Shadow Warrior 2

shadowwarrior2_logo

Mikor annak idején, 2013-ban, a Hard Reset után viszonylag ismerté vált, lengyel illetőségű Flying Wild Hog stúdió bejelentette, hogy még abban az évben ki fog hozni egy rebootolt Shadow Warriort, sokakat, köztük engem is, igen nagy meglepetésként ért a hír.

Őszintén szólva nem tudtam, mire is számítsak, és habár a Hard Resetel jól elvoltam, az mégiscsak egy original cím volt, még ez egy klasszikus cím újkori felújításának lett szánva, és ennek megfelelően, az elvárásaim is ehhez idomultak. Ennek ellenére, a kezdeti fenntartásaim ellenére, a játék végül meggyőzőnek bizonyult. Nagyon megörültem neki, hogy a kissé fanyar szájízt maga után hagyott Duke Nukem Forever után, végre méltó módon sikerült megidézni, a korábbi éra egyik klasszikusát.

Most pedig, cirka három évvel az előző rész után, itt a folytatás, mely már a trailerek alapján is igencsak meggyőzőre sikerült. Lássuk hát, ezúttal mit sikerült összehozni…

Enter the Wang

A történet nem sokkal az első rész eseményei után játszódik. Öt év telt el azóta, hogy hősünk, Lo Wang, egy katasztrófába torkollott, félresikerült üzlet után, megmentette a világot a pusztulástól, de legalábbis, egy démon inváziótól. A civil lakosság, és az infrastruktúra nagy része ugyan odalett a kataklizmában, és a környéket azóta is, kisebb-nagyobb, portyázó démonok járják, ám az élet amennyire lehetett, visszatért a normális kerékvágásba.

Lo Wang ott folytatta immár szabadúszó, részeges ninja mester pályafutását, ahol abbahagyta. Ezúttal épp egy démoni ereklye megszerzésével bízták meg, ami szokás szerint, most sem megy zökkenőmentesen. A bestiák tropára törik szeretett járgányunkat, majd amint rátettük a kezünket az ereklyére, szinte azonnal a nyakunkba ugranak, mi azonban, még épp időben kereket oldunk.

shadowwarrior2_01

Alig hogy ezzel végeztünk, egy szusszanásnyi időnk se marad, és máris egy elrabolt lány nyomába küldenek minket, egyenesen egykori munkaadónk, Orochi Zilla hiper technicizált metropoliszának legmélyére. Akciónkat persze fél siker koronázza, így hamarosan szert teszünk egy új lelki társra, a fanyar stílusú Hojit váltó, akaratos, indulatos, éles nyelvű, de jó lelkű Kamikora.

shadowwarrior2_02

A bonyodalmak pedig csak ez után indulnak be igazán. Kiderül ugyanis, hogy valaki ismét megpiszkálta a két világot összekötő kaput, aminek következtében a környéket beborító, fekete, iszapszerű anyag, elkezdett terjedni, mely nem pusztán a helyi állat és növényvilágra van rossz hatással, de a démonokat is vonzza, és egyre erősebbé, agresszívabbá teszi. Ráadásul az anyag iránt egyre nagyobb érdeklődést mutat az azt legkülönfélébb formában hasznosítani próbáló Zilla vállalat, és az ebből szintén hasznot húzó Yakuza. Illetve ha mindez nem elég, még az egykori démon urak is bekapcsolódnak a játszmába, akik mind a saját hatalmuk, befolyásuk növelése érdekékben játsszák ki egymás ellen, a naiv halandókat.

A konfliktus tehát adott, a mi dolgunk pedig most se kevesebb lesz, mint hogy félelmet nem ismerve, ismét vállunkra vegyük, a világ megmentésének terhét, és szó szerint rendet vágjunk a rosszak között, a szokásos Wang stílusban. Azaz nagyszerű zenékkel, ízes beszólásokkal, és rengeteg vérrel megtámogatva, a lehető legvagányabb stílusban kell eliminálnunk mindenkit, aki az utunkba mer állni. Erre pedig bőven lesz lehetőségünk…

This is my rifle, this is my Wang…

A játékmenet alapjai, továbbra is az első részen alapulnak. Azaz egy modern, és tradicionális FPS játékelemeket ötvöző, shooter / slasher hibridről van szó, ahol csak rajtunk múlik, hogy közelharcban, vagy távolról kívánjuk ledarálni az ellenfeleinket. Újdonságként kapunk bővített mozgás, és képesség rendszert, beígért coop játékmódot, valamint nyílt játékvilágot, és véletlengenerált pályákat. Bár utóbbi kettőnél a fejlesztők, azért finoman szólva is lódítottak.

A Shadow Warrior 2 ugyanis nem openworld, hanem inkább egy a 2009-es Wolfensteinre hajazó, úgynevezett semi-openworld, csak a visszájára fordítva. Vagyis, még ott a különböző küldetés helyszíneket összekötő város volt szabadon bejárható. Addig itt a különböző küldetésekkel megnyíló pályákat tudjuk majd szabadon bejárni, küldetések közben, és után, szabadon.

A dolog tehát nagyjából úgy néz ki, hogy van egy központi hely, az úgynevezett Dragon Mountain, ami egyfajta nyugalmi zóna, egyben főbázis. Itt tudunk küldetéseket felvenni, a különböző NPC-ktől, itt tudunk új fegyvereket, fejlesztéseket venni, a feleslegessé vált darabokat eladni a kereskedőknél. Valamint itt tudunk majd a játék második harmadától craftolni is.

shadowwarrior2_03

Néhány story küldetés kivételével, ide tudunk majd egy gombnyomásra visszatérni, és innét tudunk majd új helyszínekre elteleportálni, amiben egy praktikus kis térkép lesz a segítségünkre.

shadowwarrior2_04

Túl sok randomitásra azonban ne számítsunk, a játék ugyanis inkább csak az egyes NPC-k, küldetéstárgyak, és dedikált ellenfelek helyét kavarja meg, de maguk a pályák, azok fixek.

Bővített repertoárunknak hála, mostantól képesek leszünk duplán ugrani, felületeket megmászni, azokról elrugaszkodni, és szökellni. A megvalósítás persze közel sem egy Dying Light színvonal, mint inkább közelebb áll mondjuk az UT2004 féle árkád stílushoz, viszont ingame, jól működik.

Sokkal érdekesebb változásokon esett át a skill rendszer, mely most már leginkább a Jedi Knight féle erőhasználata hajaz. Azaz van egy úgynevezett chi méterünk, melyből mindenféle ninja trükköket vethetünk be, a szimpla gyógyítástól kezdve, a lökéshullámon át, egészen az átmeneti láthatatlanná válásig.

Szintén átalakították a fegyver, és fegyverfejlesztési rendszert. Ezúttal közel 50 halálosztó eszköz áll majd rendelkezésünkre, az alap katanától, és revolvertől kezdve, a különféle kardokon, szablyákon, karmokon, a pisztolyok, sörétes puskák, könnyű, és nehéz gépfegyverek variánsain át, egészen a gránát, rakétavetőkig, íjjakig, szög és impulzus puskákig. Valamint az olyan speciális darabokig, mint a láncfűrész, vagy a tesla ágyú. Az arzenál tehát bő, és e mellé még bizonyos fokig, személyre is szabható.

shadowwarrior2_05

Az előző részben még pénzért vásárolható, minden fegyvernél fix fejlesztések helyett, ezúttal különböző színű és szintű, értelemszerűen eltérő erősségű ereklyéket szedhetünk majd fel. Ezek a fegyverünk alap statisztikáitól, a tüzelési módon, a kilőtt lövedéken át, a különböző elementális hatásokig, és speciális tulajdonságokig, nagyon sok mindent befolyásolhatnak. Minden fegyverbe, három ilyen ereklyét helyezhetünk el, melyek jellemzően ellenfelekből, ládákból, tárgyakból kieső loot, ritkább esetben jutalom formájában jelennek meg a pályákon. (Jó hír, hogy minden lényeges dolgot, egyetlen jól átlátható, és könnyen kezelhető, bármikor előhívható menürendszerbe rakták össze.)

shadowwarrior2_06

A pályák viszonylag nagyok, több irányból megközelítve is körbejárhatók, továbbra is mind igényesen, részletesen kidolgozott darabok, melyek immár témájukban is remekül elütnek egymástól. A tradicionális vidéki, és városi helyszíneknél az ember szinte már valami elfeledett japán vidéken érezheti magát.

shadowwarrior2_07

Még például Zilla Metropolisa, az echte ’90-es éveket idéző neo-goth cyberpunk stílusban pompázik, ahol a rideg, mocskos, szürke fém felületek, kiválóan harmonizálnak a hatalmas neon reklámokkal, és holografikus növényzettel.

shadowwarrior2_08(The future just keeps getting futureier…)

A környezethez pedig igazodnak ellenfeleink is, akik ezúttal három frakcióra oszthatók, a démonokra, a Yakuza erőire, illetve Zilla cyborgjaira. A változatosságra tehát nem lehet panasz. Pláne hogy minden pályán elrejtettek egy amolyan mini-boss szerű championt, akik jobbára a normál ellenfelek nagyobb, rondább,erősebb, különleges névvel, és aurával ellátott verziói.

Grafikailag a játék, továbbra is erős közepesnek nevezhető, ami a textúrák, shaderek minőségét illeti. A gyengébb látványért azonban maximálisan kárpótol az azóta még tovább fejlesztett sebzés, és törés modell, melynek hála igencsak látványos pusztítást tudunk végezni. Akár az ellenfeleinken, akár a környezeten. Valamint ott az azóta dinamikusan változó napszak, és időjárás, ami a már előző részben is gyönyörű fény, árnyékhatásoknak hála, remekül néz ki.

A környezeti és szinkronhangokra, ezúttal se volt panaszom, a harcok alkalmával felcsendülő pörgősebb számok pedig kifejezetten hozzátettek az élményhez.

Természetesen, most sem maradhat ki a játék értékeléséből, a hangulatért nagyban felelős humor faktor sem. Lo Wang továbbra is hozza a nagydumás, laza, képregény mániás, alkoholista, perverz ninja mestert, akinek harsány, cinikus, néha kifejezetten seggfejkedő szövegei, különösen a Kamikoval közös diskurzusai, remekül sikerültek. Ahogy nagy pozitívumként könyveltem el azt is, hogy ezúttal a többi mellékszereplővel is próbáltak valamit kezdeni végre.

Always bet on Wang

Röviden úgy tudnám összefoglalni, hogy a Shadow Warrior 2, minden szempontból nagyobb, jobb, bővebb, több lett, mint az előző rész volt, és még néhány új elemmel is sikerült kibővíteniük. Vagyis pont olyan, amilyennek egy számozott folytatásnak lennie kell. Emellett pedig még kellően hosszú is, pláne ha az ember nem csak átrohan rajta, hanem felfedezi, bejárja a pályákat. Nekem sikerült egy laza 18 órát beleraknom, az első végigjátszásba.

Az egyetlen komolyabb negatívuma a játéknak, hogy sajnos hajlamos egy idő után monotonitásba fulladni, így inkább csak szakaszosan érdemes vele játszani. Ha úgy érezzük, kezdünk telítődni a sok darálással, mászkálással, fejlesztésekkel való bíbelődéssel, akkor inkább ne kezdjünk bele a következő misszióba, hanem inkább tegyük kicsit félre.

Emellett maximum olyan apróságokat tudnék felhozni, minthogy a játék, hála az új mozgásrendszernek, alapból nem kifejezetten nehéz. Nekem közepes nehézségi szinten, egyszer sem sikerült meghalnom az egész végigjátszás alatt. Tehát gyakorlott FPS fanok, nyugodtan kezdjenek a harmadik, azaz a hard szinten. 8/10

Advertisements

7 hozzászólás to “Shadow Warrior 2”

  1. Látom, neked ez a játék nagyon feküdt. 🙂 Engem ez a cím már régen is valahogy elkerült, de talán nem is baj. Annyira nem a zsánerem. De ez a ninjás dolog arra enged következtetni, hogy szerintem neked Genji bejövős lenne Overwatchban. 😛
    Jah, ha már ázsiai téma, ezt ajánlom figyelmedbe:
    http://www.pcguru.hu/hirek/itt-a-pan-pan-a-bugyiszimulator/39123
    Elég elborult ötlet. 🙂

    • Elvoltam vele, a Doom után a második olyan FPS volt idén, amit meg is érte kipörgetni, és amit még tuti elő fogok venni később. Persze annak ez nyilván teljesen más, aki anno nem játszott az eredetivel.

      Overwatchban (ha végre eljutok oda) szerintem majd a kaszással fogok kezdeni. =)

      A bugyison meg már meg se lepődök a kecske, pirítós, porszívó szimulátorok után. =D

      • Hehe 😀 Azért az a bugyis akkor is tarkón csapott engem. 🙂 Nagyon elmeroggyantak egyesek.
        Overwatchban amúgy is érdemes kezdőbarát karival kezdeni, Genji meg pont nem az. 🙂 Reaper amúgy egész jó tud lenni néha. Tegnap mentem is vele egy jó kört. Mondjuk sokszor nekem kellett tolnom a payload-ot, mert a gyökér csapat inkább elment harcolni, leszarták, hogy amúgy meg bebukhatjuk a csatát. Viszont ez a Sombra valami fenomenálisan nagy nyúlszáj lett. Igazából tényleg csak jó játékosok kezében ér valamit, és még azok is csak most próbálgatnak taktikát kialakítani rá. Másik meg, hogy nemrég meg kellett figyelnem, hogy szegény Tracer nem sokat ér a fagyis lánnyal szemben 1v1-ben.

  2. Végre nem megint a póni! XD
    Remek játék lett, árengedményt is kaptál rá ha megvan az 1.
    De jobban örültem volna ha valódi openworld kialakítást kap mint a Borderlands vagy Farcry. Így semmi értelme visszamenni a helyszínekre, ha befejezted a küldetést. :S

    • Nem értem, mi a baj a pónival? 🙂
      Mondjuk van még pár olyan játék, ahol nincs értelme visszamenni korábban teljesített küldetések helyszínére.

    • Először én is azt hittem, a trailer alapján, hogy hasonló lesz, mint a Dying Light féle mászkálós, parkőrködős móka.

      A térképekre annyi értelme van visszamenni, hogy ha még nem léptél elég szintet, nem ölted le a championt, kihagytál secreteket, akkor ezt utólag be lehet pótolni.

  3. Ha már lövölde, nem tudom hallottál-e a Dead rising 4 megjelenéséről? Most rakta ki Zoly a bemutatót róla. Kivételesen még én is elgondolkodtam azon, hogy zombik ide vagy oda, de ezt ki kéne próbálni.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: