Cyberpunk 2077 – Az évtized átverése

Őszintén szólva, meglehetősen szkeptikusan álltam ehhez a játékhoz, már attól a pillanattól fogva, amikor nagy dirrel-durral, Keanu Reevesel promotálva belengették a nagyérdemű elé. Nem pusztán azért, mert a túlhypeolást alapból nem csípem, vagy mert a fejlesztői pokol általában rossz ómen, hanem mert én már egyszer-kétszer átéltem hasonlót a múltban, és hamar megtanultam a leckét. (Half-Life 2 esete erre kiváló példa.)

Valahányszor egy játékot “forradalmian újszerű”, “műfaját megújító”, “a technológia határait feszegető”, “lélegzetelállító”, “eddig még sohasem látott” és hasonló marketing bullshitek keretében jelentenek be, az rendszerint sohasem úgy szokott végződni, ahogy ígérték, és jó ha a beígért elemek, tulajdonságok fele megvalósul. Azoknak is a nagy része közel sem rendelkezik majd olyan komplexitással és mélységgel, mint ahogy azt anno promotálták. Nincs ez másként a Cyberpunk 2077 esetében sem, mely a 2010 és 2020 közötti időszak nem csak legdrágább, de a legnagyobb parasztvakítása lett.

Nem véletlen, hogy közel egy évet vártam a megvásárlásával, és féláron szereztem végül be, már jó pár patchel a háta mögött. Ám az élmény, nos így sem lett épp kielégítő…

Kiberhulladék

2077-et írunk, mikor főhősünk aki simán csak V névre hallgat, visszatér Vice City cyberpunk megfelelőjébe, Night Citybe, hogy megcsinálja a szerencséjét. Nem jól alakulnak a dolgok, ám hősünk nem adja fel, és újdonsült haverjával, Jackie Wellesel az oldalán, belevetik magukat az alvilági életbe, mígnem ismert arcok lesznek az éjszakában. (Fasza hogy ezt is amúgy egy kétperces montázsban nézhetjük végig ahelyett, hogy végigjátszanánk. Most képzeljétek el ha a Mafiát elkezdenénk játszani a molotovos küldetésig, aztán hirtelen már a bankrabláshoz ugranánk, a köztes részt pedig letudnák egy zanzásított átvezetőben.) Mígnem eljön az idő, hogy megcsinálják a szerencséjüket, az évtized rablását végrehajtva.

Pechükre azonban nagyon elszaródnak a dolgok, aminek eredményeként Jackie haverunk fűbe harap, minket lelőnek és kibasznak a szeméttelepre. Ráadásul, ha mindez nem lenne elég, a fejünkbe ragad az ellopni kívánt különleges chip, amin egy 50 évvel ezelőtt elhunyt egykori lázadást szító rocksztár, a híres Johnny Silverhand (Keanu Reeves) személyiségmintája található. Aki karrierje csúcsán, felrobbantott egy komplett felhőkarcolót, most viszont a személyisége, konfliktusba került a miénkkel, aminek következményeként lassan de biztosan kiszorít minket a saját testünkből.

Nagyjából itt indul el ténylegesen a játék, mely a felvezető alapján, azt kell mondjam, nem rossz. Kár, hogy kb. ez az a pont, ahol kezd majd egyértelművé válni, hogy hazudtak nekünk.

Kezdeném a pozitívumokkal, amikből sajnos nem sok van, mivel van összesen három értékelhető aspektusa a játéknak. PC-n a játék audiovizuális szempontból, alapból rendben van. A grafika szép, a hangok, zenék, hírek, reklámok, beszélgetős műsorok, mind nagyszerűen meg lettek csinálva. A gunplay meglepően jó, kellemes kis arcade lövölde, ami persze nem éri el egy Doom színvonalát, de jobb például a Fallout 4-től, és messze jobb akármelyik FarCry játékétól a 3-től felfelé. A fő küldetéssor élvezetes, a fontosabb karakterek jól meg lettek írva, és alapvetően Night City is szépen ki lett dolgozva, legalábbis a felszínen.

A probléma minden mással van. Kapásból rögtön azzal, amivel az egyszeri játékos elsőként találkozni fog, a karaktergenerálással. Alapvetően elég részletesen személyre szabhatjuk az avatárunkat, viszont többségében előre letárolt elemekből válogathatunk. Az a fajta skálázhatóság, finomhangolás, ami pl. a Bethesda, vagy Sims játékokban lehetséges, az itt nincs. Cserébe karakterünk genitáliáit is megválaszthatjuk, nemtől függetlenül, ami azon kívül másra nem nagyon volt jó, mint hogy erre rápörgött pár Reddit idióta, de a gyakorlatban semmi haszna.

Eredetileg lehetőségünk lett volna pl. panelekből összerakni a karakterünk előéletét, ami kihatott volna a játék cselekményére, NPC-k hozzánk való viszonyára. Ez azonban, mint oly sok minden más, hiányzik a játékból. Választhatunk ugyan három életút közül, ám ha valaki azt hiszi, ez azt jelenti, hogy három karakterrel vihetjük végig a történetet, akik más-más utakon járnak. Vagy hogy a választásunknak úgy egyébként bármi kihatása lesz a játékra, az bizony hamar ki fog ábrándulni.

Gyakorlatilag a játék bevezető szakasza, azaz az első 15-20 perc változik csak. Utána akármelyiket is választottuk, lényegében belekényszerülünk az utcakölyök életútba, mivel ez volt az alapértelmezett életút, és az egyetlen ami meg lett egyáltalán írva. Kapunk ugyan egyéni dialógus lehetőségeket eredettől függően, ami akár még érdekes is lenne, ha amúgy lenne bármi jelentősége, kihatása a játékra, de sajnos nincs. Köszönhetően annak, hogy a dialógus rendszer ebben az úgynevezett RPG-ben, konkrétan egy vicc.

Mint sokan mások, én is úgy vagyok vele, hogy általában az olyan szerepjátékoknál, ahol egy saját avatart lehet létrehozni, és részletekbe menően testre szabni, oda nem való a szinkronos hang alámondásra épülő dialógus rendszer. Nem pusztán azért, mert rombolja a beleélést. Hanem mert rendszerint ennek egyenesági következménye az, hogy a dialógusok mennyiségét, és komplexitását, jelentősen csökkentik. Viszont ami itt van, az még csak nem is a Fallout 4 szintje, hanem sokkal inkább olyan, mint a Telltale játékoké.

Anno be lett ugyan ígérve egy komplex dialógus és viszonyrendszer a játékba. Vagyis eredetileg számított volna, milyen mondatokat adunk a karakterünk szájába, kikkel-milyen viszonyt alakítunk ki. Azaz hogy kik a barátaink, és kik az ellenségeink, hányan állnak mögöttünk, romantikus viszonyokat alakíthattunk volna ki, stb, de ennek is jó ha 10%-a érvényesül a játékban. Igazából teljesen mindegy hogy mit mondunk, mivel a lineáris történetvezetés miatt, nem tudjuk azt érdemben befolyásolni. Vannak ugyan skill, hírnév, illetve háttér alapú dialógus opciók, de ezek is csak az illúzió részei. Arra jók, hogy az adott NPC így tisztelettudóbb, lenyűgözöttebb válaszokat fog adni. Ám mivel az NPC-ken igazából se befolyást nyerni, se veszíteni nem tudunk, és viszony híján a történetre sincs semmi befolyásuk, mivel mint írtam, a story lineáris, teljesen mindegy hogy ezekhez megvan e a követelmény, avagy sem. A románc is nagyrészt kimerül annyiban, hogy van pár NPC, akinek ha elég mellékküldetést teljesítünk, akkor a végén kufircolhatunk egyet velük.

Szóval az a helyzet, hogy ez a játék, akármennyire is próbálja magát annak definiálni, nem egy RPG, hanem maximum egy akció-kaland játék, RPG elemekkel, egy nyílt sandbox világban. Viszont ha még erőt is veszünk magunkon, és túllépünk azon, hogy hazudtak nekünk a játék RPG részéről, akkor máris jön a következő pofon, mivel ez a játék teljesen egyértelmű, hogy eredetileg nem sandboxnak készült.

Night City, igazából olyan mint egy művészeti galéria. Amíg távolról nézegeti az ember, és annyi a funkciója, hogy hátterek adjon az eseményeknek, addig minden rendben van vele. Ám amint közel megyünk hozzá, és megpróbálunk a küldetéseken kívül bármit, akármit csinálni benne, hamar rá fogunk jönni, hogy ennek a városnak nincs mélysége, nincs immerzivitása, se egyénisége. Ennyire érdektelen, steril, és átlagos nyílt világot, utoljára talán a Ubisoft féle Watch Dogsban láthattunk. Sőt, a Cyberpunk 2077 világa, konkrétan rosszabb, mert ez még inkonzisztens is. Ugyan vannak pillanatai a játéknak, ami főleg éjszaka, meg az egyes főküldetések belső tereinél adni fogja a cyberpunk hangulatot. Sokszor mégis azt éreztem, hogy egy Deus Ex ilyen téren, kategóriákkal jobb munkát végzett.

Sokan úgy képzelték el Night Cityt, és erre a fejlesztők is nem egyszer utaltak, hogy kvázi egy cyberpunk környezetbe helyezett, jelen generációs GTA-t fogunk kapni. Ehhez képest gameplay szinten olyan dolgok nincsenek rendben, nem működnek, illetve hiányoznak ebből az openworld játékból, amiket nem hogy a GTA 5, vagy a 4, de már a 3, és a Mafia első része is sikerrel vettek, az ezredforduló korai éveiben.

Be lett itt nekünk ígérve egy hatalmas élő, lélegző város, ahol a fejlesztők ígéretei szerint, semmi sincs ott csak úgy dísznek. Ehhez képest ebben a városban minden, amivel elvileg interakcióba kellene hogy tudjunk lépni, az valójában csak egy dísz. Azt ígérték, nem lesznek zárt ajtók, ehhez képest a játék tele van zárt ajtókkal. Olyannyira, hogy az első nagyobb patch egyik fő tartalma az volt, hogy tucatjával zárták le azokat a nyitható ajtókat, amik félkész, vagy teljesen üres belső terekbe vezettek minket.

Az utcákon barangolva üzletek, szórakozóhelyek tucatjaival fogunk találkozni, ahová nem tudunk belépni, és az a pár hely ahová mégis be tudunk menni, ott se tudunk semmit se csinálni. A játéktér bő 80%-ában az ilyen-olyan automaták kivételével, semmivel se lehet interakcióba lépni. Pedig beígértek itt nekünk hobbikat, szórakozási lehetőségeket, meg miegymást. Ehhez képest az egész tetves városban nincs egy ruhaüzlet, borbély, tetováló szalon, plasztikai sebész, műhely, edzőterem, semmi. Nincsenek se megvásárolható ingatlanok, se vállalkozások.

A tömegközlekedés egyszerűen nem működik. Vannak járművek, melyeket nem tudunk elkötni. Motorok ugyan vannak a játékban, de motorosokkal érdekes módon, sohasem találkozunk az utakon. Nincsenek az utakon járőröző rendőrök, mentők, területükön száguldozó bandatagok. Nincsenek se vízi, se repülő járművek. Az elkötött járműveket, nem lehet sehol sem eltárolni. Nem lehet őket se tuningolni, de még csak átfesteni sem. Nem lehet a járművekből tűzharcokat vívni, és olyan se lesz, hogy megtámadnának minket ellenséges járművek. Az ilyesmi, csakis scriptelt küldetések részét képezi.

Cyberpunk játékról lévén szó, azt gondolhatnánk a játékban fontos szerepe lesz a különféle bandáknak, és a hatóságnak. Ami a felszínen így is van, a gyakorlatban azonban mily meglepő, ez sem működik. Ugyan összefuthatunk a térképen random felbukkanó ilyen-olyan banda csoportosulásokkal, huligánokkal, örültekkel, akikkel leállhatunk balhézni, vagy nem. Igazából teljesen mindegy, mert akárkikkel is akasszuk össze a bajszunkat, és akárkinek is kezdjünk felhajtani megbízásokat, az semmire sem lesz kihatással. Bandákhoz nem lehet csatlakozni, elnyerni a bizalmukat, növelni a befolyásukat, vagy épp ellenkezőleg, háborúba keveredni velük, felszámolni őket a területükről, stb.

A rendőrség, és a körözése rendszer, konkrétan egy vicc. Teljesen kiszámíthatatlan, hogy az utcán tűzharcba keveredve, gyalogosokat elgázolva, vagy járműveket ellopva kapunk e körözést vagy sem. Ha mégis megtörténne, akkor sincs okunk aggodalomra, mivel nincs például egy zóna, amiből ki kell jutnunk, hogy a körözés alább hagyjon. Elég 15-20 méterre elfutni, és bebújni egy sarokba, vagy egy sikátorba, pár másodperc múlva leesik rólunk a körözés. Ha pedig ennél is gyorsabban meg akarunk szabadulni a hatóságoktól, elég csak járműbe pattanni, és elszáguldani a helyszínről. Soha nem fog senki sem a nyomunkba eredni.

Említettem, hogy a harcrendszer alapvetően egész kellemes a játékban. Na de mi a helyzet azzal, hogy megoldhatjuk a helyzeteket akár lopakodva, akár csendben ölve is? Nos aki ilyesmivel próbálkozna, azt sajnos el kell hogy keserítsem, a játéknak ugyanis ezen részei se lettek kidolgozva. A lopakodás ugyan hellyel-közzel működik, de semmiféle jutalmat nem kapunk érte. Ergo, aki ezt a vonalat próbálja erőltetni, az hosszútávon magával cseszik ki, mert ez a játék, egyértelműen nem erre lett kitalálva. A csendes ölés, már érdekesebb lenne, ha működne, csak sajnos ezt sem érdemes erőltetni, mivel az esetek nagy részében, előbb-utóbb le fogunk bukni. Köszönhető mindez annak, hogy a játéknak szokása random ellenségeket teleportálgatni, gyakran a hátunk mögé. Illetve az ellenségek nem egyszer, egyértelműen átlátnak a falakon.

Nem egyszer jártam úgy, hogy egy adott helységben egy teremtett lelket nem láttam, de amint átmentem egy másik szobába, hirtelen berakott oda két ellenséget, akik azonnal észrevettek. Ahogy történt olyan is, hogy kipucoltam egy komplett szintet, szépen elrejtettem a hullákat olyan helyre, ahol esélytelen, hogy bárki is rájuk találjon. Mégis valahogy berakott oda, a terem közepére egy ellenséget, aki valahogy falakon keresztüllátva kiszúrta a hullákat, és hirtelen valahogy azt is tudta mindenki, én melyik szinten vagyok.

Meg lehet ugyan hackelgetni ezt-azt, még az egyes ellenségeket is, de azon kívül, hogy ennél a sodokus megoldásnál, még a Terminator: Resistance játékban is izgalmasabb, és nehezebb volt a művelet, egyszerűen felesleges ezzel vesződni.

Bár a fő küldetéssor leköti az ember figyelmét, ugyanez már nem mondható el a mellékküldetésekről, amiknek 80%-a, Ubisoft mintára épül. Azaz bármifajta érdemi körítés nélkül, kapjuk a menj el oda, likvidáld ezt vagy azt a személyt, mentsd ki a túszt, törd fel a szervert, lopd el a kocsit, és hasonló feladatokat. Emiatt hiába hogy akadt köztük pár egyedibb, érdekesebb darab, egy ponton túl, semmi motivációt nem fogunk érezni arra, hogy egyáltalán vesződjünk ezekkel.

A skill a loot és a craft rendszer, nincs mit szépíteni, pocsék, köszönhetően annak, hogy a játék itt sem a Bethesda, hanem megint a Ubisoft mintáját követi. Skillek közül a Body, a Reflex, és a Technical kategórián kívül, a többit nem érdemes fejleszteni. Azon belül is élvezzen prioritást a shotgun, smg fa. Ha azt kellően feltápoljuk, a játék még nehezebb szinten is easy módba vált.

Anno külön kiemelték, hogy a játékban mennyifajta fegyvermárka lesz majd, amiknek még az ilyen-olyan altípusai is más-más játékstílust tesznek majd lehetővé. Aki azonban valaha játszott már Borderlands játékkal, az hamar rá fog jönni, hogy ami itt van az édeskevés. Az ellenségek nagy része, szinttől függően, jellemzően ugyanazokat a fajta fegyvereket dobálja, maximum azok külseje változik. Fegyvermódosítók ugyan vannak, de egy Fallout 4-hez képest, elég szegényes a választék.

Az öltözékek terén, még ennél is rosszabb a helyzet. Ígértek ugyan itt is fűt-fát, hogy lesz majd 4 fő divatirányzat, stílus, és az általunk viselt öltözékekre reagálni fog a környezetünk, befolyással lehet majd dialógusokra, szituációkra is, de ebből se lett semmi.

Mivel ellenségeink ruházatát levenni nem tudjuk róluk, ezért az öltözékek nagy része random jön szekrényekből, dobozokból, ládákból, hulláktól. Logikát, vagy értelmet keresni azonban nem érdemes benne, ahogy azt is elfelejthetjük, hogy konzisztens szetteket fogunk tudni összeállítani. Mivel mindig az elérhető legnagyobb páncélértékű ruhadarabokat lesz érdemes hordani, az esetek 95%-ában úgy fogunk kinézni, mint egy szakadt csöves, aki egy turkáló konténeréből ruházkodik.

Bár égbekiáltó bugokkal én szerencsére nem nagyon találkoztam, a random a semmiből, bármiféle átmenet nélkül feltűnő vagy eltűnő NPC-k látványához, nem egyszer volt szerencsém. Az autók irányítása sem épp a legjobb, ám ennél inkább zavart a nevetségesen alacsony sebességérzet. Végül pedig ott az egyik leginkább zavaró pont, hogy bár a játék jelzi az egyes küldetések mennyire veszélyesek, de igazából teljesen hektikuson tud változni az egyes összecsapások nehézsége, függetlenül attól, milyen nehézségi szinten játszunk. Tíz összecsapásból három-négy az olyan lesz, hogy néhány jól irányzott lövéssel bárkit elintézhetünk, a többiben meg nem győzzük majd spamelni a gyógy inhalátort, mert az ellenségek komplett tárakat képesek megzabálni, miközben minket néhány lövésből képesek kritikus szintre lesebezni.

Az a helyzet, hogy ez a játék, egy hatalmas átverés volt, egy komplett évtized legnagyobb átverése, amivel egy teljes generációt kúrtak át. Itt már nem Ubisoft, vagy a Bethesda féle lódításokról van szó, ez már konkrétan a Lionhead Studios és a Fable esete, egy évtizeddel korábbról.

Vicces és egyben szomorú belegondolni, hogy a Cyberpunk 2077 lényegében pont annak a végterméke, ami ellen az egész játék alatt küzdeni próbálunk, a céges kapzsiságnak. Olyan volt ez az egész játék, marketingestül, mindenestül, mint egy céges háttérrel megfinanszírozott politikai kampány. Hamis ígéreteket tesznek, drága reklámokat csinálnak, maguk mellé állítják a sajtót, megvásárolnak pár hírességet, és így együtt hülyítik az embereket. Az meg hogy közben a játék pusztán árnyéka lett annak amit ígértek, ami gyakorlatilag kimerítette a megtévesztő reklám fogalmát, ami egy bűncselekmény, nem számít. Elvégre a játékból csak a megjelenés napján elment több mint 13 millió példány, aminek több mint a fele, 8 millió, előrendelés volt.

Nem tagadom, volt a játéknak egy nagyjából 5-6 órás szakasza, amikor be tudott minden hibája és hiányossága ellenére is szippantani. Azonban miután elmúlt a kezdeti varázs, és lehullott a lepel, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy meztelen a király. 5.5/10

61 hozzászólás to “Cyberpunk 2077 – Az évtized átverése”

  1. Először is kösz, hogy megírtad ezt a kritikát róla. Így nekem nem kell már erre vállalkoznom. 🙂 Amúgy az a kevés idő, amit én beletettem eddig, elég hasonló élmény volt számomra, holott én még nagyon nem is értem a felvezető szakasz végéig.

    Sajnos bugokból nekem kijutott bőven. A kezdeti hibák még olyanok voltak, amik felett el tudtam nézni, mint az, hogy Jackie mozgássínje rendre keresztül vezetett tárgyakon (értsd: szekrényen, autón, épp, ami útba esik), aztán olyan hiányosságok is feltűntek, hogy elég random, épp hol esik az eső. Úgy értem, hogy fedett helyen is simán szakadt. De mind közül a legzavaróbb, hogy valamiért összeakadt menet közben a vga driverrel, és a karakter készítő makacsolta meg magát.

    A technikai oldal mellett azért nekem is feltűntek koncepciós gondok is. Egyik az, hogy oké, egy történetet akar elmesélni, de olyan, mintha ehhez nem sikerült volna eldönteni, hogy akkor most egy akció-kaland játékot, egy RPG-t, vagy egy FPS lövöldét csináljanak. Így aztán mindegyikből lett egy kicsi, miközben meg érdemben tényleg semmivel nem lehet interakcióba lépni, pár dedikált elemet leszámítva. Na meg ez az időlimites válaszolási rendszer… Oké, hogy igazán nincs érdemi hatása a kimenetelre, miként válaszolunk, de azért ne sürgessen már a játék, hogy mit akarjak felelni. Bizonyos szituációkban még érthető is lenne, mert mondjuk azt szimulálná, hogy ha nem reagálunk gyorsan valamit, akkor meghalunk, csak ez is totál inkonzisztensen van benne, tök mindegy, hogy épp a Dalai Lámát kellene megidéznünk bölcs gondolatokkal, vagy azt eldönteni, hogy a kék, vagy a piros drótot akarjuk.

    Szintén furcsállom amúgy, bár tudom, ezen sem kellene meglepődni, de azért valahol mégis elég elszomorító, hogy túl vagyunk a megjelenés egy éves évfordulóján, és még mindig nincs látványos javulás mondjuk bugok terén. Azt sem érezni, hogy a beígért elemek közül bármit is megpróbáltak volna beépíteni. Szóval nem elég, hogy hazudoztak mint az átlag politikus, meg félkész technikai roncsot adtak ki, de azóta sem szupportálják érdemben, miközben már arról beszélnek, hogy egyszerre két játékot akarnak csinálni: Witcher 4-et és Cyberpunk 2-t. Az már fél évvel a megjelenés után látható volt, hogy ez nem lesz egy No Man’s Sky-féle tündérmese, ahol a fejlesztők majd szépen kipolírozzák a játék hibáit, és belepakolják az ígérgetett, de határidőre el nem készült elemeket. De azért valahol elkeserítő is, hogy még csak arra se veszik a fáradtságot, hogy legalább tisztességesen eldöcögjön a játék.

    • “Witcher 4-et”

      Miközben azt ígérték, hogy Geralt története le van zárva a trilógiával, nem nyúlnak hozzá. Most mégis? Én legutóbb mintha azt hallottam volna, hogy lesz Witcher játék, de Geralt nélkül. Most akkor mi van?

      • Az lehet, hogy Geralt történetét lezárták, attól az még számomra Witcher 4 lesz. Annak tükrében mindenképpen, hogy egy önálló játékról van szó, és nem egy dlc-ről.

      • Sajnos kinézem a jelenlegi CD Projekt Red-ből, hogy segget csinálnak a szájukból, és a negyedik Witcher game is Geralt kalandjait viszi tovább. 😦 Leginkább, hogy Geralt egy bitangerős karakterré vált a fantasy szubkultúrában, majdnem olyanná, mint Conan volt még évtízedekkel ezelőtt. Vagyis lehet a karakterére építeni profitorientált projekteket.

        De hát majd kiderül…

      • Ígérni sok mindent lehet, de nem lennék meglepve, ha a Cyber 2 hasonlóan végződne, mint az Overwatch 2.

    • Hát igen, az eső is érdekesen néz ki a játékban, meg van még pár hasonló. Lásd lángoló hordók, amiket már a Duke Nukem 3D is sikerrel tudott venni. Itt meg ha beleütsz, elszáll a hordó, a láng meg ottmarad a levegőben. Kocsival nekimész a napernyős asztalnak, és erre elszállsz, mintha csak valami beton rámpára futottál volna fel. Viszont ezek igazából apróságok, a valódi problémákhoz képest.

      A helyzet az, hogy ez a játék, ha olyan lenne mint a Mafia, hogy nyílt világ, de kötött, lineáris story, sokkal jobban működne. Eredetileg annak is tervezték, nem véletlen, hogy amíg darálod a fő storyt, a játék problémái se fognak annyira feltűnni. Na de amint megpróbálsz attól elvonatkoztatva elveszni Night Cityben, egyből ki fog bukni a játék összes parája.

      Amúgy igen, valahol én is abban reménykedtem, hogy hasonlóan a No Man’s Skyhoz, a gyér megjelenés ellenére, majd itt is szépen kikupálódik a játék. Ehhez képest a Postal 4 többet fejlődik érdemben egy-egy újabb patchel, mint ez a játék. =D

  2. Hehe, akkor én kussolok 95 órás játékidőmmel meg még várom az állítólagos 1.5-ös soft relaunchot, amit idénre terveznek.

    • De persze látom hibákat játékban, teljes szabadságot vártam ,azt hittem, hogy bármelyik frakcióhoz lehet csatlakozni, de sajna ez nem került bele. Viszont az jobban dühített, hogy nem külső nézetben voltak az átvezető animációk. A játék végén látható endingek sokkal hatásosabbak voltak, hogy nem első nézetből láttuk őket.

      BTW legnagyobb csalódás az elmúlt években nekem: Battlefield 2042. Annyira felidegelt a bétája, hogy most megvettem téli vásárokon a Bad Company 2: Vietnamt, Bf 1-et (eddig öcsém accountján szórakoztam vele) és Bf V-öt (ps4-en odaadták ps plus mellé, de eléggé bejött, hogy beszerezzem pc-n).

      • Jó rég láttalak már téged is errefelé… =)

        Őszintén szólva én a BF szériával is úgy vagyok, hogy abból én máig az 1942-t tudtam a leginkább élvezni. Annak ellenére, hogy az sem volt azért finoman szólva sem tökéletes. A későbbi részekben nekem már egyre kevésbé tetszett az, hogy az első rész zseniális felvetését, hogy hatalmas nyílt tereken egyszerre tudtok földön, vízen, levegőben harcolni, egyre inkább megkurtították. Na meg a másik, hogy azzal hogy a széria beállt a modern hadviselés vonalára, egyre inkább veszített az egyéniségéből. Ezért is tetszett az I annyira, mert ott legalább eltértek végre a megszokott settingtől.

        Cyberpunkról sokat elmond, hogy a Fallout 4-be dupla ennyi játékidőt toltam bele, pedig az is egy csalódás volt. Vissza is raktam utána New Vegast (jó pár moddal megküldve persze) mert az máig jobban adja a hangulatot.

        Persze ettől még lehet élvezni a CP-t, lehet hogy valaki simán megtalálja benne a számításait, de engem spec kurvára untatott, főleg a midgame, pedig annak kellene ugye a legizgalmasabbnak lennie.

        Milyen már az, hogy ilyeneket kamuztak, hogy azért nincsenek benne légi járművek, mert technikailag nehéz lett volna megoldani? Érdekes, akkor a Saints Row 3-ban, hogy-hogy meg lehetett oldani, hogy a gangsták Vtolal repkedjenek, úgy hogy közben meg sem röccent alatta a játék?

        Túl bonyolult lett volna a falakon futkosást, szökellést, parkőrködést megoldani? Érdekes, a Prototypenak ez ment 2009-ben, töltőképernyők meg bármi nélkül. A 2 már konkrétan úgy dobott be a játékba egyből a menüből, hogy nem volt semmi töltőképernyő.

    • Én már egyre szkeptikusabb vagyok azzal a patch-el kapcsolatban, hogy bármi érdemi előrelépést is tartalmazna.

      Amúgy BF játékok terén nálam a történet sokáig megállt az 1942-nél, azzal sem játszottam sokat. Valahogy mindig érdekesebbnek tűnt a CoD, igaz, azt is hamar ráhagytam, miután kiderült, hogy a történelmi settinget inkább hanyagolni fogják a World at War után.

      Legutóbb a BF1-et én is beszereztem, mert az első világháborús téma érdekelt. A kampány valami rémesen kiábrándító volt. A tutorial pálya volt egyedül háborús élményhez hasonlítható, meg legfeljebb még az itáliai hadszíntér. A többi pályán meg tolhattuk a szuperkatonát, aki cigisodrás mellett fél kézzel legyőzi a Központi Hatalmakat. Jó, a tankos küldetés azért nem volt rossz, csak nagyon tájidegen volt a tank-tank elleni csatázás (holott a történelem csak egyetlen ilyen esetet regisztrált az első világháború során).

  3. Látom, a kritikád nem annyira megbocsátó és megengedő, mint OW Zoly-é. 🙂 Én még nem próbáltam ki a játékot, így véleményt nem tudok mondani róla.

    Azt azért veszem észre, hogy már a Cyberpunk 2077-nek is kialakult egy fan tábora. Egyesek egyenesen a The Witcher 3: Wild Hunt-hoz hasonlítják, pozitív értelemben. Még olyanok is elhangzanak, hogy a “CD Projekt RED megint megcsinálta!”. A Cyberpunk 2077 világához már készült hagyományos szerepjáték, képregény, sőt regény is. Kíváncsi vagyok, mikor készül belőle film! 😛 Vagyis fantábora van, azoknak meg nyomják a tartalmat ezerrel!

    Arra azért kíváncsi leszek, érkezik-e majd a posztod alá egy-két fan, hogy harciasan megvédje az imádata tárgyát! 😀

    • Inkább próbáld ki akkor a Deus Ex: Mankind Divided-et, vagy a sajnos méltán elfeledett 2012-es Syndicate remaket. Ennél a játéknál, konkrétan a Hard Reset jobb cyberpunk hangulatot tudott teremteni, pedig azt a CP költségvetésének töredékéből hozta ki a különben szintén lengyel Flying Wild Hog.

      Igen, azt vettem észre én is, hogy van egy réteg, akik kb. tök ugyanazt csinálták, mint amit anno pl. a TTGL rajongók retardáltabb fele csinált a KLK-ál. Még ki se jött a cucc, de már az elmúlt 5 év legjobb címének kiáltották ki, és sokuk még a végére se akart szembenézni azzal, hogy nem, ez rohadtul nem az lett, mint aminek bejelentették.

      Na kb. itt is volt, hogy a Witcher fanok retardáltabb fele, jól beszopta a Cyberpunk hypeot, és már azelőtt messiást csináltak belőle, hogy a játék megjelent volna. Még a megjelenési dátum folyamatos eltolását is pozitívumként élték meg, hogy ettől majd csak még jobb lesz a játék. Aztán kijött végül a játék, és hát a közönség nagy része számára, ez nem lett egy 9-10 pontos élmény, a szaksajtó álláspontjával ellentétben, inkább olyan 6-6.5. Ők viszont ennek ellenére is úgy tettek, mintha itt tényleg valami évtized játéka jelent volna meg. Azok a hibák meg amikkel tele a net, nem is léteznének.

      A szelídebbek persze jöttek azzal, hogy: “Jaj hát van benne ugyan pár hiba, de majd a patchekkel mindezt javítják.” Csakhogy egyrészt itt nem pár aprósággal van probléma, hanem azzal, hogy a játék félkész állapotban jött ki. Másrészt hiába hogy azóta nem egy combosabb patch kijött a játékhoz, érdemben nem pótolták a beígért, de be nem került hiányzó tartalmakat.

      Kész röhej, hogy lement egy év, de azt nem tudták megoldani, hogy motorosok közlekedjenek az utakon. Nemhogy a metró, vagy a felső vasút működjön, rendeltetés szerint.

    • Azért Zoly sem volt elájulva a játéktól. S zömmel pont azokat hozta fel problémának, mint Péter. Az is érdekes, hogy Zoly szerint is lapos a midgame.

      Amúgy a C2077 egy már létező asztali szerepjátékon alapszik, szóval nem a CDPR agyszüleménye a dolog. Filmet meg majd akkor csinálnak belőle, ha sikeresebbé válik a cím. 🙂 Egy animációs sorozatnak még volna helye a témában, de ennyire azért nem áll jól a franchise szénája.

      Elvakult kultisták meg mindig lesznek, de szerintem a többségük végig se játszotta a játékot. Meg általában, ahogy elnézem, senki nem nyilatkozik annyira elismerően róla, a kultistákat leszámítva. A Steam-en is csak azért indult meg pozitív értékelés rá, mert november végén, és karácsonykor kapott egy 50%-os leárazást. Meg azért a megjelenés óta javult sokat a játék, még ha amúgy továbbra is technikai roncs az egész.

      • Akiket nem nyűgözött le a játék, azokat 80%-ban ugyanaz zavarta benne. Mondjuk ettől még simán lehet, hogy sikerült jobban “lehúznom” mint Zoláynak, ami inkább azért “vicces” mert közben azért kijött nem egy patch. Szal elvileg jobbnak kellene lennie a játéknak, aztán ehhez képest mégse.

        Igazából ezek a patchek is olyanok, hogy többségében olyan dolgokat javítottak benne, amiknek már a megjelenéskor rendbe kellett volna lenniük. Pl. hogy ne hiányozzon már egy épület fele, meg ne tudj bemászkálni olyan helyekre, ahová vagy nem szabadna, vagy lett volna ott valami, csak nem lett kész időre.

        Szóval itt érdemi tartalombővülés eddig még nem nagyon történt. Az ott kezdődne, hogy a felső vasút, meg a metro nem csak dísz lenne pusztán. Normális AI-t kapna a forgalom, stb.

      • Kicsit olyan érzésem van, amikor ezeket a félkész dolgokat emlegetjük, hogy egy évvel a megjelenés óta semmi előrelépés nem tapasztalható, mintha az Overwatchról beszélnénk. 🙂

      • Azt a PVE menthette volna, legalábbis addig amíg az ottani metát is szét nem cseszték az új generációs hősök. Kb. minden új hős aki Sombra után jött be, az annyival hatékonyabb volt, mint az azonos ágon lévő összes többi hős, hogy aki tehette azt pickelte. Moira, Orisa, Brigitte, csak egy pár ékes példa.

      • Mondjuk ott a meta valami rekord gyorsasággal csesződött szét.

        Alapvetően annak a játéknak nem csak a PVE hiánya volt gondja. Persze, lehetett már akkor is botok ellen menni, csak iszonyú kevés xp járt érte, és sok esetben semmi sportértéke nem volt, mivel a botoknak nem volt jóformán semennyi mesterséges intelligenciájuk. Egyedül a pve eventek mutatták meg, hogy volna ebben potenciál, ha kezdene is vele valamit a Blizz.

        Másik sarkalatos problémája szerintem, hogy iszonyatosan balanszolatlanok voltak a csapatok, ami elég hamar abba torkollott, hogy sok játékos türelmetlenné vált, és otthagyta a csapatát, és nem csak a másik öttel baszott ki, de azzal a szerencsétlennel is, akit bedobott a helyére az MM, sok esetben a meccs végére (elég szar érzés a napi szorzó meccset egy ilyenre pazarolni). Eleve a meccs elhagyását szankcionálni kellett volna, de a 6v6 formáció miatt képesség alapú MM-re is szükség lett volna. Azért egy 15v15-ös WoT-os rendszerben is érezhető, ha a csapat valamelyikében vannak idióták (jó, most tekintsünk el attól, hogy az MM jellemzően egy oldalra pakolja a hülyék többségét), de ott amíg csak egy-kettő akad, azt kompenzálni tudja a többi 13-14. Ezzel szemben OW-ban már egy játékos is elég, ha hülye, elég komoly hátrányba hozza a csapatot.

  4. A klasszikus esete annak, hogy minél nagyobb feneket kerítenek valaminek, annál nagyobb az esélye, hogy egy óriási füstgyár az egész. Mivel én tartom magam ahhot az elvhez, hogy soha nem rendelek elő játékot és 30 dollár fölött se veszek semmit, ezért én csak kívülről tudtam nézni, ahogy bedől a kártyavár és jót röhögni az elképestő Fallout 76-szintű bughalmazon meg ahogy beolvasztja a régebbi konzolokat. Én is még várok vele egy kicsit, de majd egyszer kitolom, mert bár még csak a felét se tudja a játék, amit ígér, nagyon bírom ezt a neon-cyberközegben játszódó akció RPG-ket. Egyfajta slavjank Deus Ex, ha úgy vesszük, amiben egy bizonyo réteg még is meg tudta találni a számítását (nekem is van ismerősöm, aki 100+ órát belenyomott, mert annyira beszippantotta, egyszerűen tényleg vannak játékok, amik ilyen tökéletes munka utáni relaxcuccok).

    • “egy bizonyos réteg még is meg tudta találni a számítását (nekem is van ismerősöm, aki 100+ órát belenyomott, mert annyira beszippantotta, egyszerűen tényleg vannak játékok, amik ilyen tökéletes munka utáni relaxcuccok)”

      Egy ismerősöm ugyanígy van az Assassin’s Creed Unity-vel és Syndicate-tel. Tisztában van a hibáival, hogy nagyobb a füstje, mint a lángja, de munka utáni baromkodásnak tökéletesen megfelel neki.

      Nekem semmi bajom nincs azzal, ha valaki ezekkel a játékokkal bitang jól szórakozik. Nekem ott kezdődnek a problémák, mikor elkezdenek mindenfélét belemagyarázni a fanok. Hogy ebben mély mondanivaló van, filozófia, komoly tartalom van benne, megreformálja a saját műfaját blablabla… Ugyan már, hagyjon már békén!

    • Én utoljára a HL 2-t rendeltem elő. Az mondhatni megérte, mert a CS: Sourceal együtt jött. Tehát két játékot kaptál egy áráért. Más téma, hogy ironikus módon, pont ez a játék volt az, aminél azt éreztem első ízben, hogy: “Oké, jó ez a játék, de a trailerekben anno nem ezt láttuk.” Na meg a másik, hogy azért mint folytatás is hagyott maga után kívánnivalót, de most nem húznám ezzel az időt.

      Én nem hogy elő nem rendelek semmit, de már megjelenéskor is csak nagyon ritkán veszek meg egy-egy játékot. Ami utoljára ilyen volt, az a Mafia remake volt. Na az meg is érte az árát, de az is inkább a kivétel, mintsem a szabály. Sajnos az utóbbi 5-6 évben az AAA vonal nagyon sokat tett azért, hogy ne bízzak bennük.

      Ízlések és pofonok persze, de én mondjuk egy Bethesda, Rockstar címet inkább vennék elő, ha már openworld világban akarok elveszni, kikapcsolódni. Sőt, előbb jutna eszembe leporolni egy Saints Row 3-at, vagy egy Just Cause 3-at, mert azoknak még a fun oldala is remekül működik. =)

      Ha meg cyberpunkozni akarok, akkor Systemshock 2. Tudom, ősrégi cím, de szerintem máig a legjobb.

      • Nálam az anyagi helyzetem volt ilyen téren megmentő hatású, mert amikor még be tudtak volna etetni az elővétellel, akkor nem volt rá pénzem. Azóta meg láttam én is annyit, hogy nyilvánvaló legyen, nem érdemlik meg a mai játékok az elővétet.

        Az már más tészta, hogy megjelenéskor megéri-e venni bármit is. Olyan tíz éve még jelentek meg olyan játékok, amelyek kiérdemelték volna ezt a státuszt. Mondjuk így sem vittem túlzásba, hogy valamit megjelenéskor szerezzek be, anno az SWTOR, meg az Overwatch volt a ritka kivétel. Most talán a Tiny Tina lehet hogy ismét bekerül ebbe a körbe, de majd meglátjuk.

      • Volt amikor anyagilag se lett volna egyszerű megoldani pl. minden hónapban megvenni egy játékot teljes áron. Elvégre az eredeti játék már akkor is 10k körül volt, az meg még akkor jóval nagyobb pénz volt, mint már ma.

        Viszont ebbe belejátszott az is, hogy egyrészt nem nagyon volt még akkor kultúrája a videojáték vásárlásnak. (Mindenki warezolt.) Másrészt később meg már eleve egyre ritkábban jött ki olyan cím, ami érdekelt volna.

  5. Vártam vagy fél évet erre a kritikára és végre itt van ! 😀
    A 40 órás Nomád kampány alatt amit beletoltam, hasonlóan vegyes érzések alakultak ki bennemis. Ok, most tegyük félre a bugokat, optimalizálási gondokat, meg h futott konzolokon, főleg a PS4 Slim verzió. Akkoris ottmarad a szerintem átlagos karakterfejlesztés, a kényelmetlen inventory, az ostoba AI, a körülményes lopakodás, az alultervezett vezetésmechanika, és a szépen megtervezett de lehangolóan üres nyílt világ.
    Nem is azzal van itt a gond h az emberek rossz játékot kaptak mert nem azt kaptak. Hanem inkább azzal, h nem azt kapták amiért fizettek! A RDR2 példaértékű igényességet és minőséget mutatott, figyelmet a részletekre, ami a CP2077nél nem volt meg. Ha viszont sztoriorientált szerepjátékot akartak fejleszteni, ahol Night City csak a háttér, akkor ne csinálták volna meg open worldnek. És ne felejtsük el, a CP2077 máregy neves W3 utáni stúdió műve! Az ilyen méretű igénytelenséget nem indokolhatja semmi.
    Én követtem a CP2077 körüli híreket, pont azért mert egyszerűen akkora intenzitással bombáztak minket vele h képtelenség volt elkerülni. Kis túlzással lehet azt mondani h akit nem is érdekeltek a videojátékok, az is tudta h jön a CP2077. Megjelenés előtt kapott tucatnyi díjat, év játéka lett, és a CDPR közben magáról állította, mekkora piacvezető az RPG fejlesztésben.
    Holott pontosan tudták pl azt h nem fut a játék rendesen az előző generációs konzolokon. Nem véletlenül nem kaptak kulcsokat teszteléshez a PS4 játékosok, és gameplay videót se engedtek feltenni a megjelenés előtt.

    • Én spec abszolút nem foglalkoztam a játék körüli hírekkel, mert rám ez az egész Keanu Reevesel fémjelzett felhajtás, pont ellenkezőleg hatott. Nem beszippantott, hanem épp azt érte el, hogy szkeptikusan álltam az egészhez. Pláne hogy ez a nem tudjuk tartani a megjelenést, tolunk rajta, majd rálicitálunk az ígéreteinkre, és ismételjük a procedúrát módszer, túl ismerős volt. Elég volt nekem egy Duke Nukem Forever ahhoz, hogy megtanuljam, amikor valami túl szépnek ígérkezik, akkor annak rendszerint csalódás lesz a vége.

      Eleve a stúdiónak nem is volt igazán ebben a stílusban kellő tapasztalata. A Witcher széria is menet közben kupálódott és bővült ki olyan szintre, hogy a 3. résszel beléphettek az AAA ligába.

    • “Én spec abszolút nem foglalkoztam a játék körüli hírekkel, mert rám ez az egész Keanu Reevesel fémjelzett felhajtás, pont ellenkezőleg hatott.”

      Igen, látom, hogy Keanu Reeves köré is igyekeznek építeni egy személyi kultuszt. John Wick-kel, Cyberpunk 2077-tel, Mátrix-szal stb. Sosem rajongtam Keanu-ért, most meg, hogy már a csapból is folyik, és szinte belemászik az ember arcába, kifejezetten ellenszenves. Azért szomorú, hogy a CD Projekt Red is ennyire kiszolgálta ezt a Keanu köré gyártott idióta sztárkultuszt.

    • Én nyomon követtem a híreket. Eleinte bizakodó voltam, még az első halasztásnál is. Akkor még én is hinni akartam, hogy ez csak javít a helyzetén. Aztán a második halasztást már én is komédiának éltem meg. Majd jöttek a hangzatos ígérgetések, amelyek meg olyannak hatottak, mint a No Man’s Sky esetében, így 2020 őszére már én is úgy voltam vele, hogy ebből könnyebben lehet egy ahhoz hasonló fiaskó, mint sikertörténet.

      Keanu Reeves behozása kapcsán is úgy voltam, hogy jó, kell egy marketing fogás, meg a csávó is akkoriban eléggé népszerű volt a viselkedésével. De azért számomra sem vált soha egy kedvenc színésszé. Vannak filmjei, amiket szerettem, mint az első Mátrix, Az ördög ügyvédje (jó, itt inkább Al Pacino vitte a hátán a filmet), vagy a Constantine, a többi vagy nem is érdekelt, vagy nem volt rám különösebben hatással.

    • A poén az, hogy eredetileg ezt a Johnny Silverhandet, akit a storyban alakít, közel sem tervezték ilyen jelentőségűnek. Kb. kimerült volna annyiban a figurája, hogy említést tesznek róla, meg amolyan lázadó ikonként jelenik meg postereken, graffitiken. Csak miután sikerült megvenni hozzá Keanut, hirtelen fordult a kocka, és máris amolyan lelki társat faragtak belőle, aki kb. végig ott asszisztál melletted.

      Amúgy az is vicces, hogy Johnny zenéje úgy van emlegetve a játékban, hogy ez valami olyasmi, mint ha mai viszonylatban, előkerülne valami kalóz felvétel egy kora ’70-es évek béli underground rock zenekarról. Nagyon ritka, nagyon kevesen ismerik, stb. Ehhez képest a játéktérben random, simán találni széthagyott bakelit lemezeket az együttestől. =D

  6. Ádám Horváth Says:

    Ó, igen, a Cyberjunk…

    Többször bele-belebólogattam a cikk olvasása közben annak tartalmába, szóval nagyon sokat nem is tudok/akarok hozzátenni, de azért mégis.

    Szóval abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy tesztkódot kaptam hozzá, így nem kellett egy lyukas garast sem költenem erre a poligon-szerencsétlenségre. Szóval amellett, hogy a csalódás elementáris horderejű volt (pláne a szívem csücske Witcher 3 után és a CDPR-be pumpált megannyi bízva-bízás okán), még azzal is szembe kellett nézzek, hogy mindaz, amit ezek ígértek, abból semmi nem lett.

    A sztori és a karakterek nem voltak rosszak, de a kötelezőkön kívül nem hoztak semmi egyebet, a város üres, az élet minden szikrája ki van szipolyozva belőle, az MI helyenként segghülye, a rendőröket nem lehetett komolyan venni, az RPG-elemek nagy része hiánycikk, a fejlesztésnek nem láttam túl sok értelmét, ahogy az autóvásárlásnak sem, a mellékküldetések üresek, alkalmanként banálisak, a cyberpunk hangulatból nem vagy csak alig-alig jött át bármi, a térkép feleslegesen nagy, főleg, hogy baromi sok kihasználatlan része van ás ez már tényleg nagyon személyes, de mivel az FPS-játékok abszolút nem az eseteim, így ezzel a számomra antipatikus nézettel is végig csak a bajom volt. Na, és ezek voltak (hasra ütésre, de van több is) csak azok a pontok, amikből lehagytam minden olyat, hogy optimalizálás, v-sync problémák, bugok, FPS-zuhanás a Föld szilárd magjáig, széteső textúrák, gyatra és hanyag mozgásanimációk. Persze, alap slim PS4-en futtattam, de nah… Abba meg inkább bele sem megyek, hogy a fanboyok még akkor is védték ezt a szart, mikor kiderült, hogy ténylegesen a fejesek voltak a ludasok, nem is szükségszerűen a fejlesztők, majd bocsánatot kértek. Aztamindenségitneki, hát ez a MINIMUM ezek után, de azért tapsoljuk meg őket. Azzal meg végképp nem tudtam mit kezdeni, hogy az előző gen gépei túl gyengék voltak ehhez a cucchoz. Aha, amin elfutott egy Last of Us 2, Ghost of Tsushima vagy God of War szinte hibátlanul?

    Számomra két dolog mentette meg ezt a játékot, hogy anno ne húzzam le a kékeres földig: az akció (ezt valahogy nagyon eltalálták, pedig mondom, nem esetem a “műfaj”, de ezek a fegyverek valahogy nagyon adták) és a hekkelgetés. A játék vége felé szinte mindent így csináltam (kisütöttem, megbénítottam, egymás ellen ugrasztottam, behatoltam… 🙂 ), szóval talán módosítanék az egyik korábbi pontomon: az OS- és implantátum-fejlesztésnek azért volt értelme. Egyébként ettől függetlenül egy szégyen ez a játék.

    • Sokat elmond erről a játékról, hogy most nemrég elővettem a Witcher 3-at, már így DLCkel, patchek egyebek után, és hát igen, össze sem hasonlítható a kettő. Jó a játékmechanika helyenként hagy maga után kívánnivalót ott is (pl. lovaglás) de olyan hangulata van annak a játéknak, amiről a cyber csak álmodhat. Na meg abban a világban, van mit csinálni.

      A fanok meg valóban, pont fentebb írtam, hogy ez kb. ugyanaz volt, mint amikor a TTGL fanok legalja, már azelőtt istent csinált a KLK-ból, hogy az egyáltalán elkezdődött volna. Aztán mikor kijött a cucc, és ugyan nem lett belőle akkora bukás, mint a cybernél, de az is nyilvánvalóvá vált, hogy azért nem egy szint a kettő, egy részük akkor is körömszakadtáig bizonygatta, hogy márpedig de.

      A gunplay az valóban jó benne, kb. az egyetlen amit valóban eltaláltak, de ha már valaki ilyen jófajta arcade zúzásara vágyik, vannak ettől sokkal jobb (és olcsóbb) alternatívák. Ahogy autentikus cyberpunkból is vannak ennél sokkal jobbak a piacon, még akkor is, ha valaki nem akar túl távolra visszamenni.

      A PS portnál az a poén, hogy kb. a Duke Nukem Forever teljesített anno ennyire alul azon a platformon a PC verzióhoz képest. Más téma, hogy azt eleve PC only játéknak tervezték, még a Cyberpunknál már az elején be lett ígérve nem csak az, hogy multiplatform lesz, de az is, hogy menni fog az előző generáción, csak “kisebb kompromisszumokkal.” Senki se gondolta ugye, hogy ez a “kis kompromisszum” azt fogja jelenteni, hogy látványban visszamegyünk helyenként a PS2 éra színvonalára. =D

  7. Péter, löktem én is egy hsz-t ide, de élek a gyanúperrel, hogy befogta a spam-szűrő vagy dunno. Ha megvan, juhé, ha nem, idebököm még egyszer.

    • Köszi hogy szóltál, meglett szerencsére. Az volt a gond, hogy a google accról írtál, aztán az még nem volt engedélyezve, de ugyanazon az IP-n már van egy engedélyezett felhasználó.

  8. Eddig a Cloudpunk sokkal hangulatosabb cyberpunk játék, mint a CP2077. És még úgy is jobb a hangulata, hogy amúgy grafikailag elég visszataszító ötletnek tartom ezt a pixelgrafikát. Úgy néz ki, mintha a Minecrafttal rakták volna össze a játékot.

    • Lesz belőle kritika? 😀

      • Légy szíves ne tedd már fel ezeket a kérdéseket. Ha úgy gondolom, hogy írok valamiről, akkor írni fogok róla.

      • Bocs már, hogy így letorkoltalak, csak kissé zavar, amikor így forszírozod, hogy valamiből írjak kritikát. Írok, ha úgy érzem, hogy kijön belőlem.

      • Na szép! Levezeti rajtam a munkahelyi feszkót! Hát ezt érdemlem én? 😀

        Szerinted miért raktam ki a vigyorgó smájlit a kérdés után. Nem volt ez komoly kérdés.

      • Legalább jegyzetelek, kell majd érvelésnek a következő: “Titkos, MLP kritika MIKOR???” post ellen. 😀 XD

      • Azért különbség van a kettő között. =)

        Szal amit te kapsz tőlünk, az olyan, mint amikor egyik havert “cseszegettük” hasonlóképpen, aki anno úgy ült be a mozifilmet megnézni, hogy 3 évad lemaradásban volt.

        Amit Pash csinál Fomával, az meg ilyen Mangekyo light. Szal érted, minket nem azért érdekel a véleményed, hogy kis túlzással élve elmond helyettünk, hogy mit gondoljunk róla. Hisz mi már ezen túl vagyunk.

      • Pash:

        “Na szép! Levezeti rajtam a munkahelyi feszkót! Hát ezt érdemlem én?”

        Óh, ha legalább lenne munkahelyi feszkó, amit levezessek rajtad. 🙂 Komolyra fordítva a szót, amikor leírod ezt a “lesz belőle kritika?” kérdést (ráadásul apró eltérésektől eltekintve, mindig ebben a formában), akkor azért enyhén tikkelni kezdek. Az érdeklődés még rendben van, de ez kvázi kérlelés, hogy írjak erről is, meg arról is… Ahelyett, hogy rákérdezel, mit találtam eddig érdekesnek benne, vagy mi az, ami nem tetszett benne.

        Titkos:

        MLP kritika mikor lesz? 😛 Komolyra fordítva: nem azt várnám, hogy kritikát írj róla, hanem, hogy nézd már végig azt a sorozatot, ha már állításod szerint szereted az alkotást.

        Másik meg, hogy nem igazán van paritásban a két szituáció. Itt megemlítettem egy játékot, amire Pash rákérdezett, hogy írok-e róla kritikát. Erre reagáltam elutasítóan, nem épp a legjobb stílusban. Ezzel szemben neked meg van egy ígéreted, nem is felém, vagy Péter felé, hanem önmagad felé, amit képtelen vagy megtartani, arra hivatkozva, hogy nincs rá időd, miközben azért ilyen Gulyás-Szirmai videók azért mégis csak beleférnek.

      • Azért én meg tudom érteni Titkost is, mert nekem is van vagy 5 olyan cím (film, sorozat, videojáték vegyesen) amit majd pótolnom kellene, és már mióta ígérgetem, hogy na majd egyszer eljön az ideje. Aztán mikor oda kerülne a sor, hogy foglalkozni kellene vele, valahogy nincs kedvem. “Majd holnap.” Utána meg sokszor el is felejtem hetekre, hónapokra, hiába hogy ott a gépen letöltve.

      • Péter:

        “Szal érted, minket nem azért érdekel a véleményed, hogy kis túlzással élve elmond helyettünk, hogy mit gondoljunk róla. Hisz mi már ezen túl vagyunk.”

        Hát ezt benézted, haver! Kurvára nem azért olvasok el egy kritikát, hogy aztán kialakítsak róla egy véleményt a kritikus véleménye alapján. Ez a tekintélyelvűség tényleg gáz lenne! A puding próbája az evés. Amig nem nézek meg egy filmet, nem olvasok el egy könyvet, nem próbálok ki egy videójátékot, addig nincs róla kiforrott véleményem. Most komolyan ezt magyaráznom kell?

        Ha azt hisszed, azért olvastam el pl. Cyberpunk 2077-ről való kritikádat, mert ez alapján akarok róla konstruálni magamnak véleményt, akkor tévedsz. Mivel a game-mel nem játszottam még egy percet sem, ezért róla kiforrott véleményem nincs. Amiről kialakítottam róla véleményt eddig, az a hype, a körülötte kialakult kultusz, ami a túltolása miatt ellenszenves.

        Fomát egy picit piszkálni akartam. Tudtam, hogy ugrani fog. Oké, az a része egy picit tényleg gyerekes volt. 😛 😀

        Foma:

        “akkor azért enyhén tikkelni kezdek.”

        A tikkelés volt a cél. Kicsit ilyen piszkálódás volt. Trollkodás. S mielőtt Péter lecsapná a labdát, hogy óvodában csináltak hasonlót, ezen már túl vannak (királyi többes), jelzem, tényleg gagyi volt. Nem lesz több, bocs!

        (Bár FAM is csinál hasonlót Puzsérral, jó ideje, mármint piszkálja, kicsit trollkodik az APU-ban. Sőt, oda-vissza megy a dolog.)

        “Ahelyett, hogy rákérdezel, mit találtam eddig érdekesnek benne, vagy mi az, ami nem tetszett benne.”

        Amúgy ja, érdekelne! 🙂 Eddit mik a benyomásaid a Cloudpunk-ról? Mármint a leirtakon kivül.

      • Nekem teljesen mindegy hogy miért olvasol kritikákat, de úgy se tegyél már, mintha nem lenne szokásod a más tollával ékeskedés. Lásd Foma Arcane kritikája. Látszott hogy kurvára nem tetszett neked hogy Fomát lenyűgözte az a rajzfilm (hozzáteszem szerintem is túlértékelte, de ez most mellékes) de nem tudtad simán csak leszarni, mert annyira be akartál szólni a cuccnak. Csakhogy nem jutott eszedbe semmi frappáns, így hát fogtad Foma verdiktjét, kiragadtad belőle belőle azt ami leginkább szúrta a szemed, majd kikérted róla Dean véleményét, aztán minimális módosításokkal oda kommentelted ugyanazt Fomához.

      • Ja, hogy ezért kötöttél most belém! Itt mondjuk adódik a kérdés: miért most hoztad ezt elő? Meg miért nem a Foma Arcane-poszt alatt?

        Meg adódik egy érdekes észrevétel.

        Én eleinte a Cyberpunk 2077-kritikádról való pozítiv értékelésem miatt gondoltam azt, hogy úgy véled, kritikátlanul átvettem a véleményed. Miközben nem. Aztán úgy véltem, a Kassai Lajosról való legutóbbi véleményem miatt. Mert ott megemlítettem, hogy egyetértettem veled (egy régi kommenteddel), hogy Kassai a kevés hiteles tradicionalista, a trabisokkal szemben. Itt sima egyetértés volt, nem több. De kiderült, hogy nem.

        Megint kikötöttünk egy jól ismert névnél: DEAN! Már megint DEAN!

        Számomra elgondolkodtató, hogy te és Titkos időnként átnéztek Dean blogjára, leskelődni. Miközben negatívan értékelitek, mint inflienszert. Szektás, futóbolond, hülye, redneck, szűklátókörű, korlátolt, középszerű stb. Valami ilyesminek tartjátok, nem? De akkor minek leskelöltök utána? Miközben tudom, hogy Dean felétek se néz (nem érdekli se Foma, se Péter blogja). Akkor valamit csak tudd ez a srác, ha ennyire érdeklödtök utána?

        Az Arcane-poszt alatti trollkodásommal kapcsolatban meg:
        1, Bocsánatot kértem Fomától.
        2, Az igazat megvallva: még mindig a League of Legends-et egy a RAID-hez hasonló káros szerencsejátéknak tartom, az Arcane-t meg egy ezt a káros szerencsejátékot népszerűsítő sorozatnak. Ez a része nem változott a véleményemnek…

        Mindenesetre, semmi kedvem nincs fakardozni! Egyrészt, mert semmi komoly tétje nincs ennek. Másrészt, offolja az eredeti témát: a Cyberpunk 2077-et.

      • “Számomra elgondolkodtató, hogy te és Titkos időnként átnéztek Dean blogjára, leskelődni. Miközben negatívan értékelitek, mint inflienszert. Szektás, futóbolond, hülye, redneck, szűklátókörű, korlátolt, középszerű stb. Valami ilyesminek tartjátok, nem? De akkor minek leskelöltök utána? Miközben tudom, hogy Dean felétek se néz (nem érdekli se Foma, se Péter blogja). Akkor valamit csak tudd ez a srác, ha ennyire érdeklödtök utána?”

        Pár napja épp arról ment ott a téma, hogy az amerikai rappereknek VÉRÁLDOZATOT ( 😀 ) kell bemutatniuk és fel kell áldozniuk vagy magukat, vagy valamelyik szerettüket, mert csak így lehetnek sikeresek. Tiszta Berserk Eclipse. 😀 (Mondjuk előbbit nem értem, mármint hogyan lesz sikeres, ha feláldozza magát és meghal a vér-rituáléban, de lehet ezt a részét amolyan spirituálisan értik, hogy “adj a véredből, cserébe sikeres leszel, de majd halálod után a lelked a miénk lesz!”, vagy ilyesmi. XD) Előtte 1-2 nappal (ha jól rémlik, ugyanez a fazon XD) meg azt adta elő, hogy nem lehet pusztán a covid miatt ennyi oltatlan halott, tutira szándékosan ölik őket, de nem ám a kórházban, vagy valami, hanem “felkeresik őket az otthonukban és megmérgezik őket”. 😀 XDDDD Kész bazdmeg… XDD “Kedves Oltatlan, szánna rá pár percet, hogy beszéljünk Urunkról és Megmentőnkről, a CIÁNKÁLIRÓL???” XDDDD Vagy nem tudom, ezt hogy képzelte az illető… 😀 És tudod mi a legjobb? Hogy ezt a két sztorit egyiket sem Dean írta! 😀 Bizony. 😀 A Dean blog már MESSZE túlmutat azon, hogy “Dean így meg úgy”, ott egy komplett cirkusz alakult ki, ő csak a “porondmester” maximum. 😀 Na persze őt sem kell félteni, nála is zajlik az élet: inkább felmondott a munkahelyén, mint hogy beoltassa magát (ezt mondjuk annyiból becsültem benne, hogy végre valaki, aki nem csak a levegőbe pofázik, amikor “ellenállásra” hergeli híveit, hanem úgymond “példát mutat”), bár a legviccesebb ebben az esetben is a “szektásodás” volt, ahogy az egyik fanboya egyből elkezdett sajnálkozni, hogy: “Figyelj, én pénzt is küldök, ha kell, egy normális világban minimum a miniszterelnök tanácsadója lennél!” stb-stb., be is ugrott, hogy: “Aha, aztán még én voltam a hülye, amikor anno azzal vádoltam, hogy már kurvára egy személyi kultusz alakult ki körülötte.” 😀 Majd amikor szóba jött, hogy csinálni is kéne valamit, ezen fanboy még be is védte, mondván: “Érthető, ha pihenni akarsz, a kreatív nagy gondolkodóknak időről-időre pihenniük kell.” vagy mi volt.. XDDD Ez jobb, mint anno Zsozso az Usteamnél, mert ott legalább az animéért fizettek a hívek (pontosan a szerver miatt), míg Dean már pusztán a konteós dumáival akkora népszerűségre tett szert, hogy pusztán a személye pénzt ér. 😀 Icipicicsipa meg lassan már egy komplett könyvet teleír a semmitmondó baromságaival, amiket úgy lehetne összefoglalni, hogy: “Ami lesz, az lesz, amit érzel, az te vagy és egyébként is hamarosan itt az Utolsó Ítélet Napja, úgyhogy ne hadakozzatok, hanem alázattal forduljatok Isten felé!” Na, ezt nem volt elég egyszer leírnia, hanem napona 4-5 postot benyom, ahol ezt fogalmazza újra és újra, még a gyakorlott konteósok agyát is felbaszva ezzel, már csak azért is, mert ugye ott nem is mindenki keresztény. XD

        Na, szóval válaszolva a kérdésedre, hogy “miért járunk mi oda leskelődni” -> Mert marha szórakoztató. 😀 Épp pár hete írtam neked Fománál is, hogy ez már nekem olyan, mint amikor más napi/heti szinten megnéz mondjuk 1-2 Jóbarátok epizódot. 😀 Van 5-6 fazon, mindenkinek van valami “állandó stikkje” (bigottul vallásos, hardcore konteós, rasszista, redneck, stb.) és ezen jellemvonások gyönyörű kavalkádja ad ki egy vígjátéksorozatot. 😀 És az egész csak szebb lesz attól, hogy ezek nem megírt dialógusok, amiket színészek játszanak el, hanem itt az illetők teljesen komolyan és őszintén gondolják ezeket a dolgokat. 😀 Ezért sem járok pl. Face-en “Chemtrail csoportba”, mert mindenféle random hülye konteója nem annyia érdekel, azokból van egy millió, ellenben a Dean blog esetében már elkezdtek “hozzámnőni a karakterek”. 😀 Tudod, amikor a Rém Rendes Családban bejön Jefferson vigyorogva, hogy: “Hello Al!” és a közönség már röhög és tapsol, mert TUDJÁK, hogy kb. mi fog következni… XDD Ez valami hasonló élmény. 😀 Beír pl. Kálmán, hogy: “Véleményem szerint…” és Titkos már keveri alá a tapsolást, meg a nevetőgépet, meg a “HÚÚÚÚÚ!”-zást a közönség részéről. 😀 Utoljára talán akkor “függtem rá” ennyire egy illetőre, amikor Vasutast ekéztük itt és róla is naponta derültek ki az egyre durvább dolgok (az a “lactation fetish”, amikor írt Enjiéknek, hogy kiszophatná-e a melléből a tejet még mindig 10/10… XDDD), csak annak aztán végül Péter véget vetett, a Dean Show viszont Dean saját “projectje”, aminek jó eséllyel soha nem lesz vége, hiszen ahogy a mondás tartja “The show must go on!”, szóval minimum a covid-járvány végéig el leszek látva “műsorral”. 😀 Utána mondjuk tartok tőle, hogy picit vissza fog esni a színvonal, szóval ez a “Covid Arc” olyasmi évada lesz a Dean Shownak, mint mondjuk JoJo-ból a part 1-2-3, vagyis hogy utána már nem nagyon tudják majd ezt még tovább fokozni (elvégre itt olyan vad sztorikat hallottunk, hogy tényleg nem tudom, még hová lehet innen menni XD), szóval picit gáz lesz, ha visszatérünk a sima “kurva libsik, rohadt femcsik!” színvonalhoz, de egyenlőre még bőven élvezem az ilyen-olyan korona-elméleteiket. 😀 (Pláne, hogy mivel velük ellentétben én a koronát marhára komolyan veszem, ezért még jól is esik, hogy közben egy “alternatív valóság” véleményét olvasom róla, ahol szerintük ez csak egy nátha, meg ilyesmi. XD Tudod, ahogy a Kádárizmust is könnyebben el lehetett viselni a benne élőknek, ha volt egy Hofi, aki kiparodizálta és segített nekik kollektíven “kiröhögni a stresszt” magukból. XD)

        Na, de ennyi “Dean duma” utána térjünk akkor rá az alaptémára, mert igazából elég jól félrevitted ezt az egészet ezzel a kérdéssel, hogy: “Miért jártok Deanhez “leskelődni”?”, ez így picit olyan volt, mintha valaki mondaná, hogy: “Pash, láttalak ám tegnap lopni a boltnál!”, mire te: “A fasznak néztél oda!” XDDDD Szóval na, amit Péter itt megjegyzett, az azért nekem is feltűnt már jóideje, nevezetesen, hogy mint a jó horgász, ugyanazt a témát 2-3 blogon is képes vagy egy az egyben bedobni, mondván, hogy “a három “tó” közül valahol csak lesz kapás”. XD Mondjuk pont Arcane-ből nem láttam, hogy Deannél is írtál (vagy csak azóta elfelejtettem a sokkal szórakoztatóbb koronás, szektás, stb. postok mellett XDDD), viszont pl. ez a “megnéztem a Kassai – Gulyás interjút” speciel pont egy olyan postod volt, amit szimultánban postoltál egyszerre itt és Deannél is, szóval bizony ilyenkor az ember hajlamos tényleg arra gondolni, hogy te itt mindenképp a “mesterek” véleményét akarod kicsikarni, de minimum valami szórakoztató szövegre vágysz. (Megjegyzem odaát valóban nagyobb sikere volt a témának, Dean hozta is a formáját: “Az a gáz, hogy én már tényleg fizikailag képtelen vagyok kultúrmarxistákat nézni vagy hallgatni bármilyen formában – olyasmi tüneteket okoznak nálam, mintha valaki juharszirupos angolnákat akarna a seggembe erőszakolni.” XDDDDDDDDDDDDDDDDDDD És még kérdezitek, miért járok oda… 😀 Még magyarázni kell ezek után? 😀 XDDD)

        Ja, illetve még pár dologra csak reagálnék már:

        “Kurvára nem azért olvasok el egy kritikát, hogy aztán kialakítsak róla egy véleményt a kritikus véleménye alapján. Ez a tekintélyelvűség tényleg gáz lenne!”

        Ehhez képest mégis nem egyszer összejön ez. 😀 Emlékszem, a Fekete Párducot pl. HÓNAPOKIG ekézted azzal, hogy “rasszista”, meg ilyenek, mindezt kb. KIZÁRÓLAG Puzsér egyszem videójára alapozva, ellenben azzal egy jó fél évet, vagy még többet vártál, hogy megnézd a tényleges filmet. De ugyanez van Arcane/League, vagy Witcher esetében, amiknél olyan markánsan nyilatkozgatod, hogy “Ez meg az a sorozat ilyen meg olyan”, hogy az ember kb. arra tippelne, hogy minimum már egy komplett évadot lenyomtál mindkettőből, majd aztán ezen “nyilatkozatok” végén elérünk az utolsó mondathoz, ami mindig valahogy úgy zárul, hogy: “Ja, de amúgy én még nem tekintettem meg eme művet, csak másoktól hallottam, hogy…” 😀 Így sokadjára már kicsit lol azért, na.

        “A tikkelés volt a cél. Kicsit ilyen piszkálódás volt. Trollkodás. S mielőtt Péter lecsapná a labdát, hogy óvodában csináltak hasonlót, ezen már túl vannak (királyi többes), jelzem, tényleg gagyi volt. Nem lesz több, bocs!”

        Semmi gond, én tudom, hogy te főleg unaloműzés gyanánt postolgatsz, próbálsz ilyen-olyan reakciókat emberekből kicsikarni, ha nem megy finoman, akkor jön a kötekedősebb stílus… XD

        “(Bár FAM is csinál hasonlót Puzsérral, jó ideje, mármint piszkálja, kicsit trollkodik az APU-ban. Sőt, oda-vissza megy a dolog.)”

        Szerencsére “nem vagy tekintélyelvű”, épp csak arra hivatkozol most is, hogy mivel “Puzsér apunál” és haverjánál láttál ilyesmit, ezért te is “lemásolod aput”. 🙂

      • “Megint kikötöttünk egy jól ismert névnél: DEAN! Már megint DEAN!” -> Azért vicces ezt pont tőled hallani, miközben az egésznek te vagy az oka. =)

        A magam részéről annyit, hogy én spec (ahogy azt már többször le is írtam) nem járok oda, mert alapvetően nem érdekel, miről megy odaát az eszmecsere. Ellenben a kommentedből mondjuk úgy, sütöttek a szokásos Deanes frázisok, szóval gondoltam ránézek, és hát mit ad isten, nem csak ott volt kb. ugyanaz a komment, de még egy nap se telt el a két komment között, mindössze pár óra.

        Amúgy nyilván nem zavar, amíg nem nálam csinálod, csak ha már itt kiakadtál, hogy “beléd lett kötve” gondoltam rámutatok, hogy nem alaptalanul.

        Mindenesetre ja, OFF, úgyhogy a magam részéről, nem is forszírozom tovább.

      • Ehhez az egyhez szeretnék csak hozzászólni, és én is abbahagyom az offolást:
        “Az igazat megvallva: még mindig a League of Legends-et egy a RAID-hez hasonló káros szerencsejátéknak tartom, az Arcane-t meg egy ezt a káros szerencsejátékot népszerűsítő sorozatnak. Ez a része nem változott a véleményemnek…”

        Az Arcane sorozatra ne úgy tekints, mint videójáték adaptációra, mivel képes volt az alapjaitól elkülönülni. Nem kenyerem a League of Legends játék, nem is vett rá, hogy kipróbáljam, mivel maga a műfaj nem jön be, de ettől még úgy gondoltam, hogy a sorozat megérdemli a figyelmet.

        Az meg, hogy túltoltam a pontozást, az egyéni ízlésem dolga. De kevesebb pont mellett is, szerintem simán a 2021-es év legjobb animációs sorozata.

  9. Gondolatok a Cloudpunkról: eddig kb. hét órát toltam bele, és elégedett vagyok vele. Nem egy nagy megfejtés a játék, lényegében egy futárszimulátor. Grafikailag ugyan nem egy szép darab, de ez csak közelről zavaró, emellett az npc modellek eléggé egykaptafásak, önismétlők. Legnagyobb erőssége, hogy remek atmoszférát teremt, a fő története is érdekes, de a legjobb benne, azok a mellékszereplők, akikkel folyamatosan szóba elegyedik főhősünk (plusz a néhány opcionális npc, akik között akad, akivel csak beszélgetni kell, mások adnak mellékküldetést is, de mindnek egész kidolgozott karaktere, háttere van). Szintén pozitívum, hogy van hozzá magyar felirat, szóval angolul nem tudók is jól járnak vele.

    Persze akad pár fura döntés is a fejlesztők részéről. Van itt ugyan lehetőség árusoktól venni ezt-azt, de ezek zömében semmilyen befolyással nincsenek a játékmenetre. Egy-két küldetést leszámítva, teljesen mindegy, hogy veszünk ételt-italt hősünknek, vagy sem, mivel sem éhes, sem szomjas nem lesz magától. A járművünket érdemes néha javítani (folyamatosan nekikoccanok valaminek, de ez nem rontja a jármű teljesítményét, vagy legalábbis eddig nem tapasztaltam), üzemanyagot feltölteni, emellett lehet bele venni pár teljesítmény fokozó elemet, illetve néhány vizuális fejlesztést. Ugyanígy a lakást is lehet pimpelni, bár ennek még annyi funkciója sincs, mivel lényegében csak dedikált küldetések erejéig térünk haza.

    Amúgy az egész világra jellemző ez a kettősség. Van egy remek atmoszférájú város, meg egy futárszimulátor játékmechanika, de lényegében csak azzal léphetünk interakcióba, amit a fejlesztők úgy gondoltak, hogy szükséges. A legtöbb npc simán csak kóricál ide-oda, a boltokba nem mehetünk be (csak utcai árusoknál lehet vásárolni), a pénzköltés is jellemzően célirányosnál tovább nem mutat. Így aztán az egész kicsit fapadosnak hat, főleg, ha az ember olyan alkotásokhoz szokott, mint a GTA 5. Ettől függetlenül, akit érdekel egy cyberpunk témájú játék, ami egyrészt nem rohasztja le a gépet grafikai teljesítménnyel és bugokkal, másrészt beéri egy oké történettel, meg a hangulattal, annak tudom ajánlani. Aki ennél többet vár el a műfajtól, annak nem biztos, hogy ez a játék teljes élményt nyújt.

    • Pár kiegészítés, miután a végére értem a játéknak:

      A fő sztori alapvetően nem hosszú, kb. 8-10 óra alatt ki lehet pörgetni. Emellett viszonylag kevés mellékküldetés van, úgyhogy azoknak is tudom ajánlani, akik nem akarnak sokáig egy játékra időt fecsérelni. És még így is van egy jellegzetes hangulata, ami leginkább melankolikusnak mondható. A végén a nagy döntés kevésbé érdekes ugyan, cserébe a búcsú a Központtól, annál meghatóbbra sikerült.

      Azt kicsit sajnálom, hogy készült hozzá egy story dlc, ami közvetlenül ezután veszi fel a fonalat (nem szereztem be, nem is tervezem, mivel szerintem ennek a története így kerek egész). Még pár karakterinterakció miatt vissza szándékozok térni a játékba, viszont azt már most látom, hogy hosszabb időre parkoló pályára kell raknom ezek után a Cyberpunk 2077-et, mert annyira bántóan üresnek hat a Cloudpunk mellett, pedig abban sem volt túl sok környezeti interakció.

    • Ejha, érdekesnek hangzik! Lehet, hogy egyszer ránézek.

      “hosszabb időre parkoló pályára kell raknom ezek után a Cyberpunk 2077-et, mert annyira bántóan üresnek hat a Cloudpunk mellett,”

      Vagy csak az a benyomásod, hogy az egyiket szívvel-lélekkel készítették el, a másikat nem. (Persze, én ezt nem tudom, mivel nem játszottam egyikkel sem.)*

      * Most óvatosan fogalmazok, le nem csapjanak rám az ügynökök. Fontos az önálló gondolat, az autonóm gondolkodás.

      • Mondjuk arra készülj fel, hogy sok mászkálással jár a játék. Ráadásul a városban vannak platformok, ahol gyalogszerrel kell közlekedni, ezek pedig gyakran több szintesek, és a térképen nincs egyértelműen jelezve, hogy a platformon adott tárgy velünk egy szinten, felettünk, vagy alattunk van. Ez talán a legnagyobb hibája a játéknak.

        Ezeket leszámítva, szerintem egy szórakoztató játék. Érdekes npc-kkel lehet benne megismerkedni (nincs olyan sok, úgyhogy kicsit keresni kell őket, de a térkép jelöli a hollétüket), mellette meg a játék nem a kihívásra megy rá, hanem a hangulat és történet átadására.

        Jah, amúgy lesz majd egy pont, ahol járművet kell választani, nyugodtan válaszd azt, amelyik kinézetre a legjobban tetszik, mivel a vizualitáson túl semmi különbség nincs közöttük.

        “Vagy csak az a benyomásod, hogy az egyiket szívvel-lélekkel készítették el, a másikat nem.”

        Lehet, bár szerintem a Cyberpunkba is beleadták szívüket, lelküket a fejlesztők, pusztán a kiadói oldalról a kapkodás nem tette lehetővé a kibontakozást. Egyszer majd rászánom magam, de szerintem várok még pár patch-et vele.

      • “Ezeket leszámítva, szerintem egy szórakoztató játék.”

        Az a lényeg, hogy elszórakoztatott. A mór megtette kötelességét. 🙂

  10. Anime készült a Cyberpunk 2077 világán. Az anime kritikájában (bár inkább ajánló, mint kritika) a Gamestar promózza a játékot is. Az elején utal rá, hogy a patch-ek jobbá tették a játékot. Meg hogy a hibái ellenére mégis csak jó volt elmerülni a játék világában. A videó végén pedig “kiderül”, hogy az anime hatására többen is játszani kezdtek a game-mal.

    Mindegy. A lényeg: a Netflix készített egy animációs filmet a Cyberpunk 2077 világára.

    • Egészen pontosan egy 10 részes sorozat. 🙂 Majd valamikor megnézem, egyrészt, mert mondták, hogy:

      1. Nem kell hozzá semmit tudni az eredeti játékról. (Ami számomra jó hír, mivel lövésem nincs róla, leszámítva, hogy valami cyberpunk sztori, amiben szerepel egy vas(h)kezű Keanu Reeves. XD Pontosabban ezüst, ha minden igaz, mert hát “Johnny SILVERhand”. XD)

      2. A Trigger stúdió jobb művei közé tartozik, egyik haveromat idézve: “Nyugi, itt nem baszták el űrdínókkal a sorozat teljes második felét, vagy ilyesmi”. XDDD

      3. Úgy alapjáraton kifejezetten jók róla a vélemények és most nem csak az ilyen “kötelező felszopás” Gamestar videókra gondolok, hanem “független fanok” is mind csak dicsérték. (Meg úgy általában véve a csapból is ez folyik kb. egy hónapja és tényleg olyan, mintha az alapjátékba is valamilyen szinten új életet lehelt volna, illetve ahogy az idő múlik, mintha a botrányos launchot is kezdenék megbocsátani azóta a fanok.)

      A japánok azért hozták a formájukat: csak úgy voltak hajlandóak elkészíteni a cuccot, ha CD Projekték belemennek, hogy a trigger-happy loli benne maradjon a sorozatban… XD (Elsőre ugyanis ki akarták szedetni.)

    • Hát engem valahogy ez sem különösebben hozott lázba. Egyrészt aki jó cyberpunk animét akar nézni, az találhat magának bőven néznivalót, és itt most nem csak az ilyen közismert darabokra gondolok, mint a GitS, Akira, stb.

      Másrészt sanszosan pont az a baj, hogy én játszottam a játékkal, ráadásul még csak nem is úgy, hogy rögtön a launch napján rárepültem, mert amúgy meglehetősen szkeptikus voltam a játékkal szemben (ami be is jött). Hanem én bizony vártam vele több mint egy évet, és bizony hiába az azóta érkezett temérdek frissítés, melyek között némelyik akkora volt, mint maga a játék, ha egyszer olyan alapvető gondok vannak a játékkal, amit nincs az a patch ami kijavíthatna. Szal ez még egy Ubisoftnak is ciki lett volna, nem hogy egy Witcher 3 utáni CDPR-nek.

      Ha majd nagyon nem lesz mit nézni, esetleg teszek vele egy próbát.

    • Egyszer lehet meg fogom nézni azt a sorozatot, de egyelőre van épp elég nézni és tennivalóm anélkül is. Amúgy, amit hallottam, az alapján a sorozat rendesen felturbózta a játék népszerűségét.

      “Nem kell hozzá semmit tudni az eredeti játékról.”

      Mivel egy társasjáték alapján készült a videójáték, és annak sztorijához sem szükséges a társas ismerete, gondolom ez amolyan koncepció a cím körül. Ez persze nálam pozitívum, hogy nem ugyanazt próbálják más felületen elmesélni, amit már egyszer megkaphatunk az alaptermékben.

      “A Trigger stúdió jobb művei közé tartozik”

      Majd meglátjuk. Nem sokat hallatott magáról a Trigger mostanában. A Star Wars-os cuccuk is felemás volt (a The Twins egy nagy baromság lett, míg a The Elder egy egész fasza darab, csak sajnos pont ott ért véget, ahol érdekessé vált volna).

      “mintha a botrányos launchot is kezdenék megbocsátani azóta a fanok.”

      Már aki. Én tavaly év végén húztam be, januárban próbáltam rá, és annyira nem éreztem úgy, hogy bármit is javult volna a játék. Majd valamikor lehet adok neki újabb esélyt, mert azt én is hallottam, hogy az utóbbi frissítések sokat javítottak rajta.

      “Egyrészt aki jó cyberpunk animét akar nézni, az találhat magának bőven néznivalót, és itt most nem csak az ilyen közismert darabokra gondolok, mint a GitS, Akira, stb.”

      Tudom, hiú ábránd, de még mindig szívesen elolvasnék tőled egy nagyobb volumenű, “anime-ajánlót kezdőknek” posztot. 🙂 Az Akirát is nagyon be kéne már pótolnom.

      “ha egyszer olyan alapvető gondok vannak a játékkal, amit nincs az a patch ami kijavíthatna”

      Igen, érződik rajta, hogy menet közben többször módosult a koncepció. Eleve például ezt az fps nézetes megoldást hülyeségnek tartom, főleg annak tükrében, hogy a játék elején meg karakter alkotás van (karakterünket ugye csak akkor láthatjuk, ha tükörbe nézünk vele, így viszont például az öltöztetése is felesleges). De az sem vált előnyére, hogy gyakorlatilag a prológus után azonnal a képünkbe önti az összes aktivitást, amitől úgy a térkép lesz átláthatatlan, mint a játékos is zavarba jön, hogy mihez nyúljon először.

      “Ha majd nagyon nem lesz mit nézni, esetleg teszek vele egy próbát.”

      Még az Aranyhajjal sem haladtál. 😀

      • Az FPS nézettel nem is lenne baj, mást ne mondjak a játéknak épp a lövöldözős része az egyetlen, amit jól eltaláltak. A baj itt azzal van, amit egyetlen patch sem tud kijavítani, mert ahhoz a játék 80%-át újra kellene írni, hogy egyrészt itt egy RPG, ahol rohadtul nem számítanak a döntéseid. Másrészt hogy itt egy openworld játék, ahol a világban igazából nem nagyon tudsz interakcióba lépni senkivel és semmivel sem.

        Persze a térkép tele van szórva ilyen-olyan aktivitási pontokkal, de ezek 90%-a a végezz a célponttal, lopd el ezt vagy azt feladatokból áll, bármiféle érdemi körítés vagy kontextusba helyezés nélkül. A játék semmi motivációt nem ad, hogy egyáltalán foglalkozz ezekkel. Az meg elég nagy baj, mikor egy openworld játéknál azt veszed észre, hogy a világot nem sikerült úgy megalkotni, hogy tudd és akard is felfedezni.

  11. Újra belekezdtem ebbe a csodába, megint addig jutottam el, mint első próbálkozásra, és megint azt érzem, hogy ez a játék rohadtul nem akarja, hogy élvezzem. Szeretném felfedezni a játékteret, kiismerni a működését, de nem, a játék lökdös folyamatosan előre, hogy csináljam már azt a fránya küldetést. Meg a következőt, meg a következőt. Az ilyenektől agyfaszt kapok. Cserébe igazából semmit nem árul el ami tényleg lényeges volna.

    • Inkább folytattad volna akkor a Postal-t. =) Esetleg beszerezhetnéd végre a Kareszt, aztán mehetnénk co-opban. Vagy egy SW2-t.

      Amúgy mikor kijött a nagy 1.5-ös patch, utána elgondolkodtam rajta, hogy lehet adnom kellene még egy esélyt a CP-nek. Csak az a baj, hogy a játék alapvető hibája továbbra is az, hogy mint openworld, üres és lélektelen. Van a fő küldetéssor, meg egy-két érdekesebb mellék feladat, de azt leszámítva igazából nem nagyon tudsz abban a világban mit csinálni, mert nem is nagyon lehet.

      Azért poén, hogy a 20+ éves GTA III, vagy a semi-openworld Mafia, több felfedezni valót tartogat, mint ez. Hiába, ez történik akkor, mikor egy játék eredetileg nem openworldnek készül, csak menetközben válik azzá.

      • Jah, a Postal 2. Gondolkodtam is rajta, hogy folytatni kéne, de az a könyvtáras rész kicsit elvette a maradék lelkesedésemet is. Meg őszintén, annyira nem találtam szórakoztatónak, mint amilyennek leírtad. Voltak benne jó poénok, de én polgárpukkasztás helyett csak öncélú gusztustalankodásnak éltem meg.

        SW2. Gondolom a Shadow Warriorra gondolsz. Na, az meg még csak nem is érdekel. Elhiszem, hogy jó játék, de totál hidegen hagy.

        “Amúgy mikor kijött a nagy 1.5-ös patch, utána elgondolkodtam rajta, hogy lehet adnom kellene még egy esélyt a CP-nek”

        Igen, akkor én is elgondolkodtam rajta. Végül az eddig húzódott. Sok tekintetben javult már a legutóbbi próbálkozás óta a játék, de még mindig vannak benne fura anomáliák. Azért az enyhén szólva röhejes, hogy játék elején lévő átvezető animációkban T-pózban, sínen csúsznak az npc karakterek még mindig. Cserébe az eső már nem esik fedett helyen. Meg Jackie sem ment keresztül a szekrényeken. Illetve, mintha a lopakodás is jobban működne. Persze az azért vicces volt, hogy amit lopakodva Jackie-nek kellett megölnie, azt a játék nem engedte, hogy megöljem hátulról.

        Az viszont továbbra is zavaró, hogy a történet nem enged lootolni.

        ” Van a fő küldetéssor, meg egy-két érdekesebb mellék feladat, de azt leszámítva igazából nem nagyon tudsz abban a világban mit csinálni, mert nem is nagyon lehet.”

        Mintha így kezdéskor amúgy az ember el is tudná dönteni, hogy épp mihez kezdjen… 🙂 Az a baj, hogy kapásból az elején a nyakamba önt egy csomó dolgot, ami gondolom idővel megritkul, és akkor kiütközik az üressége, de most még ott tartok, hogy azt se tudom, mihez nyúljak. Amit ront, hogy az aktuális küldetés folyamatosan sürget, hogy csináljam már.

        Ami még zavaró, az a kocsik irányítása. A GTA5-nek is vannak problémái ezen a téren, de az kezes báránynak hat. Itt eleve a kamera a kocsi mögött nem hajlandó ott maradni, ahol kell, a járművek is azonnal meg akarnak lódulni, amint hozzáérek a W gombhoz, stb.

        “Azért poén, hogy a 20+ éves GTA III, vagy a semi-openworld Mafia, több felfedezni valót tartogat, mint ez.”

        😀

        Mondjuk Mafiában is csak free ride-ban járhatjuk be a várost, story módban nem nagyon térhetünk le a kijelölt ösvényről. De tény, hogy hangulatteremtés terén messze jobb, már az első pillanattól. Ugyanezt a behatást nem kaptam meg a CP2077-től. Mindegy, most azért este rápróbálok még a játékra. Utóbbi napokban általában nem nagyon volt kedvem gémelni. De ahogy látom, te se nagyon voltál online.

      • Az a baj, hogy megint ott vagyunk, ahol a part szakad. Most egyrészt megint azt csinálod, mint egykori haverom általánosban, hogy amint jött egy kicsit nehezebb szakasz egy játékban. Mint a Wolfensteinben a katakombás rész, vagy a Max Payne-ben az álom szakasz, egyből feladta. Holott még a játék további 90%-a ott lenne.

        Másrészt meg mondod nekem, hogy ajánljak neked co-op cuccokat, mert jó lenne együtt gamelni. Erre mikor ajánlok címeket, az meg nem jó. Hát faszom… =)

        CP nekem szerencsére annyira nem bugosodott. Egyedül a random spawnoló, meg hirtelen a semmiből, bármiféle átmenet nélkül el-fel tűnő dolgok szúrtak nekem szemet. Meg asszem vagy kétszer sikerült ki, pontosabban keresztül zuhannom a pályáról.

        Nyakon vág questekkel igen, csak amint elkezded csinálni, hamar rájössz, hogy 90%-uk sima random generált. Értelme meg nem nagyon van ezeket csinálni, mert jobb lootot kapsz menetközben.

        Mafiában oka volt ennek, mivel az alapvetően egy story orientált játék, ahol a nyílt világ csak eszköz. Más téma, hogy free ride módban is akad egy-két tennivaló, de az már tényleg inkább csak levezetésnek jó.

  12. Kedvedért behúztam a SW2-t, úgyis jó le lett akciózva. De előbb a Postal 2-nek kéne a végére érnem.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .