Egy felújítás margójára – Az előkészületek

Gondolom észrevettétek már, hogy az elmúlt néhány hétben, hónapban, nem voltam túl aktív, blogolás terén (se). Ennek elsődleges oka viszont most nem a “tavaszi fáradtságban” avagy az általános lustaság+motiválatlanság kombóban keresendő. (Téma éppenséggel lenne, nem is egy amiről szívesen írnék.) Hanem hogy jelenleg épp felújítás előtt állunk, és minden héttel egyre sürgetőbbé válik, hogy mielőbb abszolváljuk az ilyenkor szokásos teendőket. Avagy szelektálás, eldobozolás, dobozok elszállítása, bútorok elszállítása, szeméttől megszabadulás, készülés az elköltözésre, stb, stb.

Az ötlet igazából nem új keletű, már anno 2015 körül szóba került, hogy nem ártana a lakásra egy komolyabb, általános felújítás. Elvégre ilyesmi utoljára még 2003-ban történt nálunk. Komolyabban azonban csak ’19 körül kezdtünk el a témával foglalkozni. Nem is okvetlenül az anyagi forrás hiánya miatt, hanem mert valahogy mindig közbejött valami.

Először jött a covid, közben én képzésre mentem, vállalkozót kellett keresni, majd időpontot. Aztán mikor tavaly ősszel lett volna rá idő, pénz, és lehetőség, hogy elkezdjük, szembesültünk azzal a problémával, hogy mivel társasházról beszélünk, ráadásul magasföldszint, jó lenne ha a lakáson át illetve keresztül haladó főnyomó csöveket is cserélnék. Mivel azok már egyrészt, elég régiek (több mint 30 évesek) másrészt ha valamikor pont a felújítás után találják ki, hogy na akkor most ezeket cserélik, akkor az elég kellemetlenül fog minket érinteni. Azt viszont a társasház kezelővel kellett elintézni, a közös képviselőn keresztül.

Rákérdeztünk ugyan, de előre sejthető válasz érkezett, azaz abban az évben már semmiképp, leghamarabb idén év elején, februárban tudnak majd ezzel foglalkozni. Amiből március, majdnem közepe lett, mire megcsinálták. (S még így is hálásak lehetünk, hogy csak ennyit kellett rá várni.) Viszont, legalább kész lett, tehát innentől kezdve nekiláthattunk az egyeztetésnek, tervezésnek.

Anno 2003-ban még úgy oldottuk meg a dolgot, hogy a felújítás két részletben zajlott le. Először összecuccoltunk mindent ami maradt, a nagyszobába. Majd miután minden más kész lett, fordult a kocka, és a nagyszobából cuccoltunk ki teljesen, hogy azt is megcsinálják. Mi pedig ez alatt a nagyjából 11 hét alatt, anyai nagymamámnál laktunk vidéken, faluhelyen.

Na most ez két dolog miatt se lehet opció már. Egyrészt, mert a nagyszülők már nem élnek. (Nagynénémék laknak most benne.) Másrészt mert most a fűtés és meleg víz rendszert is átalakítjuk. Az eddigi átfolyós vízmelegítő és parapet konvektorok kombót, lecseréljük egy kombi kazánra, ami miatt itt jóval nagyobb bontások lesznek, mint akkor voltak. Az összes régi víz, gázcsövet, amik a létesítés (vagyis ’85) óta ugyanazok, kikapják mindenhonnét, és teljesen új rendszer lesz. Utóbbi nem csak a fűtés, de a meleg víz miatt is szükséges, mert lényegében megfordul az egész.

Jelenleg tehát úgy oldjuk meg a dolgot, tanulva a korábbi tapasztalatokból, hogy egy vállalkozó irányítása alatt fog menni minden. Vagyis nem az lesz mint anno, hogy az akkori vállalkozó csak a kőműves munkákat, festést, padlózást, egyebeket vállalta. Miközben minden másra külön villanyos, víz-gázos, meg asztalos kellett. A házat pedig teljesen üresre kipakoljuk. Nem marad itt semmi a falakat, padlót, na meg a nem mozdítható szerelvényeket, mint pl WC csésze, zuhanykabint leszámítva, amik amúgy is mennek kifelé. Ez nekik is jelentősen megkönnyíti majd a munkát, meg nekünk is egyszerűbb lesz így, hogy elég lesz egy fordulóval visszaköltözni.

Ennek a hátránya, hogy rengeteget kell evégett pakolni. Szerencsére két garázsunk van, ezért az egyikbe le tudunk pakolni, anélkül hogy bérelnünk kelljen emiatt egy raktárt, ám a rendelkezésre álló hely, meglehetősen ki van centizve. Ahogy számoltuk, van 10, egyenként 45 kilós terheléssel bíró kartondoboz eltárolására alkalmas hely. Ezen kívül még lemegy oda a nagyszoba bútorzat (három nagy, két kisebb szekrény, plusz a kanapé, fotelek, dohányzó asztal) hűtő, mosógép, valamint az én szobámból az íróasztal, és a vendégszoba komódja. Aztán kifújt, nincs tovább, ennyiből kell gazdálkodni.

Elsőre ez egész szép mennyiségnek hangzik persze, amit el tudunk tárolni, de elhihetitek, a gyakorlatban jóval kevesebb, mint hinnénk. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy csak a konyhából kijött kapásból három doboznyi cucc. Tőlem kettő, a kisszobából kettő, és máris ott tartunk, hogy maradt még három hely, minden másra. Jelzem, mindezt erős szelektáció mellett.

Aztán ilyenkor szembesül csak vele az ember úgy igazán, hogy még egy ilyen nem túl nagy (mindössze 62m²-es) lakásban is mennyi szemét képes felgyűlni az évek alatt. Ahogy eddig számoltuk, nagyjából 2.5m³ szemét ment eddig ki, azaz úgy 12 darab nagy kukányi szemét. Ennek a fele ruha volt, volt még félköbméter műanyag, félköbméter papír, a többi pedig vegyes, a legkülönfélébb formában. Ráadásul mindennek úgy a 75%-a az egyetlen szobából, a vendégeknek való kisszobából jött ki. Olyan dolgokat találtunk ott, amiről azt se tudtuk, hogy került oda.

Gyerekkoromban anno kaptam az ausztrál rokonoktól egy kézi, tekerős diavetítőt, úgy 4-5 kazettával, amin főleg Disney sorozat epizódok, Looney Tunes epizódok, meg valami általam sohasem ismert, sanszosan ausztrál rajzfilm sorozat epizódjai voltak. Volt ott töltőtoll készlet, korábbi párom Goethe nyelvvizsga tételsora, mostani párom köziges tételei. Újságok a ’60-as, ’70-es évekből. Meg volt egy olyan könyv, aminek most nem jut eszembe a pontos neve, amit ha az ember kinyit, akkor összeáll egy papír diorama szerűséggé.

Büszkén mondhatom, az én szobámból jött ki ellenben a legkevesebb szemét eddig. Ami betudható jórészt annak, hogy én anno a 2003-as felújítás előtt is kidobtam nagyon sok mindent, elvégre akkor ballagtam el általános iskolából, és sok gyerek cuccra már nem volt szükségem. Majd végeztem egy nagytakarítást még 2010 körül is, mikor a gimis cuccok nagy része, illetve a korábban ki nem dobott, de addigra erre megérett maradék nagy része is kiment.

A mostani szemét nagy részét CD-k és DVD-k hada tette ki. Azt a körülbelül 30 eredeti játékot, és 5 filmet leszámítva, nagyjából 200 darab lemezt vágtam ki a francba. Elvégre a többségük 10-15 éve nem volt használva. (Nem is tudnám már ezeket hova betenni, mert a mostani gépemben, nincs is optikai meghajtó.) Azon kívül pedig nagyrészt papírok voltak. Volt egy rakás Botond magazin az egyik alsó fiókban, ami azt se tudom, hogy került oda. Töri, infó kidolgozott tételsor, amit félreraktam, hátha, de nem kellett aztán a kutyának se. Kresz vizsga tételek, nyelvvizsga tételek, régi céges, bankos, biztosítós papírok, stb.

Ami érdekesebb volt, az már inkább a szekrény teteje. Onnan lejött vagy kétszatyornyi sörös doboz, amiket anno elraktam emlékbe, egy-egy utazás, kirándulás, nyaralás után, de most muszáj volt tőle megszabadulni. (Leadtam, kaptam érte 200 forintot.) Valamint egy rakás régi ereklye, kocka cucc, amiknek a felének már csak a dobozát raktam el anno emlékbe, utólag belegondolva totál feleslegesen.

Kezdődött az egész egy régi nagy TV-s doboz megbontásával. Abban volt régi PS/2-es Genius billentyűzet, golyós egér, hangfal, amik érdekes módon annak ellenére sárgultak meg az egér kivételével, hogy az eredeti dobozukban voltak, a dobozon belül, és nem érte őket napfény. Első és egyben utolsó Logitech vezeték nélküli egerem, amit néhány hónap használat után untam meg. A legelső, akkor még Chello néven futó internetes üdvözlőcsomag, és annak teljes tartalma. Első és egyetlen Edimax routerem üres doboza, telepítő CD lemezzel. Mobimouse nevű fordító program eredetiben, floppyn. Vagy két mobilrack, plusz a legelső Pioneer CD íróm doboza. 2005-ös Panda Titanium Antivirus, meg még pár apróság, mint PS/2-USB átalakító, stb.

Folytatva a sort, a nagy doboz kibontása, kiszortírozása után volt ott egy vödör Lego (maradt), egy cipős doboznyi Kindertojás játék (maradt), meg egy nyomtató doboznyi fröccsöntött katona (ment). Majd következett életem első és egyetlen Genius Flight 2000 fantázianevű botkormánya, pontosabban annak a doboza. Amiben az a poén, hogy az már 2003-ban is üresen lett eltéve, mert 2001-ben én eladtam egy akkori havernak, de a dobozát megtartottam, mostanáig. (Néhány régi PC Gurus, papírtokos lemez volt benne. CD Galaxisos reklámanyagok, nyugták, Orange Box kisfüzet, stb.)

Anno ezt azért szereztük be, mivel fater játszogatott még a legelső gépen valami poligon grafikájú vadászgépes játékkal, aminek a nevére már nem emlékszem, csak arra, hogy engem nem kötött le, mert akár 20 percig is repkedhettél benne úgy, hogy nem történt semmi. Aztán főleg őt hajtotta a kíváncsiság, milyen lehet ez egy rendes botkormánnyal játszva? Ám bevallom azért engem is érdekelt, melyik játék milyen lesz így? Szóval vettünk egyet.

Faternak akkor nagyon bejött, én mérsékelt sikerrel tudtam csak alkalmazni. Mert még 2D vertikál, horizontál shootereket, vagy 3D helikopteres, autós játékokat egész jól lehetett vele játszani. (A Carmageddon kivételével, mert az valamiért nem nagyon szerette, és fázis késett.) Addig FPS-t játszani ezzel baromi kényelmetlen volt, annak ellenére, hogy akkor még csak billentyűzetről mentek az FPS-ek. Emiatt én nem sokáig próbálkoztam vele. Aztán fater is ráunt a repkedésre, és nagyjából egy év után félretettük.

Utána következett életem első makett szerűsége, amit még anno 5-6 éves koromban kaptam karácsonyra, és faterral raktuk össze, egy délután alatt. Sokan az idősebbek közül még emlékezhetnek a Bburago autókra, amiket mifelénk anno “a gazdag gyerekek matchboxának” neveztek. Na ezeknek voltak nagyobb, úgynevezett modell verziói is, amiket már össze kellett rakni, de azért nem egy rendes makett bonyolultságával rendelkeztek, még ha az áruk ott is volt.

A járgány máig megvan, hibátlan állapotban, ergo nem sok értelmét láttam már, hogy a dobozt őrizgessük. Pláne hogy néhány Quelle katalógus (arra emlékszik még valaki, akárki?) pihent csak benne. Amiket anno azért tettem el, mert szokásom volt bekarikázgatni, mi kellene belőle, ám a tételek száma persze jellemzően jóval magasabb volt, mint ami egy-egy ünnep költségvetésébe belefért. =)

A végére maradt gyerekkorom nagy kedvence, a köznyelvben csak “autópályaként” emlegetett játék. (Tisztességes nevén slot car racing.) Amit fater még anno át is alakított nekem, hogy egy trafóval hálózatról tudjak vele játszani, így nem kellett bele C azaz “góliát” elemeket pakolni. Más téma, hogy ebben a dobozban aztán tényleg semmi nem volt. Hisz én a tartalmát még ha jól emlékszem 2004 körül eladtam egyik havernak, akinek a kisöccse nagyon vágyott rá.

Azt hiszem egyelőre ennyi volt az, amit érdemben le tudtam írni. Erősen gondolkozok rajta, hogy a három részesre tervezett bejegyzés sorozatom többi részét, már videó formában fogom közölni, az egyszerűség végett. Aztán majd meglátom, technikailag mennyire megoldható ez.

12 hozzászólás to “Egy felújítás margójára – Az előkészületek”

  1. Jó kis összefoglalás. 🙂 Mondjuk így képekkel megtámogatva külön érdekessé vált a dolog. Vicces, mennyi lom össze tud gyűlni a lakásban az évek alatt, nálam is van annyi kacat, amitől nincs szívem megválni, pedig de sok selejtezést végre hajtottam már az évek során.

    Ez a felújítási projekt nálam is ismerős történet, mivel hasonlót én is csinálok épp aktuálisan, bár nekem szakaszosabb a dolog. Jelenleg épp el is akadt a művelet, mert nem találok olyat, aki felfúrná az új konyhaszekrényt a falra (anyám szerencsére úgy tűnik szerencsésebb volt a keresésben, úgyhogy lehet csak sikerül tartanom magam a májusi beköltözéshez). Költekezés terén is sikerült kordában tartani eddig a dolgokat, a legdrágább része a nappaliba a laminált padló, és annak lerakatása volt, valamint maga a konyhabútor.

    Közben megint rácsodálkozok arra, hogy az a 4 év korkülönbség ténylegesen mennyit is jelent. 🙂 Amikor te 2003-ban ballagtál általánosból, akkor én már 11. osztályos voltam, egy évre rá érettségiztem, mikor 2010-ben befejezted a gimit, akkor már túl voltam a régészet abszolutóriumon, és írtam a szakdogámat.

    Régi számítástechnikai cuccok nálam is kallódnak a lakásban/szobában. Mondjuk a vezeték nélküli egér nekem sem lopta be magát a szívembe. Igaz, az optikai egérrel is sokáig tartott, mire megbarátkoztam. Emlékszem, az első optikai egerünk még elég kezdetleges technológia volt, állandóan elvesztette a jelet, ugrált a képernyőn (pedig volt alatta egérpad, igaz akkoriban még ellentmondó volt a vélekedés, hogy kell-e alá), így hamar visszatértem a golyós egérre. Aztán idővel csak megbarátkoztam az optikaival. Majd nem sokkal később anyám beújított egy vezeték nélkülivel, amit pár hét használat után mi is nyugdíjaztunk (hamar leszívta az elemet, állandóan technikai gondjai voltak), úgyhogy azóta se erőltettem (mondjuk ez a technológia is kiforrta már magát, 2018-ban vadasparki munkám során olyat használtam, és nem volt vele gondom, pedig maga a számítógép olyan öreg volt, hogy XP futott rajta). Joystickom viszont sose volt. Mármint számítógépre. Anno, mikor beszereztem az IL-2 Sturmovikot, és szembesülnöm kellett azzal, hogy polipokra tervezték a billentyű parancsokat, gondolkodtam rajta, hogy beszerezzek egyet, de aztán nem jutottam odáig, hogy meg is tegyem. Annyira nem bántam meg, mert jó eséllyel pár hét után ráuntam volna úgyis.

    Bburago: na, az tényleg nagy truváj volt akkoriban, néhány osztálytársamnak volt is egy-egy példánya, de engem annyira sose vonzott. Az kétségtelen, hogy cefet drága volt, egyszer fordult csak elő, hogy szüleimet kérleltem egy beszerzésére, a nemleges válasz után nem is foglalkoztam tovább a témával. Ha makettozni szerettem volna, arra volt lehetőségem, sőt arra hajlandóak is voltak pénzt áldozni. Amúgy az autók valahogy sose vonzottak annyira. Matchboxom se sok volt, mivel igazából még az is elég drágának számított, helyette a lengyel piacról beszerezhető olcsó, kínai koppintásokból volt egy jó cipősdoboznyi.

    Ez a versenypályás cucc is népszerű volt akkoriban, de ez talán még annyira sem mozgatott, főleg, mikor egyik osztálytársamnál ki tudtam próbálni, meg is állapítottam, hogy nem igényel túlzott kreativitást, vagy taktikázási lehetőséget. Ha már kötött pályás játék, akkor a modellvasút érdekesebb volt számomra (annak nagy tételben való fogyasztása is inkább öcsémre volt jellemző).

    • Hát össze tud, valóban. Bár ha belegondolunk, hogy azért nem 1-2 év telt el egy-egy nagytakarítás között, és az alatt sok minden történt, nem is annyira meglepő. Kiszedni viszont annál rosszabb ilyenkor. Pláne hogy érdekes módon akárhányszor pakol el szépen az ember valamit, ilyenkor szinte mindig előkerülnek olyan dolgok is, amiknek elvileg semmi keresnivalója nem lenne ott.

      Neked azért könnyebb dolgod van, elvégre neked csak részlegesen kell felújítanod, és nem nagyon van olyan ami komolyabb bontással jár. Még nálunk felvernek itt mindent, falat bontanak, stb.

      A korkülönbség igen, minél inkább vissza mész, az annál jelentősebb lesz. Mondjuk én 2010-ben már dolgoztam. 2007-ben érettségiztem le, majd az év szeptemberében indult a képzés. 2008-ban már mint diák dolgoztam heti 15 órában, majd 2009-ben vizsgáztam, és nyártól már teljes munkaidőben dolgoztam a cégnél. 2010-re csak a nagytakarítás tolódott el. =)

      Vezeték nélküli egérrel nekem részben az volt a bajom, hogy állandóan cserélgetni kellett benne az elemeket. 20% alatt már nagyon szenvedés volt vele bármi komolyabbat csinálni. Viszont 10%-ig meg kellett várni hogy lemerüljön, különben nyúztad az elemet. A másik bajom az volt vele, hogy annak ellenére, hogy piszok drága volt, pár hét után mind az érzékelő (ami egyben a töltő is volt) fedelének a pöcke letört. Tehát rendesen bepattintani már nem tudtad. Mind az egér alján lévő lapkának a pöcökje letört. Ergo az innentől kezdve minden vackot beszedett, plusz hajlamos lett arra, hogy menet közben valamelyik elem pont annyira elmozduljon, hogy azonnal megállt tőle az egér. Na ezután még pár hétig szórakoztam vele, aztán cseréltem vissza a vezetékes egérre.

      Tudod mi a poén? Haver akinek eladtam a joyt, ő pont az IL-2 Sturmovikhoz vette meg tőlem. =D

      Bburagom nekem sem sok volt, a nagy összerakhatósból csak ez az egy volt, a Bugatti. Azon kívül kisebbek voltak. Volt egy sárga Ferrarim, meg egy fehér Maclarenem. Főleg matchboxom volt, de nekem is akadt egy-két ilyen olcsóbb utánzat is, amik főleg lengyel importból jöttek. Na meg unokatesóktól is megörököltem pár szocisat, amik még az NDK-ból jöttek. =)

      Az autópályát én anno nagyon szerettem, főleg hogy vagy 6 féle variációt össze lehetett belőle rakni. Meg sokszor dizájnoltuk is a környezetét, más játékkészletekből, pl. fákkal, benzinkút, stb. Szóval elvoltunk vele. Más téma, hogy ennek apámék annyira nem örültek, mikor a dohányzóasztalon napokig ez állt, és semmit se lehetett elmozdítani, mert azonnal észrevettem. =)

      Hasonlóan örült neki anyám, mikor kitaláltam, hogy a Lego újságokban látottak ihletésére, én is legóvárost építek a szobámban. Na most ez végül olyan jól sikerült, hogy csak srégen lehetett közlekedni bent, mert akkora lett. =)

      Vasutam is volt, de nekem pont abból volt egy ilyen olcsóbb fajta. Annak a pályája is full műanyag volt, és a mozdonyban, meg a távirányítóban lévő elemek hajtották. Poén volt benne, hogy bár gőzmozdony volt, külön szeneskocsival, viszont a 4 személyvagon meg olyan hatást keltett, minta az 1950-es évekből származtak volna. Mondjuk ebből is össze lehetett rakni vagy 4 pályavariációt, de azok elég egyszerűek voltak.

      Az autókkal én úgy vagyok, hogy gyerekkoromban legalább annyira érdekeltek, mint a fegyverek, vagy a nagy lépegető mech robotok. Amiben az volt, én imádtam, pláne hogyha keverték is ezeket. Viszont egy ponton túl, mire tinédzser korba értem, és elkezdett a zene érdekelni, a kocsik iránti rajongásom, valahogy azzal egyenes arányban csappant meg. Nem csak IRL, de videojátékok terén is. Anno imádtam az NFS Hot Pursuit 2-t, ma már abszolút nem kötne le.

      Vonatokat is szerettem, meg a repülőket, de abból érdekes módon inkább a kisebbeket, illetve a helikoptereket jobban preferáltam. Hajóknál is az volt, hogy nekem a motorcsónak jobban bejött, mint a nagy hajók. Vagy ha már hajó, akkor nem a modernek, hanem inkább a régiek.

    • “Neked azért könnyebb dolgod van, elvégre neked csak részlegesen kell felújítanod, és nem nagyon van olyan ami komolyabb bontással jár. Még nálunk felvernek itt mindent, falat bontanak, stb.”

      Igen, ennyiben könnyebb. Csak az összeegyeztetése a munkával, na az teszi idegőrlővé. Meg az, hogy minden egyes mozzanathoz külön fel kell hajtani valakit, aki megcsinálja, aztán arra várni, hogy ráérjen, de addig a többi sem halad. A konyhánál ez hatványozottan igaz volt. Ott addig nem lehetett nekikezdeni a padlónak, amíg a villanyszerelés kész nem lett, aztán addig nem lehetett festeni, amíg a padló el nem készült.

      “Mondjuk én 2010-ben már dolgoztam. 2007-ben érettségiztem le, majd az év szeptemberében indult a képzés.”

      Jó, ezt az információt rendesen félre értelmeztem. 🙂

      “Vezeték nélküli egérrel nekem részben az volt a bajom, hogy állandóan cserélgetni kellett benne az elemeket.”

      Igen, leginkább nekünk is ez volt vele a bajunk. Viszont pont azt tapasztaltam, hogy az utóbbi években ezen a téren sokat fejlődött a vezeték nélküli egér, legalábbis az a példány, amivel dolgoznom kellett, beüzemelés után nem kellett benne elemet cserélni, míg ott dolgoztam.

      “Tudod mi a poén? Haver akinek eladtam a joyt, ő pont az IL-2 Sturmovikhoz vette meg tőlem.”

      Hehe. XD 😀

      Érdekes játék volt az is. Sose toltam komolyabban, mert hamar rájöttem, hogy a billentyű-egér portja használhatatlan (gyakorlatilag a billentyűzet összes gombjára van valami funkció, ráadásul feedback joystick nélkül nem lehetett ellentartani a természetes félrehúzásnak sem, stb.).

      “Bburagom nekem sem sok volt”

      Szerintem nekem egy se volt. Egyik osztálytársamnak emlékszem, hogy volt, de ahhoz se lehetett hozzányúlni – valahol szánalmasnak is tartottam az ilyen cuccokat pont emiatt, mivel annyira drágák, hogy a szülők jóformán megtiltották sok helyen, hogy a gyerekeik játszanak a nekik vett játékkal, nehogy eltörjön.

      “Főleg matchboxom volt, de nekem is akadt egy-két ilyen olcsóbb utánzat is, amik főleg lengyel importból jöttek.”

      Jah, a matchbox amolyan státusz szimbólum volt a 90-es években, de olyan szinten, hogy a Hot Wheels-t is kommersz utánzatnak tekintettük ehhez képest. Nem tudom, hogy ez a 90-es évek második felében, kora 2000-es években mennyiben változott, mivel olyan 1995 után már nem foglalkoztam ilyen kisautókkal. Amúgy önmagában, hogy jármű, engem sose vonzott az autós téma olyan nagyon. A repülők közül is csak az ilyen második világháborúsok, a vonatok is valójában csak minimálisan mozgattak meg. Én inkább a hajók iránt érdeklődtem, ha már járművek, de azok közül is elsősorban a vitorlások.

      “Hasonlóan örült neki anyám, mikor kitaláltam, hogy a Lego újságokban látottak ihletésére, én is legóvárost építek a szobámban. Na most ez végül olyan jól sikerült, hogy csak srégen lehetett közlekedni bent, mert akkora lett.”

      Nahát nálunk volt egyfajta paktum a szülőkkel, hogy a gyerekszobában azt csinálunk, amit akarunk, de a játékokat nem szórjuk szét a lakásban. Ilyet csináltam volna, meg is kaptam volna a magamét. Meg azért hamar megtanultuk, hogy apám simán rálép a játékainkra, ha szanaszét hagyjuk a lakásban.

      “Anno imádtam az NFS Hot Pursuit 2-t, ma már abszolút nem kötne le.”

      Autós játékok engem se mozgatnak már, régen sem voltam nagy fogyasztójuk, de azért az NFS Underground 2-t időnként előveszem. Engem inkább az tart távol, hogy mára annyira elmozdultak ezek a játékok a szimulátor irányba egyik részről, másik részről meg az ilyen Fast and Furious szintű debilségbe, hogy ez is taszít. Meg a másik, hogy most már annyira minden kontrollerre van tervezve irányítás terén, hogy hagyományos egér-billentyűn irányítani bármilyen járművet, elég körülményes, még a jobb portok esetén is. Engem például ledöbbentett, hogy a Call of Duty World War 2-ban úgy a tankok, mint a repülők irányítása mennyire szarul lett portolva PC-perifériákra, és például a repülő irányítása mennyire életidegenül működött, ami annyiban fura volt, hogy akkor már a War Thunder nem volt egy ismeretlen játék, és azt az irányítás rendszert mások is alkalmazták, így nem is értettem, hogy egy árkád lövölde játékba miért nem lehetett integrálni ugyanazt?

      • Na ezért is nem csináltuk mi ezt így, hogy minden feladatra külön embert kell szerezni, mert azt alapból se egyszerű összehangolni. Hát még annak, aki mellette nem normál munkarend szerint jár dolgozni, mint pl. te. Hálás is vagyok, hogy nekem már ilyen nincs többé, sőt hivatali nyitva tartás szerint dolgozunk. =)

        Elhiszem amúgy, hogy a mostani wireless cuccok már jobbak, elvégre eltelt azóta tízen plusz év. Valahogy én mégse vágyok ilyenekre, nekem jobb a hagyományos, abban jobban bízok.

        Repülős játékokkal nem sokat játszottam, inkább helikopteresekhez volt szerencsém, abból is inkább az arcade stílusúakhoz. Valahogy ez a szimulátor világ engem sohasem vonzott. Kicsit olyan ez nekem, mint egy-egy franchiseban a kártyagyűjtők, ők nekem már túl hardcoreak.

        Emlékszem volt anno ez a Colin McRae Rally sorozat. Na ahhoz egyik osztálytársam apja, ilyen 2002 körül, több százezer forintot költött el rendes kormányra, kézi váltóra, pedálokra, meg minden egyéb kiegészítőre, hogy minél reálisabb legyen az élmény.

        Anyámék nekem nem nagyon szabták meg, hová viszem a játékaimat. Úgy voltak vele, hogy ez is felelősségre tanít, hogy ha elhagyom, eltöröm, valami lesz vele, akkor megtanulom, hogy legközelebb majd jobban figyelek. Anno volt olyan, hogy egy vadi új Humvee matchboxot bevittem az óvodába, aztán valaki egyik szünetben kilopta a zsákomból. Na az jó lecke volt arra, hogy új játékot amit szeretek, azt ne vigyem el sehova, és ne adjam kölcsön senkinek.

        Hot Wheels mondjuk inkább a pályák miatt volt érdekes, bár nekem meg épp az volt az, amit több haveromnál láttam, játszottam vele, de különösebben nem ejtett rabul. Nekem az volt olyan élmény, hogy az elektromos versenypálya mellett ez nekem már gyenge volt.

        Amit szerettem ilyen mechanikusakból, az az autó mosó volt. Arra nagyon irigykedtem, mikor egyik haverom olyat kapott szülinapra, és persze aztán nekem is kellett egy. Anno az is elég felkapott volt amúgy, ez a vízpumpás autómosó készlet. Kb. olyan volt a srácoknak, mint a csajoknak a liftes barbie ház, mindenki akart egyet. =)

        A szobámban én is azt építettem amit akartam, szülőkhöz én se vihettem be, hagyhattam ott semmit tartósan. Mint írtam, egyedül az autópálya volt olyan, hogy az lehetett egy darabig a dohányzóasztalon, de azt se szerették a szülők. Ennek oka az volt, hogy konnektor amibe be tudtam dugni, az ott volt. Az én szobámban a konnektor előtt akkor ott volt az ágyam. A hálószobában meg a sarokban volt a konnektor, de ott meg hely nem lett volna összerakni a pályát, úgy hogy hozzá is férjünk kényelmesen.

        Más téma, hogy azért az se volt nekik kellemes, mikor az én szobámba anyám jött volna porolni, szennyest kivinni, vagy fater jött volna kikapcsolni a konvektor, és volt egy kb. 20 centis folyosó, az építményem meg az ágy között, ami arra jó volt, hogy én ott mászkáljak, nekik annál kevésbé.

        Mondjuk a Lego ilyen szempontból még jobb is volt, azzal egyszer sem kerültek összetűzésbe. Amibe hajlamosak voltak belelépni, és néha elfeledkezve magukról bele is gázoltak, azok a csatatereim voltak, amiket az öntvény műanyag katonákból raktam össze. Azok okoztak nekik kellemetlen meglepetéseket. =)

        Autós játékból amit én utoljára nagyon élveztem, az a Flatout 1 és 2 voltak. Igaz az meg nem normál verseny, hanem hibrid.

      • “Na ezért is nem csináltuk mi ezt így, hogy minden feladatra külön embert kell szerezni, mert azt alapból se egyszerű összehangolni. Hát még annak, aki mellette nem normál munkarend szerint jár dolgozni, mint pl. te. Hálás is vagyok, hogy nekem már ilyen nincs többé, sőt hivatali nyitva tartás szerint dolgozunk.”

        Persze, jó lenne, ha egyszerre meg tudtam volna oldani mindent, de kényszerpályán vagyok ezügyben. Egyrészt nem úgy terveztem, hogy totális lakásfelújítás, csak a feltétlen szükséges dolgokat akartam megcsinálni, aztán menet közben szembesültem vele, hogy ezt is meg kell csinálni, meg azt is, így aztán feltorlódtak a tennivalók. Eredeti tervem az volt, hogy kis tisztasági festés a konyhában, meg padló lerakás a nappaliban, aztán költözés be. Csak szembesülnöm kellett azzal, hogy a konyha félig leégett, így az SOS műveletté vált. Másik probléma, hogy nem tudtam volna hova rakni a lakásban maradt bútorokat, és a bérgarázsban álló bútorok sem maradhattak már sokáig ott. Meg azért, ahol lehetett, igyekeztem megspórolni a szakembert, így a metlachi lerakását öcsém vállalta (elég ügyes ebben), meg a villanyszerelés dandárját is. A festést már nem tudtam megúszni, de volt ismerős rá, így baráti áron megoldotta (mondjuk okoskodó munkatásnő meg beszólt nekem a minap, hogy miért nem magam csináltam meg – kvázi milyen férfi vagyok, hogy egy festést se tudok megcsinálni).

        “Elhiszem amúgy, hogy a mostani wireless cuccok már jobbak, elvégre eltelt azóta tízen plusz év. Valahogy én mégse vágyok ilyenekre, nekem jobb a hagyományos, abban jobban bízok.”

        Nyugi, a bizalmam annyira nekem se nőtt meg bennük, hogy rászánjam magam ilyen beszerzésére. Csak arra akartam rávilágítani, hogy egyrészt a technológia jelentősen fejlődött, másrészt volt már pozitív tapasztalatom is ezzel kapcsolatban.

        “Repülős játékokkal nem sokat játszottam, inkább helikopteresekhez volt szerencsém, abból is inkább az arcade stílusúakhoz.”

        A repülős játékok nálam sem képezik a favoritot, a korai időkben főleg ez a szimulátor szint, nekem túl összetett volt, illetve az arcade változatok meg túlzottan átláthatatlanoknak hatottak (próbáltam az X-Wing-et, de nekem össze-vissza forgott a gép, igaz az ilyen űrben játszódó repülős cuccoknál mindig ez a tapasztalatom), próbáltam az IL-2-t, de az meg túlzottan szimulátoros volt. Talán még próbáltam mást is, de arra már nem emlékszem. Aztán jött a War Thunder, és rájöttem, mi az, ami bejönne, mert annak az arcade változata már tetszett annyira, hogy sok időt töltöttem vele. Sajnos a Gaijin is pont úgy bánik a fejős tehenével, mint a Wargaming. A WT irányítása számomra kimondottan kézre állt (hasonlót alkalmazott a WG a Warplanes-ben is, csak jóval fapadosabb megvalósítással), így aztán külön meglepett, amikor a CoD játékoknál azzal kellett szembesülnöm, hogy még az ezredfordulós megoldásokat másolják ma is (nekem a World War 2-nál a repülők irányítása túlságosan nehézkes volt, ráadásul szarul is portolták PC-re).

        “Anyámék nekem nem nagyon szabták meg, hová viszem a játékaimat.”

        Nálunk azért le voltak fektetve a játékszabályok, hogy a gyerekszobán kívülre csak alkalmi jelleggel, és záros határidőn belül eltüntetve lehetett a játékokat hordani. A gyerekszoba viszont kész káosz volt, ami miatt anyám elég sokszor bosszankodott is. A rendrakás sose volt erősségem, de öcsémnek se. Aztán persze, én is megtanultam, hogy nem viszünk játékot óvodába, iskolába, nem adunk kölcsön barátoknak, de nálam inkább az volt, hogy eltörték, mint ellopták. Jó, a legnagyobb szívfájdalom számomra mégis az volt, hogy volt egy Terminator figurám, és öcsém kölcsönkérte, majd elhagyta, na az máig élő tüske bennem. Aztán volt egy barátom, aki meg kölcsön kérte egy játék pisztolyomat, és a hülyéje bevitte az iskolájába, ahol a tanár elkobozta (gondolhatod, hogy sose kaptam vissza).

        “Hot Wheels mondjuk inkább a pályák miatt volt érdekes”

        Na, a pályák abban sem különösebben érdekeltek. Eleve a kisautókra is úgy tekintettem, mint a Matchbox béna kistesójára (akkor még nem tudtam, hogy nagyjából egy minőségi kategóriának számít a kettő, nem csak anyagban, de árban is). A pályák közül én a parkolóházzal találkoztam egyik osztálytársnál, azt ki is próbáltam, tetszett is, de annyira azért nem, hogy kívánjak is olyat magamnak.

        Ami meg a modell vasutat illeti, meg annak játék kategóriájú változatát, azért nem mondanám, hogy túlzásba vittem, csak érdekesebbnek találtam, mint az ilyen autós cuccokat. Nálunk inkább öcsém volt ilyen nagy vonat rajongó. Ebben is amúgy nekem inkább az ilyen retró cuccok tetszettek, vagyis a gőzmozdonyok, meg az azokhoz tartozó kocsik, míg öcsémet a modernebb dolgok vonzották, de legfőképp az, amit a valóságban is láthatott, szóval a magyar mozdonyok, vagonok gyűjtése jobban izgatta.

  2. Tanulság? Ki kell dobni a felesleges szart. Nem őrizgetni, nem leltárazni, elpakolászni, hanem kihajítani a francba. Alaptézis hogy minél nagyobb egy ingatlan, annál nagyobb területe válik szemétlerakóvá, pláne ha olyan lakja aki hajlamos a mindenféle vackok gyűjtögetésére (és/vagy nő is él az ingatlanban 😀 ). 2 hete egyik haveromnak segítettem költözni egy albérletből, ahol 14 nm-es szobát bérelt, na abból kijött egy Fiat Ducato-nyi szar. Igen abból a 14 nm-ből teljesen tele lett a furgon úgy, hogy bútora az 1 darab szétszerelhető ágy volt.

    Mondjuk az én minimalista-funkcionalista ízlésemnek mindig a halála a sok eltárolt vacak. A legdurvábban amúgy faterom nyomja, 4 szintes családi ház (pincével és padlással együtt) 360 nm, ebből 1 szint lakórész, a többi 260 nm lomtár. Szó szerint kis folyosókon lehet közlekedni a felgyűjtött ipari mennyiségű vas, betonacél, 3 darab nem működő villanymotor, 20 olajoshordó (ezt nem is értem minek hozta, olajvállalatot akart nyitni? Mondjuk azóta lemondott Ewing-terveiről, és inkább a biztonság kedvéért telepakolta vassal meg szöges deszkákkal), műanyag kanna, szőlőprés, bogyózó (szőlő 15 éve nincs) meg még kitudja milyen szarokkal, a műhelyben fel van szerelve 4 satu, 3 köszörű, 3 ipari fúrógép @_@, a padláson 6 köbméter zsaludeszka (nem vicc) a maradék ehylen meg ezerésev bútorok garmadája. De kidobni semmit nem lehet, az kell. Mind érték. Fiam ez majd egyszer mind a tied lesz…

    Lehet pont ezért nincs sok cuccom, nem akarom kitenni magam ilyesminek. Ami 1-2 évig nem kellett az úgyse fog már kelleni, ami jó állapotú el kell adni, a többi meg mehet a Marketplace-re.

    • Igen, csak ugye az ember másképp látja a dolgokat 13, meg 33 éves fejjel. Szal amire akkor még úgy gondolt az ember, hogy emlék, és kell, vagy majd ezt vagy azt fogok vele kezdeni, arról most már egyértelműen láttam, hogy szemét, és felesleges őrizgetni.

      Na meg ott van az, hogy ha már van egy kialakult rend a szobában, akkor ha érzi is az ember, hogy na ezt-azt majd át kellene nézni, kidobni, akkor épp kedve nincs hozzá. Utána meg el is felejti, hosszú időre.

      Mást ne mondjak, én már 2015-ben úgy voltam vele, hogy mivel évente alig pár alkalommal használtam már lemezeket, majd át kellene egyszer válogatni azt a sok CD-t, DVD-t, és kidobni ami nem kell. Ehhez képest végül csak most jutottam el oda, hogy szórjam ki a fenébe. =)

      Ilyen szempontól jók is az ilyen felújítások, mert akkor ott a motiváció, hogy na akkor haladjunk, és menjen kifelé minden, amire már nincs szükség.

      Én most úgy álltam hozzá, hogy minden régi cuccnál feltettem magamnak azt a rém egyszerű kérdést, hogy tényleg kell e ez nekem? Aztán elég sok mindennél arra jutottam, hogy nem. Pl. egyik általános iskolás haverom anno eljött velünk Szilvásváradra kirándulni. Az egyik vadlesnél találtunk csomó töltényhüvelyt, őzsörétet, stb és vittünk belőle haza. Na ezt én betettem egy fadobozba, és akkoriban még mutogattam ennek-annak, játszottunk vele, de 2003-ban az bekerült az egyik szekrény aljába, és máig ott volt, egyszer nem vettem elő.

      Mondhatnánk rá, hogy emlék, csakhogy készült ott jó pár fotó is, amiket azóta be is scanneltünk, és itt van a gépen, feljavítva. Ergo, van ami emlékeztessen rá, akkor meg minek álljon ott még 20 évig az a szemét?

      Lomok felhalmozása, igen, nálunk apai nagymamám volt olyan, hogy előszeretettel hordott haza talált lomokat amolyan “jó lesz még az valamire” alapon. Más téma, hogy ez neki nem csak hajlam miatt volt, hanem mert ő, és az ő családi ága eléggé megsínylette a világháborút, illetve az az utáni időszakot. Szóval emiatt is volt benne ez a gyűjtögetés, semmit ki nem dobás.

      Lakásba persze nem vitte be a lomokat, azt tisztán tartotta, de volt ott jó pár fészer, nem használt ól, stb, amiket előszeretettel fogott be ilyen célra. Aztán mikor nagyi elment, és papa egyedül maradt, volt is ebből gond, hogy na akkor a lomokkal mi legyen. Még szerencse, hogy volt a rokonságban olyan aki fuvarozással foglalkozott, aztán ő megoldotta, hogy IFA-val elvigye a sok szemetet.

      Nálunk anyám olyan főleg, hogy hajlamos megtartani mindenfélét. Mikor a nagyi meghalt még 2009-ben, ő is hozott el az egykori leány lakból nem egy dolgot, amik mentek be a kisszoba szekrényekbe, vagy épp arra rá. Olyan szamovár amit nagyi se használt soha életében, csak dísz volt, de anyám elhozta, hogy ott virítson a szekrény tetején. Vagy mikor munkatársnőjének a lánya anno kinőtt a nyálvámpír korszakából, és elpanaszolta anyámnak, hogy a lánya ki akarja dobni az Alkonyat könyveit, mire anyám azokat is megmentette “könyvet nem dobunk ki, mert az barbárság” alapon. A poén az egészben? Anyám egyszer elkezdte olvasni, és az első kötet felénél feladta, mert annyira szörnyűnek találta. =D

      • “Vagy mikor munkatársnőjének a lánya anno kinőtt a nyálvámpír korszakából, és elpanaszolta anyámnak, hogy a lánya ki akarja dobni az Alkonyat könyveit, mire anyám azokat is megmentette “könyvet nem dobunk ki, mert az barbárság” alapon. A poén az egészben? Anyám egyszer elkezdte olvasni, és az első kötet felénél feladta, mert annyira szörnyűnek találta. =D”

        😀 😀 😀

        Na igen, a könyvek, most akarom szanálni a padlásról 100 év könyvtermését, “világirodalom remekei” sorozat és hasonlók, de anyámék nagyon tiltakoznak “kidobnád a könyveket, hát azt nem lehet”, pedig 30 éve nem nyitották ki, eszükbe se lenne ha épp nem kezdem el szelektálni. A legtöbb megvan Kindle-n, ezek 50-60 éves poros, besárgult példányok 2 nagy szekrényben. De neeee nehogy kidobjuk, hát milyen barbár dobja ki a könyvet…

      • A könyvek az nálunk se volt egy egyszerű kör. Volt két dupla polcnyi könyv, azok is polconként duplán pakolva, mert az elől lévő könyvek mögött még volt egy sor. Na abban aztán volt minden, országos autótérkép három különböző évtizedből. Szocis Indián, scifi, krimi könyvek hada. Poptörténelem sorozat, olyan autókról szerelési útmutatók, alkatrész leírások, korrózió védelem, amiket évtizedek óta nem gyártanak már. Merkúr telep katalógus. Rakás receptes könyv, ősrégi szótárak, kresz könyvek, egy-két kötelező, stb, stb.

        Nehéz szülés volt, mert főleg anyám nagyon nem akart volna szabadulni ezektől. Fatert már egyszerűbb volt rávenni, ő mikor elkezdtük, csak ráébredt, hogy ezeknek jó része hót felesleges, mert évtizedek óta a kutya nem vette le őket a polcról. Egy részük pedig már megsárgult, megbarnult, kiesik a borítóból, mert elengedte a ragasztás, szakadt, egyéb bajaik vannak. Szóval két papíros kuka, ezekkel is megtelt azóta.

        Na meg az újságok, az a rakás Kiskegyed, amit anyám összeszedett a ’90-es, 2000-res években. Plusz a mellé még egy csomó Cosmo, InStyle, amiket meg párom hordott ide, majd hagyott itt anyámnak.

      • “Anyám egyszer elkezdte olvasni, és az első kötet felénél feladta, mert annyira szörnyűnek találta. =D”

        Az a könyv amúgy nagyon “kemény”, szóval aki csak a filmeket látta, az kb. csak a finomított változatát kapta annak a pokolnak, ami az eredetiben folyik. Ez pedig leginkább azért van, mert míg a filmben nézőként külső szemlélő vagy, addig a könyv E/1-ben íródott Bella szemszögéből, akinek emiatt a gondolatait is folyamatosan halljuk. Na most képzeljetek el egy olyan főszereplő csajt, akinél a tinikori hatalmas nagy angstes világfájdalom (“nekem minden szar és mindennek az ellenkezője is!”) keveredik egyfajta egoista fennsőbbségtudattal (“Én túl jó vagyok ebbe a szaros-poros kisvárosba!”) és ha ez megvan, akkor képzeljétek el, hogy a csaj kb. a könyv ÖSSZES jelenetét valami ilyen cinikus, lenéző faszsággal kommentálgatja végig magában. Mindegy, hogy egy másik szereplő szól hozzá, valami tőle független eseménynek épp a szemtanúja, vagy csak esik az eső, már jön is mindenre ez a fenti “fájdalom monológ”. Ennek köszönhetően kb. a 100. oldal környékéig jutottam csak ebben a “csodában” (ami ha jól rémlik, még az első kötet fele sem), majd bezártam a pdf fájlt és töröltem az egészet a francba. Pedig a hype miatt kíváncsi voltam rá, hogy mi ez a “fantasztikus” cucc (plusz ha jól rémlik, ez még akkor volt, amikor még nem kapott filmadaptációt), de sajnos a főszereplő stílusa miatt elérte a könyv, hogy szinte szó szerint fizikai fájdalmat okozott ennek az emós picsának a vergődését olvasnom ennyi oldalon keresztül.

        Hálistennek ha ezt, meg a Szürkét leszámítjuk, ezek a szaros “fanficből készült regény/film” sztorik nem kapnak már akkora hype-ot és rivaldafényt, de azért még sajnos fel-felbukkanak ilyenek, pl. a 2019-es Miután (https://www.imdb.com/title/tt4126476/), aminek szintén van vagy négy része és ez is eredetileg egy One Direction-ről írt fangirlfanficből (bazmeg… XD) nőtte ki magát könyvvé/filmmé. XD

    • “Tanulság? Ki kell dobni a felesleges szart.”

      Nem megy ám az olyan könnyen. 🙂 Jó, azt én sem támogatom, amikor “jó lesz még valamire” felkiáltással hulladék udvarrá változtatja valaki a lakóhelyét, de nem mindenkinek megy megválni olyan tárgyaktól, amikhez bármilyen érzelmi kötődése van. Főleg, ha ehhez még ilyen történész, régész beidegződés is társul, és “ennek már történelmi értéke van” felismeréssel megy a polcra valami (mondjuk ebben haverom masszívan túltolta már a bringát, én azért nem gyűjtök mindenféle lomot).

      Persze idővel én is felülbírálom bizonyos dolgokban magamat, és ami pár éve még kincs volt, azt ma már kidobom. Csak ugye sok ilyen dolog el van dobozolva, aztán azokat egyesével átböngészni, megint csak idő.

      “Az egyik vadlesnél találtunk csomó töltényhüvelyt, őzsörétet, stb és vittünk belőle haza.”

      Hű, abból nekem is volt egy komoly gyűjteményem, mondjuk attól már megváltam régen.

      “Más téma, hogy ez neki nem csak hajlam miatt volt, hanem mert ő, és az ő családi ága eléggé megsínylette a világháborút”

      Ez is jellemző annál a generációnál, akik még megélték a nélkülözést, hogy amolyan túlélési mechanizmusként mindent gyűjtöttek, aminek bármilyen haszna lehetett. Anyai nagyapám volt nálunk ilyen, de mondjuk ő olyan szinten tolta, hogy nem csak a lomot halmozta, de közben rendre kitalálta, hogy most tartsunk tyúkot, majd nyulat, mert ha jön a háború, akkor az majd jól jön. Meg persze a kiskert mániája, hogy temesszünk ezt is, azt is, amiből lényegében mindig az lett, hogy nagymamámra hárult a munka dandárja. Emellett rengeteg faanyagot halmozott fel, a kibontott ajtókerettől a hasogatni való tüzifáig, amit részben valóban tüzelésre szánt, részben meg úgy gondolta, hogy majd barkácsol belőle ezt-azt (ez mondjuk időnként valóban megvalósult, de mindig több fát halmozott fel, mint amennyit ténylegesen felhasznált, vagy eltüzelt – utóbbi esetében egyetlen vas kályháról van szó, amit a “műhelyében” üzemeltetett).

      “Még szerencse, hogy volt a rokonságban olyan aki fuvarozással foglalkozott, aztán ő megoldotta, hogy IFA-val elvigye a sok szemetet.”

      Erről a “nagy költözködésük” jutott most eszembe. 😀 Még a 90-es években költöztek át a jelenlegi házba, ami arányaiban kisebb, mint ahol korábban laktak, de ugye mindent át kellett vinni, és a kamion fordult háromszor, csak a dobozokkal.

      “Vagy mikor munkatársnőjének a lánya anno kinőtt a nyálvámpír korszakából, és elpanaszolta anyámnak, hogy a lánya ki akarja dobni az Alkonyat könyveit, mire anyám azokat is megmentette “könyvet nem dobunk ki, mert az barbárság” alapon.”

      XD Jaj, azt a szörnyedvényt sose tudtam rászánni magam, hogy elolvassam. Gyanítom, már így is marad nálam. De ebben az esetben nem tiltakoznék az ellen, hogy könyvkidobás, mert az megcsúfolása a könyvnek. Dobtam már ki én is könyvet, de nálam is alapból az a filozófia, hogy könyvet kidobni barbárság (nálam a Kárhozat urának átka jutott erre a sorsra).

      “Na igen, a könyvek, most akarom szanálni a padlásról 100 év könyvtermését, “világirodalom remekei” sorozat és hasonlók”

      Azért az ilyen cuccoknál javaslom, hogy akkor inkább ajánld fel valami falusi művháznak, vagy hasonlónak, azok szívesen fogadják az ilyet. Nagynéném is ezt tette, amikor kiköltözött a korábbi lakásból (sajnos ennek áldozatul esett nagymamám Agatha Christie gyűjteménye is – talán csak egy-kettő hiányzott neki, hogy teljes legyen a magyarra fordított gyűjtemény).

      A másik meg, hogy azért olyan is akad, amikor valaki esztétikai okokból vesz könyvet. Nagyapám például beszerezte a Jókai összest, egységes borítóval, mert pont befért a nagyszobai könyvszekrény polcaira, de azokat olvasni nem lehetett, mert azok díszek.

      “Szocis Indián, scifi, krimi könyvek hada. Poptörténelem sorozat, olyan autókról szerelési útmutatók, alkatrész leírások, korrózió védelem, amiket évtizedek óta nem gyártanak már. Merkúr telep katalógus.”

      Mondjuk ezek egy részét szerintem a helyi múzeum befogadta volna. 😀

      “Na meg az újságok”

      Jó, újságot gyűjteni tényleg felesleges. Magazin szintjén azért akad egy-kettő, ami nálam kötelezően marad, mint a Rubiconok, meg a Határtalan Régészet számai, de ennyi.

      “Az a könyv amúgy nagyon “kemény””

      Lehet vele kloffolni is? 😀

  3. Belefutottam most YT-n abba a jelenetbe, amiből kivágtad ezt a festős gif-et. 😀 Jó elmeroggyantak. 😀

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .