Doom Mod Maraton

Hosszas várakozás után, elkészültem hát ezzel is. Az eredetileg mindössze 10 tételesre tervezett lista, előbb a duplájára, majd végül a háromszorosára hízott menet közben. Szóval készüljetek fel rá, hogy hosszú-hosszú idő után először, lesz mit olvasni, hisz egy több mint 10 oldalas cikket hoztam össze a témában. =)

 

Action Doom II

Akik akár csak minimális szinten is elkezdenek keresgélni a Doom modok között, azok igen nagy valószínűséggel, hamar találkozni fognak az Action Doom második részével. Nem véletlenül, hisz az egyik legegyedibb modról van szó, mely anno még fizikai formátumban is megjelent. Mára ugyan kissé megkopott ennek a modnak a népszerűsége, köszönhetően az újabb, modernebb riválisoknak. Azonban továbbra sem lehet szó nélkül elmenni mellette.

Maga a mod, lényegében az első rész egyenes ági leszármazottja, ám a kettő közül, egyértelműen ez a jobb. Még az első rész, jobbára a Contra, Metal Slug féle stílust próbálta megidézni, miközben annyira azért nem távolodott el az alap játék mechanizmusaitól. Addig a második rész, inkább a Double Dragon, Street of Rage, Fighting Force irányába ment el. Azaz, kaptunk egy közelharc fókuszú FPS-t, Sin City stílusú, fekete-fehér, noiros történet meséléssel, XIII-at idéző, színes-szagos cell-shading grafikával.

A mod összességében tetszett. Kétségtelenül volt egy egyedi stílusa, amiért megérte kipörgetni. Tetszett, hogy dönthettem arról, milyen irányba megyek tovább. Ahogy a helyenként felbukkanó, popkulturális utalások is jópofák voltak. Igazából két problémám volt vele, már azon kívül, hogy főleg a vége felé, frusztrálóan nehéz tudott lenni. Egyrészt, hogy viszonylag rövid volt. (Némi szerencsével, fél óra alatt ki lehet játszani.) Másrészt, hogy maga a harcrendszer, nos eléggé le volt egyszerűsítve, ami részben érthető, hisz a Doom motor, eredetileg nem erre lett felkészítve. Ugyanakkor találkoztam azóta nem egy olyan modal, ahol sokkal jobban meg tudták azt oldani, hogy a közelharc kívánatos, élvezetes legyen.


AEons of Death

Talán úgy tudnám a legjobban leírni ezt a modot, hogy ez egy igazi olvasztó tégely, ahol mindenféle klasszikus FPS-ből beemelték úgy a szörnyparkot, mint a fegyverarzenált. Az alap Doomos felhozatal mellett, van itt Duke Nukem 3D, Heretic, Hexen, Quake, Shadow Warrior, Blood, Exhumed, Half-Life 1-2, és még lehetne hosszasan sorolni. Ráadásul, mindez teljesen random, illetve testre is szabható. Azaz ha valaki pl. nem akar HL 2-es szörnyeket látni, simán kikapcsolhatja. Vagy akár le is korlátozhatja teljesen. Így akár mehetünk Shadow Warrior fegyverekkel, a Blood szörnyei ellen, vagy fordítva.

Az AoD, tipikusan az a fajta mod, amit érdemes valami jobbfajta modpackel tolni, ami bővelkedik ellenfelekben, és fegyverekben. Máskülönben viszont, a mod igazából nem sokban tér el az alap játékból. Nem igazán fogunk új fajta mechanizmusokkal, vagy egyedi megoldásokkal találkozni. A mod egyébként jól ki van egyensúlyozva, bár bizonyos ellenfelek, és fegyverek, még így is érezhetően jobbak a hasonló tier béli társaiktól.


Aliens: The Ultimate Doom

Ugyan több Alien, illetve Aliens vs Predator témájú modhoz is volt szerencsém. Többek között olyanhoz is, ami a második filmet kívánta feldolgozni. Nekem mégis ez tetszett a leginkább. A mod nagyszerűen képes elkapni az AvP játékok marine kampányának hangulatát, vagyis működik a para faktor. Leginkább annak köszönhetően, hogy a mod nem csak a fegyverzetet, ellenfeleket, de a környezetet is, teljes egészében átdolgozza. Plusz van egy random faktora, ergo sohasem tudhatjuk, melyik helységben, mennyi ellenféllel, és milyen félékkel találkozhatunk majd.

Az elején választhatunk ugyan kasztot, de ennek igazából csak annyi kihatása van a játékra, hogy más alapfegyverrel kezdünk. Ellenfeleink többségét, természetesen az Xenomorphok, különféle variánsai fogják kitenni. Viszont találkozhatunk szövetséges marineokkal, a vállalat androidjaival illetve minibossként funkcionáló Predatorokkal is.

A játékban kulcsfontosságú lesz a mozgásérzékelő figyelése, illetve a lámpa, fáklyák használata. Illetve egyes sűrűbben fertőzött területeken az automata ágyúk telepítése. Amelyek jócskán képesek megkönnyíteni a dolgunkat. A mod talán egyetlen hibája, hogy részben a random faktor miatt, a nehézségi görbéje, igencsak változó. Ezért sűrűn ajánlott menteni.

 

Brutal Doom

Azt hiszem, ezt a modot keveseknek kell bemutatnom, hisz az elmúlt évek egyik legismertebb, és legnépszerűbb darabjáról van szó, mely joggal vált sokak kedvencévé. Lényegében nem más ez, mint a Doom szteroidos verziója, amit feldobtak, mindenféle nyalánksággal, de leginkább vérrel, és darabolással, minden mennyiségben. =)

Lesz itt egy rakás új fegyver, új mozdulatok, kivégzések, minimális környezeti interakció, járművek, meg mindenféle extra, amiket felsorolni is hosszú lenne. Talán a mod legérdekesebb része, hogy számít hol, és milyen fegyverrel sebezzük az ellenfeleket. Ugyanis ennek megfelelően haláloznak el, vagy kerülhetnek haldokló állapotba, amikor is, látványosan kivégezhetjük őket. Illetve maguk a hullák is, tovább bonthatók, egészen addig, amíg a cafatokon, beleken kívül, már semmi sem marad belőlük.

Személy szerint nagyon élveztem ezt a modot. A láncfűrészt, ököl harcot talán itt vettem elő a legtöbbször, csak a szórakozás kedvéért. =)

 

Brutal Wolfenstein

A név csalóka, mert bár első ránézésre, egy Wolfenstein 3D modról van szó. Valójában azonban, ez egy Doom mod. Kb. a Brutal Doom, Wolfensteines verziója. Ami elsőre, baromi jól hangzik, a gyakorlatban azonban, sajnos messze nem olyan élvezetes.

Még a Brutal Doomban az ember egy gördülékeny, dinamikus darálást tapasztal, ami magasabb nehézségi szint mellett is élvezhető marad. Addig a Brutal Wolfenstein, egy sokkal lassabb, megfontoltabb, taktikusabb megközelítésre kényszerít rá. Ellenkező esetben, ha hősködni próbálunk, nagyon gyorsan képesek ledarálni, még az alap ellenfelek is. A probléma pedig épp ez, hogy itt egy mod, ami elvileg a darálásról kéne hogy szóljon, ám közben nem hagy darálni. Folyamatosan meg-meg akasztja az embert, oda-vissza mászkálásra, menekülésre, sarokban campelésre kényszeríti. Ami hosszútávon, inkább frusztráló, mintsem szórakoztató.

Ettől függetlenül, nem egy rossz modról van szó. Én mégis azt ajánlom, hogy aki Wolfensteines modot akar játszani Doom alól, az ne ezzel próbálkozzon, mert van ettől jobb is.

 

Complex Doom

Ahogy a neve is sugallja, ez a mod lényegében alaposan megtoldja az alap játékot, mindenféle extra tartalommal. Ám még a részben hasonló Brutal Doom, inkább a brutalitásra, kivégzésekre fókuszált, addig a Complex Doom, inkább a fegyver arzenált, és a szörny parkot bővíti ki. Előbbi terén olyan újdonságokkal találkozhatunk, mint a Quad Shotgun, a Rail Gun, vagy a taposóakna. Még utóbbinál azzal érdemes számolni, hogy minden szörnynek létezik, legalább négy féle variánsa. Természetesen, eltérő képességekkel. Emellett van inventorynk, a menetközben felszedhető kütyüknek. Valamint ennél a modnál, érdemes azzal számolni, hogy mindent random generál.

Lényegében ez adja a Complex Doom valódi erejét, és egyben ez a legnagyobb hátránya is. Hisz teljesen kiszámíthatatlan, hogy mikor és mivel kerülünk szembe. Így akár előfordulhat az is, hogy rögtön az elején plazma, rail, meg rakétás zombikba botlunk. Nekünk pedig az alap fegyverrel kéne védenünk magunkat.

Akik szeretik a kihívást, és a randomitást, azoknak mindenképp érdemes kipróbálni. A többieknek meg marad a sűrű mentés. =)

 

Counter-Strike: Doom Martian Offensive

Gondoltam én, hogy ha a Doom modder közösség, úgyis annyi mindent feldolgozott már, rákeresek, vajon létezik e CS Doom, és hát természetesen, volt is találat. =)

Alapvetően a mod, a CS, Doomba oltott verziója, annak fegyverarzenáljával, és felszereléseivel, amit egyébként, meglepően jól sikerült implementálni. A fegyverek kinézete pazar, teljesen úgy viselkednek, akár az eredeti játékban. Bár vásárolni nem lehet, az ellenfelekből eső loot, így is bőséges. Egy szerencsés leosztással, akár már az első pár pálya alatt hozzá lehet jutni, a kívánt mordályokhoz. Bár minden fegyver típusból, egyszerre csak egy lehet nálunk, így is több mint 7 fegyvert vihetünk magunkkal, plusz a gránátok.

Ez a mod azonban, több mint egy sima fegyver csomag, ugyanis tartalmaz saját mappacket is, saját, kvázi kampánnyal. Amik a CS-ben lévő, illetve azok ihlette pályák feldolgozásai. Személy szerint, jól elvoltam ezzel a modal is. Igazából egyetlen komolyabb negatívumot tudnék felróni, és az a lőszer mennyiség. Mivel minden mordályhoz, csak néhány tárat vihetünk magunkkal, ami az eredeti CS-ben érthető, és elégséges is. Itt azonban, ha sok és szívós bestiával kerülünk szembe, könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy vagy visszamegyünk (ha tudunk) korábbi helyekre lőszert gyűjteni.  Vagy úgy vágunk bele a következő küzdelembe, hogy a fegyverink fele, háromnegyede üres.

 

DemonSteele

Egy kifejezetten érdekes modról van szó, mely leginkább úgy írható le, mintha fognánk egy újfajta Shadow Warrior féle darálást, meghintenénk némi Oh My Goddess szerű animu behatással, és az egész közé, behajítanánk néhány Iron Maiden, Metallica albumot. Azaz kapunk egy FPS nézetű, baromi jól és gördülékenyen működő, pozőr, megalomán, de végtelenül cool, közelharcra kihegyezett kaszabolást, ami alatt, folyamatosan epikus zenék szólnak a háttérben.

Bár van lehetőségünk lőfegyvereket is használni, akárcsak egy DMC-ben, néhány helyzettől eltekintve, nem lesz érdemes ezekre hagyatkoznunk. Hisz elve nem leszünk elhavazva lőszerrel, plusz a kaszabolás, kombózás (mert igen, azt is lehet, és érdemes is használni) sokkal hatékonyabb.

A mod talán legjobb húzása, hogy úgy lett kitalálva és felépítve, hogy kifejezetten jutalmazza a játékost az aktív konfrontációért, illetve azért, ha minél gyorsabban, minél több ellenfelet intézünk el. A bekapott találatokért, tétlenségért ellenben büntet. Eleve nem sok sérülést bírunk ki, viszont ha jól csináljuk, akár minimális sérülések mellett is átvészelhetünk komolyabb harcokat.

 

Dio Doom

Akik ismerik a JoJo’s Bizarre Adventuret, azoknak nyilván nem kell bemutatnom, ki is az a Dio, és mit is tud. Akik nem, azoknak nagyon röviden annyit, hogy ő az egyik fő antagonista, egy több száz éves vámpír, aki az igazi izom shouneneknek megfelelően, lehetetlenül OP. Elképesztő sérüléseket képes regenerálni, az öklei erejéhez képest, egy légkalapács semmi, kifogyhatatlan késkészlettel rendelkezik, képes befagyasztani az időt, meg ha úgy tartja kedve, úthengert, tartálykamiont, és hasonló dolgokat dobál másokra.

A kérdés persze jogos, miszerint lehetséges e mindezt úgy adaptálni a Doomba, hogy a végeredmény egy élvezetes mod legyen? Amire természetesen az a válasz, hogy igen, nagyon is. =) A mod egy nagyon finom egyensúlyt talált el. Dio, még ha közel sem annyira OP, mint amilyen az eredeti storyban volt (néhány jól irányzott shotgun lövéstől, ugyanúgy fűbe harap) azért így sem nevezhető épp gyenge legénynek. Simán képes puszta kézzel leverni akár komolyabb ellenfeleket is, már ha erre lehetősége adódik. Mivel azonban ellenfeleink legalább fele, lőfegyvereket használ, és nem egyedül jár, egy egészen más taktikát kell alkalmaznunk, ha túl szeretnénk élni.

Az új taktika neve pedig a tervezés, csapda állítás módszere. Mivel Dio, képes befagyasztani maga körül az időt, mialatt ő szabadon mozoghat, és támadhat. Ezt kihasználva például kések tucatjait helyezheti el, amik aztán több irányból lepik meg az ellenfelet. Így egy-egy helyzetet, akár többféle módon is megoldhatunk. Ami egy új szint visz, a már jól ismert pályákba.

 

Doom4: Death Foretold

Ugyan többféle Doom 4-et implementálni szándékozó mod is napvilágot látott már, nekem mégis ez lett a kedvencem. A 4. rész átdolgozott és új szörnyei, fegyverei, a különféle cserélgethető modokkal és fejlesztésekkel, remekül át lettek emelve. Emellett külön tetszett, hogy az eredeti játékban csak multiplayerben elérhető démon rúnák is bekerültek a játékba.

Bár viszonylag kicsi rá az esély, hogy  az egyes szörnyek ilyet dobjanak, ha mégis sikerülne hozzájutnunk, átmenetileg az adott démon alakját ölthetjük magunkra, annak képességeivel együtt. Cacodemonként például képesek leszünk lebegni, plazmát köpni, és természetesen bárkit megcsócsálni, aki közel merészkedik. Még Prowlerként, amolyan Alien módjára vethetjük rá magunkat az ellenfélre, és téphetjük őket darabokra a karmainkkal. Ha pedig esetleg szert sikerülne tennünk egy Cyberdemon rúnára, nos fogalmazzunk úgy, nem igazán lesz ellenfelünk. =)

 

Duke Nukem: War Against the Doomed

Gondoltam ha már annyi korabeli FPS-t feldolgoztak Doom modként, biztos akad pár minőségi Duke mod is köztük. Ehhez képest, kissé csalódnom kellett, ugyanis ezt leszámítva, nem sok említésre méltó darab készült.

A mod természetesen tartalmazza Dukeot, aki a tőle megszokott módon, folyamatosan kommentálja az eseményeket. A dolog azonban, ez után kezd érdekessé válni. Hasonlóan, mint az AoD modban, itt is testre szabhatjuk, hogy a Doomos, a Dukeos, vagy a Wolfensteines ellenfelek ellen szeretnénk e játszani, vagy esetleg vegyes felállást választunk. A fegyverarzenál, nem a klasszikus 3D darabokat tartalmazza, hanem azokat, amiket az eredeti DNF-be szántak. Ráadásul, az ellenfelekből kieső pénzből, ezeket fejleszteni is tudjuk egy külön menüben, akárcsak magát Duke-ot.

 

Dragon Doom Z

Nem meglepő módon, megannyi anime feldolgozás között, akadt egy DBZ mod is, ami amúgy kifejezetten jól sikerült, bár sajnos mindmáig nem lett befejezve. A modban összesen 12 különféle karakter közül választhatunk, mely igazából a kozmetikai jellegű eltéréseken kívül, 1-2 egyedi, karakterenként eltérő támadást jelent. Az arzenál nagy része egyébként, karaktereként megegyezik. Azaz van mindenkinek egy gyors, sokat lövő, de pontatlan, egy lassabban, pontosabban lövő, egy lassan, nagyot lövő, és valamilyen ultimate támadása. Ezek mind a Ki erőnket emésztik fel, melyet külön fel kell tölteni. Illetve mindenki képes lebegni, amit a tágabb, nyílt tereken, érdemes is kihasználni.

Az ellenfelek fele, át lett dolgozva Frieza csatlósaiból, akik egyébként egész jól működnek. Jól használják az új mechanizmusokat. A felszedhető tárgyak, illetve néhány környezeti elem, szintén át lettek dolgozva, ahogy a különféle hangok is, szépen át lettek emelve a sorozatból.

 

GMOTA: Fantasy Arcade Action

Ez a mod, több szempontból is hasonlít a fentebb már említett DemonSteele-hez. Csak még az leginkább egy animés beütésű, metálzenés hack and slash darát képviselt. Addig a GMOTA, sokkal inkább a Dungeons and Dragons, Might and Magic, Golden Axe féle stílusban teszi ugyanezt.

Kapunk egy klasszikus fantasys settingbe bújtatott, közelharcra kihegyezett, varázsolgatós, lootolós mókát, amit a téma rajongóinak, egyenesen kötelező kipróbálni. A modban két,egymástól eltérő képességekkel rendelkező hős közül is választhatunk. Így az erősebb, és az agilisabb stílus kedvelői is, a nekik kézre álló karakterrel vonulhatnak harcba.

Bár a játék nagy részében, értelemszerűen a közelharci fegyverünket, és az ahhoz tartozó képességeket fogjuk használni. Mindkét karakter rendelkezik másodlagos, és harmadlagos fegyverzettel is, melyek használatáról, érdemes nem megfeledkezni. Ugyanis nagyban megkönnyíthetik a dolgunkat. Egy nagyobb csoport gyenge ellenfél közé dobott bomba, vagy egy keményebb ellenfél lebénítása, olykor életet menthet.

 

HDoom

Jó, tudom, tudom… Ez a mod egy igazi vörös posztó, aminek még az említése is bűn a modder közösségben. Viszont nézzünk szembe a ténnyel, ha már Doom modokról szól egy értekezés, akkor erről a modról is beszélni kell. Mert tetszik vagy sem, de megkerülhetetlen. =)

Szóval… Igazából elég nehéz érdemben erről a modról beszélni, ugyanis alig több, mint egy skin mod. Játékmechanikailag, az egyetlen érdemi funkció, amit tartalmaz, hogy a lelőtt ellenfelek, egy ideig eksztázisba esnek, ami alatt nekünk lehetőségünk van őket magunkévá tenni. Ennek azonban, különösebben érdemi hatása, vagy következménye nincsen, és ez ennek a modnak a legnagyobb hibája. A HDoom a maga módján még akár vicces is lehetne, ha lenne bármiféle visszacsatolás, jutalmazás, ami arra ösztönözné a játékost, hogy ezeket az interakciókat elvégezze.

A beleölt munka persze dicséretes, a spriteok szépen, igényesen ki vannak dolgozva, és helyenként tényleg vicces, de összességében közel sem annyira szórakoztató, mint amilyen lehetne.

 

Hearts of Demons Baron

Több mod is próbálkozott már azzal, hogy a játékos egy démon bőrébe bújhasson, még ha csak átmenetileg is. Ám mindközül, talán ez sikerült eddig a legjobban.

A modban egy ősi, nagyhatalmú, hatalmas démon bárót alakítunk, aki kiszabadul börtönéből, és fellázad, hogy visszaszerezze egykori pozícióját. Ennek megfelelően, karakterünk hatalmas, szívós, nagyot üt, képes tűzgolyókat hajigálni, elfeledett varázslatokat bevetni. Ha pedig mindez nem lenne elég, még egy morózus, démoni fegyverekből álló arzenált is magunkénak tudhatunk. Ezek méretüket, és kaliberüket, pusztító erejüket tekintve, leginkább járművekre szerelhető gépágyúkhoz, lövegekhez hasonlítanak. Mindez pedig remekül működik a gyakorlatban.

A mod talán legjobb tulajdonsága, hogy remekül elkapja azt az érzést, amikor az ember egy hatalmas, feltartóztathatatlan szörny módjára tör előre, aki szétcsap a puhányok hada között. Épp ezért, ez a mod is azok közé tartozik, amit érdemes valami komolyabb mappackel, megawadal együtt játszani.

 

High Noon Drifter

Volt szerencsém pár nagyszerű wester témájú modhoz, amik az Outlawból, Gunból, klasszikus spagetti western filmekből merítettek ihletet. (Pl. ott a The Gunslinger) Ez azonban egyértelműen kimagaslott a konkurencia közül.

Ugyan nem tisztán, hanem a Western Patch nevű kiegészítővel együtt használtam, mely az ellenfeleket is átalakítja a témának megfelelően. Önmagában is egy remek gameplay modról van szó. Fegyvereink többsége, mind a 19. század végéről, 20. század elejéről származik, és annak megfelelően is működnek. A revolver érdekessége például, hogy minél gyorsabban klikkelünk, hősünk annál gyorsabban lő vele. Bármikor eldobhatjuk a kalapunkat, amolyan csali gyanánt. Valamint, rendelkezünk egy ostorral, mely nem csak arra jó, hogy tárazás közben, ne legyünk védtelenek, de a távolabbi tárgyakat, poweupokat is magunkhoz ránthatjuk vele.

Valamivel érdekesebb az energia fegyverek helyzete, amiket amolyan indián spiritualizmus nyomán, tüzet idéző varázsbotra, bivaly koponyára cseréltek le. Utóbbi érdekessége, hogy nem csak egy nagyot lő, mint a sima BFG, de a kilőtt lövedék helyén, illetve körülötte, egy ideig lángba borul a környezet.

 

Hokuto no Doom

Egy újabb anime témájú mod, ezúttal a Hokuto no Ken (vagy ismertebb nevén Fist of the North Star) franchise alapján. Itt jegyzem meg, hogy ez a listán szereplő legrégebbi mod, ami sajnos épp ezért, nem valami rugalmas. A modot a készítője anno úgy csinálta meg, hogy csak a Doom első részével kompatibilis, így ha más Doom verziókban próbáljuk futtatni, a mod működni fog, csak épp hibásan.

Egyébiránt egy egész jó modról van szó. Bár mint a régi modok többsége, ez is csak egy skin mod, ami alatt, ugyanazok a mechanizmusok működnek, mint az alap játékban. Ettől függetlenül, az atmoszféra átjön. Hála annak, hogy minden át lett dolgozva, a ’80-as anime alapján. Még a textúrák, zenék is teljesen mások, amihez általában, kevés modder nyúl hozzá.

 

Kriegsland

Ha valaki egy jó Wolfenstein modot szeretne Doom alól futtatni, akkor elsőként ezt tudnám ajánlani. A modot jórészt az új generációs Wolfensteinek, vagyis a 2009-es, és a New Order inspirálta, ehhez pedig tökéletesen idomulnak az ellenfelek, és a fegyverarzenál is.

A Kriegsland nem aprózza el a dolgot. Több mint 100 féle ellenség variánst, és 22 féle fegyvert tartalmaz, megspékelve a duálozás, a gyors támadások, és egyéb extrák lehetőségével. Egy igazán akció dús, szórakoztató mod, ami a fejlesztett AI-nak hála, még kihívást is bőven tartogat.

 

Moon Man Doom

Avagy ha már előbb nácikat öltünk, most miért ne legyünk mi a nácik? Ha már úgyis akad megannyi Doom mod, köztük szándékosan provokatív, és botránykeltő témákat feszegető alkotásokkal, hát miért ne lehetne köztük, egy politikailag inkorrekt darab? Ebben a modban ugyanis, lehetőségünk lesz válogatott karakterekkel, válogatott fegyverarzenállal, válogatott kisebbségeket, válogatott módon hidegre tenni. Szerencsére, mindezt úgy, hogy a mod egyébként egy percig sem veszi magát komolyan. Olyannyira nem, hogy már-már önmagát parodizálja.

A modban három “hős”, a címadó Moon Man, Zyklon Ben, és Hitler bőrébe bújva kell a földet megtisztítanunk, a multikulturális pokoltól. Utóbbi személye nyilván nem szorul különösebb bemutatásra, egyetlen olvasónak sem. Másik két kollégája azonban, megérdemel néhány szót. Moon Man egy ’80-as évekbeli Mc Donalds reklám (Mac Tonight) híres alakja, akiből az interneten (elsőként a YTMND-n) kreáltak egy amolyan rasszista anti-hőst, aki nem mellékesen, rappel is. Zyklon Ben pedig nem más, mint egy jobboldali karikaturista, Ben Garrison mémesített alakja.

A három karakter, természetesen hozzájuk illő arzenált kapott. Hitler II. világháborús, Moon Man modern, még Ben részben vadnyugati, részben modern arzenállal operál. A három karakter közül, Hitlerrel talán a legélvezetesebb, még Ben-el a legnehezebb a játék. Moon Man, valahol a kettő között van. Viszont mellett szól, hogy a három közül, ő a legviccesebb. Amolyan Duke módjára, folyamatosan kommentálja az eseményeket, és ha unatkoznánk, bármikor előkaphatjuk a magnót, és elüthetjük az időt, némi rasszista rapel. =)

Extra: Music Randomizer

 

Operation Body Count

Emlékeztek még az Operation Body Count című játékra? Nos, ha ti sem, akkor egy csónakban evezünk. Ez a játék ugyanis, már a saját korában is egy erősen B kategóriás alkotásnak számított, ami szépen el is sikkadt a konkurencia árnyékában. Nem véletlenül, hisz ez a játék, még mindig a Wolfenstein 3D motorját használta.

Ezek után, az ember joggal hihetné, hogy egy elfeledett, gyenge játékot remakelni kívánó modot készíteni, talán nem épp a legjobb ötlet. Aggodalomra azonban nincs ok, ez a mod ugyanis, ellentétben az eredeti játékkal, marha szórakoztató. Lényegében a ’90-es években oly népszerű, terrorista ellenes, kommandós akciófilmek egyfajta kifigurázása, ami szándékosan felnagyítja, nevetségessé teszi azok tipikus kliséit.

A mod érdekessége, hogy rendelkezik egy fegyver fejlesztési rendszerrel, amit a pályákon feltűnő, nagydarab minibossoktól szedhetünk el. Akik lassúak ugyan, de szívósak, és nagy tűzerővel bírnak. Nem mellékesen, ez a mod, nem egy szimpla gameplay mod, hanem totál konverziós. Azaz nem csak a fegyvereket, ellenfeleket cseréli le, de teljesen egyedi pályákkal is rendelkezik.

 

Pirate Doom

Egy újabb totálkonverziós mod, ezúttal kalózos kiadásban. A kalóz téma rajongóinak, egyenesen kötelező darab. A fegyverzet, ellenfelek, szépen át lettek dolgozva a témához illő módon. A legjobb azonban, ami ezt a modot igazán élvezetessé teszi, azok a pályák, és azok kialakítása, helyenként meglepően ötletes megoldásokkal, melyek már a motor határait feszegetik.

Az egyik pályán például, egy elsüllyed hajót kell kipucolnunk, hogy aztán a felszínre hozzuk és a birtokunkba vegyük. Még egy másik pályán, már egy tengeri csatában kell részt vennünk, ahol az oldalágyúkat használva kell megsoroznunk az ellenfelet. De lesz itt például ősi templom is, ahol olyan aktiváló mechanizmusok vannak, mint hogy üljünk le a trónra, vagy az áldozati oltárra csalva végezzünk egy ellenféllel. A mocsár közepén, egy erdei fakunyhóból verjük vissza a hullámokba ránk törő ellenfeleket. Esetleg épp egy cirkusz trükkös szobáinak logikáját kell megérteni a továbbjutáshoz.

 

Police Brutality: Terrorists!

Páran már a hatásvadász cím alapján is sejthetik, bizony, ez is egy Operation Body Counthoz hasonló mod, mely lényegében egy zsáner paródia. Történt anno, hogy az eredeti Kirk kapitányt játszó William Shatner, a’80-as évek végén gondolt egyet, és összedobott egy TekWar című regényt, melyből aztán sorozat, képregény, és egy játék adaptáció is készült, a ’90-es évek derekán. Amit, nem meglepő módon, ugyanaz a fejlesztő brigád rakott össze, mint akik anno az Operation Body Countot is, csak ezúttal a Duke Nukem 3D féle build enginet használták.

Természetesen, amilyen volt a regény, olyan lett a belőle készült sorozat, és a videojáték feldolgozás is. Egy közép-gyenge, felejthető, B kategóriás fércmű, tele lopott ötletekkel, és már akkor is agyon használt klisékkel. Aztán, eltelt egy évtized, és készült belőle egy önmagát parodizáló Doom mod, mely ellentétben az eredeti művel, élvezetes, és szórakoztató.

A mod a tipikus Die Hard, Dirty Harry, Cobra típusú kemény zsarus storykat idézi meg, ahol a felügyelő, a törvényt kénytelen kijátszani, a törvény érvényesülésének az érdekében. Vagy legalábbis azért, hogy legyen oka lövöldözni, méghozzá jó sokat. A modban maffiózókat, terroristákat, korrupt zsarukat, drogkereskedőket, meg úgy alapvetően, mindenféle rosszarcú egyént kell hidegre tennünk. Miközben a powerupok funkcióit betöltő túszokat pedig meg kell mentetnünk.

A mod talán legérdekesebb új funkciója, a fegyverfejlesztési rendszer, mely úgy működik, hogy minél többet használjuk az adott fegyvert, az annál hatékonyabbá válik. Minden fegyver ikonja alatt, van egy csík, ami ha betelik, akkor az adott fegyver szintet lép. Mely után nem csak azok külseje, alap statisztikái változnak meg, de új funkciókra is szert tesznek. Értelemszerűen, minél komolyabb mordályt fogunk a kezünkbe, annál lassabb lesz ez a folyamat. Ezért is érdemes túszokat mentegetni, mert némelyikük, sikeres megmentés után, fejlesztő készletet dobhat nekünk, mely jelentősen megkönnyíti a dolgunkat.

 

Quake 4 Lightning Fast Mod: Doom Edition

Azok számára akik komolyabban beleásták magukat a Doom modok világába, már ránézésre is ismerős lehet ez a mod. Nem véletlenül, hisz ugyanaz a modder készítette ezt is, mint aki a Doom 4 modot. Pontosabban az hasonlít igazából erre, merthogy ez készült el előbb.

Alapvetően egy skin modról beszélünk, mely az ellenségeket, fegyvereket dizájnolja át a Quake 4 alapján. Illetve egész jól imitálja azok viselkedését, funkcióját. Természetesen, innét se hiányozhatnak a különféle, menetközben felszedhető fejlesztések, egyedi powerupok sem. Van ugyan benne némi randomitás is, már ami a generált ellenségek, fejlesztések milyenségét illeti, de ebben nagyjából ki is merül ez a funkció.

Akiknek tetszett a Q4, azoknak érdemes vele tenni egy próbát.

 

Shadow Warrior TC

Mint a neve is sugallja, egy Doom II-höz készült totál konverzió, mely érdekessége, hogy ha csak sima szörny, fegyver packként akarjuk használni, akkor arra is lehetőségünk nyílik.

Lo Wang a tőle megszokott módon kommentálja az eseményeket. Az ellenségek, fegyverek, powerupok, pont úgy működnek, akár az eredetiben. Egyébiránt meglepően jól sikerült olyan elemeket is átemelni a modba, melyek az engine korlátoltsága miatt, amúgy csak nehezen, körülményesen megvalósíthatóak voltak. Talán az egyetlen negatívum, amit fel tudok róni, hogy az alap Doomos backpack csak félig működik. Vagyis nem duplázza meg a magunkkal vihető lőszer mennyiségét, így bizonyos fegyverek, mint pl. az Uzi, hamar ki tudnak ürülni.

Jó hír, hogy a mod nem csak az alap játékot, de annak kiegészítőit is tartalmazza, amiknek új tartalmát, random keveri az eredetivel.

 

The Guncaster

Gondoltatok már arra valaha is, milyen lenne egy pörgős metálzenére zúzó sárkányharcos bőrébe bújva osztani az ólmot, rosszarcú démonok százaira? Nos, ebben a modban most lehetőségünk nyílik erre.

Hősünk egy fiatal sárkány harcos, valaha legendás, mára elfeledett, jócskán megfogyatkozott faja egyik tagja, akinek bizonyítania kell rátermettségét. Ezt pedig hogy máshogy is tehetné, minthogy szétcsap a pokol démonai között, sárkánykovácsok által készített, gigantikus fegyverekkel, és persze ősi mágiával. Plusz, mivel sárkány, hősünk képes repülni, siklani, mászni, és úgy nem mellékesen, az ökölharc sem épp a gyengéje.

Hasonlóan a Baron, Russian Overkill modokhoz, már csak egy ütős , ellenfelekben is bővelkedő pálya csomagra lesz szükség, hogy azért annyira mégse legyünk OP-k. =)

 

The Russian Overkill

A fárasztó orosz mémeket, gondolom nem kell bemutatnom senkinek sem. Mint tudjuk, Oroszországban minden nagyobb, erősebb, gyorsan, ahogy azt is, hogy arrafelé minden fordítva történik. Nem Chuck Norris dobja rád a napot, hanem a nap dobja rád Chuck Norrist, és a többi. Na ez a mod, ennek a mém világnak a Doom-ba ültetett verziója, ami valami olyan mértékben pozőr, megalomán, lehetetlen, képtelen, és önironikus, hogy mellette a komplett DMC, Serious Sam franchise nyugdíjba mehet.

Annak ellenére, hogy a mod nem több pusztán, mint egy arzenál mod, valami elképesztően szórakoztató. A több mint 40 mordályt tartalmazó modban, olyan lehetetlen darabok kaptak helyet, mint az octa-shotgun, a hevederzáras auto-shotgun, shotgun amely egy nagy hatalmas lövedéket lő ki, amelyből több száz apró lövedék repül szanaszét. Minigun amely apró bombázó repülőket lő ki, minigun amely további kisebb minigunokat lő ki, melyek megsorozzák az ellenfelet. Tanklöveg, gránát, mely további kisebb gránátokra esik szét. Fűrészlap vető, kamikaze vető, mely önkeresővel ellátott, öngyilkos merénylőket szabadít az ellenségre. Fakaró vető mesterlövészpuska, mini atomtöltet, feketelyuk generátor, ion vihar generátor, és a felsorolás, csak mehetne tovább.

Hogy mindez baromi OP-nak hangzik? Nos mert az is. =) Szóval  érdemes hozzá valami komolyabb mappacket, megawadot beszerezni.


The Terminator

Megannyi téma feldolgozása után, már csak természetes, hogy a Terminator franchise is sorra került, legalábbis annak az a része, amit még megérte feldolgozni. A mod az első két film, illetve az azok alapján készült képregények, regények alapján készült.

Az ott megismert fegyverek, ellenségek, mind visszaköszönnek, akárcsak a terminator látás, a vörös színben úszó, fehér betűs, mindenféle statisztikákat elénk dobó látvánnyal. (Ami bizonyos helyeken egyébként, nagyban megkönnyíti a látást.) A mod valamivel érdekesebb része, a nehézségi görbe. Az emberi ellenfelek, és azok fegyverei, nem sok kárt képesek bennünk tenni (elvégre mégiscsak gépek vagyunk) cserébe a robotizált ellenségek, már elég keményen oda tudnak nekünk pörkölni. A rivális terminátorokat pedig igazi kihívás legyűrni, főleg T1000-res modelleket.


The Trailblazer

Emlékeztek még a a ’80-as évek , fekete viharkabátos, szemkötős, szegecses, piros Marlborot szívó akcióhőseire, akik hol poszt-apokaliptikus, hol dark fantasys settingben szórták az ólmot? Emlékeztek még Snake Plissken-re, Matt Hunter-re, Mad Max-re, vagy a Hollóra? Ha igen, akkor azért, ha pedig nem, akkor azért lesz érdemes belekóstolni ebbe a modba. Ami lényegében egy egész éra stílusát, kliséit forgatja ki, over the top módon.

A mod valahol a fentebb említett Police Brutality, és a Russian Overkill között van. Elképesztően látványos, pozőr, a maga módján vagány, ugyanakkor mérhetetlenül komolyan vehetetlen az egész. Akárcsak a Police Brutalityben, itt is lesz lehetőségünk fegyvereket fejleszteni, melyek egy részéhez, tervrajzokra lesz szükségünk. A fejlődést itt azonban, részben az ellenfelekből kieső, részben a pályán random feltűnő alkatrészekből lesz lehetőségünk meglépni.

Apró érdekesség, hogy hősünk folyamatosan cigarettázik játék közben, amit egy idő után el is szív, a csikket pedig, egy elegáns mozdulattal elhajítja. Apróság ugyan, de jópofa ötlet.


ZBloody Hell

Nem meglepő módon, ha már Duke, Lo Wang, BJ is mind tiszteletüket tették a Doom világában, hát nem maradhat ki a sorból Caleb sem, és az ő démonai.

Hasonlóan a Shadow Warrior TC-hez, egy totálkonverziós modról van szó, mely azonban nem csak kvázi feldolgozza az eredeti Bloodot, és annak kiegészítőit, de helyenként ki is bővíti azt. Már az első pályán is észre fogjuk venni, hogy nagyrészt a már jól ismert temető, halottasház köszön vissza, de van jó pár extra helység is benne. Melyek egy része, vagy új titkos hely, vagy addig elérhetetlen, nem létező szobák váltak így elérhetővé. Ergo a veteránok se fognak unatkozni. Azok is találnak maguknak felfedezni valót, új dolgokat, akik az eredeti játék pályáit, már kívülről fújják.


ZOMBIES: Extreme Epidemic Edition

Akik ismerik, szeretik a Romero féle Dead szériát, vagy kíváncsiak rá, milyen egy klasszikus zombis filmek alapján készült zombi mod, egy klasszikus játékhoz, azok semmiképp se hagyják ki ezt a modot. Mely egyébként remekül feldolgozza az eredeti Day of the Dead, Dawn of the Dead filmek ikonikus helyszíneit, jeleneteit, és eseményeit.

Az elején választhatunk ugyan, hogy rendőrként, motorosként, vagy maffiózóként vágunk e bele a játékba, de ennek a külsőt, és az alap fegyverzetet kivéve, nem sok jelentősége lesz. Jönnek az élőholtak, nekünk pedig túl kell élnünk, ami viszont nem is olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnik.

A játék ugyanis több száz, valamikor több ezer ellenfelet szabadít ránk, akiket ugyan nem nagy művészet lelőni, de mivel a dögök, már mindenhol ott vannak, a skulló pedig véges, bizony könnyen kerülhetünk húzós helyzetbe. Pláne, hogy a zombik néhány harapással ki tudnak csinálni. A mod egyébként nagyszerűen megidézi a filmek emlékezetes helyszíneit, még híradásokat is hallhatunk, láthatunk az eredeti filmekből. Na meg helyenként feltűnnek élők is, akik hol segíteni, hol akadályozni próbálnak minket.


Extra részleg

Így a végére, úgy gondoltam érdemes lenne még némi plusz tartalmat is megosztanom a modolásra esetleg vállalkozó olvasóimmal, hogy miket lehet érdemes még használni.

GZDoom – Közismert port, mely a legtöbb mod futtatásához elengedhetetlen. Használata rémesen egyszerű. Csak másoljuk be a fő könyvtárba az eredeti Doomok wad fájljait, a használ kívánt modot, majd nemes egyszerűséggel, húzzuk rá a mod fájljait az exe-re, és válasszuk ki, melyik Doom alól kívánjuk azt futtatni.

Hell on Earth Starter Pack – Eredetileg egy kifejezetten a Brutal Doomhoz készült, azt mellékesen tartalmazó csomag, melyből azonban, valójában csak a fő wad fájlra van szükség. Bármilyen más moddal is betölthető.

Maps of Chaos: The Full Package – Aki unja a régi Doom pályákat, és szeretné azokat nagyobb, tartalmasabb formában látni. Új pályarészekkel, és több ellenséggel, azoknak ezt tudom ajánlani. 3 különböző verziója is elérhető, attól függően, milyen mértékű kihívással szeretnénk találkozni.

Going Down – Egy 32 pályás megawad. Részben városi, földi pályákat kedvelő játékosoknak ajánlott.

Hellbound – Szintén 32 pályás megawad, méghozzá magyar pálya tervezőtől. Városi pályák kedvelőinek ajánlott.

Scythe 2 – Egy másik 32 pályás megawad. Ezúttal inkább a fantasy téma kedvelőinek.

The Brotherhood of Ruin – 10 pályás, szintén fantasy témájú pályacsomag.

Slaughterfest 2012 – Scifi témájú, 35 pályás megawad. Mint azt a neve is sugallja, kifejezetten a sok ellenséget legyakni akaró játékosoknak lett kitalálva.

Monster Randomizer – Ha unod a már jól ismert ellenfeleket, ez a mod feldobja kicsit a szörnyparkot, új, illetve átalakított ellenfél variánsokkal.

Ketchup! – Egy Brutal Doomból leválasztott kiegészítő, mely az ott látható vért, goret hozza át. Ha valaki komolyabb brutalitást szeretne látni más modokban, akkor érdemes ezzel együtt futtatni.

20 hozzászólás to “Doom Mod Maraton”

  1. Ez tényleg maratoni hosszú írás. 😀 Gondolom ezért nem voltál tegnap tankozni. Remélem ma leszel.

    • Még volt 6 tételem tegnap, és már mindenképp be akartam fejezni. Addigra viszont elment az idő, meg úgy telelett a fejem, hogy már nem volt kedvem, türelmem a WoT-hoz.

      Ma már csak az extra részleget csaptam hozzá. Aztán beillesztés után, elment még fél órám a linkelgetéssel, de csak készen lett végre. Nem akartam elaprózni na, ha már egyszer nekiültem, hát adjuk meg a módját rendesen. =)

      • Mondjuk jól is sikerült a cikk. 🙂 Sose gondoltam, hogy ennyire változatos a kínálat modok terén ehhez a játékhoz. Igaz, nem is nagyon foglalkoztam modolással a WoT előtt (talán a Rome és Medieval 2 TW játékoknál próbálkoztam vele, de sikertelenül). Amúgy Jurassic Park mod is van?

      • Ha jól rémlik, készült, de nagyon korai státuszban megrekedt, talán még egy mega sincs az egész. Viszont ami érdekes, hogy ha minőségi Doom mod nem is, egy Doom klón jelent meg Jurassic Park témában.

        Egyébként igen, a Doom modder közösségre, részben igaz az, mint a Brony fanartos közösségre, hogy mindent feldolgoznak. Mindenről elkészítik, ilyen vagy olyan formában a saját verziójukat.

        Sok Doom mod van még, amikről nem tettem említést, úgy mint Star Wars, Star Trek, Tomb Raider, Sailor Moon, Pokemon, Mario, Sonic, és még lehetne sorolni. Viszont egyrészt nem akartam még ennél is hosszabbra nyújtani a listát. Másrészt igyekeztem azért olyan modokat feltenni ide, amik azért normálisan meg vannak csinálva, össze vannak rakva. Merthogy bizony itt is vannak félkész, félbehagyott, vagy gyengén kivitelezett modok.

  2. Őszintén, én bírtama HDoomot, bár tényleg hamar megunhatóvá válik. Bár a legnagyobb poén még így is a visual novel implentálása, ahol mangalánykává tették a shotgunt (kapott két szemet meg némi pironkodást, csak ennyire), és azt kérdezi, hogy “Won’t you blow me, right, senpai?” Kész, az úgy talált. =D Na meg, ebben a modban van a legjobb láncfűrészre szerelt műpénisz, ami legalább nem lifeg motoroztatás közben, mint egy másik hasonlóan pornográf modban.

    A Moonnal toltam még, de a rasszista, polgárpukkasztó és anti-feminista rész mellett a dumáiban elég sok konteóra is tesz utalást, mint amikor “My … is hot, it would melt steel beams.”. Ami egyértelműen a jet fueles verzióra utal a 9/11 konteósoktól.

    Ami mondjuk még szerintem említést érdemelne, az a Project Brutality mod, ami helyenként köröket ver a Brutal Doomra, és aprólékosan be lehet állítani, hogy milyen szintű, fajtájú, mennyiségű vérrel és béllel kívánjuk kifesteni a csarnokokat (nem beszélve a módokról).

    Aztán van még egy poénos, amikor teljesen használhatatlanok a fegyvereid. Az ökölnél az első ütés után letörik a körmöd, amit helyre kell hoznod, és addig védtelen vagy, még fegyvert se válthatsz. A puska állandóan beragad,a minigun hátrab@sz a fenébe, a rakéta lassú, mint a csiga és robbanás nélkül a földre hull… Igazi mazochista alapanyag.

    Illetve még van egy, amin röhögtem eleinte, de aztán szintén eléggé egysíkú lett, ez pedig amikor elég lehetetlen fegyvereid vannak, mint egy elektromos fogkefe…

    Tény, ami tény, rengeteg remek mod van hozzá, bár a kezelésük, az egyeztetésük az alapjátékhoz némelyiknél lehetne kevésbé macerás és körülményes.

    • A HDoomnál igen, az a pálya poén volt. Bár kár, hogy az kvázi csak egy tuttorial pálya, amit az interakciók kipróbálásának szánt a modder. Annak is elég érdekes, teszem hozzá, mert cheatek nélkül a keményebb ellenfeleket, esélyed sincs lenyomni, hisz van egy pisztolyod, aztán kész.

      Egyébként én pont azt éreztem ennél a modnál, hogy a kevesebb, több lehetne. Ha hasonlóan működne, mint pl. a kivégzések a Brutal Doomban, több értelme lenne. Meg ha kapnál élet, páncél töltőt dugásonként. Esetleg egy ecstasy méter, ami ha betelik, automatikusan kapsz egy soulspheret, vagy megaarmort. Mert így tényleg hamar bele lehet unni, hogy csak nézed az animációkat, amíg kedved tartja.

      MoonMan beszólásai közül nekem azok tetszettek a leginkább, amiket a femcsiknek mondott, mint a: “Trigger warning! My gun will blow your social justice brain out!” vagy “This is why you don’t wonder outside of Tumblr…” =D

      Meg ami még nagyon bejött, hogy Hitlerként magadra öltheted a mecha suitot. Na az egy jó húzás volt.

      A Project Brutality se rossz, azt is kipörgettem, de nekem az alap Brutal Doom jobban tetszett. (A vér, gore mennyiségét, milyenségét, ott is lehet állítani.) Lényegében az egy add-on pack, ami a Complex Doomból átvett elemekkel operál. Amúgy annak is van egy szteroidos verziója, a Legendary Complex Addon, de az már-már Mugent csinál a Doomból. Telecseszi aranyszínben pompázó, 60 fajta effekben úszó ellenfelekkel, akiket cheat nélkül, lehetetlen leverni. Baromkodni jó vele, de értelme nem sok van.

      A használhatatlan fegyverek modal szintén találkoztam, de azzal pont az a baj, hogy vicces úgy 5 percig, aztán többé elő nem veszed.

      Kezelésükkel kapcsolatban, én úgy oldottam meg a dolgot, hogy csináltam egy Doom mods mappát, aztán minden Doom mod, megkapta ugyanazt a GZDoom alapot, a wadokkal együtt. Így nem keverednek össze a modok, mert mindegyiknek külön mappája van.

      • “Meg ha kapnál élet, páncél töltőt dugásonként. Esetleg egy ecstasy méter, ami ha betelik, automatikusan kapsz egy soulspheret, vagy megaarmort. Mert így tényleg hamar bele lehet unni, hogy csak nézed az animációkat, amíg kedved tartja.”

        Ha jobban belegondolsz, ezek közül az élettöltésnek és a soulsphere-nek van igazán valami értelme, hiszen a páncél lényegében egy ruházati darab. És nyilván nem a partnered használod páncélnak, bár az is elég érdekesen nézne ki. =D
        Meg talán, ha lenne időlimit az animációra.

        De mondjuk sokat elmond arról, hogy a fejlesztője nagyon lassan dolgozik vele, és egy örökkévalóság telik el két frissítése közt.

      • Én úgy képzeltem el, hogy amolyan jutalomként dobják azt az aktus végén, de igen, amolyan GTA szerűen is meg lehetne ezt oldani, hogy menet közben tölt folyamatosan. =)

        Azon nem csodálkozom, hogy a fejlesztője nem nagyon halad vele, hisz közel sincs mögötte akkora közösségi támogatás, mint teszem azt a Brutal Doom mögött. Eleve ez a mod nem is elérhető máshonnan, csak a fickó saját oldaláról. Ezt a modot, egyetlen Doom közösségi oldalon, de még a ModDB-n se engedik megosztani. Szóval ilyen szempontból, egy cipőben jár a Moon Man modal, merthogy azt sem lehet csak úgy megosztani.

        A YT is csak úgy tűri meg, ha 18+ besorolással töltöd fel, és kritikát fogalmazol meg róla.

        Mondjuk a Moon Mannél, észrevettem egy vicces dolgot. Az utóbbi pár évben, jó pár jobber oldalon láttam már, hogy valamiért előszeretettel hivatkoznak a Shrekre, mint “bomlasztó” animációs filmre. Én meg sokáig nem értettem, mire fel pont a Shrek jön elő, pláne ennyi év távlatából, hisz amikor először találkoztam ezzel a “Shrek az rossz, értem?” című eszmefuttatással, az már akkor is egy több mint 10 éves animációs filmnek számított. Viszont mivel Shrek, itt is előkerül a titkos pályákon, mint ellenfél, na gondoltam, most már tényleg ideje ennek utánajárnom, mi is ez a Shrek mizéria, jobber körökben.

        Sajnos azonban sokkal, nem lettem okosabb, pedig eskü, nem egy cikket átnyálaztam a témában, de semmi konkrétat nem találtam egyikben se. Aztán végül “megvilágosodtam” mikor az egyik ilyen radical fórumon, olvastam egy kommentet, amiből kiderült, hogy a jobbereknek, igazából tényleg csak annyi a bajuk a Shrekel, hogy kiforgatja a tündérmeséket “és az káros”. Hát nem tudom, én 12 éves voltam, mikor láttam a legelső Shreket, de már akkor is az jött át, hogy ez egy paródia, és erre később, a második rész csak ráerősített.

        Visszatérve még kicsit a Moon Man témára, azért itt is vicces volt azt látni, hogy nem egy animés stílusú, illetve azzal crossoverben lévő artot dobott ki a kereső. Ami már önmagában is vicces, hisz a Moon Man miliő, épp arról szól, hogy vannak a fehérek, meg a kisebbségiek, akik ellen Moon Man és a gang harcol, és ezek közé ugye besorolandók a japánok is. Na most ehhez képest ott vannak az ilyenek, mint amikor Moon Man, Tuxedoként ölelgeti Usagit, mint az “ideális árja hercegnőt”. Miközben lehet, hogy Usagi, mindennek kinéz, csak japánnak nem, de közben, nagyon is az. =)

      • Figyelj, a jobbereknél, főleg az ilyen alt-right/széljobb mozgalmaknál logikát ne keress. Sose. Én se teszem már egy ideje. =D De a Shrek, mint a hagyományrombolás és a kultúraleépítés zászlóvivője… Erre csak annyit tudok mondani, hogy “Nevezz csak cucinak!”

        Mondjuk a YT dolgát még értem, mert azért ebben a közegben elég kemény téma tényleg a 18+ tartalomhoz, meg a sima gameplay-hez, ami alá nem beszélsz valamit, túl sok mindent bele lehet szőni, aztán a kommentek úgy fognak lángolni, mint Kalifornia perpillanat. (Jó kis tűzvész pusztít az államban, már egy kisebb város leégett, Malibu is kiürítés alatt…)

        Moon Man meg Usagi, az árja hercegnő. Hát, szőke, addig oké, de olyan mélynövésű ahhoz képest emlékeim szerint, hogy akár te, akár én a fején könyökölhetnénk gond nélkül. =D De na, az árja faj legnagyobb prókátora is Hitler volt, akinek egy vonása sem volt árja, a tiszta német faj tagjáé, de ő bizony attól még tiszta német. Aha, a logika és a konzisztencia együtt zokog a sarokban.

      • Tudom, alapból én is úgy vagyok vele, hogy amikor random jobber-san, előadja az elméletét, miszerint “Shrek a kultúra pusztító” akkor azon max mosolygok egyet, aztán hagyom a fenébe. Viszont amikor már sokadjára látom visszatérni ezt a témát, ugyanazokkal a jelzőkkel, akkor azért csak érdekelni kezdi az az embert, hogy mégis honnét jön ez? Elvégre ha valaki ilyet állít, akkor merem feltételezni, hogy a mögött, valami oknak is kell lennie.

        Aztán oké, hogy ezek az “okok”, általában meglehetősen triviálisak, kiszámíthatóak, de hátha több is van mögötte. Anno pont a Moon Man mod valami újabb inkarnációja kapcsán merült fel, hogy a rejtett pályán lévő Commander Keenek helyébe, Rainbow Dasht tett az illető. Na ez is olyan volt, hogy persze, sejtettem én, mi van emögött (szivárvány sörényű póni = homoszexuális propaganda) de azért csak belementem, hátha dob valami újat az illető. Mondjuk az vicces volt, hogy amikor felhívtam a figyelmét arra, hogy van itt ám Steven Universe is, amit a legnépszerűbb rajzfilm csatornán nyomnak, és az aztán tényleg fullba nyomja a gendert a gyerekeknek, ergo, nem e lett volna az jobb választás? Akkor a fickó, azzal magyarázta a dolgot, hogy azért esett RD-re a választás, mert közismert, felismerhető. Szóval igen, érdekes dolgok ezek. =)

        (Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ez az RD mint a bronyk, MLP kabalája is eléggé 2012 szagú. Ma már teljesen más a helyzet…)

        Azt, hogy a YT nem tűri a pornográf tartalmat, azt még megértem, támogatom is. Az már sokkal érdekesebb, hogy erre hivatkozva, gyakran olyan videókat is be flagelnek, amikben konkrétan semmit se látni, max imitációt. Vagy még azt se. A politikai téma, már sokkal érdekesebb, hisz a Moon Mannél pl. világos, vagy legalábbis az kéne hogy legyen, hogy ez ám rohadtul nincs komolyan véve. Mégis több videót leszedtek, csatornát letiltottak, amiken ez meg volt osztva. Némelyiket még úgy is, hogy rajta volt a 18+ korlátozás.

        Csodálkozom, hogy ez a videó még a mai napig elérhető. A legtöbb Moon Manes cucc, jó ha fél évet megér.

        Usagi, na igen, van valami 150 centi a csaj, de gondolom úgy vannak vele, hogy a magassága mindegy, elvégre úgyis csaj. Az hogy szőke, kék szemű, fehér bőrű, már elég ahhoz, hogy kiválasztott legyen. =) Na meg azért tudjuk, hogy ezek a hivatalos bio adatok, és az animében látottak, általában köszönőviszonyban sincsenek egymással. Se Usagi, se a többiek nem 14 évesnek néznek ki, és nem is 150 centisnek, 40 kilósnak. =) Egyébként Usagi, sanszosan így nézne ki, ha tényleg japánnak akarnák ábrázolni, és nem germánnak.

        A fűrert viaszbábúként ugyan, de volt szerencsém látni. Hát ő sem épp az a fajta volt, akinek erőssége lehetett a felső polcok elérése. =) Amúgy érdekes, a bajusza nélkül, mennyivel durvábban nézett volna ki.

  3. Micsoda modok ezek…azta, nem semmi! ^^ HDoom! XD
    Éncsak az Action Doomot, Brutal Doomot, Beautiful Doomot ismerem de akad pár ami felkeltette az érdeklődésemet.

    • Bevallom, nekem a sima látvány tuningoló modok, itt valahogy nem tudták felkelteni az érdeklődésem. A Dukenál nagyon bejött a HRP, de itt közel sem éreztem rá akkora késztetést, hogy full 3D, shader, meg egyéb packek tucatjait szedjem le a játékhoz.

      Sokkal jobban érdekeltek a gameplay modok, amik legalább a fegyverzetet átvariálják.

  4. cheatergs Says:

    Na, lehet mégis szerzek egy Doom 2-t vhonnan… v legalább a 2016-os Doomot pótolom.=D

    • Az sem rossz ötlet. Nekem tetszett a reboot, sokkal jobb lett, mint korábban volt a Doom III.

    • A rebootot megéri tolni, tényleg hozza a régiek “just 4 fun” jellegét, miközben azért fajsúlyosabb a háttérben lévő sztorivonal. Ja, és normál szinten is tud durva kihívásokat nyújtani.

  5. Bár java részüket láttam már különféle videók formájában Youtube-on, de egyedül a Brutal Doom az egyetlen, amit nyúzni szoktam (bár Ricz ajánlott a Project Brutakityt, de arra még nem néztem rá). Nekem abból pont az a verzió van meg, amiben még nincsenek járművek, mert nem olyan elrugaszkodott számomra. Ha szereted a kihívást, nagy szeretettel ajánlom a Japanese Community Project modot, ami talán az egyetlen egy japánok által készített Doom MegaWAD. A pályákon lévő textúrák kivételével szinte minden ugyan az, de a nehézség messze kitűnik. Egy-egy map pedig rohadt ötletesen néz ki (pl. az, amire rávetsz egy pillantást, kapsz egy mini képregényt.

    • A legutóbbi Brutal Doom verzióban, már teljesen más a tank. FPS nézetből tudod irányítani, és úgy is viselkedik, mint egy tank. A korábbi béta verzióban, nekem se tetszett (igaz, ott még teszt állapotban volt, és ezt a modder, jelezte is) de itt már jól működik.

      Ez a Japános cucc érdekesen hangzik, bár ha valaki, kifejezetten a nehézségre szeretne rámenni, akkor ott a Sunder című mappack, na az nem semmi. Vagy a Maps of Chaos Overkill verziója. Utóbbinál külön poén, hogy az az alap Doom pályákat turbózza fel, így olyan helyekről bújnak elő ellenfelek, ahonnét abszolút nem várnád. =)

      Ha valamelyik modhoz kedvet kapnál, a címre kattintva letöltheted. Csak olyanokat tettem fel, amikbe én magam is beleöltem jó pár órát, némelyiket többször is végigvittem.

  6. Tibor Csík Says:

    Köszönöm ezt a tartalmas Doom mod listát. 🙂
    Én szinte mindegyik Doom mod-ot ismerem, bár a Zombies Epidemic Edition és a Dragon Doom Z nevűekről még nem hallottam.
    Még kiegészíteném a listát egy olyan mega modpack-kel, amit csak Zandronum 3.0-ás verziójú Source Porttal lehet indítani: Complex Clusterfuck. Ez egy Complex Doom és Legendary Complex Addon modokra épülő kiegészítőcsomag, ami néhány hónapja lett nyilávnosan elérhető. Innen lehet letölteni és kipróbálni: https://mega.nz/#F!GdsVnKyY!tBahBv35NujhwVpUxAkpDQ

    Azokon a Wolfensteinhez kapcsolódó modokon kívül ismerek még egy olyat, ahol szintén lehet két kézzel használni a lőfegyvereket. A címe Doom Incernate: https://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=43&t=58594

    Még egy néhány Doom mod van még, amiket még ismerek és megéri kipróbálni:
    MetaDoom: https://forum.zdoom.org/viewtopic.php?t=53010
    Flakes Doom: https://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=43&t=54560
    Smooth Doom: https://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=43&t=45550
    HeXeReTiC Project: https://www.moddb.com/mods/hxrtc-project

    • Szívesen. =) Complex Doom-al úgy vagyok, hogy az alap fun, de az LCA addon már túl sok. Mármint sok értelmét nem látom, hogy csalás nélkül szinte legyőzhetetlen legendary szörnyeket pakol a gép random a pályákra.

      Az Incernatet ismerem, az is egy arzenál mod, ami nem rossz ugyan, de nem elég ütős. Közel sem annyira élvezetes, mint a Russian Overkill, vagy a Trailblazer.

  7. Kijött a Dusk Episode 3 😀
    MOst csak ennyit akartam.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt kedveli: