Dawn of War – Ultimate Apocalypse Mod

ultimate_apocalypse_mod_logo

Ha már úgyis ezerrel készül a hosszú évek óta várt, tavaly májusban bejelentett, és idénre ígért Dawn of War sorozat harmadik része. Mely az ígéretek szerint, vissza fog térni az első rész gyökereihez, csak ezúttal minden nagyobb, több, és jobb lesz. Gondoltam érdemes lenne körbenézni, mi újság modok terén? Hátha akad valami, amit érdemes lehet kipróbálni, és bizony akadt is.

Az engine rugalmassága, és könnyen modolhatósága révén, az első részhez, és annak kiegészítőihez, rengeteg féle-fajta mod készült már az elmúlt évek során. Számomra mégis, a még Dark Crusadehez kiadott, “closer to codex” jelmondat alatt készült Firestorm over Kronus modon kívül, nem sok olyan volt, mellyel huzamosabb időt eltöltöttem volna. Legalábbis mostanáig.

A mostani bejegyzés tárgyát képező, hangzatos nevű Ultimate Apocalypse mod ugyanis, mely tekinthető a F.o.K szellemi örökösének, rávett arra, hogy ismét elvesszek, akár hosszú órákra a W40k univerzumban. =)

A mod működésre bírásához, mindössze a SoulStorm legújabb verziójára van szükség, a mod minden egyéb, a működéshez szükséges elemet feltelepít, elmagyaráz. Multiplayerre kihegyezett mod lévén, a kampány nem elérhető (Na nem mintha még egyszer újra akartam volna játszani az SS-t…) ellenben van Skirmish, melyben a Soulstorm, és a Dark Crusade helyszínei mellett, rengeteg egyedi térkép is elérhető, kisebb 1 vs 1 felállású mapoktól kezdve, egészen a gigászi méretű 8 fős mapokig.

A mod rengeteg új egységet, épületet, fejlesztést, teljesen újragondolt fejlődési fát, újraegyensúlyozott játékmenetet, új AI-t, és még három új fajt is tartalmaz, a már meglévők mellé. Nevezetesen az Inkvizíciós erőket, a Tyranidot, és személyes kedvenceimet, a Chaos Daemonst.

ultimate_apocalypse_mod_01

A játék alapjai, természetesen nem sokat változtak. A legtöbb fajjal, ugyanúgy kell játszani, mint annak előtte. Kezdetben azonban ne lepődjünk meg azon, ha a bőség zavarában, nem tudjuk majd, mihez nyúljunk. Mert választék, az bizony lesz bőven. Az új mechanizmusokat pedig élesben kell majd kitapasztalnunk, azok előnyeivel, és esetleges hátrányaival, új szabályaival együtt.

Lehetőségünk lesz például immár hatalmas méretű és tűzerejű titán egységeket gyártani, melyek önmagukban képesek megváltoztatni, a csata kimenetelét. Illetve megjelentek a különféle szuperfegyverek, amikkel hasonló hatást érhetünk el, vagy akár egyetlen gombnyomással meg is nyerhetjük a csatát.

ultimate_apocalypse_mod_02

Újdonságként, megjelent az úgynevezett relic pont, mint harmadik nyersanyag, ami legfejlettebb egységek gyártásához lesz szükséges. Valamint egyes fajoknál, megjelentek az úgynevezett markok, amikkel specializálódni leszünk képesek, egy adott irányba. A Space Marinoknál légiók, az Orkoknál klánok, még a két Chaos frakciónál istenek közül választhatunk.

Ezt a döntésünket azonban, érdemes jó előre átgondolni, mert ha egyszer letettük a voksunkat az egyik mellett, onnantól kezdve nincs visszaút. Annak a taktikának a mentén kell lehoznunk a csatát. Igaz, maradhatunk akár semlegesek is, ebben az esetben azonban komoly bónuszokról, speciális egységekről, és képességekről kell lemondanunk.

ultimate_apocalypse_mod_03

A mod rengeteg variánst tesz elérhetővé bizonyos egységekből, melyek helyes kiválasztása, szintén kulcsfontosságú lesz. Így például több nehéz, és szupernehéz tank közül választhatunk, melyek más-más feladatkörök ellátására lesznek alkalmasak. Igaz, a rendszer ilyen téren azért közel se hibátlan, hisz vannak, melyek a gyakorlatban egyértelműen hatékonyabbak a többinél, illetve rugalmasabban használhatók.

ultimate_apocalypse_mod_04

Ami nekem leginkább tetszett a modban, hogy az újraegyensúlyozásnak hála, minden sokkal reálisabbnak hat. A Space Marineoknál például külön taktikai, és nehéz gépfegyveres osztagokat gyárthatunk, amik elég szívósak. Egyetlen taktikai osztag, két-három IG zászlóaljjal ér fel. Ahogy a tankok is, jóval veszélyesebbek lettek. Anti-tank fegyverzet nélkül, minimális károkat szenvednek csak, és egyetlen lövéssel szedik ki a könnyű gyalogságot.

Nagy kedvencem volt az IG-nél viszonylag könnyen elérhető Chimera, könnyű tank változata, mely akár korai rushoklra is alkalmas. Ahogy a Chaosnál megjelenő Renegadek, is hamar a szívemhez nőttek, amik bár drágábbak, de jóval használhatóbbak, mint a pontfoglalásra, és felderítésre jó, de minimális harci potenciállal bíró kultisták. Ugyancsak jól elbohóckodtam a zöldek Kommando szakaszával, és kelekótya Weird Boyával. Valamint a Necronok új halálcsillaga sem maradhat már ki a felsorolásból, a törékeny, de elképesztő pusztításra képes, Eonic Orb.

ultimate_apocalypse_mod_05

Az új fajokra, összességében azt tudom mondani, hogy jól illenek az összképbe. Mostanra sikerült mindhármat eljuttatni olyan szintre, hogy ne pusztán más fajok, más ruhába bújtatott, átkozmetikázott klónjai legyenek, hanem valóban önálló, saját taktikát igénylő frakcióknak érződjenek.

Az inkvizíciós erők, kezdetben inkább az IG-re hasonlítanak, viszonylag gyenge, de nagyszámú gyalogsággal, támogató, mint inkább frontharcos hőssel. Később azonban, a fejlettebb egységeik, már inkább a marineokra emlékeztetnek. A Chaos Daemons, érdekes módon valahol a Dark Eldar, és a Necron között foglal helyet. Még a Tyranid, leginkább az Orkra hasonlít.

ultimate_apocalypse_mod_06

Ha pedig már fentebb szóba került a kozmetikázás, természetesen sok már meglévő egységet is újradolgoztak, illetve különféle modell variánsokkal láttak el, hogy ne legyen mind ugyanolyan. Ezt főleg a gyalogosoknál, illetve egyes járműveknél vehetjük majd észre.

ultimate_apocalypse_mod_07

Mindez azonban mit sem érnekiváló hangok, és zenék nélkül, melyekből szintén akad rengeteg új darab. Külön kedvencem az Orkok egyik menüben hallható easter egg mixe, mely direkt komikusra lett véve. =)

Összefoglalva tehát, én minden Dawn of War fannak, csak ajánlani tudom ezt a modot. A magam részéről, egy erős 9/10-el jutalmaznám. Látszik rajta, hogy hosszú évek kitartó, és elkötelezett munkája van benne, a minőségre való, maximális törekvés jegyében.

Reklámok

6 hozzászólás to “Dawn of War – Ultimate Apocalypse Mod”

  1. Valamikor a nyáron próbáltam kicsit játszani vele, már az alapjátékkal + kiegekkel. “Ha már RTS, és azon is felnőttünk…” alapon (bár nálam főleg Red Alert 1-2 és Warcraft 1-2, Starcraft + BW volt főleg, később meg Tiberian Sun, Age of Empires 1-RoR-2-Conq. és Mythology, utóbbi időben amit toltam és újabb cím ezekhez képest, az a Rise of Nations). Asszem az első küldetés után le is zártam magamban a témát, mert nem éreztem igazán késztetést a folytatásra. Egyfelől az elején hiányoltam a lore adagolást, hogy azért vázolja már fel, hogy mi is ez a világ, nagyjából kinek mi a célja. A másik problémám a látószög volt. Nem tudom, hogy az én gépemben volt-e a hiba, de az 1440*900-as képernyőn a max. felbontáson a “HUD” sáv így is kitette a felét, és nem igen hagyott rendesen távolra zoomolni. hogy jobb összképet kapjak a terepről. Ezért sem próbálkoztam tovább vele, és valahogy a felhajtást sem értem a franchise mögött, mert eddig egyik rajongója sem tudott olyat mondani belőle, ami megfogott volna, hogy arra minimum kíváncsi legyek. :/

    • Pedig az alap Dawn of War-nak, még egész jó storyja van. =) A loreba bevezetni, már csak azért is húzós lenne, mert a W40k univerzuma elég nagy, és szerteágazó. Meg eleve az ilyesmi valahogy nem nagyon szokás, nem csak itt, máshol se. A GyU, SW, ST, egyéb játékok se nagyon tartanak bevezetőt, hanem egy már kész univerzumba dobnak be, aztán ha tetszett, és többre vagy kíváncsi, járj utána.

      Speciel én se sokat tudtam annak előtte erről univerzumról, mert volt itt ugyan Space Hulk, meg Fire Warrior, illetve sci-fis, szerepjátékos körben se nagyon lehetett megkerülni a témát. Maga az univerzum, komolyabban érdekelni, engem pont az első DoW után kezdett.

      Én azt mondom, adj neki még egy esélyt. Az első pár küldetés, amúgy is kb. tuttorial jellegű. Utána viszont szépen beindul ez is. Ha a lore nem is fog meg, de mint stratégia, kifejezetten jó, igényes, szépen kidolgozott darab.

      Mondjuk játékmenetileg a DC a legjobb az alap sorozatból. Storyra viszont ott ne nagyon számítsz, mert az inkább egy sima rizikó, W40k köntösben.

  2. A klasszikus RTS-eket már régóta nem tudom élvezetesnek találni. Valahol 2005 környékén hagytam fel velük végleg, mert egyszerűen nem láttam értelmét annak, hogy az időm nagy részében farmolok-fejlesztek-építek, hogy aztán a végén legyen 10% tényleges harc, amennyiben nem darál be a gép az első 10 percben. Pedig rengeteget játszottam a Warcraft 1-2-vel, a Red Alerttel (már nem tudom hanyadikkal), az AoE 1-2-vel, a Cossacks-el, Starcraft-al. Sőt egy időben vallottam, hogy az RTS a kedvenc zsánerem. Aztán szembe jött velem a Rome TW, és hirtelen rádöbbentem, hogy mennyire távol állnak tőlem az RTS játékok. Azóta csak TW stratégiákkal játszottam zömében, valamint a Heroes játékok némelyikével (lényegében a 2 és 3 volt a kezemben, azokat szerettem is).
    Ami meg a Warhammer világot illeti, ezzel kb úgy vagyok, mint Ricz. Valahogy sose tudtak meggyőzni arról, hogy ez iránt érdeklődni tudjak. Mondjuk ebben az is szerepet játszik, hogy már így is túl sok fantázia-univerzummal foglalkoztam. 🙂 A modolás meg valahogy sose állt a kezemre ezeknél a játékoknál. Emlékszem, a Medieval2-nél próbálkoztam egy reality mod felrakásával (alapfeltétel volt más modokhoz), de már az sem ment, viszont szétcseszte az alapjátékot, úgyhogy rakhattam újra. Na akkor hagytam fel a dologgal.

    • Akkor úgy tűnik, neked inkább az RTT műfaj jön be. =) Mondjuk a Dawn of War sorozat második része, az pont az. Ahogy a Total Warnak is épp nemrég jött ki a Warhammer verziója.

      Esetleg tudom még ajánlani a Men of War szériát.

      • Igen, tudok a TW WH verziójáról, de maga az univerzum sem csigáz fel, ezért is hanyagolom. Ráadásul a TW sorozat a Rome2-vel elment egy olyan irányba, amerre nem akarom már követni. Ráadásul a játékra szánt időmet teljesen kitöltik az online játékok.

      • OW, WoT mellett, alapból nekem se sok időm van már másra. =)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: