RoboCop: Rogue City – Félig ember, félig gép, totálisan zsaru

A korábban csak kisebb játékokat készítő, lengyel illetőségű Teyon stúdió, először még 2014-ben hívta fel magára a figyelmet a Rambo filmek videojáték feldolgozásával. Mely azonban pechükre, egy hatalmas blamázs volt. Nem csoda, hogy mikor öt évvel később, 2019-ben kijöttek a Terminator: Resistancel, amiről nagyjából senki se tudott, hogy egyáltalán készülőben volt, az emberek nem sok bizalmat szavaztak neki. Ám meglepő módon, a kvázi nem létező marketing, és a korábbi nagy fiaskójuk ellenére, egy bőven decens alkotást kaptunk. Bár a kritikusok, szaksajtó köreiben nem sikerült különösebb elismerést kivívnia. A játékosoknál viszont értő közönségre lelt, és sikert aratott.

Technikailag nézve, természetesen messze nem egy AAA minőségről beszélhettünk már akkor sem. Ám minden technikai hiányossága ellenére, a játék egy dolgot baromi jól csinált. Nevezetesen képes volt arra, amire a ’97-es SkyNET óra nem nagyon volt példa. Azaz elkapta azt a bizonyos Terminator hangulatot, ami az első két filmet anno sikeressé tette. Illetve sikerre vitte azt, amivel a Genesys film próbálkozott volna, de csúfosan belebukott. Vagyis egyszerre kaptunk egy tributeot, és egy épkézláb folytatást.

A Terminator játékuk sikere után nem meglepő, hogy mikor jött a hír egy készülő új RoboCop játékról, sokan köztük én is, felrakták azt a várólistára. Lényegében nekem idén, illetve visszatekintve kicsit az elmúlt évek megjelenéseire, a 2020-as Mafia remake óta, ez volt az első játék, ami az “instabuy” kategóriába esett. Ráadásul mindjárt a bővített kiadásra ruháztam be, amire nálam nem túl gyakran van példa. (Pedig nem is egy dollárba került…)

Gondolom nem mondok újat azzal, hogy a RoboCop széria, pontosabban annak az első két része, gyerekkorom egyik meghatározó része volt. A Terminator, a Predator, és a Mad Max első két része mellett ez volt az a film, amit megszámolni se tudom, hányszor néztem meg VHS-en. (Anyám nem túl nagy örömére.) Gyerekfejjel szerettem a sorozatot, volt RoboCop figurám, és karácsonyra egy Cobra puskát szerettem volna. =)

Érettebb fejjel nézve persze az ember már rájött arra, hogy valójában az egész RoboCop, önmagában egy erősen B kategóriás akciófilm lenne. Két dolog van, ami mégis kiemelte, és valójában egy sokkal intelligensebb filmmé tette. Az egyik, az a finoman ironikus, ám mérhetetlenül cinikus fekete humora, amivel az akkori amerikai társdalomra reagált. Egy direkt nem túl távoli, hanem nagyon is közeli disztópikus jövőképpel. A másik, az pedig maga RoboCop figurája, aki egyszerre testesít meg és ötvöz három jól bevált archetípust.

Ő a modern lovag fényes páncélban, akit egy nagyon erős kötelességtudat, és morális kód jellemez. Egy modern Frankenstein szörny, akinek a személyiségnek a felébredése, pusztán egy nem várt mellékhatás volt. Egy olyan lény, aki egyedülálló, és épp ezért nem illik be sehová sem igazán. Ember volt, de most már egyszerre több és kevesebb is annál. Aki próbálja megtalálni a helyét az új életében, miközben a múltja töredékeit és súlyát hordozza magával, mint a teknős a páncélját. Ám mindezeken felül egy rendőr, aki a törvényt testesíti meg, és aki annak súlyával sújt le a bűnösökre. Közeledtét már távolról hallani lehet, súlyos léptei félelemmel töltik el a bűnösöket, elbújni nem lehet előle, csak menekülni, aki pedig van olyan botor, hogy dacolni próbál vele, arra kegyetlenül lesújt.

Szerencsére a fejlesztők, pontosan értették ezt, és nekik hála megkaptuk azt a RoboCop játékot, amilyen anno már a 2003-as próbálkozás is szeretett volna lenni, kevés sikerrel.

A játék története a második rész eseményei után játszódik. Az utcákon továbbra is problémát okoz a Nuke nevű narkotikum, és a különféle bandák jelenléte. Az egyik legnagyobb közülük a Torch Heads, akik vezetőjükkel egy váratlanul merész lépésre szánták el magukat. Megrohamozták a helyi TV állomás, a közismert 9-es adó toronyházát, jobbára azért, hogy a helyi esti híradóban, bejelentsék a saját hírüket. A banda vezetője, a magát rocksztárnak képzelő Soot, ezzel kívánta demonstrálni, mire képesek, a városba frissen érkező új és tehetős alvilági szereplőnek, akit csak “az új srác” néven emlegetnek.

A rendőrség persze szokás szerint nem bír a helyzettel, a SWAT erők már a helyszínen vannak, de erősítésre várnak. Ekkor érkezik meg a helyszínre RoboCop, azaz Alex Murphy, aki hű társa, Anne Lewis társaságában úgy döntenek kezükbe veszik az ügyet, és megoldják a helyzetet. Lényegében ez a tuttorial szakasza a játéknak, ahol szépen a történetbe ágyazva, betanulhatjuk az alapokat. Például hogy érdemes jó rendőr módjára körbe nézni, nyomozni, és bizonyítékokat begyűjteni.

Az akciót természetesen siker zárja, azonban hamar kiderül, hogy nincs teljesen minden rendben RoboCop körül. Időközönként furcsa víziók, látomások törnek rá, melyekben összekeveredik a jelen valósága, és a múltjának eltorzított emlékei. Ilyenkor a külvilág szinte megszűnik számára létezni, és olyan lesz, mint egy alvajáró. Ami rendszerint a lehető legrosszabbkor történik vele.

Az egyik ilyen “glitchelésünket” pechünkre megörökíti egy riporter, ami az OCP vezetőségének egyáltalán nem tetszik. Ezért mikor visszatérünk az őrse, nyakunkba varrják az elképesztő seggfejként viselkedő, de kétségtelenül ambiciózus Max Becker-t, aki nem titkoltan a leváltásunkon ügyködik. Ám szerencsére ott a nála jóval empatikusabb Morgan nevű mérnök, aki a fizikai állapotunkért felelős. Valamint az ügyünket frissen elvállaló Olivia Blancher, egy pszichológus, aki Murphy emberi, lelki oldalán próbál segíteni. Lényegében a vele folytatott dialógusok által határozhatjuk meg, hogyan is látjuk önmagunkat, ami kihatással lesz a történet alakulására is.

Nem sokkal később, nagyjából a harmadik küldetés végén tűnik fel aztán a játék voltaképpi főgonosza, az “új srác”, név szerint Wendell Antonowsky. Az első filmben szereplő Emil Antonowsky bátyja. Tudjátok ő volt az, aki elsőként felismerte a benzinkúton, hogy RoboCop, valójában Alex Murphy. Aztán a film végén ő rongyolt bele a furgonnal vegyszeres tartályba. Majd egy darabig olvadt emberként ténfergett, mielőtt szó szerint szétkenték. Wendell pedig bár sohasem tartotta sokra tuskófejű öcsikéjét, az ő megölésével felhívtuk magunkra a figyelmét.

A fickó egyébként azon kívül, hogy kísértetiesen hasonlít az első Die Hard filmben szereplő Hans Gruber-re. (Sokan emiatt is feltételezik már most, hogy a Teyon következő játéka, Die Hard témájú lesz.) Egy remekül megírt, stílusos figura. Kimért, megnyerő, sármos, intelligens, mindig egy lépéssel mások előtt jár. Kellően rejtélyes ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődést, és az ember képes vele kapcsolatban végig ambivalens érzéseket táplálni.

Nagyjából innét indul be a játék valódi története.

FPS játékról lévén szó, elsődleges célunk természetesen a rosszarcú ellenfelek kiiktatása lesz, lehetőleg minél stílusosabb, látványosabb módon. Amiben számos eszköz lesz majd a segítségünkre. Megbízható oldalfegyverünk, a végtelen tölténnyel rendelkező, ikonikus Auto-9 pisztoly mindig kéznél lesz. Ám menet közben, akár az ellenségektől, akár a pályán elszórva is, számos mordályt a kezünkbevehetünk. Például sörétes puskákat, vagy AK-kat, amik a játék első felében még az elérhető legjobb fegyverek közé tartoznak.

A játék különben érezhetően elég sokat merített az előző Terminator játékban, pontosabban annak az Infiltrator Mode című DLC-jében megismert elemekből. Ilyen például a fémajtók, és a meggyengült falfelületek bezúzásának lehetősége. Az ilyenkor előjövő bullet time, mialatt repkedhetnek a fejlövések. Az ellenségeket becélzó, kivilágító fókusz mód. Az ellenségek megragadásának, és eldobásának, élő pajzsnak használásának képessége. Vagy a rögzített nehéz gépágyúk kézbevételének a lehetősége, amivel szép kis pusztítást végezhetünk.

További hasonlóság, hogy mivel cyborgok vagyunk, alapból sokkal több sérülést leszünk képesek elviselni, mint egy átlag ember. A játék első felében, a rögzített gépágyúkon, és a gránát vetős ellenségeken kívül a mezei punkokat, motorosokat, random bandatagokat lazán hűvösre tehetjük. Különösebb okunk nincs a félelemre, hisz akár féltucat ellenfélen is lazán átgázolhatunk, amíg nem vesznek körbe. Sőt a játék bizonyos szakaszokon ösztönöz is arra, hogy tank módjára törjünk előre, és legyünk agresszívek.

Az egyik küldetés alkalmával például egy ED-209-es társaságában kell előre nyomulnunk, és társunkkal versenyezni, ki képes több ellenséget kiiktatni, míg a célig eljutunk. Máskor pedig egy nagyszájú SWAT parancsnoknak bizonyíthatjuk be, hogy több bankrablót tudunk kilőni, mint az ő osztaga. Azaz van az egésznek egy “power fantasy” érzése, ami egyszerűen csak roppant élvezetes.

A játék második felétől azonban feltűnnek a high-tech fegyverekkel felszerelt zsoldosok, és különösen azok nehéz páncélos verzióival, már egy sokkal taktikusabb, megfontoltabb harcot kell vívnunk. Mivel pillanatok alatt képesek minket ronccsá lőni.

Szerencsére, egyrészt a már ismerős mechanikák közül is sokat átdolgoztak, tovább gondoltak azóta. Ilyen például a fegyver fejlesztés, ahol most már szimpla összepárosítás helyett, úgy kell elrendeznünk a különböző formájú chipeket, hogy azok a lehető legkevesebb zárlatot okozzák. Valamint most már lehetőségünk lesz magának az alaplapnak is a cseréjére. Aminek hála könnyedén testre szabhatjuk, milyen módokban működjön a pisztolyunk. Lehet gyorstüzelő, de gyenge átütőerejű full automata, vagy akár lassú, de halál pontos kézi ágyú, ami akár még vékonyabb felületeken is képes keresztül hatolni.

Ennél némiképp összetettebb a skill fa, melynél számos különböző terület közül választhatunk, melyek nem csak a statisztikáinkat javítják. Hanem bizonyos mérföldkövek elérése esetén, új aktív vagy passzív képességekkel is bővül a repertoárunk. Ilyen például a fémfelületek megvilágítása, amikről vissza tud pattanni a golyó a fedezékek mögött, nehezen belátható helyeken megbúvó ellenségekre. Vagy az egyik legjobb képesség, az időlassítás, avagy bullet time. Amit a Max Payne, F.E.A.R. óta nem használtam ennyiszer.

Érdemes azonban mérlegelni, milyen képességeket oldunk ki. Mivel ezek nem csak a harctéren, de a nyomozások, helyszínelések alkalmával is jól jönnek. Jó megfigyelő képesség esetén észrevehetjük a gyanús helyeket, szám kombinációkat fedezhetünk fel, vagy hogy egy helységben frissen elmozdítottak dolgokat. Kvázi rekonstruálhatjuk, mi történt ott.

Képességeink ezen felül dialógusokat, döntéshelyzeteket is képesek befolyásolni. Magas műszaki jártasság esetén például képesek leszünk felismerni, hogy egy bűnelkövető fegyvere nincs töltve. Vagy alkalmazhatunk akár pszichológiát is, hogy együttműködésre bírjunk valakit.

A RoboCop játék, hasonlóan a Terminatoroshoz, nem egy nyitott játék, hanem egy hibrid. A játéktér alapvetően úgy épül fel, hogy egy-egy küldetés után, mindig visszatérünk az őrse, ahol rendezhetjük ügye-bajos dolgainkat, megpihenhetünk, és felkészülhetünk a következő bevetésünkre. Vannak a nagyobb, dedikált helyszíneken játszódó fő story küldetések. Valamint az azok közötti, azokat összekötő, nyitottabb városi részek, ahol lényegében szabadon mászkálhatunk, és különféle másodlagos, harmadlagos célokat oldhatunk meg. Ezek jellemzően a rendőri munka legváltozatosabb feladataiba vezetnek be minket. Lesz itt túszdráma, gyilkosság kinyomozása, tolvajok nyakon csípése, dealerek letartóztatása, lopott értékek, árúk, drogok rejtekhelyeinek felkutatása. Sőt, még büntető cédulákat is oszthatunk, a kisebb bűncselekmények, szabálysértések elkövetőinek.

Külön tetszett, hogy odafigyeltek még arra is, hogy mivel rendőrtisztek vagyunk, akárkit csak úgy nem vegzálhatunk. Sőt bizonyíték nélkül, ami feljogosít minket rá, bizonyos helyekre csak úgy be sem mehetünk. Mivel direktíváink között szerepel a közbizalom fenntartása is, érdemes mérlegelni, bizonyos esetekben, hogyan járunk el. A játék ugyanis megjegyzi, és reagál a döntéseinkre, ami olykor még a játéktérre is kivetül. Például ha egy fiatal graffiti művészt elengedünk figyelmeztetéssel, ahelyett hogy egyből megbírságolnánk az első ügye miatt, ha később visszatérünk oda, ahová elkaptuk, ez fogad minket.

Apróság, de tetszett, hogy még ilyen részleteket is beletettek. Apropó döntések, ilyesmire már a Terminator játékban is volt már lehetőségünk. Itt viszont sokkal nagyobb súlyt kap, hogy mikor, kinek, és milyen válaszokat adunk, vagy hogyan cselekszünk. Ugyanis nem mindig a kézenfekvőnek tűnő megoldás a legjobb.

Grafikailag a játék erősen közepes látványt nyújt. Amit viszont ezúttal kompenzáltak egy sokkal jobb fizika, illetve egy leginkább a Shadow Warrior remakekre emlékeztető törésmodell rendszerrel. Vagyis most már nincs minden úgy odaragasztva, mint a Terminator játékban volt, sőt elég sok rombolható tereptárgy, felület van, melyek képesek akár rétegesen is törni.

Két negatívumot tudnék ilyen téren felhozni. Egyrészt, hogy sok karakternél a haj, de különösen az arc szőrzet megvalósítása, valami egészen elnagyoltnak, csúnyának hat. Különösen vicces ez akkor, mikor ugyanannak a karakternek a ruházatán a szőrzet meg teljesen jól néz ki. (Ezt azóta patchelték.) Valamint, hogy a hullák valami félelmetesen gyorsan eltűnnek, amint kicsit eltávolodunk tőlük, és kikerülnek a látószögünkből.

Amire viszont most sem lehet panasz, az a játék egyértelműen nagybetűs erőssége, a hangulat. Az egész játékból, a helyszínekből, a karakterekből, az ellenfelekből, süt az a bizonyos RoboCop hangulat. Amikor kell, kellően komoly, és brutális a játék, ugyanakkor nem feledkezik meg a humorról sem. A bizarr TV adások, reklámok, egyes agyament NPC-k reakciói kellően árnyalják a képet. Ráadásul még nosztalgia bombának se rossz a játék, mivel nem egyszer visszarepít minket a CRT TV-k, a VHS-ek, az Arcade játékautomaták, és a neonreklámok hőskorába.

Na és akkor még nem is beszéltem a játék amúgy nagyszerű zeneszámairól, amik közül némelyiket még a játék végigvitele után is szívesen hallgattam:

Összességében azt kell mondjam, nálam eddig a RoboCop játék, simán vitte az év játéka címet. Atmoszférateremtés szempontjából legalábbis mindenképp. Akik hozzám hasonlóan szeretik ezt a franchiset, azoknak ez egy kötelező darab. 8.5/10

6 hozzászólás to “RoboCop: Rogue City – Félig ember, félig gép, totálisan zsaru”

  1. Szép hosszú írás. Első pár bekezdés alapján látom, tetszett neked. 🙂 Bezzeg OW Zolynak pár kép és trailer elég volt ahhoz, hogy látatlanban lehúzza egy kalap szarnak a játékot. 🙂

    Azért valahol elég ironikus, hogy a 80-as évek kaotikussága visszatért világunkba, miközben a 90-es, 2000-es években úgy látszott, hogy legalábbis nyugaton, konszolidálták azt a réteget, amelyik nihilizmusba és anarchiába süllyesztett számos városrészt a kilátástalan körülményei miatt. Úgy tűnik csak tüneti kezelés volt. Részemről meg egy kicsit erős a sör. 🙂

    Ez a Wendell Antonowsky szál eléggé Die Hard-os hatású, főleg, hogy a mellékelt kép alapján hasonlít a figura Alan Rickman-re. 🙂 Jó, látom, következő bekezdésben te is kitérsz erre. 😀

    Az azért kicsit fura, hogy ebben a világban a rendfenntartó erők kvázi kacsavadászatnak tekintik a bűnözők kiiktatását, és még versengenek is, hogy ki öl meg többet.

    Haj és arcszőrzet terén nagyobb kiadók termékeiben is sok a kifogásolható elem, szóval ezen nem akadnék fenn itt. 😀

    • Volt is miről írni, sőt még volt is ami kimaradt, mert már nem nagyon akartam belemenni a részletek firtatásába. =) Pl. tetszett a játékban, hogy belement olyan dolgokba is kicsit jobban, hogy más részein a világnak mi történt.

      Egyszer pl. szó esett arról, hogy iskolások tettek látogatást a Yellowstone Ipari Parkban. Vagy szó esett Acapulcoról. Ugye anno nagyon népszerű turista célpontja volt az is az amerikaiaknak, főleg a ’60-as, ’70-es években. A korabeli filmekben, sorozatokban, sokat is emlegették. Aztán pont a ’80-as években veszítette el a hely a népszerűségét, mert akkoriban kezdtek a helyi drog kartellek háborúzgatni a hatósággal. Na ebben a játékban van egy küldetés, mikor a túszejtők még abban a tudatban vannak, hogy az egy luxus üdülőhely, és oda akarnak magángépen utazni. Miközben az már ott rég egy háborús zónává vált, és kb. olyan állapotok vannak ott, mint ma Szíriában.

      Vagy voltak anno azok a foszforeszkáló gumi állatok, amik anno nagyon népszerűek voltak. Oda kellett tenni egy lámpa közelébe, amitől feltöltődtek. Aztán utána egy darabig világítottak a sötétben. Na ezek egy részéről aztán kiderült, hogy igen ám, csak ha a hülye gyerek a szájába veszi, megrágja, majd lenyeli, akkor azok durván mérgezők. Erre is vissza utalt a játék. =)

      Zoly meg ki a faszt érdekel? Amekkora ócska grafika buzi lett ebből a gyerekből mára, nem csoda, hogy ha valami nem alkalmas arra, hogy ő arra verje a faszát az LG Oled TV-n, akkor az már nem is jó. =)

      “Azért valahol elég ironikus, hogy a 80-as évek kaotikussága visszatért világunkba” -> S ez valahol azért is érdekes, mert a ’80-as évek még egy gazdasági fellendülés korszaka volt az USA-ban. Egy csomó dolog, pl. a hitelkártya, akkor váltak népszerűvé. Lényegében kb. az ’50-es éveket akarták “jól megcsinálni”, hogy ugyanazokat a hibákat, mint akkor, már ne kövessék el újra. Aztán ehhez képest a ’90-es évekre világossá vált, hogy ez egyáltalán nem sikerült. Szóval jött is a visszaesés.

      “Az azért kicsit fura, hogy ebben a világban a rendfenntartó erők kvázi kacsavadászatnak tekintik a bűnözők kiiktatását” -> Igazából akkoriban, a ’80-as években ez egy visszatérő, népszerű téma volt. Lásd ott volta a Narc című játék, vagy az AVGN által bemutatott Raid 2020. Aminek semmi más célja nem volt, mint hogy halomra ölj drog dílereket. Persze túl komolyan ezek a művek azért nem vették magukat.

      Plusz akkoriban még tényleg nem kellett sok ahhoz, hogy az USA-ban lepuffantsanak, pláne ha fegyverrel hadonásztál. Akkor még nem volt tech cégek által finanszírozott BLM.

      “Haj és arcszőrzet terén nagyobb kiadók termékeiben is sok a kifogásolható elem” -> Az oké, de azért elég feltűnő, mikor a hobo kabátján teljesen jól néz ki a szőr, de az arcán meg olyan a szakáll, mintha még nem renderelte volna le a motor. =D

      Közben látom elnyerte a tetszésedet a linkelt zeneszám is. =) Nekem volt olyan, hogy home officozás alatt ez szólt, három órán keresztül. =D

  2. A hangulata nagyon ott van! A demot végigvittem amit a megjelenés napjáig ingyenesen lehetett nyüstölni. Az 4 órát engedett, ami demohoz képest elég hosszú és utána lehetet a kocsitól folytatni ha megvetted a full verziót.
    A hosszú töltési időt és az utána lévő több másodpercig tartó brutális laggolást leszámítva, nem volt vele gondom. Olvastam h voltak akiknél crashelgetett, velem olyan fordult elő h mikor a ghosthouseban vagy Picklest kiszabadítani, ott először beakadtam mikor le kellett esni a liftnél.

    • “Az 4 órát engedett, ami demohoz képest elég hosszú” -> Nekem a demo kimaradt, már csak a teljes verzióhoz volt szerencsém. Viszont jó tudni, hogy ezek szerint itt a demo tartott addig, amíg a legtöbb mai AAA játéknak a a teljes single kampánya szokott. =D

      Gondolom akkor az első, esti belvárosi részig engedett. Az mondjuk tényleg egész jó betekintést engedett akkor a játékba. Simán arra tippeltem volna, hogy max a toronyház végéig enged játszani.

      Technikai parái nálam szerencsére nem voltak a játéknak, pedig AMD-s gépem van, ez meg érezhetően NVIDIA-ra lett optimalizálva. Ráadásul quality módban toltam végig.

      Két “bugal” találkoztam összesen. A belvárosi résznél, az arcade terem tetejére vezető létra csinált nálam olyat, hogy a karakter egyszerű nem akart rá felmászni. Mindig lelépett róla, mikor elkezdtem volna mászni. Na erre simán csak az volt a megoldás, hogy felfelé kellett a kamerával néznem. Ami azért is furcsa, mert az összes többi létránál nem volt ilyen gond.

      A másik már kicsit kacifántosabb volt. Én megvettem a kollekciós kiadást, és annak az egyik DLC-jét, a Vanguard csomagot, amiben benne van a kékes páncél, meg a fekete pisztoly skin a második filmből. Csakhogy ezt első indításkor a játék valamiért nem érzékelte. Pedig a Steam szerint telepítve volt. Aztán úgy jött helyre, hogy bezártam az egész Steamet, majd újra beléptem. Elindítottam a játékot, és akkor láttam, hogy valamit még gyorsan felrakott. Utána már benne volt az is. =)

      Amúgy érdekes, hogy páran itt is micsoda ügyet csináltak ebből, pedig itt a full extrás kiadás kerül annyiba, amennyibe máskor az alap játék szokott. Viszont érdekes módon nem a bullpup shotgun zavart senkit, ami különben elég OP, tekintve hogy már a játék elején hozzád vágják. Hanem hogy “skinekért fizetni kell”. Mintha bárki is kötelezne rá, hogy megvedd, vagy amúgy bármi előnyt adna.

      Pár hete Fomával toltuk a Shadow Warrior 2-t, anno ott is ez ment, hogy a Deluxe kiadásra fújtak, a Solid Gold Pack miatt. Viszont ott legalább az zavarta őket, hogy aki ezt megvette, az az alap UZI helyett az első részben lévő MP7 arany verzióját kapta. Ami ugye nem csak alapból jobb statokkal rendelkezik, hanem annak van egy speciális képessége, hogy kritikus találat esetén képes pénzt dobni. Így akinek ez megvan, az hamarabb gazdagszik, vagyis annak hamarabb lesz pénze jobb felszerelésre.

      Na ez is olyan volt, hogy még OK lenne a felháborodás, ha ez egy kompetitív játék lenne, csakhogy nem az. Co-opra van kihegyezve. =)

  3. Még nem volt szerencsém a játékhoz, így érdemben nem mondanék véleményt róla. Videót láttam róla. Azok biztatóak voltak. Ez a kis kritika még inkább meghozta hozzá a kedvemet. Bár a másik általad ajánlott játékot, a Mad Max-et sem próbáltam ki. Van mit bepótolnom.

    „Gyerekfejjel szerettem a sorozatot”

    A Robotzsaru filmsorozat? Azt én gyerekként nem mertem megnézni. Ugyanígy voltam a Mortal Kombat filmsorozattal is. Akkoriban volt szerencsétlenségem a Vadak Ura sorozatból megnézni néhány részt, és borzalmas, mennyire nem adta vissza az első két film hangulatát. Kicsit tartottam tőle, hogy azok is olyan gagyik lesznek; az eredeti filmek meggyalázásai. Később felnőtt fejjel (BlackSheep ajánlásától felbátorodva) megnéztem a Mortal Kombat filmsorozatot; és meglepő módon, az tetszett. Lehet, hogy egyszer teszek próbát a Robotzsaru filmsorozattal is. Felnőtt fejjel visszanézve milyen?

    „Az egyik, az a finoman ironikus, ám mérhetetlenül cinikus fekete humora, amivel az akkori amerikai társdalomra reagált.”

    Érdekes, hogy Paul Verhoeven másik filmjében, a „Csillagközi invázió”-ban szintén megvan az amerikai társadalomra reflektáló fekete humor.

    „Zoly meg ki a faszt érdekel? Amekkora ócska grafika buzi lett ebből a gyerekből mára, nem csoda, hogy ha valami nem alkalmas arra, hogy ő arra verje a faszát az LG Oled TV-n, akkor az már nem is jó. =)”

    Legutóbb az AC: Mirage-re rántott rá. 😛 Nem tudom, mennyire érdemes erre szót vesztegetni. Lassan úgy érzem, OW Zotya megkeseredettsége nem csupán a videójáték-iparban való csalódottságából fakad, hanem a magánéleti kiégéséből is – amit szépen belevisz a Youtube-munkásságába. A lemez pedig mindig ugyanaz. Unalmas a srác!

    Az mondjuk sokkal jobban aggaszt, amit egyszer-kétszer már Titkos is felvetett. Hogy jelenleg a videójáték-készítésnél nagy trend lett ez az élethű grafika, fotórealizmus – ami azt eredményezi, hogy kevesebb az olyan videójáték, ami megengedné magának pl. a meseszerűbb grafikát. Nagyon remélem, hogy a rajzfilmkészítés nem követi a videójátékok példáját, és nem teszi kötelező trenddé a fotórealizmusos megvalósítást.

    Visszatérve a RoboCop: Rogue City, voltak azért olyanok is, akik dicsérték a játékot. TheVR Pisti el volt tőle ragadtatva. 😀

    • Megéri kipróbálni, ahogy a Terminatorosat is. Utóbbit már eléggé nyomott áron be is lehet húzni mindenestül. Mad Max meg szinte mindig szerepel a leárazásoknál. Bár az egy másabb kategória azért. Gamepaly szinten közelebb áll a Days Gone-hoz, mivel a játék több mint felében kocsikázol.

      A RoboCop TV sorozatból néhány jeleneten kívül többre nem emlékszem, de valahogy nem is érzek rá különösebb ingerenciát, hogy újra nézzem. Szóval vannak sorozatok, amik gyerekfejjel nagyon élvezetesek voltak, de felnőtt fejjel, már a nosztalgia sem segít rajtuk. Tartók tőle, hogy a RoboCop is ebbe a kategóriába esne már nálam, ha ma megpróbálkoznék vele. Szal maradok inkább az első két filmnél, mert azok tényleg jók. A harmadik rész, és a reboot létezéséről meg igyekszek nem tudomást venni. Azokat egyszer elég volt végig szenvedni. =)

      Mortal Kombat TV sorozat nekem kimaradt. Vadak Uránál meg az volt, hogy én a TV sorozatot láttam előbb, aztán a filmeket. Más téma, hogy mai fejjel az a franchise is olyan, hogy az első film az úgy oké, a többire meg nem érdemes időt pazarolni.

      “Érdekes, hogy Paul Verhoeven másik filmjében, a „Csillagközi invázió”-ban szintén megvan az amerikai társadalomra reflektáló fekete humor.” -> Vagy ott volt ugye az eredeti, Schwarzeneggeres Total Recall. Az sem finomkodott éppen.

      “Legutóbb az AC: Mirage-re rántott rá” -> Mondjuk ott jobban zavart, hogy megint nem bírta ki, hogy ne szóljon be gúnyosan a PC tulajoknak. Amolyan “tudjuk hogy PC-n szarul fut, de ők kit érdekelnek” stílusban. Aztán mikor a Baldurs Gate 3 tesztnél fordult a kocka, és ő került a fasz rosszabbik végére, mert ott meg a PC volt a fő platform, akkor már valahogy nem tudta ezt egy legyintéssel elintézni. =)

      “jelenleg a videójáték-készítésnél nagy trend lett ez az élethű grafika, fotórealizmus” -> Ez nagyon régóta így van. Nagyjából azóta törekednek erre, mióta az ezredforduló után, de igazából már előtte is cél volt nem egy játéknál, hogy minél inkább filmszerűvé tegyék az élményt. Lásd Max Payne, Mafia, meg lehetne még ezeket hosszasan sorolni. Más téma, hogy sokáig ezt a technikai limitáltság, pénz hiány nem tette lehetővé.

      Különben mai napig akadnak szép számmal játékok, melyek rajzfilm, vagy képregény szerű látvánnyal operálnak, csak ezek jellemzően nem az AAA vonalon vannak. Bár akadnak kivételek, lásd Nintendo cuccok. Sőt, manapság reneszánszukat élik például a boomer shooterek, melyek hol a kora 2000-res, késő ’90-es, hol még korábbi látványt idéznek meg. Lásd DUSK ami a régi Quake 1 látványvilágát hozza. Vagy ott a Warhammer 40K Boltgun, ami visszarepült a 95-96 körüli 2.5D érába.

      Rajzfilmeknél más a szitu. Ott egy darabig úgy volt, hogy a 3D átveszi az uralmat, de hamar lemondtak róla. Miután kiderült, hogy az a technológia még mindig a sokszorosába kerül, mintha 2D-ben maradnak. Sőt, gyakorlatilag mára a 2D is újra átment költséghatékonyba, a CalArt stílus térhódításával.

      Pistinek meg jó hogy tetszett, mert ők elsősorban azért gamerek maradtak, akik szeretik a videojátékokat. Nem megélhetési kritikusok. =)

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .