Sweet/Vicious – A feminista bosszúállók

Gondolom nem árulok el nagy újdonságot azzal, hogy Beavis & Butt-headet kivéve, sohasem voltam nagy fogyasztója az MTV sorozatainak. Ennek oka pedig leginkább az volt, hogy ezeknek a sorozatoknak a nagy részét, nos fogalmazzunk úgy, hogy a 13-18 év közötti korosztály, nem túl igényes felének szánták. Közte rengeteg suttyó show műsorral, illetve amolyan Amerikai Pite stílusú, “ciki a szex” téma köré épülő, főleg altesti humorral érvényesülni próbáló sorozattal.

Így mikor hozzám is eljutott a hír, hogy létezik egy kvázi “feminista bosszúállók”, ismerve az addigi színvonalat, már meg sem lepődtem, hogy végül erre is sor került. Ugyanakkor, még ha sejtettem is, hogy a végeredmény, sanszosan baromi kínos lesz (és erre a trailer is csak ráerősített) úgy éreztem ebbe muszáj belenéznem, legalább az első 3-4 részbe.

Csalódnom persze most sem kellett, hisz a sorozat már az első másfél percben annyira kínos, hogy az egyébként komoly témái ellenére sem lehet komolyan venni.


“A feminizmus nevében megbüntetlek!”

A történet, valahol ott kezdődik, hogy a femininja, nagyon életszerű körülmények között, retro kung-fu filmes hangeffektek kíséretében, megküzd a gépe előtt kockuló nerdel, miközben elsütnek pár rettenetesen fájdalmas, okos telefonos poént. Mindezt csak azért, hogy aztán kiderüljön, a maszk alatt lapuló főhősnő, Julie, bizony kettős életet él. Nappal ő a szép és okos mintadiák, aki az idétlenül nevető, körömfestegetős, bulizós, pasizós lakótársaival él együtt. Akik persze semmit se tudnak hősnőnk valódi kilétéről, helyette amiatt cseszegetik, mert folyton kimarad a közös programokból. Még éjjel álruhát ölt, és ő lesz a femininja, aki jól helybenhagyja a hét aktuális rape monsterét. (Hmmm… Honnét is ismerős ez?)

De ne is időzzünk tovább Julieval, hisz máris megkapjuk a majdani sidekicket, Opheliát, a zöldre festett hajú, piercinges, füves csajt, aki már ilyen fiatalon profi hacker, van egy faji kérdésekben érzékeny, sztereotip fekete haverja (mert az ugye mindig kell) és persze úgy alapból, mindenben Julie ellentéte. Hamarosan azonban, örökre megváltozik az élete, mikor váratlanul belebotlik az épp igazságot szolgáltató femininjába, aki mielőtt lelépne, még hátrahagy maga után egy nyomot, csakhogy aztán Ophelia rátalálhasson, és csatlakozzon hozzá, némi huzavona, és egy elcseszett rajtaütés után. Vagyis belőle is varázslány, akarom mondani, femininja lesz.

Innentől kezdve, mint valami elcseszett Batman & Robin fognak igazságot szolgáltatni, unalmas közjátékok, ciki poénok, röhejes, komolyan vehetetlen leszámolások, és temérdek új karakter közepette, akik közül azonban, egy sem lesz különösebben érdekes, nemhogy emlékezetes.

A Sweet/Vicious legnagyobb problémája, hogy adott egy komoly témakör, amihez olyan nyeglén, erőtlenül, hiteltelenül, és ami a legrosszabb, komolyan vehetetlen, manipulatív, és egyoldalú módon nyúlnak hozzá, hogy egyszerűen kínos azt nézni, és nem arról van szó, hogy ne lehetne komoly témákról, komolytalanul beszélni, de nem így, hogy lerántjuk az egészet valami vérciki, tizenéves, feminista fanfic szintjére, ahol úgy tobzódnak a nemi erőszakot elkövető, és megúszó, alávaló férfiak a kampuszon, mint legyek a szar körül.

Nem véletlen, hogy mindössze 10 epizód után, az MTV végül elkaszálta sorozatot, mert az amúgy is meglehetősen gyengén teljesítő első epizódok után, a kutya sem nézte. Nem is beszélve az addigra igencsak felerősödött, negatív visszhangokról.

A magam részéről, egy nagyon gyenge 4/10-et adnék erre.

Reklámok

21 hozzászólás to “Sweet/Vicious – A feminista bosszúállók”

  1. Nahát, én már a koncepció alapján is soknak tartom azt a 4 pontot. A trailer után meg néhány cím ugrott be, amelyekre erősen emlékeztet a képi világa és a felszínessége: Utódok (Descendants), St. Trinians. Utóbbi legalább komédiának működik. Ja, és a női Szellemirtók is beugrott, de az minőségi munkának tűnik ez mellett.

    • Nos az kétségtelen, hogy akkor már inkább a revitalizált Szellemirtókat nézném meg még egyszer, mint ezt.

      Mindenesetre azt megmosolyogtatónak találtam, hogy nem egy ember próbálta mentegetni azzal a sorozatot, hogy “ez fekete humor, olyan mint a Kick-Ass, csak csajokkal”, de volt olyan is, aki a Becstelen Brigantykhoz hasonlította. Na most ehhez annyit, hogy ahhoz hogy olyan legyen, mint a Kick-Ass, ahhoz eleve az kéne, hogy egy vicces, önreflexív paródia legyen, csakhogy ez nem az. A Brigantykhoz meg pláne nem hasonlítanám, mert a Brigantyk lényege pont az volt, hogy a náci fejét szétverő zsidó nem hős, hanem ugyanolyan már ő maga is, mint az akinek a fejét szétveri. Itt viszont rohadtul nem erről van szó.

      Amúgy szomorúan vettem észre, mennyi Tumblr feminista kapta fel az SM-et, mintha az valamiféle feminista anime lenne.

      • Mondjuk ezzel az erővel egy sorozatgyilkost is beállíthattak volna pozitív színben.

      • Igazából ezek nem gyilkolnak, hanem csak mint önjelölt igazságosztók, revansot vesznek a “heti erőszakolón” úgy, hogy jól elverik. Bár egy faszit azt pont sikerül kinyírniuk még az elején, de az meg kvázi balesetnek van beállítva.

        Amúgy mit ad Isten, a zárás az itt is a szokásos formula szerint megy, miszerint a fő erőszakoló, szekáló sztár focistát, jól lebuktatják az egész suli előtt, épp egy ünnepély kellős közepén.

      • Már majdnem kedvet csináltál hozzá. 😀 Inkább nézd meg a Trollhunters-t. Az messze élvezetesebb.

        Amúgy úgy tűnik, a nagy tervem körvonalazódik, bár elég hosszú bejegyzés lesz. Nemsokára a végére érek, aztán átküldöm egyik töris ismerősömnek, hogy nézze át a tévesztések kiszűrése érdekében.

      • Ha akarsz, nézz bele, bár szerintem az első 2-3 rész bőven elég.

        A Trollosra meg majd sort kerítek. =) Egyelőre még az Equestria speciálokra se sikerült rávennem magam, pedig meg kéne nézni, mert mégiscsak pony, de az alapján amit írtál róla, meg amit a haverok nagyobb része is mesélt, nos finoman szólva se csináltatok hozzá épp kedvet. =D

      • Mondjuk nálam az MTV sose volt túlzottan érdekes. Amíg a fő műsoridőben zömmel klippek mentek, addig még elment kategória volt. Viszont amikor elkezdték az Osbournékat nyomatni, na ott vesztette el a maradék érdeklődésemet is. Mára meg már egy Disney-csatorna szintű matiné adó lett belőle. Csak éppen botrányos szinten.

        Amúgy lehet, tényleg vetek erre egy pillantást. Bár nem valószínű, hogy egy résznél többet bevállalok. Az Equestria speciálokat csak azért érdemes megtekinteni, mert mégiscsak mlp. Viszont az meglepett, hogy ennyire elvettem a kedved tőle. 🙂 Kíváncsi leszek a véleményedre.

      • Az MTV-t én akkor néztem gyakrabban, mikor még angol volt. A magyart meg csak akkor néztem, mikor ott ment épp a South Park. (Előtte a Cool TV-n adták, utána meg a Comedy Central vette át.)

        Az Equestria speciáloktól, nem csak te vetted el a kedvem. Ugye én alapból se nagyon vagyok oda az EQG mozikért, de ezekre a speciálokra, még sok olyan haver is azt mondta, hogy felejthetők, akik a mozikat szeretik. Még az ősbronys haver, aki mondhatni zabál mindent ami pónis, még ő is azt mondta rá, hogy szódával elmennek.

      • Nem is tudom, mikor állt át magyarra az MTV, de szerintem akkor már rég nem követtem figyelemmel. Amúgy is inkább csak a zene miatt kapcsoltam be néhanapján. Meg eleve nálunk egy tv készülék volt a lakásban, így zömmel az ment, amit család akart nézni, nem az, amit esetleg én. Így aztán a csatorna esti műsoraival legfeljebb akkor volt lehetőségem találkozni, ha reklámszünetben kapcsolgattuk a csatornákat.

        Ami az EQG-t illeti, én is úgy vagyok vele, hogy a mozik nekem még elmentek. Egyik-másik jelenetük kimondottan jól is sikerült. A zenéik meg tetszettek is. Viszont ezek a speciálok… Az első még hagyján, de a másik kettő elég gyatra volt.

  2. Fasza videoklipek, amik meghatározták kvázi a teljes mostani énem és örök zenefüggővé tett, Beavis & Butthead, Jackass, Celebrity Deathmatch, de még a korai élőszereplős cuccaik mint a Pimp My Ride, Punk’d, Viva La Bam is fasza volt. Valahol 2007-ben szaródtak el a Tila Tequila show-val, majd jött Paris Hilton, Jersey Shore, Várandós tinik és eljutottunk odáig, hogy már 2010-re “he Gay and Lesbian Alliance Against Defamation found that of 207.5 hours of prime time programming on MTV, 42% included content reflecting the lives of gay, bisexual and transgender people”. Nem értem, az egyik legmeghatározóbb, edgy kultúrát a nappaliba elhozó TV-csatorna hogyan süllyedt le erre a szintre. RIP MTV

    • Tényleg, a Celebrity Deathmatch, na az volt még az egyik olyan a B&B mellett, amit bírtam. Még a játék is megvan belőle a mai napig, bár már rég nem működik, mármint magáról a lemezről nem tudom feltelepíteni, mert hibaüzenettel kivág. A torrentes verzió viszont, flottul megy. =)

      Nekem amúgy pont a Pimp My Ride körül kezdett elmenni a kedvem az MTV-től. Szóval az a műsor is olyan volt, hogy oké, felújítanak kocsikat, tényleg faszán megcsinálják a kasznit, a festést, a belsőteret, motort, kerekeket, mindent. Na de ez nem elég, bele kell még baszni három plaza TV-t, két playstationt, meg valami totál agyament faszságot, mint jacuzzit, kempingsütőt, meg ilyeneket. =D

      Aztán persze utóbb kiderült, hogy sok járgányt, pont ezek az extrák vágtak tönkre. Pl. ha jól emlékszem, valami DJ gyerek egyszer elvitte a kocsiját, ahol használta is azt a sok szart amit a kocsiba építettek, majd miután hazaért, és leparkolta a járgányt, egyszer csak arra lett figyelmes, hogy a szomszédok szóltak neki, hogy öcsém, leégett a verdád, épp most hívtuk a tűzoltókat. Aztán utóbb kiderült, hogy a derék szakik csöppet elnézték a dolgokat, és nem számoltak azzal, hogy a túlmelegedő elektronika, begyújthatja a szigetelést.

      Ahogy volt olyan is, ami meg hazafelé menet, már az első útján lerobbant a sztrádán, mert a hátsó felfüggesztést nem erősítették meg megfelelően, hogy elbírja azt a sok hülyeséget, amit beletettek.

      Viszont ha már Pimp My Ride, akkor ne felejtsük el annak a magyar verzióját, a Cool a Verdát, ami ugyanez akart lenni, csak jóval kisebb keretből. Ott azt bírtam a legjobban, mikor kivételesen faszán, és nem ilyen elcseszett cigányosan, megcsinálták a kocsit, kasznival, festéssel, kerekekkel, belsőtérrel, mindennel együtt. Viszont benne hagyták ugyanazt a szar, széthajtott dízelmotort, mert annak a cseréje lett volna a legdrágább. =D

      • “Nekem amúgy pont a Pimp My Ride körül kezdett elmenni a kedvem az MTV-től. Szóval az a műsor is olyan volt, hogy oké, felújítanak kocsikat, tényleg faszán megcsinálják a kasznit, a festést, a belsőteret, motort, kerekeket, mindent. Na de ez nem elég, bele kell még baszni három plaza TV-t, két playstationt, meg valami totál agyament faszságot, mint jacuzzit, kempingsütőt, meg ilyeneket. =D”

        XDDDDDDDDDDDDD Ezen most szétröhögtem az agyam, lehet még a végén rákeresek erre a műsorra…. XDDDDDD Ha már a másik témában épp feljött a Mad Max: Fury Road, akkor meg kell kérdeznem: guruló színpadot nem akartak még a kocsira, amin non-stop egy lángoló gitárú fószer nyomja a műsort? 😀 XDDDD

        “Viszont ha már Pimp My Ride, akkor ne felejtsük el annak a magyar verzióját, a Cool a Verdát, ami ugyanez akart lenni, csak jóval kisebb keretből. Ott azt bírtam a legjobban, mikor kivételesen faszán, és nem ilyen elcseszett cigányosan, megcsinálták a kocsit, kasznival, festéssel, kerekekkel, belsőtérrel, mindennel együtt. Viszont benne hagyták ugyanazt a szar, széthajtott dízelmotort, mert annak a cseréje lett volna a legdrágább. =D”

        Na, ennek legalább a címe ismerős, a témája mondjuk már régen sem kötött le, de legalább rémlik, mintha amúgy Majka szórakozott volna benne, ugye neki volt egypár Cool TV-s műsora, pl. a “Vad csajok”, ami amúgy szintén valami amcsi műsor magyar változata volt, a lényege meg kvázi egy “kurvateszt” lévén arról szólt, hogy pénzért melyik csaj hajlandó bevállalni egy mellvillantást. XDDD (Persze amikor meg visszautasították, azt nem viselte jól. 😀 )

      • A Pimp My Ride-ból jópár részt láttam anno, de nagyon nem tetszett. Olyan giccsparádét voltak képesek összehozni benne, hogy szabályosan elvették az autók eszenciáját. Ezt annak ellenére írom, hogy amúgy nem vagyok nagy rajongója az autóknak. Meg nem is nagyon értek hozzájuk. Erre rátettek egy nagy lapát afro-stílust, amit ugye nem csak X’Zibittel erősítettek, hanem az egész látványvilág is olyan volt. Szerintem borzalmas sorozat volt, még jó, hogy elhalt az egész. Ennek jó paródiája volt viszont a Pimp My Horse (ezt asszem Péter is kirakta ide pár éve).
        A magyar változatát viszont nem is tudtam, hogy létezett. Amúgy nem is nagyon van önálló találmánya a magyar kereskedelmi csatornáknak.

      • “guruló színpadot nem akartak még a kocsira, amin non-stop egy lángoló gitárú fószer nyomja a műsort?” -> Azt nem, de volt amibe például rendes csillárt, mini mixer bárt, mini fodrász szalont tettek, sőt valami deszkás gyereknek meg a kaszniból előbújó korlátokat szereltek a kocsijába, hogy azon is deszkázhasson. =D

        Ha nem láttad, utólag pótold, mert az ilyen marhaságokon hatalmasakat lehet röhögni. =)

        “ugye neki volt egypár Cool TV-s műsora, pl. a “Vad csajok”, ami amúgy szintén valami amcsi műsor magyar változata volt” -> Igen, de az is olyan volt, hogy még az eredeti Amcsiban legalább tényleg mutatós party ribancokat kerestek. Addig itt az volt, hogy Majkáék ott köröztek az éjszakában egy limóval, mire találtak egy ótvar cigány prostit, aki két ezerért levetkőzött bugyira, és megmutatta a formátlan, ronda, elcseszett szilikon csöcseit. Majka meg ott kamerázta, és élvezkedett (vagy legalábbis úgy tett, mintha élvezné), hogy ez milyen jó. =D

      • Igen, a Pimp My Ride nagyon átment giccsbe, de voltak poénos részek.
        Fun fact, ezt a cikket én fordítottam anno az Offline-re, ajánlom a témában: http://offline.hu/kikapcs/2015/02/kulisszatitkok-a-pimp-my-ride-rol-igy-eltek-meg-a-szereplok-a-forgatast/
        A Cool a Verda az poén volt, tipikus magyar kopi, se több se kevesebb. 😀

  3. A feministák próbálkoznak az agymosással, a művészet segítségével. Van, amikor sikerül (Supergirl), és van, amikor nem (Ghostbusters, Sweet/Vicious). Próbálkoznak serényen, szorgalmasan.

    Én már rég nem kapcsoltam az MTV-re, így fogalmam sincs, milyenek a mostani sorozatai. Amitől legutóbb elborzadtam, az a Nickleodeon és a Walt Disney tinisorozatai. Elképesztő az a humortalan humor, az a gagyi szórakoztatás, az a silány színészi játék, ami ezekben a produkciókban megnyilvánul. Az pedig csak hab a tortán, hogy ezt a fiatalabb korosztálynak szánják.

    • Nos, a sweet/vicios esetében nagyon gyenge próbálkozásnak lehetünk tanúi. A Supergirl-t még nem láttam, de egyszer rá fogok kacsintani.

      Viszont a Szellemirtók kapcsán szerintem kicsit túlgondoljátok azt. Az a film propagandának túl soft, inkább csak egy sima kult-gyalázás. Kétségtelen, hogy vannak momentumai, amiken konkrétan lehidaltam, mint Chris Hemsworth karaktere (na ő idegesítőbb volt, mint Jar Jar). De inkább láttam az egész filmbe egy erőltetett Szex és New York, X akták crossovert, parodisztikus stílusban megfogalmazva, mint tudatos propagandát. Ha valóban feminista propaganda filmet szeretnél látni, akkor ajánlom a Szüfrazsett címűt.

  4. Bevallom, nekem mind az MTV, mind magyar “tesói”, a VIva, Z+, stb. szinte teljesen kimaradtak anno. Persze tudtam a létezésükről, de igazából ahogy a rádiózás, úgy ez sem tudott soha lekötni. Szal annyira nem voltam soha zenebuzi, hogy ezek így órákon át ömlesszék rám a különböző számokat, amelyik dal meg tetszett, azt úgyis letöltöttem és úgy hallgattam rongyosra, nem azt lestem, hogy “fú, vajon a zenetévé mikor adja le a klipjét!” Amit meg sokan mondtak (hogy kb. tanulás mellett ment nekik, mint “háttérzaj”), az nálam pont azért esett ki, mert attól nem tudtam volna arra koncentrálni. Így engem anno már az is meglepett, amikor először hallottam arról, hogy ezen nem csak zenék mennek, hanem vannak saját gyártású sorozataik is, azon meg végképp meglepődtem most, hogy ennyire elmentek a gagyi irányába. Viszont Péter, akkor már meg kell kérdeznem, hogy te ezt a 10 részes “csodát” végignézted? 😀 Vagy legalább az első pár részét? 😀 Mert tekintve, hogy mennyire rövid és most kacérkodom a gondolattal, hogy nekiálljak. 😀 Olyan igazi “minőségi szarnak” tűnik, amiket én szeretni szoktam (lásd filmekben a Twilight, vagy a Nic Cage-féle Wickerman, stb.), szóval ha tudsz hozzá elérhetőséget, légyszi oszd meg velem. 😀 (Jó, gondolom “torrent” lesz a válasz, de reménykedem, hátha fenn van valahol online videó formájában, mert azért töltögetni már picit ilyen “ennyit azért nem ér…”-feelingje lenne a dolognak… XDDD) A készítőnek amúgy üzenem, hogy még mindig nem elég liberók, mi az, hogy az egyik “gonosz rapist” szerepkörben tetszelgő srác történetesen fekete? Erősítjük a csúnya, gonosz sztereotípiákat? 😀 Gonosztevő csak heteroszexuális, keresztény, fehér férfi lehet, a többi mind jó arc, csak “nem érti meg a társadalom”, vagy direkt “elnyomja”. 😀 XDDD (Mondjuk viccen kívül, a trailer alapján az viszont bejött, hogy a kötelező “feka sidekick” itt szokatlanul normális/értelmes, szóval nem valami Chris Rock-hangon visítozó “DAYUUUM GIIIIRL!!!!”-stílusú debil, hanem még ő mondja a csajnak, hogy a francnak játszik szuperhősöset, amikor egyrészt veszélyes, másrészt önbíráskodás.)

    • Ami zene, klipp kellett, azt én is inkább beszereztem haveroktól, még az újraírható CD-k fénykorában.

      Az S/W-t igen, végigszenvedtem, de csak azért, mert mindössze 10 rész volt. Az elején amúgy igen, működik az a bizonyos “ez már annyira gagyi, hogy jó” dolog, de az első pár rész után már inkább csak simán fárasztó lesz, legalábbis a köztes pofázások mindenképp, mert a “bunyók” azok mindig mosolyt csaltak az arcomra. =)

      Kivételesen ezt amúgy én se töltöttem le, mert ahogy mondod, annyit azért nem ér, de szerencsére itt fenn van az egész online is.

      • “Kivételesen ezt amúgy én se töltöttem le, mert ahogy mondod, annyit azért nem ér, de szerencsére itt fenn van az egész online is.”

        Á, ilyesmiben reménykedtem, köszi! 😀

Vélemény, hozzászólás?

