (igen, amik még a G3-hoz képest is rondák voltak) kiküldték a Hong-Kongi gyártósorokra, majd a kész termékeket kiszórtak a két országban, és annak vonzáskörzetébe. Így például, nálunk is. A probléma pedig új szintre lépett, mikor 2012-ben a németeket is elérte a G4 hype hulláma, és realizálták, mennyire felkapott cím lett most ez. A németek ugyanis erre fel úgy döntöttek, ideje nekik is legyártani a saját rajzfilmjüket, a saját kaptafára kinövesztett játékukhoz. Ráadásul, 3D-ben.

A projectel megbízták a spanyol BRB Internationalt, akik jobb időkben még olyan rajzfilmeket készítettek, mint a Dávid a törpe. A történet azonban, itt kezd érdekessé válni, innentől kezdve ugyanis a rajzfilm, nagyjából olyan utat kezdett bejárni, mind a Duke Nukem Forever. Azaz az elkövetkezendő 3 évben, ugyan folyamatosan jöttek ki a trailerek, de arra vonatkozóan nem volt semmi konkrét, hogy mégis hol tart az éles rajzfilm, és hogy egyáltalán, mikor fog megjelenni? Sok bizalomra mindenesetre nem adott okot a tény, hogy ellentétben a DNF-el, az ennél a rajzfilmnél kiadott trailereken, a fejlődés legkisebb jelét sem lehet megfigyelni. Hiába teltek el köztük hosszú évek, mégis mind ugyanúgy néz ki. Kiválóan hozzák, a még Disney Channeles mércével mérve is gyér színvonalat.

Hogy mi is a helyzet a már kész, éles rajzfilmmel? Nos ez valóban egy jó kérdés. 2015 végén, beharangoztak 26 epizódot az első szezonnak, ami idén elvileg elkezdődött volna márciusban. (Legalábbis a 26-ból 7 epizód már be lett jelentve.) Gyakorlatilag azonban mégse, mert előzetes infókon kívül, nincs róluk semmi. (Na nem mintha ez akkora baj lenne, sőt…)

Külön vicc, hogy a németek sajátosan vakmerő optimizmussal állnak a rajzfilmhez, mert már most tervbe van véve a második és harmadik szezon indítása, holott még az első sem mérettett meg. A magam részéről, ha végig nem is, de belenézni minden bizonnyal bele fogok, csak hogy lássam, annyira szörnyű e, mint amilyennek kinéz.

Reklámok

16 hozzászólás to “My Little Rip-Off”

  1. Nos, a német humor olyan, mint a Vogon költészet. 🙂
    Szerintem a spanyol stúdióban van annyi jó érzés, hogy szándékosan húzzák-halogatják a kiadását ennek a szörnyszülöttnek, kivárva, míg a késés miatt elkaszálják a sorozatot. 🙂

    • Inkább az lehet a gond, hogy a stúdiónak marhára nincs pénze. Máskülönben nem húznák már negyedik éve. Annyira viszont a német tulaj se hülye, hogy végtelen mennyiségben ölje beléjük a pénzt.

      Mondjuk nekem eleve fura, hogy német cég, nem talál a rajzfilmjéhez egy német stúdiót? Meg úgy eleve fel se nagyon mérték azt, kikkel is állnak össze? Azoknak van e egyáltalán elég tőkéjük, kapacitásuk arra, hogy egy ilyen rajzfilmet bevállaljanak? Mert a 3D azért, még most se olcsó. Akkor már tényleg jobb lett volna, ha az eredeti mintájára, inkább ezt is flashben csinálják meg, mert az azért jóval olcsóbb. (Bár tehetség, érzék mondjuk ahhoz is kell, hogy jól nézzen ki.)

      Mindenesetre még így is érdekes ez a “taktika”, mert az ilyen copycat cuccok azért nem szoktak 4 évig készülni, hanem kidobják őket mihamarabb. Pont azért, hogy gyorsan meglovagolják vele az eredeti mű farvizét, amíg az a csúcson van. Na most itt erről viszont, már rég lekéstek.

  2. Összességében valahogy a németeknek tényleg nagyon nem megy a vígjáték készítés. Mondjuk azért a magyar vígjátékok is eléggé felemásak. De az a középszerűség, amit úgy ámblokk a német filmipar felmutatott az elmúlt két és fél évtizedben, azt mutatja, hogy nem is nagyon akarnak komolyan tenni valamit saját renoméjuk javítására.
    Igaz vannak jó filmjeik is (rendkívül merész volt A Bukás című, történelmi film, de szintén remekül sikerült a Goodbye Lenin is, vagy épp a Die Wiele). Persze ezek mellett van egy rakat szánalmas próbálkozásuk is, amire leginkább a tesco gazdaságos jelzőt lehet rásütni, mint az akció sorozataik (lásd Cobra11), mások meg egyenesen arcpirítóan rosszak (jellemzően a vígjátékaik, mint a Csajok a csúcson, Hangyák a gatyában). Ja és nekik köszönhető a fantasy filmek Quasimodo-ja a Mystikal is.
    Amúgy a Disney csatorna alacsony quality szintjét a többi “mese” csatorna is konstans tartja, sőt néha még alul is múlja (főleg a Minimaxon képesek behozni vállalhatatlanul hányadék látványvilágúakat).

    • Volt még egy, ahol az aranyifjak egy trópusi növény nedvéből főztek extra erős vágyfokozót. Az eleinte egész poénosan indult, de a végére már a megszokott sablon tiniromantika és álmoralizálás lett.
      Komolyabb filmeknél még érdemes “Az alagút” filmet megemlíteni. Az nekem máig tetszik, de talán azért, mert nem igazán nyúltak hozzá a kelet-német szökési kísérletek témájához. “A mások élete” is egy egész jó darab volt.

      A magyar filmipart meg hagyjuk, az most kezdett el feltámadgatni. Lásd Kontroll, Taxidermia, Fehér tenyér, Hurok… És ott van mellette Sas Tamás és társai. Nekem speciel a Szőke kóla se volt bejövős, pedig az annyira nem akart vígjáték lenni, mint az újrázott “Egy bolond százat csinál” vagy az “Egy szoknya, egy nadrág”. Jó, tegyük hozzá, hogy ezek eredeti filmjei se valami túl nagy eresztések, amikben még Latabár Kálmán, Turay Ida és a többi nagy név játszott. Jó szerepeket adtak vissza, jó színészek voltak, de a középszerű történeten ők se tudnak javítani.

    • Mondjuk ez nem vígjáték, hanem inkább önfeledt cukiskodás akarna lenni. Szóval ez a Filly leginkább tényleg a G3-as MLP-re akar minden ízében hajazni, annak az “örökségét” akarja megidézni, csak modern, trendi formában.

      Más téma, hogy ez normál körülmények között amúgy eleve halott ügy lenne, mert a G3-at, pláne a G4 sikere után, már senki se akarná lemásolni. Csak hát ugye a németeknek, sajátosan bejött ez a gagyi.

      Valószínűleg ez valami olyasmi lehet, hogy ahogy nálunk az átlag magyar, valamiért sajátosan zabált egy bizonyos fajta német szemetet (lásd az említett Cobra 11). Úgy a németnél is megvan ez a réteg, akik meg ugyanúgy zabálnak, bizonyos fajta amerikai szemetet.

      • Mondjuk a G3-ról se volt semmi fogalmam, úgyhogy gugliztam egyet rá. Háááát…. Valóban megértem a nehezményező álláspontot. 🙂 Az a poén, hogy színvonalban (legalábbis megjelenés terén) nagyjából hasonlónak ítélem a kettőt. Hagyományos 2D rajzolással is lehet förtelmet alkotni, 3D-vel meg ugyebár nem nehéz szart csinálni. 😛
        Ami a Cobra11-et illeti, egy jódarabig én is néztem. Igaz egy idő után kifáradt a sorozat, na akkor hagytam rá. Amúgy a magyar nézőkre valóban jellemző, hogy minden ilyen gagyi sorozatot imádnak. Volt a németeknek egy másik sorozata, ami szerencsére nem lett olyan hosszú életű, de szintén ilyen autópálya központú volt, de ilyen egyveleg egyszerre rendőrök, tűzoltók meg mentősök voltak benne. Aztán szintén oda voltak egy szerzetesről szóló akció-sorozatról (ami ha jól emlékszem valami amcsi film sorozat-koppintása volt). Szóval igen, a német sorozatok ömlöttek egy időben hazánkba. De elég csak a sajátjainkra ránézni, és láthatjuk, hogy kevés minőségi eltérés van a magyar és a nyugati gagyi között. A Szomszédok, Kisváros, Família Kft című 80-90-es évek szülöttei, vagy az ezredforduló környékén indított Életképek (Szomszédokat váltották ezzel), Barátok közt és társai mind mutatják hol tart az átlag magyar tévénéző ízlés szintje, meg az átlag magyar tévéműsor szerkesztő kreativitás szintje.
        Persze hozhatjuk ide még sorba a magyarországi vetítésre került animék egy jelentős részét is. Ugyebár egy idő után azokból is inkább a gyengébbeket hozták be. És nem csak azért, mert csak erre volt pénz, hanem pusztán a jó magyar tévés szokásból is: “jó lesz az a parasztnak, úgysincs ízlése.”

      • Ráadásul van még a G3-tól is rosszabb, a G3.5. Nem véletlen, hogy azt már csak DVD-n adták ki. A Hasbro idénymunkásainak, sikerült úgy újra dizájnolni a már amúgy is csúnyácska, butácska G3-at, hogy a végeredmény egyszerre váltson ki viszolygást, és kínos röhögést. =)

      • Jájj 🙂 Ez tényleg abszurd.
        Mondjuk valahogy elég gyakran előfordul, hogy egy sikeres sorozat idővel átmegy olyan dizájn változásokon, amik rontanak az összképen. Szerencsére a G4 ebben az esetben megmentette a mundér becsületét. Bár ugyanaz a grafika nem áll jól az Equestria Girls-nek. Épp tegnap raktam fel a kritikámat arról is. 🙂
        Amúgy rossz, gagyi megjelenés terén jópofa sort mutatnak a CN rajzfilmek (Dexter laboratóriuma, PPG, Teen Titans, Ben10, csak hogy a látványosabb példákat hozzam fel). Mondjuk a legdurvább a He Man átdizájnolása volt, amit múltkor ts-en meséltem neked.

      • Sajnos itt nem csak a dizájnnal volt probléma, mert a formához igazodott a tartalom is. Azaz amilyen ronda volt, annyira kínos lett az egyes részek cselekménye is.

        A ’90-es New He-Man az valóban gyalázatos volt, viszont később szerencsére készült egy méltó feldolgozás is, még 2002-ben.

        Az EQG-ről meg tudod a véleményem. =) Ahogy elnézem, nagyjából hasonló dolgok zavartak téged is. Sunsetnél mondjuk engem nem csak a Deus Ex Machina használata zavart, hanem hogy ez a karakter konkrétan tényleg olyan lett mostanra, mint egy rossz fanfiction Mary Sueja.

        Gyakorlatilag pontosan ugyanúgy épül fel, ahogy az ilyen karakterek szoktak. Személyisége 0, minden tulajdonságát, más karakterekből emelték át, majd felruházták a különlegesség oltárán, mindenfajta csodás, de eredetiségtől mentes képességgel. Aztán nekiálltak hozzá storyt írni.

        Először kaptunk egy kvázi cukormentes Trixiet, akiből gyorsan jó lányt faragtak, csakhogy aztán hozzácsaphassák a canon brigádhoz, ahová minden igyekezet ellenére sem illeszkedik. Majd elkezdték vele a főszereplőt helyettesíteni, és mit ad isten, még annak a világi alakját is teljesen átírták, csak miatta. Ráadásul mit ad isten, a végső győzelemhez is ő kellett, eddig már kétszer is. Nehogy a végén még feltűnjön, hogy a különleges külső, és a csodás képességek mögött egy rosszul megírt, jellemtelen karakter rejlik.

        Mondjuk mentségére szóljon, még így is jobb, mint az a Sugar Coat, aki meg újfent a “felkaptak egy háttérkaraktert az egyedi dizájnja miatt” tipikus esete.

  3. Azt hiszem a quality mindig tud újat mutatni. Belefutottam tegnap a törökök kis vukjának tekinthető alakításába. Kifejezetten ajánlom, annyira béna lett. 🙂 Gyors össze is rittyentettem róla egy szösszenetet. Maga a film sajnos csak török nyelven érhető el, de még így is képesek volta a Bolivarhoz méltó alkotást csinálni. A látvány önmagáért beszél. Íme a címe: evliya çelebi ve ölümsüzlük suyu. 😀 Elején jót lehet derülni, később még ahhoz is gagyi lesz, hogy a bénaságán lehessen nevetni.

  4. Ma láttam ennek a Fillynek a reklámját Disney csatornán. Le is hidaltam, hogy még az MLP főcím dallamát is lenyúlták.

    Mellesleg a 7. évad 10. rész valami eszelős jó lett. 🙂

    • Mármint a figuráknak, vagy magának a rajzfilmnek a reklámját? Csak mert a rajzfilm státusza, még mindig TBA, azaz elvileg még mindig készül.

      Amúgy tényleg tiszta DNF módjára készül ez a rajzfilm, mert ahogy elnézem, azóta a BRB is már csak közreműködik a rajzfilm készítésében, és inkább kiadták az egészet a kínaiaknak. =)

      Mondjuk legalább már oda eljutottak, hogy a 26 beígért részből, 11-et sikerült legalább nevesíteni. Tavaly, ez még csak 4 volt. Viszont epizód leírása, még mindig csak az első négynek van. Na nem mintha ez olyan sokat számítana, hisz eddig még egyet se sikerült befejezni.

      Poénból amúgy tuti bele fogok nézni, ha egyszer kijön, de sok jóra nem számítok. Hisz arról mára a trailerek meggyőztek, hogy ez tényleg max valami Disney channeles átlag gagyi lesz.

      • Konkrétan a játék figurák reklámját láttam. Mondjuk attól még fura volt, hogy az MLP főcímdala volt a zenei motívuma a Fillynek. Csodálom, hogy a Hasbro még nem perelte le róluk a gatyát. Mondjuk az is meglepő, hogy a Disney alá mert karolni ennek a márkának. Valószínűleg ez a tény tartja még életben. Azért a Disney ellen még egy Hasbro is talán óvatosan pereskedne, bár egy ilyen titánok harcát megnéznék. 😀

      • Nos ahhoz hogy perelhessenek, eleve szerzői jogot kell sérteni. Annak az elbírálása viszont nem olyan egyszerű, lévén pl. a paródiákra, utalásokra, meg úgy alapvetően a kellő mértékben módosított másolatokra ez nem vonatkozik. Szóval perelhetné a Hasbro a Draccot (ez a Filly franchise jogtulaja) de sokra nem mennének vele. Kb. úgy, vagy még úgy se járnának, mint Lucas anno a Star BallZ-vel szemben. =)

        Amúgy nem a Filly az egyetlen ilyen MLP copycat. Ott van pl. a szintén német kötődésű Simba által gyártott My Sweet Pony. Vagy a My Lovely Pony. Igazából a legtöbb Póni hamisítvány, német játékcégektől származik, és Hong-Kongban lett legyártva. Ha nem akarsz hamisítványt venni, annak a legbiztosabb módja, hogy egyszerűen megnézed a csomagolást. Ha rajta van a Hasbro logo, akkor tuti nem kamu. Ha viszont bármi más van rajta, akkor van egy rossz hírem… =)

      • Nos, majd kiderül. Nekem igazából csak annyiban merül fel a pereskedés jogosságának lehetősége, hogy a Filly-nél a termék-reklámhoz konkrétan az MLP főcímzenéjét használták fel. Ez akár megtévesztő reklámnak is minősülhet. Viszont, mivel a Disney látványosan felkarolta a Filly-t, így biztonságban érezheti magát a Dracco, főleg, hogy elég szoros üzleti kapcsolódás van a Hasbro és a Disney között, úgyhogy talán nem fognak egymásnak ugrani emiatt. 🙂

      • A zenéknél még faramucibb a helyzet. Eleve az instrumentál verzió, és a hivatalos, amiben énekhang is van, két külön kategória. Előbbire alapból kevésbé ugranak, szóval ott tényleg elég csak a hangmagosságokkal játszadozni, itt-ott belevágni, kicsit megvariálni egy-két effektel. Így hiába lesz amúgy felismerhető, mégse ugyanaz.

        Mondjuk némelyik buga legalább vicces. =D

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: