Overwatch

overwatch_cover

Mikor nem sokkal a Titan 2014-es elkaszálása után, a Blizzard úgy döntött, egy új multiplayer FPS kifejlesztésére adják a fejüket, mellyel nem titkoltan az volt a céljuk, hogy a Team Fortress 2 nyomdokaiba lépve, felpezsdítsék az azóta kissé egysíkúvá vált multiplayer FPS piacot, kíváncsi lettem.

Nem pusztán azért, mert a Blizzard, az elkaszált StarCraft: Ghost óta most próbálkozott másodjára shooter műfajjal, hanem mert a korai gamplay videókat elnézve, a játék több mint decensnek ígérkezett.

Marketing szempontból remekül átgondolt módon, ők is kihoztak egy megnyerő, sokakat leginkább egy Pixar filmre emlékeztető, karakter orientált trailert, amivel kvázi bebiztosították, hogy a játékra odafigyeljen a közönség, és sokan már csak ezen felbuzdulva is megvegyék. Ez a húzás pedig természetesen, mint oly sokszor, most is bejött.

Nem tagadom, még nálam, az online játékok iránt amúgy nem túl fogékony embernél is sikerült azt elérniük, hogy érdekeljen a dolog, és ki akarjam azt próbálni. Amit végül, meg is tettem, hála az idei ingyen hétvégének, aminek keretei között, végre én is belekóstolhattam, az Overwatch élménybe. A végeredmény pedig azt kell mondjam, igencsak meggyőzőre sikerült. Így a Black Friday akció keretei között, fél áron, végül be is szereztem.

Darálás, de csak ésszel

A történetről, illetve a játék úgy egyébkénti világáról, nem sokat lehet elmondani. A lényeg, hogy valamikor a múltban, amolyan Terminator szerűen, a mesterséges intelligencia által vezérelt gépek, fellázadtak az emberek ellen, ami egy nagy, globális háborúhoz vezetett. Az eseményt elnevezték Omnic Crisisnak, aminek végül az Overwatch különítmény vetett véget. Később azonban, belső konfliktusok alakultak ki a szervezeten belül, ezért az Egyesült Nemzetek, feloszlatta a különítményt, egykori tagjai pedig szétszóródtak a világban. Legalábbis mostanáig, a megszaporodó, koncentrált terror fenyegetettség miatt ugyanis, mellyel szemben tehetetlennek bizonyul az összes rendfenntartó szervezet, újra életre hívták az Overwatch különítményt.

Hogy játék közben ebből mégis mennyi jön át? Nos körülbelül annyi, mint egy Unreal Tournamentben, azaz nagyjából semmi. Van itt egy furcsa, a maga módján érdekes világ, amiben látszólag ott a kohézió. Karakterek, akiknek látszólag van személyiségük, múltjuk, és motivációik, de a fókuszban, messze nem ez van.

A kérdés persze jogos, hogy vajon mégis mennyire fair húzás ez azokkal a játékosokkal szemben, akik kifejezetten a karakterek, és a setting miatt vették meg? Én mégis azt mondom, hogy ha egy játék, játékmenet szintjén rendben van, akkor a többi már csak adalék. Plusz a korai gameplay videók alapján azért, már bőven le lehetett azt szűrni, hogy a gyakorlatban egy arena shootert fogunk kapni.

overwatch_01

Na de akkor, hogy milyen is az Overwatch, mint játék? Röviden és tömören, jó. A Blizzard ügyesen elleste, és elegyítette az elmúlt két-két és fél évtized legnagyobb multi FPS címeinek nyerő ötletei, stílusát, egyetlen helyen. Magyarul, jó helyektől loptak jól.

overwatch_02

Alapvetően egy PvE, és PvP módban játszható, csapatalapú aréna harcot kapunk, dedikált célokkal. (Solozásra tehát nincs lehetőségünk.) Adott a klasszikus Assault, ami támadók kontra védők közti pontfoglalós móka. Control, ami nagyon hasonló az előzőhöz, csak itt mindkét csapat támad, és egy semleges bázis befoglalása, megtartása a cél. Escort, amikor a támadó csapatnak egy fix útvonal mentén kell végig kísérnie egy járművet, miközben a védekezők ezt értelemszerűen, próbálják megakadályozni. Illetve ott van még a speciális szabályok szerint működő kompetitív mód, custom game, valamint a heti, és szezonális kihívások.

A játékban, minden lejátszott csata után, bizonyos mennyiségű XP üti a markunkat, amiből ha összegyűlik a kellő mennyiség, szintet lépünk, és kapunk egy lootboxot. Minden lootbox négy, rendszerint kozmetikai jellegű kiegészítőt tartalmaz a különféle karakterekhez, mint sprayk, hangok, pózok, skinek. Ezen felül kaphatunk még player ikonokat, vagy “goldot”, amiből célzottan tudjuk ezeket feloldani.

overwatch_03

Csapatalapú játék lévén, a játék eszenciáját, a különféle karakterek adják. Akik nem csak külsejüket tekintve, de típusukban, feladatkörükben, képességeikben, és megkövetelt játékstílusukban is különböznek egymástól. Alapvetően minden karakter rendelkezik két aktív képességgel, és egy lehetséges passzív képességgel. Valamint egy úgynevezett ultival, ami jobbára egy szuper képesség.

A karakterek négy kategória között oszlanak meg. Vannak a támadó karakterek, akik feladata elsősorban a sebzés kiosztás, és az ellenség mielőbbi likvidálása. Védekező karakterek, akik kulcspozíciókat hivatottak megtartani, és a társaikat fedezni. Tankok, akik feladata a sebzés felfogása, és az előre törés. Valamint támogató karakterek, akik feladata a társaik támogatása, gyógyítással, és különféle buffokkal.

overwatch_04

Jó hír, hogy a csapatösszeállításkor, a rendszer figyelmeztet, ha valamilyen típusból, nincs még a csapatban, vagy valamelyikből túl sok van, esetleg túl kevés. Egy jó csapat ugyanis úgy épül fel, hogy minden karaktertípusból, van benne legalább egy.

A kutya ott van elásva, hogy a játék azt nem közli viszont, melyik karakter az, ami ténylegesen annak is számít, aminek be van állítva. Illetve hogy az a karakter, mennyire könnyen, avagy épp nehezen játszható. Melyik az, amely inkább a kezdőknek ajánlott, és melyik az, amely tapasztalt játékost kíván. Bizonyos karakterekkel ugyanis sokkal könnyebb jól játszani, mint másokkal. Vannak, amelyekkel több hibát is megengedhetünk magunknak, még mások abszolút nem tolerálják, ha hibázunk. Elég, ha egyetlen lépésünk rosszul jön ki, és máris a kezdő helyen találhatjuk magunkat.

overwatch_05

Például egy Tracer, hiába van támadónak beállítva, frontális harcra, tökéletesen alkalmatlan. Nem könnyű vele játszani, és pláne nem jól játszani. Hála az alacsony életerő, az alacsony tárkapacitás, az alacsony sebzés, és a nagy szórás miatt. Plusz hiába lenne elméletben roppant mozgékony, mivel csak dashel, ezért pontosan előre kell azt vele látni, hová fogunk majd vele érkezni. Különben könnyen előfordulhat, hogy pont az ellenfél csöve előtt kötünk ki. Vagy épp ráfutunk egy csapdára. Ugyanez Winston, aki hiába tank, annak talán az egyik legkörülményesebb. Vagy ott van Symmetra, aki hiába támogató, gyógyítani nem tud, így támadó csapatba, egyáltalán nem való.

Gyakorlott FPS játékosoknak persze, a legtöbb karakter stílusa ismerős lesz, így gyorsan megtalálhatják, a hozzájuk leginkább illőt. Ahogy magába a játékba is, viszonylag könnyen bele lehet jönni. Az egyetlen hátulütője a dolognak, hogy csapatalapú játék lévén, az ember rá van utalva másokra, ami sajnos együtt jár azzal, hogy ha az ember peches, és rossz csapatokat fog ki, akkor az hamar kedvét szegheti.

A PvP, vagy a Hard AI elleni PvE ugyanis, már valódi csapatmunkát, és odafigyelést kíván. Ott már nem elég a győzelemhez, ha van 2-3 értelmes játékos a csapatban. Ott elég, ha 1-2 ember nem azt csinálja amit kéne, nem jól választ karaktert, nem ismeri a pályát, stb., és ez máris a meccsbe kerülhet. Erre pedig sajnos meg van az esély, az MM ugyanis nem veszi azt figyelembe, milyen szintű játékosokat enged össze. Így könnyen előfordulhat, hogy a 10-es szintű kezdőt, bedobja 60-as játékosok ellen, akik ráadásul szakaszban vannak.

Technikai oldalról nézve, grafikailag a játék, hozza a kissé Team Fortress 2-re hajazó, rajzfilmes, vagy inkább animációs filmes ábrázolás módot. Bár a karaktereken, és bizonyos pálya elemeken, mint az autókon például észrevehető, hogy jóval élesebb textúrákkal, és komolyabb shadereléssel rendelkeznek, mint a környezet többi része, ami inkább elnagyolt, és helyenként kissé elmosott.

Komolyabb fizikája, és törésmodellje, nem nagyon van semminek, csak néhány dedikált tárgynak. Ennek ellenére, néhol egész látványos pusztítást lehet végezni. (Hanamura játékterem.) Hangok terén, kissé felemásnak éreztem a helyzetet. A szinkronszínészek remek munkát végeztek, a fegyverek hangjai is rendben vannak, ugyanakkor például környezeti hangokból, nem sok van.

Összességében tehát azt tudom mondani, az Overwatch, nekem elnyerte a tetszésemet. Még ha nem is vagyok vele maradéktalanul megelégedve. Szimpatikus, hogy nem egy “pay-to-win” játék, bár a mikro tranzakciós rendszer, azért ebből se maradhatott ki. Plusz nem ártana a pályák számát növelni, és PvE-ben is lehetne több randomitás, az AI csapat összeállításában. 7.5/10

Advertisements

73 hozzászólás to “Overwatch”

  1. picimessenthial Says:

    Nem az én műfajom az FPS , de amikor free volt és kipróbáltam tetszett. Mivel a lelkemet már eladtam a Blizzardnak, ezért majd valamikor megveszem 🙂
    Egyébként kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az a következő zsáner (ha nem is a közeljövőben), amit úgymond hasonlóan “lecopyz” és el fog készíteni a Blizzard.

    • El tudnék képzelni egy Minecraft-szerűséget, vagy valamilyen szimulátort. 🙂 Bár egy városmenedzser játékot is megnéznék tőlük. 🙂

    • Féláron megérte beszerezni, pláne hogy nem havidíjas. Azért nem egy Q3, UT, vagy Painkiller féle hardcore darab, de akinek a TF2 féle móka tetszett, annak sanszosan ez is be fog jönni.

      Blizzéknek igazából már csak autós, sport, meg táncolós játékuk nincsen. Esetleg ha nagyon nem akarják megerőltetni magukat, akkor kihozhatnak valami L4D szerű agyatlan zombi gyilokot, azzal nem lehet mellélőni. Vagy simán egy zombi horda módot az OW-hoz. =D (Na jó, azért ne fessük az ördögöt a falra, mert a végén még megcsinálják.)

  2. Már azt hittem, idén nem jön ki a bemutatásod. 🙂 Az a 7.5 pont jelen állapotában teljesen reális, de szerintem jövő ilyenkorra már lehet feltornázza magát 8 pontra.
    Pár apróság jutott most így hirtelen eszembe: egyrészt a hangok terén én hibának rónám fel, hogy néha elmegy a hang, vagy rosszul játszódik le (tudom, az alaplapom is gyengélkedik, de azért nem ennyire). Másrészt azt érdemes lenne kiemelni, hogy kis adagokban fogyasztva adja meg az igazi ízét a játék, mivel hajlamos monotonná válni. Amúgy a pályák mennyisége valóban igényli a növelést, de ezen legalább dolgozik a Blizzard. Elvileg januárban jön is egy új pálya, de szerintem 2017 során még legalább 4 pálya összejöhetne neki.
    Aztán azt se felejtsük el, hogy itt a szintlépés inkább a játékba ölt időt mutatja, mintsem a valódi tudást. Itt nincs wn8 (szerencsére), hogy mutassa, ki mennyire gyakorlott. Én a magam 66-os szintjével is gyenge kezdőnek számítok, míg mondjuk egy CoD veterán lehet már level 2-n is hülyére verne. Persze azért a magas szint mindenképp több gyakorlatot jelent az alacsony szinttel szemben, de a valódi fps tudást nem biztos, hogy érzékelteti. Az MM hosszútávon pont emiatt ugyanattól a betegségtől fog szenvedni, mint a többi MMO játéknál, vagyis idővel kialakul egy masszív ősmag, akik tudnak is játszani, meg ott lesz a sok piroska (wot-os szlenggel), és egy ideig a sok kezdő, akiket keverve összerak, majd jön a gyakorlottak számára a rage hullám. Lassan az MMO-k készítőinek el kéne gondolkodnia azon, úgy általánosan, hogy képesség-alapú MM-re van szükség, mert a gyakorlott játékosnak nem élmény hosszútávon sem a fókavadászat, sem a nonstop szívás a rossz játékostársak miatt, mint ahogy a gyengébbeknek sem élmény hosszútávon, hogy akármit csinálnak, egy gyakorlott játékos kenterbe veri. Meg aztán ki kellene szűrni azokat a játékosokat is az MMO-kból, akik konkrétan pont leszarják, hogy teljesítenek, mi lesz a csata végkimenetele, csak pickelnek valamilyen karaktert/tankot/akármit, aztán rácsapnak a csatagombra, miközben azzal sincsenek tisztában, melyik az eszközük eleje és hátulja. Ők lehet, jól szórakoznak azon, hogy “nézd Józsi, konnektor! vajon mi történik, ha beledugom a farkamat?”, viszont azok, akik rendeltetés szerűen akarják használni a játékot, ettől csak frusztráltakká válnak.

    • Jönne ki más is, csak el vagyok havazva. Sok minden torlódott fel így az év végére.

      Hangok terén nekem ilyen problémám eddig még nem volt. Szóval a hiba, az sanszosan tényleg a te gépedben van. Viszont ha már feljött, amit hiányolok, azok a meccs közbeni pörgősebb zeneszámok.

      Az MM-el kapcsolatban valóban, lenne még bőven hova fejlődni, de szerencsére itt azért nem olyan vészes, vagy legalábbis általában véve nem érződik annyira annak, mint a WoT-ban. Az a helyzet, hogy az MM, minden ilyen játék legkomplexebb, és legköltségesebb része. A játékosok ugyanis nem csak az igazságosságot, de a gyorsaságot is elvárják, a kettőt szinkronba hozni meg se nem egyszerű, se nem olcsó.

      Ugye így is nem egyszer fél perceket, vagy akár még többet kell várni, még talál elegendő játékost, még AI ellen is. Aztán ha 1-2 játékos kilép meccs közben, és nem talál gyorsan a helyükre elég embert, akkor bontja is az egészet, majd keres újat. Ráadásul a játéknak ugye 24 órában menni kell, szóval érthető, miért nem szeret egy fejlesztő sem komolyabban hozzányúlni az MM-hez, ha már egyszer felépítettek egyet, ami működik, ha nem is maradéktalanul.

      Idióta játékosok, na igen, ez megint egy jó téma. Ugye régen ez egyszerű volt, mert aki kreált egy szervert, az bárkit kirúghatott. Itt ez már másként megy. OW-ben úgy vettem észre, a tétlen játékost bannolja egy idő után, automatikusan a rendszer. Illetve ha elegen feljelentenek, akkor kaphatsz még bant. Más téma, hogy ennek jogosságát ugye nem egyszerű kivizsgálni. Hisz azt csak játék közben látod, tapasztalod, ott és akkor, hogy valaki szándékosan szórakozik, trollkodik, hátráltatja a csapatot, vagy csak egyszerűen egy tapasztalatlan kezdő, aki még nincs tisztában a játék szabályaival.

    • Mondjuk így ebben a formában, ez se igaz. Zarya, vagy Sombra haja pl. minden, csak nem természetes színű. =)

      • Jó igaz, bár lehet, ebben a világban lehet természetes rózsaszín haja valakinek. Az animék világában is lehetséges, és ez is hajaz azok stílusára. 🙂

      • Ha már anime, múltkor épp azon filóztam, Mercynek lehetne Panty skinje. =) Valami ehhez hasonló. (Természetesen a férfi karakterek élesztéséhez, egyedi ultival. =D)

  3. Péter, ha gondolod…. BenyoBoy#2785. 😀
    Nekem a Diablo II óta ez az első Blizzard játékom és a PlayStation 2-es Black óta az első FPS, amivel játszom és nagyon megszerettem. Naponta pár órát elverek benne, a legtöbb meccs élvezetes és ami a legjobb, hogy nem tart olyan irreálisan hosszú ideig egy-egy kör. Szóval, ha teszem azt, sok a melód, de szeretnél kikapcsolódni meg ellövöldözni, ez arra is jó, mert csak nagy ritkán húzódik el egy-egy meccs 15 perc fölé. Vannak egész egyéni és ötletes karakterek és egyaránt vannak olyanok is, akikkel hót egyszerű boldogulni, de vannak olyanok is, akikkel azért profin kell játszani, hogy konkrétan hasznot is hozz a csapatodnak és ne csak egy élő céltábla legyél. A játékkal annyi a bajom, hogy a sniper “classt” úgy ahogy van, kivenném, mert a nem túl nagy mapokra teljesen fölösleges long range karakter, viszont ha van egy, akkor azt csak egy másik sniper tudja hatékonyan counterelni, szóval hót szopás.
    Én amúgy tök véletlenül csöppentem bele a játékba és totál leszartam az egész hype-ot, de mivel videojáték-bakeliteket gyűjtök és pont láttam akcióban a játékot a press kittel együtt, amihez adnak egy limitált Overwatchos bakelitet, megvettem. Ha meg már megvettem, ki is próbáltam. 306-os szinten vagyok, szóval, sokat beleöltem és nem bántam meg. 😀

    • Jó sokat toltad. 🙂 Nekem eddig 67-es szintig sikerült eljutni. 🙂 Mondjuk ezzel párhuzamosan wotozunk is. Amúgy neked pc-s verzió van, vagy ps? Mert mi pc-n futtatjuk.

    • Na, akkor ha hazaértem, fel is veszlek. =) TS-ed nem tudom van e, de mi szoktunk használni Fomával. Azon keresztül tudunk dumálni is, úgy jobban telik a szünetek közti idő.

      A snipererek valóban nem igazán illeszkednek a játékba, ezért is nem erőltetem pl. Widowmakert, vagy Anát. Bár utóbbival néha kísérletezem, de akkor is inkább zoom nélkül lövök vele. Mondjuk láttam már gyereket nagyon profin tolni Widowmakerrel, de ahhoz pálya is kellett neki, ahol van elég tér, hely elbújni (gibraltar). Mert a legtöbb pálya, nem igazán alkalmas erre. Vagy túl kicsik, vagy nagyon csőszerűek.

      Amúgy általában PvE-ben tolom inkább, mert a PvP-re tartogatott türelem, kell a WoT-hoz, ott ugyanis csak PvP van, és egy ottani vereség hullámon, jóval könnyebb magad felbaszni. Ezért is vagyok még csak 30 valahányas szinten. Meg azért is, mert most a WoT ünnepi akciója, az OW-hez képest, csöppet érdekesebb. =) Szórják ki a lootboxokat, egy epic csatáért, ott akár egyszerre 5-öt is kaphatsz.

      Kedvenc karakter? Osztály? Pálya?

      • Hát, TS-sel nem nagyon volt dolgom, de fel van telepítve. 😀 Ana nálam sniper kivétel. Nem tudom nézted-e tegnap vagyis pontosabban ma hajnalban az MLG Vegas-t, a 16 féle csapatvariációból 14-ben alapkellék volt. Úgy, hogy legutóbb nerfelték. 😀 Jó kezekben ő a legjobb healer, úgyhogy rá nem tudok rosszat mondani. 😀 Én a 4 “kasztból” hárommal szoktam játszani, azon belül is 2-2-2 karkaterrel. Elsősorban a védekező karaktereket szeretem, Junkrat és Mei akikkel a legtöbbet vagyok. Support is szeretek lenni, főleg Lúcio és Mercy (Zenyattával még gyakorlok), ha pedig támadni kell akkor Reaper vagy McCree, bár utóbbival rengeteg kell gyakorolnom, rajtuk kívül pedig Sombrával szoktam lenni, legutóbb összehoztam vele a 20 kill streakes achievementet, alig hittük el, hogy vele is sikerülhet. 😀 Tankolni viszont nem nagyon szoktam, Reinhardttal fogok majd elkezdeni tanulni. Pályák közül az abszolút kedvenc Route 66, Dorado és Hollywood, de nagyon szeretem a King’s Row, Hanamura, Numbani, Watchpoint: Gibraltar pályákat.
        Amit még elfelejtettem, hogy ami nagyon tetszett az Overwatchban, hogy a felépítése nagyon hasonlít a verekedős játékokéhoz (talán ezért nem is meglepő, hogy szinte minden ex FGC-s és Tekkenes ismerős már azt tolja), azaz főleg a counterpickekre épül.

      • Akkor nagyrészt hasonló az ízlésünk karik, pályák terén. =) Mondjuk nekem nagy kedvencem még Torbjörn, és D.Va. Roadhogot még tanulom. Ha meg amolyan mindenes kell, akkor ott van Soldier 76. Genjivel, Hanzoval próbálkozok még néha. Illetve ott van Pharah, aki tiszta UT/Q3 emlékeket idéz. =)

        Egyébként igen, ezt a “kő-papír-olló” elvet, miszerint ez üti azt, az üti amazt, jól össze tudták állítani. Hasonló lenne mondjuk a WoT is, csak ott részben a túl sok jármű, részben a játékszabályok, pályák átalakítása miatt, a mai meta már nem valami kiegyensúlyozott.

        TS-t nagyon egyszerű kezelni, meg jól is jön sokszor, hogy egyből oda tudunk szólni a másiknak, ha gáz van. Mondjuk az OW-ban alapból is van voice chat, de azzal nem kísérleteztünk még. Meg igazából felesleges is, a TS sokkal jobb erre a célra.

      • Meg a gold lőszer is odabasz a wot metájának. 🙂

        Amúgy nálam Junkrat, Pharah, Mei, Reinhardt, Lucio a favoritok, esetleg még Reaper.

      • Igen, ez is beletartozik a játékszabályok megváltoztatásába. Meg úgy alapból a 9-10-es medek is túl vannak húzva, úgy átütés, mint páncél terén. Csak ugye nem merik nerfelni őket, mert a sok csillámfaszláma, egyből kiverné a balhét.

      • Jó, mondjuk most OW-ban Symmetrát is sikerült kicsit túlhúzni. A sentryk pont olyan irritálóak lettek, mint nyáron voltak.

      • “Mondjuk nekem nagy kedvencem még Torbjörn, és D.Va. Roadhogot még tanulom.”
        Hehehe, Trollbjörn én is néha bepickelem quick matchre, egy félkészületlen csapatot rommá lehet szopatni vele. 😀

        “Illetve ott van Pharah, aki tiszta UT/Q3 emlékeket idéz. =)”
        Hát neki konkrétan vannak Quake-re referáló voice line-jai (pl. a rocket jumpos). 😀 Szóval, ő abszolút Quake karakter, ráadásul a legutóbbi buff óta kibaszott erős is lett.

        “Mondjuk az OW-ban alapból is van voice chat, de azzal nem kísérleteztünk még.”
        Mi szoktuk nyomni a Battle.net-es chatet, meglepően stabil és jól működik, azonnal felismer mindent, nem kell beállítani lófaszt se. 😀

        “Jó, mondjuk most OW-ban Symmetrát is sikerült kicsit túlhúzni. A sentryk pont olyan irritálóak lettek, mint nyáron voltak.”
        Én most a mystery heroes brawlban kaptam ki Symmetrát. A turretjei valóban nagyon irritálóak lettek, de a legutóbbi buff miatt konkrétan McCree/Reaper szintű DPS karit csináltak belőle. 😀 Egy D.va-t, egy Lúciót és egy Roadhogot úgy leheggesztettem pillanatok alatt, hogy nem hittem el. Kikúrt erős lett most. Annak a hülye sugarának nagyobb lett a hatótávolsága, alapból többet is sebez mint korábban (ugye minél tovább van egy ellenfélen annál több dmg-et kap), szóval… őt túltolták most valóban.

  4. Na, eljött a világ vége az OW-ban is. 🙂 Leleplezte a Blizzard az új képregényt, amiben bemutatták a leszbikus Tracert. A fandom meg ledobta az ékszíjat.

    • LOL! Mondjuk azt sejteni lehetett, hogy tuti nem Zaryara fogják ráhúzni, mert az már túl sztereotip lett volna. Viszont én valamiért inkább Sombrára gyanakodtam, hogy nála fogják ezt meglépni, hisz ő még elég friss, és a sok kretén, az ő “boopjába” is, sok mindent belelátott.

      Amúgy ezúton gratulálok a Blizznek, hogy így aláfeküdtek a feminista, gender kurzusnak, szép volt. Mi jön ezután? Kiderül, hogy Reinhardt, és Torbjörn, titokban melegek? =D

      Engem különösebben mondjuk nem érdekel a dolog, lévén Tracer kb. annyira mozgatott meg, mint nő, hogy még Mei is jobban bejött nála. =) Amíg Mercyhez nem nyúlnak, addig én nyugodt leszek. =)

    • Mondjuk Tracer körül kialakult már egyfajta waifu-szindróma, így egy kissé sokként érte a népet ez a dolog. Különösebben engem sem érdekel, melyik karakterre húzzák rá, hogy meleg, mivel a játékélmény szempontjából tök mindegy. Viszont ezek után még annyira sem fog érdekelni a lore, mint eddig. Amúgy én inkább vártam volna egy Zarya, Symmetra vonalat, ha már ennyire témánál vagyunk.
      Emellett Reinhardtról már pedzegetik egy ideje, hogy ő Pharah apja, szóval az ő esetében valószínűtlennek tartom ezt a gender dolgot.
      A legnagyobb poén inkább az, hogy még Andrew Dobson is kiakadt ezen, pedig ha megnézzük az Alex ze pirate című képregényét, akkor láthatunk meleg kalózlánykákat nála. 😛

    • Az angolok alapból elég buzisak, úgyhogy én nem lepődtem meg Tracer-en, engem meg egyáltalán nem zavar, hogy ennyi karakterből van egy, aki meleg/leszbikus. Sőt, végre a Blizz adott egy jó vonalat: ha meleg/fekete/transz/satöbbi karaktert akartok, akkor csináljatok magatoknak, ne bombázzátok petícióval a Nintendót, hogy legyen Link lány vagy feka Ironman (ez utóbbi mondjuk pont sikerült). Plus külön plusszpont, hogy nem volt annyira direkt az emberek arcába tolva, egy képkocka a képregényben, a játékra nem lesz hatással, köszi, csá. 😀

      • Mondjuk én alapból nem értem, miért kell a szexuális orientációt beleerőltetni egy játékba? Csakhogy ők is reprezentálva legyenek? Egy sorozatnál is halálom az ilyesmi, mikor utólag, már a sokadik szezonba behoznak, vegytiszta fanservice céllal leszbikusokat, buzikat, de egy játéknál, pláne egy ilyennél, egy multiplayerre kihegyezett arena shooternél, aztán végleg feleslegesnek tartom. Most komolyan, kinek hiányzott ez? Mert nem hiszem, hogy a játékos közösség ezt követelte volna. A femnácik károgása, akik különben sem játszanak ezzel a játékkal, az meg kit érdekel?

        A Blizz anno még pont leszarta őket, mikor kitört a “fenék botrány”, ami megint nem volt más, mint néhány kretén feminista műbalhéja. Erre most meg jön ez. Szóval nem az zavar engem, hogy Tracer az ami, mert ha kezdettől fogva az lett volna, a francot se érdekelné. Hanem hogy világosan látszik, hogy ez utólag lett beleerőltetve, mert Blizzék ezzel mutatni akarják, mennyire korrektek politikailag. Na ez nem tetszik nekem.

        Aztán oké, hogy ebből a játékban szerencsére semmi se jön át, viszont ettől nekem még finoman szólva se tartom jónak, hogy ez a feminista, gender elméletes, pc marhaság, ilyen szinten be tud törni.

    • Hehe, egyik barátom tegnap mutatta a képregényt, első gondolatom nekem is ez volt, hogy “na, erre vajon mit szól a fandom?” Az úgy fanboyként picit valóban odabasz, hogy a mindenki által “waifunak” beállított csajról derült ki pont ez, de persze nem azt mondom, hogy ettől még megutáltam volna a karakterét, vagy bármi. Sőt, azt valóban jól csinálták, hogy nem erről szólt az egész képregény, elcsattan egy csók, de annyi és magát a karaktert sem ez határozza meg, szal ha ezt nem mutatták volna, nem is tudnád, hogy meleg, ergo legalább nem valami “felvonulásos díszbuzit” csináltak belőle. 😀 (Mondjuk fura, MLP-ben pl. amennyire bejött a különböző yuri shippingelés, OW-ben valahogy annyira hidegen hagy…na jó, Pharah x Mercy témában azért vannak jó képek. XDDD)

      Mondjuk az picit zavar, hogy a korábbi játékaikhoz képest Blizzék itt azért tényleg ráfeküdtek a liberális propagandára, szal kis túlzással lassan nincs olyan OW-ből kijövő videó/képregény/promóanyag, amiben nem hintettek volna el kisebb-nagyobb mértékben ilyesmit. (Várom Lucio cinematicját, ami arról fog szólni, hogy mielőtt sikeres DJ lett, hogyan nyomták el a gettóban a gonosz fehérek. 😛 Mondjuk utána kéne olvasnom OW Wikin, lehet valami full hasonló a háttérsztorija… XDDD) Szal na, kis mértékben nincs ezzel baj, ahogy Péter is írta már egyszer, a legtöbb ilyen rajzfilm/játék baloldali mondanivalót közvetít, plusz nem mintha az MLP mentes lenne tőle, de a legtöbbnél valahogy nem ennyire direkt, itt már viszont néha már zavaró érezni, ahogy erőlködnek és szerintem a leszbi-Tracer is valahol ennek az egésznek lett a terméke.

      Szal mit tudom én, ha csak a castinget megnézzük, már az árulkodó, egy Starcraftban pl. még nem volt kötelező, hogy feketétől az ázsiain át a festett hajú “feministáig” mindeni rassz és irányzat képviseltesse magát, vagy nem találták ki, hogy Nova és Kerrigan titokban randizgatnak (pedig AZT méltányolta volna nem egy fanboy… XDDD), szal na, ebből a szempontból az OW története nekem már picit túl “trendi”… És akkor ugye erre jöttek még rá az olyan témák, mint a “robot Gandhi” meggyilkolása, vagy az, hogy az robotokat egyértelműen a kisebbségekkel állítják párhuzamba (Soldier 76 cinematicban pl., amikor az olasz huligánok vascsővel verik az egyiket, miközben a kiscsajt is próbálják rádumálni, hogy szálljon be és közben ilyeneket mondanak róla, hogy “nyugodtan üsd meg, biztos nem is érzi!” stb.)

      Szal na, értjük mi ezt, lehetne kissé kevésbé szájbarágósan is, hacsak nem az a cél, hogy a teljes tizenéves OW fandomból balos szavazókat neveljenek ki X év múlva. 😀 (Igen, tudom, hogy ez most kissé ilyen “light Rontom” post volt a részemről, meg annak ellenére, hogy annyira azért tényleg nem zavar, a postom alapján most teljesen úgy hangzik, mintha rendesen felcsesztem volna magam rajta, de nem, csak gondoltam leírom, hogy szerintem jobban túltolják ezt ebben a játékban, mint kellene és a leszbi Tracer ennek csak egy újabb állomása. Remélem, azért a Winston – random nő animal szex párosig nem jutunk el…:P) Ettől még persze várom a képregényeket, különböző plusz infókat, meg úgy mindent a szereplőkről, mert ez az, ami a játékból szvsz NAGYON hiányzik, szal akkor már legalább ilyen formában mesélhetnének róluk.

      Na, de én megyek is vissza, mert hétfőig dupla XP-t kapok a Heroes of the Storm-ban, szal addig szinte non-stop játszom, csak a leszbi Tracer már belőlem is kihozta a reakciókat. XD

      Btw, amúgy legjobb csajok az OW-ben, ha már felmerült: 1. Tracer (már magyarázgattam korábban, hogy miért, mellesleg a HotS-ban is röhögtem a reakcióin XD), 2. Mei (spoiler: megvettem a játékot közben, még csak lvl 10 körül járok, de már abban a pár meccsben is tök aranyos volt, amit kivételesen vele játszottam, “Sorry, I’m sorry, sorry, sorry”, meg minirobot, meg suba, meg szmájlit rajzol a párás képernyőre, hát meg kell zabálni… :3), 3. utána harmadiknak még esetleg beférne Mercy. XDDD (Mondjuk ő karakterileg kb. totál hidegen hagyott, szal nálam az a “külsőre jól néz ki, de ennyi” kategória.) Ez van, ítéljetek el. XD A D.Va-mánia meg gondolom abból táplálkozik, hogy egyrészt “FÚÚÚÚ, GAMER CSAJ!”, másrészt “FÚÚÚÚ, JAPÁN CSAJ!” és hát ha két ilyen “fanboy fétis” kereszteződik, annak bizony vannak következményei, de amúgy engem totál hidegen hagy, tipikusan az az idegesítő, agyilag még bőven tini szereplő a megnyilvánulásai alapján, akik az életben is kb. öt perc alatt képesek egyből lefárasztani/felidegelni, szal őt felőlem nyugodtan viheti más. XD

      (Ja, ez már az új gép, szal ha új lenne az IP-m, vagy bármi, nem kell megijedni, bár a stílusom alapján így is látszik szerintem, hogy én írtam a postot. XD)

      • “Mondjuk fura, MLP-ben pl. amennyire bejött a különböző yuri shippingelés, OW-ben valahogy annyira hidegen hagy” -> Mondjuk lehet az a baj, hogy engem úgy alapból nem hat meg ez ilyesmi. Szóval engem már az egymással hentergő anime, humanizált póni lányok se varázsoltak el soha, mert most érted, azokkal úgyse tudnál mit kezdeni. Hisz ha a muffot szeretik, akkor faroknak ott nem juthat szerep. =)

        Persze nem azt mondom, hogy rám nincs hatással, két egymáshoz bújó nő látványa. (Mert hogyne lenne.) De megint más az, mikor ez csábosan, kifelé irányul a férfi felé, amolyan “gyere be közénk” alapon. =)

        Aztán van ugye ennek a “félős” változata, mikor ilyen “védj meg minket” alapon vannak összebújva. Na az se rossz még, bár én az előző verziót, jobban kedvelem. =)

        “az MLP mentes lenne tőle, de a legtöbbnél valahogy nem ennyire direkt, itt már viszont néha már zavaró érezni, ahogy erőlködnek és szerintem a leszbi-Tracer is valahol ennek az egésznek lett a terméke.” -> Na igen, szóval ha benne is van ez a “szeress, fogadj el mindenkit, még azt is aki nem szeret” üzenet, azért arra mindig ügyeltek, hogy sohase tolják túl. Szóval olyan azért nem volt, hogy mit tudom én, mondjuk a Zecorás résznél, AJ puskára kapott volna, amolyan “Off my land!” alapon. =D

        “Szal mit tudom én, ha csak a castinget megnézzük, már az árulkodó, egy Starcraftban pl. még nem volt kötelező, hogy feketétől az ázsiain át a festett hajú “feministáig” mindeni rassz és irányzat képviseltesse magát” -> Vagy ha már multi FPS, pl. az UT-ban is volt mindenféle fajú, rasszú, nemű karakter. Mégis kb. vastagon tett rá mindenki, ahogy arra is, mennyire volt túlszexualizálva némelyik, mert úgyis az volt a lényeg, hogy ezek szitává lövik egymást, egy kitalált világban.

        Az a baj, hogy mostanra egy nagyon agresszív, és nagyon hangos, Anita Sarkeesian, Zoe Quinn féle debil brigád, beette magát a gamer közösségbe is. Hiába derült ki róluk már rég, mekkora csalók, szélhámosok, és mennyire nincsenek képben amúgy ezzel az egész iparral, a szellemi örököseik, sajnos itt vannak, és minden adandó alkalmat megragadnak a balhéra. Na meg a hülyeségeik terjesztésére.

        Lásd nem is rég pl. egy a bulimiával, és anerexiával, egyéb táplálkozása betegségekkel foglalkozó oldal csinált egy olyat, hogy elkezdtek, kvázi dagadtra átrajzolni, híres női videojáték karaktereket “valós testalkat” címen.

        Na most azon kívül, hogy ez nettó faszság, és azokon az embereken, akiknek ilyen betegségük van, ez semmit se segít, miről szól ez? Arról, hogy van néhány dagadt feminista, akik elégedetlenek a saját külsejükkel, de tenni már lusták ellene, viszont a szájuk az óriásai, nekik csinálunk egy ilyet, mert kisírták, azért, hogy jobban érezhessék magukat, nagyjából fél napig.

        “Ja, ez már az új gép, szal ha új lenne az IP-m” -> Az nem gond, a rendszer felismeri. IP-t már csak akkor szűri a rendszer, ha “karanténban” van az illető, mint tudjuk ki. =)

  5. Karácsonyi ajándékként a Blizzard hozzánk vágott 5 lootboxot. Egész jó arányban esnek belőlük a különleges darabok.

    • Köszi, hogy szóltál, lehet nem léptem volna be már az ünnepek alatt, mert úgy voltam vele, hogy a karácsonyi ajándékok már kimerültek az ilyenekben, mint a “Mei’s winter adventure” pálya (vagy mi volt a neve, tudod, a hógolyós XD), így viszont sikerült nekem is pár jó cuccot nyernem, pl. Winston yeti skinjét. 😀

      • Mondjuk nekem event skinek közül, pont Tracert dobta, miközben azzal megyek a legkevesebbet. =D Bár nem panaszkodom, mert nemrég dobott nekem egy Junebug skint D.Vahoz, amire már régóta vágytam. =)

        Amúgy küldtem neked felkérést a yahoos címedre (úgy pár hete), nem tudom azt szoktad e nézni. Ha nem, akkor az én IDm: D00M#21589

      • “Mondjuk nekem event skinek közül, pont Tracert dobta, miközben azzal megyek a legkevesebbet. =D”

        Azt a zöld “Jingle Tracert” vagy mit? Azt én akartam volna… XD Vagy legalább a Santa Mei-t. 😀 (Apropó, Meiből nyertem egyet, de igazából abban sem vagyok biztos, hogy az event skin-e… XD)

        “Bár nem panaszkodom, mert nemrég dobott nekem egy Junebug skint D.Vahoz, amire már régóta vágytam. =)”

        Na, erre most rákerestem, tényleg jól néz ki. 🙂

        “Amúgy küldtem neked felkérést a yahoos címedre (úgy pár hete), nem tudom azt szoktad e nézni. Ha nem, akkor az én IDm: D00M#21589”

        Fura, pedig szoktam nézni. O_O Lehet az volt, hogy valamiért a spambe rakta, én meg megint nem néztem meg, hogy mit törlök, csak reflexből rányomtam, hogy “delete all spam”. ^^” Na, de akkor ma felveszlek majd téged és Fomát is. 🙂

  6. Hihetetlen milyen csapatokat képes találni az MM. Mentem egy kört QP módban, Route66 pályán. Mi támadtunk, gondoltam viszek Luciot, az mindig jó választás. Erre a balfasz csapat folyamatosan előrerohant, a payload-ot meg hátrahagyták. Kénytelen voltam én tolni a healerrel, ahelyett, hogy gyógyítottam volna a csapatot. Végül nekem köszönhetően nyertünk, mert egyedül betoltam a payloadot.

    Bocs, de ezt gondoltam megosztom már. Jót lehet rajta röhögni. 🙂
    http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=110442

    • Én ilyenkor, mindig abban bizakodom, hogy ez igazából nincs ám komolyan véve, és az egész csak egy ügyesen tálalt vicc. Mondjuk mit várunk? Baptisták. Ha valakik rá tudnak licitálni a vérkatolikusokra, akkor ők azok.

      Egyébként, mily meglepő, ugyanebben a részlegben, ott virít meglehetősen előkelő helyen az MLP is. Mit ad Isten (már csak hogy stílszerű legyek) a szokásos, sztereotip marhaságokkal. Ráadásul valami 50+ oldalon keresztül megy a józan ész kontra “pokolra kerülsz!” című papolás. Mit is mondhatnék erre? A magam részéről, inkább választom, a halhatatlan póni istennőt. =) Praise the Sun!

      • Jajj, ezt a fórumot ismerem, még a Portal 2 körül találtam rájuk, akkor épp valami “a Portal 2 az análszexet promótálja!” témában. 😀 XDDD Amúgy vicces, mert ez a “Landover Baptist Church” egyfelől valóban létezik és Amcsiban az egyik legsötétebb vallási irányzat. Ugyanakkor viszont nekem sanszos, hogy ez a fórum egy szándékos trollkodás. Szal itt az OW-nél is, ha megnézitek, még a neveket is direkt szarul írták, de anno én szétnéztem az ilyen popkult témákon kívül is a topicok között és volt egy olyan tl;dr post, ami azt taglalta, hogy “hősünk” valami dél-amcsi (izé…Észak-Amerika déli része, de értitek… XD) állam sheriffje, aki amikor meglátta, hogy pár gyerek a szüleivel karöltve valami halloweeni útvesztőt épített szalmabálákból, ő “jó keresztény” emberként az egészet felgyújtotta, amikor meg azok rohantak oda, hogy mi a fenét csinál, még le is állt velük verekedni, mert “úgyis az ördög tanainak terjesztői”. XDDDD Szal értitek, ha ezt tényleg megcsinálta volna, akkor ezt a postot max a sittről írhatná. XDDD Úgyhogy szerintem ez inkább egy bazi nagy trollfórum, ami pont a vallást túltoló embereket figurázza ki. 😀 (Meg ugye általában akik tényleg ilyenek, azoknak különösebben lövésük sincs az adott témáról, csak úgy “helyből” utálják azt. Na most érdekes, hogy akárhány témát fikáznak le, BEHATÓAN ismerik az összeset, noha elmondásuk alapján még érintkezniük is tilos a dologgal. 😀 Itt az OW-nél is “véletlenül” fel tudják sorolni az összes karit, képességekkel és háttértörténettel együtt… XDDD)

      • A fene tudja, sokszor nehéz eldönteni a különbséget a jó troll, és a félcédulás őrült között. Pl. én simán elhittem volna mondjuk a trabis Star Wars, gamer írásokról is, hogy azok egy rohadt nagy trollkodás részei. Hisz ők is belementek olyan részletek elemezgetésébe, túltolásába, ami már-már inkább fanokra vall. Ha előtte nem derült volna az ki, hogy de, ez a szekértábor amúgy nem viccel, és tényleg komolyan gondolja ezt. =)

  7. Ezen visítottam a röhögéstől:

    Azért vannak ötletek a fanok körében.

  8. Félig ide tartozik, félig meg nem, de végülis ez minden Blizzard játéknál azonos: nem tudjátok, mi van akkor, ha valami idióta random feljelent a játékban? Nem, még nem jártam így szerencsére, de ma HotS közben megkaptam az első fenyegetésemet egy gyökér csapattárstól, pusztán azért, mert épp nem ott voltam, ahol szerinte lennem kellett volna. (Utána azért még visszaírtam neki, hogy “ne zavarjon, hogy miattam előztük be az ellenfél csapatát egy teljes szinttel, nyugodtan jelents fel…”) Hogy megtörténik-e, az majd kiderül, de igazából ez elgondolkoztatott. Hogy lehet az ilyesmit kivédeni? Mi van, ha 14 éves Hülyegyerek Pistikét aznap hagyta el a barátnője, vagy ilyesmi, kissé ingerlékenyebb emiatt és valami hülyeség miatt feljelent egy amúgy ártatlan játékost? Ráadásul ahogy így HotS fórumon olvasgattam, ha Blizz szerint jogos, akkor teljes account bant kapsz, tehát Pistike miatt nem hogy HotS-ozni nem fogsz tudni, de lőttek a WoW-odnak, az OW-dnek, stb… Foma is írta itt asszem, hogy OW-ben voltak hasonló hülyék, akik pl. pusztán azért jelentettek fel valakit, mert az illető Symmetrát választotta. (Ez is mekkora röhej…) Meg ha már itt tartunk, arra is kíváncsi lennék, hogy egy ilyet Blizz utólag hogy tud kivizsgálni? Ha mondjuk a chat logban kurvaanyázik az illető a többi játékosnak, azt gondolom lementi a program, de mi van akkor, ha egy harci helyzetet mesélnek el és X totál másképp látja, min Y? Akkor kinek van igaza? (Btw, WoW-ban pl. egy csomóan már ezért sem merik használni a chatet, mert ott elvileg egy jobb klikk után akárkit feljelenthetsz, aztán várhatsz ki tudja meddig, mire Blizz ellenőrzi, hogy Vérpistike amúgy jogosan baszott-e ki veled…) Ja, illetve még valamit: egyáltalán hogyan lehet feljelenteni az illetőt? OW-ben is ha egyedül quickplayezel, kapsz magad mellé öt másik ismeretlen fazont, akikkel a meccsen kívül nem is érintkezel, van valami panel, amit meccs közben felhozhatsz és ott rányomhatsz, hogy “report player”, vagy a végén a score képernyőn?

    • Kezdjük ott, hogy nem eszik olyan forrón a kását, egy reporttól nem kell beszarni. Amiről én írtam, ott az áldozatok chat-bannt kaptak, azzal meg még együtt lehet élni. Nem láttam még arra példát, hogy valaki a Blizzardra azért panaszkodott volna, mert ténylegesen igazságtalanul bannolták. Amúgy a reportolási rendszer eléggé furára van megcsinálva, mert csak addig tudod ráküldeni, amíg kontaktban vagy az adott játékossal, vagyis csata-betöltő képernyőtől eredményjelzőig. A legtöbb online játéknál TAB gomb, kikeresed a nevét, és vagy alatta van egy görgető ikon, vagy simán jobb egérklikk a nevére, és kikeresed a report menüt. Ezzel már értékes másodperceket vesztegettél. Akkor ezek után ki kell választani a report típusát (sértő kifejezések használata, sportszerűtlen játék, csalás, stb. típusok), majd Blizz különlegességként még írásos indoklást is kell adnod elküldés előtt. Legalábbis OW-ban ezt tapasztaltam, ami akció-orientált játéknál kicsit macerás. WoT-ban pl. utólag is tudod jelenteni a problémás játékost, viszont ott a Staff leszarja a reportot.
      Általában az ilyen alkalmai, egy-egy fenyegetésektől nem kell megijedni, mert ilyenkor leginkább olyan vérpistikék kiabálnak, akik amúgy nincsenek tisztában a játék alapjaival sem.

      • Értem, köszi Foma! 🙂 Na igen, elsőre “kissé” megijedtem, hogy egy agresszív Vérpistike hülyesége miatt több hónapnyi (WoW esetében évnyi) “munkámtól” esek el, csak mert a hülyéje nem tudja, hogy mi az a lane pushing. (Egyébként meg nem dicsekvésként, de azt a meccset végül meg is nyertük, tehát végképp nem volt oka őrjöngeni…) Btw, annak én speciel örülök, hogy ilyen körülmények a jelentési procedúra, ugyanis így nem az van, hogy random Pistinek tényleg csak egyetlen report buttonra kell rácsapnia, ha épp elgurul a gyógyszere, hanem rendesen meg kell indokolnia a dolgot. Akár úgy is vehetjük, mintha megkérdezné Blizz, hogy “Tényleg ANNYIRA felcseszett téged XY játékos, hogy még azt sem bánod, ha közben elbukjátok a meccset, mert te report-kérdőívet töltögetsz? Ha igen, akkor hajrá!” 😀 Szal szerintem valamennyire így benne van, hogy tényleg csak akkor állsz neki ennek, ha VALÓBAN indokolt a dolog.

        Amúgy meg az ilyen “nem úgy játszik, mint ahogy szerintem kellene” dolgok miatt amúgy is mindig pipa vagyok. (Mármint ha emiatt valaki nekiáll pattogni.) Egyrészt ott van, amit te is írsz az utolsó bekezdésben (ahogy én is jártam tegnap), hogy szimplán nem érti a hülyéje a játék taktikáit, aztán hibának érzékel egy amúgy fontos lépést, mert csak annyit lát, hogy “mi itt mind ütjük az ellent, kivéve az a csávó, ő valami mást csinál éppen, úgyhogy feljelentem!” A másik meg az, hogy mi van akkor, ha valaki épp új a játékban, esetleg ismeri már, de épp egy új hőst tanulgat? Azt is egyből jelentsük fel, mert pont kifogtuk az első 2-3 meccsét, ahol még esetleg bénább? Akkor hol fogja megtanulni? (Jó, tudom, erre mondják, hogy “AI ellen”, de az is csak ideig-óráig működik, előbb-utóbb ki kell állnia más játékosok ellen is és ott is valszeg bénázik majd elsőre, amíg bele nem jön.) Oké, vannak ritka esetek, pl. egy faszfej egyszer 5 perc után (egy átlag meccs minimum 20 perc, szal érzed…) kijelentette, hogy “á, ez a csapat egy szar, én megyek AFK-ba” és valóban lehetett látni, hogy ha nem is teljesen AFK (néha ide-oda mozgott, nehogy a program kivágja, mert akkor nem kapsz XP-t…), de valóban lófaszt sem csinál, nem pusztít épületeket, nem veri az ellent, nem pusholja a lane-t, nem foglal zsoldostáborokat, stb. Na, egy ilyet nyugodtan feljelenthetnének, mert pusztán szemétségből nem csinálja a feladatát, ráadásul ott volt a chat log “vallomásnak”, mert a hülyéje még így arrogánsan el is ismerte a dolgot. De ezek ritkák, a legtöbbnél azért érződik, hogy még a béna is próbálkozik jó lenni, az ilyet nem bántanám/fenyegetném.

      • Óh, ha tudnád, hányszor kaptam már reportot wot-ban, vagy arra vonatkozó fenyegetést teljesen értelmetlen okok miatt. 🙂 Sajnos sok buta ember úgy gondolja, hogy csak az lehet jó taktika, amit ő követ, így aztán ha valaki mást csinál (és esetleg még be is válik), akkor azt már eretnekként tűzre vetné. Jó, én is szoktam rage-elni, amikor drága csapattárs nehéz tankkal hátul kempel, vagy kimegy a mező közepére szétlövetni magát, de ahhoz valami nagyon nagy retardságot kell csinálnia valakinek, hogy jelentsem. Amúgy woT-ban a report rendszer nagyon elnézően működik. Engem eddig még feljelentésért nem bannoltak, de wot-os fórumon már volt olyan, akit igen. Elvileg egy bizonyos mennyiségű panasz után osztja az algoritmus a büntit. De úgy általában a legtöbb bannt egy bot-program osztja, nem adminok (még Blizznél is). Adminok leginkább akkor szólnak bele, ha a chat-en csinál valaki hülyeséget, és ezt észre is veszik. Pl. haver benn volt csatában (úgy másfél éve történt), közben ts-en dumálunk, erre mondja, hogy van benn egy WG-s játékos (WoT-ban a fejlesztők is játszanak). Majd mondja, hogy az egyik csapattárs elkezdte anyázni pont azt a WG-s játékost, mert nem azt csinálta, amit szerinte csinálnia kellett volna. Na mondanom sem kell, hirtelen inaktívvá vált annak az anyázó játékosnak a tankja a csata hátralevő részében.

    • Az ilyen feljelentések miatt nem kell parázni. Még ha tényleg fel is jelent az illető, 99%-os valószínűséggel, nem lesz belőle semmi. Ahhoz tartósan el kell érned, egy bizonyos számú feljelentést, hogy ennek következménye legyen.

      Az MMO-k sajnos ezzel járnak. Kedvencem, mikor a csata első fél percében megdöglött alakok irkálnak az egyetlen megmaradt játékosnak, egy eleve vesztes helyzetben, hogy mit csináljon. Aztán még csata után is irkálják a privát üzeneteket, hogy te mekkora szar noob vagy, mert nem tudtál egy magad leverni 7 ellenséget.

      Persze, hogy ők miért patkoltak el az első 30 másodpercben, arra nincs válasz. Az nem az ő hibájuk. =)

      • Ja, az általában a csapat hibája, meg a csíter aimbotos ellenfélé, hogy megdöglöttek az első 30-40 másodpercben. 🙂 De legyen egy kis on téma is. Ezen jót derültem.

  9. Közeledik már az új hős, Orisa. Vicces, hogy kapott egy Twilight nevű lila skin-t. Face-en azonnal beindult az anti-brony haderő. 🙂

    • Mondjuk ez azért így elég minimális, ha egyáltalán tényleg utalásnak lett szánva. A Borderlands 2-es nyílt utalásokhoz képest azt is mondhatnánk, hogy ez úgy semmi.

      Ott például a Gaige nevű karakter, több beszólása, és bizonyos skilljeinek az elnevezése is, nyílt MLP utalás volt. A Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep DLC-ben meg egy kvázi Rarity volt, a megmentendő hercegnő. =D

  10. Tegnap este elindult végre az Uprising event OW-ban. A kezdeti szerver túlterheltség után olyan tizenegy óra körül sikerült végre bejutnom. Érdekes hiba, hogy nekem az eredeti grafikai beállítást a patch elbarmolta, és 1920×1080-ról ledobta 1600×1200-ra.
    Maga az event ugye több dolgot is hozott. A skinek terén sajnos nem tudtak a blizznél érdekeset felmutatni. Talán Mercy és Torbjörn skinjei olyanok, amelyeket még el is tudnék képzelni. A többi a szokásos. Érdekes újítás, hogy most már több skinnél mellékeltek leírást is, ami az adott hős múltjába ad bepillantást (pl. Widowmaker Odette skinjéhez leírták, hogy az OW előtt a párizsi balettban táncolt, azért ez a skin). Ami számomra igazából külön röhej lett, az Tracer skinje. Szerencsétlen abban a kék barettban úgy néz ki, mint egy 60-as évek-beli PanAm légiutaskísérő.
    Az event játékmód viszont a földhöz vert. Eszelős jó lett. Ráadásul pve küldi, négy fős csapatra kihegyezve, King’s Row egy erősen átalakított változatán. A hősöknél kötelezően csak Reinhardt, Mercy, Torbjörn és Tracer van (illetve van egy all heroes változata is, azt még nem próbáltam). Több nehézségi fokozata van, de már a legalacsonyabb fokozaton is képes kihívást jelenteni. A küldetés lényege: először három bázispontot kell elfoglalni, majd ki kell szabadítani egy payloadot, amit először turret defend módban védeni kell, majd bekísérni a pálya végéig, ahol meg két Orisa típusú omnicot kell szétcsapni. Eközben változatos irányokból hullámokban jönnek az omnicok, melyek között több fajta is van (egyszerű humanoid kialakítású, van pajzsos, van kutyaszerű, ami Symmetráéhoz hasonló sugarat lő, vannak bastion-ök, meg még vagy 2-3 további fajta). Egyetlen menet alatt Torbjörnnel 43k sebzést osztottam ki.

    • “Tegnap este elindult végre az Uprising event OW-ban.”

      Ja, amúgy bocs, hogy nem reagáltam vissza tegnap, de épp 3v3-ban szenvedtem a heti loot boxok utolsó darabjáért és időm sem volt írni, meg már elég ideges voltam. ^^” (Ezt még aztán megfejeltem egy újabb jó kis vérnyomásemeléssel, amikor mindezek után képes voltam megpróbálni megszerezni Tracerrel a “rakjál négy pulse bombot négy ellenfélre egy meccsen belül” achievementet, de persze nagyrészt anyázás és bazdmegolás lett a vége. XD Btw, ha te vagy Péter ráértek ebben segíteni, majd szóljatok. 😀 Ha valamelyikőtök Mei-el mondjuk befagyasztja az ellenfelet előtte, akkor talán nem dobom mellé a pulse bombot, fórumon azt írták, hogy így viszonylag könnyű teljesíteni ezt az achit. 🙂 )

      “A skinek terén sajnos nem tudtak a blizznél érdekeset felmutatni. Talán Mercy és Torbjörn skinjei olyanok, amelyeket még el is tudnék képzelni. A többi a szokásos. Érdekes újítás, hogy most már több skinnél mellékeltek leírást is, ami az adott hős múltjába ad bepillantást (pl. Widowmaker Odette skinjéhez leírták, hogy az OW előtt a párizsi balettban táncolt, azért ez a skin). Ami számomra igazából külön röhej lett, az Tracer skinje. Szerencsétlen abban a kék barettban úgy néz ki, mint egy 60-as évek-beli PanAm légiutaskísérő.”

      Á, cuki ő abban, nekem bejött. :3 XDDD Amúgy meg mielőtt hős lett, ugye előtte vadászgép pilóta, vagy valami ilyesmi volt, szóval végülis ráfoghatjuk, hogy van kapcsolódási pont a légiutaskísérővel, még ha nem is ugyanaz a kettő. XD Egyébként nem csak a skineknél, de úgy alapjában véve a hősöknél is lett 1-1 leírás, csak hogy annak is legyen fogalma róla, hogy mégis kivel játszik, akinek nem volt kedve átnyálazni az Overwatch Wikit. 🙂

      “Az event játékmód viszont a földhöz vert. Eszelős jó lett. Ráadásul pve küldi, négy fős csapatra kihegyezve, King’s Row egy erősen átalakított változatán. A hősöknél kötelezően csak Reinhardt, Mercy, Torbjörn és Tracer van (illetve van egy all heroes változata is, azt még nem próbáltam). Több nehézségi fokozata van, de már a legalacsonyabb fokozaton is képes kihívást jelenteni.”

      Jaja, nekem is nagyon bejött, főleg, hogy számomra ez volt az első PvE az OW-n belül, mivel ugye anno a Junkenstein-os eventnél még pont nem játszottam. Amúgy az “all heroes” ahogy láttam, mindenben tök ugyanaz, csak ott nincs megkötés, szóval bármelyik karit választhatod, ugyanúgy, ahogy egy normál játékban.

      • Tracernek ott a megvásárláskor kapott pilóta skinje, az hivatott az OW előtti életét jelképezni. Ez az event skin ugyebár OW egyenruha, újoncoknak. Nekem eddig az olimpiai, meg a kínai újévi event skinje jött be legjobban (kár, hogy a lootbox nem dobta egyiket sem).

        Ami a Tracer küldit illeti, persze, lehet róla szó, hogy megpróbálunk segíteni benne, de szerintem nem érdemes rágörcsölni, mert akkor abból indokolatlan rage lesz csak. Amúgy érdemes a legnagyobb testű ellenfelekre dobálni (Roadhog, Reinhardt, Zarja, D.Va, Bastion, Orisa), ezek ráadásul viszonylag lomhák is.

        A halloween-es pve event nem volt ilyen összetett, szóval annál messze jobb az Uprising. Ott ugye az volt a feladat, hogy állni kellett Eichenwalde legbelső kapuja előtt, és a szemből hullámokban érkező zombi-omnicokat aprítani, amit néha megjelenő hősök szétkapásával színesített a játék (Reaper, Junkrat, Roadhog-Mercy kombó).

      • “Nekem eddig az olimpiai, meg a kínai újévi event skinje jött be legjobban (kár, hogy a lootbox nem dobta egyiket sem).”

        Azok is jók, bár akkor nekem még mindig a Jingle a kedvencem, mert poén és Tracer lökött személyiségét jól visszaadja. 😀 A kínaiban csinos és igazából az olimpiai is tök jó lenne, csak iszonyú hülyén néz ki az a hátáról lelógó zászlószerűség. XD

        “Ami a Tracer küldit illeti, persze, lehet róla szó, hogy megpróbálunk segíteni benne, de szerintem nem érdemes rágörcsölni, mert akkor abból indokolatlan rage lesz csak. Amúgy érdemes a legnagyobb testű ellenfelekre dobálni (Roadhog, Reinhardt, Zarja, D.Va, Bastion, Orisa), ezek ráadásul viszonylag lomhák is.”

        Annyira amúgy nem szokott felhúzni, tegnap az is belejátszott, hogy még ezelőtt a 3v3-as meccsek már eleve felhúztak (pár hete játszom őket, de valahogy tegnap különösen béna csapattársakat kaptam sorozatban magam mellé), illetve azt hittem, lemarom az arcom, amikor a 3v3 után rögtön a legelső quick match során meglett volna az achi (kifogtam egy különösen béna Roadhogot 😀 ), de amikor a negyedik bombát dobtam volna, már annyira stresszeltem, hogy Q helyett az E gombot nyomtam be, szóval bombadobás helyett sikeresen vissza-recalloztam… (Ugye normál esetben ez úgy néz ki, hogy az ellenfél közelébe blinkelek, rá, vagy a közelébe ledobom a Pulse Bomb-ot, aztán recall, mielőtt én is megdöglök a detonáció miatt. XD Ez általában működik is, csak nem akkor, amikor az achira próbálok hajtani és idegességemben félrenyomom a gombot… ^^” XD) Amúgy jaja, én is a nagyobb tankokkal szoktam próbálkozni, de ugye egyrészt nem mindig választanak olyanokat (láttam már olyat, hogy egy darab tankjuk nem volt, úgy tolták a payloadot, hogy Hanzo meg Widow távolról leszedegette az embereinket, Pharah a levegőből osztotta az áldást, Mercy közben ide-oda röpködött köztük és talán még volt egy Tracerjük nekik is… szóval csupa vékony kari, ilyenkor pl. esélyem nincs erre az achira, pláne, hogy kiszámíthatatlanul mozognak), másrészt igazából a rádobás csak a dolog egyik nehéz része, a másik nehézség az, hogy egy meccsen belül NÉGYSZER kell feltöltenem az ultimat, egyszerűen sokszor idő sincs rá. Gyakorlatilag úgy kell játszanom emiatt, mint valami frontline Reinhardt, pedig Tracer igazából abban jobb, hogy amíg 1-2 ellenfél (akár a tank) eltereli az ellenfél figyelmét, meg fogja a golyókat, addig én körbeugrálom/lövöldözöm/blinkelem őket. Így viszont fizikai képtelenség, hogy időben meglegyen a dolog, mert jó, ha kétszer (max háromszor) töltődik fel az ultim, mire vége a körnek, tehát muszáj vadállatként mindig a csata sűrűjében lennem, kockáztatva ezzel, hogy lehet, hogy kilőnek, de ez van. A másik meg, hogy ha sikerül is négyszer feltölteni az ultit, még ott van az, hogy mind a négy dobást pontosan el kell találni, mert ha egyszer is mellédobok, akkor buktam azt a kört, lévén nincs már idő ötödik ultira… Úgyhogy ez eléggé szívatós, ahhoz képest, hogy ugyanez az achi Mei-el pl. anélkül meglett, hogy egyáltalán direktbe erre hajtottam volna, de még Bastion-é is jóval hamarabb összejött azért. (Ők a TOP 3 kedvencem, szóval az ő cute spray-üket mindenképp akarom és már csak Traceré hiányzik, a többi karinál már nem fogok ezzel szenvedni, amúgy sem játszom őket olyan sűrűn. XD) Ugye az övéké inkább a játékmenetbe passzol, hiszen Meivel lazán lefagyasztasz négy embert egyszerre, ha mondjuk egyszerűen bedobod az ultiját mondjuk egy capture point közepébe, amikor az ellenfél mind ott van, illetve Bastion tank módja is hasonló, ott inkább csak arra kellett vigyázni, hogy jól célozzak a rövid aktív idő alatt, illetve váratlan helyről bukkanjak elő (mivel ott a “TYÜTYÜTŰŰŰŰ!” miatt egyből mindenki hallja, ha ulti módba kapcsoltam… XD). Plusz nekik azért van annyi HP-jük, hogy megússzák az ilyen “durva akciókat”, míg Tracernél nem egyszer jártam úgy, hogy ha sikerült is odablinkelnem a tank mögé, mire dobtam volna a bombát, valaki simán leszedett hátulról, vagy egy Widow-lövés nyírt ki a pálya másik végéből. Na, mindenesetre köszi, akkor majd valamikor ha fenn leszel, megpróbálhatjuk. 🙂

        “A halloween-es pve event nem volt ilyen összetett, szóval annál messze jobb az Uprising. Ott ugye az volt a feladat, hogy állni kellett Eichenwalde legbelső kapuja előtt, és a szemből hullámokban érkező zombi-omnicokat aprítani, amit néha megjelenő hősök szétkapásával színesített a játék (Reaper, Junkrat, Roadhog-Mercy kombó).”

        Azt leginkább azért sajnálom, mert eleve imádom a Halloween-t, WoW-on belül is pl. az a kedvenc eventem, illetve volt 1-2 tök jó jutalom (pl. Mei highlight intrója, amit idén feltétlenül beszerzek majd XD Meg persze a kötelező szexi “witch Mercy” skin… 😀 XDDD Bár majd meglátom, mennyi kreditem lesz addigra, mert utána nem sokkal jön majd a karácsonyi event, ahol a kedvenc karik megint előnyt élveznek majd, Santa Mei, Jingle Tracer… XD).

      • Szerintem ma fogok OW-ni, bár engem most leginkább az event izgat. 🙂

        Ami a skineket illeti, a witch Mercy nekem is nagyon tetszik, sajnos azt sem sikerült összeszedni. Viszont ami már meg van egyszer, azt nem kell megint kipörgetni. Tracertől meg leginkább a kínai újéves skin tetszett eddig a legjobban, azt ha jövőre is lesz, szeretném összeszedni.

        Viszont, ha már annyira szeretnéd megcsinálni a Tracer acsit, akkor javaslom a competitive módot, azok hosszabb ideig tartó csatákat biztosítanak, mivel ott 3 győztes kör kell a végső győzelemhez.

      • “Szerintem ma fogok OW-ni, bár engem most leginkább az event izgat. 🙂”

        Persze, azt gondoltam amúgy. 😀 Nyugodtan játszd ki magad vele, aztán majd meglátjuk az achit. (Mondjuk azt néztem, hogy most is minden játék után event loot boxot kapsz, tehát pl. ha quick playben szintet lépsz, akkor is. 🙂 De persze értem, maga a PvE élménye valóban ütött. :D) Én lehet szintén leszek ma, de még előtte HotS daily-k, meg WoW heti raidek, szóval lehet majd csak estefelé. XD Viszont ha már achik, meg szintlépés: valamelyik srác fórumon azon sopánkodott, hogy későn kezdte el az achikat, már mindjárt eléri az account levelje a 100-as szintet és onnantól állítólag átkerül valami “nehezebb kategóriába”, ahol még nehezebben fog neki összejön ez vagy az az achi. Ez mennyire igaz?

        “Ami a skineket illeti, a witch Mercy nekem is nagyon tetszik, sajnos azt sem sikerült összeszedni. Viszont ami már meg van egyszer, azt nem kell megint kipörgetni. Tracertől meg leginkább a kínai újéves skin tetszett eddig a legjobban, azt ha jövőre is lesz, szeretném összeszedni.”

        Én már amúgy úgy vagyok ezekkel, hogy pusztán csak ezekért nem fogok őrülten játszani (mert tudom, hogy sokan így csinálják, event során minimum napi egy szintet mindenképp lépnek, meg ilyesmi), inkább gyűjtöm a kreditet, aztán azt az 1-2 skint, ami tényleg nagyon kell, megveszem belőlük. Persze event alatt is megéri a heti loot boxokat kifarmolni, mert azért heti 3-4 garantált doboz nem rossz, de utána csak ezekért nem éri meg tovább játszani szerintem.

        “Viszont, ha már annyira szeretnéd megcsinálni a Tracer acsit, akkor javaslom a competitive módot, azok hosszabb ideig tartó csatákat biztosítanak, mivel ott 3 győztes kör kell a végső győzelemhez.”

        Köszi, azt még eddig nem mertem kipróbálni (pláne, hogy ott elvileg még jobb játékosok vannak), de ha hosszabb 1-1 meccs ideje, akkor lehet mégis megpróbálom majd, mert ebben a Traceresben főleg az időlimit volt a zavaró.

        És ha már Tracer, ezt csak így itt hagyom… 😀

      • Na, ide is kiírom, hogy competitive-ben már a második meccsen összejött, köszi a tippet Fomának! Szóval ha valakinek az a fő gondja egy achival, hogy kevés rá az ideje 1-1 meccs alatt, akkor tényleg megéri ezzel próbálkozni. 🙂

        És utolsó Tracer-videó, de ezen behaltam. XDDD

  11. Na, ezen a csókán teljesen kihaltam. Ennyire két bites legyen valaki, és sajnos nem viccből tette fel a kérdését:
    https://www.kephost.com/image/wnWr

    • Ez mondjuk szerintem nem olyan durva, eleve mondja is, hogy nem igazán ért a témához, illetve emlékszem, hogy anno engem is meglepett, amikor először hallottam, hogy 1-1 patchet egy játékban nem csak holmi néha előjövő hibák kijavítására lehet használni, hanem teljesen új tartalmakat is bele lehet rakni ily módon. 🙂 Inkább az a fura, hogy őt meglepi, hogy egy játékbolt honlapja nem valami folyamatosan up to date híroldal, hanem egy standard szöveg van csak rajta, ami nyilván a játék megjelenésekor fennálló állapotot tükrözi. (Mert ugye az zavarja, hogy ha 24 hős van már a játékban, akkor ezek miért csak 21-et írnak… XD) Persze tudni kéne, hogy pontosan miért kérdezi, lehet attól tart, hogy ez az OW valami örökös pénzlehúzás, mondjuk fizetned kell, ha a kezdő 21 hősön túl az újabbakkal is szeretnél játszani.

      Más: McCree ultiját olyan jól elmagyaráztátok a múltkor (kb. azóta tudom normálisan használni 😀 ), Genjiéről is tudtok mondani valamit? XD OW Wikin el szoktam ezeket olvasgatni, de eléggé “mesélős” a leírásuk, azokból szinte alig derül ki valami arról, hogy játék közben melyiket hogy kell használni. McCreenél sem írtak semmit arról, hogy addig kell nyomni a Q-t, amíg halálfej nem lesz az ellenfeleken, mert akkor tudsz insta-killezni, illetve minél tovább tart a “becélzó” folyamat, annál nagyobbat tudsz rajtuk sebezni, pedig valami ilyesmit vártam volna. Genjinél ugyanez van, valami olyasmit írnak, hogy ha benyomod az ultiját, elvileg insta-killeket osztogat, de ezt nem igazán tudom elhinni. Ha ultizva mondjuk megvágok egy Roadhogot, egyből holtan esik össze, dacára a 600 vagy mennyi HP-jának? XD Vagy ezt hogy kell a gyakorlatban elképzelni?

      • Itt számomra a fő probléma azon van, hogy oda jár az OW csoportba egy ideje, és ilyen kérdést képes feltenni, mikor kis odafigyeléssel megkapta volna a választ. Mellesleg az sem jutott el a csóka agyáig, hogy ez egy online játék, aminek a dobozát nem fogják a boltban átírni, amint kijön egy új hős. Amúgy ez még enyhe szint, valóban, leginkább viccesnek találtam, azért is mutattam be.
        McCree esetében Péternek köszönd, mert nekem nem igazán van tapasztalatom vele. Genjivel meg szerintem egyikünknek sincs akkora tapasztalata. Mondjuk vele különösen nem könnyű játszani. Az ultija, mivel közelharci, igényli, hogy a játékos tudjon bánni vele alapból is. Lényegében arra szolgál, hogy gyorsan lerohand vele az ellenfelet (elég gyorsan kaszabol, ha nyomva tartod az egér gombot). Ez nem olyan, hogy egy 600 hp-s Roadhogot egy suhintással kettévágsz, hanem ráugrasz, és két-három csapással teríted le. Hidd el, olyan gyorsan fog történni, hogy jó eséllyel reagálni se lesz ideje. Viszont azért vigyázni kell Genjivel, mert az ultijától tartanak annyira a játékosok, hogy amint meghallják az ultid hangját, csoportosan fognak rád támadni (ellentétben McCree-vel, aki elől meg tömegesen menekülnek ilyenkor).

      • Ja, hát igen, ha mondjuk nem aznap regisztrált, hanem régóta követte/olvasta a csoportot, akkor így már érdekesebb a dolog… 😀

        Genjire: Köszi! 🙂 Nem feltétlenül azért érdekel, mert hirtelen profi Genji-player akarok lenni, vagy ilyesmi, csak azért úgy vagyok vele, hogy legalább olyan alapszinten nem árt ismernem az összes hőst, mint hogy melyik képességük mit csinál. XD

        Apropó: TS-en Orisáról kérdeztem még, hogy “az melyik képessége, amikor ilyen bronzos/aranyos színe lesz és mintha megerősödne?” Azóta utánanéztem: ez a “Fortify” nevű képesség, ekkor 4 másodpercig 50%-al kevesebb sebzést kap, valamint nem lehet befolyásolni a mozgását (Junkrat-csapda, D.Va-mecha rush, Zarya összehúzó ultija, stb.). Szal ha, ha színt vált, akkor megéri arra a pár másodpercre békén hagyni, hacsak nincs valami brutál sebzésünk, pl. Bastion sentry mód. 😀

        És egy kis reklám: Jövő héten érkezik HotS-ba egy új hős és egy új pálya, az előbbi Genji lesz, az utóbbi pedig egy Hanamurás, payload tolós térkép. 😀

      • Az a helyzet, hogy nem nagyon ismerem még Orisát, így nem is nagyon tudtam, mire gondolsz, amikor kérdezted. Amúgy pont ma én is rájöttem, hogy van neki ez a képessége. Elég ütős cucc. Viszont messze nem olyan kezdőbarát, mint Bastion.
        Ami Genjit illeti, nem tudom, Péternek van-e egyáltalán vele tapasztalata, viszont nekem volt már vele pár köröm. Alapból elég skill igényes a használata, mivel sérülékeny, kicsi a sebzése a dobócsillagokkal, ráadásul pontos célzás kell vele, ami futtában komoly gyakorlatot kíván (nem célszerű megállni vele). A rövid kardjával deflectelni tudja a rá kiadott lövések jelentős részét (régen mindent vissza tudott ütni, még Junkrat ultiját is, ami eléggé OP-vá tette a képességet), ennek a használatánál fontos az időzítés. A leap-je leginkább kivégzésre meg menekülésre jó, illetve keskenyebb szakadékok átugrására. Az ultiját viszont még nagyon nem sikerült kiismernem.
        Amúgy láttam hots-ban a kiírását, hogy jön Genji, de őszintén szólva, abszolút nem mozgatott meg. Akit el tudnék képzelni még OW karakterek közül ott, az inkább Reaper, Winston, esetleg Torbjörn.

  12. Ma még tart az event. Csodás érzés volt első meccset azért bukni, mert lelépett két csapattárs is második bázis foglalásakor.

    • Köszi, hogy szóltál, így még az utolsó pár órában gyorsan végigvittem a heti loot boxos arcade játékokat és ki is esett Reinhardt skinje. 😀 (Én hülye, elhittem a Blizznek, hogy ha valamire azt írják, hogy május elsején van vége, akkor az nem azt jelenti, hogy harmadikán, így ma be sem léptem volna, ha nem szólsz, szal még egyszer köszi! 🙂 )

      Az event küldetést meg normal fokozat fölött 10-ből 9-szer elbukja az ember, ha random csapattársakkal próbálja, nekem egyszer sikerült véletlenül a hard fokozat, aztán úgy voltam vele, hogy magasabb szinteken nem is próbálkozom már, az a pár achievement spray nem ér meg ennyi idegbajt. 🙂

      • Bevallom, én is meglepődtem. 🙂 Gondoltam fellesek OW-ra, hogy mi a helyzet event után, erre látom, hogy még mindig aktív. Mentem egy kört, ami bukta lett, mert a csapatból két játékos is úgy gondolta, hogy rá nincs szükség, így lelépett. Aztán, mivel sejtettem, hogy nem tudtok róla, gondoltam felírom ide is.
        Ami a hard és magasabb fokozatokat illeti: meg se próbáltam azokat. Már a halloween event alatt megtanultam, hogy pve eventes dolgokat csak legalacsonyabb szinten érdemes randomjóskákkal tolni, mert sok játékos még ahhoz is gyök kettes, hogy botok ellen eredményes legyen.
        Amúgy tegnap Péterrel gyorsan mi is megcsináltuk a heti három lootboxot. Plusz a szintlépések, így lett öt dobozunk. Nekem dobta DVa heroicját (a szelfist) meg Tracer event skinjét. Sajna Mercy ezúttal sem akart kedveskedni nekem. 🙂

    • A Blizz velem is jól kikúrt majdnem. Ugyanis én is elhittem, hogy ha azt mondják, május 1-ig tart az event, akkor addig is tart. Erre se szó, se beszéd, még másodikán is folytatódott a dolog, amiről viszont semmi értesítőt nem jött. Tehát ha Foma nem szól, akkor én is buktam volna azt a plusz 5 ládát.

      Mondjuk tekintve, hogy abból az 5-ből, most is egy dobott skint, utólag nézve lehet akkor se jártam volna rosszabbul, ha nem erőltetem. =)

  13. Ha már így túl vagyunk az eventen, ezt találtam a face-en:

  14. Május 26-29 között ingyen hétvége az OW-ban. Akinek van olyan ismerőse, aki ki szeretné próbálni, annak itt a lehetőség. 😀

  15. Titkos: rájöttem, kire emlékeztet Hanzo skinje: Radics Petire. 😀

  16. Megjelent egy Heroic Mission című kínai játék nemrég, ami engem nagyon emlékeztet egy bizonyos másik multi-FPS-re, csak nem ugrik be, hogy melyikre… 😀

    Az első sokk.

    További karakterek bemutatója, kezdetni gameplay.

    Legújabb videó, immár normális gameplay, mert tegnap végre megjelent a játék 😀

    Szal ja, ehhez nem nagyon lehet mit hozzáfűzni, esetleg annyit, hogy nagyon bejönnek a “multiverzumos” karaktereik, szal van itt minden: WoW-os pandaren, Final Fantasy-s Sephiroth, genderbend McCree, birodalmi rohamosztagos a Star Wars-ból és a kedvencem: Immortan Joe a Mad Max: Fury Road-ból. 😀 XDDDD

    • Na ez tényleg nem semmi. =D

      Mondjuk ilyen kisebb költségvetésű copycatek, régen is készültek. Pl. a lengyelek előszeretettel másolták a II. világháborús FPS-eket a 2000-res évek széltében-hosszában. De volt már itt ugye orosz Postal, koreai Serious Sam, stb. Viszont ez még csak annyira sem próbálkozik eltérni az eredetitől, mint azok.

      Gyakorlatilag annyit csináltak, hogy kicserélték a skineket, néhány képességet megváltoztattak, aztán ennyi. Ráadásul ahogy látom, ez még durván kiegyensúlyozatlan, és optimalizálatlan is. Bizonyos karakterek rohadt OP-k, még mások mintha be se lennének fejezve. Maga a játék meg érthetetlenül framedroppol, a legváratlanabb pillanatokban.

    • Elég régóta ismert ez a cucc. OW csoportban már fél éve is ezen röhögött a közösség. Amúgy ott megállapították, hogy néhány elemében kimondottan kreatívra sikerült, annak ellenére, hogy OW utánzat. Amúgy van másik utánzója is, de annak a címét elfelejtettem.

      • Az a helyzet, hogy mostanában nem nagyon gamelek, ezért is nem nagyon látsz manapság online, helyette inkább újra elkezdtem animézgetni. (Mondjuk azt se viszem azért túlzásba.) Szóval ez nekem most tényleg, teljesen új volt.

        Amúgy igen, a gagyisága ellenére, tényleg lehetne benne 1-2 jó ötlet. Például a genderswapos McCree, elvileg két pisztollyal nyomná, így akár egy tök jó Reaper, McCree kombó kerekedhetne ki belőle. Csakhogy, még erre se vették a fáradtságot.

        A legröhejesebb egyébként szegény Mercy lett szerintem. Az még hagyján, hogy az arca, haja, gyakorlatilag egy az egyben copy-paste, de még nevetségesen túl is lett szexualizálva, ahogy ott nadrág nélkül, bugyiban és harisnyakötőben feszít. =D

      • Mondjuk nem maradtál le túl sokról gamelés terén. OW-ban volt egy szülinapi event, rettenetes lootboxokkal. Volt pár jó skin az eventhez, meg a táncok se lettek rosszak, viszont az a tény, hogy 50 ládanyitásból egyetlen event skin és összesen két emote esett, mindent bemutat. Amúgy mindenki panaszkodott, hogy a szokásosnál is fukarabbak a ládák. Ezek után behozták ezt a gold loot boxot, ami egy hatalmas parasztvakítás, kipróbálás nélkül. A lényege, hogy ebből csak epic és legendary cuccok eshetnek, viszont a hozzájutás körülményes. Konkrétan twitchen kell prém tagnak lenni, hogy egyet kapjon az ember, a második láda feltételét már meg se néztem. Egyetlen pozitív dolog történt eddig, kihozták a holdas pályát, ami egész jó, bár a védőknek komoly előnyük van még mindig.
        WoT terén se sok változott. Azzal az utóbbi időkben egyre kevesebbet játszom.
        Annak viszont örülök, hogy újra animézgetsz. Remélem lesz majd valami kritika is. 🙂 Én most az MLP 7. évadát követem, meg megnéztem az EQG specials-t. Na, az rettenet volt. A négy filmmel úgy alapvetően elvoltam (messze nem éreztem annyira rossznak, mint te). Na ehhez képest ezen már én is vakartam a fejem, hogy ez most mi akar lenni?

      • Igen, a gold lootboxnak hallottam hírét, röhögtem is rajta egy jót. =) A videojátékoknál ez már szinte alapszabály, hogy amikor a fejlesztők behoznak valami cuccot, aminek benne van a nevében hogy gold, az biztos valami lehúzás lesz. Olyan ez, mint a filmeknél a Resurrection, vagy a Forever alcím.

        Wot-ban inkább azon haltam le, hogy volt eddig egy használható japcsi 6-os nehéz, ami talán az egyetlen megtartós volt azon az ágon, erre most másodszor is nerfet kap. Szóval sanszosan adom is el. Illetve látom, bekerült a “történelem hű” Tigris, ami megint egy ilyen “nesze semmi, fogd meg jól!” húzás. Szóval a Tigrisek (a Tiger II még úgy ahogy) így se valami jók a játékban, erre most jött belőlük egy újabb klón, ami nemhogy saját tierben, de még az alatt se fog meghatni senkit se, (max a tüzérek fognak tőle orgazmust kapni) mert “fear factora” abszolút nincs, ahogy a többinek se.

        Animék terén igen, van és volt is tervbe véve pár kritika, úgyhogy erre lehet számítani a jövőben. Bár inkább kisebb címek lesznek ezek.

        EQG mozikat úgy konkrétan rossznak nem nevezném, de kifejezetten jónak se. Az első kettő még úgy elment, voltak benne helyenként jó poénok. Viszont az utóbbi kettő, de főleg az utolsó, már inkább fárasztott.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: