Podcast előzetes

Kisebb-nagyobb technikai, és humán nehézségek után, de úgy néz ki, hamarosan beindul ez a podcast dolog, aminek személy szerint, nagyon örülök. Az első adás Ricz, Foma, Zoltán, valamint jómagam közreműködésével fog készülni, valamikor a hét vége körül. Addigra remélhetőleg megérkezik az új headsetem is, így az éles adásra, már jobb felszereléssel tudok nekivágni.

A résztvevőkhöz szólva, sokat gondolkodtam a tartalmon, és arra az elhatározásra jutottam, hogy a szerintem jobb lenne, ha kezdésnek maradnánk a sci-finél. Egyrészt azért, mert ez az a téma, amihez a jelenlévők közül, mindenki hozzá tud, és szeretne is szólni. Másrészt, mert a szubkultúrák ugyan egy nagyon izgalmas, és érdekfeszítő témakör, de nagy és szerteágazó is. Sok területet, sok különféle szubkultúrát kéne érintetnünk mélységeiben, részleteiben, amihez se elég időnk, se elég “emberünk” nincs. (Csak az animéről, vagy féltucat A/4-es oldalt “beszéltem tele” próbaképpen.)

Ahogy mondtam is, én nagyon szívesen beszélgetnék szubkultúrákról, fandomokról, hozzájuk köthető piacról, iparról, visszásságokról, őszintén, szókimondóan, PC mentesen. (Elsősorban ezért is mentem bele, ebbe az egész podcast dologba.) Ennek viszont csak akkor van értelme, ha ehhez elegendő időt szánunk mindegyikre, és ami ennél sokkal fontosabb, hogy olyan emberekkel beszélünk ezekről, akiknek van is ezekre kellő rálátásuk. Kellően jártasak, tapasztaltak a témában.

A podcastet illetően, sokan kérdezték, hogy mi lesz a podcast fő profilja? Milyen irányba szeretnénk elmenni? Milyen témákat fogunk érinteni? Tehát, mint előzőleg is leírtam, mindenképp ez a nerdy vonal lenne a fő csapás, amin haladni szeretnék. Ám nem elképzelhetetlen, hogy menet közben, más témákra is kitérjünk. (Egy biztos, politizálni, semmiképp sem szeretnék.) Egyelőre még nagyon képlékeny a dolog, de amiket mindenképp érinteni szeretnék a jövőben, azok a következők: Game, anime, MLP.

A másik, amit sokan kérdeztek, hogy kik, és hogyan kerülhetnek be egy ilyen beszélgetésbe? Lehet e jelentkezni? Nos, ezzel kapcsolatban az a helyzet, hogy számomra a legfontosabb, az az ismeretség. Mindenképp olyan emberekkel szeretném csinálni ezeket a popdcasteket, akiket ismerek, akikről tudom, hogy van rálátásuk az adott témára, és hajlandók róla őszintén beszélni. Csak úgy a semmiből, ne jelentkezzen senki, mert úgyis nemleges választ fog kapni.

Végezetül, hogy milyen technikai feltételei vannak annak, hogy valaki podcastbe jöhessen? TeamSpeak, és egy darab mikrofon, headset, vagy bármi olyan eszköz, ami hang továbbítására képes. Minden mást, én oldok meg.

Reklámok

37 hozzászólás to “Podcast előzetes”

  1. “szerintem jobb lenne, ha kezdésnek maradnánk a sci-finél”

    Részemről rendjén van.

    “Sok területet, sok különféle szubkultúrát kéne érintetnünk mélységeiben, részleteiben, amihez se elég időnk, se elég “emberünk” nincs. (Csak az animéről, vagy féltucat A/4-es oldalt “beszéltem tele” próbaképpen.)”

    Ami azt illeti, én se sokkal többet tudnék hozzáfűzni, bár tény, hogy ezt a témát
    a) vagy fel kell szeletelni különféle egységekre (lehetőleg típusonként);
    b) vagy alaposan visszavágni belőle tematikusan (pl. csak az átfogó dolgokat, ami mindgyikről elmondható)
    De ez még maradjon a jövő zenéje. Jellemző rám, hogy bedobok egy látszólag szűk témát, és mikor kicsit jobban szemügyre veszem, akkor derül ki, hogy egy raj kék bálnát sikerült félkézzel el hajítanom…

    “(Egy biztos, politizálni, semmiképp sem szeretnék.)”

    +1, nekem se kenyerem, na meg az a véleményem, hogy idehaza nem lehet, mert a nagy tömegnek csak megalapozatlann véleménye és meggyőződése van a favorizmus talaján. Arról nem beszélve, hogy a “kung-fu nagyik” legalább akkora szájkaratésok, mint ahogy a retiküljüket nuncsakunak képesek használni.

    Tényleg, amiről nem kérdeztem az előbeszélgetésen: a hangminőség nálam rendben volt? Hangérzékelősön van alapból, nem nyomásra kapcsol, illetve a szintezésre se emlékszem. (Arra igen, hogy pl. a Discordon szórakoztam az érzékelési szinttel, de ennél nem.)

    • Igen, én is úgy képzeltem el, hogy például egy animénél, nyilván esne szó, magáról az iparról, és fandomról is. Kicsit a hazai anime fandom történelméről, visszás alakjairól, stb. Csak ehhez ugye olyan emberek kellenek, akik ezzel képben vannak.

      Na most neked, és nekem ez nem probléma, de Foma, és Zoli pl. messze nincsenek annyira benne ebben. Azt meg nem szeretném, hogy valaki kimaradjon a beszélgetésből, mert nem tud hozzászólni.

      Szóval egy animés beszélgetésnél pl. nyilván jobb lenne melléd Titkost, Surcit, Junchit, vagy akár Dodgerst meghívni. Feltéve persze, ha hajlandók vállalni. =)

      A hangminőséggel nálad semmi probléma nem volt. Zolinál volt némi zúgás.

      • “Szóval egy animés beszélgetésnél pl. nyilván jobb lenne melléd Titkost, Surcit, Junchit, vagy akár Dodgerst meghívni. Feltéve persze, ha hajlandók vállalni. =)”

        Voltak itt amúgy olyan témák (anime, MLP, stb.), amiknél szerintem úgyis “jelentkezem majd”, hogy 1-1 adás erejéig beugranék, mert egyszerűen olyan lesz az adott téma, hogy nem bírom ki, hogy ne beszéljek róla. 😀 Csak pl. az eheti sci-fi-nél amúgy sem érnétek sokat velem, mert egy kezemen meg tudom számolni, hogy pl. ebből a műfajból mennyit láttam és jellemzően azok is olyanok, amiket a hypejuk miatt mindenki más is megnézett (pl. Mátrix).

        Illetve várom már, hogy az első adás elstartoljon, aztán YouTube-on meghallgathassam, mert akkor fog igazán kitűnni, hogy mégis mire vállalkozom majd ezzel. 😀

        Ja, meg ha már feljött a hang, mint téma: múltkor produkált egy jó dolgot a gépem (Nvidia videókártya drivert frissített, aztán valami saját hang-drivert vagy mit is felpakolt, aztán pár percig el kellett szórakoznom vele, hogy pl. újra működjön a hangfalam…), de remélem, hogy ugyanolyan hamar be tudom majd állítani a headsetet, mint anno, amikor először OW-ztünk. 🙂

      • Az Nvidia driver frissítései elég kiszámíthatatlanok, én épp ezért nem is erőltetem. Túlságosan gyakran marad bug bennük. Volt olyan botrányos eset, amikor a driver frissítés több géptulajnak konkrétan hazavágta a számítógépét.
        Amúgy szerintem az első adás tapasztalatai fogják formálni, hogy merre fejlődjön az egész podcast dolog, hisz Riczen kívül sztem senki nem rendelkezik még ezügyben tapasztalattal.

      • “Az Nvidia driver frissítései elég kiszámíthatatlanok, én épp ezért nem is erőltetem. Túlságosan gyakran marad bug bennük. Volt olyan botrányos eset, amikor a driver frissítés több géptulajnak konkrétan hazavágta a számítógépét.”

        LOL, és én még azt hittem, hogy mivel nem csak a hangot vágta haza, hanem pl. pont a HotS el sem indult miatta (konkrétan valami “indítsd DirectX 9-el” parancssort kellett beleírni, hogy elinduljon, ezt is fórumon írták mások, mert nem csak nekem cseszte el…), ezért ez már biztosan valami nagyon súlyos és ritka hiba, de úgy látom, még így is olcsón megúsztam, mert akár most a Win-t is telepíthetném újra ennyi erővel… 😀 Amúgy igen, mondasz valamit, csak egyrészt zavart, hogy ott van lenn a tálcán, hogy “frissítésre várakozik” vagy mi, másrészt meg ha az ember sokáig nem frissíti, akkor meg lehet, hogy pont amiatt kezd el hülyeségeket csinálni egy játék, vagy akár maga a gép. ^^” Szóval na, nehéz ügy ez, nem véletlenül szoktam mondani, hogy én úgy alapból utálom a számítógépeket, csak sajnos rájuk vagyok szorulva. 😀

      • Na látjátok, ezért vettem én Atit. =) Amúgy ez is poén, hogy megfordult ilyen téren is a helyzet. Régen az Ati kártyáknak sok gondjuk volt bizonyos játékok futtatásával, helyes megjelenésével, míg az Nvidia “mindent vitt”. Az Ati gyakran rítt frissítések miatt, és nem egyszer volt, hogy egy frissítéssel, még kevésbé működött a dolog, mint annak előtte. Még az Nvidiát elég volt 2-3 havonta egyszer frissíteni, de akkor se feltétlen volt gond, ha elhúztad. Aztán nézd meg most.

        A podcastet amúgy kb. hasonló szabad stílusban képzeld el, mint a TS beszélgetéseinket. Annyi, hogy ezúttal majd igyekszünk egy-egy téma köré koncentrálni mondandónkat. =)

  2. Mondjuk, ahogy elkezdtem összeszedni a gondolataimat, rá kellett döbbennem arra, hogy a sci-fi is szép vastag téma lesz. 🙂
    kung-fu nagyik. 😀 Ez tetszett.
    Igazából nem volt különösebb gond a hangoddal Ricz. Zolinál lesz érdekes a dolog, mert az ő mikrofonján még állítani kell, hogy ne érzékelje a laptopja zúgását.

  3. Semmi pánik, holnap veszek egy headsetet :D.
    Részemről szintén oké minden elhangzott, már csak egy pontos időpont hiányzik.

    • Este 6 körülre gondoltam, pénteki, vagy szombati napon. Attól függ, mire szavaz a többség. Nekem mindkét nap jó. =)

      • Végülis nekem is, bár szombaton kipihentebb leszek.

      • Akkor legyen szombat, mert közben bejött más is, és azt is jó lenne, még a héten megoldanom.

      • A szombat akkor most már fix? Mert akkor ma estére csinálok magamnak némi programot. 🙂 Amúgy a Filmbarátok Podcastből FreddyD még 2015-ben készített egy 6 perces videót arról, ők hogyan csinálják a podcastet (mármint a technikai részét mutatta be). Esetleg ihlet merítés végett érdemes lenne megnézni.
        Amúgy a tényleges felvétel előtt gondolom lesz még előbeszélgetés, ahol mindenki belőheti a mikrofonját. Meg az sem lenne haszontalan, ha a felvétel előtt pár percben mindenki felvázolná pár pontban, hogy mely altémákra szeretne fókuszálni a mondandójában, hogy ne egymás elől halásszuk el a gondolatokat. 🙂

  4. Ha már podcast, épp ma toltak GoodBad-ék egy podcast-et, ami egész érdekesre sikerült. Szerintem érdemes belehallgatni. Íme a linkje: https://www.youtube.com/watch?v=oWgfKqYqOvw
    Mondjuk ők élőben vették fel.

  5. Tényleg, ha elkezdi Péter feltöltögetni majd a podcast adásokat YT-re, akkor azért a csatorna linkjét majd berakja ide, esetleg egy külön bejegyzést ír róla, vagy ezt valamilyen privát módon kell majd elkérni?

    • Úgy állapodtunk meg, hogy ide tesz külön bejegyzést róla, ha elkészül.

      • “Úgy állapodtunk meg, hogy ide tesz külön bejegyzést róla, ha elkészül.”

        “Külön csatornán lesznek a videók, de természetesen, itt is megosztom majd őket. Valamint letölthető formában is el lehet majd érni.”

        Ja, oké. 🙂

        Sajnálom amúgy, hogy a szombati így félresikerült végül, dehát az első adásnál mindig lehetnek problémák, majd kialakul. 🙂

    • Külön csatornán lesznek a videók, de természetesen, itt is megosztom majd őket. Valamint letölthető formában is el lehet majd érni.

      A résztvevőknek annyi rossz hírem van, hogy sajnos a rögzített adásban a hangjuk nem csak halk lett, de sajnos torzult is. Így viszont nem akarom feltenni, mert élvezhetetlen. A hiba az én gépemben volt, rosszul volt bekalibrálva az eszköz. De legalább ebből is tanultunk.

      Úgyhogy ezt majd valamikor megismételjük, addig is legalább lesz idő csiszolni a tematikán, saját mondandón, eszközökön. Illetve nem mondom biztosra, de a jövőhéten valszeg összehozok egy vlogot. Tapasztalatnak az is jó lesz, kíváncsi vagyok, hogy reagál a nép erre a formátumra? (Na nem a YT-n, mert az tudjuk milyen, hanem elsősorban itt.)

      • Ez elég rossz hír. Második nekifutásra már biztos egészen más lesz, csak a spontaneitása így odavész. 🙂 Na majd meglátjuk. A vlogra kíváncsi leszek.
        Mondjuk a technikai háttéren nem biztos, hogy részemről menni fog a fejlesztés. A ts-beállításokat viszont legközelebbi szakaszozáskor megpróbálhatnánk finomítani, hátha azzal javíthatok a saját mikrofonom teljesítményén. Mondjuk eleve fura volt, hogy zúgást tapasztaltál tőlem, amikor fejhallgatót használok és nem hangszórót. Mondjuk azt sem nagyon értettem, hogy tőled hogy jött vissza a saját hangunk, amikor te is fejhallgatón hallgattál minket.

      • Majd meglátom mint tehetek. Egy biztos, a következő alkalommal, már nem akarok hasonló technikai malőröket. Igazából a franc se gondolta, hogy bármi gond lesz ezzel. Nem gondoltam volna, hogy egy szimpla eszköz csere után, újra kell majd konfigurálnom az egészet.

  6. Na erre én is kíváncsi leszek, mindenképp megtekintem és kommentálni fogom, ha majd kirakjátok. Annak meg külön örülök, hogy nem beszéltek politikáról, ömlik az már elég helyen rám napi szinten. 🙂

    • A múltkori sajnos füstbe ment, de ha minden jól megy, a héten megismételjük, és azzal már remélhetőleg semmi probléma nem lesz.

      Plusz addig is, van még idő kicsit csiszolni a mondandón. Illetve összedobok majd egy tematikát, amit leegyeztetek a többiekkel.

      • A tematika tényleg jó lenne, mert múltkor elég random toltuk, és kissé összeszedetlennek érződött. Azért azt legalább két nappal előtte küldd majd át, mert úgyis átrendezi a résztvevők mondandójának elképzeléseit. 🙂

      • Majd kiteszem ide, úgy egyszerűbb lesz. =)

  7. Őőő, szóval, mikor lesz előreláthatólag az újrafelvétel?

    • Ez engem is érdekelne 🙂 Bár az most elég bizonytalan, hogy épp mi lesz velem az elkövetkező jónéhány napban, de részemről a hétvégék még működnek.

      Off: Belenéztem már ebbe a Monster High-ba. Rettenetes volt. Ehhez képest a Katica egy mestermunka.

    • Jövőhéten valószínűleg.

  8. Izé, érdeklődnék, hogy vannak-e részeredményeink a podcastet illetően?

    • Múltkor rákérdeztem Péterre, azt mondta, hogy pillanatnyilag el van havazva, meg előtte meg kell csinálnia magát a podcast felületet is.

    • A felvétel megvan, egyszer már végig is hallgattam, hogy minden stimmel e, már csak át kell, kéne dolgozni, megosztani. Csak hát ugye egy majd két és fél órás anyagról van szó. Plusz áprilisban most volt WoT és OW event is, illetve egy másik projektem is a célegyenesbe ért. Szóval most inkább ezek vitték el a szabadidőmet.

  9. Én igazán nem akarok türelmetlen tűnni meg ilyenek, de lesz ebből a podcastből valami?

    • Ugyan már, ha egy férfi megígér valamit, akkor nem kell ötévente nyaggatni vele. 🙂

      Amúgy már el is felejtettem, hogy felvettük a podcast-et anno.

    • Az a helyzet, hogy átgondoltam a dolgot, és a következőre jutottam:

      1; Csak úgy feltenni ezt egy full üres csatornára, nem nagyon érné meg. Ezt úgy lenne érdemes megosztani, ha már felépítettem egy csatornát, legalább pár videóval, és van legalább egy minimális közönségem.

      2; Azt a csatornát viszont valahogy életben kéne tartani legalább heti 1 videóval. Itt se tesz jót, de a YT-n aztán tényleg nem működik az, hogy hetekre, hónapokra eltűnik az ember. Mert épp nem ér rá, nincs kedve, témája.

      3; A “hírnév” na igen, ez az ami főleg visszatart. Szóval itt még meg tudom azt oldani, hogy úgymond anonim maradjak, de a YT-n ezt már nehéz lenne. Még akkor is, ha csak a hangom hallatszik, de jó esély lenne rá, hogy előbb-utóbb, pláne ha befut a dolog, felismerjenek, én meg azt nem szeretném. =) Nem arról van szó, hogy nem vállalom magam, vagy a véleményem, de tudom, hogy az ilyesmi hogy működik, és mennyi kellemetlenséget tud okozni az ember magánéletében. Nekem meg nem hiányzik az, hogy mit tudom én, random alakok esetleg odajöjjenek hozzám.

      A felvétel amúgy megvan, vágatlan és vágott állapotban is.

      • Esetleg a résztvevők közül tart fenn valaki youtube csatornát? Talán oda föl lehetne tolni. Végső esetben ha más nem, én pár hete elkezdtem üzemeltetni egy facebook oldalt, történetesen témába is vágó a podcast, videó formájában fölrakhatom oda.

      • Ricznek van, de ő mostanában nagyon el van tűnve. Fomának szintén, ő viszont nem nagyon használja semmire. Amúgy most azon vagyok, hogy teszek rá, és mégiscsak feldobom, hogy ha már megcsináltuk, legalább ne vesszen el. Ugye mégiscsak nekem van meg az eredeti anyag, úgy egyszerűbb lesz.

        Jut eszembe Zoli, neked megvan még a Kalleres videó amit csináltam? Csak mert neked anno átküldtem, egyik haver meg régóta rágja a fülem, hogy az neki kéne. Szóval ha neked még megvan, esetleg átdobhatnád, mail címemet ismered. =)

      • Az kicsit túlzás, hogy van csatornám. Szimplán regisztrálva vagyok, hogy feliratkozhassak az engem érdeklő csatornákra. Soha nem töltöttem fel YT-ra videót, és nincs is tapasztalatom más formában sem a témában. 🙂 Amúgy eredetileg azért regisztráltam, hogy az oroszos szakdogához gyűjtendő anyagot könnyebben tudjam lementeni.

      • Őőő? Kalleres videó? Hirtelen nem ugrik be, miről is van szó, de sanszosan nincs már meg, azóta túl vagyok 1-2 gép/vinyó/oprendszer váltáson, elveszett ez-az az út során =P. De körbenézek, hátha…

Vélemény, hozzászólás?

