A 25 legirritálóbb játékos típus

Sokan azt mondják, soloban játszani egy játékot élvezetes, ám másokkal együtt játszani, akár egymással szemben, akár csapatban összedolgozva, egy teljesen más élmény szint, és ez részben igaz is. Hisz a közösen elért sikereket és eredményeket, nem csak átélni lehet sokkal intenzívebben, de az azokra való visszaemlékezés is, sokkal maradandóbb képes lenni. Már csak azért is, mert a másokkal szemben kivívott győzelem, nagyobb elismerést élvez.

Az éremnek azonban, mint mindig, itt is két oldala van. A multiplayer, MMO, MOBA világoknak ugyanis, nem csak a fényes, de az árnyoldala is sokkal rosszabb, és károsabb tud lenni. Ennek oka pedig maguk a játékosok, vagyis bizonyos játékosok, és az ő rendszerint elég jól körülírható viselkedési mintáik.

 

Egyperces Rambo

A csapatalapú játékok, játékmódok, raidek leggyakoribb megrontója. Agresszív, csőlátású, a józanészre nem hallgató figura, aki nemes egyszerűséggel, képtelen értelmezni a csapatjáték fogalmát. Nem figyel a csapattársakra, a minimapra, a csata aktuális állására, a pályaviszonyokra, semmire. Helyette “Ide nekem az oroszlánt!”stílusban, agyatlanul rohan be a csata sűrűjébe, mert a távolban meglátott egy ellenfelet. Mindent egymagában, erőből próbál megoldani, pályafutása ezért rendszerint rövid és dicstelen.


Az idegbeteg

Igen gyakori játékos típus, aki a sikertelenségét, töménytelen káromkodással és agresszióval kívánja pótolni. Életkora ritkán éri el a 15-öt, értelmi szintje pedig egy mocsári fatuskóéval vetekszik. Meglehetősen zavaró, és kellemetlen alak, de leállni vele vitázni, teljesen felesleges. A józanészre ugyanis nem hallgat, az agresszió csak olaj neki a tűzre, a humort pedig nem érti. Legegyszerűbben úgy szabadulhatunk meg tőle, ha hagyjuk kiégni. Előbb-utóbb úgyis észreveszi magát, és lelép.


Hiszti Pisti

Ahogy a valóságban, úgy a virtuális csatatereken is, a kiskorúakra igen jellemző, hogy amikor valami nem tetszik nekik, fergeteges hisztit képesek levágni miatta, ami messze idegesítőbb tud lenni bárminél. Nem kell sok, elég ha elveszel előle valamit, megelőzöd, vagy szimplán megsebzed, utána máris hallgathatod az idegőrlő nyavalygását, és siránkozását, amit bizony nem egy könnyen hagy abba. Esetenként még csata, raid után is képes a nyakadra járni, és fárasztani a hülyeségével.


A Szabaduló művész

Felelőtlen, kistílű alak, aki sosem rest a csapatát azonnal cserbenhagyni. Fél kezét mindig az Esc gomb közelében tartja, amit hajlamos azonnal megnyomni, ha épp vesztésre áll a csapata. Vagy ha neki nem tetsző csapat leosztást, pályát, tiert, vagy úgy egyáltalán bármi olyat kap, ami neki nem tetszik. Jobb helyeken, szerencsére szankcionálják.


Balszerencse

Ő az a figura, aki csak segíteni szeretne, de bármibe is fog, az mindig balul sül el. Mellé mennek a lövései, rosszkor és rossz helyen süti el a képességeit, belefut nála jóval keményebb ellenségekbe, kiesik a pályáról, lemarad, vagy épp saját magát sikerül kinyírnia. Soloban sokszor free frag, csapattársait azonban hajlamos hátráltatni, ami olykor az egész meccsbe kerül.


Szerencsés gazfickó

Az előző ellentéte. Ő az akinek minden valahogy túl könnyen összejön. Valószínűtlen lövései, vak lövései találnak be. Folyton kritikus sebzéseket oszt, esetleg épp egy lövésezi, vagy kilöki a pályáról az ellenségeit. Őt ellenben rendre körbelövik, komoly találatokat úsz meg sértetlenül, mindig időben vonul vissza, ér fedezékbe, vagy talál healt packet. Hajlamos még foglalós meccsekben 99%-nál visszalőni a bázist, vagy az utolsó méternél kiszedni a zászlót cipelő ellent.


A Spammer

Rendkívül irritáló figura, aki előszeretettel nézi chatszobának, vagy reklámfelületnek az adott csatát. Hol barátkozni próbál, hol teljesen értelmetlen hülyeségek írogatásával, reklámokkal, vagy épp a minimap pingelésével idegesíti a többi játékost.


A Házaló

Nagyon hasonló az előzőhöz, csak még a spammer simán idegesítő, addig a házaló veszélyes és káros is. Folyton kihagyhatatlan ajánlatokkal bombázza a többi játékost, amik rendszerint vagy csalásokat, vagy játékbeli valutát ígérnek, gyorsan és könnyen. Bedőlni azonban sose érdemes neki, mert az ember könnyen ráfaraghat. Egy vírusos géppel, de akár egy vékonyabb pénztárcával is gazdagodhat, a semmiért cserébe.


A Házmester

Frusztrált, hisztis alak, akinek különleges képessége, hogy bárkit képes bármiért feljelenteni. Ha túl jól játszol akkor azért, ha nem, akkor meg azért. Teljesen mindegy mit csinálsz, ha valami miatt szemet vet rád, egész biztosan megtalálja majd az okát, hogy feljelentsen, amire a többi játékost is, előszeretettel biztatja.


A Camper

Konfliktus kerülő, passzív, gyáva alak, aki befészkeli magát az első biztonságosnak gondolt helyre, és onnét ha teheti, el sem mozdul. Előszeretettel lövi oldalba, hátba az ellenfeleit, szemtől-szemben ugyanis nem szeret harcolni. Nem kockáztat, csak akkor mozdul, ha már biztos a győzelem, vagy ha épp rátalált a túlerő, és menekülni kényszerül.


A Spawn Killer

A Camper alávalóbb verziója, aki a frissen feléledt, legyengült, fel nem készült játékosokat öli meg újra és újra azok kezdőhelyén.


A Cheater

Talán az egyik, ha nem a legártalmasabb figura, aki a gyengeségét, a lehető legegyszerűbb, és legvisszatetszőbb módon próbálja kompenzálni, úgy hogy pofátlan előnyökre kíván szert tenni. Nem törődve azzal, hogy közben mások játékát teszi tönkre, szánt szándékkal.


Mr. Lopós

A csalók és camperek után, igen előkelő helyet foglal el a legirritálóbb, és legmegvetettebb játékosok dobogóján. Ő az a figura, aki számító módon direkt kivárja a helyzetet, majd előszeretettel, szánt szándékkal nyúlja le mások fragjeit, lootját, aranyát, amit nem rest akár az illető orra alá is dörgölni.


A Wallet Warrior

Ő az aki a pénzét, vagy jelen esetben inkább a bankkártyáját szereti használni ahelyett, hogy kitartó munkával, megtanuljon játszani. Beruház mindenféle csodás, csilli-villi, OP-nak hitt tárgyra, felszerelésre, vagy akár komplett karakterekre, amiktől azt hiszi, majd ő is pro lesz. A gyakorlatban azonban rendre kibukik, hogy pénzen nem lehet skillt venni. Így ahol a fizető játékosok nem élveznek jelentős játékbeli előnyt az ingyenesen játszókhoz képest, ott ezzel általában nem sokra megy.


A Csillámpóni

Super magas szintű, levelmax hupilila, SSJ több mint 9000! rangú játékos, akit sokan tisztelnek, és még többen gyűlölnek azért a teljesítményért, amit elért. Jellemzően, mindenki a csapatában akarja tudni őket, az ellenfeleik pedig elsőként próbálják mindenáron kiszedni őket. Általában hozzák azért a tőlük elvárható teljesítményt, de minden csatát, ők se nyerhetnek meg. A jó teljesítménnyel persze semmi probléma, az egy elismerésre méltó dolog. A baj ott kezdődik, amikor némelyik unkikum unikornis egója meggajdul, és azt képzeli, azért mert ő jól tud játszani, már bármit megtehet.


A Noob

Avagy ahogy mindenki elkezdi a játékot. Csak még egyesek idővel túljutnak ezen a szinten, és legalább optimális szinten megtanulnak játszani, addig mások örökre noobok maradnak. A noobokat senki sem szereti, jelenlétük azonban leginkább szükséges rosszként írható le. Hisz általuk is sokat lehet tanulni, és nem mellékesen, gyakran ahhoz is szükség van rájuk, hogy az ember kiemelkedő meccseket futhasson le.


A Fókavadász

A noobok retteget rémálma. Tapasztalt, de magas szinten játszani, érvényesülni képtelen játékosok, akik a gyors és könnyű sikert hajhásszák. Fő tevékenységük, hogy a náluk jóval gyengébb és tapasztalatlanabb játékosok közé mennek csatározni, akik nem, vagy csak nehezen tudnak nekik érdemben visszavágni.


A vészmadár

Még el sem kezdődött a meccs, de ő máris leírta az egész csatát, raidet. Folyamatosan a chaten sopánkodik, siránkozik, és az elkerülhetetlen vereségről papol. Ezzel fárasztva, lehúzva a többi játékos hangulatát. Legrosszabb tulajdonsága, hogy a negativitása olykor valóban kihat a csapat moráljára, ami végül tényleges vereséghez vezet.


Az AFK

Inaktív, tétlen játékos, aki pont azzal okozza a legnagyobb problémát, hogy nem csinál semmit. Jobb esetben önhibáján kívüli okok, rosszabb esetben azonban szimpla nemtörődömség, lustaság áll a háttérben, ami olykor a meccsbe is kerülhet. Pláne ha épp egy kulcs karakter esik ki.


A Bot

AI által irányított játékos, akire alapból nem lehet haragudni, hisz a bot csak a programját követi. Annál inkább arra a játékosra, aki a botot használja, ezek a botok ugyanis, a legritkább esetben válnak a csapatuk hasznára. Van hogy teljesen tétlenek, van hogy egy nagyon gyenge játékos képességeit hozzák. Van azonban, mikor épp a gépi mivoltukból fakadó előny keseríti meg az életünket. (Hisz a gép keresztül lát a falakon, és mindenre azonnal képes reagálni.)


A Kalandor

Még mások igyekeznek a csatára koncentrálni, az ellenséget keresik és sebzik, gátolják minden erővel. Addig ezek a kalandvágyó lelkek, hajlamok teljesen kiesni a csatából, és inkább elindulnak a pályát felfedezni, plakátokat, kirakatokat, tereptárgyakat bámulni, miközben a csata elmegy mellettük. Gyakran akkor kapnak csak észbe, amikor a csata már rég eldőlt, esetleg véget is ért.


A Szerepzavaros

A különféle kasztokat, és osztályokat felvonultató játékok gyakori vendége ez a típus, aki kiválaszt egy neki tetsző karaktert, amivel aztán nem azt csinálja, amit kéne. Általában támogató, gyógyító, mérnök karakterek jellemzője ez, akik a társaik támogatása helyett leállnak sebzést osztani. Rosszabb esetben elszakadnak a csapatuktól, és magánakcióba kezdenek. Néha azonban a sebzést felfogó, agyonpáncélozott tankok is inkább másodvonalból akarnak támogatni, ahelyett hogy előre mennének.


A Gyűjtögető

Megszállott alak, akit a “szerezd meg hát mind!” gondolat vezérel. Ő az aki képes akár hosszú-hosszú időt eltölteni egyetlen tevékenység monoton ismételgetésével, mondjuk főzetek készítésével, vagy horgászással, amit esetenként egyáltalán nem is élvez. Mindezt csak azért, hogy megszerezzen egy ritka, egyedi kinézetű köpenyt, vagy kalapot, aminek lehet semmi haszna, de fel lehet vele vágni a guildben.


Az Achi vadász

A gyűjtögető közeli rokona, csak még kollégája valami “kézzelfoghatóért” hajlamos napokat, heteket, akár hónapokat szenvedni. Addig ő valami annál is sokkal jelentéktelenebbért sanyargatja magát. Egy egyszerű képért, amit amúgy is csak az lát, aki ránéz a profiljára.


Az Aranyásó

Szintén rokonlélek, aki úgy tekint a játékbeli valutára, mintha csak valódi pénz lenne. Mentségére szóljon, hármuk közül, talán még az munkája az, ami legalább érdemben meg tud térülni. Nemritkán azonban úrrá lesz rajta a kapzsiság, fukarság, amit képes akár a csapat, guild, klán társai kárára is végigvinni.

Advertisements

24 hozzászólás to “A 25 legirritálóbb játékos típus”

  1. Jó kis összefoglalás lett. 🙂 Mondjuk azért látszik, hogy főleg WoT-os és OW-s zsargont használtál.

    Pár dolog jutott eszembe így elsőre. Az egyik az, hogy a mérgező játékosok jelensége kapcsán érdemes szem előtt tartani, hogy nagyon sok esetben maguk a fejlesztők is felelősek, főként a tétlenségükkel. Jó példa erre a Wargaming, ami már hét éve futtatja a WoT-ot, és például a csalásokkal szemben csak tavaly ősszel kezdett el érdemben foglalkozni, míg a Blizzard még így egy év távlatában sem kezdett semmit a csatát elhagyókkal. De nézzük az egyes tételeket.

    Egyperces Rambo:
    Ő az egyik kedvenc. 🙂 Hihetetlen, hogy egyesek mennyire nem élnek a játékkal együtt. Berongyolnak az ellenség közé, azt megdöglenek, majd utána a csapatukat hibáztatják, mert nem kapott támogatást. Jellemzően ők választják a leggyorsabb karaktert/járművet, és a korai elhalálozásuk főként olyan játékokban okoz nehézséget, ahol nincs respawn. Sokszor annyira nem fogják fel az alapszabályokat, hogy már az is sikerélmény számukra, hogy leadhattak egy nem találó lövést. WoT-ban pl. a light tankosok jellemzően ilyenek. Előre rongyolnak, felderítenek 7-8 ellenfelet, majd meghalnak, aztán a csapat ott marad vakon, mert hamarabb meghal, mintsem a többiek egyáltalán pozícióba juthattak volna.

    Az idegbeteg:
    Na igen, sok ilyen van, és néha rám is jellemző. Viszont azért ennél a kategóriánál érdemes annyiban árnyalni a képet, hogy előbb-utóbb bárkiből válhat idegbeteg, amennyiben a többi játékostársa huzamosabb ideig, több csatán keresztül is kvázi hátráltatja. Amúgy előszeretettel nyúl a reportolás és a cheaterezés eszközéhez csata közben.

    Hiszti Pisti:
    Ezt akár nevezhetnénk az idegbeteg alcsoportjának is. Míg az előbbi inkább huzamosabb fárasztás után válik frusztrálttá, addig emez az alapok nem ismerése miatt kezd el rinyálni bármire, ami nem úgy történik, ahogy szerinte történnie kellene. Jellemzően gyakran fordul elő köreikben a szerepzavaros is.

    Balszerencse:
    Hú, ez nagyon ismerős érzés. Amikor semmi nem akar összejönni, ráadásul a random faktor a lövést pont a csapattárs seggébe tolja a becélzott ellenfél helyett. Volt már, hogy kilőttem csapattársat, mert a szerencse ellenem szólt. Ez akkor különösen vicces, amikor valakinek láthatóan viszonylag jó statja van, és mégis szerencsétlenkedik. Ilyenkor gyakran felmerül a vád, hogy vette az acc-ot, vagy biztos beült a kisöccse helyette játszani.

    Szerencsés gazfickó:
    A másik véglet, aki elég gyakran rossz statokkal rendelkezik, viszont ha jó statjai vannak, akkor “biztos csíter”. Előbbinél felmerülhet a konteó-hajlamúakban a csalás vádja, vagy épp a noob-pajzs konteó.

    A spammer:
    Igen gyakori volt még a WoT-ban, mielőtt letiltották a globális chatet. Jellemzően vagy azzal szórakozik, hogy értelmetlenségekkel floodolja a chat-et, vagy zsebtábornokot játszik, és mindenkinek kétes értékű tanácsokat osztogat. Legrosszabb a pinger, aki, mint írtad, a minimapet pingeli ezerrel. Gyakori eleme a szókincsének a noob team, cheater, fuck (szabadon beilleszthető bármelyik játékfejlesztő), camper, stb.

    A Házaló:
    Mondjuk én inkább az enyhébb változataival találkoztam, akiknek előre leírt klán-toborzó szövegei vannak. Mondjuk WoT-ban ez a jelenség eltűnt a globális chat letiltása után. Azok, akik mindenféle reklámokkal bombáznak, sem annyira gyakoriak már, mivel a fejlesztők figyelnek ennek a kiszűrésére.

    A Házmester:
    Na igen. Az idegbeteg és hisztis egy alternatív variációja. Örökké reportolni akar, és panaszkodik, hogy kevés a napi report kvótája. Emellett jellemző rá a zsebgenerális mentalitás is.

    A camper:
    Őt is lehet árnyaltabban nézni, mivel a szerepzavaros kategóriával is gyakran metszésben van. Bár gyakran tévesztik össze a támogatóval. Volt már rá példa, hogy páncélvadásszal játszottam WoT-ban, és előre akartak küldeni első vonalba harcolni (egy esetben ki is lökött a fedezékemből egy nehéz tankos, majd beírta, hogy menjek előre, ne kempeljek). Különleges fajtája a campernek az a játékos, aki a legkeményebb karakterrel hátul gubbaszt, és reszket, ha rálőnek, sokszor arra hivatkozik (kimondatlanul), hogy védi a supportot, de valójában bebújik a support mögé, és azt használja élő pajzsként.

    A Cheater:
    Noha a legtoxikusabb figurának ítélik a játékosok, valójában egy igen vékony réteget jelent. Ez köszönhető annak is, hogy manapság egyre gyakoribb, hogy az online játékok szerver-oldali kiszolgálásra lettek beállítva, kettős célt megvalósítva: kliens-oldal tehermentesítése (ezzel potenciálisan növelhető a felhasználóbázis, lévén nem kell erős gép a játékhoz), valamint a csalások minimalizálása. Persze azért a fejlesztők hozzáállása is sokat nyom a latba. Míg a Blizzard elég régóta harcol a csalások ellen (az OW-ban kicsit túl is lőttek a célon szerintem), addig mondjuk a WG csak ímmel-ámmal, leginkább látszat-intézkedésekkel lépett fel ez ell. A legtöbb csaló, a közvélekedéssel ellentétben, gyenge képességű játékos (a tavalyi WoT-os bann-lista alapján ez elég jól látszik), mégis sokáig hangoztatták, hogy a legjobb játékosok csakis csalással érhették el az eredményeiket. Valójában a csalás csak egy szintig képes előnyt kovácsolni a felhasználónak, de ténylegesen jobbá nem teszi a teljesítményét, főleg, ha nem is tudja jól használni a csalást. Amúgy Dél-Koreában tavaly elég komoly botrány volt ebből, aminek hatására a parlamentjük törvényt is hozott a csaló programok készítői szankcionálására. Amúgy a botos játékosokat is ide sorolnám, mivel a bot program alkalmazása is leginkább arról szól, hogy energia befektetése nélkül jusson hozzá valamihez (xp, kredit, stb).

    Mr. Lopós:
    Ja, ezt szeretem tapasztalni. 🙂 Kivárja, míg lehápézom az ellent, majd belopja a kill-t, miközben meg engem is szétszednek, mert baszik segíteni. Aztán a csata végén meg hőbörög, hogy egyedül marad 5-6 ellenféllel szemben.

    Wallett Warrior:
    Ó igen, a Löwés Pistikék hordái. Nem megy neki a játék, apuci-anyuci pénzén beszerez egy OP-nak hitt cuccot, aztán csodálkozik, hogy azzal is hiába erőlködik, rendre elkenik a száját, mert játszani nem tanult meg helyette a karaktere/tankja/akármilye.

    A Csillámpóni:
    Érdekes névválasztás. Én inkább azokra a játékosokra használtam volna, akik szétpimpelik a karakterüket, mert ők ezzel mennyire egyediek. A te meghatározásod alapján ezek a játékosok azok, akik nem csak jól játszanak, de még ráadásul fenemód arrogánsak is. Viszonylag kevesen vannak az ilyenek, de annál hangosabbak, és irritálóbbak. A való életben is de sok ilyen van. Elért valamit, és rendre a többiek orra alá dörgölik, hogy ők mekkora faszagyerekek. Szerintük a kezdőknek nincs létjogosultsága, miközben elfelejti, hogy valamikor ő is volt kezdő, és nem vesz tudomást arról, hogy ha ő nem lesz, valakinek folytatnia kellene az adott dolgot.

    A Noob:
    Elég általánosító kategória, és nagyon szeretnek dobálózni a fogalommal a játékosok. A legjobb az, hogy jellemzően a noob-ok azok, akik a leghangosabban felháborodnak, ha a bénaságaikat kifigurázzák, és követelik, hogy akkor az egyenjogúság jegyében legyenek fikázva a jó játékosok is.

    A Fókavadász:
    Más nevei még: Pedo, Pedobear. Persze rásütik arra a játékosra is, aki nem azért megy alacsonyabb szinten, hogy a kezdőket vegzálja, hanem mert ott van olyan tartalom, amit szeret. Mondjuk sok fejlesztő ma már elég komolyan tesz róla, hogy minél kevésbé valósulhasson meg a pedozás, különleges MM-besorolást adva a kezdő játékosoknak, ezzel elkülönítve őket a tapasztaltabbaktól.

    A vészmadár:
    Szinte minden csatábna van belőle legalább egy. Nagyon nem is ragoznám túl őket. Talán még annyival kiegészíteném, hogy vannak modok, amelyek stat alapján belövik a várható győzelmi esélyeket. Nos a vészmadaraknak ez a kedvenc modja. Kimondottan demoralizálóak tudnak lenni. Leginkább miattuk érdemes letiltani a chatet.

    Az AFK:
    Ledobott a szerver, laggolok, megszakadt a net. Gyakori kifogások. Sokszor nem is lehet beazonosítani, hogy ki szándékosan, és ki önhibáján kívül afk. Persze vannak nagyon sokan, akik szándékosan tétlenek, viszont sok esetben simán csak botokról van szó.

    A Bot:
    Mondjuk mostanában már nem annyira feltűnő a jelenlétük, lévén egyre okosabb botokat készítenek a modderek, de kétségtelen, hogy sokáig ez volt az egyik dobogós csalás, ami kimondottan megkeserítette a játékosok életét. Pár éve például volt is egy botrány a WoT-ban, amikor egy 15-fős teljes csapat csak botokból állt. Aztán kiderült, hogy szándékosan lett összeállítva a szituáció, viszont a fejlesztők automatikusan bannolták a teljes bandát (sajnos azt is, aki nem is tudott a dolog szándékosságáról). Mostanság leginkább arról ismerszik meg a bot, hogy csak akkor mozdul, ha a látótávjába kerül egy ellenfél (ezt gyakran auto-aim is támogatja), vagy rákapaszkodik valamelyik jobb stattal rendelkező csapattársára, és azt követi (gyakran akadályozva is annak játékát, mert finom mozgásokra nem képes).

    A Kalandor:
    Mostanában nem sűrűn látok ilyet, de tény, hogy léteznek. Elmegy hegyet mászni, szobrokat nézegetni, közben meg zajlik a csata.

    A Szerepzavaros:
    Gyakran jellemző rá a zsebgenerális mentalitás is. Miközben a saját karaktere szerepével nincs tisztában, addig a csapattársait folyamatosan utasításokkal bombázza, hogy mit kellene csinálnia. Ez akkor a leglátványosabb, amikor valamilyen hibrid karakterű játékost próbál a papírforma szerinti szerepkörére utasítani, holott arra alkalmatlan (példa erre: WoT-ban a francia táras nehéz tankok inkább másod vonalba való nagy méretű közepes tankoknak tekinthetőek, mégis vannak, akik előszeretettel küldik a francia heavyseket az első vonalba, mert ugyebár nehéz tankkal van, menjen fogni a sebzést). Viszont harctéri teljesítményük külön vicces és bosszantó. Supprottal előre megy első vonalba, tankként hátul gubbaszt a support helyén, felderítőként meg elmegy tankot játszani.

    Az Achi vadász, és az Aranyásó:
    Ezek is inkább egy kategória. Bár én kiegészíteném az E-pénisz méregetővel. Sok játékos azzal azonosítja a saját és többiek emberi értékét, hogy milyen eredményt mutat fel egy játékban. Elég komoly értékítélet-zavarról van szó. Képesek büszkélkedni az elnyert ritka medálokkal, beszerzett/kifarmolt ritka cuccokkal, vagy épp a statjuk számértékével/színével. Sokszor lekezelően viselkednek a náluk gyengébbekkel. Rengeteg klán van, amelyik eleve stat-hoz, illetve felszereléshez köti a jelentkezést, ami egyrészt szükséges, amennyiben egy stabil teljesítményt akarnak fenntartani, másrészt eléggé visszás is, hisz nyíltan, vagy burkoltan a gyengébb játékosok orra alá dörgölik, hogy az ő szemükben nem ér semmit. Láttam már arra példát, hogy valaki leugatott valakit, csak mert annak nem volt meg a szerinte elvárható statja (áldalában a “minek szólsz bele, ha noob vagy a statod alapján” mentalitásra érdemes gondolni).

    Az egészet kiegészíteném még a toxikus közösség kategóriájával. Ez egy mix a felsoroltakból, csak nem játékon belül, hanem azon kívül, annak rajongói/közösségi felületén zajlik. Elég sok olyan eset van, amikor a közösségi felületen elkezdenek kiskirálykodni a csillámpónik, vagy ontják magukból a konteót az idióták.

    • Az a helyzet, hogy ezek jó részét én már bőven a WoT, OW előtt tapasztaltam. Anno az 1.5-ös CS, a Quake 3, és az UT körül kezdtem komolyabban multizni. Szóval ezek jó része, már azokra is állt.

  2. Mondjuk én már találkoztam tiszteletreméltó noobbal. Anno még Tekken 6 online volt egy kamionsofőr ürge talán Angliából (ki volt írva a PSN kártyájára hogy ez a szakmája és egy kamion volt a profilképe is) és hát én sem öltem keveset abba a játékba, de neki volt vagy 40-50.000 meccse, ami elképzelhetetlenül sok. És hozzá valami 0,17-es winrate. És nem volt cancer, nem írogatott senkinek semmit, ő szépen eljátszogatott a játékkal és hiába verte rommá gyakorlatilag mindenki, aki valaha összefutott vele, a játék szeretete így is megmaradt nála. Hogy hogy csinálta, nem tudom.

    Amúgy az OW community annyira nem volt meglepetés számomra, az FGC olyan szinten cancer gyakorlatilag amióta létezik, hogy pár év masszív Tekken online után én már nem lepődök meg semmin se. 😀 Ajánlom a HoH presents SALT sorozatot, megunhatatlan: https://www.youtube.com/channel/UChiBCmV6zENFOajq6nUGDbg/

    Sajnos én is achivadász vagyok, de amikor összejött az OW legnehezebb achievementjének tartott Rapid Discord Zenyattával, meg az Uprising legendás fokozaton a négy alapkarakterrel… azokat a spréket még ha gagyik is, mindig megnézik, hogy “oh, te azok közé tartozol, akiknek sikerült”. 😀

    • A noobok többsége alapvetően csendben van azért. Egy kis részük az, aki nem bír magával, és ha már a meccsben nem tudott érvényesülni, akkor a chaten próbál kígyót-békát köpködni a másikra, mert az jobb nála.

      Az OW egyébként még egész normális ilyen téren. Köszönhető ez jórészt annak, hogy a Blizz ügyesen megoldotta azt, hogy mindenki aki részt vett egy célpont megölésében, az a teljesítményének megfelelően lesz jutalmazva. Így nem görcsöl rá senki a gyakás számlálóra.

      Az OW-nál inkább az a gond, és ez főleg a QP elsődleges rákfenéje, hogy a kilépkedő játékosok, gyakorlatilag semmi retorzióban nem részesülnek a tettükért. Miközben baromi idegesítő, hogy nem elég hogy vagy fél percet kellett várni, mire összeállt a csapat, utána nem sokkal rögtön reinstancing van. Mert pár hülye megunta a dolgot, vagy nem akar veszíteni.

      Erre lenne jó megoldás egyrészt az, hogy a kilépkedőket büntessék. Másrészt nem értem, miért nem lehet a kilépő játékos helyére átmenetileg betenni mondjuk egy botot? Elnézve némelyik játékos értelmi képességeit, lehet még az is jobban játszana. =)

      • Igen, tényleg egy vicc, hogy a qm-ből kilépők alig kapnak valami büntetést, annyi embert láttam már ragequittelni, te jó ég. És a kompetitív se jobb. Ott ugyan van büntetés, de néha sokkal több SR-t buksz egy kilépő miatt mint aki kilép, szóval az nagyon el van baszva és a játék megjelenése óta beszédtéma, hogyan lehetne ezt orvosolni. Asszem az új Tekkenbe akarják megcsinálni (vagy lehet meg is csinálták), hogy ha ragequitelsz, akkor a következő pár meccset csak olyan ember ellen nyomhatod, akik szintén ragequitteltek. Ez szerintem egy legit koncepció. 😀

      • Érdekes módon, a WoT-ban elég volt csak belengetni a ban lehetőségét, és máris visszazuhant a ragequit mértéke. Az elmúlt egy évben alig láttam olyan csatát, ahonnan valaki idő előtt kilépett volna. QP-ban külön zavaró, compban nem játszom, de ott mér rontja a helyzetet, hogy az MM nem pótolja a megüresedő helyet. Uprising során is elég toxikus volt ez. Szerintem az 1 nap ban mindenképp előremutató lenne kilépésért. Face-en pont erről megy az OW csoportban a diskurzus.

      • A Blizznél is néhanapján lecsap a bannhammer és elég brutális mennyiségű embert kapcsolnak le. Érdekes módon főleg az ázsiai szervereken van rengeteg csaló (Kína, Korea, stb.), konkrétan annyira siralmas a helyzet, hogy egy csomó PRO játékos inkább kiköltözött az EU-ba, és itt gyakorol.

      • A kilépkedőkre valóban a WoT féle rendszer lenne talán a legjobb megoldás. Azaz ha kilépsz, kapsz egy strigulát, és figyelmeztet a játék. Aztán ha ebből összejön 24 óra alatt még 3-4, akkor kapsz 24 óra bant. Utána ha még tovább csinálod egy hét, egy hónap, majd végleges.

        Csalókkal kapcsolatban nekem tényleg az a legfurcsább, hogy pont Koreában van, illetve onnét jön a legtöbb High Noon hackes csaló. Miközben anno az SC idején, még épp ők voltak a legtisztábbak.

      • Ennek gondolom az lehet az oka, hogy az e-sportban annyi pénz van már, hogy mindenki ott akar lenni a mézesbödönnél. Vagy így, vagy úgy. Kínában itemekkel csalnak meg átbasszák egymást, Koreában meg széthackelik a játékot és minden szart feltelepítenek a játék mellé, hogy “még jobbak” legyenek.

      • Mondjuk érdekes, mert a WoT-ban is megfigyelhető egy ehhez nagyon hasonló tendencia. Ott az EU régió az, ahol a legtöbb csaló van. Azok nagy része is, elsősorban a lengyelekből kerül ki. Miközben náluk ez a játék, már egyfajta nemzeti sport.

        Csalással e-sportra gyúrni meg, nos lehet, csak nem épp kifizetődő. Olyan, mint mikor valaki kokszal, hatalmas, formátlan, felfújt vizes lufikat növeszt magán. Aztán mikor oda kerül a sor, kap egy pofont egy fele akkora embertől, és elterül, mint egy zsák szar, mert ereje semmi.

  3. Az “Achi vadász” rám is jellemző Steamen. Sok esetben mondjuk nem bánom, mert arra sarkall, hogy tapasztaljam ki a játékmechanikát/magát a játékot teljes egészében, ne csak szólózzak, de ko-opozzak is… De nem szokásom egyből a nehezekre menni. Kezdésnek kijátszom a játékot egyszer, megszerzem, amit lehet, aztán jöhet az újrázás, ismételgetés. (Már ha van kedvem, és a gép is úgy akarja.) Amúgy meg inkább stat alapú vagyok.

    Cheaterekkel a leggyakrabban S4 League-ben találkoztam. Az a játék hemzseg tőlük. De mint az állat, mindegy mennyi patchet tolnak alá. Azt ezért is hagytam ott egy idő után.

    Fate/Grand Orderben meg “whaler” (bálnász) és “salter” (sószóró). Whaler, mert nem sajnálok venni SQ-t a gatchához, egy-két 10-es forgatáshoz, különösen akkor, amikor van valami limited Servant. Vagy event van, és kell a CE, mert amúgy ezek drop rate-je valami irdatlan kicsi (eddig részt vettem vagy 10 eventen, CE-t 3-on kaptam abból, hogy mapot farmoltam).
    Salter, mert igen gyakran nem jön össze az, amiért forgatok. Bár a barátosnével rájöttünk, hogy az éjszaka közepén kell forgatni a gatchát a jó esélyekhez. Illetve, mert a kedvenc Servantomra (Jeanne d’Arc és az Alter változata) fáj a fogam, és sosem akar jönni. 5*-os, ritka karakter, de azokból már megvan Hasfelmetsző Jack, Meltlilith (Fate/Extra CCC), Attila, Arthuria Pendragon Lancer, Miyamoto Musashi, Mordred… Egyik se rossz karakter, szó se róla, de nem véletlen van Jeanne d’Arc oltárom katalizátornak…

    • Én pénzt eddig a WoT-ra költöttem egyedül, de ott is olyan prém tankokra, amik érdekeltek, megérték az árukat. (Egy kivétel volt, de azt azóta becseréltem.) Más téma, hogy mostanra eljutottam arra a pontra, hogy van 5-6 prémem, amiket nem is tudok mindig megfuttatni a húzott ágak mellett, így többet belátható időn belül, biztos nem fogok venni.

      Ugyanígy az achizás is max itt tud időnként elkapni. Hisz mikor az embernek van 5 killje, akkor úgy van vele, hogy jól jönne már az a 6. is a medálhoz, de rágörcsölni arra se szoktam.

      A legtöbb helyen, pl. OW-ban, vagy úgy alapból az offline játékokban viszont full hidegen hagy.

  4. Az Uncharted 2 online-ját lassan öt éve tolom és jelentem, a 25-ből 22 állatfajtával már összeboronált a sors. (Mondjuk ennél a játéknál azt szeretem, hogy édesen visszalehet őket trollkodni, néha csak azért nem lépek ki/várok új csapatra, hogy a hülyét szét szívathassam helyette.)

    • Ismerős, bár én alapból elég türelmes tudok lenni, de ha egyszer felkúrnak, akkor aztán adok az illetőnek. Főleg azt utálom, mikor megjön egy debil szakasz, akik abszolút nem a játékra koncentrálnak, hanem direkt kipécéznek valakit, és azt hátráltatják, akadályozzák.

      Ahol van friendly fire, ott ez persze nem akkora probléma, mert előbb-utóbb megunják a hülyeségüket, és kilövik őket mint a nyulakat. Ahol viszont nincs, ott max a kickelés marad.

      • Trollszakaszoknál, WoT-ban elég gyakori, hogy ahogy kezdődik a csata, rögtök szét is lövik őket a csapattársaik. Persze, van, hogy egymást lövik szét.

      • Nekem akkor durrant el egyszer az agyam, mikor a patch előtt, T29-el berakott Sand Riverre, védekezés, erre kaptunk egy 3-as troll light szakaszt, akik az ELC mellé behozták a Pz. I C-t, meg az M5-öt. Na ez még hagyján, csakhogy a barmok nem mentek a meder környékére spotolni, hanem elkezdték az artykat lökdösi hátul. Na ettől elszakadt a cérna, és kiszedtem mind a 3-at.

  5. cheatergs Says:

    Jó nektek, h WOT-ban lehet a gyökereket irtani, mert a hajós haververziónál a ff csak a normális játékost bünteti.
    Amikor egy kolbász nekiáll rombolóval torpspamezni v cirkálóval gyújtogatni társakat, a szenvedő fél csak tűrhet, máskülönben ő is pk-ra lilul, függetlenül attól, h csak jogosan válaszolt.

    Tipikus nyomorult WG-s hozzáállás, hisz vér 1xűen megoldhatná a kérdést: friendly fire mindig a trollt sebzi. Pont.
    A többieknek így is fejfájást okoz még coopban is, h eggyel kevesebben vannak.

    • A WG még így is viszonylag veszi az akadályt. Amúgy a warships esetében azt érdemes figyelembe venni, hogy nem ugyanaz a társaság készíti/felügyeli, mint a wot-ot.

      Amúgy a legjobb hülyebiztosságot az SWTOR-ban oldották meg. Konkrétan 2011 óta nem sikerült olyan tartalmat beleraknia a Bio-nak, amiért megérné küzdeni, de cserébe a skill-rendszert is annyira lebutították, hogy még annyi interakciót sem igényel, mint egy push X for respect.

      • cheatergs Says:

        A World of-szériánál annyira számít a fejlesztő cég, mint a COD-oknál.
        A főnökük mondja ki az ukázt, tehát ami a Shipsben zajlik, azt jóváhagyták a fehérorosz bossok (a szerverek megkülönböztetése az igazi cukormáz).

        Az mondjuk tény, h a S jóval lassabb játékmenetű, így a megkopott reflexeimmel még jelen tok lenni.

        Én a TESO-n gondolkodok, h mivel 2020 előtt úgyse jön ki TES, tán kipróbálom. Ha ftp-re raknák, tuti. Csak ne úgy, mint az EVE-nél, ahol csecsemőre korlátozzák a freeridereket és a PVE-szekció egy kamu!

  6. Minden játékos community elég cringe tud lenni.
    Szánalmas mikor valaki nem tud veszíteni és online akarja kiélni a frusztrációit.
    De akkor már a fejlesztőkrőlis essék szó, mert a mikromenedzsment és a ranking alaposan alá tesznek ennek. Régen mikor nem láttad a másiknak csak a nevét, nem ment ennyire a stat buzulás.

    • Rank: Részben meg tudom érteni, mert valóban, bizonyos szempontból jobb volt mikor még az emberek egy nick néven, meg egy frag, death számlálón kívül, nem láttak mást belőled.

      Nem volt akkora e-pénisz méregetés. Persze a basztatást azt ettől függetlenül is, ugyanúgy megkaptad, ha jól játszottál, ha nem. Más téma, hogy a rank olyan szempontból viszont hasznos, hogy ez mutat egyfajta teljesítményt, így ha valaki toborozni szeretne, az egyből látja, kb. mire számíthat a jelentkezőtől.

      Fizetős tartalom: Igazából amíg nem csinálják nagyon pofátlan módon, addig nem izgat. A baj akkor kezdődik, mikor a dolog kezd átmenni “pay to win”be. Vagy épp olyan dolgokért, pl. skinekért, vagy más kozmetikai tartalmakért kezdenek el valódi pénzt kérni, amiknek amúgy semmi haszna.

      Amit én inkább hiányolok a régi időkből, az a személyes érintkezés. Teljesen más élmény volt anno haverokkal együtt, egy légtérben lanozni, vagy coopozni, mint online. Annak volt egy külön fun factora, mikor láttad, hallottad a másik reakcióit, bénázásait, beszólásait, stb. =)

  7. Chris92 Says:

    Évente ha kétszer nyomom muliplayer-ben és mégis van alkalmam a fentiek közül valamelyikkel találkozni, és sokszor úgy felbasszák az agyamat a hülyeségekkel, hogy újabb hónapokra elmegy a kedvem az egésztől. éppen ezért maradok a single player-nél, habár az új Quake Champions eléggé szórakoztatónak néz ki, és olyannak ami visszahozza a régi Q3 feelinget. Semmi gondolkodás, csak pörgős, gyors zúzás! 😀

    • Minden ilyen játékban van gondolkodás. Pont arról szól a lista jelentős része, hogy aki csak gondolkodás nélküli gyors pörgős zúzásért megy be, az elég nagy eséllyel fogja elrontani a többiek játékélményét. Igazából csak a felszínen tűnik úgy, hogy egy online/multiplayer FPS Shooter, vagy egyéb többjátékos játék csak a zúzásról szól. CoD4-en pl. elég sokszor kickeltek, csak mert béna voltam, és még így is csak zömmel kezdőknek való szervereken futottam. Mondjuk vicces, amikor elvárják a taktikai együttműködést úgy, hogy még csak kommunikációra sincs lehetőség, mert írogatni olyan luxus, amire nincs idő, ts-t vagy hasonlót használni meg megint olyan dolog, hogy nem fogok akárkit beengedni a privát szférámba ezzel. 🙂

      • Attól függ, mert a sima Deathmatch, vagy Last Man Standing, egy más kategória. Ott magadra vagy utalva. Hasonló a VIP, ahol mindenki egy játékost próbál elkapni.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: